| Elzmnyek
 
| v | Esemnyek |  
| 1894 | Els verseny Franciaorszgban |  
| 1906 | Els Francia Nagydj; nyertese Szisz Ferenc, a Renault magyar szrmazs versenyzje. |  
| 1921 | Els Olasz Nagydj |  
| 1922 | A 2 literes hatr bevezetse az els nemzetkzileg rvnyes szably |  
| 1925 | Els Belga Nagydj |  
| 1926 | Lkettrfogat cskkentse 1,5 literre. Els Brit s Nmet Nagydj |  
| 1928 | Nincs fels lkettrfogat-hatr |  
| 1929 | Els Monaci Nagydj |  
| 1934 | Kocsik megengedett legnagyobb slya 750 kg |  
| 1934-39 | A Mercedes-Benz s az Auto Union dominl |  
| 1938 | Dick Seaman megnyeri a Nmet Nagydjat |  
| 1945 | Hbor utni els verseny |  
| 1946 | Nemzetkzi irnyt testletek Fdration International de I'Automobile nven egyeslnek |  
| 1947 | jrlesztsek vben az Alfa Romeo dominl |  
| 1948 | Bevezetik az j Formula 1-et: srtvel (kompresszorral) 1,5 liter, anlkl 4,5 liter a fels hatr. Megjelenik a Maserati s az j Ferrari mrka. Achille Varzi meghal a Svjci Nagydjon. Sikerei ellenre az Alfa gazdasgi okokbl kiszll. |  
| 1949 | Juan Manuel Fangio eurpai debtlsa. Bemutatjk a balsorsra tlt BRM V16-os kocsit. 1950-es vek
 
| v | Esemnyek |  
| 1950 | Els FIA egyni vilgbajnoksg – hat eurpai Grand Prix plusz Indy500. Az Alfa Fangival, Giuseppe Farinval s Luigi Fangiolival visszatr s uralja a bajnoksgot. Fangio eltt Farina szerzi meg a trfet. |  
| 1951 | Az Alfa dominl, de a Ferrari s Froilan Gonzalez ttrst hajt vgre a Brit Nagydjon. Az utols futamon Fangio (Alfa) megszerzi a cmet Alberto Ascari (Ferrari) ell. A BRM s a Girling bemutatja a trcsafkeket. |  
| 1952 | Az Alfa visszavonulsa utn a vilgbajnoksgot a 2 literes, srt nlkli kocsiknak rendezik. A Ferrari dominl, Ascari knnyen gyz. |  
| 1953 | Ismt Ascari s a Ferrari a bajnok. Mike Hawthorn (Ferrari) s Fangio (Maserati) legends prbaja Reimsben 1923 ta az els brit gyzelmet eredmnyezi. |  
| 1954 | Bevezeti a 2,5 literes, srt nlkli Formula 1-et, ami visszacsbtja a Mercedest. Fangio msodszor is vilgbajnok. Az vet a Maseratival kezdte, s a Mercedesszel fejezte be. |  
| 1955 | Stirling Moss is bell a Mercedeshez, Fangio harmadszor is vilgbajnok. Ascari Monzban sportkocsibaleset ldozata lesz. Tony Brooks s a Connaught megszerzi az 1924-es syracuse-i futam ta els tiszta brit Grand Prix gyzelmet. A Le Mans-i tragdia miatt a Mercedes kiszll. |  
| 1956 | Fangio a Lancia–Ferrarival negyedszer is vilgbajnok. Ersdik a brit konkurencia: Moss s Peter Collins is futamelssghez jut. |  
| 1957 | Fangio a Maseratihoz szerzdik, s megszerzi tdik vilgbajnoki cmt. Ngy futamgyzelme sorn nagyot csatzott tbbek kztt a Nrburgringen is Collinsszal s Hawthornnal. Moss tll a Vanwallhoz, s megnyeri a Brit (Brooksszal), a Pescarai s az Olasz Nagydjat is. |  
| 1958 | Hawthorn (Ferrari) egyetlen franciaorszgi Grand Prix-gyzelemmel az els brit vilgbajnok. lett veszti Collins, Stuart Lewis-Evans s Luigi Musso, valamint kzti balesetben a gyszol Hawthorn is. Fangio visszavonul, Moss a Cooperrel megszerzi a farmotoros kocsik els Grand Prix-gyzelmt. A Vanwall az els vilgbajnok konstruktr. |  
| 1959 | A farmotoros kcosik tveszik az uralmat. Jack Brabham, a Cooper gyri piltja vilgbajnok, Moss egynileg nevezett Cooperje lerobban. A Vanwall kiszllsa s a Ferrari kzdelmei miatt a Cooper nyeri a konstruktr-vilgkupt. Debtl a Lotus. 1960-as vek
 
| v | Esemnyek |  
| 1960 | Ismt Brabham s a Cooper a bajnok, a Lotus megszerzi els Grand Prix-elssgt. A Ferrari nyeri az Olasz Nagydjat, melyet a britek a ztygs dnttt szakasz miatt bojkottlnak. Az Indy500 utoljra szerepel a vilgbajnoksgban. |  
| 1961 | A Formula 1 elrja az 1,5 literes srt nlkli kocsik hasznlatt. Ferrari s a V6-os Dino dominl. Phil Hill az USA els vilgbajnoka, de csapattrsa Wolfgang von Trips Monzban meghal. A Lotus begyjti a morzskat: Moss Nmetorszgban, Innes Ireland az USA-ban gyz. |  
| 1962 | Ismt a britek uraljk a meznyt a Climaxszal s a BRM V8-asval. Az j sztrok a vilgbajnok Graham Hill (BRM) s Jim Clark (Lotus). Moss balesete Goodwoodban ketttri a plyafutst. A hjszerkezet Lotus 25 forradalmastja a sportgat. Monacban Vruce McLaren a rla elnevezett kocsiban gyz. |  
| 1963 | Ht Grand Prix-bl hetet Clark s a Lotus nyer meg. A britek tarolnak: Hill s a BRM ktszer, a volt motorkerkpr vilgbajnok John Surtees s a Ferrari egyszer gyz. |  
| 1964 | Folytatdik a britek dominancija. A mexiki dntben hrmas csata dl Surtees (Ferrari), Hill (BRM) s Clark (Lotus) kztt. Surtees lesz a vilgbajnok. |  
| 1965 | A Lotus s Clark msodszor is vilgbajnok. Clark tz futambl hatszor gyz, Jackie Stewart megszerzi els olaszorszgi gyzelmt a ksbbi huszonhtbl, mg a Honda s a Goodyear Mexikban Richie Ginther rvn elszr lesz futamels. |  
| 1966 | A 3 literes formula dcgs bemutatkozsa. Jack Brabham s a Brabham-Repco lesz a vilgbajnok. |  
| 1967 | Denny Hulme megszerzi a Brabham egyms utni msodik vilgbajnoki cmt. Monacban lett veszti Lorenzo Bandini (Ferrari). Clark Lotusban Zandvoortban gyzelemmel debtl minden idk legsikeresebb Forma–1-es motorja, a Ford DFV. |  
| 1968 | A vesztesglista: Jim Clark, Ludovico Scarfiotti, Mike Spence s Jo Schlesser. Clark megmagyarzhatatlan balesetet szenved egy hockenheimi Forma–2-es futamon. Hill az els DFV-motoros gyzelemmel helyrelltja a Lotus harci kedvt. A szrnyak s az aerodinamika egyre nagyobb jelentsgre tett szert. A Gold Leaf Lotusszal beksznt a szponzorok kora. |  
| 1969 | Jackie Stewart, a Tyrell ltal benevezett Matrk s a DFV-k dominlnak: megnyernek hat Grand Prix-t, valamint az egyni s konstruktrk vilgbajnoksgt is. 1970-es vek
 
| v | Esemnyek |  
| 1970 | Jochen Rindt lesz az els posztumusz vilgbajnok, miutn az Olasz Nagydj eltt az edzsen lett vesztette. Bruce McLaren meghal CanAm-kocsija tesztelse kzben. A tragikus szezon harmadik ldozata Piers Courage. Jack Brabham visszavonul, s bemutatkoznak a Tyrell sajt pts kocsijai. |  
| 1971 | Jackie Stewart msodik vilgbajnoksgval megszerzi a Tyrell els konstrukt-vilgbajnoki cmt. Pedro Rodriguez s Jo Siffert lett veszti. |  
| 1972 | Emerson Fittipaldi s a Lotus t futamgyzelemmel vilgbajnok lesz. Betegsge utn Stewart csak msodik. Jo Bonnier Le Mansban hallos balesetet szenved. |  
| 1973 | Stewart eldnti, hogy visszavonul, de elbb mg harmadszor is megszerzi a vilgbajnoki cmet. Futamelssgei szma ttel n, gy 27 Grand Prix-gyzelmvel megjavtja Fangio 24-es rekordjt. Csapattrsa, Franois Cevert lett veszti az Amerikai Nagydj edzsn. |  
| 1974 | Emerson Fittipaldi tigazol a McLarenhez, majd vilgbajnok lesz. Peter Revson Dl-Afrikai Nagydj karambolozik az edzsen, s belehal srlseibe. |  
| 1975 | Niki Lauda elszr vilgbajnok az egyre ersd Ferrarival. Mark Donouhue nem li tl az ausztriai balesett. James Hunt s a Hesketh megnyeri a Holland Nagydjat. Graham Hill s vdence, Tony Brise meghal egy kisreplgpes balesetben. |  
| 1976 | James Hunt az es ztatta japn finlban vilgbajnok lesz a McLarennel. Csaknem hallos nrburgringi balesete ellenre Lauda mindvgig versenyben van a cmrt. |  
| 1977 | Niki Lauda s a Ferrari az els, de az osztrk pilta 1978-ban a Brabhamhez szerzdik. Renault az RS01-gyel bemutatja az 1,5 literes turbfeltlts motorokat, a Lotus 78-cal pedig megjelennek a lgprns kocsik. Tom Pyrce lett veszti a Dl-Afrikai Nagydj borzalmas balesetben. |  
| 1978 | Miutn a Lotus vgig uralta a meznyt, Mario Andretti vilgbajnok lesz. Csapattrsa, Ronnie Peterson belehal az Olasz Nagydj rajtjnl trtnt balesete szvdmnyeibe. A Brabham-fle „propellerkocsi” megnyeri a Svd Nagydjat, majd eltiltjk a tovbbi futamoktl. |  
| 1979 | A lgprna elterjedt, a Ferrari visszatrt. Jody Scheckter csapattrsa, Gilles Villeneuve eltt szerzi meg a vilgbajnoki cmet. Clay Regazzoni Silverstone-ban meghozza a Williams els futamgyzelmt, melyhez Alan Jones mg ngyet tesz hozz. Jean-Pierre Jabouille s a Renault megszerzi a turbfeltlts kocsik els futamelssgt. Lauda s Hunt visszavonul.   |  |  |  |  |