Hogyan érzed magad, amikor a rajt előtt kigyullad az első piros lámpa? (stafano, olasz, 26)
Igazán nem tudom megmondani. Mindig abban reménykedem, hogy alapvetően jól fogok rajtolni. Olyankor biztosra veszem, hogy meglesz az első fokozatom, és minden a legnagyobb rendeben zajlik majd. Nem akarok beragadni, hogy mindenki elmenjen mellettem. Számomra ez nem jelent plusz izglamt, csupán biztos akarok lenni benn, hogy készen állok, mire kialszanak a piros fények, és erre minél hamarabb reagálok.
Sajnálod, hogy csapattársad david Coulthard távozik a Mclarentől? Mit gondolsz, jól kijössz majd Juan Pablo Montoyával?(Caroline, angol, 37)
David és köztem mindig is jó kapcsolat volt. Különös érzés, ha új csapattársat kapsz, tehát eleinte biztos érdekes lesz. Azt hiszem, jól kijövünk majd Juan Pablóval. Amikor beszéltem vele, rendes fickónak ismertem meg. Nem látom semmi akadályát, annak, hogy ez a jövőben is így maradjon. Ez mindkettőnk helyzetét mehkönnyítené.
Játszottál már Formula-1-es játékkal? Hasonlít valamennyire az igazi száguldáshoz? (Gustav, svéd, 57)
Igen, amikor fiatalabb voltam, de mostanában már nem nagyon. Annyira nem élethűek, mintha egy Formula-1-es autót próbálsz határon vezetni. Ahhoz az érzéshez semmi nem hasonlítható.
Vezetési stílus tekintetében melyek a legfőbb különbségek egy gokart és egy Formula-Renault, és egy Forma-1-es autó között? (Mikko, finn, 19)
Való igaz, kicsit másképp kell vezetned a különböző kategóriákba tartozó autókat, de én alapvetően soha nem változtattam meg a stílusomat. Az F1-es versenyautó sokkal gyorsabb a kanyarokban, és nagyon jó fékkel rendelkezik, lényegében az különbözteti meg annyira a Formula-Reanulttól.
Milyen érzés volt, amikor a Mclaren-Mercedes csapat felkínálta neked a versenyzői ülést 2002-re? (Mathew, ausztrál, 19)
2001-ben már egész korán tudtam, hogy menedzserem felvette velük a kapcsolatot, de azt gondoltuk, hogy csak egy tesztpilótai állásról van szó. Amikor kiderült, hogy 2002-től hivatalos versenyzőjük lehetek az óriási volt.
Mindig Formula-1-es versenyző akartam lenni. Milyen tanácsot adnál, hol kezdjem el a pályafutásomat, és hogyan lépjek majd előre? (Adrian, portugál, 19)
A gokart a legmegfelelőbb ú a kezdésre. Ez a legolcsóbb és a legkönyebb módja a tapasztalatszerzésnek. Ha jól megy a gokartozás, akkor máshol sem lehet gond.
Van valami verseny előtti babonád? (Steve, angol, 17)
Nincs. Hallottam David alsónadrágjáról. Neki van egy szerencsehozó alsóneműje még az első 1995-ös estorili győzelméről. De én inkább minden nap váltom az enyémet!
Melyek a kedvenc pályáid? (Erik, holland, 16)
Spa és Monaco, mert ezek a pályák teljesen különböznek a többitől. Spa egy nagyon különleges pálya, a legjobb a Formula-1-ben. Monaco más jellegű kihívás. Nagyon kanyargós, falak veszik körül, és ha hibát vétsez, már ki is estél. Egyik pályát sem utálaom, de ez a kettő a legérdekesebb.
Örömmel tréningezel, vagy fogyasztod a számodra kijelölt egészséges ennivalókat, vagy inkább otthon ülnél a TV előtt néhány üveg sör, és valami fűszeres finomság társaságában? (Edwin, angol, 24)
Nem lenne rossz! Tudom, néhányan nem szeretik a testedzést, de én igazán élvezem. Két futam között lazíthazok, ha van rá időm, meg télen is, de általában inkább akkor tréningezek a legtöbbet.
Melyik régi F1-es pilóta ellen versenyeznél szívesen és miért? (Deirdre, ír, 21)
Nem tudom. Nincs kedvencem, és akkor sem volt, amikor fiatalabb voltam. Hülyeség lenne azt hinni, hogy versenyethetnél ellenük- örülök, hogy a jelenlegi társaimmal versenyezhetek.
Mit csinálsz szívesen szabadidődben? Sok időt töltesz Angliában, visszamész Svájcba, vagy taláb meglátogatod barátaidat, és a családodat Finnországban? (Tom, angol, 13)
Sokat edzek, meglátogatom az ismerőseimet, vagy egyszerüen csak lazítok. Különböző módon ütöm el az időt a barátaimmal és a feleségemmel. Vegy csak otthon lustálkodom, vagy kimozdulok a haverokkal. A monzai verseny előtr pl. néhányukkal elmentünk gokartozni Parmába. Nagyon élveztük.
Egy rosszul sikerült verseny után szoktál káromkodni? Mit teszel, hogy lehiggadj, amikor mérges vagy? (Ender, szingapúri, 20)
Természetesen előfordul, hogy átkozódik az ember, ha rossz napot fog ki. Ha te hibázol, csak magadra lehetsz dühös, de az ellen nem tehetsz semmit, ha az autód hagy cserben. Ilyenkor kár idegeskedni, egyszerűen el kellfelejteni a dolgot, hazamenni, és hinni abban, hogy az újabb reményteljes futam jobban alakul majd. Nem mindegy persze, hogy a hatodik helyről, vagy éppen agyőzelemért harcolva esel ki, hisz az utóbbi mindig jobban bánt.
Mi volt az első autód, és szegény sokat szenvedett? (Ben, ausztrál)
Egy orosz Ladával kezdtem, édesanyám egyik barátjától kaptam ajándékba. Eredetileg vörös volt, de átfestettem feketére. Egy nagyon jó kocsi emlékét őrzöm róla, bár a motorja eléggé rossz állapotban volt, de szerencsére apámnak a garázsban mindig akadt egy-két tartlaék erőforrás, így aztán kicseréltük, ha kellett. Soha nem hagyott cserben, még a hideg télben sem, és jó meleg volt az utastérben. A karosszéria robosztus volt, de hajlamos volt elveszíteni egyes alkatrészeit. Na persze én is ütöttem vágtam, de hát ez elkerülhetetlen volt a finn télben.
Hogyan bíros a hosszú repülőutakat az időeltolódást? Európa valamely központi városában élsz? (Gareth, ír, 30)
Megpróbálok ébren maradni estig, aztán alszom. Japánra átállni nagyon nehéz, de Brazíliát még nehezebbnek érzi az ember. Természetesen Ausztrália is kemény, ez az oka annak, hogy oda korán elutazom. Jobban szeretk Európában versenyezni, mert az sokkal kevésbé visel meg, és már vasárnap otthon lehetsz! Svájcban lakom, mert központban van. Nagyon szép hely, ahol senki sem zavar, így nyugodtan élhete az életem. Monzába autóval megyek, mert az mindössz két órányira van a lakóhelyemtől. Emellett Spába és Hockenheimbe is kocsival járok.
Melyik a kedvenc filmed? (Sania, izraeli, 16)
Nem is tudom, talán a Starsky és Hutch, amit nemrég láttam a repülőn.
Ha saját pályát szeretnél, hová építenés, és hogy nézne ki? (Sharon, holland, 20)
Talán Finnoszágba. Van ott egy jó pálya, de még soha nem vezettem rajta. Egy olyan pályát szeretnék, ahol nagy szintkülönbségek vannak, gyors, és lassú kanyarok váltják egymást. Egy erdőn vezetne keresztül az egész, úgy ahogy a régi időkben. És könnyen meg lehetne közelíteni, hogy ne kelljen sokat utazni.
Mi volt a legroszabb élményed eddigi F1-es pályafutásod során? (Biljana, horvát, 40)
Az nem volt olyan nagy ügy, amikor a 2001-es San Marinói Nagydíjon a kezemben maradt a Sauber kormánya, mivel mindez egy egyenseben történt. Sokkal roszabbul is végződhetett volna. Ugyanebben az évben Suzukában is volt kellemetlen esetem, amikor az autó hátsó felfüggesztése eltört, és a gumifalba vágódtam, de előzőleg Magny-Coursban is találkoztam már a gumikordonnal, akkor kórházba is szállítottak. A 2003-as és 2004-es hockenheimi baleseteim elég nagyok voltak, ráadásul ugyanazon a helyen történtek. Igazán tehetnének oda valami jelzőtáblát! |