♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Spa
Lassan jrsz, tovbb rsz... Farkas Pter  

..., s tbbet. Pontszmban tuti. Mikzben a Red Bull s a McLaren bszen egyms szrnyait bontogattk, a balsors Sebastian "tlgyors" Vettel Belgiumban megtanulta az ikszpluszegyedik leckt. De ha nem akarja, hogy az indexe beteljen az UV-kel, ideje lenne mr vizsgznia is...

Lassacskn eljutunk oda, hogy Sebastian Vettel minden forma-1-es nagydjat lazn megnyerhetne, a kisujjbl rzva ki a gyzelmet - feltve persze, hogy rajta kvl nincs ms a plyn. Nagy kunszt, vghatnk r knnyedn, de higgyk el, lszernytelensg nlkl llthatom, hogy nekem mg ez sem sikerlne, brmennyi vtizeden t rngatnm lelkiismeretesen a klcsnkrt playstation kormnyt. Egy F-1-es autt versenytempban vezetni egyszeren nem minden fldi haland cssze teja, hogy ezzel a stlszer, csak pp tkrfordtsban rtelmetlen angol frzissal forrzzam le a remnybeli Vettelek vrmes ambciit.

Mert afell szemernyi ktsgnk se legyen, hogy Sebastian Vettel gyors. Piszokul. Iszonyatosan. Vagy, ahogy egy bizonyos Nika Lauda a Belga Nagydj utn lakonikusan megjegyezte, "nha tlsgosan is gyors." s ez mr baj. Ha az emberrl a sajt fnke azt az lcgyans megfigyelst teszi, hogy "gy tnt, brmilyen incidens trtnt a plyn, abban rintve volt", az valsznleg nem a legfnyesebb men az ellptetshez. Seb helyben n kezdenm pirosra lltani az arcbrm sznt, mieltt bestlok a Red Bull motorhome-jba.

Christian Horner annyiban legalbb hls lehet Vettelnek, hogy vrbeli csapatjtkos mdjra, mint affle modernkori Dugovics Titusz, egy msik vb-eslyes all is kirntotta a szket, amikor a Belga Nagydj 16. krben, a Bus Stop sikn fktvjn nhny rosszul irnyzott kormnymozdulattal a buktrbe sodorta Jenson Button McLarenjt. Ezzel ugyanis kt legyet tve egy csapsra kitn szolglatot tett Mark Webbernek (no meg Lewis Hamiltonnak), mindkt lcsapat szmra knyelmesen megknnytve azt az hatatlanul kszbnll dntst, hogy melyik versenyzjket tesskeljk elre a vilgbajnoksg hajrjban. Horner s Martin Whitmarsh, amikor pp nem ltja ket senki, az irodjuk flhomlyban megknnyebblten felllegezhetnek, mert az gyis mindig knosan tltsz rgyeket, hogy ugyan, mirt favorizljk x-et vagy y-t, vgre nem kell tovbb keresglnik rr perceikben. Persze mg j sok benzin lefolyik majd a Red Bullok s McLarenek tankjba, mieltt ezt nyltan bevalljk.

Button, bmulatra mlt diplomciai rzkrl s nmrskletrl tve tanbizonysgot, a kamerk eltt mindssze annyit engedett meg magnak, hogy "furcsnak" nevezze Vettel manvert, amely Whitmarsh szerint inkbb valamelyik utnptls-kategria boh ifjoncainak naiv prblkozsait, semmint a vrprofi F-1-es sztrok tkletesen kiszmtott elzsi ksrleteit idzte. Ht, van benne valami. Kvlrl nzve gy tnt, Seb a Blanchimont-bl kigyorstva minl tovbb a McLaren szlrnykban akart maradni, s tl ksn, tl hirtelen mozdulattal rntotta balra a Red Bull kormnyt, figyelmen kvl hagyva, hogy a leszorter, s gy a tapads is sokkal kisebb lesz a szoksosnl a msik aut kzelsge miatt. Emellett azt lltotta, a fktv egyik huppanja is kifogott rajta. Tulajdonkppen mondhatjuk, hogy ugyangy a kt aut egymshoz kpesti helyzett mrte fel tvesen, mint Isztambulban, ahol Webber Red Bulljt nzte tekegolynak. Az igazsghoz hozztartozik, hogy Button sem haladt prhuzamosan a plya szlvel, hanem egyenes vonalban enyhn balra, azaz kifel hzott, ehhez azonban joga volt. Az tkzsrt Vettel csakis magt hibztathatta, de Jenson pontokban kifejezhet krt aligha enyhti, hogy Seb kerek perec elnzst is krt tle.

Button azrt annyit mg hozztett: Vettel szerinte tl sokat hibzik, semhogy megrdemelten kzdhessen a vilgbajnoki cmrt. Ebben bujkl nmi irnia, mert a kt pilta harctri karaktere szges ellentte egymsnak; Jensont tavaly azrt kritizltk, hogy az idmrkn lass, s a futamokon csak a morzskat csipegeti fel szrevtlenl, mg Seb idn ldaszmra gyjtgeti a pole-okat, amiket aztn feleltlenl elherdl a versenyek sorn. Az azonban elkerlhetetlen volt, hogy a belgiumi eset kapcsn a brlk elssk Vettel bnlajstromt, hebehurgyasggal vdolva meg t.

Nem nehz felidzni pldul, hogy mr F-1-es plyafutsnak hajnaln, a 2007-es Japn Nagydjon is groteszk krlmnyek kztt, a Safety Car kvetse kzben elbambulva bombzta le Webbert. Akkor azonban mg ktsgkvl tapasztalatlan volt. Most mr nem az. Igaz ugyan, hogy mindssze 23 ves, vagyis akr a sport trtnetnek legfiatalabb vilgbajnoka is lehet, de mris 56 nagydjon indult. Michael Schumacher annak idejn az 52., Fernando Alonso a 68., Lewis Hamilton pedig a 35. futamn biztostotta be els vb-cmt. s nekik nem is volt lehetsgk lesben tesztelgetve hozzszokni a versenyhtvgk ritmushoz, mint neki 2006-ban, a BMW-nl.

Mi lehet a problma Sebbel? Egyltaln, van vele brmifle gond , vagy csupn a balszerencse szegdtt mell kellemetlen titrsul? Nos, tny s val, hogy akadtak kiessei, amelyekrl nem tehetett - Bahreinben egy motorhiba, Melbourne-ben a rosszul rgztett kerk rabolta el tle a biztosnak ltsz gyzelmet -, mskor viszont tagadhatatlanul nmaga alatt vgta a ft. Belgiumban egy pnikba esett mokfut tneteivel riogatta a krnyezett, a Buttonnal trtnt tkzse utn begyjtve tbbek kztt egy teljesen szksgtelen defektet is, amikor Tonio Liuzzit elzte meg.

Ezen a ponton rdemes tennnk egy rvid kitrt. Rgi megfigyels, hogy a versenyzket alapveten kt tpusba lehet sorolni: azokba, akik inkbb az idmrkn, azaz egyetlen krben brillroznak, s azokba, akik versenyhelyzetben jobbak. Ezek nyilvn elnagyolt kategrik, lehetne sokkal finomabb szempontok szerint is osztlyozni, de vitaindtknt mindenkinl rdemes vetni egy pillantst a gyzelmek s pole pozciik szmnak arnyra (legyen ez Gy/P). Akinl ez az arny 1 fltt van - teht tbb gyzelmet, mint pole pozcit tudhat magnak -, azt a jtk kedvrt nevezzk "Prost-tpus" versenyznek, akinek pedig 1 alatt - vagyis tbb pole-lal bszklkedhet, mint gyzelemmel -, azt "Senna-tpusnak." Az elnevezst egyszeren az indokolja, hogy a kt egykori csapattrs kt szlssges pldt kpvisel: 51 nagydjgyzelmvel s 33 pole-jval Alain Prostnak 1.55-s, mg 41 gyzelme s 65 pole-ja rvn Ayrton Sennnak 0.63-as Gy/P-arnya volt. Az rtk termszetesen rengeteg tnyeztl fgg, nem utolssorban az illet autjnak mszaki jellemzitl s megbzhatsgrl, de kellen nagy minta esetn ezek, legalbbis most fogadjuk el gy, kiegyenltdnek, vagyis az arny elssorban a versenyz szemlyes belltottsgt s kpessgeit tkrzi.

 
Nv Pole Gy P-bl % Gy Legr. P Gy/P
Schumacher 68 40 58.8 91 16. 1.34
Button 7 4 57.1 9 14. 1.29
Alonso 18 11 61.1 23 15. 1.28
Webber 6 3 50.0 6 2. 1.00
Barrichello 14 5 35.7 11 18. 0.79
Hamilton 18 9 50.0 14 4. 0.78
Massa 15 8 53.3 11 2. 0.73
Vettel 12 5 41.7 7 3. 0.58
   

S brmilyen primitv, ez a mutat meglep hsggel adja vissza azt a kpet, amit a kzvlemny az egyes piltkrl ltalban kialaktott. A mellkelt tblzatban ltszik, hogy a mai meznybl Schumacher, Button s Alonso inkbb Prost-tpus, Hamilton, Massa s Vettel pedig Senna-tpus versenyzk, br a nvadk szlssgeit egyikk sem ri el teljesen. Leszmtva Vettelt, akinek 0.58-as Gy/P-arnya mg Sennnl is kisebb. Mi sem bizonytja ezt jobban, mint hogy idn a versenyek b felnek, a 13-bl 7-nek vghatott neki az lrl, a kocks zszlval mgis csupn ktszer intettk le az 1. helyen. (A tblzat tbbi oszlopa: a "Pole" rtelemszeren pole-ok, a "Gy" a gyzelmek szmt jelli, a "Legr. P" pedig azt, hogy az illetnek hnyadik volt a legrosszabb rajthelye, ahonnan nyerni tudott. A "Gy P-bl" oszlopban a pole-bl aratott gyzelmek szmt tntettem fel, mg a "%" az ennek megfelel arny.)

Rgtn tegyk hozz, hogy a Gy/P hnyados idben is vltozhat. A versenyzk nyers gyorsasga rendszerint mr a plyafutsuk kezdettl fogva megmutatkozik, ami tkrzdhet pole-okban, de ezeket rutin hjn eleinte ritkbban tudjk gyzelmekre vltani. Hamilton pldul a karrierje eddigi rszt nzve Senna-tpus, ha azonban csak az idei szezonjt vesszk figyelembe (ez egybknt nem blcs dolog), 3 gyzelmvel s 1 pole-jval mindjrt szlssgesen Prost-tpusnak tnik. Ami nem csoda, hiszen a bemutatkozsa utn is tbb alkalommal vlt sajt rutintalansgnak ldozatv, pldul a 2007-es vb-cmet is rszint a sanghaji boxbejrat melletti kavicsgyban bukva el. Kzhely, de igaz, hogy a tanulpnzt mindenkinek meg kell fizetnie.

Osztogathatjuk okoskodva a tancsokat Sebnek napestig, csak ppen eszes m a fick, s a korhoz kpest mg kifejezetten rett is, gyhogy brmit mondunk neki, valsznleg mr gondolt r magtl. Ez persze nem vltoztat azon, hogy versenykrlmnyek kztt tnyleg le kell higgadnia, mert egsz egyszeren tl sok hibt vt ktsgbeesetten kapkodva, tlzott igyekezete miatt. Seb a tipikus esete annak a hajtrttnek, aki a medencben brmelyik olimpikont krbeszn, a vzbe esve mgis addig-addig kaplzik, amg a parttl fl hossznyira vgl elmerl.

Jelenleg ez a dnt klnbsg a Red Bull kt versenyzje kztt: a higgadtsg s az nuralom. Taln igaz, hogy az eslytelenek nyugalmval csukhatja le a sisakrostlyt vasrnap dlutnonknt, Mark Webber azonban - legalbbis idn - szinte minden helyzetbl kihozza azt, amit lehetsges, soha nem esve pnikba. Seb nekikormnyozza az autjt Isztambulban, s mindketten a buktrben ktnek ki? Sebaj, egy soron kvli boxkills rn mgiscsak befut harmadikknt. Elrontja a belgiumi rajtot? Ht ez van, de attl mg nem borul el az agya... s a trelme ezttal a 2. helyet biztostja be neki. A csapat a kiscsinek adja az egyetlen j els vezetszrnyat? Tojok rtok! Mark a rajtnl felszvja magt... s megszerzi a vezetst. Idn nemcsak civilben, hanem a piltaflkbe beszllva is helyn marad az esze, aminek rengeteget ksznhet. Ha Seb is rr lenne az indulatain, a kpessgei alighanem az javra billentenk a mrleg nyelvt, m amg nem realizldik, ez puszta teria. Elmletben Vettel, a gyakorlatban egyelre Webber a jobb. Node kit rdekel, hogy elmletben ki lenne a vilgbajnok?

Marknak volt egy risi stratgiai elnye: az idei tzerejvel meglepte Sebet, t viszont Seb harckpessge nem rte vratlanul. Pontosan tisztban van vele, hogy a csapattrsa letveszlyes ellenfl; miutn a hungaroringi Q3-ban 4 tizedmsodpercet kapott tle, Mark egy olyan ember gondterhelt zavarodottsgval meredt maga el, aki nem rti, hogyan lehetett ennyivel lassabb, amikor pedig minden egyes kz- s lbmozdulata a helyn volt. A legfbb ernye ppen az, hogy ezekben a pillanatokban nem ltatja magt erltetett kifogsokkal, ugyanakkor nem hagyja magt elbizonytalantani sem az tmeneti veresgektl. Magyarn szinte nmaghoz. Most titkon valsznleg a markba rhg, mert tkletesen tisztban van vele, hogy a Red Bull menedzsmentjnek legfelsbb szintjn azt szeretnk, ha nem , hanem inkbb Seb llna gy a pontversenyben... Ha valban kzdeni akarnak a vilgbajnoki gyzelemrt, mgis t kell tmogatniuk. Ahogy Mark maga is clzott r a Belga Nagydj utn, az a krds, hogy a Red Bull szmra mi a fontosabb: Vettel vagy a vb-cm. Ht, hamarosan kiderl.

Mindenesetre Sebnek vigyznia kell, hogy el ne vesztse a kenyrad gazdi jindulatt; az nem volt tl biztat, ahogy a verseny vgn vitba szlltak vele a rdin, mr-mr flegma s kioktat hangnemben tagadva meg tle az intermediate-eket a szerintk tl hevesen zuhog esben. Hrom kr vnszorgs utn kirobogott a boxba lecserlni az extrm esgumikat... Erre puff, ugyanolyanokat tettek vissza az autjra. Pedig a kridk vgl neki adtak igazat. Nem j jel, ha a csapatval egyms ellen kezdenek dolgozni.

Egy mindenesetre biztos: nincs rdemtelen vilgbajnok. Vitatkozhatunk arrl, hogy az autjtl fggetlenl ki vgezte a leghatkonyabb munkt, de ha Vettel - vagy akrki ms - netn ennyi hibval kerl ki az len a kzdelembl, akkor v a cm, s ksz. Nincs apellta. A teljestmny mindig relatv, csakis a tbbiekhez viszonytva mrhet.

Horner a spi verseny utn, amikor azt a bizonyos lceld nyilatkozatot adta Vettelrl, hozztette, hogy "Seb ma jnhny j leckt megtanult." Ami rendben volna, de csak akkor van rtelme megtanulni valamit, ha az ember azt legkzelebb kpes hasznostani is. Ugyanannl a lecknl leragadni a Forma-1-ben luxus, erre senkinek nem hagynak idt. Seb szmra eljtt a vizsga ideje; nincs tbb UV, kremszpen...

***

A McLaren s a Red Bull mindenki rmre Spban is folytatta "a te szrnyad hajlkonyabb" cm trsasjtkot, a kispadra ltetett Ferrarit ezttal kihagyva egy krbl. k csak akkor lphetnek tovbb a dutyibl, ha duplt dobnak. Vagy van egy ilyen szerencsekrtyjuk. Mivel az sszes csapatnl hemzsegnek a sasszem mrnkk, felmerl a krds, hogy mgis kit nznek madrnak, amikor egyms szrnyt bontogatjk megtveszt clzatnak hangz nyilatkozataikban. Mert egymst ugyebr biztosan nem.

Pedig azrt neknk sem teljesen tollas m a htunk. De, hogy elkanyarodjunk kiss az ornitolgitl, a Red Bullnl pldul, akrcsak a Ferrarinl, ktttk az ebet a karhoz, hogy a Hungaroring utn, ahol az els szrnyuk rugalmassga mr a legvaksibbaknak sem kerlhette el a figyelmt, semmit nem kellett vltoztatniuk rajta. Vagyis ugyanazt az alkatrszt hoztk el Spba is. Tny, hogy rnzsre nem volt klnbsg, s a szrnyak gy is simn tmentek az FIA megduplzott technikai ellenrzsn, ami csak tovbb erstette a gyant, miszerint nem maga a lgterel, hanem a padllemez eleje hajlik el.

Jenson Button mr vasrnap kijelentette, hogy a Red Bull szerinte igenis mdostotta a vezetszrnyt, s jrszt emiatt bukta el az elnyt, amire rviddel ksbb msok is buzgn blogattak a McLarennl. k ugyanis gy lttk, az RB6 els lgtereljnek vglapjai sokkal kevsb rtek kzel az aszfalthoz, mint elzleg. Christian Horner azzal vgott vissza, hogy "garantlja", Spban nem a Red Bullok szrnyai voltak a leghajlkonyabbak, nem tl diszkrten mutogatva kzben a McLarenre. Ht, ha a McLarennek valban sikerlt leutnoznia a Red Bull rugalmas szrnyt, az nem csupn azrt bravr, mert mg kt httel ezeltt is nyltan azt lltottk: nem rtik, hogyan mkdik, hanem azrt is, mert ennek akkor ppen a nyri gyrbezrs ideje alatt kellett volna trtnnie. Bagoly mondja verbnek, hogy madr.

Brmi is az igazsg, n nem hiszem, hogy az erviszonyok jbli trendezdst csupn a Red Bull s a Ferrari szrnyainak kimerevtsvel lehet megmagyarzni. Simn beleilleszthet az eddigi mintba. Elvgre az lett volna a csoda, ha az F-csatorna nem repti az lre a McLarent Spban. Akrmilyen letveszlyes fegyver is a Red Bull autja, ne felejtsk el, hogy pldul Kanadban is alulmaradt a McLarennel szemben. s azt is ppgy elre megjsoltk, akrcsak a spi McLaren-flnyt, a sorrend teht tnyleg az adott plya jellegzetessgeitl fggen vltozik, viszonylag kiszmthatan. Horner ppen ezrt mr Hamilton s Button montreali ketts gyzelme utn is elgedett volt Vettel s Webber 4-5. helyvel, s ahhoz kpest, hogy Spban Button is mindkettejket megelzhette volna, Webber 18 pontjt megmeneklsnek rtkelheti. A szrnyakkal kapcsolatban taln Monzban ltunk majd tisztbban, de lehet, hogy mg ott sem, mert a padllemez hajlkonysgval kapcsolatos szigorts nemcsak a Ferrarit s a Red Bullt, hanem valsznleg a csapatok tbbsgt rinteni fogja. s Monza klnben is nagyszer terep lesz a McLaren szmra, hajlkony aerodinamikval vagy anlkl, gyhogy ha a tifosit elkesertve ott is k nyernek, az sem bizonyt semmit.

Spban ugyanaz maradt a kplet, mint ami a szezon korbbi rszben volt: az els s a harmadik szektorban, ahol hossz egyenesek vannak, a kt McLaren, a kzpsben, ahol sok a sodrs kanyar, a kt Red Bull rte el a legjobb rszidt (legalbbis az idmrn). s a vgsebessgben sem volt nagy a klnbsg a kt csapat kztt - a versenyen pldul Hamiltonnl s Vettelnl 316.6, Webbernl 316.5, Buttonnl pedig 314.9 km/rt mrtek -, s mivel ehhez a Red Bullnak alighanem kisebb leszorterre kellett hangolnia az autjt, mint a McLarennek, a kzps szektorban mg gyorsabbak is lehettek volna.

Az idelis kre egybknt Hamiltonnak volt a legjobb (1:45.508, mg Webbernek 1:45.778); Lewis csak azrt bukta el a pole-t, mert a Q3 elejn hasznlt gumikkal ment ki a plyra, s amikor a vgn megkapta az jakat, az els szektorban mr szemerklt az es, ezrt ott nem tudott javtani.

***

Br ettl ebben a formban minden bizonnyal csak a kombinatorika megszllott rajongi fognak eksztzisba esni, a szezon kzepnek fordulatossgra jellemz, hogy a legutbbi hat versenyen a hat lehetsges permutcibl t megvalsult a hrom lcsapat, azaz a Red Bull, a Ferrari s a McLaren kztt. Csupn (az istllkat termszetesen a kezdbetjkkel jellve) az F-M-R sorrend maradt ki, de erre alighanem mg vrni kell. A lnyeg: a cserlds mostanban szokatlanul lnk.

Miutn Hockenheimben s a Hungaroringen a McLaren llt a sor vgre, Spban az elejre futott, mgpedig nem is akrhogy. Hamilton gyzelme tkletesen meggyz volt: ha esett, ha fjt, slickeken, intermediate-eken egyarnt volt a leggyorsabb a plyn, a verseny 39 rtkelhet krbl 24-et mindenkinl jobb tempban teljestve. Azok utn, hogy egy kivettn tanja volt, amint Vettel kipckli mgle Buttont, a dlutnja viszonylagos nyugalomban telt, s a vrnyomsa csak akkor szktt 120/80 fl, amikor a 35. krben, az jra elered es ltal elztatott plyn tett egy kirndulst a kavicsgyba, lekoccolva a gumifalat is. Nem baj, nem vesztett vele semmit.

 
Button, Hamilton, Webber s Kubica krid-grafikonja (nagythat). Hamilton elspr flnyhez ktsg sem frhetett, a 2-es rajtszm McLaren simn eltnt a tvolban. A grafikonrl ltszik a kt Safety Car-peridus (2-3. s 38-40. kr), valamint az, hogy az es milyen durva klnbsget jelentett.

Elnynek birtokban - a 4. kr eleji jraindts s a 15. kr vge kztt 9.8 msodpercre elhzott a srlt els szrnnyal kszkd Buttontl - Hamilton megengedhette magnak azt a luxust, hogy nem kellett kapkodva kockztatnia a kerkcserkkel, elg volt reaglnia arra, amit a tbbiek tesznek. gy aztn 1 illetve 2 krrel ksbb vltott a lgy keverkrl a kemnyre, mint legkzelebbi vetlytrsai, Robert Kubica s Webber. Igaz, hogy ezzel elbukott velk szemben 2-3 msodpercet (mivel ekkor, tl a fltvon, mr viszonylag kopottak voltak a gumik, az j garnitrval mindenki azonnal 1-2 msodpercet gyorsult krnknt). A boxutcai malrjtl eltekintve Kubica ismt klasszis mdjra versenyzett, kihasznlva, hogy a Renault F-csatornja kapsbl bevlt. Webber is elismerte, hogy nehezen tartotta vele a lpst, klnsen a 2. etap elejn, a kemny gumikon.

Taktikailag csupn a Mercedes ksrletezett valami rendhagyval: mr a fltv utn vilgoss vlt, hogy Michael Schumacher s Nico Rosberg szeretnk megvrni az est (amennyiben egyltaln elered) els kerkcserjkkel, a tbbiekkel egytt vltva esgumikra. Ez stratgiailag nem volt egszen optimlis, mert a kemny keverk gumijaik, amiken rajtoltak, addigra elkoptak. De mg ha az es el is maradt volna, legalbb az utols nhny krre kaptk volna meg a lgy slickeket, amikrl mr Kamui Kobayashi is bebizonytotta egyszer, hogy nagyot lehet hajrzni velk. A Mercedes azonban jl szmtott, az es rendelsre megrkezett: egsz pontosan a 34. krben. Ekkor mindenki kivgtatott a boxba - tbbnyire intermediate-ekrt -, s mg a mezny zmnek ez mr a msodik kerkcserje volt, a Mercedeseknek csak az els. Egyet teht megsproltak. Rosberg 5 msodperccel tbb idt tlttt a boxutcban, mint Schumacher, mert meg kellett vrnia, amg a szerelk befejezik a munkt csapattrsa autjn, s noha ezzel vesztett kt helyet Kobayashival illetve Alonsval szemben, az utbbi ksbb kiprdlt elle, az elbbit pedig az jraindtst kveten sikerlt visszaelznie.

 
Schumacher elnye az ldzivel szemben (nagythat). Petrov s Kobayashi mr tl voltak egy-egy boxkillson (ezt jelzik a fggleges sznes vonalak), s Schumachernek nem frt volna bele egy, klnben veszt legalbb kt pozcit. A Mercedes vele s Rosberggel is gyesen taktikzott.

Ha a Mercedes nem gy taktikzik, legalbb 2 hellyel htrbb vgeznek, mivel Kobayashi soha nem volt lemaradva 9 msodpercnl jobban Schumachertl, Vitalij Petrov pedig 16 msodpercrl fokozatosan 8-ra faragta le a htrnyt hozz kpest. Tekintve, hogy egy boxkills 22-24 msodpercbe telt, mg a 22-26 msodperccel mgtte autz Jaime Alguersuari is fenyegetst jelenthetett volna Schumacherre, ha be kell iktatnia egy menetrendszerinti kerkcsert.

Egybknt nem a Mercedes volt az egyetlen csapat, amely gy taktikzott: Jarno Trullival a Lotus, Lucas di Grassival pedig a Virgin is a ksi esre tartogatta egyetlen killst. Radsul k nem is a kemny, hanem a lgy slickeken teljestettk a verseny els 33 krt - igaz, szernyebb tempban.

Hatan nem az intermediate-eket, hanem az extrm esgumikat vlasztottk (vagy kaptk) az utols 7-11 krre. Kztk a mr emltett Vettel, akivel a Red Bullnak a zsrtldse ellenre is megrte kockztatnia, hiszen vesztenivalja nem volt, s akr hevesebben is elkezdhetett volna zuhogni az es. Ez azonban nem trtnt meg, gy aztn krnknt 3-4 msodperccel lassabb volt az intermediate-eken hancroz Webbernl. Pedro de la Rosa hasonl okokbl autzott 3-5 msodperccel lassabban Kobayashinl, Liuzzi pedig 3-7 msodperccel lassabban Adrian Sutilnl.

Az eddig teslyes vilgbajnoksg szempontjbl nem volt dvzt, hogy egy ritka kiprdlssel Fernando Alonso is kiejtette magt a versenybl. A Ferrarinl persze mr darljk a ktelez sablonszveget arrl, hogy a szezonnak nincs vge, ami igaz is, de az Alonso ltal felhalmozott 41 pontos htrny mg a rgi rendszerben is durvn 20 lenne. Termszetesen mindannyian emlksznk r, hogy Kimi Rikknen 2007-ben kt verseny alatt hozott be 17-et, de most tbb az eslyes, s ennyire haraps Red Bull meg McLaren mellett a Ferrarinak csekly remnye van az ismtlsre.

Akkor ht: Forza Monza!

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!