♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2009 Spa

A plyt a Ferrari s a McLaren alkalmanknti villansaitl eltekintve a fggetlen csapatok uraljk, jvre mg ennl is tbb lesz bellk, a gyrtk pedig hullanak, mint az szi falevelek. Ha gy folytatdik, visszatrhet a megszllott magnzk ideje - de vajon sirassuk a letn aranykort, vagy rljnk, mert az igazi csak most kvetkezik?

Akrhogy prbljuk forgatni az eredmnylistt, olvashatjuk visszafel vagy lugrsban is, ami a Forma-1-ben idn trtnik, az egsz egyszeren elkpeszt. Mg csak azt sem mondhatjuk, hogy minden a feje tetejre llt, mert a transzformci, melynek mentn a tavalyi erviszonyok megvltoztak, sokkal bonyolultabb, mint a tkrzs egy trtt fltengelyre.

Egy vvel ezeltt ilyenkor - azaz 12 verseny utn - a lehetsges 36 dobogs helyezsbl 34-et a hat gyri csapat (emlkeztetl: a Ferrari, a McLaren, a Renault, a BMW, a Toyota s a Honda) vgott zsebre. Csak Nico Rosberg melbourne-i s David Coulthard montreali hstette szolglt a magnzk ltezsnek halvnyan pislkol mementjul. Ehhez kpest idn a megmaradt gyriak mindssze 11 dobogt tudtak sszekaparni maguknak, s azokat is benzint izzadva; a Brawn GP meg a Red Bull szgyenbe hoztk ket, ezen nincs mit szpteni, s most alattomban mg az egykori Jordan legfrissebb inkarncija, a kedlyesen krberhgtt Midlandbl majd Spykerbl csendben kifejld Force India is elkezdte kilyukasztgatni a kerekeiket.

Az elmlt vekben ez elkpzelhetetlen lett volna. A Ferrari, a McLaren, a Renault, s az esemnyhorizonton bellre nmagt tavaly-tavalyeltt tpasszroz BMW olyannyira kitltttk a ltternket, hogy lnyegben optikai csaldsnak vagy a szablyt erst kivtelnek tekintettnk mindenki mst, akit valamilyen fatlis szmtsi hiba folytn a gyzelem kzelbe sodort az elbambul vletlen. A Force India, a Toro Rosso, a Red Bull, de mg a Toyota s a Williams sem volt sokkal tbb gytltelknl, sznes foltnl a tvkpernyn, amely kis tlzssal csupn arra szolglt, hogy a rajtrcs ne tnjn knosan resnek a Ferrari s a McLaren mgtt. Nem rmteli, de gy igaz.

A krds, hogy ez most mirt vltozott meg, kzvetlenl visszavezethet egy msikra: vajon mirt kerltek annyira kzel egymshoz a csapatok, hogy egy 7 km hossz plyn, mint amilyen Spa-Francorchamps, 7 tizedmsodperces lemaradssal mr nem lehet bejutni a legjobb 15 versenyz kz? Ez azt jelenti, hogy a Q1 leglassabb szereplje, rd s mondd, 0.6 szzalkkal - igen, nulla-egsz-hattal - van elmaradva a leggyorsabbtl! Ksz rhej.

A mezny besrsdsnek lehetsges okaival mr kln foglalkoztam, ezrt erre most nem akarok szt vesztegetni azon tl, hogy - noha errl mg a csapatoknak is csak elmleteik vannak - legalbb hat, egymstl fggetlen tnyez llhat a httrben: a tavalyi elhzd vilgbajnoki kzdelem, a teszttilalom, a dupla diffzorok engedlyezse, a 2008-as slick gumik kiszmthatatlan viselkedse, a gyri csapatok fejlesztsi kapacitst nagyban lekt KERS, valamint a gazdasgi vlsg ltal kiknyszertett kltsgcskkents, amely mr erre az vre is jelentsen mrskelte a klnbsget a nagyok s a kicsik erforrsai kztt.

Valjban az egsz zrzavarnak az autk potencilisan majdnem egyforma teljestmnyben rejlik a gykere. Rgebben, amikor egy Minardi krnknti lemaradsa rendszerint 6-7 msodperc volt, ezt mg akkor is legfeljebb 3-4 msodpercre tudtk zsugortani, ha a gumikkal, a belltsokkal meg minden mssal tkletesen jtt ki nekik a lps, s mg a csillagok llsa is kedvezett nekik - egyszval hiba lltak fejen, az lmeznybe gysem trhettek be. s ha a skla ellenkez oldaln a McLaren vagy a Ferrari elbaltzott valami aprsgot, bukva nhny tizedet, maximum kikapott a msiktl, de a dobogs helyezsben, vagy legrosszabb esetben a pontszerzsben gy is szinte biztos lehetett. Most viszont, hogy az egsz rajtrcsot 1.2-1.5 msodperc fedi le, a csapatok teljestmnynek plyrl plyra tapasztalhat, 2-3 tizedmsodperces relatv ingadozsa (amely a hmrskleti viszonyok, gumihasznlati tnyezk, belltsi paramterek s vezetsi "hibk" miatt termszetes) teljesen sszekeverheti a paklit. A szomszdos autkat tlagosan 5-8 szzadmsodperc vlasztja el egymstl, aki teht 2-3 tizeddel lassabb a kelletnl, azonnal 4-5 hellyel htrbb bucskzhat. Magyarn egysgnyi idvesztesg a korbbinl sokkal slyosabb pozcivesztesggel jr.

Ehhez mg hozzjn, hogy a csapatok fejlesztsi lpcsfokai nincsenek szinkronban egymssal. Ugyan idn is akadtak plyk, ahov mindannyian j csomagot vittek - kztk Monaco vagy Barcelona -, s ahol ezrt kisebb volt az trendezds eslye, de ms helyszneken, ahol hagyomnyosan szintn ttervezett autval szoktak megjelenni, most nem egyformn taktikztak. A Force India pldul vetlytrsai tbbsgvel ellenttben mr Valenciban bevetette a VJM02 kis/kzepes leszorterhz ptett vltozatt, amely azonban csak ezen a htvgn, Spa sodrs kanyarjaiban s hossz egyeneseiben bontakozhatott ki igazn. Becslsek szerint az istllknak versenyrl versenyre 2-3 tizedmsodpercet kell gyorsulniuk mr ahhoz is, hogy ne cssszanak htrbb a rangsorban. Ha ez valamirt nem jn ssze nekik (amire a teszttilalom s a szlcsatorna-hasznlat korltozsa miatt az eddiginl nagyobb az esly), mris elkezdtek zuhanni a tabelln. Ez trtnt Spban a Williamsszel, amelynl a pnteki szabadedzseken jttek r, hogy az j aero-csomagjuk nem vlt be, s Isztambul/Silverstone tjkn tulajdonkppen a Brawn GP-vel is, amely az akkori fejlesztseivel valamirt eltvedt a dzsindzssban, s mig nem tallt ki onnan.

Az a tny, hogy egy Force India a pole pozcibl rajtolva, normlis idjrsi viszonyok kztt kis hjn kpes volt megnyerni a gp s ember egyik legnagyobb erprbjnak tartott Belga Nagydjat, rg htott remnyt adott a kis csapatoknak arra, hogy kibjhatnak a nagyok rnykbl. s fontos zenetet kldtt a ltezs peremn billeg gyri istllknak is: brmennyien szlltak ki s fognak mg kiszllni belle, az F-1-ben nlklk sem lesz kevsb sznvonalas a kzdelem. Ha a Honda, a BMW s brmelyik vllalat, amely a jvben kveti ket, cscsformban dobbantottak volna, megszgyenlten hagyva htra a kicsiket, az F-1 hiteltelenn vlik. gy azonban nem a sport, hanem k tnnek vesztesnek. Fontos klnbsg.

Akr a Brawn GP, akr a Red Bull nyeri idn az egyni vilgbajnoksgot, az szimbolikus jelentsg fordulpont lesz az F-1 trtnetben, mert vget vet a gyri csapatok nem is olyan rgen mg megdnthetetlennek tn uralmnak. Sokflekppen lehet definilni a "gyri csapat" fogalmt, de mg a legkevsb szigor meghatrozs esetn is legalbb 1997-ig, a Williams, vagy 1995-ig, a Benetton vb-cmig kell visszamennnk az idben, ha olyan vet akarunk elsni az emlkezetnkbl, amikor magnkzben lv alakulat diadalmaskodott az sszetettben; st, gyri tmogats nlkli istll tulajdonkppen 1982, azaz Keke Rosberg s a Williams-Ford gyzelme ta nem jutott fel a cscsra. Az volt a magnzk elz aranykornak alkonya, amikor szp csendben leldozott a Colin Chapmanek, Gordon Murray-k s Mauro Forghierik nagyvllalati merevsg nlkli, fesztelen kreativitsnak. Flrerts ne essk, az autgyrtk a motorjaikon tl is sok szpet s jt hoztak az F-1-be az elmlt kt vtizedben - legfkppen pnzt, pnzt, pnzt, s mindent, ami azzal jr, belertve a publicitst -, de a szerepk mostanban egyre vitatottabb volt, s mg a paddockban is megoszlanak rla a vlemnyek, hogy szksg van-e rjuk.

Semmi bajom a gyri csapatokkal, habr gy gondolom, hogy az F-1, ha muszj, meglenne nlklk. Brhogy is, az ING s az F1 Racing ltal tavaly elvgzett nemzetkzi kzvlemnykutats tansga szerint a sport kznsgnek 57 szzalka szurkol a Ferrarinak vagy a McLarennek, az sszes tbbi gyri csapat 15 szzalkon osztozik. Az eloszls nyilvn vrl vre is vltozik valamelyest, de a szmok nmagukrt beszlnek: amg a Ferrari s a McLaren ott vannak a meznyben, nagysgrendileg az F-1 bzisa is megmarad. Radsul a legtbben ersebben ktdnek versenyzkhz, mint istllkhoz.

Csakhogy ebben a ktplusossgban rejlik az ideihez hasonl szezonok gyenge pontja is. Mert elfogulatlanul nzve brmennyire is izgalmas ez az v (hat nagydj, hat klnbz gyztes, lland kiszmthatatlansg - mi kell mg?), a sajt szemszgkbl sokan unalmasnak talljk, azon egyszer oknl fogva, hogy a kedvenck statisztaszerepbe knyszerlt. Bizarr helyzet ez - ha a Ferrari vagy a McLaren tl nagy flnnyel visz mindent, akkor az a baj, ha meg nem k kzdenek a vilgbajnoksgrt, akkor az a baj.

Pedig a Forma-1 nem kizrlag rluk szl. rtem n a mtoszt meg a hagyomnyokat, de azoknak is meg kellett szletnik valamikor, nem? Szeretni brkit lehet, mgis vannak, akikre rdemes mg odafigyelni. Nem, a Williams, a Red Bull, a Brawn GP s a Force India nem gytltelk. Krdezzk meg Jenson Buttont. Vagy Sebastian Vettelt. Vagy Giancarlo Fisichellt...

* * *

Merthogy Fisichella nem nmagt mtotta, amikor azon merengett, hogy megnyerhette volna a Belga Nagydjat. Tnyleg gyorsabb volt Kimi Rikknennl.

Kimi, aki az elmlt hetekben mintha felbredt volna elhzd tli lmbl, nem is tagadta ezt. ppen ezrt tisztban volt vele, hogy a rajtnl addik majd a legjobb tmadsi lehetsge. A szerencse azonban a segtsgre sietett, s a Safety Car megjelense rvn tlcn knlt neki egy msodik eslyt is, amikor - immr lendletbl - kihasznlhatta a Ferrari KERS-e ltal nyjtott teljestmnyelnyt.

De azrt ne higgyk, hogy rutinmunka volt megelznie Fisit. Mostanban divatos egy kzlegyintssel elintzni az Eau Rouge-t, mondvn, a V8-as motorokkal mr knnyedn padlgzos, m aki mr llt a kanyar eltti vlgy aljn, hitetlenkedve bmulva a tvbl lanksnak tn emelkedt, amely testkzelbl szrke falknt tornyosul eltte, tudja, hogy 300 km/rval nekihajtani egy fggleges falnak soha nem lesz a szvbajosak szrakozsa. Noha ezt az autk fels lgbemlje mellett elhelyezett kamerk nem rzkeltetik, a versenyzk a domb teteje fel szguldva egy pillanatra csak az eget ltjk, aztn jobbrl bevillan nekik a Radillon kerkvetjnek a cscske, s ahhoz igazodva kell megtlnik, hogy mikor rntsk balra a kormnyt - vakon. Ez nmagban is hajmereszt mutatvny, ht mg akkor, ha az ember szorosan rtapad az eltte halad autra, s a szlrnykban elfogy a leszorter az els vezetszrnyrl.

Kimi Ferrarija a dombtetn alulkormnyzottan lesodrdott az vrl, de gy is elg kzel tudott maradni Fisi Force Indijhoz, hogy aztn a Les Combes fel vgtzva elmenjen mellette. Taln nem ez volt az v legszebb elzse, az viszont biztos, hogy az egyik legvakmerbb volt. A gyzelem mlt rajta.

Akr gyis mondhatnnk, hogy Kimi elzleg, az eredeti rajtnl a "segtsd magadon, Isten is megsegt!" elvet alkalmazva hozta magt elnys helyzetbe. Ahogy pillanatnyi ttovzs nlkl a La Source buktere fel kormnyozta Ferrarijt, elkerlve a kanyar kzepn kialakul tumultust, az sokaknl kicsapta a biztostkot. Noha utbb, amint az vrhat volt, azt lltotta, hogy Jarno Trulli Toyotjt kikerlend meneklt le a rzkvn tlra, a manvere ktsgkvl tervezettnek tnt, vagy legalbbis olyannak, aminek a lehetsgre elre felkszlt, s kapva kapott is a knlkoz alkalmon. Brmit is mondjon, akrmilyen hepehups s poros ott az aszfalt, akrmennyivel hosszabb utat kellett megtennie, biztosan elnyt szerzett a megmozdulssal - erre egyrtelm bizonytk, hogy kt olyan autt, amely a rendes ven fordult el, simn megkerlt. St, ha beleszmoljuk Robert Kubict is, akit szintn a korbbi kigyorstsnak ksznheten rt utol az Eau Rouge tetejn, hrmat.

Ez azonban nem felttlenl jelenti azt, hogy az akcija szablytalan volt. Ami azt illeti, a Nemzetkzi Sportkdex L-fggelknek V./2c) cikkelye szerint a "plyhoz" elvileg csak a kt szlre felfestett fehr cskok ltal hatrolt rsz tartozik hozz, ezrt szigor rtelemben mr az is megszegi a szablyokat, aki felmegy a rzkre. Valjban csak az minsl plyaelhagysnak, ha "az aut egyetlen rsze sem rintkezik a plyval" - ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy mind a ngy kerekvel tlpi valamelyik fehr cskot.

Kimi ezt a rajt utn megtette, csakhogy a plyaelhagysok konkrt megtlse sorozatrl sorozatra, st, egy adott plyn mg vrl vre is vltozik. A ktelez versenyzi eligaztsokon mondjk el, hogy melyik kanyar melyik rzkvre vagy bukterbe milyen felttelekkel lehet kimenni, s ha elzleg valamelyik konkrt kanyarral problma volt, megvltoztathatjk az rtelmezst - akr a nagydjhtvge kzben is, termszetesen a piltk tudtval. Ha valaki brmilyen okbl elhagyja a plyt, a szablyzat szerint visszatrhet r, "azonban csak akkor, amikor mr biztonsgos, s anlkl, hogy elnyt szerezne vele."

Amint lttuk, Kimi elnyt szerzett azzal, hogy tvgott a buktren, de az ilyen vtsgek a rajt utn rendszerint ms elbrls al esnek, mint egybknt, a verseny "normlis" szakaszban. Klnsen, ha a piltnak volt r vdhet oka, hogy a meneklutat hasznlja. Kimi (egybknt nemcsak , hanem Jenson Button s Luca Badoer is a buktrben fordult el) nyilvn felismerte, hogy a Nick Heidfeld BMW-jn fennakad Trulli elfogadhat rgy lesz, ezrt azonnal reaglt. Ez mindaddig nem csals, hanem egyszer versenyzi drzsltsg, amg az ember megssza bntets nlkl. s az ellenfelek kzl senki sem panaszkodott miatta (Martin Whitmarsh is csupn annyit jegyzett meg nmi angolos tlzssal, hogy "Kimi elnys vet vlasztott"), amibl arra kvetkeztethetnk, hogy az eligaztson elhangzottak alapjn - legalbbis a rajtot kveten - az tkzs elkerlse rdekben szabad volt hasznlni ott a bukteret.

Ilyesmire az elmlt vekben is tbbszr volt plda; Fernando Alonso pldul a tavalyi szingapri rajtnl szintn hrom autt elztt meg a sikn rzkvein tvgva, s szintn nem bntettk meg.

* * *

Kimi teht az lre kerlt, s onnantl nyert gye volt. Annak ellenre, hogy Fisi (aki plyafutsa sorn mindig a kisebb csapatoknl teljestett a legjobban) szenzcisan vezetett, s egy pillanatra sem szakadt le tle, a gyzelme nem forgott igazi veszlyben. Az egyetlen hibt taln azzal kvette el a Ferrari, hogy a kzps etapra a kemnyebb keverk Bridgestone-okat rakta fel az autjra, azokat ugyanis nem tudta felmelegteni, csak nagyjbl a msodik boxkillsa eltt 2-3 krrel. rdekes mdon Fisi viszont ezt a tpus gumit rezte jobbnak, legalbbis az utols etapban, mivel akkor hasznlta.

s ezzel elrkeztnk ahhoz a mozzanathoz, amely taln a szezon talnyos fordulatossgnak valdi kulcsa is: idn minden a gumik hasznlatn mlik. Senki nem igazodik ki rajtuk, ezrt mg az ersebb csapatok teljestmnye is plyrl plyra hullmzik a hmrsklettl s attl fggen, hogy ppen mennyire sikerl j belltsokat tallniuk. A Brawn GP pldul bevallottan gumimelegtsi nehzsgekkel kszkdik. Valenciban mr azt hittk, sikerlt kikrlniuk a betegsget, deht ott eleve hsg volt; a Spt krllel Ardennek fagyos lejti kztt jra szembesltek a sz szerint rideg valsggal. A problma elssorban Jenson Buttont sjtja a csapaton bell, mgpedig paradox mdon hresen sima vezetsi stlusa miatt. "Jenson eleve kmletesebben bnik a gumikkal, ami normlis esetben elny, ilyenkor azonban tbbet kszkdik miatta" - mondta Ross Brawn vasrnap reggel. - "Szerintem minden a gumik hasznlatra vezethet vissza. Taln az sem vletlen, hogy a ngy legidsebb, legtapasztaltabb versenyz kerlt a rajtrcs elejre."

De vajon mi lehet annyira nehz a gumik felmelegtsben? A vlasz egyszer. A hts kerekeket gyerekjtk a gzpedllal feltornzni az zemi hfokra: lnyegben elg megtncoltatni nhnyszor az aut fart, s ksz. Csakhogy ettl az els gumik mg nem fognak bemelegedni, s ha azok hidegek maradnak, mg az sem r semmit, hogy a htsk mr rendesen tapadnak, mert ez felbortja a balanszot. A csapatok arra trekszenek, hogy az els s hts gumik hmrsklete hasonl legyen. Ha valaki agresszvabb mozdulatokkal kormnyozza be az autjt a kanyarba, mint pldul Rubens Barrichello, annak kevsb lesz gondja az els gumik bemelegtsvel (ms krds, hogy cserbe hamarabb elkoptatja ket). Jenson bevallottan kzd a vilgbajnok eslyessggel jr pszichikai teherrel is, de a problmi alighanem jrszt a finom kanyarkezdeti technikjbl addnak.

Krdezhetnnk, hogy mirt nem vltoztat a stlusn, m egy versenyznek szrnyen nehz termszetellenesen vezetnie. Jenson Barcelonban mg sikeresen magra erszakolta a szmra rngatsnak tn mozdulatokat, Isztambul ta azonban nem tud megbartkozni az autjval. Ha gy megy tovbb, illkony lesz az elnye az sszetettben: az v els ht versenybl hatot megnyert, azta viszont t futam alatt csupn 11 pontot gyjttt, mg Rubens 21-et, Webber s Vettel pedig 24-et. Tulajdonkppen mzlija van, hogy a legkzelebbi ldzje mindig pcba kerl, gy nem tud egyszerre sok pontot faragni a htrnybl.

Spban egybknt Jenson eslyei trhetek lettek volna, klnsen azutn, hogy Rubens a kuplung ismtld szoftverhibja miatt (a Brawnnl mr Isztambulban gretet tettek r, hogy ezt orvosoljk) htraesett a mezny vgre. Jenson rdija ugyanis nem mkdtt, amikor a verseny eltt megnyitottk a boxutct, ezrt csak viszonylag ksn tudott felllni a rajtrcsra, s gy nem tehetett meg annyi felvezet krt, mint terveztk. Emiatt a kelletnl nehezebb autval kellett startolnia, ez azonban utbb elnny vlt, mert szpen rajtolt, s gy elnyjthatta volna az els etapjt. Mivel Romain Grosjean a Les Combes fktvjn lekoccolta, vgl nem tudta kihasznlni ezt.

 
Rikknen, Heidfeld s Vettel krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Kimi (s Fisi) a msodik etaptl tulajdonkppen Nicknl s Sebnl is lassabb volt, de akkor mr nem lehetett utolrni ket. ALUL: Ngy versenyz krid-eloszlsa. Rszben az eltr taktikknak is ksznhet, hogy Vettel s Heidfeld tbb gyor krt futottak, mint az els kt helyezett.

A gumimelegtsi mizria annyira sszetett, hogy Kimi versenyt mg tttelesen is befolysolta. Noha az autja a Q3-ban 7 kg-mal nehezebb volt, mint Fisi (ez durvn 2 krnek felel meg), vgl egyszerre - a 14. krben - tankoltak. Ennek nem csupn az lehetett az oka, hogy a Ferrari motor szomjasabb a Mercedesnl, hanem az is, hogy Fisi a Safety Car-fzis alatt tbb benzint tudott megsprolni - mgpedig azrt, mert Kimi knytelen volt agresszvan melegteni a gumijait, amihez sok gzfrccsre volt szksge. Ugyanakkor ennek ksznhette, hogy az jraindts utn meg tudta elzni a Force Indit, s klnben nem tntek volna rzssnak a kiltsai. Kimi s Fisi teljestmnye dbbenetesen egyforma volt: a Safety Car-os s a boxba be- illetve onnan kivezet krket leszmtva mindketten 1:48.4-es tlagos autztak, 0.87 msodperces szrssal. Radsul mg a mindent eldnt msodik kerkcserjk is tizedmsodpercre azonos ideig, 7.1 msodpercig tartott. Hihetetlen. Ennyi dnt ma a gyzelemrl.

A plyn azonban nem k voltak a leggyorsabbak, hanem Sebastian Vettel s a kt BMW. Klnsen Nick Heidfeld, mivel Robert Kubica autjrl letrt az els vezetszrny baloldali vglapja, amikor a Les Combes kijratnl rfutott a frl visszatr Kimi Ferrarijra (az aerodinamikai telemetriai adatok alapjn a BMW-nl gy dntttek, nem cserlnek neki orrkpot). Seb a msodik-harmadik etapban eszmletlen tempt diktlt, gy a verseny 11 leggyorsabb krbl 7-et , 4-et pedig a csapattrst hajszol Nick futott. A motorok frontjn Seb tnyleg nem ll knyelmesen, de mr szksge volt erre a dobogs helyezsre. Az is a szezon dbbenetes fordulatossgnak kes bizonytka, hogy a Red Bull, amely hrom-ngy versennyel ezeltt, a Nrburringen s Silverstone-ban sebezhetetlennek tnt, s amit Spra favoritnak kiltottak ki, most mg a pontszerzsrt is megizzadt.

s mg egy apr rszlet: szegny Luca Badoer ismt annyira lemaradt, hogy Kiminek ssz-vissz kt rosszabb kre volt az legjobb krnl (zemanyag-korrigltan pedig csak egy). Ennek fnyben rthetetlen, hogy miknt futhatta meg zsinrban ngyszer, a 20. s 23. kr kztt a legjobb rszidt a plya els szektorban, ahol az Eau Rouge van; mg ha figyelembe is vesszk a KERS-t, ez a szakasz kveteli a legnagyobb nbizalmat, s az ember azt hinn, neki ppen az hinyzott. rthetetlen. Amgy krnknt tlagosan 2 msodpercet kapott Rikknentl, gyhogy csoda lenne, ha a Ferrari megtartan Monzra. Ha valban ennyire lass volna, a tesztpiltai feladatok elvgzsre sem lenne alkalmas, gyhogy valsznleg a versenyzssel jr pszichikai s fizikai terhelsre nem sikerlt visszaszoknia, de a kifogsok nem szmtanak. Ahogy egy kmletlen Ferrari-szurkol fogalmazott az ltala pinglt transzparensen, "Lucnl mg a nagymamm is gyorsabb lenne a Ferrariban. Szgyen!" Maranellban nem engedhetik meg maguknak, hogy mikzben az egyik autjuk megnyeri a versenyt, a msik 102 msodperccel ksbb, mg az utols elttihez kpest is 48 msodperces htrnyban kullogjon t a clvonalon. Ez nem j sem neki, sem a Ferrarinak.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!