♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Hungaroring

Alighanem Felipe Massa is azok kz tartozik, akiknek hullmvlgybe kell kerlnik hozz, hogy a maximumot nyjtsk. Idn azonban gy tnik, amikor ppen a legjobb formjt hozza, valami mindig kzbejn - kr, hogy az erklcsi gyzelemrt nem osztanak pontot.

 

A Hungaroring sajttermn, amely egybknt a kzelg olimpira utaz kollgk tvolltnek ksznheten szokatlanul szells s knyelmes volt, vasrnap dlutn ktszer sprt vgig a nagy horderej esemnyeknek kijr kollektv morajls. Elszr akkor, amikor Felipe Massa a rajtnl megelzte Lewis Hamiltont, aztn 67 krrel ksbb, amikor a brazil versenyz gyzelmi remnyei vratlanul elszlltak a Ferrari motorjbl kiraml, sr fsttel egytt. Valsznleg senki nem sajnlta az 1. helyet Heikki Kovalainentl, aki amellett, hogy idn mr jprszor megfuttatta Hamiltont a pnzrt, szimpatikus s bartsgos src, de a konszenzus egyrtelmnek tnt - a 2008-as Magyar Nagydjnak, ha a technikai sportok esetben rtelmezhet egyltaln ez a kiss taln naiv fogalom, egyetlen erklcsi gyztese volt: Felipe Massa. Milyen kr, hogy ezrt nem osztanak pontot.

Mindig elkpedek, amikor szembeslk vele, hogy egyesek - rszben bizonyra a Schumacher-korszak merev, vagy legalbbis annak vlt hierarchijbl kiindulva - a mai napig Kimi Rikknen fegyverhordozjnak tartjk Felipt, affle szerencsefinak, aki rdemtelenl lbecol a mezny egyik legjobb csapatnl, s akinek a helyben tucatnyian kpesek lennnek ugyanolyan eredmnyekre, mint . Ez a gondolat csupn akkor nem tnik abszurdnak, ha nagyvonalan elsiklunk a tnyek felett; ha egyszeren nem vesznk tudomst arrl a meglep, m cseppet sem elhanyagolhat krlmnyrl, hogy Felipe teljestmnye idn, a szezon egszt nzve semmivel sem marad el Kimitl. Tessk megnzni a szmokat.

A kt versenyz szerepnek s egymshoz kpesti helyzetnek felmrshez elszr is meg kell rtennk, hogy ez a Ferrari mr nem az a Ferrari, aminek az elz rezsim felhbortan sikeres, s igen, taln szemlytelenl s rzketlenl cltudatos vei alatt megszokhattuk. Mlyen bevsdtt, megrgztt ldzsi mnijuknak ksznheten sokan mig biztosak benne, hogy amihez a Ferrarinak kze van, abban lennie kell valamilyen stt s gonosz rmnynak, vagy legalbbis valami felettbb, s alighanem joggal gyansnak. Valakit biztosan elnyomnak; valaki ellen biztosan szervezkednek. A helyzet azonban az, s ezt a flrertsek elkerlse vgett jobb lesz vgre elfogadni, hogy Maranellban ma mr teljesen ms vezetsi filozfia uralkodik, mint akr egy vvel ezeltt, s ezzel - ha hisszk, ha nem - megvltozott az egsz csapat arculata is.

Nem csupn az bizonytja ezt, hogy az istllk kpviseli a mlt hten ppen a Ferrari olaszorszgi fhadiszllsn gyltek ssze megalaptani rdekvdelmi szvetsgket (amely egyelre jobb hjn a FOTA nevet kapta). Korbban elkpzelhetetlen lett volna, hogy egy ilyen esemnynek Maranello adjon otthont, nem utolssorban azrt, mert a megtalkodott szeparatizmusrl hres Ferrari minden bizonnyal eleve kimaradt volna az egszbl. A rszkrl a nyitsra szimbolikusan utal gesztus volt, hogy meghvtk magukhoz a tbbieket, de ppgy jelkpes rtknek tekinthetjk azt is, hogy a hagyomnyosan sszetart angol csapatok hajlandak voltak Olaszorszgban tancskozni. Az ember nem tehet rla, ha egy j szvetsg ltrejttnek hallatn mr csak unottan legyint egyet (elvgre a hamvukba holt prblkozsok ngybets rvidtseibl lassacskn ki lehetne rakni a Mahbhrata teljes szvegt), mgis tny, hogy a FOTA ltrehozsa komoly diplomciai ttrsknt rtkelhet. Bernie Ecclestone a Ferrari elszigeteltsgt kihasznlva eddig sikeresen tartotta sakkban a csapatokat az "Oszd meg s uralkodj!" si elvt alkalmazva, ha azonban a megosztottsg megsznik, amire persze mg nem rdemes mrget venni, az teljesen trajzolhatja a Forma-1 politikai hadszntert.

Nem csak ez jelzi, hogy a Ferrarinl megvltozott a szlirny. Rgebben, ha az ember betvedt a csapat motorhome-jba, gyorsan fagyosnak kezdte rezni maga krl a levegt. Ebben alighanem komoly szerepet jtszott, hogy lpten-nyomon nma, m szrs tekintetek igyekeztek az rtsre adni: vgezze el a dolgt, aztn azonnal keresse meg a kijratot, amely egybknt a mihamarabbi tvozs fjdalommentes elsegtse rdekben nmkden zemel. Mintha valamirt minden arcban Jean Todt tkrzdtt volna - de az erltetett irodalmiaskodst a rvidsg kedvrt mellzve maradjunk inkbb annyiban, hogy a Ferrarinl hajdan nem tnt dliesen szvlyesnek a fogadtats.

Ezek utn szinte hihetetlen, hogy mennyire ms a helyzet most. Ugyanazok az emberek, akiknek a mimikja eddig a krlelhetetlen professzionalizmus szoborszer merevsgre szortkozott, bartsgosak s nyitottak lettek; ha Stefano Domenicali bestl az ajtn, fagyos csend helyett termszetes zsivaj fogadja. Kitn plda ez arra, hogy a menedzsment szellemisge nkntelenl kihat a hierarchia alsbb szintjeire is. Mivel azonban senkit nem szeretnk megrkatni egy ilyen emszthetetlenl pozitv s cspgs fordulattal, meg kell jegyeznem, hogy a 2008-as tapasztalatok alapjn csbt levonni a kvetkeztetst: amennyivel bartsgosabb a Ferrari Domenicali-fle rezsimje, annyival kevsb hatkony is. Na j, ezt mg nem gondolom egszen komolyan, mert nem szeretek elhamarkodottan tlni, de vajon a Schumacher/Brawn/Todt-korszakban elkpzelhet lett volna olyan sok taktikai, stratgiai, mszaki s vezetsi hiba, mint amennyit a Ferrarinl mris, mindssze tizenegy futam alatt elkvettek? Aligha. Ez korbban elg lett volna ngy-t vre is.

Felipnek s Kiminek manapsg ebben a sokkal kevsb merev, de egyben sokkal kevsb kiszmthat kzegben kell rvnyeslnie. Amikor azt lltjk, hogy a kt versenyz kztt nem osztottk le elre a lapokat, ezt nyugodtan higgyk is el - ugyanis ma mr nincsenek rszorulva. Egyrszt azrt, mert sokkal kevsb ktsgbeesettek, mint Schumacher rkezsekor, 1996-ban voltak, amikor a Ferrari mr 17 ve nem nyert egyni vilgbajnoksgot, msrszt azrt, mert mindkt piltjuk egyformn kpes a gyzelemre.

Mostanban Kimi is talnyosan hullmz teljestmnyt nyjt (a jelek szerint belltsi gondokkal kszkdik, klnsen egyetlen mrt krben, de ismt logikusan felmerl a krds: vajon el tudtuk volna kpzelni, hogy Michael Schumacher ennyi idn keresztl ne talljon megoldst egy ilyen problmra, amikor pedig egybknt gyztes autja van?), mgis Felipe az rdekesebb eset.

Felipnek gyakran a szemre vetik, hogy nem elg kiegyenslyozott, s ebben, lssuk be, van is valami. Az elmlt kt v tapasztalatai alapjn azonban mr vilgosan ltszik, hogy ez olyan gyengesg, amelybl alkalmasint elnyt tud kovcsolni. A jelek szerint Felipe is azok kz az emberek kz tartozik, akiknek mlyen a gdrben kell reznik magukat ahhoz, hogy igazn nekiveselkedjenek a mszsnak; ha mr a legaljn vannak, az nem leszvja, hanem megkettzi az erejket. Ez alighanem pusztn mentlis krds. Gondoljunk csak arra, hogy tavaly, amikor Ausztrliban s Malajziban rosszul kezddtt szmra az v, s a kzvlemny mr hangosan lerta t, Felipe Bahreinben flnyes gyzelemmel vgott vissza - s tulajdonkppen pontosan ugyangy tett idn is. Hasonlan trtnt 2007-ben a hungaroringi bukdcsols, vagy nemrg a silverstone-i kzjtk utn. Felipe, s ezzel nincs egyedl, a hullmvlgybl kpes igazn felkapaszkodni a hullmhegyre. Ez termszetesen egy elmlet csupn, nem szabad r mrget venni, de a tnyekkel egyelre, azt hiszem, sszhangban van.

gy ht Felipe a Hungaroringen - ott, ahol 2007-ben a leggyalzatosabban szerepelt - sziporkz volt. Wber Gbor bartom, miutn pnteken a plya melll nzte vgig az egyik edzst, megjegyezte, hogy Felipe lassabbnak tnt, mint amilyen volt. s valban: Massa ennl nagyobb elismerst tulajdonkppen nem is kaphatott volna, hiszen ne felejtsk el, hogy korbban ppensggel gyorsabbnak tnt a valsgosnl. Plyafutsa els szakaszban legendsan ltvnyosan, de a borotvalen tncolva vezetett, az erfeszts s feltns nlkli, kifinomult gyorsasg viszont a nagyok sajtja. Gondoljunk Alain Prostra; gondoljunk Michael Schumacherre. Ahogy Cserkuti Jzsef mondta egyszer: "Amikor tapsoltak a nzk, biztosan a legrosszabbat mente az ember." Nem rnzsre, hanem stopper szerint kell jl vezetni, s az ra ezttal Felipt igazolta.

Felipe klasszikusan ksi cscspontos technikjt elnzve nhol - mint pldul a kvlrl megtveszten knnynek tn, pedig valjban igen nehz 13-as kanyarban - szinte az volt az rzsem, mintha Michael Schumachert ltnm viszont a srga sisak alatt; ez mr nem az a korai Massa volt, aki trelmetlenl, minden zben remegve vrta, hogy elfordthassa vgre az autjt, aztn a hirtelen mozdulat utn hatatlanul villmgyors korrekcira knyszerlt. A Ferrari mozgsa, lss csodt, higgadtan adagolt nuralomra vallott. Ki hitte volna ezt nhny vvel ezeltt?

Dett a 2-es kanyarban, ahol F-1-es szoks szerint sokan mr korn behzdtak a bels vre, a vzelvezet fel (ami egybknt, jegyezzk meg, ezekkel a szlssgesen j sly/ler arny autkkal nem felttlenl rossz technika), mikzben Felipe sokig kint maradt, s a geometriai idelis vet kvetve rintette a bal oldali cscspontot. A hrhedt 4-esben pedig, amit a hazai zsargonban csak Mansell-kanyarknt emlegetnek, klnsen ltvnyosak voltak a klnbsgek. Szombaton n is felstlhattam oda, s szjttva bmultam azt a lenygzen zaboltlan vadsgot, amivel pldul Sbastien Bourdais dobta r az vre Toro Rossjt, minden egyes krben a sorsot ksrtve (s nem egyszer hatalmasat is csszva), vagy azt a knnyed elegancit, amellyel Lewis a jobb oldali, kls rzkrl simn visszart a bal oldalra az 5-s kanyar bejratig, holott ez mg jval lassabb autkkal sem gyerekjtk. A McLaren elkpeszten stabilnak tnt a fggleges s oldalirny terhelsvltsoknl, mg a skla ellenttes oldaln a Force Indik olyan bolondul tncolva pattogtak le a Mansell-kanyar bels kerkvetjrl, mint a keljfeljancsik (nesze neked, prgyettys lengscsillapt). Felipe mindekzben egyszeren csak... Hatkony volt. Rnzsre semmi klns; stopper szerint veszettl gyors. Rengeteget tanult az elmlt nhny vben, ez nem vits.

Aki mg mindig nem veszi komolyan, magra vessen.

 

* * *

Hozz kell tennnk, hogy Lewis defektjnek pillanatig Felipe valjban mg nem rezhette a zsebben a gyzelmet. Elzleg, azaz a 40. krben, 5.013 msodperc volt az elnye a McLarennel szemben, s 4 kre volt htra a msodik boxkillsig. Ha az addigi tempjval szmolunk, ezt gy 6 msodpercre tudta volna nvelni, ami nem kevs ugyan, de nem is felttlenl megnyugtat. Lewis autjt az els kills sorn 1.2 msodperccel tankoltk tovbb, mint Felipt, azaz 3-4 krrel biztosan ksbbre halaszthatta volna a ltogatst a boxban. A kzdelem teht eredetileg mg akkor is kteslyes volt, ha figyelembe vesszk, hogy az els kerkcsernl, amire egy krrel Felipe utn kertett sort, Lewis gyakorlatilag semmit nem dolgozott le a htrnybl (ez fknt annak a rovsra rhat, hogy pechjre Fernando Alonso s Kimi Rikknen mgtt trt vissza a plyra).

A Magyar Nagydj htvgjnek szvete a Ferrari-McLaren prharc alakulsa szempontjbl rendkvl rdekes volt. Silverstone s Hockenheim utn a paddockban elknyveltk, hogy - alighanem azrt, mert bertek a legutbbi fejlesztsei - a McLaren nyers tempban is flnybe kerlt, s mostantl kezdve k a favoritok. Mivel azonban az v kzben a kt lcsapat kztt feltnen s megmagyarzhatatlanul ingadoznak tntek az erviszonyok, a Bridgestone-nl szletett egy msik elmlet is: eszerint fknt az aszfalt hmrsklete hatrozza meg, hogy melyik istll az ersebb, mert a McLaren gy 10 fokkal hvsebb aszfaltot kedvel, mint a Ferrari.

A korbbi hetek adatain tfutva ez a feltevs logikusnak tnt, klns tekintettel a nem vrt hockenheimi hvsre, amelyben nem annyira a McLaren trt elre, mint inkbb a Ferrari esett vissza a kzpmeznybe. Sok rintettel beszltem errl, s a tbbsgk osztotta ezt az vlemnyt - pldul Timo Glock, aki maga is megfigyelte, hogy a Toyotnak a hsgben tbbnyire jl megy a szekr -, de amikor vasrnap dleltt Ron Dennis-t krdeztem rla, kitartott amellett, hogy a McLaren tkpessge nem ll sszefggsben a hmrskleti viszonyokkal. Persze tulajdonkppen nem is elvrhat, hogy az ppen uralkod csapat elismerje: a flnye egy rajta kvl ll tnyezn mlik.

Dlutn azonban, amikor az aszfalt 46-48 fokosra melegedett - mg a szombatinl is melegebbre -, ismt a Bridgestone elmlete ltszott beigazoldni. Noha a Q3-ban alacsonyabb zemanyagszinttel is lassabb volt nla, Felipe a fenomenlis rajtot kveten a versenyen folyamatosan gyorsabban autzott Lewis-nl.

Az els kt etapban gyakorlatilag linerisan, krnknt tlagosan 0.15 msodperccel tvolodott tle. Ez elkpeszten csekly klnbsg, ami lnyegben zrv vlik, ha figyelembe vesszk, hogy Lewis vgig egy hajszllal tbb benzint cipelt nla. A Ferrari s a McLaren versenytempja, legalbbis a Hungaroringen, teljesen azonos szinten volt, mrpedig ez a vilgbajnoksg fennmarad futamaira pratlanul izgalmas kzdelmet gr. Kiderlt, hogy a mrleg nyelve valjban mg egyik csapat javra sem billent el.

A vezetsi hibknak ppen az ilyen helyzetekben van a legnagyobb jelentsgk. A versenyzk ilyenkor vannak kitve a legkomolyabb stressznek, mert tudjk, hogy az az 1 msodperces elny, amit alkalmasint 5-6 kr alatt, knkeservesen gyjtttek ssze, egycsapsra elveszhet, ha csak lesodrdnak a plyrl egy pillanatra. Ez brkivel megeshet. A Ferrarinl ezrt mondtk, hogy Felipe plyafutsa eddigi taln legjobb teljestmnyt nyjtotta: 67 kr alatt egyetlen rossz mozdulata nem akadt, s krrl krre kiprselte azt az autjbl, ami benne rejlett. A Lewis defektje eltti 40 krbl 25-ben volt a leggyorsabb, mg Hamilton csak 8-ban - kettejk kztt tulajdonkppen az zemanyagszint okozta az eltrst, mert minden msban egyformk voltak. Bravros.

Ahogy az volt Felipe rajtja is. Nem kell magyarznom, hogy az els kr, s klnsen az els kanyar bizonyos rtelemben a verseny legnehezebb rsze: a gumik hidegek, s az ember mg nem teljestett krket, amelyek sorn fokozatosan egyre kzelebb kerlhetett volna a tapadsi hatrhoz. A versenyzk a felvezet krben megprblnak valamilyen kpet kapni a plyaviszonyokrl, ez azonban mgsem ugyanaz, mint lesben odarni valahov; teht ilyenkor, azaz a rajt utn van leginkbb szksg arra a hatodik rzkre, ami bellnk, htkznapi halandkbl hinyzik. Lewis maga is gy rezte, hogy lete egyik legjobb rajtolst produklta, ezrt valsznleg kisebb sokknt lte meg, amikor a Ferrari a McLaren szlrnykbl kivgva mgis odart mell. Hamilton kitn rajtol, de ezttal Felipe volt a rmensebb; mr korbban is, pldul tavaly Barcelonban, megmutatta, hogy kpes ilyen kemnyen vezetni, mskor viszont (gondoljunk Sepangra) nem bizonyult kellen ers akaratnak.

Felipe nem vletlenl vllalta a kockzatot: tudta, hogy a rajtnl knlkozik a legjobb alkalma a gyzelemre. Alighanem sejthette, mindenesetre benne volt a pakliban, hogy Lewis ksbb fog killni a boxba, mint (gy is trtnt), ezrt tudta, hogy ha beszorul a McLaren mg, hiba gyorsabb, akkor sem lesz kpes el kerlni.

Kitn pldt szolgltatott erre Kimi, aki a tv els ktharmadt Fernando mgtt unatkozva tlttte, s elzni eslye sem volt. Amikor aztn - ksbbi killsa rvn, a boxban - vgrehajtotta a manvert, hirtelen megtltosodott, s az utols 19 krben 1:21.9-es tlagtempban vgtzott, az egsz verseny leggyorsabb etapjt produklva (mg Felipe nyitetapja is "csak" 1:22.05 krli volt). De erre mondjk, hogy tl ksn volt tl kevs. Barcelona ta, azaz a legutbbi nyolc futambl htszer (!) Kimi futotta a leggyorsabb krt, vagyis Ferrarijnak a tempja valahol mlyen elsva adott, m a jelek szerint csupn a legszerencssebb konstellciban (optimlis hmrskleti, tapadsi viszonyok, optimlis zemanyagszint s optimlis gumikopottsg mellett) kpes kihozni belle.

Mellesleg ppen Kimi utols etapja a bizonytk r, hogy a Ferrari a szuperlgy gumikon is gyors volt. Felipe motorhibjban az a tragikus, hogy mg csak tl sem hajtotta a vasat: Lewis defektje utn vatossgbl azonnal lejjebb tekerte a fordulatszmot, s 0.8-1.0 msodpercet visszavett korbbi tempjbl. Az utols etapjt szp lassan, stabil 1:23.2-es tlaggal dcgte vgig, nem idegeskedve Heikki kzeledse miatt. Biztosan mehetett volna sokkal gyorsabban; a verseny alatt valjban neki volt a legtbb, szm szerint 5 darab 1:22 alatti kre, s kivtel nlkl valamennyit a kemnyebb gumikon teljestette, mg Kimi mind a 4-et a lgyabbon.

Noha rmteli, hogy a szemlyben idn mr a msodik jdonslt futamgyztest avathattuk fel, azrt nem elegns szemet hunyni afelett, hogy az utbbi nhny versenyhez hasonlan Heikki ismt jelentsen lassabb volt Lewis-nl. Azt lltotta, az els kt etapban kmlte a gumikat, mert a vezetsi stlusa miatt korbban mr akadtak gondjai a kopssal, de valljuk be, hogy erre azrt normlis krlmnyek kztt nem lehet pteni egy gyzelmet. rdekes mdon annak ellenre, hogy kezdetben vatos volt, a vgn viszont Felipt ldzte, Heikki az els etapjban, a kemnyebb gumikon hajtott a leggyorsabban - 1:22.4 krli tlaggal.

A gyzelmeket persze valjban semmi ms nem minsti, mint az a 10 pont, ami jr rtk - Heikkinek ott kellett llnia lesben, hogy kihasznlhassa Lewis s Felipe balszerencsjt, ahogy Robert Kubica is megtette Montrealban. Heikkinek idn mr olyan sok problmja volt - a barcelonai baleset, a trkorszgi koccans s defekt a rajtnl, a monaci eletronikai gikszer a felvezet krben, a magny-cours-i 5 rajthelyes bntets Mark Webber lltlagos feltartsa miatt -, hogy kijrt neki ez a siker. Az utkor szemben gysincs erklcsi gyztes.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!