Schumi: át a falon
Michael Schumacher mindenre képes nyolcadik világbajnoki címe érdekében. Még arra is, hogy átlépje saját árnyékát, jelen esetben, hogy érdemben befejezze a kínai futamot, kéletesen szólva átmenjen a kínai falon. Idei hetedik győzelmével pontszámban beérte Fernando Alonsót, sőt több győzelme miatt már ő egyedül áll az élen.
Fernando Alonso idegei minden bizonnyal drótsodronyból készültek, elvégre a sorozatos csapathibákat (látszólag) ilyen nyugodtan fogadni, és elviselni bizony nem hétköznapi embernek való. Már azt nehéz feldolgozni, hogy a versenyek fele alatt összegyűjtött 25 pontos előnye hét futam alatt elolvadt, hogy három hónapja képtelen nyerni, míg legnagyobb vetélytársa ötször is diadalmaskodott, és hogy a tavalyi futamok során brillírozó szerelőgárdája (Alonsonak mindössze egyszer kellett feladni a versenyt műszaki probléma miatt) hibát hibára halmoz. Nem túlzás, Fernando Alonsót saját csapata verte meg Kínában. Csakúgy mint a Magyar Nagydíjon, most is a Renault szerelők okozták a pont- és pozícióvesztést. A hungaroringi anyacsavar- elhagyást még anyaghibával kimagyarázták, ám a sanghaji bakisorozatot már nem lehet egy kis okoskodással elintézni. Előbb elrontották a futamot fölényesen vezető Alonso új kerekeinek „feltöltését“, rosszul állították be a keréknyomás szabályzó műszert, ennek köszönhetően Alonso körönként három másodpercet vesztett a Fisichella- Schumacher duóval szemben. A következő pofont a második boxkiállásnál kapta a címvédő, a szakik a jobb hátsó kerekét nem tudták lekapni, így a normális 7- 8 másodperc helyett közel húszat dekkolt szerelői körében. Miután a spanyol a kerékcserék után csak a harmadik helyig tudott önerejéből felkapaszkodni – ez pedig azt jelentette, hogy Schumacher pontelőnyre tehet szert - , a Renault – vezetők megidézték a Ferrari aranykorának legkevésbé szép momentumát: Fisichella tempója hirtelen visszaesett, Alonso néhány kör alatt ledolgozta 15 másodperces hátrányát, megelőzte társát, akinek autójába ezután visszatért az erő, és behozta a „haldoklót“ a harmadik helyre, míg csapattársa két ponttal többet gyűjtött, mint amennyi járt volna neki (ne legyünk igazságtalanok, Schumi és Barichello a korábbi években többször is „lejátszotta“ a befutó sorrendjét).
Japánban akár el is dőlhet az 57. világbajnoki kiírás sorsa, amennyiben Schumacher elsőként ér be, Alonso pedig nem szerez pontot. Ebben az esetben a német az utolsó futam eredményétől függetlenül megszerezheti a nyolcadik világbajnoki címét. Schumacher a maga részét könnyedén hozhatja – mármint a futamgyőzelmet -, hisz eddig hatszor sikerült elsőként teljesítenie az 5,8 km- es távot, míg Alonso tavaly harmadikként (igaz, világbajnokként), 2004- ben pedig ötödiknek futott be. Hasonló előjelek, ám fordított elosztásban, mint a kínai verseny előt...
Csak a Ferrari- szerelők, úgy tűnik, jobban bírják a tétre menő munka okozta feszültségeket. |