♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Korea

Atyag, hova jut gy a vilg, ha a profi autversenyzk mr megijednek nhny csepp estl, a versenyigazgat nem meri elrajtoltatni a futamot, s az olyanok, mint Mark Webber, szndkosan prbljk meg kilkni a vetlytrsaikat?! Vrlzt. Vagy nem?

Na most akkor manapsg az sszes forma-1-es versenyz anymasszony-katonja, vagy az sszes forma-1-es versenyz anymasszony-katonja? Egyetlen kivtellel persze. Ht mi a fene, cukorbl vannak ezek, netn esernyvel a fejkn jttek a vilgra, hogy megijednek egy kis szemerkl estl, amiben mg a rajtrcson grasszl Paris Hilton sminkje sem kendne el?! Felhbort... Elegem van ebbl a sok elknyeztetett primadonnbl, mennnek inkbb parkt cserlni egy cirkuszi ltzbe, ha nem brjk a sebessget. Akinek triszonya van, ne akarjon ejternys lenni, nem igaz? Tiszta sor. Ezek a pojck a csini egyenruhjukban azrt keresik magukat degeszre egy kis autkzssal a vasrnap dlutni matinkon, azrt lgnak rajtuk frtkben a men csajok, azrt vehetnek maguknak flkilomter hossz jachtot, helikoptert meg monaci apartmant, hogy ne rinyljanak, ha nhny sznalmasan sovny, hrghurutos felh sszekhgte a plyt. Most kapcsoljak t a Rex felgyelre, vagy mr nem is tudom, mi ment akkor a msikon, hogy ezek a rajtrcson kellemesen eldiskurlva kedvkre vedelhessk a Red Bullt? rlet! Hova tntek a frfiak? Bezzeg Fangio meg Senna meg Prost soha nem hagytk volna, hogy ennyit tketlenkedjenek a versennyel... Bff.

De mg mieltt valaki megkvezne a szavaimrt - vagy, ami mg rosszabb, komolyan venn ket -, a biztonsg kedvrt adok hozzjuk egy hasznlati tmutatt: a fenti sorokat irninak szntam. Br ha ez eddig nem tnt fel, akkor gyis minden hiba. Mgiscsak jhet a megkvezs...

A TV eltt knyelmesen ldglve mi csak azt lttuk, hogy az id telik, az es esik - alig. Csakhogy nem ez volt a bibi. Val igaz, hogy ami a zuh intenzitst s a plyn kszl vztfolysokat illeti, mr sokkal durvbb krlmnyek kztt is rajtoltattak el forma-1-es nagydjat, s nem is felttlenl a Safety Car mgl. m Koreban teljesen egyedi helyzet bontakozott ki. Amit a kpernyn keresztl rzkeltnk, az egsz egyszeren csalka volt.

Miutn a versenyigazgat, Charlie Whiting 3 kr elteltvel megszaktotta a futamot (jobban mondva a Bernd Maylander Mercedese mgtti monoton krzgetst), a TV-stbok szinte a mezny sszes tagjval vltottak nhny szt, s a piltk kivtel nlkl egyetrtettek abban, hogy az autkat nem szabad flengedni a plyra. rdekes mdon nem a tapads volt gyenge, mint az ilyenkor megszokott, s nem is az aquaplaning veszlye jelentette a legnagyobb fenyegetst - hanem a kptelenl rossz ltsi viszonyok.

Fernando Alonso, aki pedig alighanem szvesen rlpett volna a gzra, ha lehetsget lt r, hiszen az es j alkalmat adott neki, hogy legyzze a szrazon elrhetetlenl gyorsnak tn Red Bullokat, mr a rajtrcsra tartva azt lltotta a rdin, hogy mg sohasem vezetett ennyire rossz krlmnyek kztt. Nick Heidfeld nem volt kzvetlenl rdekelt a verseny megrendezsben - nem vesztett volna szmra ltfontossg pontokat, ha elmarad -, mgis egyetrtett Alonsval. "Ugyanezt mondtam a rdin n is, mert tudtam, hogy Charlie is hallgatja. Szerintem 24 versenyz ordtott egyszerre a flre!" - meslte a nmet. - "n is gy reztem, hogy ezek a legdurvbb krlmnyek, amelyek kztt valaha vezettem. ppen azt mondtam, hogy le kellene inteni a futamot piros zszlval, amikor le is intettk. Kvlrl nzve taln nehz volt felmrni, hogy mi a baj, s az autbl kiszllva mi is gy reztk, mintha csak szemerklne az es. De a piltaflkbl az gvilgon semmit nem lehetett ltni."

Jenson Button nemes egyszersggel egy thoz hasonltotta a plyt. Mark Webber taln nem bnta volna, ha a versenyt teljesen elmossa az es, s gy megrizheti vilgbajnoki elnyt - maga sem tagadta, hogy egy ilyen helyzetben "kellemesen unalmas szraz futamra vgyik az ember" -, a nyilatkozata azonban akkor is rdekes volt. "A ltsi viszonyokkal van a gond. n persze szerencss vagyok, mert ell mehetek, de mg ott is durva" - magyarzta vrakozs kzben. - "Htrbb, a 6-7. hely krnykn mr gyakorlatilag elviselhetetlen. A 3-as kanyar eltt rengeteg vz ll. Szerintem az a legjobb, ha vrunk egy kicsit. A vz egyetlen rtegben, egyenletes magassgban bortja be a plyt - a tapads nem nevezhet rlten gyengnek, de ha nem ltunk semmit, elg nehz autversenyt rendezni."

Na igen. Ebbl szrmazott a problma: a plyn ll vz felverdse lenullzta a lttvolsgot. Hogy mirt? Valsznleg nem volt tkletes a csatornzs sem, mgis fknt a friss, alig egy-kt hetes aszfalt lehetett a ludas, amely annyira olajos maradt, hogy egyetlen csepp est sem szivrogtatott el. (A teljes kiszradshoz lltlag kb fl vre van szksg. Annyit azrt mgsem lehetett volna vrni...) Mondhatjuk, hogy ezrt a rendezk a felelsek, mert ha idben elkszlt volna a plya, nem csak motorcsnakkal lehet rajta gyorsan krbemenni, de vgtre is mi okunk van panaszra? A versenyt vgl elrajtoltattk, s kifejezetten drmaira sikerlt. Egy kis fennakads mg j gygyr is az unalomra. Legalbb emlkezni fogunk r. Klnben is, "minden j plya nehezen szrad fel" - mutatott r Christian Horner. - "St, ez a vilg brmelyik plyjval megtrtnhet." Nem llthatjuk, hogy a koreaiak a hajrban nem vetettek be mindent, ami tlk telt, de hiba veznyeltk ki mg a hadsereget is, hogy az utols pillanatban sszeeszkbljk a flksz leltkat, a katonk mgsem ihattk fel az esvizet sajt szjlag az aszfaltrl, mint a rgi ivnos viccben a ruszkik a Dnyeperbl Szmolenszknl (gyin-dv, kutykurutty, ugyebr...). s nem lhettk halomra a felhket sem. Figyelem, ez itt nem Kna...

Az j "rajt" utn, amikor az autk 14 krn t keringtek a plya kzppontja krl, ktsgkvl Lewis Hamilton volt az de sznfolt a meznyben. Az egyetlen legny a gton; az elbbiskol nzk szmra is az terbl elcspett megjegyzsei jelentettk az igazi szrakozst. Mikzben minden trsa arrl igyekezett meggyzni Whitingot, hogy a sajt sisakrostlyukat sem ltjk az esvztl, Lewisnak mr rezheten nagyon viszketett a talpa meg a tenyere. A legviccesebb az volt, amikor a rdin kzltk vele a tbbiek agglyait, hogy tl sok a vz a plyn. "Ht, ez egy ess verseny" - kzlte vlaszul. - "Mgis mit vrnak?" Valljuk be, volt ebben nmi igaza, br azt is tegyk hozz gyorsan, hogy a jzan tlkpessgt nmileg fellrhatta a szervezetn klnfle hormonok kzvettsvel eluralkod pontszerzsi lz. Amikor szerinte mr "rengeteget" javultak a krlmnyek, mg sajt csapattrsa, Jenson Button is csak "csekly" vltozsrl szmolt be. Pedig a pontok neki sem rtottak volna...

Bevallom, ekkor - gy a 14-15. kr tjkn - mr nekem is az volt a benyomsom, hogy simn ki lehetne vonni a Safety Car-t a forgalombl. A TV eltt lve. Mert egybknt teljesen rthet, hogy ha 23 emberke ugyanazt a vlemnyt szajkzza, miszerint a krlmnyek mg veszlyesek, a versenyigazgat nem arra az egyre fog hallgatni, aki ellentmond nekik. Lewis rdijbl a 16. krben jtszottk be (persze minden forgalmat ksleltetve tesznek adsba) azt a gunyorosnak sznt szrevtelt, hogy hamarosan mr az intermediate gumikra lesz szksg, mr annyira felszradt az aszfalt. s ezzel nem is ltt tlzottan mell: Lucas di Grassi egyetlen krrel, mg msok - kztk Vitalij Petrov s Kamui Kobayashi - hrom krrel ksbb vltottak interekre. Persze az is igaz, hogy mg el kellett telnie egy kis idnek, mire gyorsabbak lettek velk. s, ezt ismt hangslyozni kell, nem a rossz tapads volt a gond.

Charlie Whitingnak nincs knny dolga. Nem akarok elhozakodni azzal, hogy szegny ember, ott ll magnyosan azon a clegyenes fl idtlenl sszetkolt vadszlesen, a szomszd csnakhzbl elcsrt manyag ponyva alatt grnyedve az rszekerekbl lopott dizjn keverpult fl, s kzben mindenki utlja - deht bocs, ez van. Charlie is csak akkor tma m, ha rossz gombot nyomott meg. Ezt egybknt maga is pontosan tudja. "Br soha nem vrnm el, hogy valaki utlag odajjjn hozzm, s megdicsrjen, hogy milyen flottul ment minden, j rzssel tlt el, ha senki nem panaszkodik" - mondta egy kt vvel ezeltti interjban. - "s bizonyos fokig rmm telik benne, ha nehz szitucikkal kell megbirkznom, mert az nem mindig gyerekjtk. Ha pldul ngyszer kell bevetnnk a Safety Car-t egy verseny alatt, igencsak sznl kell lennnk."

Whitingot knny elknyvelni flls bnbakknt, akinek lvse sincs a versenyzshez, csakhogy ez vgzetes tveds. Szerepbl addan is azok kz tartozik, akinl mindig mindenki mindent jobban tud, pedig, hogy egy elcspelt kzhellyel ljnk, az anyatejjel szvta magba a benzint: mr gyerekkora ta a Forma-1-be vgyott, s amikor 12 vesen a kerts alatt beszktt megnzni az 1964-es Brit Nagydjat (ehhez ma Bernie marcona biztonsgi embereinek lenne nhny keresetlen szavuk...), vgleg eldnttte, hogy mivel akar foglalkozni. Az egyetem elvgzse utn vekig a Brabhamnl dolgozott, mint szerel, majd mrnk - mg csak 29 ves volt, amikor versenymrnkknt vb-cmhez segtette Nelson Piquet-t -, mieltt 1987-tl, Ecclestone FIA-alelnkk trtnt kinevezst kveten lett az FIA technikai ellenre. 1997-tl pedig versenyigazgatja s biztonsgi kldtte. Egyszval mindkt oldalt megjrta, vagyis ismeri a drgst, s korntsem olyan knny behzni a csbe, mint hisszk. Alkalmasint vt hibkat, hogyne vtene, ha azonban vgiggondoljuk, hogy hny helyzetet old meg szrevtlenl, teht jl, a tvedsei viszonylag ritkk. Ok-ok, tudom, hogy ezrt egyesek le fogjk harapni a fejemet, de nem zavar. Mr gyis cska volt... A lnyeg: Whiting Koreban sem dlt be a plya llapotrl adott kommentrjaikkal a sajt pecsenyjket stget versenyzk vods trkkjeinek. Akkor indtotta el a futamot, amikor helyesnek ltta. s a piltk tbbsge azta is tapsol hozz. Eszerint nem dnthetett annyira rosszul...

Aztn jtt a stt. Hlgyeim s uraim, a TV-kpek ltvnya jfent tvert minket. A kamerkkal nem nehz kompenzlni a sttet, s br gy tnt, a plyn legfeljebb szrklet van, a nap mr valjban 8 perce lement, amikor Fernando Alonso gurgulz nevetssel tszelte a clvonalat. A dobogt lthatan reflektorokkal kellett bevilgtani, s a versenyzk a paddockban nhny perccel ksbb ksztett interjk kzben is gy nztek ki, mint az agyonvakuzott Britney Spears a bulvrlapok cikkeiben virt paparazzi-fotkon. Eddie Jordan, aki a BBC-nl a radiklis megmondember bohcszerept vllalta el, s gy mostanban rendkvl mulatsgos figura lett, szarkasztikusan megjegyezte: mr tz perccel a leints eltt is annyira stt volt, hogy ha valaki lmpa nlkl biciklizik az utcn, tuti elgzoljk. A silny ltsi viszonyokrl utbb tbb versenyz is megemlkezett, gyhogy Sebastian Vettel nem kizrlag nrdekbl mondta be a rdiba, hogy szerinte vget kellene vetni a krzgetsnek. Nem a kzelg motorhiba ksztette erre a kijelentsre. A 44. krben jrtunk, amikor bejtszottk az zenett, az teht legalbb egy krrel korbban hangzott el, s a mszaki problmnak az utols pillanatig nem volt nyoma mg a telemetriban sem. (St, Vettel a 44. krben, stt ide-vagy-oda, 1:50.375-tel megfutotta egyni legjobbjt, amivel akkor mindenkinl gyorsabb volt.) Valsznleg sokkal inkbb azrt rukkolt el a verseny lefjst clz tletvel, mert egyrszt tnyleg alig ltott, msrszt ppen a 42. krben lpte t a tv 75 szzalkt, s attl kezdve mr teljes pontszm jrt az eredmnyrt. Azrt t sem ejtettk a fejre... Ms krds, hogy vajon mirt a kzpstt sisakrostlyt vlasztotta, amikor a msodik rajtnl mr egyrtelm volt, hogy a meznyre fog szrklni a futam alatt. Persze a tbbiek is panaszkodtak a sttre, szval nem csak ez volt a baj.

Szz sznak is egy a vge, elrkeztnk a kzponti problmhoz: vajon mra tnyleg elgyvultak a versenyzk, s tlfizetett primadonna lett bellk, akiknek kutya ktelessgk lett volna rajthoz llniuk a koreai esben, csak Whiting sem merte vllalni a felelssget, vagy k is fldi halandk, nem vrhat el tlk, hogy a cirkusz kedvrt kockztassk az letket? Szerencsnkre mindkt llspont olyan, hogy a msik kellen demaggnak tnik belle...

Na j, itt van, amit n gondolok errl: az autsport mindenkppen veszlyes. Ezt tudjuk. R van nyomtatva mg a belpjegyek htoldalra is. Van azonban egy pesz hatr, amin tl nem ri meg vllalni rte a kockzatot. Hogy ez a hatr hol van, azt nem mi tudjuk eldnteni a karosszkbl hadonszva. Sokkal messzebb, mint a kzton, de akkor is ltezik. Fogalmam sincs, ms hogy van ezzel, de n speciel nem szeretnm, ha valaki azrt vinn vsrra a brt a jzan keretek kzl kilpve, hogy n jl szrakozzak a szobm knyelmes biztonsgban. Ahol az autsport oroszrulett vlik, ott mr meg kell llni. Ez mgiscsak a showbiznisz - senkitl nem elvrhat, hogy a kedvnkrt ejterny nlkl ugorjon ki a replgpbl. Ugyangy van mindennel: mrlegeljk a kockzatot, s ahol mr tl nagynak rezzk, megllunk. Ennyi. Niki Lauda is kiszllt Ferrarijbl az 1976-os Japn Nagydjon, holott ezzel a vb-cmet bukta el (persze nem sokkal eltte szenvedte el majdnem hallos balesett a Nrburgringen, gyhogy pszichsen mg nem volt szz szzalkosan fitt, de nem ez a lnyeg). gy rezte, nem ri meg. Ez nem szgyen. Pedig bajosan nevezhet betojinak.

Nyugodtan higgyk el, hogy ha azok a megveszekedett rltek, akik egy eszeveszett tempban szguld fld-fld raktn lve rzik magukat a legboldogabbnak, alkalmatlannak tartjk a krlmnyeket a versenyzsre, akkor alkalmatlanok is r. Kicsit kzelebb vannak a plya valsghoz, mint mi, s tbb a rutinjuk is. Egy hajszllal. A kibicnek meg semmi sem drga. Demaggia? Egy frszt. Hallottam olyan felvetst is, miszerint a versenyzk feleslegesen parztak, mert egyszeren csak "az tviszonyoknak megfelelen" kellett volna vezetnik, ez azonban mer ostobasg. Vettel azt mondta, mg a Safety Car-t sem ltja maga eltt. Ilyen krlmnyek kztt kb flkilomteres kvetsi tvolsg lett volna "megfelel" az tviszonyokhoz, s melyiknknek okozott volna rmet, ha az autk gy krzgetnek a plyn kt rn keresztl? "A ltsi viszonyok jelentettk az egyetlen gondot, mert egybknt nem volt sok vz az aszfalton. Ha egyedl vagyunk, simn vezethettnk volna" - mondta Heidfeld. Ht ez az.

s ismtlem, nincs mirt panaszkodnunk. A verseny elindult, amikor elindulhatott, aztn izgalmasra is sikerlt. gy volt j. Mi kell mg?

* * *

Hajlok r, hogy egyik klfldi kollgmnak nagyon is igaza volt, amikor a tl sok snapsznak tulajdontotta Gerhard Berger nyilatkozatt Mark Webber szndkos tkzsrl Koreban.

Berger azt lltotta - s a flrertsek elkerlse vgett nem tvesen idztk, hanem tvsen (bocs), ugyanis egy TV-msorban beszlt errl -, hogy Webber, miutn 2 krrel az jraindtst kveten elvesztette az uralmt Red Bullja fltt, a falnak csapdva direkt nem lpett a fkre, htha gy vletlenl ppen valamelyik vilgbajnoki rivlisa el kvlyog vissza, s gy egyttal t is magval rntja a ponttalansg legsttebb bugyraiba.

Te j g. Az ilyen vdakkal az a legnagyobb problma, hogy sem bizonytani, sem cfolni nem lehet ket egyrtelmen, ezrt aztn eredenden sportszertlenek. Klnsen a cfolatuk lehetetlen; nll letre kelnek, s bizonyos rtelemben igazz vlnak abban a pillanatban, amikor elhangzottak. Aki egy ilyet el akar hinni valamirt, pldul a szemlyes ellenszenv okn, az kapva kap az alkalmon, s kszsggel el is hiszi ("ugye megmondtam"), aki meg nem akarja elhinni, az gysem hiszi el, akrmilyen bizonytkokat tornyoznak az orra al. Marad egy lehangolan szk rteg, melynek tagjai nyitottak az rvekre pro s kontra - mr ha vannak rvek.

Az autsportban szinte kiltstalanul nehz rbizonytani valakire a szndkossgot. Lehet, hogy ez tl knyelmes indoknak tnik, de csakis a versenyz rzi, s ltalban sem tudatosan, hogy milyen mozdulatokat tesz a kormnnyal s a pedlokkal abban a nhny msodpercben vagy tizedmsodpercben, amg a vitatott esemny lezajlik. Bizonyos mozdulatai kvlrl nzve egyfell azrt tnhetnek logiktlannak, mert mi nem tudunk gy vezetni, mint , radsul pp nem lnk a piltaflkben, ahonnan a valsgnak egy msik keskeny szelete ltszik, msfell azrt, mert adott esetben tnyleg hibzhat - m ez mg nem utal szndkossgra. Simn lehet, hogy msnap is mskpp reaglna ugyanarra a szitucira. Legfeljebb valamilyen neurolgiai mdszerrel lehetne fnyt derteni r, hogy az illet tnyleg akarattal (mg ha nem is felttlenl tudatosan) idzte-e el mindazt, ami trtnt, s hogy a kz- s lbmozdulatai okai vagy okozatai voltak-e az esemnyeknek. Teht: elidzett vagy reaglt. Esetleg rosszul. Ugyanez volt a gondom akkor is, amikor Michael Schumacherre a 2006-os Monaci Nagydj idmrjn rstttk a szndkos leparkolst a Rascasse-nl. Az indtk s a lehetsg nmagban mg nem bizonytk semmire.

Bevallom, javthatatlanul jhiszem vagyok, s nem felttelezem Markrl, hogy szndkosan ki akart volna lkni valakit egy ilyen helyzetben. A 12-es kanyar kerkvetjn trtnt megcsszstl a szemkzti falnak csapdsig 2 msodperc telt el; attl a pillanattl pedig tovbbi 2.7 msodperc addig, hogy Nico Rosberg Mercedese eltraflta a plya msik oldalra visszasodrd autjt. Mg ha el is hisszk, hogy Mark fejbe ezalatt bevillant a vilgbajnoki ellenfl kipccintsnek gondolata, vajon el tudjuk kpzelni, hogy direkt megkockztatott egy tkzst csaknem 200 km/rs tempval, mikzben tehetetlenl sodrdott a vizen, akr egy sllyed halszbrka? Ez azrt mr sennai magassgokban szrnyal (vagy mlysgekben repl), fatalista vakmersg volna. Az eddig szerzett szemlyes benyomsaim alapjn - amelyek termszetesen, ezt nem vitatom, lehetnek tvesek is - Markot egsz egyszeren nem ilyen fbl faragtk. Hogyne, tudom, mindig hajlamos volt a sportszertlensget srolan kemny vdekezsre, ez azonban mr egy msik szint. Mondjk nyugodtan, hogy naiv vagyok...

Nekem az eset lttn rgtn az volt az rzsem, hogy Mark vagy a fre szeretett volna meneklni (igaz, hogy a fal a bels ven van, de mgiscsak kzvetlenl a plya mellett, ahol nem kellemes sokig vrakozni), vagy megprblt visszallni a menetirnyba, htha folytathatja a versenyt. Kvlrl nzve persze szmunkra mr akkor egyrtelm volt, hogy a jobb els kereke a levegbe mered, teht a futmve vgzetesen tnkrement a becsapdskor, azonban ezt akkor mg nem felttlenl mrhette fel. s pp elg pldt lthattunk r, hogy valaki egy elegns piruettet kveten folytatja a versenyzst. A kt ok brmelyike kielgt magyarzat arra, hogy Mark mirt nem tartotta a fken a lbt.

A kormnnyal vgzett mozdulatai pedig utlag nzve is teljesen sztnsnek s termszetesnek tnnek. Szp esettanulmny, rdemes lelasstva vgignzni az esetrl kszlt bels kamers felvtelt. Mark meglehetsen meredek bekormnyzsi szggel kzeltette meg a 12-es kanyart, de a vzen alulkormnyzott vl autjval a rzkre, aztn a mfre sodrdott, ahol azt tette, amit ilyenkor kell: kiegyenestette a kormnyt, hogy lenullzza az oldalterhelst. A jobb- s baloldali kerekeken azonban hirtelen drasztikusan eltrv vlt a tapads, ezrt a Red Bull fara balra csapdott, gy aztn Mark gyorsan balra is ellenkormnyzott, koppig tfordtva a volnt. Csakhogy az autja mris tl nagy szgben trt ki, ezrt nem tudta visszalltani irnyba. Tipikus helyzet. Amikor az els kerekei visszartek az aszfaltra, s ott kicsit betapadtak, a Red Bull, immr irnythatatlanul, elindult a szemkzti fal fel; Mark egy rnyalatnyit oldotta a kormnyt, s kzvetlenl a becsapdst megelzen levette rla a kezt, nehogy megsrljn az tstl. Ez is ok. A fal azonnal tfordtotta a bal els kereket, s azon keresztl a kormnyt is, amely gy mr jobbra llt majdnem tkzsig - ez ppen megfelelt Marknak, ha htrafel kifliben kanyarodva a menetirnyba akart bellni. Lazn visszatette a kezt a kormnyra, s tolatva tovbb gurult, mgnem Rosberg Mercedese el nem tallta. Mondom, ezekben a mozdulatokban nincs semmi rendellenes. s n sem szvesen fkeznm le az autmat a plya kzepn egy kzepes tempj kanyar kijratnl. Persze ettl fggetlenl mindenki gondolhat, amit akar.

Lehet, hogy azoknak van igazuk, akik annyira komolytalannak tartjk Berger felvetst, hogy egy rva szt sem vesztegetnek r. De azrt, hogy mgse zrhassuk le megnyugtatan a tmt, gondolkodjunk el rajta, hogy Berger egyltaln mirt rukkolt el hirtelen egy ilyen nagy feltnst kelt nyilatkozattal! Elvgre volt az RBR testvrcsapatnak, a Toro Rossnak a rsztulajdonosa, s gy kzvetve tagja a Red Bull-csaldnak is. Kzismerten nagy cimborja honfitrsnak, Dietrich Mateschitznek. Vajon mirt akarna llektani csapst mrni Webberre, radsul ppen most? J krds. Nem tallgatok. Egy azonban biztos: finoman szlva is gyanakvsra adhat okot, hogy a Servus TV, amelynek Berger az ominzus nyilatkozatot adta, vletlenl pp a Red Bull tulajdonban van...

* * *

Mindenesetre ironikus, hogy mikzben a fl vilg Fernando Alonso szks motorkerete miatt aggdott, Koreban Sebastian Vettelt tertette le egy technikai K.O.-val a kulcsot vratlanul bead Renault V8-as. Figyelemremltnak talltam, hogy Seb, aki egybknt zsenge kort meghazudtol rettsge ellenre nha azrt hajlamos volt kisfisan hisztizni, ezttal milyen flnyes nyugalommal, mi tbb, mosolyogva fogadta a csapst. A verseny mg nagyban zajlott, amikor mr az egszsges motorok hangjval a httrben magabiztosan nyilatkozgatott a TV-stboknak. Pedig innen nehz lesz talpra llni. Hol van mr Monaco? A Red Bullnl Korea utn legszvesebben valsznleg nem a medencbe, hanem a ktba ugrltak volna.

Persze ktsgtelen, hogy a Red Bullnak mg nem kell rgztenie a csapatsorrendet: ha Webber Interlagosban a rajtrcs vgre kerl, vagy kiesik a versenyen, Sebet felesleges a httrbe szortaniuk. Hornernek azonban a lehetsges forgatknyveken mindenkppen muszj eltprengenie, s valamikppen finoman be kell adnia Vettelnek a keser orvossgot, hogy alkalmasint flre kell majd llnia Webber ell. Marknak ugyanis a fennmarad kt futambl legalbb az egyiket meg kell nyernie, klnben Alonsnak felesleges aggdnia a Red Bullok flnye miatt, hiszen elg, ha mindktszer a 3. helyen r clba. Amihez nyilvn a McLarennek is lesz egy-kt szava, viszont tny, hogy ha a Red Bull Brazliban s Abu Dhabiban ketts gyzelmet arat, de Vettel vezetsvel, mikzben Alonst harmadikknt intik le, akkor Seb s Mark ugyanannyi - 256 - ponttal fejezi be az vet - Fernandnak viszont 5-tel tbb pontja lesz...

Webbernek igaza van abban, hogy Alonso 11 pontos elnye a Red Bull gyorsasgnak ismeretben nem sok. Legalbbis papron. A gyakorlatban ugyanis teljesen relis lehetsg, hogy Fernando mr a jv htvgn, Interlagosban bezsebelje a cmet. De brhogy is, mg biztosan versenyben lesz rte az idnyzrn, ami a vgkifejlettl fggetlenl mr nmagban is bravr, hiszen a mindenhat Red Bullok ellen az utols pillanatig talpon maradni szp teljestmny. Ahhoz foghat, mint Michael Schumacher valszertlen harca a Ferrarival az 1997-es s 1998-as vilgbajnoki gyzelemrt a nagysgrendekkel jobb Williamsekkel illetve McLarenekkel szemben. s rengeteget elrul, hogy amikor Fernandt a Koreai Nagydj utn arrl faggattk, mi volt a legnagyobb vltozs a Ferrarinl a nyri bukdcsols ta, habozs nlkl rvgta: "A szerencse."

Azrt a Jeongamban - ezen a "tbbcl, duplastruktrj hibrid plyn", ahogy a brosrjban llt - aratott gyzelme sem pusztn a mzlin mlt. Igaz, kellett hozz Vettel motorhibja, de Alonso valjban gyors is volt, nemcsak szerencss: a kiesse eltti krkben 1.2 msodpercre kzeltette meg a Red Bullt. Erbl. Vettel szemltomst csak a verseny elejn, az extrm esgumikon tudott jelentsen jobb tempt autzni, amikor kt kr alatt (a 18-19. krben) 8.110 msodpercet vert az akkor mg 3. helyen halad Ferrarira; az intermediate-eken elveszett az elnye. Igaz, hogy sajt bevallsa szerint tartalkolt a gumikkal, gyhogy valsznleg nem vlt volna Alonso prdjv.

 
Vettel, Alonso s Hamilton krid-grafikonja a 18.-tl az 55. krig (nagythat). A Koreai Nagydj stratgiai szempontbl nem volt egy gyngyszem, de a vilgbajnoki kzdelmet alaposan megkavarta. A grafikonrl jl ltszik, hogy Seb a msodik rajt utn milyen bdletes iramot diktlt az esben; ksbb, s fleg az intermediate gumikon, mr nem volt ekkora elnye.

s az is ironikus volt, hogy Webber ppen azt az embert lkte ki a plyrl, aki taln legyzhette volna Alonst, pontokat rabolva tle. Rosberg ugyanis mr megelzte Hamiltont, amikor Mark kellemetlenl kzeli ismeretsget kttt vele, vagyis ha versenyben marad, Fernando boxutcai bakija utn alighanem is a Ferrari eltt lett volna. Ezt az egyik kollgm vetette fel, s elszr n is ktkedve fogadtam, pedig kzenfekv, s egyrtelmen igaza volt: elvgre ha Alonso nem tudja (vagy a biztonsgra jtszva nem akarja) maga mg utastani Rosberget, a Mercedes idei els gyzelmt is begyjthette volna. Ez persze a "mi lett volna, ha" kezdet feltevsek vgtelen halmazba tartozik, de semmikppen nem lehetetlen.

Vgl a Koreai Nagydj arra is kitn plda volt, hogy mirt nem szabad egy-egy rossz napjuk alapjn beskatulyzni a versenyzket. Aki nem szorul Cavintonra, emlkszik r, hogy Jenson Button mire kpes esben, a koreai botladozst ltva mgis knnyedn a pancserek kz sorolhatnnk. Ugyanez rvnyes Adrian Sutilra is, aki tbbnyire vizes plyn csillogtatta meg a kpessgeit, most azonban a fkekkel bajldva csak esett-kelt. Egy rosszul belltott autval senki nem tud csodt mvelni, de ezek a versenyzk adott esetben mindannyian zsenilisan vezetnek az esben. Is. Lehet, hogy nhnyan kiemelkednek kzlk, gyetlennek azonban egyiket sem tarthatjuk. ppen ezrt, Button s Sutil pldjbl okulva szllhatnnak magukba pldul azok is, akik a mai napig a 2008-as Brit Nagydj miatt szeretik cikizni Felipe Masst. Nincs igazuk; mindenkinek elszrhatjk a belltsait; mindenkinek lehet rossz napja. Ettl mg nem lesz bna.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!