♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Hockenheim

Vajon igaza van Mark Webbernek, aki szerint Nelsinho Piquet hockenheimi 2. helye azt bizonytja, hogy a jelenlegi Safety Car-szablyok mg elcspelt faviccnek is rosszak? A Nmet Nagydjon immr olyan sokadszorra merlt fel ez a krds, hogy ideje tiszta vizet nteni a pohrba.

Tny 1: Nelsinho Piquet Renault-ja az egyik pillanatban mg szinte sehol sem volt a Nmet Nagydjon, a kvetkezben pedig hirtelen az lmezny kells kzepn tallta magt, mint Zaphod Beeblebrox egy elbaltzott teleportls utn. Tny 2: ha Timo Glock balesete miatt nem kldik plyra a Safety Car-t, Nelsinho nagyjbl ott marad, ahol elzleg volt (vagyis: a semmi gn), s nem szerzi meg a Renault idei els dobogs helyezst, elegns fityiszt mutatva a nyltan erre htoz Fernando Alonsnak. Tny 3: Mark Webber szerint Tny 1 s Tny 2 azt bizonytja, hogy a Safety Car-ra vonatkoz jelenlegi szablyok elcspelt faviccnek is rosszak.

Vajon Webbernek igaza van? Elszr is szgezzk le, hogy a szban forg elrsokat egyrszt nem elszr ri kritika (s akkor mg elnzen angolos tlzssal fogalmaztunk), msrszt akrmilyenek is legyenek a szablyok, gyis mindig akadnak majd, akiknek a legutbbi versenyen srtettk az rdekeit, s akik ppen ezrt fjni fognak rjuk. Ez nmagban mg semmit sem jelent. Ugyanakkor ktsgtelen, hogy a Safety Car alkalmazsi mdja mostanban gyakran volt vita trgya, s igaz ugyan, hogy az FIA kzremkdsvel elkezdtek fejleszteni egy alternatv rendszert, amely a versenyzket a kormnyon tallhat kijelz segtsgvel tjkoztatn a betartand sebessgrl, ez azonban, gy tnik, a klnfle nehzsgek miatt egyelre elakadt a fejlesztsi fzisban.

Mindig is nevetsgesen abszurdnak talltam azt a vdat, hogy a jelenlegi Safety Car-szablyok azrt rosszak, mert vletlen tnyezt csempsznek a versenyzsbe. Az SC megjelense bizonyos fokig mindig is pkerjtszmv tette a kzdelmet, hiszen soha nem volt elre kiszmthat, hogy mikor fogjk bekldeni a plyra - alkalmasint a rgi szablyok mellett is jl jrhatott az, aki ppen az SC felbukkansa eltt tett ltogatst a boxban, vagy aki gyis akkortjt tervezte kimenni oda, s az is brkivel megtrtnhetett, hogy pechjre mr tlment a boxbejraton, amikor a bri posztokon kitettk az "SC" tblkat a srga zszlk mell. Akik gy jrtak prul, akkoriban ppgy zsrtldtek a szablyok miatt, mint manapsg. Hogy a mostani rendszerben mg nagyobb a vletlen szerepe? Lehet, hogy ilyen benyomsunk van, s taln jogosan, m ez mgis csupn res frzis, egy jabb ok a sirnkozsra, amg nem bizonytjuk be valamilyen korrekt mdszerrel - pldul a Safety Car bekldse eltti s utni helyezsek korrelcis analzisvel.

Mris megnyugtatom a nyjas olvast, hogy erre az idegek borzolsnak elkerlse vgett most sem fogunk vllalkozni. Abba azonban a jtk kedvrt rdemes belegondolnunk, hogy mennyiben lett volna ms a Nmet Nagydj eredmnye, ha mg ma is a hajdani Safety Car szablyok vannak rvnyben - vajon Piquet-nek akkor is kijrt volna ez a 15 perc hrnv? Ennek persze a vasrnapi verseny szempontjbl a gyakorlatban mr semmi jelentsge nincs, mgsem az oly gyakran rtelmetlennek blyegzett "mi lett volna, ha" tpus krdsfeltevsrl van sz. A vlasszal ugyanis legalbb egy tredkes kpet kaphatunk arrl, hogy a szablyokat joggal ri-e kritika a vletlen arnytalanul nagy szerepe miatt - s erre tmaszkodva eldnthetjk azt is, hogy valban rdemes-e vltoztatni rajtuk.

A jelenleg rvnyben lv, lnyegben 2007 elejn bevezetett rendszer kt f ponton tr el a korbbitl: (1) a Safety Car bevetsnek pillanattl kezdve senki nem llhat ki a boxba TANKOLNI, amg az sszes aut libasorban fel nem sorakozik az SC mg, s az erre felhatalmaz zenet meg nem jelenik a monitorokon, illetve (2) az SC-t a megjellt idben mr nem csak azok az autk elzhetik meg, amelyek kzte s az len halad aut kztt vannak, hanem azok is, amelyek az llovas s a hozz kpest krhtrnyban nem lv autk kz szorultak. 2006-ig megszokott ltvnynak szmtott, hogy amikor a Safety Car felbukkant, a versenyzk zme a mihamarabbi kills remnyben azonnal fejvesztve kezdett vgtzni a boxutca fel, vagy a tbbiek utn - mrpedig ez eleve ellenkezett az SC bevetsnek cljval, vagyis azzal, hogy biztonsgi okokbl lelasstsk vele a meznyt. Noha errl a megszpt nosztalgia szoksos bvletben ma mr nagyvonalan hajlamosak vagyunk megfeledkezni, a rgi szablyok, s ez nem egyszer be is bizonyosodott, egyszeren veszlyesek voltak.

Ha a vasrnapi Nmet Nagydjon is azok lettek volna rvnyben, az fknt annyiban lett volna rdekes, hogy a versenyzk kztt mr kialakult klnbsgek a boxban mg megmaradtak volna, mert azok, akik most a 38. krben lltak ki (miutn megjelent a monitorokon az ket erre felhatalmaz zenet, azaz elzleg felsorakoztak egyms mg), alighanem mr 2 krrel korbban - kzvetlenl Glock balesete utn - megtettk volna ezt. Teht a 2. helyen halad Felipe Massa gy 11.8 msodperccel Lewis Hamilton utn rte volna el a boxbejratot; Heikki Kovalainen tovbbi 6.4 msodperccel ksbb; Robert Kubica mg nla is 7.4 msodperccel ksbb; s gy tovbb. Nem pedig libasorban, ahogy trtnt.

Hogy ez mennyire nem mindegy, arrl akkor kapunk rzkletes kpet, ha a Safety Car-fzis alatt nem tankol Nick Heidfeldre gondolunk. Kzvetlenl az SC bekldst megelzen Heidfeld csak a 10. helyen, 47.6 msodperccel Hamilton mgtt haladt, ha teht az eltte autz versenyzk a rgi rendszernek megfelelen azonnal kiviharzanak a boxba, onnan Massa s Kovalainen (akik 35.9 illetve 29.5 msodperccel elztk meg t) biztosan vissza is trnek el. Azaz Heidfeld ebben az esetben gyis csak 4. lett volna az jraindtsnl, hogy mg nem jrt a boxban, mg a 2-3. helyezett Massa s Kovalainen igen - gy viszont, a jelenlegi szablyoknak ksznheten, megkaparintotta elttk (s Piquet eltt) a 2. helyet.

A 38. krben, a boxutca megnyitsa utn 12 versenyz tankolt: a mr emltett Massa s Kovalainen mellett Giancarlo Fisichella, Kimi Rikknen, Robert Kubica, Jarno Trulli, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Mark Webber, David Coulthard, Sbastien Bourdais s Nico Rosberg. Heidfeld valamennyiket megelzte volna a rgi rendszerben is - kivve Masst s Kovalainent.

Ezt lnyegben gy tudjuk kiszmolni, hogy akik kereket cserltek a 38. krben, azoknak a Hamiltonhoz kpest a Safety Car-fzis eltt mrt lemaradshoz hozzadjuk a boxkillsuk teljes idtartamt, ily mdon megkapva, hogy a tankols utn mennyi lett volna a htrnyuk a vezet McLarennel szemben. Termszetesen csak becslsrl van sz, mert a korbban - a 36. krben - lebonyoltott kills csekly mrtkben nvelte volna a bepumpland benzin mennyisgt (hiszen az autkba nem 29, hanem 31 krre val zemanyagot kell tlteni), s gy a kills hosszt is. Msrszt Murphy trvnynek ldsos hatsa rvn ppen most voltak hinyosak a boxkillsokra vonatkoz hivatalos adatok. A kerkcserk idztst azrt sikerlt utlag rekonstrulnunk, s noha az idtartamukat nem, egy 24.5 msodperces tlaggal szmolva nem lhetnk igazn mell.

s itt kell megemltennk egy msik fontos klnbsget a rgi s az j szablyok kztt: 2006-ig csak akkor fordult el, hogy egy versenyznek vrakoznia kellett a boxutcban, amg a csapattrst kiszolgltk a szereli, ha elzleg idben kzel autztak egymshoz. Ez akkoriban esetleges volt, jelenleg viszont szinte szksgszer, hiszen a mezny eleve szoros ktelkben hajt be a boxba, teht sokkal nagyobb a valsznsge annak is, hogy a csapattrsak kzvetlenl egyms sarkban rnek a garzsuk el.

Hockenheimben tbbekkel ez trtnt - pedig a csapattrsak kztti idklnbsgeket ltva egyrtelm, hogy a rgi rendszerben ezttal sem Rikknennek, sem Coulthardnak, sem Bourdais-nek nem kellett volna vrakoznia a boxban. k 9-11 msodpercet, meg persze szmos pozcit vesztettek ezzel.

s bing: az albbi tblzatban feltntettem, hogy ki hny hellyel kerlt elrbb vagy htrbb a Safety Car-fzis alatt ahhoz kpest, ahol a rgi szablyok szerint haladt volna az jraindtsnl (ez a legals, "D" jells sor - alapveten elg ezt nzni, a tbbi csak tjkoztat jelleg). Mieltt egy alaposabb pillantst is vetnnk az eredmnyre, meg kell jegyeznnk, hogy az tlagos "nyeresg" (vagy "vesztesg") termszetesen mindenkppen nulla; matematikai szksgszersg ugyanis, hogy a "D" sor sszege zr, ami szndkos elnagyoltsggal fogalmazva azt jelenti, hogy az j szablyokkal ugyanannyian/ugyanannyira jrnak jl, mint rosszul. (s ez igy maradna, konkrtan brmilyenek is lennnek a szablyok.)

A jelenlegi SC szablyok hatsa

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
G   11.8 18.1 25.4 28.4 39.5 41.3 43.5 45.7 47.6 52.7 66.3 69.4 80.0 80.8 84.3 91.2 98.9 101
E HAM MAS KOV KUB RAI TRU VET ALO WEB HEI BOU COU ROS PIQ BAR BUT NAK SUT FIS
U HAM HEI PIQ MAS KUB KOV TRU VET ALO WEB ROS RAI BOU COU BAR FIS NAK SUT BUT
R HAM MAS KOV HEI KUB RAI TRU VET ALO WEB BOU PIQ BAR COU ROS BUT NAK SUT FIS
D 0 +2 +3 -2 0 +6 0 0 0 0 +2 -9 +2 0 -4 +3 0 0 -3

G = a Hamiltontl mrt lemarads msodpercben, a Safety Car bekldse eltt
E = sorrend a Safety Car bekldse eltt
U = vals sorrend kzvetlenl az jraindts eltt
R = fiktv sorrend a rgi Safety Car szabllyal szmolva, az jraindts eltt
D = a pozcivesztesg a jelenlegi Safety Car szablyok miatt

Els pillantsra vilgos, hogy ezttal Rikknen hzta a legrvidebbet. (Vajon mirt rzem gy, hogy ezen mr kevesen lepdnek meg?) Mivel Felipe mgtt vrakozsra knyszerlt, radsul Trullival szemben is elvesztette 11 msodperces elnyt, Kimi a boxkillsa utn visszaesett a 12. helyre, pedig a rgi rendszerben csupn Heidfeld tudta volna megelzni, azaz a 6. helyrl vrhatta volna az jraindtst. teht 6 pozcit bukott az j szablyokon, de pldul honfitrsa, Kovalainen is 3-at.

Ezzel szemben, s ebben Webbernek tkletesen igaza volt, Piquet nyerte velk a legtbbet: 9 hellyel jutott elrbb annl, mintha mg a rgi rendszer lett volna rvnyben! Akkor csak a 12. lett volna, gy viszont felkapaszkodott a 3-adikra, ahonnan aztn a 2. helyen rt clba, miutn Heidfeldnek ksbb mg ki kellett llnia elle tankolni. Nem mellkes.

Nelsinho alapveten ngy krlmnynek ksznhette az eredmnyt. (1) Az egyik, s mind kzl a legfontosabb, hogy a lehet legjobb pillanatban kertett sort egyetlen boxkillsra: a 35. kr vgn, gyakorlatilag Glock buksval egyidben, azaz kzvetlenl az SC bevetse eltt. (2) Mire kihajtott a boxutcbl, a htrnya mr 80 msodperc volt Hamiltonhoz kpest, de egy csodlatos szerencse jvoltbl ppen eltte trt vissza a plyra: Lewis mg nem krzte le, s gy a mezny vge utn eredhetett. (Rubens Barrichello pldul nem volt ennyire szerencss: csak nhny msodperc vlasztotta el Piquet-tl, t azonban mr lekrztk, ezrt Hamilton s az SC mgtt kellett maradnia.) Aztn, amikor kt krrel ksbb kinyitottk a boxutct, s a versenyzk tbbsge killt elle tankolni, Piquet azonnal elreugrott harmadiknak. Vgs soron teht nem csupn 80 msodpercet - lnyegben egy teljes krt - nyert vissza Lewis-on a Safety Car-nak ksznheten, hanem tulajdonkppen mg tbbet, hiszen neki ezutn mr nem kellett megltogatnia a szerelit, mg az eltte halad Hamiltonnak s Heidfeldnek igen. Ksbb emiatt vehette t a vezetst, mg ha csak tmenetileg is. s (3) az sem volt mellkes, hogy az SC a tervezettnl hosszabb zretapra knyszertette a versenyzk zmt: hiba lltak ki ktszer, a vgn szinte ugyanannyi krt kellett teljestenik egyazon garnitra gumival, mint a csak egyszer kereket cserl Piquet-nek. Teht szinte senki nem akadt, aki knnyebb autja vagy kevsb kopott Bridgestone-jai rvn fenyegetst jelentett volna Nelsinho-ra.

A verseny utni sajttjkoztatn maga sem tagadta, hogy oltri szerencsje volt, s taln ezrt nem repesett az rmtl - ez azrt mgiscsak ms volt, mintha nerbl jutott volna fel a dobogra, ahogy pldul Sebastian Vettel kaparintotta meg knkeservesen a 8. helyet. Itt azonban a sportszersg kedvrt meg kell jegyeznnk, s ez lesz a hinyz (4)-es pont, hogy Piquet az utols etapban, taln sajt maga s a Renault szmra is vratlanul, felntt a feladathoz, s rett versenyzssel, tnyleg lendletes tempt diktlva jutott el a clig. Az jraindtst kveten, azonos zemanyagszint mellett szzadmsodpercre azonos tlagot futott Massval, ami mg akkor is bravr, ha a Ferrari Hockenheimben egyrtelmen alulteljestett nmaghoz kpest. A kszkd Alonsnl Nelsinho j 7 tizedmsodperccel gyorsabb volt krnknt - kihasznlta a vletlenl knlkoz lehetsget, ezt nem lehet elvitatni tle. s kln figyelemremlt, hogy milyen relisan tlte meg a helyzett: amikor Hamilton ellen vdekezett, hvsen mrlegelve levonta a kvetkeztetst, hogy nem rdemes kockztatnia, aztn ksbb sem esett eufrikus hangulatba, s elismerte, hogy ez a szerencss 2. hely nmagban keveset vltoztat a Renault-n belli helyzetn. Ha eddig szidtuk is, ht ezrt bizony megrdemli a dicsretet. Ez gy fair.

s, hogy rvidre zrjam az ramkrt: a Nmet Nagydjon a rgi Safety Car-szablyok valban kevsb kevertk volna meg a krtyapaklit, mint a jelenlegiek, ezttal teht igazat kell adnunk Mark Webbernek. A tblzat "E" s "R" sora kztt ugyanis rnzsre is szorosabb az sszefggs - nagyobb a korrelci -, mint az "E" s "U" sorai kztt. Ez persze csak egyetlen verseny volt, ahhoz azonban ppen elg, hogy vgkpp felbressze bennnk a gyant: a szablyokat valban rdemes tgondolnunk.

Mr csak azrt is, mert nha mg maguk a csapatok sem igazodnak ki rajtuk. Fisichellt utlag 25 msodperces bntetssel sjtottk, amirt visszavette a krt, holott nem llt volna jogban - a Force India stratginak figyelmt elkerlte egy aprsg a szablyzat szvegben.

A 2008-as Sportszablyzat idevonatkoz, 40.12-es paragrafusa a kvetkezkppen szl: "Amennyiben a vezet sportbr biztonsgosnak rzi, az idmr monitorokon megjelenteti 'A LEKRZTT AUTK MOST ELZHETNEK' feliratot. Ekkor azoknak a lekrztt autknak, amelyek az 1. helyezett s az azzal mg egy krben lv autk kztt haladtak a Safety Car plyra kldsnek pillanatban (s amelyek tovbbra is azt a pozcijukat foglaljk el), jobbrl meg kell elznik az ket mr korbban lekrz autkat, valamint a Safety Car-t."

Hogy mirt van szksg arra a rejtlyes "amelyek tovbbra is azt a pozcijukat foglaljk el" kittelre? Azrt, mert anlkl sszekeveredhetne a mezny. Elfordulhatna pldul, hogy valaki a Safety Car bekldsnek pillanatban mondjuk az 5. s 6. helyezett kztt halad, vagyis az 5. (aki az lmenvel egy krben van) mr lekrzte, a 6. mg nem. A kittel nlkl ksbb mindenkppen visszavehetn a krt. De mi trtnik, ha kzben kimegy a boxba j gumikrt (amennyiben nem tankol, ezt a szablyok szerint brmikor megteheti az Safety Car-fzis kzben is), s ezzel egy olyan ellenfele mg kerl, akinek viszont nincs joga visszavennie a krt, s akivel pozciharcot folytat? Ez ellentmondshoz vezetne. A lekrztt Jenson Button Hockenheimben pontosan azrt nem elzhette meg Hamiltont s a Safety Car-t, mert kzvetlenl az SC bekldse utn, de mg a boxutca rendes megnyitsa eltt kiment j gumikrt (mert a kemny keverkeken kszkdtt), amivel megvltozott a pozcija.

Bonyolult? Nan. Ez a szably kznsgbartnak bajosan nevezhet. Mellesleg elgondolkodtat az is, hogy a krhtrny ledolgozsnl mirt a Safety Car bekldsnek pillanatt veszik alapul, amikor az lenne a clja az egsznek, hogy az len zajl kzdelembe az jraindtsnl ne zavarhassanak bele a lekrzttek - gy mgis maradhat ott bellk, amint Button pldja is mutatja.

 

* * *

Az utbbi nhny futam utn, gy Barcelona ta, a kt lcsapat kzl mindig akadt egy, amelyik azzal mentegetzhetett, hogy a klnleges krlmnyek miatt nem derlt fny a valdi erviszonyokra. m Hockenheimben vgre nem trtnt semmi rendkvli - hacsak az nem, hogy a McLaren valsggal sokkolta a Ferrarit a tempjval.

Mrmint Lewis Hamilton McLarenje, tegyk hozz, mert Hekki Kovalainen kezben ugyanaz az aut tvolrl sem tnt annyira fenyegetnek. Brmi is volt az oka - akr a silverstone-i gyzelem pozitv llektani hatsa, akr valami ms -, Lewis a Mercedes otthonban plyafutsnak egyik legszebb produkcijval llt el, helyrehozva mg a McLaren ltal elkvetett stratgiai hibt is. Ezen a vasrnap dlutnon egyszeren ms dimenziban vezetett, mint a tbbiek.

Nem hisszk? A verseny 61 "tiszta" (azaz Safety Car nlkli) krbl 42-ben volt a leggyorsabb... Hsz darab 1:16.5 alatti krt futott, mg Heidfeld csak 4-et, Rikknen 3-at, Kovalainen 1-et, Massa pedig egyet sem. Lewis mr az els etapban helyretette Felipt azzal, hogy krnknt fl msodpercet vert r. Az eddig rvnyes kplet szerint a McLarennek az edzs-, a Ferrarinak pedig a versenytempja volt az ersebb - ha a kt csapat az idmrn kzel volt egymshoz, a Ferrari bizhatott benne, hogy a futamon flnybe kerl - ez azonban, gy tnik, tbb nem ennyire egyrtelm. Most kivtelesen mg Kimi is res tankkal rezte tkpesebbnek az autjt, gyhogy valami trtnt. Valami megvltozott.

 
Hamilton, Massa s Piquet krid-grafikonja (nagythat) Hamilton senkinek sem hagyott eslyt: az els 17 krben is simn volt a leggyorsabb. ALUL: A hrom pilta, valamint Rikknen s Heidfeld krid-eloszlsa. Hamiltonhoz nem a Ferrarik, hanem Heidfeld kerlt a legkzelebb.

Lewis gyzelme, akrcsak Michael Schumacher hasonl, laza stagaloppnak ltsz bravrjai, olyannyira nmagrt beszl, hogy mg dicsrni sem egyszer. Akadt azonban valami, ami a kridkn tl is bmulatra mlt volt: Hamilton hozzllsa, pontosabban az a gyilkosan hatkony tudatossg, amelyrl mr az alkalmanknt elkvetett bakik ellenre is egyrtelm, hogy szervesen a versenyzi lnyhez tartozik.

Ha egy tlagos versenyzvel kzlik, hogy 8 kr alatt 23 msodperces elnyt kell gyjtenie, alighanem megprblja - s kicsszik. Vagy legjobb esetben egyszeren nem sikerl neki. Ami azt illeti, ez Lewis-nak sem sikerlt a Safety Car utni jraindts, azaz a 42. kr s msodik boxkillsa, az 50. kr kztt, a fontos azonban nem is ez, hanem a reakcija volt. "Tudtam, hogy a feladat lnyegben lehetetlen. De nem tprengtem tl sokat, csak nekidurltam magam" - meslte ksbb. - "Egy ilyen helyzetben versenyautt vezetni valjban az egyik legszrakoztatbb lmny, amit egy autversenyz tlhet - tbb nem gondol mg a futamra sem, csakis nmagra s az autjra sszpontost; az optimlis pillanatra, amikor bele kell taposnia a fkbe; arra a pillanatra, amikor elkezdheti adagolni a gzt. Az ember ilyenkor eggy vlik a vezets ritmusval - imdom ezt."

Ht ez az: a varzslat valahol abban rejlik, hogy ebben az ntudatlan, mr-mr zsigeri llapotban, mikzben valamennyi idegszlval egyetlen, a teret s az idt vgtelenl kitlt aktusra koncentrl, ppen a lehet legvkonyabb, mgis zemkpes szinten tartsa a tudatt is. Minden igazi versenyz tli ezt; ahogy Lewis is, amikor kzeledett korbbi GP2-es ellenfelhez, Piquet-hez. "Mivel korbban mr versenyeztem ellene, megtanultam, hogyan vezet, hogyan reagl - az ember mr csak gy jr azokkal, akikkel rendszeresen sszekerl -, s persze pontosan tisztban voltam azzal is, hogy most ll elszr egy nagydj ln" - mondta Lewis. - "Ez nagy nyomst hoz magval, ezrt tudtam, hogy inkbb a j eredmnyre, semmint elkeseredett kzdelemre fog trekedni. gy aztn egy tiszta manverrel meg is tudtam elzni t, hogy visszaszerezzem a vezetst."

Egyszval Lewis nem csupn felolddott a vezetsben, hanem annyira mg sznl is volt, hogy tkletesen szmtsa ki az ellenfele mozdulatait. Brav. A McLaren wokingi kzpontjban elpuskztk a stratgijt, mert a tvkpet ltva egyrszt azt hittk, hogy Glock autjt gyorsan biztonsgos helyre fogjk mozgatni a brk, ezrt a Safety Car-t hamar lehvjk majd a plyrl (s gy Lewis-nak tbb ideje lesz meglgni a boxkillsig), msrszt nem akartk, hogy Kovalainennek vrakoznia kelljen a boxban, harmadrszt pedig gy gondolkodtak, hogy ha ktfle taktikt kiprblnak, az egyik biztosan bevlik. Amatr hiba volt ez, Lewis-t azonban ezen a napon nem lehetett meglltani; igen, Montrealban vaksi volt, igen, Magnyban elragadta a hv, de most minden sszejtt neki. Most megint ugyanaz a Lewis Hamilton volt, akit tavaly szjttva bmult a vilg.

Az ideredmnyeket elnzve egyrtelm, hogy Hockenheimben nem annyira a McLaren tltosodott meg, mint inkbb a Ferrari sllyedt vissza a sr kzpmeznybe - taln a vratlan hvs miatt -, m Maranellban mindenkppen lesz min gondolkodni, ha Kimi s Felipe nem akarjk, hogy elsszon ez a vilgbajnoksg. Fel van adva a lecke.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!