♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Silverstone

Ha a Red Bullnl gy folytatjk, a McLarennek nem lesz ms dolga, mint flgzon krzgetve kivrni, hogy Mark s Seb testvriesen megosztozzanak az autikrl lehull alkatrszeken. A Red Bull mris nyakig sllyedt a sajt italba. A rossz hr, hogy valaki biztosan belefullad...

A Red Bull igazgati irodjban, legalbbis a ltszat erre utal, gy sakkoznak a vilgbajnoki serleggel, mintha bizony mr az vk volna. csi, skacok! A vilgrt sem szeretnk nnepront lenni, de nincs az mg megnyerve. s btorkodom megjegyezni, hogy ha gy folytatjtok, nem is lesz. Mieltt az ember feladja a szelvnyt, nem tl blcs dolog elklteni a lott tst.

Mr megint, n krek elnzst, a rgi nta: kt duds egy csrdban. A Red Bull olyan csapdba ejtette magt, amibl nem lehet psgben kimszni. Sokig sikerlt fenntartaniuk a sznsjn s heppinesz ltszatt, hogy mi nem vagyunk m gyri csapat, nlunk brokrcia meg vllalati politika helyett lazasg van meg bulihegyek; de tessk, elg volt egy kilezett vilgbajnoki szituci, s a versenyzik mris megfojtank egymst a partimedencben.

s ezt nem is egszen kpletesen rtettem. Merthogy a konfliktus, noha mostanra lezdtt ki ltvnyosan, nem a Brit Nagydj htvgjn kezddtt, jobban mondva nem ott lehetett elszr rzkelni. Mr abban is volt valami nyltan fenyeget, ahogy Mark a monaci gyzelme utn behajtotta a medencbe Sebet. A pajtskods felszn all elsejlett a tiszta s vilgos figyelmeztets, hogy haver, hiba vigyorgunk egymsra a kamerk eltt, mint kt srzget cimbi a baseballmeccsen, ha ket mutatja a tv, ez mr nem jtk. Kszlj fel a legrosszabbra... Aztn jtt az isztambuli tkzs, ahol ez a legrosszabb ugyebr meg is trtnt.

Ok, azzal persze mr nem volt mit tenni, hogy a kt csapattrs sszeakadt a plyn, s a Red Bull elvesztegetett circa 28 pontot. Na bumm, nha j testvrek kztt is elcsattan egy pofon. De korntsem mindegy, hogy anyuci meg apuci hogyan kezelik a helyzetet, s a Red Bull menedzsmentje ekkor kvette el az els szarvashibt. Mikzben az egsz paddock szmra nyilvnval volt, hogy ki hzta r a msikra a kormnykereket, Helmut Marko kerek perec azt a klykt szidta ssze, akinek a keze meg sem mozdult rajta. Bocs, szli pedaggibl buk.

Hiba gyakorolt mindkt versenyz gy-ahogy nfegyelmet a mikrofonok eltt, hiba igyekezett pldamutat diplomatikussggal fifty-fifty-nek belltani az esetet Christian Horner is, a sajt mris szenzcit szimatolt. Joggal. Hoh, itt valakit slyos igazsgtalansg rt!

Az a bibi, hogy ha egyszer mr felmerlt az elfogultsg gyanja, utbb szinte lehetetlen eloszlatni. Ilyenkor mr nem elg egyenl feltteleket biztostani a kt versenyz szmra, hanem a libikka helyrebillentse kedvrt nha taln t is kell esni a l msik oldalra, azaz tmenetileg tl kell kompenzlni, ami megint csak rossz vrt szl. Ez ugyanis jrszt a ltszatrl szl. Elg, ha a klvilg azt hiszi, hogy egy csapatnl elfogultak, s kimosakodni mris lehetetlenn vlik. Az elbnzott isztambuli kommunikci utn a Red Bullnak mg a rszrehajls ltszatt is knosan kerlnie kellett volna. Ehelyett mit tesznek? A silverstone-i garzs flhomlyban leszerelik az egyetlen megmaradt j els szrnyat Webber autjrl, s se sz, se beszd tteszik Vettelre. , dehogy, mi nem kedveznk senkinek. Aha.

Rendben, alrom: ez egy olyan helyzet volt, amire nem ltezett j megolds. Legfeljebb kevsb rossz. Kinek adjk azt a szrnyat? Seb persze nem tehetett rla, hogy a szombat dleltti szabadedzsen lg orral kellett visszasomfordlnia a boxba, hiszen egyszeren a gyenge rgzts mondta be az unalmast. Mg az a mzli, hogy nem a kasztni, hanem az orrkp oldaln, mert vzat ugyebr nem lehet cserlni a htvgn. Viszont nem is Mark hibja volt. Akkor meg mirt kellett t bntetni miatta? A mszaki hibkrl rendszerint nem, vagy legalbbis nem kzvetlenl a versenyzk tehetnek, de legkzelebb, ha az edzsen elromlik Seb autja, vajon odaadjk neki Markt? Mgis hol a hatr? Mindig benne van a pakliban, hogy az egyik versenyznek bedglik a verdja, de emiatt nem a msikat kne bntetni.

Feltve persze, hogy egyenlsg van a csapaton bell, amint azt Horner lltja. Mondhatja, hogy a szrnycserrl szletett dntst 25 perccel az idmr eltt, kapkodva hoztk meg, de nem ez a lnyeg. Ha cinikusak akarunk lenni, egsz halkan akr azt is megjegyezhetjk, hogy minl tgondolatlanabb egy dnts, annl szintbb. Tetszik vagy sem, a klvilg szmra ez a sztori gy jtt le, hogy a Red Bull elnyomja Mrkot Pistike kedvrt. Ennyi.

Horner szerint azrt Vettel autjra tettk a szrnyat, mert akkor llt elrbb a vilgbajnoksgban, s volt a gyorsabb a szombat dleltti szabadedzsen is. (Ht ja. Kemny 34 ezredmsodperccel. gy, hogy Webber szinte vgig versenyszimulcit vgzett, s csak az utols percekre engedtk ki a plyra idmr-belltsokkal.) Igen m, csakhogy ez az rvels enyhn defektes, mert Isztambulban is Vettel kapta meg elszr az j hts padlt: kezdettl fogva azzal vezetett a szabadedzseken, mg Webber autjra csak lhallban, a Q1 eltt szereltk fel. Holott akkor Mark llt a vb-tabella ln, mg ha pontegyenlsggel is. s az sem rulkodik pldamutat elfogulatlansgrl, hogy Webber Silverstone-ra ppen Vettel korbban megsrlt kasztnijt kapta meg. Rendben, megjavtottk, de ez azrt nem hangzik tl jl. Ennek fnyben kln elgttelt jelent neki, hogy nyerni tudott vele.

A Red Bull szmra is teljesen nyilvnvalnak kellett lennie, hogy Webber nem fog ujjongva fel-al rohangszni a silverstone-i clegyenesben, ha tudomst szerez a szrny elvesztsrl. Mgis mit vrtak tle? Marko szerint a dnts teljesen logikus volt, de ezt n nem rom al. A Red Bullnl nyltan mg nem deklarltk, hogy Vettel szekert toljk a vilgbajnoki cm fel, s innentl kezdve brkivel nehz lenne lenyeletni, hogy egy alkatrszt, mikzben kiszalad a vcre, egyszeren tszerelnek az autjrl a csapattrsra.

Szerintem ez tipikusan az a helyzet volt, amelyben egy gyes vezetnek minden szempontot mrlegelnie kell. Biztosan muszj hasznlni azt az egyetlen megmaradt szrnyat? Elvgre nmagban nem hozhatott tl sokat a konyhra - krnknt 7 szzadmsodpercrl suttogtak -, s mivel valsznnek tnt, hogy a Red Bullok anlkl is simn lenyomjk a tbbieket, nem volt get szksg r. rthet, hogy Adrian Newey szerette volna kiprblni, mert tesztels hjn minden megtett mter szmt, de a vgs sz Horner volt. s tudhatta volna, hogy hiba nyer a csapata 7 szzadot, ha emiatt vgkpp felborul a csapaton belli, mr eddig is knyes egyensly. Ez a tbbet vesztnk a rven, mint amennyit megnyernk a vmon klasszikus esete volt. Vagy ha mindenkppen be akartk vetni azt a szrnyat, Horner legalbb lelhetett volna beszlgetni Webberrel, s tapintatosan megkrdezhette volna tle, hogy mit szlna, ha Vettel kapn meg. Nem kizrt, hogy Mark beleegyezett volna, mert a pnteki edzsnapon lltlag nem is rzett jelents klnbsget a rgi s az j vltozat kztt, mg Sebnek jobban tetszett az utbbi. A gesztusokon rengeteg mlik. gy esetleg Mark sem rezte volna gy, hogy a hta mgtt, suttyomban megcsaljk, nem?

Horner kti az ebet a karhoz, hogy nem felsbb utastst hajtott vgre. Lehet, hogy tnyleg nem, br nyilvn a kenyrad gazdinak is tartozik annyival, hogy nem kezd el rulkodni rjuk. Persze ez egyszer magnvlemny, amely taln nem alapszik mson, mint Marko balszerencss nyilatkozatain, de nekem az az rzsem, hogy Horner ktelessgtud katonaknt igenis a Red Bull vezetinek parancsait teljesti. Egyfell okosabb s rutinosabb annl, semhogy nknt elkvessen egy ekkora llektani baklvst, radsul ppen most, msfell nem is ll rdekben egymsnak ugrasztani a versenyzit.

Mert tegyk hozz gyorsan, hogy azok idvel gyis egymsnak ugrottak volna. Na j, nem mindegy, hogy csak a vicsorgsig vagy a fojtogatsig jutnak, de brmennyit blablzunk is negdeskedve bartsgrl meg tiszteletrl, ha kt, kzel azonos kpessg piltt ltetnk egy vb-gyztes autba, nem sokig fognak egytt popslgereket nekelni a tbortz mellett. Az letcljukrl van sz, amit csak a msik rovsra rhetnek el, s aligha vletlenl mentek sportolnak, nem tnc- s illemtanrnak. Ez tiszta sor, nincs is mit magyarzni rajta.

A konfliktust egyetlen mdon lehet elkerlni: azzal, ha az egyik versenyz eleve jobb a msiknl. Jean Todt vagy Flavio Briatore pontosan tudtk, hogy mirt nem szerzdtetnek egy Hamiltont Michael Schumacher s Fernando Alonso mell. Ha nincs belhbor, az mindenkinek knyelmesebb. Ht persze, Rubens Barrichello megadott idkznknt, menetrend szerint eladta a ktelez hisztijt arrl, hogy azrt lassabb Schumachernl, mert elnyomjk, brhh, de ezt gyis csak az hitte el, aki mindenron el akarta hinni. A tbbsg szmra nyilvnval volt, hogy Rubens hossz tvon akkor sem tudn tartani a lpst Michaellel, ha viagrt tankolnnak az autjba. Lehet, hogy ez is cinikusan hangzik, de egy srtett primadonnval mg mindig knnyebb megbirkzni, mint kt, egyformn agresszv alfahmmel.

s akkor tessk, fel is tlalom a legizgalmasabb fogst: vajon a Red Bull nem ugyanezt az utat akarta vlasztani? Elvgre Vettelt nem csak k neveltk fel, hanem kimondva-kimondatlanul gy is szereztk meg, mint a jv szupersztrjt, egy j Schumachert vagy Alonst. Korntsem kizrt, hogy azt hittk, automatikusan gyorsabb lesz Webbernl, s gy egyik agarat sem kell majd przon vezetnik. Csakhogy a jelek szerint Mark elfelejtette elolvasni a forgatknyvet, vagy egyszeren magasrl tojt r, s ezzel belekptt a leveskbe. Teht ugyanaz trtnhetett, mint a McLarennel 2007-ben, amikor az els vre titkon bizonyra tanoncnak szerzdtetett Hamilton knos helyzetbe hozta a fnkeit azzal, hogy nem mltztatott lassabbnak lenni a mesternl, Alonsnl. Nem biztos, de mindenkppen lehetsges, hogy idn Webber gyorsasga is hasonlan kellemetlen meglepetsknt rte a Red Bull menedzsmentjt. Azrt lssuk be, az ciki, ha itt-ott meg kell laztani egy-kt csavart az autjn, hogy ne elzze meg a csapattrst. A "ha fej enym, ha rs megfelezzk" tpus osztozkodssal nem sokig lehet fenntartani az egyenlsg ltszatt.

Alapveten hrom tnyezn mlik, hogy egy ilyen robbansveszlyes helyzetben beindul-e a lncreakci: 1) a vilgbajnoki helyzeten (ha az egyik versenyznek dupla annyi pontja van, mint a msiknak, vagy egyikk sem eslyes a gyzelemre, nincs is dilemma), 2) a piltk szemlyisgn, no meg azon, hogy 3) a fnkeik mennyire tudjk kordban tartani ket. Br VIII. Henrik udvaroncaihoz kpest Vettel s Webber nem nevezhet intrikus alkatnak, azrt egyikket sem kell m flteni. Mark mr az isztambuli verseny utni sajttjkoztatn is egy rutinos mregkever higgadt precizitsval csepegtette el, hogy valami turpissg volt Seb elzsi ksrletben: gy igaztotta tba a puncsos sztorit szimatol jsgrkat az zemanyagsprols fell, hogy tulajdonkppen nem is mondott nekik semmit. Seb pedig a silverstone-i idmrt kveten rtatlan kppel csevegett velk arrl, hogy "szerencsre" az orrkp dleltti lefittyense utn is az j szrnnyal tudta folytatni, ami "kulcsot" jelentett a pole krhez. Vletlenl sem emltve meg kzben, hogy azt a szrnyat trtnetesen a mellette l csapattrsa autjrl szereltk le nhny perccel azeltt. Szval mindketten megrik a pnzket, na.

Brmennyire is panaszkodik, Webber tulajdonkppen sejthette volna, hogy a Red Bullnl nem a hzikedvenc, s gy a kilezett helyzetekben nem felttlenl szmthat mltnyos bnsmdra, mert Marko isztambuli beszlsa legalbbis gyanra adhatott okot. Bevallom, kicsit csodlkoztam is, hogy utna habozs nlkl meghosszabbtotta velk a szerzdst - persze rthet, hiszen hol lett volna jobb helye? -, de ismerjk el, addigra kilgott a llb. Szerencsjre a Red Bullnak most mr nagyon erlkdnie kell, ha a httrbe akarja szortani t, hiszen ll elrbb a vilgbajnoksgban, a csapat sajt logikja szerint teht neki jrnak a kedvezmnyek is. Ht persze. Kvncsian vrjuk.

Markot knny sajnlni (mr amennyire sajnlatot rdemel valaki, aki pp a vb-cmrt kzd), de jobbat mondok: n legalbb annyira sajnlom Hornert s Vettelt is. Hornernek ugyanis egy olyan szitucit kell kezelnie, amit csak gy lehetett volna elkerlni, ha nem szerzdtetnek le kt, legalbbis pillanatnyilag hasonl kpessg versenyzt, s ez mr ks bnat. Radsul alighanem a Red Bull-menedzsment s a magyarzatot kvetel nyilvnossg kztt rldik. Nmileg tehetetlenl, mert vagy bevallja, hogy Vettelt favorizljk, vagy - amennyiben nincs gy - az elzmnyek tkrben szinte emberfeletti erfesztsre lesz szksge, ha errl meg akarja gyzni a kzvlemnyt is. Lehet hajtogatni, hogy tz csapatfnkbl kilenc irigyeln a problmjt, de az ilyen demagg kzhelyek hallatn Horner mg nem fog kevesebbet forgoldni az gyban jszaknknt.

s hogy mirt rzek egytt Sebbel? Azrt, mert ebben a melodrmban jtssza anyuci kedvenc fiacskjt, egy elknyeztetett ficsrt, aki mindig nagyobb szeletet kap a pitbl. Akrcsak a kzvlemnyt sztns ravaszsggal ebbe az irnyba terel, mrtrknt tetszelg Mark, is pontosan tudja, hogy ez a szerep mrhetetlenl hltlan, s ppen ezrt csppet sem vgyik r. Mindenki utlni fogja rte, mert a protekcis strberrel nehz rokonszenvezni. Lehet, hogy Seb bntudat nlkl kilvezi a Red Bull tmogatsnak elnyeit, de ez egy autversenyz rszrl egyrszt normlis magatartsnak tekinthet, msrszt a kivtelezst nem kvetelte ki magnak. Vettel a helyzet legnagyobb vesztese: ha nyer, rfogjk a protekcijra, ha meg veszt, kirhgik, hogy mg gy sem sikerlt nyernie. Hurr.

Silverstone, s fleg a rajt, igazi presztzsharc volt Webber s Vettel kztt. Mindketten tisztban voltak vele, hogy egyikk sem engedhet, mert, mint valami romantikus lovagregnyben, a becsletk a tt. Mark tudta, hogy nyert, s Seb tudta, hogy vesztett; ahogy a megszokott csapatfothoz kszldve tntet gyorsasggal nyjtott kezet Marknak, aztn eltnt a hts sorban, a szerelk kztt, kevs ktsget hagyott a lelkillapota fell. Elzleg pedig olyan arckifejezssel jrklt a paddockban, hogy egy stt siktorban n sem szvesen futottam volna ssze vele.

A McLarennl meg egyelre joggal dngetheti a mellket, hogy bezzeg a mi fiaink okosabbak, de azrt nluk sem felttlenl lesz m ez mindig gy. Abban igazuk van, hogy Milton Keynes-ben majd ldaszmra dnthetik magukba a Red Bullokat, ha nem akarnak belefradni Webber s Vettel kordban tartsba, s ez jcskn le fogja ktni az energiikat. De elg egy vratlan tkzs Hamilton s Jenson Button kzt, ami alkalmasint a pillanat mve, s mris ugyanabban a cipben fog jrni a McLaren is. Kiss kpmutatan hangzott, hogy k soha nem kldenk eltren felszerelt autval plyra a versenyziket, hiszen a mltban megtettk. Ugyanakkor tny, hogy Martin Whitmarsh blcsebbnek tnik, mint Ron Dennis, aki a csapaton belli osztozkodsnl nha kptelen volt ellenllni a szemlyes vonzalmnak, msrszt amit elkvettek Heikki Kovalainennel, azt nem fogjk elkvetni Jenson Buttonnal. Nemcsak azrt, mert vilgbajnok, hanem azrt sem, mert brit. Tl sokan tmogatjk.

Lehet, hogy Mark Webber megnyerte a Brit Nagydjat, de az is lehet, hogy a legnagyobb ellenfele nem Lewis Hamilton, hanem a sajt csapata lesz. Br a verseny vgn azt krte a rdin, hogy a dobogra a szereljt kldjk fel vele, a Red Bull ehelyett inkbb egy flrerthetetlen zenetet kldtt neki, amikor Peter Prodromout, az aerodinamikai rszleg fnkt deleglta a djtadra. Vagyis, ahogy nhnyan azonnal meglttk ebben az irnit, pont azt az embert, aki azt az alkatrszt tervezte, amit Mark a htvgn nem kapott meg. J, mi? Csak hogy tudja, hol a helye...

* * *

A Brit Nagydj htvgje kitnen rzkeltette, hogy a McLaren mirt nyerheti meg a vilgbajnoksgot az elmleti Red Bull-flny ellenre, a Ferrari pedig jelen llapotban mirt nem.

A McLaren mostanban elkpeszten jlszervezett, s ezzel trheten kpes ellenslyozni a plyn tizedmsodpercekben mrt htrnyt. A silverstone-i els edzsnapon gy tnt, a diffzorba vezetett kipufogval alaposan mellfogtak. Egy ilyen bonyolult technikai fejlesztst tesztels nlkl bevezetni mindig lutri (mg ha a Williamsnek velk ellenttben be is jtt), de a csapatoknak manapsg a jl ismert okokbl nincs ms vlasztsuk. Prba, szerencse - vagy balszerencse. Lewis pnteken szinte tbb idt tlttt a Becketts bukterben, mint a plyn, gyhogy a kls szemllk szmra is nyilvnval volt, hogy a McLaren j aerodinamikjval valami nem stimmel.

Mgsem estek pnikba, hanem gyorsan elhatroztk, hogy visszaszerelik az autikra a rgi padlt - ez biztos nem volt knny, mert senki nem szvesen lpdel htrafel -, de rajta hagyjk az j els szrnyat. Csakhogy ilyen konfigurciban semmilyen tapasztalatuk nem volt az aero-csomaggal, ezrt a szimultoron gyorsan lemodelleztk, s a tesztpilta Gary Paffett helikopterrel mg aznap este a wokingi bzisra replt, hogy segtsen kidolgozni hozz az optimlis belltsokat. Ilyen elzmnyek utn Lewis 4. helye a rajtrcson s 2. helyezse a versenyen, meg persze Jenson szoksos, kitart menetelse a fl meznyn t felrt egy csodval. Azt a szintet, amit a htvge eltt vrtak, a McLarennl gy sem tttk meg, de olyannyira mentettk a menthett, hogy a Red Bull ssz-vissz egyetlen rva pontot tudott hozni rajtuk. Egyszval a McLaren menedzsmentje a kritikus pillanatokban a helyes dntseket hozta meg.

Nem gy, mint a Ferrari. Nekik ppen ellenttesen alakult a helyzetk: az autjuk a legjabb fejlesztseknek hla (ne felejtsk el, hogy k lpselnyben voltak, hiszen mr Valenciban bevetettk a diffzorba vezetett kipufogt) vgre tnyleg gyors lett, de az operatv hibk miatt nem tudtak lni a lehetsggel. Holott a tempjuk ktsgkvl adott volt hozz. A verseny elejn, amikor szabad volt eltte a plya, Felipe Massa volt az egyetlen a meznyben, aki sorozatban Hamiltonnal s Webberrel azonos kridket prselt ki az autjbl, holott velk ellenttben mr a kemny keverk gumikat hasznlta - kr, hogy a csont utols helyen llt. Az a prblkozsa, amivel az 1. krben a Becketts elejn, vagyis gyakorlatilag a legkptelenebb helyen prblta megelzni csapattrst, finoman szlva is tl optimista volt. Amikor Alonso szrevette, hogy a baljn feltnik a msik Ferrari, egy ktsgbeesett s villmgyors reflexmozdulattal jobbra rntotta a kormnyt, de mr hiba: Massa addigra defektet kapott, s a versenynek lttek.

Fernando is hibzott. A kuplunggal egsz htvgn szenvedett, ezrt azon maga sem lepdtt meg, hogy beragadt a rajtnl. A legslyosabb rat mgsem ezrt kellett fizetnie, hanem azrt az ominzus kanyarlevgsrt, amellyel Robert Kubica el kerlt.

Mr a verseny kzben is nehz volt felfogni, hogy a Ferrari miben remnykedik. Tiszta sornak tnt, hogy Fernandt a legjobb esetben is vissza fogjk parancsolni Robert mg. maga utbb elllt ugyan egy homlyos fejtegetssel arrl, hogy ha fal lett volna a plya mellett, s felkendik r, akkor Kubict bntetik meg, de brmilyen frappnsan is hangzott ez elsre, akadt benne egy jkora cssztats. Ha ugyanis buktr helyett fal van ott, akkor Fernando, mivel a sajt lete azrt neki is kedves, valsznleg meg sem prblkozik azzal a mersz elzssel. Mg nem volt egyrtelmen v a kanyar, mert egy rnyalatnyival ugyan elrbb tartott mr, mint a Renault, csakhogy a kls ven. A bels kamers felvtelekbl gy tnt, Robert nem is annyira leszortotta t, hanem a vdekezs kzbeni rvid fktv miatt egyszeren tlszaladt kiss a kanyaron, ezrt ha akart volna, sem tud szkebb ven balra fordulni. s tulajdonkppen mindegy is, mert egy kanyarlevgsos elzs miatt rutin a bnti.

Brhogy is, mindenkppen az lett volna a biztonsgosabb megolds, ha Fernando visszaadja a pozcijt. Egyfell teljesen rthet, hogy a Ferrari megprblta elkerlni ezt. Msfell viszont azok utn, hogy a versenyigazgat Charlie Whiting hromszor is az elengedst tancsolta nekik (nem pedig utastotta ket r, hiszen nem sportfelgyel, teht csak magnvlemnye lehet), egyben megtalkodott fafejsg is. Mire szmtottak? Azt persze nem tudhattk, hogy amg a versenyirnytssal alkudoznak, Kubica kiesik, de tulajdonkppen minl tovbb halogattk a helycsert, annl ksbbre toltk ki azt a pillanatot is, amikortl majd Alonso jra megprblkozhat az elzssel. Ez a csapat hibja, nem Fernand, br azok utn, hogy t vvel ezeltt, Suzukban mr jrt hasonlan, amikor szintn egy siknt levgva kerlt Christian Klien el, azrt is kezdemnyezhetett volna egy undo-t. Persze tny, hogy ilyesmit a versenyzktl letszertlen elvrni, mert nem olyan fbl faragtk ket, hogy pukedlizve flrelibbejenek az ellenfeleik tjbl. Klnben meg ppen a sajt, valenciai logikjuk szerint a Ferrarinl nem vrhattk, hogy Kubica kiesse miatt megsszk a bntetst. A vesztkbe rohantak.

A lnyeg azonban mgiscsak az, hogy mind a versenyzk, mind a csapat szintjn tl sokat hibztak - ahogy egsz vben tl sokat hibznak. Mg a McLaren az gyes stratgiai s operatv dntsekkel a szezon els harmadban is ellenslyozni tudta a technikai hinyossgait (kivve Sepangban, ahol eltaktikztk az idmrt), a Ferrari jelenleg mg a ltez mszaki potenciljt sem kpes kihasznlni. Hogy hol lehet a problma gykere, azt kvlrl nehz megtlni, de ktsgtelen, hogy szervezettsg tern nem llnak a helyzet magaslatn.

Egybknt aligha vletlen, hogy gy flidben ppen arra a kt csapatra kezd szklni a vilgbajnoki kzdelem, amely a szezon kt mszaki slgert kitallta. Igaz, hogy a Red Bull ppgy megszenvedett az F-csatorna kivitelezsvel, ahogy most a McLaren is megszenved a diffzorba vezetett kipufogval, de a tbbieknek mindkt rendszert az idny kzben kellett megterveznik s kidolgozniuk az autikhoz, ami knyszerplyra lltotta ket, lektve a fejlesztsi kapacitsuk zmt. Az F-csatorna s a spci diffzor jelentsge fknt ebben rejlik, nem azokban a tizedmsodpercekben, amiket a plyn hoztak.

* * *

A Brit Nagydj jfent rvilgtott arra is, hogy milyen hihetetlenl sr a kzpmezny. Igaz, hogy Kubica ldsos tnykedse a verseny elejn, vagyis hogy jformn mindenkit feltartott (a 10. kr vgn mr 16.8 msodperc volt a htrnya Webberhez kpest, mg mgtte 10 msodpercen belk kilencen autztak), rjtszott nmileg erre a jelensgre, ez azonban a lnyegen nem vltoztat.

Az els kt hely sorshoz nem frt ktsg. Noha a McLaren versenytempja ismt ers volt, Webber lassan, de biztosan nvelte az elnyt, krnknt gy 0.25 msodperccel (ami Hamilton szerint relisan, azaz kilezett krlmnyek kztt 4 tized is lehetett volna). A verseny 47 rtkelhet kre kzl - teht ha leszmtjuk a Safety Car-fzisra s a boxkillsra es krket - 34-ben Mark mindenkinl gyorsabb volt. Ez olyannyira ehengerl flny, hogy tbbet felesleges is beszlni rla.

 
Webber, Hamilton s Rosberg krid-grafikonja (nagythat). Webber flnye elspr volt, de a tbbieknek Hamitlonnak is bottal thettk a nyomt. Rosberg a sr kzpmezny tlagosan leggyorsabbja volt.

A tbbiek kztt viszont szoks szerint nanszokon dlt el a kzdelem. A Mercedes megprblta korn kihozni a boxba j gumikrt Michael Schumachert, aki azonban a kivezet krnek a vgn, az egyik lass kanyarban kicsszott a porba, a szoksos 38 msodperces rszid helyett 41.2-eset futott, s gy ahelyett, hogy megelzte volna Barrichellt, t elzte meg mg Kamui Kobayashi is. A Ferrari hasonl trkkt akart eljtszani Alonsval, kihasznlva a Jaime Alguersuari s Tonio Liuzzi kztt ttong, 14 msodperces rst, de hiba volt eltte szabad a plya, Fernandnak sem sikerlt az egy krrel ksbb kereket cserl Kubica el kerlnie.

A tankols betiltsnak egyik rmteli kvetkezmnye az lett, hogy tbb nincs univerzlis megoldkplet a boxstratgira. Mr nem igaz, hogy aki ksbb ll ki, jobban jr, csakhogy nem mindig rvnyes az ellenkezje sem: Rosberg s Button pldul most ppen a ksbbi kerkcservel nyert pozcikat. A csapatoknak sokkal alaposabban oda kell figyelnik a konkrt forgalmi helyzetre s a kridk vltozsra, mint rgebben. A gumikops miatt ezttal nem kellett aggdniuk: nyolc versenyz az utols krben futotta az egyni leggyorsabb versenykrt, kztk Vettel is, aki addigra kis hjn az egsz versenytvot, 51 krt hzott le egyetlen garnitra kemny keverk Bridgestone-on!

s ehhez jn a versenyzk kiegyenslyozottsga is. A Forma-1 meznye sszessgben taln sohasem volt annyira ers, mint manapsg; egyszeren nincsenek benne rossz piltk. Na j, esetleg Bruno Senna, Karun Chandhok s Lucas di Grassi helyn lehetne vitatkozni (mg ha technikai htterk ismeretben nem is tl mltnyos), de a tbbiek kztt minimlisak a klnbsgek. Van egy msodik vonal, amibe taln Liuzzi, de la Rosa, Hlkenberg, Alguersuari, Petrov s Schumacher - igen, jelenleg, ha relisan rtkeljk a teljestmnyt, Schumacher is - tartozik, m k sincsenek vszesen elmaradva az els vonaltl.

Aki felfel lg ki a sorbl, az Hamilton. idn rendkvl keveset hibzik, rr lett az v eleji forrfejsgn, s futszalagon szlltja a McLarennek az aut adottsgait meghalad eredmnyeket; nagyon nehz belektni. gy vezet most, ahogy Schumacher vezetett ereje teljben, 1997-ben s 1998-ban, tapinthat technikai htrnybl szgyentve meg a Williamseket s McLareneket. A vb-cmet persze az idny vgn osztjk, s nem is kizrlag ez alapjn, de ha az egyni teljestmnyre hagyatkozva kellene odaadnom valakinek, pillanatnyilag Lewisnak tlnm. A Red Bull nem engedhet meg magnak tbb hibt, ha le akarja gyzni t.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!