Jött, látott és győzött. A maga módján, hisz nem lett első, ettől függetlenül Robert Kubica elégdetten repülhetett el Magyarországról, elvégre első futamként erős versenyt teljesíteni nem kis barvúr. Ráadásul ő nem csak úgy körözgetett, hanem versenyzett is.
Két kilogramm. Ennyin múlt, hogy Robert Kubica színre lépése igazán nagyot szóljon, hisz első F1-es versenyén pontszerzőként ér be. Az öröm nem tartott sokáig, a mérlegelésnél kiderült, az autója két kilóval könyebb az előírtnál, ezért a debütánst kizárták. Így csak az első lengyel érkezett meg, az első lengyel pontokra még várni kell. A múlt alapján azonban nem sokáig.
Autóba születve
Meglátni és megszeretni. Valahogy így volt ezzel a négyéves Robert is, amikor egy krakkói játékbolt kirakatában kiszúrt egy négy lóerős miniautót- és innentől kezdve el volt döntve a dolog. Édesapja egy ideig még ellenállt, de a kitartó kérlelés meghozta a gyümölcsét, hamarosan a Kubica család kertjében "bőgött" fel a motor, és napestig ment a körözgetés a műanyag flakonok szegélyezte pályán. A lelkesedés mellett a tehetség is hamar megmutatkozott, így a nehéz gazdasági helyzet ellenére apja újra benyúlt a családi kasszába, és Robert gokartra váltott, a kertet és a flakonokat is felváltotta a hivatalos pálya. Ez szintén hamar szűk lett, ideje volt versenylehetőséget keresni a fiatal titánnak. A lengyel nemzeti bajnokságba azonban nem fért be, ugyanis tíz év volt az alsó korhatár. Türelmes gyerek lévén kivárta az 1995-ös szezont, hogy aztán három évig módszeresen oktassa az egész mezőnyt. 1998-ban aztán újabb váltás, átment az olasz bajnokságba: ő lett az első külföldi, aki nyerni tudott Olaszországban. Majd jött a szokásos út, előbb a Formula-Renault sorozat, utána a Forma-3000, ekkor azonban elkövetett egy hibát, beült egy barátja mellé közúton, és balesetet szenvedett. Eltörte a vállát, de ez csöppet sem fogta vissza, két hónap után és 18 csavarral gazdagabban visszaütl az autóba, és első futamán rögtön nyert is. 2005-ben visszatért a Renault sorozatba, megynert négy versenyt és a sorozatot is. Ezenkívül kivívta a szakma feltétlen elismerését, és egy tesztpilótai állást a BMW-Saubernél.
Teszt a leke mindennek
Az idei versenyek- a magyar futamig- Kubica számára a pénteki szabadedzésekből álltak, amelyeken a lengyel tehetség meglepéoen gyorsnak bizonyult. Általános elképedésre nemcsak pariban volt a "nagyokkkal", hanem rendszeresen meg is verte őket, csakúgy, mint a tesztpilóták többségét. Ez még akkor is dícséretes, ha a pénteki nap a beállítások keresgetéséről szól, így a menők nem nagyon teszik oda magukat. Kubica viszont nyomta rendesen a gázpedált, ennek eredményeként megerősödtek azok a hangok, amelyek szerint lassan ideje beereszteni az arénéba. Az esély Jacques Villneuvetől érkezett, a kanadai a hockenheimi futamonodaverte autóját és saját magát is olyannyira, hogy neki mindenképpen autóba kellett ülnia a Hungaoringen. A vezetők nem tipródtak sokat, ugrasztották Kubicat, aki kihasználta a kanadai mimózaságát.
Egy helyett hat
A döntés helyességét elősször szombaton igazolta, az időmérőn kilencedik lett (Villeneuve az idén egyszer tudta előrébb kvalifikálni magát), és a házi különversenyt is megnyerte Nick Heidfelddel szemben. A másofik igazolást vasárnap állította ki, kisebb megingásokkal, de végigment a jórészt esős-vizes futamon, sőt, pontszerző helyre hozta be a BMW-t. Leglábbis azt hitte, de a gumikopás miatt átlépte a minimum súlyhatárt, és ezért megbüntették. A csapat vezetőit azonban meggyőzte, és gyorsan döntöttek is: a hátralévő öt futamon Kubica versenyez, Villeneuve pedig mehet emrre lát. A lengyel nem esett kétségbe a hirtelen jött esély miatt: "Gyorsan meg kell ismernem a pályákat, belső kamerás és televízós felvételeket elemzek, lesem a többieket. Szerencsére gyorsan tanulok." A jövőben lehet, hogy már tanít is...
|