Mark Webber els gyzelmnek krnikja igazi tndrmese, lebilincsel trtnet az eslytelensggel folytatott lland kzdelemrl, csodlatos megmeneklsekrl, sorsfordt pillanatokrl, krlelhetetlen kitartsrl - s legutbb, a Nrburgringen, vgre a szerencssen alakul krlmnyekrl is.
Az utbbi vekben nem mindig lehetett knny Mark Webbernek lenni. Miutn 2002 mrciusban risi feltnst keltve toppant be a Forma-1 sznpadra, legels versenyn mris szerezve egy aranyat r 5. helyet az elz hat szezonban egyetlen rva pontocskbl tengd Minardinak, Markrl kevesen gondoltk volna, hogy tbb mint ht vbe s 129 tovbbi versenybe fog telni, amg vgre elri a dobog tetejt. Mr tbbszr ott llt a gyzelem kapujban, mint a 2003-as USA Nagydjon, amikor az es miatt tmadt kavarods jvoltbl vratlanul az len tallta magt a Jaguarral, de megprdlt, mert a beprsodott sisakrostlyon keresztl semmit nem ltott; vagy hrom vvel ksbb, Monacban, ahol a 2. kockbl rajtolt a Williams-szel, csakhogy a kipufog hibjbl 48 kr utn kiesett. Akrcsak Jarno Trullirl, az edzseredmnyei alapjn rla is mindenki tudta, hogy veszlyesen gyors, mgis mintha llandan ellene dolgozott volna valami: a Williams ngy dobogjbl mg 2005-ben is a feltns nlkli versenyzs nagymestere, Nick Heidfeld szerzett meg hrmat, hiba kapott ki tle 9:5 arnyban az idmrkn. Ennyi v utn gy tnt, taln Markra is az a szomor sors vr, mint Chris Amonra, aki gyzelem nlkl fejezte be hossz plyafutst, sokak szerint kirdemelve a sport legbalszerencssebb versenyzjnek jr, felettbb ktes rtk cmet.
Mark mr szmtalan akadlyt lekzdtt, mire szombaton vgre elfoglalhatta a pole pozci tulajdonost megillet kzps szket a Nmet Nagydj idmr edzst kvet sajttjkoztatn. 1994-ben, miutn korbbi mnijrl, a motokrosszrl gokartra, majd Formula Fordra vltott, sajt csapatot szervezett; kt vvel ksbb, immr a brit F-3-ban, a folyamatos pnzhiny miatt taln vget is rt volna a karrierje, ha Norbert Haug nem figyel fel r, Bernd Schneider mellett helyet knlva neki a Mercedes sportkocsi-programjban. Ott rutint gyjttt, de az 1999-es Le Mans-i 24 rs verseny alatt egy emlkezetes aerodinamikai problma kvetkeztben 300 km/rs tempnl ktszer is szaltzott az autjval, ami ismt j irnyba terelte a plyafutst. Eddie Jordan bemutatta Paul Stoddartnak, adott neki egy piltalst az F3000-es csapatban, s noha a bajnoksgot 2001-ben is elbukta Justin Wilsonnal szemben, Marknak innen mr egyenes volt az tja a Minardihoz - azt ugyanis idkzben Stoddart vsrolta meg. A tbbit tudjuk.
Mark veket vergdtt vgig a Minardinl, a Jaguarnl, a Williams-nl, aztn jra a Jaguarnl, amelybl addigra Red Bull Racing lett - s semmi. Kt dobogs helyet leszmtva nem jutott elrbb. Knytelen volt vgignzni, ahogy Michael Schumacher degeszre nyeri magt, ahogy a vrlztan fiatal Fernando Alonso, szintn a Minardit hasznlva ugrdeszknak, tvezeti az F-1-et az j, Schumacher utni korszakba, s csak vrt, vrt, vrt. Az autversenyzs nem olyan, mint a tbbi sport: megeshet, hogy valaki a piltaflkben mindent tkletesen csinl, fizikailag cscsformban tartja magt, a belltsokbl kihozza a maximumot, a technikai korltok miatt mgsem r el az egyni teljestmnyhez mlt eredmnyeket. Ilyen krlmnyek kztt nagyon knny bedobni a trlkzt, s ahogy telik az id, egyre knnyebb lesz. 129 nagydj gyzelem nlkl - ez rettenetesen sok. Mg az elz negatv rekordernek, Rubens Barrichellnak is csak 123-at kellett vrnia r, hogy vgre felllhasson a dobog tetejre.
Ha azonban Marknak van igazi erssge, az ppen a kitarts s az akarater. Sohasem vesztette el a hitt; mg akkor sem, amikor a ktsgkvl eszmletlenl tehetsges, de azrt mgiscsak tejfelesszj Seb Vettel tavaly learatta a Red Bull-csald els gyzelmt Monzban, aztn idn, immr a csapattrsaknt, a Nrburgringig minden egyes idmrn legyzte t, az edzsek egyik elismert kirlyt. Ettl a legtbb embernek alighanem megrendlt volna az nbizalma.
m neki akkor sem rendlt meg, amikor mlt novemberben, egy buta biciklis balesetben eltrte a jobb lbt. Nem nehz kitallni, hogy mi jrhatott Mark fejben, mikzben a fldn fekve a mentre vrt - minden sportol attl rettegne, hogy a plyafutsnak befellegzett. Mint utbb kiderlt, neki a jobb lba trt el, ami risi mzli (a fkpedlt egy F-1-es autban mg manapsg is akkora ervel kell nyomni, s annyira finoman kell modullni, hogy ha egy versenyz bal lba ertlenn s rzketlenn vlik, az ptolhatatlan vesztesg), s igaz ugyan, hogy a csontjait kapcsokkal rgztettk az orvosok, de Mark eltt pozitv pldaknt ott lebeghetett Michael; elvgre a lbtrse utn is nyert mg t vb-cmet. A visszatrs nem volt lehetetlen.
A baleset mindazonltal a legrosszabb pillanatban jtt, hiszen gy a Red Bullhoz jonnan rkez Vettel, amg Mark lbadozott, a tlen akr a sajt prtjra is llthatta a csapatot. Ez egy jabb knyelmes rgy lehetett volna, amivel Mark alkalmasint mentegetzhet, ha Seb legyzi t, a szemlyisgrl azonban sokat elrul, hogy egyszer sem keresett kifogsokat, s vert helyzetben sem sajnltatta magt a lbt fjlalva, ahogy azt taln sokan tettk volna a helyben.
Ehelyett ert mertett belle, hogy Seb a tli teszteken biztat tempt diktlt a Red Bull j autjval. Abbl indult ki, hogy ha Vettel gyors vele, akkor is gyors lesz - minden a hozzllson mlik. s kzben igyekezett felgyorstani a rehabilitcijt. Mark vilg letben vrbeli sportember volt a klasszikus fajtbl, a mezny egyik legfittebb tagjaknt ismertk, ezrt mr nmagban az is nehezre eshetett, hogy ki kellett hagynia a szoksos edzseit. A fizioterapeutjval, Roger Clearyvel kzsen fokrl fokra igyekezett fokozni a terhelst a srlt lbn, s kzben elhitette magval, hogy a januri teszteken mr jra autba lhet. Ez azonban, maga is knytelen volt bevallani, kegyes hazugsg volt: akkoriban mg az is nehezre esett, hogy egy vzzel teli medencben jrjon. Hogy gyorstsa a csontok regenercijt, kriogenikus terpin vett rszt, melynek sorn naponta egy -130 C fokra httt szobban kellett perceket eltltenie. s azt sokig el sem rulta a Red Bullnak, hogy nem csak a lba, hanem a vlla is eltrt - valsznleg nem akarta megkockztatni, hogy mst lltsanak a helyre. Ha az RB5 tnyleg gyors lett, ht ezt az eslyt nem hagyta elpuskzni. Mindent alrendelt a legfbb clnak; a Brit Nagydj utni hromhetes sznetben, amikor a legtbb versenyz legalbb nhny napot vakcival tlttt, megragadta az alkalmat, hogy kivegyenek kt rgzt csavart a lbbl. Amikor a szezon mrciusban elkezddtt, ersen bicegett, s futni mg ma sem tud.
Szerencsre azonban a Forma-1 nem futverseny. Mark szombaton fontos llektani csapst mrt Sebre, amikor vgre legyzte t a Q3-ban, radsul gy, hogy egyforma mennyisg benzin volt az autjukban. Igaz ugyan, hogy nem gy volt tervezve - Sebnek elvileg mennie kellett volna mg egy mrt krt az edzs vgn, csak nem maradt r ideje, mert a Red Bullnl elszmoltk magukat -, a szerencse azonban forgand. s ezttal vgre Mark prtjn llt: Seb nem csupn tle kapott ki a baki miatt, hanem 7 ezredmsodperccel Jenson Buttontl, s ami utbb mg fontosabbnak bizonyult, Rubens Barrichelltl is.
Mark teht gyors volt, s aki gyors, az nem remnykedik esben - ellenkezleg, bzik benne, hogy szraz marad a plya. A rajt eltt a Red Bullnl is figyelmesen kmleltk az eget s a meteorolgiai monitort, de a legnagyobb fejtrst valjban senkinek nem a festi Eifel-hegysg fltt cirkl felhk okoztk. Sokkal aggasztbbnak tnt, hogy az aszfalt lassan 5 fokkal melegebb lett, mint a htvge sorn addig brmikor, s ez megvltoztathatta a gumikkal kapcsolatos helyzetet. Sbastien Bourdais a rajtrcsra vezet krben gy rezte, a szuperlgy keverk nem az igazi, ezrt inkbb a kzepesre vltott. A Renault-nl hasonlan tettek Nelsinho Piquet autjval, attl tartva, hogy a szuperlgy Bridge-ek nem fogjk kibrni rajta a hosszra szabott els etapot. Msok hatrozatlanok voltak. Fernando Alonso s Heikki Kovalainen a rajtrcsra menet 2 krt tettek meg, rgi szoks szerint tkzben thaladva a boxutcn, hogy feltrkpezzk a plyaviszonyokat, pedig ehhez a jelenlegi szablyok szerint rtkes benzint kellett elgetnik. A helyzet csak azoknak volt egyrtelm, akik annyira ksre idztettk az els kerkcserjket, hogy a szuperlgy gumikkal gysem boldogultak volna.
A Red Bullnl sejtettk, hogy a Brawn - Silverstone utn zsinrban mr msodszor - bajban lesz a hvs miatt. Pnteken s szombaton, amikor annyira hideg volt, hogy tbben megjegyeztk: gy rzik, mintha egy tli teszten lennnek, a Brawnok csak 50-60 fokra tudtk melegteni a gumijaikat, mrpedig ez legalbb 10 fokkal kevesebb volt a kelletnl. Radsul Jenson s Rubens alacsony zemanyagszintje hromkillsos stratgit sugallt (az autk tmegt figyelembe vve a Q3-ban 5-7 tizedmsodperccel voltak lassabbak a Red Bulloknl), ezrt Mark tudta, hogy a legveszlyesebb ellenfele alighanem a sajt csapattrsa lesz. Ismt.
A rajtnl mgsem volt hajland engedni, hiba tudta, hogy Rubens legalbb 5 krrel korbban fog killni a boxba, mint . Nem indult tl jl, de aztn, legalbbis gy mondja, a Brawn hirtelen eltnt a ltmezejbl; azt hitte, Rubens balrl prblja kikerlni az autjt, s mivel is pp arra hzdott, az tkzstl tartva gyorsan jobbra rntotta a kormnyt - de ekkor vratlanul pont azon az oldalon pillantotta meg maga mellett a fehr foltot, s a koccanst mr egyikk sem tudta elkerlni. Rubens mgis ell maradt, radsul kzben a kertek alatt szemflesen elretrve, kvlrl meglgott a KERS-t ragyogan kihasznl Lewis Hamilton is, gyhogy mg nagyobb lehetett volna a baj. Szerencsre - mrmint termszetesen Mark szerencsjre - azonban a Red Bull a fktv vgn sszert a McLarennel is, s Lewis a tallkozsbl defektes gumival, srlt padllemezzel s fkhtvel kikerlve azonnal visszazuhant a mezny hts fertlyba.
Ez nem volt ppen elegns rajt. Jenson szerint Mark "kicsit bolond" volt, de ebben a nhny pillanatban, amikor vgre a pole-bl indulhatott, taln sszegylt benne az elmlt vek minden dhe s bosszsga, s az els gyzelem irnti vgy sztnsen fellkerekedett a jzansgn. A rg vrt eslyt senki nem szvesen szalasztan el. Ugyanakkor az emberben ott motoszkl a gyan, hogy Michael Schumachert egy ilyen manverrt mr rg pellengrre lltottak volna, s Mark klnben sem elszr vetemedik ilyesmire - ahogy Felipe Masst tavaly kis hjn felkente a falra Fujiban, az sem volt szp. Az ilyen jtszmk azonban hozztartoznak a versenyzi hierarchia kialaktshoz. Akirl tudjk, hogy nem trfl, azzal a tbbiek is kevsb kemnykednek, s ez alkalmasint hatkony fegyver lehet. Marknak egyelre elnztk a megmozdulst, mert pozitvan viszonyulnak hozz; de ha gy folytatja, ingovnyos talajra lp. A jindulatot brki elvesztheti. Michael tudna meslni errl...
A bntets hrre Mark elszr ktsgbe esett. Arra gondolt, hogy Rubens mgtt elg lett volna knyelmesen krzgetnie, hiszen ksbbi tankolsnak hla a boxban gyis meg tudta volna elzni, Seb pedig, akit a KERS-es autkban testet ltve utolrt a megszokott vgzete, mrfldekkel htrbb, a 6. helyen kullogva tanulmnyozhatta Felipe j hts vezetszrnyt. Addig, amg a 12. krben nem kzltk vele, hogy t kell hajtania a boxutcn, Mark irnytott. Vajon gy is lesz remny? A Red Bull gpezete mkdsbe lpett. Lttk, hogy Jenson a 13. krben, amint arra az zemanyag-szintek alapjn elre szmtottak, kill tankolni. A kvetkezben teht Rubensnek is jnnie kell. Ha akkor Mark is letlti a bntetst, a Brawn el kerl, hiszen neki nem kell megllnia a szerelinl. Hov is trne vissza? Heikki Kovalainen htrnya a 3. helyen mr 18.7 msodperc. Egy gyors szmols... Sima gy! Mark, remeg trelmetlensgben attl flve, hogy most meg tllpi a sebessgkorltozst, mindssze 14 msodperc alatt thajtott a boxutcn, aztn hurr! Szabad volt eltte a plya. Heikki kzben szintn killt j gumikrt, Felipe pedig, 9.5 msodperccel htrbb, szerencsre feltartotta Rubenst. Minden klappolt.
Amikor elhaladt a Red Bull irnytkzpontja eltt, Markkal a rdin kzltk, hogy maradt eslye a gyzelemre. Nyugi. Csak nyomd a gzt, nem lesz semmi baj! s , kihasznlva a Red Bull fl msodperces flnyt, tmaszkodva az autjn tkletesen muzsikl szuperlgy Bridgestone-okra (hol volt mr Monaco, ahol Seb a melegben t kr alatt agyonkoptatta ugyanezeket?!), elkezdett meglgni. 10.4 msodperc; 11.0; 12.4. Folyamatosan tvolodott Feliptl. Mire a 19. krben jra be kellett mennie a boxba, immr naftrt s gumikrt, akkorra hzott az elnye, hogy mindssze 11.4 msodperccel a Ferrari mgtt rt vissza a plyra. Igaz, hogy a 8. helyen, de akik eltte haladtak, azoknak mg tbbszr kellett tankolniuk. Nyert gye volt.
Innentl kezdve csak autzta a sajt tempjt, egy ideig Robert Kubict, aztn Nico Rosberget kvetve, mieltt, ppen a Brawn msodik, vgzetesnek bizonyul boxkillsa eltt, jra utolrte Rubenst. gy ht a 33. krtl ismt Mark llt az len, s nem fenyegette semmi. Noha ht krrel ksbb aggdva vette szre, hogy beborult, mert a felhk stten tanakodva gylekeznek a Nrburgring fltt, az es nem eredt el. Ezttal az giek is kegyesek voltak hozz; az 52-53. kr tjn felllegzett, vgleg megbizonyosodva rla, hogy a plya mr szraz marad.
A htralv idben Jack Brabhamre gondolt, arra a Jack Brabhamre, aki desapja, Alan pldakpeknt fiatalon t is motivlta, s aki a plyafutsa sorn mindig kedves volt hozz. "Igyekezz minl lassabban nyerni!" szben tartotta Black Jack tancst. Elkezdte kerlni a rzkveket, klnsen a clegyenes vgn, ahol Sebnek pnteken meggylt a baja velk, s gondosan odafigyelt a trmelkre az els szektorban, meg a 9-es kanyarnl sztszrdott kavicsokra, amelyek taln bnsek voltak Kimi Rikknen htjnek kilyukasztsban is. Szemmel tartotta az elnyt: 15 msodperc. Sima gy. Seb, a megtltosodott Felipvel a sarkban, krrl krre kzeledett hozz, de veszlyt tbb nem jelentett a gyzelmre.
Amikor vgre megpillantotta a kocks zszlt, F-1-es plyafutsa sorn mr a 85. alkalommal, de most elszr elsknt a meznyben, inkbb megknnyebblst rzett, semmint a siker mmort. Nagy k esett le a szvrl, hogy ezen is tlvan vgre, legyzte az tkot; ezutn taln minden knnyebb lesz. Ht s fl hnappal ezeltt, amikor trtt lbbal fekdt a mountainbike-ja mellett Tasmniban, nem is mert gondolni r, hogy ppen idn fog eljutni idig. Az akaratereje diadalmaskodott - mostantl Sebnek is komolyan szmolnia kell vele.
Mark a levezet krben kiengedte magbl a feszltsget (csak akkor tudatosult benne, hogy milyen sokig vlttt a rdiba, amikor napokkal ksbb dvzlskppen azonnal visszajtszottk neki a felvtelt, amint megjelent a Red Bull gyrban), s a dobog tetejrl szlesen mosolygott le Alanre, meg a kedvesre, Annre. Mert Ann, ezt ne felejtsk el, egyben a menedzsere is. Taln gondolt msokra is - az idsebb Ralph Firmanre, aki annak idejn lehetsget adott neki a brit Formula Fordban, vagy az ausztrl rgbijtkosra, David Campesre, aki 12 vvel ezeltt pnzzel hzta ki t a pcbl az F-3-as szezonjnak kzepn. s az a rengeteg gratull SMS! Kapott vagy 160-at. "Fogalmam sem volt, hogy ennyien ismerik azt az tkozott szmomat!" - mondta. Nem volt rvid az t, amelyen csaknem 33 ves korra eljutott idig, m most nhny percre gy tnt, semmi sem volt hiba. Igaz, Mark cseppet sem rzelgs tpus, s a gyzelme fltt valsznleg ppolyan knnyedn napirendre fog trni, ahogy a lehetsgekhez mrten knnyedn tllpett a lbtrsn is. Srs nlkl; bicegs nlkl. Egyetlen gyzelem senkibl nem csinl egycsapsra vilgbajnokot, de ert azt adhat.
A 22.5 pont, ami az F-1 trtnetnek 102. nagydjgyztest elvlasztja Jensontl az sszetettben, mg mindig nagyon sok. Ha Malajziban nem csak fl pontokat osztogatnak, Mark most ironikus mdon ppen holtversenyben llna Sebbel, de ezen a msfl pontos klnbsgen, legalbbis egyelre, nem sok mlik. A vb-cm csak egy hajszllal kerlt kzelebb hozz, s Sebet sem gy ismerjk, mint aki megretten egy kis kihvstl. De ki tudja? Ahogy Mark mondta a verseny utn: "Remlem, a gyzelmek is olyanok, mint az izmok. Ha az ember magra szed egy kicsit, a tbbi mr jn magtl!"
* * *
A Nmet Nagydj j pldja volt annak, hogy a Forma-1 manapsg ppolyan izgalmas, mint amilyen valaha volt, st, mg izgalmasabb - mr ha tudjuk, mit kell nzni rajta. Ht, nemcsak az elzseket.
Stratgiai szempontbl ritkn ltni lebilincselbb futamot. Az alacsony hmrsklet s a gumivlasztssal kapcsolatos bizonytalansg annyira sszekeverte a lapokat, hogy a terepet flnyesen ural Red Bullon kvl senki nem lehetett biztos semmiben. A Brawn pldul nhny fordulval ezeltt mg abszolt favoritnak szmtott, de a Nrburgringen annyira megijedtek attl, amit a szabadedzseken lttak, hogy a meznyben egyedliknt a hrom killsos taktika mellett dntttek. Ross Brawn utlag elismerte, hogy ezzel alighanem "tlkompenzltk" a htrnyukat, ami vasrnap meg is bosszulta magt, az elnyk azonban szemltomst elfogyott: az egsz htvgi sszestsben Rubens s Jenson csak a 6-7. legjobb kridt rtk el. Hamilton, Webber, Alonso, Massa s Vettel is futottak nluk gyorsabb krt.
A Brawnnl persze remlik, hogy csak az alacsony hmrsklet torztotta az krukra a kpet. Ez a Hungaroringen, ahol hsg vrhat, valsznleg kiderl. Mindenesetre zrjelben addig is rdemes megjegyezni, hogy Rubens immr sorozatban msodszor gyzte le Jensont az idmrn, radsul ismt tbb benzinnel, s a versenyen is simn eltte vgzett volna, ha a msodik boxkillsnl nem hibsodik meg a tankol-berendezse. A mezny mra annyira srv vlt, hogy az gy elvesztett 5 msodperc 2-3 pozcit jelentett az eredmnylistn. A Brawnnl gy szmoltk ki Rubens tankolsnak a hosszt, hogy Nico Rosberg el hozzk be t a plyra, m ehelyett a Williams mg kerlt. Aztn a harmadik kerkcserjnl, amit valamirt mr Jenson el idztettek (az els kt alkalommal Rubens tankolt ksbb), a csapattrstl is lemaradt. A dhkitrse semmikppen nem volt szerencss, de azrt, valljuk be, meg lehetett rteni.
|
|
|
Massa, Webber s Barrichello krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Webber alapveten azzal nyert, hogy az 1. tankolsig a bntetse ellenre kell elnyt szerzett. Jl lthat, hogy az 1. etap sorn Massa s Vettel krideje fokozatosan romlott. ALUL: Nhny pilta krid-eloszlsa. Alonso s Trulli szrnyalsa a verseny vgn meghkkent volt. |
|
Ha mr itt tartunk, ez volt a Nmet Nagydj egyik legfbb taktikai rdekessge: a verseny elejn nem mkdtt a szoksos "aki ksbb ll ki, annak nyert gye van" knykszably. St, ppen ellenkezleg - az aszfalt annyira nyers volt, hogy a szuperlgy gumikat hasznl autk tbbsge az els killsa eltt, kevs benzinnel, de hasznlt gumikon lassabb volt, mint a killsa utn, azaz feltankolva, de j gumikon. Ez fogott ki pldul Felipe Massn is. Felipe, aki egybknt a Ferrari vergdse ellenre lthatan tovbbra is fejldik - klnsen, ami a versenytempjt illeti -, simn maga mgtt tudta tartani Sebet, s mivel 3 krrel ksbb cserlhetett kereket, elvileg eltte is kellett volna maradnia. Igen m, csakhogy ezttal a hts gumik szlssges kopsa miatt ppen a fordtottja trtnt. Seb, amint kihajtott a boxbl, feltankolva azonnal 1-1.5 msodpercet javtott a korbbi tempjn. s nem csak azrt, mert a Ferrari elzleg akadlyozta, ugyanis a killsa utn maga Felipe is 1:37.2-1:37.7-rl 1:35.6-1:35.8-ra gyorsult, holott Kimi tapasztalatai alapjn, aki nem kszkdtt a tapadssal, ismt a szuperlgy gumikat vlasztotta. Ekkorra nagyjbl helyrellt a rend, s az aszfalt felgumizdsval a msodik-harmadik etapban mr ismt javul tendencit mutattak a kridk, ahogy fogyott az zemanyag s koptak a gumik.
Akrcsak Silverstone-ban, a Ferrari szombatrl vasrnapra a Nrburgringen is durvn begyorsult. A Q3-ban simn kikaptak Kovalainen rgi McLarenjtl, st, szgyenszemre mg a nluk tbb benzint cipel Adrian Sutil Force Indijtl is, de a versenyen fakpnl hagytk ket. Felipe a msodik-harmadik etapban szzadmsodpercre azonos tlagot autzott, mint Seb, s jobbat Webbernl is, aki persze mr nem igyekezett sszetrni magt.
s volt mg egy csapat, amely rejtlyes mdon a semmibl kerlt el: a Renault. Ahogy msfl hnappal ezeltt Monacban, Fernando Alonso az utols krkre feltmadt, s a kemnyebb keverk gumikon gy odavgott, hogy megkergette mg a Brawn prost is. Olyannyira, hogy a verseny hat leggyorsabb krbl tt teljestett (s, brmilyen rdekes, a legjobb tzbl ngy msik Jarno Trulli lett; Webber mindssze egyet knyvelhetett el), 1:34.6-os tlaggal zavarva le a zretapjt. sszehasonltskppen a msodik leggyorsabb etap, nagyjbl holtversenyben, Felip s Seb volt, de az is csak 1:35.2 krl alakult.
Ebbl is ltszik, hogy milyen titokzatos mgia az F-1 tudomnya: a Renault-ban nyilvn jcskn van rejtett tartalk, amit azonban kszakarva nem tudnak elhozni belle. Ez bosszant lehet. Ha a krlmnyek pp kedvezek, gyorsak; egybknt beleszrklnek a kzpmeznybe. Mint a Ferrari, amely a tarts gumikkal vgigszenvedte a 2005-s szezont, kivve Imolt, ahol Michael Schumacher varzstsre mindenkit ronggy vert a tempjval (br Alonst nem sikerlt megelznie), Maranellban mgsem tudtak rjnni soha, hogy ennek mi volt az oka.
|