♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2009 Monza

Elkpzelhet, hogy az a Rubens Barrichello lesz a vilgbajnok, aki a tlen munka nlkl tengdtt, s sokak szemben nem volt tbb sznakozva megtrt, rozoga rgi btordarabnl? Habr a kocka mg nincs elvetve, erre llekben ppgy rdemes felkszlnnk, mint a McLarennek a Mercedes utni letre...

Rubens Barrichello egy kicsit mindig is lzer volt. Persze rokonszenves lzer, akinek szentimentlis mlengseit, primadonnkat megszgyent tlrzkenysgt knny volt egyik naprl a msikra megbocstani, mert az emberek vgs soron szeretik, ha valaki, ht iz, az overalljra varrva hordja a szvt - de mgiscsak lzer. Az elmlt 16-17 v alatt lassacskn belevste magt az aszfaltba, s a nagydjak nem tl feltn, mgis elmaradhatatlan kellkv vlt, akr a szerepbe belereged statiszta egy rgta fut szndarabban. Sokak szemben nem volt mr tbb, mint Michael Schumacher kivnhedt msodhegedse, sznakozva megtrt, rozoga rgi btordarab: hiba szoktunk hozz, szinte szre sem vennnk, ha leselejteznk.

Furcsa dolog a kp, ami msok szemben rgzl az emberrl. Olykor semmi kze nincs az gynevezett valsghoz; taln tnyeknek hitt szubjektv aprsgokbl sztt kollektv illzi az egsz. Ugyan, mirt lenne Rubens lzer? Azrt, mert a Ferrarinl veresget szenvedett attl a fazontl, aki ronggy vert mindenki mst is? Vagy netn azrt, mert inkbb vezette a mezny legjobb autjt a legjobb versenyz mellett, semhogy bszkn dngethesse a mellt, hogy egy ramvonalas talicskval legyzte a csapattrst, s a tbbi mr nem rajta, hanem a technikn mlt? Vagy azrt, mert kpes volt elbgni magt a dobog tetejn, amire az igazn kemny csvk sohasem vetemednnek, s ha valamivel gondja akadt, nyltan szv is tette?

Eljtt az ideje, hogy mskpp gondolkodjunk Rubens Barrichellrl. Mindazt, amit taln hibjaknt rttunk fel neki, ppgy tekinthetjk az ernyeinek is. Mert nagy btorsgra vall, ha valaki veken t meggyzdssel hisz benne, hogy gyorsabb lehet Michael Schumachernl, s a vltozatossg kedvrt - lerni is flek - rz emberknt viselkedik a nyilvnossg eltt, sebezhetnek mutatva magt egy olyan kzegben, ahol a tbbsg szenvtelen macsnak prbl tnni. Sokan ppen a mesterkletlenl szinte megnyilvnulsokat hinyoljk a Forma-1-bl; ht Rubenstl megkapjk. Tessk, ilyen vagyok: kicsit taln srtdkeny, egy leheletnyit taln tlrzkeny, de pontosan olyan, amilyennek lttok.

Igen, pontosan olyan gyors. Hiszen az autsportban mgiscsak a gyorsasg a rtermettsg igazi fokmrje, s ezen a tren Rubens - Schumachert leszmtva, aki azrt, ezt ne felejtsk el, minden idk legsikeresebb versenyzje volt - senkivel szemben nem vallott szgyent. A kpnek, ami bennnk l rla, s amelyen taln nmelyiknk tnyleg lzernek ltja, az gvilgon semmi kze nincs ahhoz a mozdulatsorhoz, a kezeknek, a lbaknak s a szemeknek ahhoz a mgikus sszhangjhoz, amit vezetsnek neveznek. Attl, hogy mi esetleg vesztesnek ltjuk, mg nem fogja elvenni a gzt az Eau Rouge-ban, ahol pedig 1000 emberbl 999, erre mrget vehetnk, reszketve elvenn. Lehet, hogy srva fakad a dobogn, de azrt Rubens Barrichello kemny legny m...

s ppgy nem lesz eslytelenebb a 2009-es vilgbajnoki cmre sem, brmit tartsunk rla. Gondoljunk csak bele: mg 16 v utn is maradt benne annyi spiritusz, hogy fsultsg nlkl, egy kamasz lelkesedsvel szlljon harcba a gyzelemrt, s gy a szvre vegyen mindent, mintha tegnap kezdte volna a versenyzst. Ez a motivltsg bmulatos. Msok mr rgen kigtek volna a Ferrarinl elszenvedett megalztatsokban, vagy a Hondnl vgiggrclt, kibrndtan sikertelen vekben, de Rubensben elgg lobog a tz ahhoz, hogy mg egy gyengn kezdd szezon kzepn is fordtani tudjon, s kpes legyen fokozatosan fellkerekedni nla nyolc vvel fiatalabb csapattrsn. Amikor gy tnt, a Brawn GP-nl megismtli magt a trtnelem, s Jenson Button mellett ppgy az rnykba szorul, mint anno Schumacher oldaln, Rubenst knnyen megbnthattk volna a kellemetlen emlkek. Mr a kzvlemny is elknyvelte rla, hogy rkk msodhegeds marad, s a nrburgringi kirohansa, amellyel dhsen a csapatt krhoztatta a veresg miatt, vgkpp a nyafog vesztes szerept akasztotta r. Pedig ekkor mr szp csendben az javra billent a mrleg nyelve: Silverstone-ban, tbb v utn vgre ttrt az ugyanolyan anyag fkekre, mint amilyeneket Jenson is rgta hasznl, s, persze nem csak ezrt, elkezdte rendszeresen legyzni t az idmrkn - ltalban magasabb zemanyagszinttel.

Rubens mindig maga volt a kt lbon jr pozitv letszemllet, a "higgy magadban!" mozgalom fanatikus hve. De vajon nem ppen azrt hajtogatta megszllottan ezt a mantrt, mert titkon az nbizalomhinyt akarta ellenslyozni vele, s nmagt is gyzkdnie kellett? Brhogy is, a mdszer bevlni ltszik. Rubensben mr megvan az ahhoz szksges rutin s magabiztossg, hogy ha clravezetnek rzi, szembe menjen a sajt csapatval is: Monzban a mrnkei kzl tbben ki akartk cserlni a sebessgvltjt, amely a spai rajtnl megsrlhetett, azonban mindenron el akarta kerlni az t rajthelyes bntetst, ezrt kitartott mellette. Volt egy lmatlan jszakja, mert tudta, hogy kockzatot vllal, de a dntse vasrnap bussan kifizetdtt.

s ma, tbb v tvlatbl mr mskpp ltja a ferraris veket is. "Ott a megkaptam a legjobb autt, de le kellett gyznm rengeteg akadlyt s egy vilgbajnokot, egy bizonyos Michaelt, aki a kormny mgtt nagyon, nagyon gyes volt" - emlkezett az Olasz Nagydj utn. - "Azt hiszem, Michael valsznleg tehetsgesebb volt nlam, ha azonban mindkettnket bedobnnak egy oroszlnketrecbe, n taln lve ki tudnk jutni belle, viszont nem biztos. Ilyen az let. Az ember tanul a hibibl s minden msbl. Nem azrt mondom ezt, hogy brkit is kritizljak, mert a Ferrarinl szintn jl reztem magam, tnyleg remekl szrakoztam. Ersebb versenyz is lettem ott, gyhogy ami ma trtnik velem, abban az sszes korbbi F-1-es lmnyemnek szerepe van."

Attl, hogy az elmlt hrom futambl kettt megnyert, Rubens mg nem lett sem ms ember, sem ms versenyz - de azt taln kirdemelte, hogy kivegyk a rgi skatulybl, s egy kicsit mskpp gondoljunk r. Ht persze, tl sokat panaszkodott, s tl sokig zte az "engem elnyomnak" jtszmt, semhogy ezt egyetlen levegvtelre elfelejtsk neki. Korntsem biztos, hogy nyeri a vilgbajnoksgot, mert ehhez Mr. Buttonnak is lesz nhny szava, s 14 pontnyi htrny ngy fordulval az idny vge eltt nem kevs. De egy 11-szeres nagydjgyztest mgiscsak abszurd lzernek tekinteni.

s, ahogy Monzban maga mondta: "Ez mr egy gyztes v, trtnjen brmi. Nem szabad elfelejtennk, hogy nemrg mg munknk sem volt." Ha Rubens Barrichello lni tud az utols utni eslyvel, egyszer s mindenkorra beletrdhetnk, hogy csodk mrpedig vannak.

* * *

McLaren ohne Mercedes? Nicht funktioniert! Ez kptelensg... Nem csupn azrt, mert a kt mrka az F-1-es egyttmkds kapcsn sokak szemben vgleg sszefondott, hanem azrt is, mert a Mercedes nem egyszeren motorszlltja, hanem rsztulajdonosa a McLarennek.

Igaz. s mgis jl tesszk, ha llekben felkszlnk r, hogy a kt cg a kzeljvben kln utakra lp. Nem lltom, hogy felttlenl ez fog trtnni, de a lehetsgt nem zrhatom ki. St, tbbet mondok: valsznnek tartom, hogy gy lesz.

Az mr meglehetsen egyrtelm jel, hogy a Mercedes rszesedst vsrol a Brawn GP-ben. Mgis mi rtelme lenne egy autgyr szmra kt csapatban is trstulajdonosnak lenni? Ha sajt csapatot akar, az egyiket teljesen megveszi, a tbbinek meg legfeljebb szllt motorokat. Ha kt konkurens istllja van, az olyan, mintha nmagval sakkozna. Nem csak rtelmetlen, hanem sszefrhetetlen is.

Miutn a Mercedes egyik lbval tlpett a Brawnhoz, vrhat, hogy a msikkal hamarosan kilp a McLarentl. s ez, brmilyen meglep, valjban teljesen logikus dnts lesz. A nmet autgyr ugyanis 1999 ta 40 szzalkban tulajdonosa a McLarennek (a maradk 30 szzalk a bahreini Mumtalakat Holding, 15-15 szzalk pedig Mansour Ojjeh s Ron Dennis), s az vek sorn tbbszr egyrtelmv tette, hogy szeretn nvelni a rszesedst az istllban - amit azonban Dennis nem engedett. Annak idejn a BMW is ugyanilyen okbl szaktott a Williamsszel, jllehet, Frank Williams s Patrick Head egy rva ezrelket sem voltak hajlandak tadni a csapatukbl a nmet hdtknak.

Itt jtt a kpbe a Brawn, mint kzenfekv clpont. Sikeres, dinamikus, az infrastruktrja elsrang, s szabadon megvsrolhat - mgpedig, ami a jelenlegi gazdasgi helyzetben kiemelten fontos, olcsn. Ebbl a szempontbl a Brawn diadalmenete most, a vlsg kells kzepn a legkellemetlenebb pillanatban rte a McLarent. Mg ha Dennis csapata elad is lenne, minden bizonnyal sokkal tbbet krnnek rte, mint a tllsrt kzd Brawnrt. A Mercedes mskor taln fontolra venn, hogy marad a patinsabb McLarennl, de amikor az autgyrak gy hullanak az F-1-bl, s az igazgattancsaik zemeket knytelenek bezrni, az r elsdleges szempont lesz.

De vajon biztos, hogy a McLarennek kellemetlen ez? Szerintem nem. Elvgre aligha vletlen, hogy Ron nem adta el a cgt a Mercedesnek. Bevallottan az volt a clja, hogy a Ferrari pldjt kvetve teljesen nllan, a McLaren neve alatt kezdjen kzti sportkocsikat gyrtani, s ebben a tervben a Mercedes - vagy brmelyik msik autgyr - hossz tvon nem segtsg, hanem akadly lenne. Mg ha csak egy szk piaci szegmensben is, de a McLaren voltakppen a Mercedes konkurense szeretne lenni.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy Ron krltekinten dolgozta ki a tervt. A McLaren 1992-ben bevezette a piacra a legends, BMW-motoros F1-et, amely 390 km/ra fltti vgsebessgvel sokig a leggyorsabb sorozatgyrts aut volt - de 1998-ig sszesen csak 100 darab plt belle. Amikor aztn a Mercedes 1999-ben bevsrolta magt a McLarenbe, a kt cg megllapodott egy kzs szupersportkocsi, a Mercedes-Benz SLR McLaren projektjrl. Az autt a McLaren Automotive tervezte s ptette Wokingban, az 5.5-literes, tbb mint 620 lers motort azonban a Mercedes szlltotta hozz.

A McLaren ekzben elg tapasztalatot gyjttt ahhoz, hogy belevgjon egy nll vllalkozsba. ppen a mlt hten mutattk be legjabb teremtmnyket, a McLaren MP4-12C-t, amit pldul a Ferrari 458 Italia s a Lamborghini Gallardo vetlytrsnak sznnak, s amihez mr a 3.8-literes, V8-as twinturbo motort is hzon bell ksztettk.

Na, sszell a kp? Nem nagy rdngssg. A McLarennek, ha valban a Ferrari mintjt szeretn kvetni, s nll autgyrknt akarja megvetni a lbt a piacon, nem lesz szksge motorszlltra. Sajt magnak kell ptenie a motorjait, s ppen a Ferrari pldja bizonytja, hogy ehhez semmi nem annyira hatkony reklm, mint a Forma-1. Egyelre ez az egsz csak elmlet, de maradjunk annyiban, hogy nem borulnk a billentyzetre a sokktl, ha a McLaren 2011 utn teljesen nllan ptett autval kezdene versenyezni. Akkor jr le ugyanis a szerzdsk a McLarennel.

Nyltan ugyan sem a McLaren, sem a Mercedes nem ismeri el, hogy a kapcsolatuk a szakts fel halad, de a sorok kztt knny olvasni. A Daimler fnke, Dieter Zetsche a minap az Autocarnak kijelentette: "Nem gondolkodunk azon, hogy megszaktsuk a kapcsolatunkat, viszont taln ms alapokra helyezhetjk." Pldul? A McLaren aligha menne bele, hogy 15 v utn a Mercedes egyszer, msodrang gyfele legyen a Brawn mellett, m Ron szndkai szerint erre valsznleg nem is lenne szksge.

Sokan mr azt is egyrtelm utalsnak tekintettk, amikor a Mercedes gy dnttt, az SLR utn nem gyrtat tbb sportkocsit a McLarennel. Habr ltezett hrom kszl projekt (P8, P9 s P10 kdnven), a tl magas kltsgekre hivatkozva 2005 tjn mindegyiket lefjtk. s Zetsche most azt mondta: "Hossz ideig nem tudtunk kzs nevezre jutni a kzti autkkal kapcsolatban, mostanra azonban egyrtelm megoldst talltunk, amiben mi nem fogunk rszt venni." Taln nem vilgos?

Mindez tulajdonkppen j hr a Forma-1 szmra: a Mercedesnek a Brawn rvn tovbbra is lesz gyri - st: teljesen gyri - csapata, a McLaren pedig mg az eddiginl is egyedibbnek fog tnni. Noha elmletben fennll a veszlye, hogy a Williams sorsra jutnak, a jelek szerint Ron j gazda mdjra gondoskodott a biztos jvrl. Amikor az F-1-es csapatnl az v elejn tadta a staftabotot Martin Whitmarshnak, nem vletlenl beszlt arrl, hogy a kzti autkra szeretne koncentrlni...

* * *

Norbert Haug szerint tndrmese a Mercedes motorok flnye. De ht a helyben mi is ezt lltannk, nem? Ha ugyanis vletlenl az FIA is elhiszi, hogy a Mercedesek kvetkezetesebben jobban a konkurencinl, esetleg kzbelp, s hagyja felzrkzni a tbbieket, amint azt a Renault-val tette tavaly tlen. Elvgre a motorbefagyaszts clja ppen az volt, hogy a motorok teljestmnye kztt ne legyen kimutathat klnbsg. Mgis nehz elsiklani afltt, hogy az Olasz Nagydj htvgjn Adrian Sutil rte el a legnagyobb (344.8 km/rs) vgsebessget, mgpedig bnt aerodinamikai kompromisszumok nlkl, hiszen a versenyen v lett a legjobb krid is. Mindezt egy KERS nlkli autval, ami nemcsak a Force India valban meghkkenten j lgellenlls/leszorter arnyrl, hanem a Mercedes erejrl is tanskodik.

s vajon mi a helyzet a fogyasztssal? A spai htvge utn nhnyan azt firtattk, hogy mennyivel lehet kevsb szomjas a Mercedes a Ferrarinl s a tbbi motornl, ezrt most utnaszmoltam ennek a legutbbi hrom nagydj alapjn.

  Valencia Spa Monza
Nv Motor Fogy Nv Motor Fogy Nv Motor Fogy
1. Barrichello Mercedes 2.67 Fisichella Mercedes 2.77 Alonso Renault 2.64
2. Fisichella Mercedes 2.69 Alonso Renault 3.11 Glock Toyota 2.65
3. Kovalainen Mercedes 2.70 Glock Toyota 3.22 Trulli Toyota 2.68
4. Hamilton Mercedes 2.74 Rikknen Ferrari 3.23 Buemi Ferrari 2.69
5. Rikknen Ferrari 2.76 Heidfeld BMW 3.23 Fisichella Ferrari 2.70
6. Button Mercedes 2.76 Kubica BMW 3.26 Vettel Renault 2.70
7. Webber Renault 2.77 Vettel Renault 3.29 Sutil Mercedes 2.70
8. Alonso Renault 2.78 Rosberg Toyota 3.33 Kovalainen Mercedes 2.74
9. Rosberg Toyota 2.79 Kovalainen Mercedes 3.35 Barrichello Mercedes 2.74
10. Vettel Renault 2.80 Badoer Ferrari 3.39 Grosjean Renault 2.75
11. Sutil Mercedes 2.87 Webber Renault 3.42 Hamilton Mercedes 2.77
12. Trulli Toyota 2.88 Nakajima Toyota 3.43 Nakajima Toyota 2.77
13. Badoer Ferrari 2.90 Buemi Ferrari 3.56 Button Mercedes 2.78
14. Kubica BMW 3.00   Rikknen Ferrari 2.78
15. Heidfeld BMW 3.06 Heidfeld BMW 2.85
16. Nakajima Toyota 3.08  
17. Alguersuari Ferrari 3.13
tlagfogyaszts (kg/kr) 2.85 3.28 2.73

Nos, a tanulsg az, hogy: nincs tanulsg. Amint elre sejtettem, az adatokbl egyik motornak sem rajzoldik ki kvetkezetes flnye. Habr Valenciban a hat legkevesebbet fogyaszt motorbl t a Mercedes volt, Spban sokkal kuszbb lett a kp, Monzban pedig az sszes Mercedes-motoros aut vagy teljesen tlagos, vagy annl nagyobb mennyisg benzint ivott meg. Az egy gyrt motorjain belli szrs valjban mg ltvnyosabb is, mint a gyrtk kztti, ami azt sugallja, hogy a fogyasztsban tapasztalhat csekly klnbsgeket sokkal inkbb ms tnyezk - az egyes versenyzk vezetsi stlusa, a belltsi eltrsek, a futamon kialakul szitucik - okozzk.

Az adatokat egyszeren a Q3 utn nyilvnossgra hozott zemanyagszintekbl s a nyitetapok hosszbl szmoltam ki. Ha az sszes verseny sszes etapjt tnznnk, taln kirajzoldna valamifle minta, de az eltrsek biztosan nem lennnek nhny szzalknl jelentsebbek. Msklnben el sem fordulhatna, hogy kridk tekintetben a mezny sszes autja ilyen kptelenl kzel, 1.5 szzalkon bell van egymshoz kpest.

* * *

Az Olasz Nagydj utn elkezdhettnk megbartkozni azzal a gondolattal, hogy idn vagy Jenson Button, vagy Rubens Barrichello lesz a vilgbajnok. Lewis Hamiltonnak s Kimi Rikknennek mr a matematikai eslye is elveszett a vgs gyzelemre, s ez azt jelenti, hogy tavaly utn zsinrban msodszor is olyanok kzdenek meg a cmrt, akik kzl korbban mg senki nem nyert vb-t.

Egyikknek sincs tapasztalata az elhzd kzdelemmel jr nyomsrl, ezrt rdekes lesz ltni, hogy mennyire tudnak megbirkzni vele. Button a nyron mr legurult egy hullmvlgybe, amibl a jelek szerint pp Monzban kezdett kilbalni, mivel azonban Barrichello megengedheti magnak, hogy agresszv legyen, sem lazthat. A 14 pontos elny egybknt ahhoz elg, hogy ha minden fennmarad futamon legfeljebb egy hellyel csapattrsa mgtt vgez, biztosan Button nyerje a vilgbajnoksgot.

A Brawn Monzban mesterien jtszotta ki a krtyit: blcsen hagyta, hogy a KERS-es autk elharcolgassanak az els rajtkockrt. Ez logikus dnts volt. Semmi rtelme nem lett volna azrt izmozni, hogy legyzzk ket az idmrn, hiszen ehhez az idelisnl rvidebb nyitetapot kellett volna vlasztaniuk, s a rajtnl j esllyel gyis elvesztettk volna az gy megszerzett pozciikat. Ha az 1. krt mindenkppen a KERS-es autk mgtt fejezik be, felesleges erlkdnik, hogy az idmrn eljk kerljenek. Inkbb a boxstratgival kell kijtszani ket.

gy is tettek, csakhogy valaki belekptt a leveskbe: Heikki Kovalainen. A McLaren (ahogy a Force India is) ravaszul kt vasat tartott a tzbe, s az egyik autjt egy-, a msikat ktkillsos taktikval indtotta tnak. Az utbbi megolds a teljes versenytvra vettve, papron 5-7 msodperccel lassabbnak tnt, de soha nem lehet tudni, hogy mi trtnik a futamon. s Kovalainen a Q3-ban annyira jl sszerakta a mrt krt, hogy zemanyag-korrigltan mindenkinl gyorsabb volt (noha Barrichellra csak 11 ezredmsodpercet vert) - st, befrkztt a kt Brawn el is. Mivel az autjban volt KERS, elvileg neki volt a legtbb eslye a gyzelemre.

De rthetetlen mdon mg Adrian Sutilt (aki a mrnke tancsra konokul a bels ven maradt) sem sikerlt lerajtolnia, aztn a nyitkrkben annyira lass volt, hogy visszaesett a 8. helyre. A vdelmre fel kell hozni, hogy a kemnyebb (kzepes) keverk gumikon ekkor Barrichellt leszmtva mindenki ms is senyvedett: Vettel, Trulli, Grosjean szintn elsllyedtek a meznyben. Klns, hogy a McLaren, amelynek pedig kmletes az autja a gumikhoz, ezrt idnknt olyankor is be tudja vllalni a lgyabbakat, amikor a tbbiek nem, most a kemnyeket vlasztotta Kovalainennek.

 
Barrichello, Button s Hamilton zemanyagkorriglt krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Korrigltan Lewis nem volt lassabb a Brawnoknl, de az egykillsos stratgia volt a nyer.. ALUL: Ngy versenyz zemanyag-korriglt krid-eloszlsa. Rikknen j fl msodperccel lassabb volt az lhrmasnl.

Ezen a hzson csak Barrichello nem vesztett rajta, de azrt nla is rezgett a lc. A 16. kr vgre mr 3.6 msodperccel elhagyta Buttont, ekkor azonban rezte, hogy Brawnja a kopott Bridgestone-okon kezd tlkormnyzott vlni. A 25. krig Button htrnya szp lassan 1.9 msodpercre cskkent. Mindkettejknek 29 krre elg benzinjk volt, mivel azonban Rubens teljestett jobban, tankolhatott ksbb - Jenson boxkillst elrehoztk egy krrel. Emiatt a kerkcserk utn 4.2 msodpercre ntt kztk a klnbsg, s mivel most fordult a kocka (Button ment a kemny, Barrichello a lgy keverken), ezttal Jenson szenvedett kiss az etap kzeptl. Tny s val, hogy ismt kikapott Rubenstl, de mr megltta a fnyt az alagt vgn: sokkal magabiztosabbnak tnt, mint Spban vagy Valenciban, s a Q3-ban mg korrigltan is csak 58 ezredmsodperccel volt lassabb a csapattrsnl. Knyszerbl rajtolt a lgy gumikon, mert a kzepesbl nem maradt j garnitrja, s nem akart 4-5 krs, hasznlt szettel indulni, de gy sem bukott nagyot.

A Brawnokat Monzban mindenkppen nehz lett volna legyzni, mgis furcsa, hogy a McLaren s a Ferrari mirt pazarolta j startpozcikra a KERS-t. Tbb-kevsb biztosak lehetnek benne, hogy htrbbrl rajtolva is azonnal javtanak kt-hrom helyet, ezrt Lewis Hamilton s Kimi Rikknen szmra a 3-4. kocka majdnem ugyanannyit r, mint a pole pozci. s ezek megszerzshez nem kell praktiktlanul alacsony zemanyagszintet vlasztaniuk a Q3-ban. Igaz persze, hogy a Ferrari taktikja vdhet volt, mivel a ktkillsos taktika rvn kevesebb krn t kellett hasznlniuk a kemnyebb keverket, ami az autjukon krnknt durvn 4 tizedmsodperccel volt lassabb a lgynl (a McLarennl is hasonl volt a klnbsg, Hamilton mgis kt etapra vlasztotta a kemnyebbet). Mindenesetre j ltni, hogy Kimi ismt a rgi precizitsval vezet.

Ami pedig Lewist illeti, t mltnytalan lenne tl kemnyen kritizlni az utols krben elkvetett hibjrt. Igaz, eldobott vele 6 pontot, ami a McLarennek igencsak jl jtt volna a Ferrarival a konstruktri sszetett 3. helyrt folytatott harcban, de ez mindenkivel megesik. s valjban mr az is bravr volt, hogy egyltaln kzel tudott maradni Buttonhoz: a verseny kreinek tbb mint felben, 28-ban volt a leggyorsabb, ami persze rszben a rvidebb etapjainak tudhat be, ugyanakkor zemanyagkorrigltan is rte el a legjobb tlag-kridt (ha a boxkillsok abnormlisan hossz kreit nem szmoljuk - rtelemszeren senkinl). Lewis nagyon elszntan vezetett, s tulajdonkppen semmilyen komoly oka nem volt r, hogy ne kockztasson. Mskor amiatt szoktk szapulni a versenyzket, hogy csak cscslnek a biztos helykn, s meg sem prblnak tmadni, gyhogy Lewis esetben nem rheti sz a hz elejt.

Radsul egyet ne felejtsnk el: eddigi 48 nagydja alatt ez volt az els les eset, amikor sajt hibjbl, a plyn esett ki egy versenybl. A kt msik alkalommal (2007-ben Knban s 2008-ban Kanadban) a boxutcban szenvedett - hagyomnyosnak bajosan nevezhet - balesetet, kt httel ezeltt, Spban pedig kilktk, amit nem lehet felrni neki. Egy ilyen fiatal versenyztl ez mg gy is lenygz statisztika.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!