Ht, fellem elallhatunk a Red Bull s a McLaren pldamutat sportszersgtl, de a krds akkor is jogos marad: mi a jobb, az egyenrangsg nemes eszmjhez ragaszkodva elbukni a vilgbajnoksgot, vagy gtlstalanul mindent egy lra fltve lesajnlni a tbbieket a dobog tetejrl?
Nevetsg vagy megvets. Szrnyen melodrmaian hangzik, tudom, alapveten mgis e kett kzl kell vlasztania a Red Bullnak s a McLarennek, amikor rfordulnak a 2010-es vilgbajnoksg clegyenesre.
Na j, alrom: ha minden simn megy, ha szerencsjk van - mrmint a csapatoknak! -, az egyik versenyzjk a kvetkez kanyarban kicsszik a kzdelembl, s gy nekik sem kell megbirkzniuk ezzel a dilemmval. Ami ugyanis Mark Webbernek vagy Sebastian Vettelnek vagy Lewis Hamiltonnak vagy Jenson Buttonnak pech, az a Red Bullnak illetve a McLarennek akr mzli is lehet. Mert valljuk be btran, hogy mindkt istll dolga egyszerbb lenne, ha csak az egyik piltjuk llna harcban a vb-cmrt. Noha a Red Bull technikai flnye elvitathatatlan, megkockztatom, hogy a vgs gyzelemre paradox mdon annak a csapatnak lesz nagyobb eslye, amelynek valamelyik versenyzje elbb hzza ki magt az egyenletbl.
Ok, ez idig tiszta sor. Mindent egy lra fltenni persze riziks, mert mi trtnik ugyebr, ha a cl eltt ppen az a l botlik meg, hiba van ngy lba. De ugyangy az sem egszsges, ha az istlltrsval egyms etetjbl majszoljk ki az abrakot. Ez is csak ppolyan ktltnc, mint a Forma-1-ben akrmi ms.
A krds praktikus oldalt mr ismerjk, ezerszer kivesztk. Tn unjuk is. Ht most tegyk fel ms, lesebb megvilgtsban: vajon mi a jobb, az egyenrangsg nemes eszmjhez ragaszkodva elbukni a vilgbajnoksgot, vagy gtlstalanul elnyomni az eslytelenebb versenyzt az eslyesebb kedvrt, s a dobog tetejrl vigyorogva magasan lesajnlni a sportszer veszteseket? A Ferrari mr vlasztott; a Red Bull s a McLaren mg nem. Legalbbis gy tnik.
A trivilis szempontokkal felesleges hzni az idt. Button s Vettel nyilvn nem szeretnk, ha csicskst csinlnnak bellk, ahogy nem szeretn ezt a nagyfaterjuk, a bartnjk, az unokaccsk, a versenymrnkk s a szurkolik sem. Vannak azonban ms rdekek is. A csapatoknak kiosztott pnzdj nagysga ugyan a konstruktri helyezsktl fgg, m a hrvers szempontjbl egyltaln nem mindegy, hogy megnyerik-e az egyni vilgbajnoksgot. A szponzorokat pedig a hrvers hozza.
Mrmint a pozitv hrvers. Merthogy a szponzorok gyzelmet vrnak, de kzben irtznak attl, hogy brmifle sportszertlensggel hozzk sszefggsbe a nevket - krdezzk csak meg a Renault-t, ahonnan a partnerek a szingapri tkzsbotrny utn tmegvel iszkoltak el. Melyik a jobb PR: sportszertlenl nyerni, vagy sportszeren veszteni? Tudom, tudom, a krds ebben a formban rhejesen demagg, mert nem mindegy, hogy milyen "sportszertlensgrl" van sz, s az egsz vilg annak tekinti-e, mgsem mellkes, hiszen a csapatok tllse mlhat rajta.
A cinikus szemllet szerint a sportszertlensget hamarabb elfelejtik, mint a gyzelmet, ezrt felesleges moralizlni: nyerni kell, s ksz. Ahogy a hborban, ez kztudott, nincsenek gyztesek, gy nincsenek hsk sem, csak lk vannak s halottak. A tllsrt folytatott kzdelem eszerint feljogost mindenre. s ha elfogadjuk azt a tzist, hogy a sport a legtisztbb formjban tulajdonkppen nem ms, mint hbor vronts nlkl, akkor levonhatjuk azt a kvetkeztetst is, hogy a csapatoknak minden ron be kell tltenik azt a szerepet, amelyre szlettek, s amely a ltk tulajdonkppeni clja: gyznik kell. Mint ahogy egy bengli tigristl sem vrhat el, hogy sznalombl futni hagyja az antilopot, amikor hes, a csapatok sem tetszeleghetnek az etikus vesztes szerepben. Ki hinne nekik? Kpmutatsnak tnne.
Van ebben logika; bizonyos fokig kpes is vagyok azonosulni vele. n sem szeretnm azt ltni, hogy a csapatok a kedvemrt, a nz kedvrt megjtsszk, esetleg visszafogjk magukat, hogy mestersgesen tegyk ltvnyosabb a show-t, vagy kedvezbb sznben tnjenek fel elttem. Azt akarom, hogy gy versenyezzenek, mintha ott sem lennk, s gy amit meglesek, az valdi harc legyen, ne a kedvemrt megrendezett sznjtk. Mi abban az izgalmas?
A csapatoknak teht azt kell tennik, ami a leginkbb szolglja az rdekeiket. Hogy ez pontosan micsoda? Na, ezt mr nekik kell eldntenik. Megri-e pldul beldozniuk valamelyik versenyzjket azon az ron, hogy sszezzzk a pszichjt, s ezzel netn rkre elveszik az nbizalmt? Nem biztos, hogy hossz tvon is ez a kifizetd; David Coulthard, Rubens Barrichello vagy Felipe Massa tudna meslni errl. Coulthard annak idejn elismerte, hogy miutn az 1998-as idnynyitn el kellett engednie Mika Hkkinent, tbb nem volt a rgi, s sokan akadnak a paddockban, akik rszben Massa vergdst is a hockenheimi megalztats szmljra rjk. Mert mgiscsak ms az utols versenyen elengedni a csapattrsadat, mint akkor, amikor elvben mg mindketttknek van eslye a gyzelemre. Ebben a tisztn pragmatista megkzeltsben a csapatoknak azt a stratgit kell kvetnik, ami hossz tvon a legkifizetdbb szmukra, s br ez alkalmasint lehet a versenyzk kztti egyenrangsg biztostsa is, nem erklcsi vagy rzelmi, hanem kizrlag racionlis okokbl.
De hadd vitatkozzak is magammal mindjrt. Mert a sport azrt mgsem hbor. Elvgre a csapatokat emberek alkotjk, s az szmukra nem a sz szerinti tlls a tt. J esetben. A kznsg nha igenis tbbre rtkeli a hsiessget a gyzelemnl s a veresgnl; ki tudn elfelejteni a 2008-as Brazil Nagydj dobogjn a kezt a mellkasra szort Masst? Ki-ki eldntheti, hogy hisz-e ebben, de igenis vannak etikai szempontok. Nylasan hangzik, tudom.
Egyelre a McLaren van a legknosabb helyzetben, mert gy, hogy Button s Hamilton is harcban ll a cmrt, szinte eslyk sincs Alonso ellen, aki mg mr az egsz Ferrari felsorakozott. De ha akr k, akr a Red Bull az egyenrang bnsmd miatt bukja el a vb-t, ki lesz az igazi gyztes?
* * *
Szinte mr dogmaknt ment t a forma-1-es kztudatba, hogy manapsg csak akkor lehet elzni, ha a tmad fl krnknt legalbb 2-3 msodperccel gyorsabb az ldozatnl. Ezt a tzist, amely az aerodinamika valban bajosan vitathat gi, vagy mg inkbb lgi hatalmbl indul ki, kevesen vonjk ktsgbe, gy rendszeresen szerepel a vasrnap dlutni sziesztt ellenfelk mgtt stozva vgigkrzget versenyzk kifogsainak menjn is.
De nem Kamui Kobayashin, aki Suzukban megmutatta, hogy azt a hinyz nhny tizedmsodpercet, no meg a leszorterbl a szlrnykban elillan szzalkokat olykor igenis lehet elszntsggal ptolni. gy tnt, Kamuinak desmindegy, hogy bellrl, kvlrl, alulrl vagy fellrl kell megkerlnie valakit, mert mire kigyorst a hajtkanyarbl, mr mindenkppen lesz ell. Mint a magyarok, akikrl Amerikban az a (csak flig hzelg) hr jrta, hogy mgtted mennek be a forgajtn, de eltted lpnek ki onnan.
Kobayashi t ltvnyos elzsbl csupn az utols hrmat lehetett a frissebb, lgyabb, jobb gumikra fogni. Az els kettt - a 13. krben Jaime Alguersuari s a 18. krben Adrian Sutil ellen - ugyanis ppensggel gy hajtotta vgre, hogy az autjn voltak kemny keverk gumik, s az ellenfelei hasznltk a lgyakat. Radsul a szabadon teljestett kreibl, amikor pp senki nem tartotta fel, vilgosan kiderlt, hogy Kobayashi optimlis esetben is csak 8 tizedmsodperccel tudott Alguersuarinl, s 1 msodperccel Sutilnl szaporbb tempt diktlni. Teht nyoma sem volt kztk annak a klnbsgnek, amire az F-1 ortodox dogmatikja szerint az elzsekhez szksg van.
Kamui egyszeren azrt elztt annyit, mert... Bevllalta, s hibtlanul kivitelezte is a kockzatos manvereket. Ez sokkal inkbb rajta mlt, semmint az autjn, gyhogy egyszersmind lekevert egy csattans pofont azoknak a kollginak is, akik az inherens elzsi nehzsgekkel takarzva prbljk betmni az lmost vonatozsra panaszkod kritikusaik szjt (a kpzavar szndkos). Igen, elzni tnyleg nehz, ezt senki sem tagadja - de nem lehetetlen. A suzukai hajtt ltalban azrt nem szoktk erre a clra ignybe venni, mert a hrhedt Degner fell odavezet egyenes tl rvid ahhoz, hogy a tmadshoz elegend lendletet gyjtsenek benne, fleg szlrnykbl. Pedig van egy komoly elnye: az aszfalt ott nagyon szles, ezrt tbbfle "j" v vezet t rajta. Magyarn nem lehet megnyugtat teljessggel levdeni, s Kobayashi ezt ki is hasznlta.
Rgtn tegyk hozz azt is, hogy nem elszr tallt rvidebb utat egy plyn, mint msok. A japn versenyzk a taln nem egszen megalapozatlan, de mindenkppen dgunalmas sztereotpia szerint ltalban agresszvek, csak cserbe kellen meggondolatlanok is, m Kobayashi elzseiben hiba keresnnk a kamikaze jelleget. Az esetek zmben szemltomst preczen fel tudja mrni, hogy hova szrhatja be mg srtetlenl az autjt; a ksrleteinek nem "prba, szerencse", vagy "utnam az znvz" alapon rugaszkodik neki, mint az F-1 folklrjnak nhny msik, gynevezett elzfenomnje. (Bocs, a neveket most inkbb nem sorolom.) Alguersuarival sem azrt akadt ssze, amikor a 44. krben msodszor kerlte ki, mert hebehurgya volt, hanem azrt, mert a Toro Rosso versenyzjt szemltomst irritlta kiss, hogy ugyanazt a trkkt etetik meg vele jra. Kb gy rezhette magt, mint a sakkmester, aki flrn bell msodszor kap susztermattot.
Egybknt nem semmi fazon m ez a Kamui Kobayashi. A Forma-1-be vezet tja semmivel sem volt kevsb kacskarings, mint az az v, amit a Japn Nagydj alatt kvetett a hajtben; pldul kzismert rla, hogy komikusnak kszlt, s br ma sem lepdhetnnk meg, ha cseresznyt akasztana a flre, az orrra meg csipeszt, ezt a gumiarc japnt gyakori vigyorgsa okn mindenki csak a sajt felelssgre tarthatja komolytalannak. Mgis hnyan lehetnek a sport trtnetben, akiknek a csaldja annyira rzketlen volt a motorizci irnt, hogy a sajt apjuk llandan eladta alluk az autikat? Csoda, hogy egyltaln triciklit tud vezetni. A mi szerencsnk is, hogy a Sauber mentvet dobott Kobayashinak a Toyota kiszllst kveten, mert klnben estnknt valsznleg mr rg egy sushi-brban ksztene falatkkat nyers halbl, amit egybknt utl. Az micsoda pazarls volna! Lehet, hogy sohasem lesz belle egy Fernando Alonso, de nhny szrakoztat perccel mg alighanem meg fog ajndkozni minket. Mi kell mg?
* * *
Vajon a McLaren Suzukban tnyleg felldozta Jenson Buttont Lewis Hamilton kedvrt, vagy a Red Bull-gr Christian Horner csupn ezzel a nem klnsebben kifinomult, mde tagadhatatlanul hatsos felvetssel prblt feszltsget kelteni a rivlis csapaton bell?
Ez is, az is. Horner aligha vletlenl elejtett, bomlaszt megjegyzse biztosan a hajrban szinte ktelez pszicholgiai hadvisels rsze volt, ugyanakkor, amint azt hamarosan ltni fogjuk, a McLaren a jelek szerint ezttal valban kompromisszumot kttt Button boxtaktikjval, hogy jobb eslyeket biztostson Hamiltonnak. De - s ezt fontos hangslyozni - csak azutn, hogy a stratgija megbukott.
Pedig az idmr vge s a verseny rajta kztti nhny rban Martin Whitmarsh is meg volt rla gyzdve, hogy Jenson vlasztott jl, amikor a Q3 tbbi rsztvevjvel ellenttben a kemny keverk gumikon kvalifiklta magt a futamra. " maga is szerepet jtszott a dnts meghozatalban. Szerintem az opcis keverkkel dlutn kicsit kszkdni fognak a tbbiek, ezrt biztat, hogy mi az elsdlegessel is bekerltnk az lbolyba" - mondta Whitmarsh mg az idmr utn. - "Mindannyian tudjuk, hogy Jenson mennyire simn, a gumikat kmlve vezet, teht hossz els etapot fog futni, ez nem titok. Remlhetleg a szerencse is a mi oldalunkra ll ezen a htvgn, s akkor ki fogjuk tudni hasznlni ennek a j taktiknak az elnyeit."
Az igazsghoz hozztartozik, hogy Button rszben knyszerbl dnttt a kemny gumik mellett. "Ez valsznleg jelent nmi kockzatot, de nem hiszem, hogy tl nagyot" - jelentette ki. - "A lgy keverkkel pnteken nehezen boldogultunk, gyhogy majd kiderl, mire lesznk kpesek a kemnnyel."
Ami a Q3-ban trtnt, az mindenesetre gretes volt. Jenson az els mrt krnek msodik s harmadik szektorban jobb rszidt rt el, mint addig a pontig brki ms, s az az 1:31.378-as ideredmny egyltaln nem tnt gyengnek. Csakhogy utlag kiderlt, hogy a McLaren kicsit elszmtotta magt. A korbbi tapasztalatokbl okulva gy gondoltk, a kemny Bridge-ek majd valamikor a msodik-harmadik mrt krben melegszenek be elgg, vagyis akkor fogjk elrni az optimlis tapadst, ezrt hrom mrt krre elg benzinnel kldtk a plyra Jensont. Vgl mgis az elsben rte el a legjobb kridejt, amikor tbb mint 6 kg extra zemanyagot cipelt. Ennyi felesleg Suzukban durvn 2 tizedmsodperces vesztesggel jr, ami azt jelenti, hogy ha csak egy mrt krre tankoljk fel az autjt, valsznleg Fernando Alonst, st, Robert Kubict is megelzi. Mindegy, ezzel mg semmi nem veszett el.
Alapveten kt oka volt annak, hogy Button rendhagy taktikja kudarcot vallott: egyrszt az aszfalt vrtnl magasabb (a rajt pillanatban 36 fokos) hmrsklete, melynek ksznheten az elzleg esztatta plya gyorsan felgumizdott, alkalmass vlva a lgy keverkhez, msrszt a rajtbaleset miatt bekldtt Safety Car, amgtt ugyanis a tbbiek is 6 krn t sprolhattak a gumijaikkal. Ennek volt ksznhet, hogy Mark Webber pldul kis hjn fltvig, a 25. krig eljutott a lgy keverken, de mg az lmeznybl elsknt kereket cserl Hamilton is a 22. krig hzta. s nem volt lassabb Buttonnl: az els etap sorn vgig fenyeget rnykknt kvette t.
Vajon a McLaren tehetett volna valamit azrt, hogy Jenson elrbb vgezzen? Nem igazn. Utlag maga is felvetette, hogy amikor a terv kudarca vilgoss vlt, vagyis a nyers plyn sem tudott elszakadni a tbbiektl, st, azok boxkillsa utn mr idt is vesztett hozzjuk kpest, sort kellett volna kerteni a kerkcserjre. Ez logikusan hangzik, s a csapatok ltalban gy is szoktak tenni, az adatok azonban azt mutatjk, hogy ezttal nem lett volna rtelme.
Button egyszeren nem volt elgg gyorsabb a tbbieknl, ezrt az elnye mg a 18. kr vgn, a kerkcserk megkezdse eltt sem volt nagyobb 21 msodpercnl az t ldz Schumacher-Barrichello-Heidfeld-Sutil vonattal szemben. Tekintve, hogy egy boxkills jellemzen 21-22 msodpercig tartott, legalbb ekkorra kellett volna nvelnie a tvolsgot, hogy utna ne ragadjon be mgjk. Aztn sorra mindannyian eltnedeztek a boxban (utolsknt kzlk Schumacher), de volt egy tovbbi zavar krlmny: Kobayashi. Button tle is tvolodott, m csak a 27. krre szakadt el tle elgg ahhoz, hogy a kerkcserje utn a Sauber eltt folytathassa a versenyt. Addig teht nem rte meg kimennie a boxba. Utna pedig szintn nem: addigra ugyanis Lewis, aki a 22. krben mr tl volt a killsn, 17.6 msodpercre faragta le a htrnyt vele szemben, teht Jenson t gysem tudta volna megelzni. Ettl kezdve akrmikor hvtk ki, pozcit nem veszthetett, s nem is nyerhetett volna.
|
|
Button, Hamilton, Vettel, Alonso s Kobayashi msodpercben mrt lemaradsa az aktulis 1. helyezettl(nagythat). Jl lthat, hogy amikor Button vezetett, egy id utn diktlta a Red Bullok tempjt is, ezrt sszehzta maga mgtt a meznyt. |
|
A McLarennl ezen a pontot dntttek gy, hogy ha mr Button taktikja nem vlt be, s brmit csinlnak, mindenkppen 5. lesz, legalbb megprbljk feltartatni vele a Red Bullokat s Alonso Ferrarijt. A nem tl agyafrt trkk mkdkpesnek bizonyult, hiszen a 27. s a 37. kr kztt az j gumikon sajt tempjt diktl Hamilton lemaradsa Vettelhez kpest 14.032 msodpercrl 7.265 msodpercre cskkent, s Alonst - alighanem volt a f clpont, mert a Red Bullokat gysem tudta volna megelzni - 2.287 msodpercre kzeltette meg. A versenynek ebben a szakaszban, a kemny keverken a McLaren egyrtelmen gyorsabb volt a Ferrarinl, s a wokingiak irnytkzpontjban remltk, hogy ezt Hamilton, ha utolri Alonst, egy opportunista manverrel ki is hasznlhatja majd. Fernandt nem knny hibra ksztetni, ez igaz, de egy prbt azrt megrt.
rulkod, hogy Buttont vgl pontosan abban a krben (a 38-adikban) hvtk ki a boxba, amikor Hamilton vltja megmakacsolta magt. Semmilyen ms okuk nem volt r, hogy a kerkcserjt ppen addigra idztsk, mert mindenkppen Hamilton s a 30 msodperces lemaradssal autz Kobayashi kztt trt volna a plyra. Whitmarsh persze azt lltotta, hogy azrt dntttek gy, mert elg idt akartak adni Jensonnak a friss lgy gumik ltal biztostott tapads kihasznlsra is, s mr a kzeledett a verseny vge, az egybeess azonban felettbb gyans volt. Termszetesen csak kzvetett bizonytk, de akkor tessk, itt van mg egy: Button kzvetlenl a killsa eltt, a 37. krben rte el addigi legjobb, 1:35.943-as kridejt, ami nem csak azt tmasztja al, hogy a gumijai mg j llapotban voltak, hanem azt is sugallja, hogy elzleg szndkosan ment 4-6 tizeddel lassabban.
Mindebbl elg egyrtelm, hogy a McLaren mozg akadlynak prblta hasznlni Buttont, az "ldozati brny" kifejezs azonban ersen tlz. Elvgre csak azutn vltottak erre a taktikra, hogy az elz befuccsolt, s - ami legalbb ennyire fontos - Jenson pozcijt nem veszlyeztettk vele. Az versenyt nem htrltattk, csak Lewist igyekeztek elmozdtani. Ez az a fajta logikus dnts volt a rszkrl, ami a csapat rdekeit szolglja, de anlkl, hogy valamelyik versenyz brre men csapatutastsokat kellene kiadni hozz. Egyszval belefrt.
Persze tny s val, hogy matematikai rtelemben nem ez volt az "optimlis" stratgia Button szmra; ha pldul egy krrel Lewis eltt, vagyis a 21. krben cserl kereket, ltszlag nemcsak t tartotta volna maga mgtt, hanem j esllyel Alonst is megelzi. Azrt ltszlag, mert ez csak akkor jtt volna ssze neki, ha rajtuk kvl nincs ms a plyn. Mg Alonso is kb 1.6 msodpercet gyorsult a kerkcserje utn, Button tempja teht, aki nem a lgy gumikrl vltott a kemnyre, hanem fordtva, valsznleg ennl is tbbet javult volna. Mivel elzleg 4.3 msodpercre rgott a htrnya a Ferrarihoz kpest, Fernando boxkillsig, azaz a 24. krig ezt lett volna eslye ledolgozni. Elmletben! Feltve, hogy 1) a Ferrari erre reaglva nem hozza elre Alonso kerkcserjt, s 2) Kobayashi nincs a vilgon. Button ugyanis biztosan a Sauber mgtt gurult volna ki a boxutcbl, s gy nem tudja kiautzni az j gumik jelentette elnyt. Ezrt kell csnjn bnni az "optimlis" stratgival: elvben mindig ki lehet szmolni azt az egyetlen krt, amikor kereket kell cserlni ahhoz, hogy az aut a lehet legrvidebb id alatt teljestse a versenytvot, ez azonban mer utpia, mert minden azon mlik, hogy a tbbiek pp hol vannak a plyn. Ugyanez volt a tanulsg Monzban is, ahol a McLaren ltszlag elbaltzta Button taktikjt, de valjban nem maradt jobb vlasztsa, mint Alonso eltt j gumikra vltani. Elfordul, hogy a legjobb sem elg.
|
|
Hamilton, Vettel s Alonso krid-grafikonja (nagythat). A Ferrari tempja a versenyen sem volt lnyegesen kzelebb a Red Bullhoz, mint az idmrn: az els etapban Alonso tlagosan 0.480 msodperccel volt lassabb Vettelnl. A msodik etapban pedig, amg el nem romlott a vltja, Hamilton is lendletesebben ment Alonsnl. |
|
Egybknt nem a McLaren volt az egyetlen csapat, amely Suzukban furcsa jtkot ztt a versenyzivel. A futam kzben rthetetlennek tnt pldul, hogy a Mercedes mirt hvta ki a boxba Schumachert a 23. krben, amikor pedig a gumijai mg ltszlag j llapotban voltak, s gy ppen Rosberg mg hajtott vissza a plyra. Ha csak egyetlen krt vrnak vele, marad ell, mert folyamatosan 0.5-1.0 msodperccel jobb tempt diktlt, mint csapattrsa. Ez annyira feltn volt, hogy szokatlan mdon mg a Mercedes stratgja, James Vowles is megszlalt az gyben, azt lltva, hogy a 19. krtl mr j gumikon rohamoz Heidfeld kzeledse miatt kellett sort kerteni Schumacher kerkcserjre. Ami jogos, hiszen Nick akkor krnknt 0.7-1.0 msodpercet vert Michaelre - st, a 20. s a 22. krben mindenkinl gyorsabb volt -, de mg a 22. kr vgn is 24.656 msodperccel jrt htrbb nla. Michael elnye 22 msodperces killssal szmolva (vgl 21.261-ig tartott) is kitartott volna a 24. krig, a Mercedes azonban nyilvn nem akarta kicentizni a dolgot. Ennek ugyan az volt az ra, hogy az ezttal nagyszeren vezet Schumacher beszorult Rosberg mg, viszont legalbb biztosan Heidfeld eltt maradt (egybknt kereken 4 msodperccel eltte jtt ki a boxbl, teht volt ott tartalk bven).
Aki nagyon akarja, ebbe is belelthatja azt, hogy a Mercedes Rosberget szerette volna ell tartani. Vajon mirt? rdekes lenne, ha fny derlne r, hogy igaz-e, amit Michael llt, vagyis olykor tnyleg gyengbb autt kapott-e Nicnl, s ha igen, a Mercedes mirt ppen t szortotta a httrbe. Mi ebben a logika? Egyelre nem ll ssze a kp; az egyetlen kzenfekv megolds, br ez is csak a suzukai sszeeskvs-elmletekre adna magyarzatot, hogy a Mercedesnl tnyleg van olyan frakci, amely a teljestmnyre hivatkozva meg akar szabadulni Schumachertl, s nekik nem jnne jl, ha hirtelen Rosberg eltt kezdene vgezni. Ez azonban nagyon erltetett gondolatnak hangzik. Csak remlhetjk, hogy idvel tbbet fogunk tudni.
|