♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2009 Silverstone

Vajon mennyire tekinthet kiemelkeden j versenyznek az, aki csak egy kiemelkeden j autban nyjt kiemelkeden j teljestmnyt? Egyltaln, igazuk van azoknak, akik szerint Jenson Button pusztn a Brawn GP vratlan szrnyalsnak ksznheten tudott kitrni a kzpszerbl?

Taln klnsnek tnhet, hogy ppen most, a Brit Nagydj utn vetem fel ezt a tmt, amikor Button kivtelesen nem nyert. Pedig a krds aktulis. Elvgre azon a plyn, ahol a Brawn GP a szoksosnl egy hajszllal gyengbb lvn eleve nem szllhatott harcba a gyzelemrt a Red Bullokkal szemben, Rubens Barrichello ppgy gyorsabbnak bizonyult Jensonnl, vagy legalbbis felvette vele a versenyt, mint az egsz tavalyi szezonban. Lehetsges, hogy Button is az a tpus, aki csak akkor tudja mozgstani a rejtett tartalkait, ha vrszagot szimatol? s ha igen, vajon mennyire sorolhatjuk majd a sportg legnagyobbjai kz, ahov idn szemltomst kizkkenthetetlen lendlettel menetel?

Nem egy olyan versenyzt ismernk az univerzumban, aki csak a gyzelemre eslyesen vlt ki a szrke tmegbl. A legutbbi nyilvnval plda erre Mika Hkkinen. Az els kt vben, amit vele egytt tlttt a McLarennl, semmilyen kzzelfoghat jel nem utalt r, hogy Mika harapsabb lesz David Coulthardnl, ha az autja majd elg gyorss vlik a vilgbajnoki kzdelemhez. Noha 1996-ban szerezte a tbb pontot s a tbb dobogs helyezst is, egy vvel ksbb fordult a kocka, hiszen Coulthard 4 dobogs helyezsvel s 2 nagydjgyzelmvel csupn 3 dobogt s 1 gyzelmet tudott szembe lltani - az utbbit is azon az ron, hogy a McLaren a jerezi idnyzrn a csapattrsa el parancsolta. Ennek ellenre ktsgtelen, hogy felntt a feladathoz, s a kvetkez hrom vben (klnsen 1998-ban s 2000-ben) llegzetelllt prharcot vvott Michael Schumacherrel, tkzben olyan magassgokba knyszertve a sportg trtnetnek legsikeresebb versenyzjt, mint taln soha, senki ms. Aztn 2001-ben, amikor a McLaren visszaesett a kzpmeznybe, Hkkinen csendben megint Coulthard rnykba szorult.

Hkkinen s Button plyafutsa kztt vannak nyilvnval prhuzamok. Mindketten hossz idt tltttek el a Forma-1-ben, mieltt vilgbajnoki eslyess vltak, utna viszont mindketten a meznyt megfellebbezhetetlenl ural autt kaptak a fenekk al; mindketten annl a csapatnl kezdhettek harcolni a cmrt, ahol korbban veket kszkdtek vgig; s elzleg egyikk sem bizonyult egyrtelmen ersebbnek a csapattrsnl.

Az a vd azonban, hogy Button "kzpszer" versenyz, aki idn kizrlag az autjnak ksznheten piplja le az ellenfeleit, semmikppen nem llja meg a helyt. Ahogy Hkkinen, gy Jenson gyorsasga is kezdettl fogva megkrdjelezhetetlen volt, a hozzrtk vgig rajta tartottk a szemket, akkor sem sorolva t a "futottak mg" kategrijba, amikor az elmlt kt szezonban, nagy knnal s keservvel sszesen 9 pontot tudott sszekaparni. Klnsen sima vezetsi stlusa mg a leggyengbb vei sorn is rendszeres beszdtma volt a paddockban, s azt se felejtsk el, hogy nem idn kerlt elszr gyzelemhez kzeli helyzetbe: 2004-ben volt a Ferrarik egyetlen, legalbb flig-meddig komolyan vehet ellenfele, 2006 utols hat versenyn pedig mindenkinl, mg a vb-cmrt kzd Fernando Alonsnl s Michael Schumachernl is tbb pontot gyjttt. s aztn ott volt az a nagyszer els diadal a 2006-os Magyar Nagydjon; de hogy esben, ami mindig az sztns tehetsg egyik legpreczebb fokmrje, Button mennyire gyes, az nem csupn ott, a Hungaroringen derlt ki, hanem pldul tavaly Silverstone-ban is, amikor a kicsszsig az extrm esgumikon mindenkire msodperceket vert, belertve a ksbbi gyztes Lewis Hamiltont.

Ilyen dicssges pillanatokat azonban nyilvn brkinek a plyafutsban lehet tallni, ezrt a sokakban kimondva-kimondva ott motoszkl krdst, hogy vajon a Brawn GP-vel ms is kpes lenne-e ugyanilyen letaglz teljestmnyre, ezzel nyilvn nem vlaszoltuk meg. Mrpedig ha elfogadjuk, hogy a versenyzk szmra az aktulis csapattrsuk jelenti a leghitelesebb mrct, Buttonrl is rnyaldik a kp. A pontszmok tern csak az els kt vben - 2000-ben Ralf Schumachertl 12:24-re, 2001-ben Giancarlo Fisichelltl 2:8-ra -, valamint tavaly Barrichelltl kapott ki, mg 2002 s 2007 kztt mindig legyzte Jarno Trullit, Jacques Villeneuve-t, Takuma Satt s Rubenst. A mrlege gy az elmlt kilenc s fl vben pozitv: 296:164. Az idmrkn viszont mostanig csak 81:80 arnyban verte meg a csapattrsait, ami ugyebr tven szzalkos eredmny. Mg ha ez a jelenlegi, eltr zemanyagszintekkel megbolondtott kvalifikcis rendszerben nem is annyira rulkod, mint a hajdani, "nyomd, ahogy a csvn kifr" korszakban volt, annyit mindenesetre sugallni ltszik, hogy Button nem edzskrlmnyek kztt, hanem inkbb a versenyeken igazn ers. Ezzel nincs is semmi baj: a pontokat azok alapjn osztjk.

A szmok persze sohasem nmagukban rdekesek, hanem azrt, mert kirajzolhatnak tendencikat. Ezttal pldul kiderl bellk, hogy mg 2008 vgig Button az edzseken 75:78 arny veresget szenvedett a csapattrsaitl, s 2006-tl kezdve Barrichellval is 27:26-ra llt, idn 6:2-re vezet vele szemben - vagyis megfordtotta a trendet, ami szintn azt tmasztja al, hogy a gyzelem lehetsgt rezve felntt a feladathoz.

Ez nem olyan egyszer m, mint amilyennek ltszik. A jelensg llektani kplete elsre nem tnik bonyolultnak, hiszen rthet, ha valaki, akinek az alacsonyabb kategrikban a rajtrcs elejn volt brelt helye, az jdonsg varzsnak elmltval az F-1-ben is run a sereghajtkkal folytatott lkdsdsre. Holott a versenyzk tbbsgnek, mivel a dobogn csak hrom hely van, hatatlanul ez a szomor sors jut. Hkkinenrl pldul nha szinte sttt az unalom, amikor htul kellett bohckodnia. s ppgy rthet az is, ha a gyzelem kzelsge feldobja az embert - elvgre tt nlkl, valljuk be btran, semmi sem ugyanaz.

Msfell viszont vannak, akikbl az eslyessg terhe ppen az ellenkez hatst vltja ki: megbnulnak tle. Ilyenre is szmtalan kzismert plda van. Giancarlo Fisichellrl vagy Heinz-Harald Frentzenrl mindenki tudja, hogy csak kzpszer autkkal alkottak igazn maradandt, de amint tltek egy gyzelemre kpes verdba, abban azonnal k maguk vltak kzpszerv. Nyilvn ennek a pszicholgiai httere is knnyen kibogozhat; mindenesetre az ember inkbb egy gyenge autban tnjn gyengnek, s egy ersben ersnek, semmint fordtva, nem? gy legalbb eredmnyes lehet.

Ht hogyne, mondhatjuk, hogy az igazn nagy versenyzk brmilyen technikai httrrel kiemelkedtek a meznybl. Ez igaz is. Jim Clark, ahogy vezet az 1966-os zandvoorti Holland Nagydjon, a 2-literes Climax motorral hajtott Cooper volnjnl fakpnl hagyva a 3-literes vetlytrsakat; Ayrton Senna, amint 1993-ban, a doningtoni zuhban mindenkit krbeautz a McLarennel; Michael Schumacher, ahogy egy vvel ksbb, Barcelonban az 5-s fokozatba ragadt sebessgvltval is a 2. helyen juttatja clba Benettonjt. Ez mind egy-egy olyan zseni bravrja volt, aki veken keresztl brhol, brmikor meg tudta hazudtolni a msok szmra tlphetetlen fizikai korltokat, tlagosnak pedig szinte soha, sehol, semmilyen autban nem tnt. Az ilyen versenyzket azonban egy keznkn is meg tudnnk szmolni. A jelenlegi meznybl taln csak Fernando Alonsban van meg a kiirthatatlan, mnikusan perfekcionista schumacheri eltkltsg - mostanban mg Lewis Hamiltonon is az indiszponltsg jelei mutatkoznak. maga valsznleg tnyleg gy rzi, hogy mindent belead a versenyzsbe, de ppen ez a lnyeg: azokat a tartalkokat, amelyek az utbbi kt v vilgbajnoki kzdelmei sorn emberfeletti teljestmnyre sarkalltk, a gyzelem csbt kzelsge nlkl nem tudja mozgstani. Vannak szenzcis villansai mostanban is, m a kvetkezetessg hinyzik belle. Ami termszetesen nem jelenti azt, hogy ha az autja ismt tkpess vlna, nem lenne kpes magbl is jra kihozni a benne szunnyad pluszt.

Button taln nem Clark, nem Senna s nem Schumacher, de aligha vletlen, hogy aratott hat gyzelmet a Brawn GP autjval, nem Barrichello. Lehet, hogy a helyben msok is vezetnk a vb-t, a lnyeg azonban nem ez. A vilgbajnokokat az klnbzteti meg a tbbiektl, hogy kmletlenl lecsapnak a knlkoz alkalomra, nem hagyjk elszni az tjukba akad lehetsget, s ezen a tren Jensonnak egyltaln nincs szgyellnivalja. Hibzni egy gyors autval is lehet, s a hibknak most, amikor a mezny srbb, mint valaha, a szoksosnl is nagyobb ttje van. Mrpedig eddig nem bukott orra. Lehet, hogy Schumacher soha nem lesz belle, de annyira mg simn viheti, mint Hkkinen - s azrt az, lssuk be, nem olyan rossz...

* * *

Az FIA szerdai bejelentse, miszerint sikeresen megllapodott a nyolc szakadr csapatot tmrt FOT-val, ezrt az F-1 vgl mgsem vlik kett, azonnal rezheten cskkentette a feszltsget, de az alku pontos rszleteinek hjn egyelre nehz felmrni, hogy ez kinek a gyzelmt jelenti.

A ltszat persze az, hogy Max Mosley-t megbuktattk, mert a csapatok az tvozsa rn voltak hajlandak az F-1-ben maradni. Lehet, hogy valban gy is trtnt, habr ez az rtelmezs az alaposabb vizsglat sorn kiss felsznesnek bizonyul. Mosley ugyanis mr a tavalyi szexbotrnya utn, amikor az FIA kzgylsben bizalmi szavazst krt nmaga ellen, gretet tett r, hogy az idn oktberi elnkvlasztson nem jellteti jra magt. Teht most csak olyasmit grt meg a FOT-nak, amit mr egy vvel ezeltt is meggrt - ez nem nagy kunszt. Egy hete is azt mondta, hogy nem jellteti jra magt, most is azt mondta, vagyis ktszer adta el ugyanazt az rut, j pnzrt.

Kivve persze, ha titkon mgiscsak indulni akart a vlasztson, ahogy arrl sokan meg vannak gyzdve. Sz ami sz, Mosley februrban mr kiltsba helyezte, hogy az FIA lltlagos nyomsra esetleg mgiscsak maradna, s ironikus mdon mr akkor is ppen a Motorsport Vilgtancs jnius vgi, azaz tegnapi lst nevezte meg, mint a vgs dntsnek hatridejt. Elkpzelhet, hogy a FOTA erre emlkezve kezdett fenyegetzni az elszakadssal, ily mdon knyszertve ki, hogy Mosley semmikppen ne gondolja meg magt, hanem szp csendben tvozzon a hts ajtn t.

Msfell viszont, amennyire az eddig elhangzott szkszav nyilatkozatokbl meg lehet tlni, a csapatok ltal elfogadott felttelek nagyon hasonlak azokhoz, amiket Mosley a mlt cstrtki levelben knlt nekik. lltlag gretet tettek r, hogy "kt ven bell" az 1990-es vek els felnek szintjre cskkentik a kltsgvetsket. Noha ez szmszeren nem egyezik Mosley 45-100 milli eurs plafonjval, nagysgrendileg hasonl hozz, mivel a versenyzssel jr kiadsok az elmlt 15-20 vben 5-10-szererse nvekedtek. Egyelre persze, amint arra tbben cinikusan fel is hvtk a figyelmet, csupn egy gretrl van sz - de ppgy csak gret az is, hogy Mosley nem indul az elnkvlasztson. Korntsem biztos, hogy ez egy lefutott jtszma, mert ha a csapatok mgsem hzzk sszbb a nadrgszjat, Max pedig (akinek az FIA-n bell eddig sem volt komoly ellenzke) olyan utdot segt a szkbe, akit aztn simn tvirnythat, a ltszatot leszmtva nem vltozik semmi, s elbb-utbb minden kezddik ellrl. A megllapods rszleteit nem ismerjk, de brmelyik fl is segti gyzelemre a jelltjt, fl, hogy az FIA ln egy bb fog llni, ami semmikppen nem rmteli. Az FIA felgyeleti mdszerei olykor ktsgkvl megkrdjelezhetek voltak, csakhogy semmilyen jel nem utal arra, hogy maguk az istllk hatkonyabbak lennnek a szablyalkots tern. St. A fizikval k sem szllhatnak szembe, ahogy az az idn ltaluk kidolgozott aerodinamikai szablymdostsok kudarcbl is ltszik. s az FIA eddig legalbb hatrozottan kpviselte a kis magncsapatok rdekeit, de a FOT-tl ugyanez nem vrhat el.

Radsul gy tnik, kifoltozott formban mgiscsak alrjk az 1998/2008-as Concorde Agreement meghosszabbtst, azaz a kereskedelmi bevtelek elosztsban nem lesz dnt vltozs. Ebben az esetben a jtszma valdi gyztese nem a FOTA, s mg csak nem is az FIA, hanem Bernie Ecclestone. Lehet, hogy Bernie a j zsaru/rossz zsaru stratgijt alkalmazva Mosley szemlyben (s taln vele egyetrtsben) egy olyan vezrt ldozta be, aki mr - legalbbis a sajt bevallsa szerint - amgy is le akart stlni a sakktblrl, s ezzel elterelte a figyelmet a vita msik sarkalatos pontjrl: a pnzrl. Lehet, de korntsem biztos, mert a lapokba szoks szerint nem ltunk bele kellen.

Azon tl, hogy aki egyik vagy msik flnek szurkolt, most nnepelhet vagy bslakodhat, s az F-1 szerencsre mgsem szakad kett, nehz brminek is rlni ebben a megllapodsban. A pereskedsnl ez is jobb, ebben az rtelemben gyztt a jzan sz. Amg azonban az alapvet felttelek nem vltoznak, azaz Ecclestone s a CVC elteszik a bevtelek felt, a nagydjak promtereit kiszipolyozzk, a hagyomnyos plykat kiszrjk a versenynaptrbl, a helysznre kiltogat kznsget pedig magasrl lesajnljk, a lnyeget tekintve sajnos minden marad a rgiben.

Remlem, tvedek.

* * *

Meglehetsen groteszk, hogy az elmlt napokban a BMW is jegelte a KERS-t, hiszen a szezon kezdete eltt az ellenllsukon hisult meg a kinetikus energiatalakt rendszer bevezetsnek elhalasztsa.

Ha nem is gy, ahogy vrtk, de a KERS bizonyos rtelemben mgis dnt tnyezv vlt a vilgbajnoksgban: azokrl a csapatokrl, amelyek pnzt s idt ldoztak a kifejlesztsre, utbb kiderlt, hogy tvton jrnak, de mr nem maradt idejk visszakozni. Mivel mg a legnagyobbak erforrsai is vgesek, ha ezeket az erfesztseket a KERS helyett pldul az aerodinamikra fordtjk, ma valsznleg nem lennnek lemaradva a Brawntl s a Red Bulltl - vagy legalbbis nem ennyire. Kln pikns, hogy a csapdba hatatlanul a nagy gyri csapatok estek bele, hiszen a remnyeik szerint ksbb a kzti modellekbe is beszerelhet hibrid technolgia termszetszerleg szmukra brt kiemelten nagy fontossggal.

A Red Bull alapveten nem azrt mellzte a KERS-t, mert elre fel tudta mrni a rendszer htrnyait, hanem azrt, mert nem llt rendelkezsre hozz a kell fejlesztsi kapacits, s klnben is a Renault-tl vsrolja a motort, teht nem volt rtelme nll KERS-t ksztenie. A Brawn GP helyzete mr rejtlyesebb, mivel a Honda gzervel dolgozott a hibrid rendszeren, s tavaly ppensggel gy hrlett, hogy k llnak vele a legjobban. Hogy ez vajon szndkos megtveszt hadmvelet volt, vagy a BGP001-be tnyleg csak idszke miatt nem vettk meg a Mercedes KERS-t, j krds. Mindenesetre a 2009-es Hondt, amit ma Brawnnak hvnak, a hivatalos verzi szerint KERS-hez terveztk - ehhez kpest elg jl elboldogul nlkle, belertve a kritikusnak szmt slyelosztst is.

A zskutct akkor lehetett volna elkerlni, ha a KERS-t 1) ktelezv teszik, vagy 2) nagyobb teljestmnyt s/vagy kapacitst engedlyeznek szmra. A szabvnyostsnak viszont, amit a gyri csapatok a FOTA egy korbbi lsn vetettek fel, semmi rtelme nem lenne, hiszen megfkezn azt a fegyverkezsi versenyt, amely a technolgia fejldst s elterjesztst volt hivatott szolglni.

A FOTA tagjai legutbb persze megllapodtak benne, hogy nkntes alapon (noha a hasznlatt a Technikai Szablyzat tovbbra is lehetv teszi) megszabadulnak a KERS-tl. De figyelem: a Williams ekkor mr nem volt aktv tagja a FOT-nak, teht vlheten nem is rta al a megllapodst. Vagyis elvileg megteheti, mert lltlag tovbbra is dolgozik a lendkerekes KERS fejlesztsn, hogy jvre, ha a rendszer hatkonysga netn elri a kvnt szintet, mgiscsak beszereli az autjba. Mr ha a projektje nem csak PR-clokat szolgl szemfnyveszts, mert sokan mr ebben is ktelkednek.

Kr, hogy a KERS mellkvgnynak bizonyult, mert trsadalmi jelentsge van, s nem volt hallra tlve sem. Csak, mint minden kiforratlan technolginak, kifutsi idre lett volna szksge, amit a jelek szerint sajnos nem adtak meg neki. Pedig ez a trtnet is vgzdhetett volna gy, mint a Renault turbprojektje az 1970-es vek vgn, amit eleinte mindenki krberhgtt, vgl mgis olyan utat jellt ki, amelyre mindenkinek muszj volt rlpnie, ha nem akart lemaradni.

* * *

Norbert Haug a Red Bull pardjt ltva nem hiba jegyezte meg a Brit Nagydj utn, hogy "idn eddig az sszes kzl ez volt a legbmulatosabb teljestmny", mert Sebastian Vettel silverstone-i uralma tlmutatott az egyszer technikai flnyen. A verseny 60 krbl 48-szor valamelyik Red Bull diktlta a legdurvbb tempt, s Seb krtlaga (ha a viszonylagosan mindig lass 1. krt, illetve a boxba befel/onnan kifel tart krket leszmtjuk) 1:21.751 lett - ennl mg a leggyorsabb kre is csak nyolc piltnak volt jobb! Arrl nem beszlve, hogy Seb a Q3-ban a legnehezebb autval szerezte meg a pole-t, s a verseny 11 leggyorsabb kre kzl 10-et futott. A gyzelmet azzal a pofonegyszeren hangz mdszerrel biztostotta be magnak, hogy a rajt utn az els boxkillsig Barrichellval, s gy egyben a mg beszorult Mark Webberrel szemben is 19.5 msodperces elnyt gyjttt magnak, amit aztn a fennmarad 39 krben mr csak vatosan rizgetnie kellett, s ksz.

Valban bmulatos teljestmny volt, de hogy a Red Bull magra tallst jelzi, s ezltal fordulpontot hoz a vilgbajnoksgba, vagy csak a plya sajtossgai s a hmrskleti viszonyok torztottk el a kpet a Brawn GP krra, az egyelre nem vilgos. A Brawnnl nyilvn remlik, hogy az utbbirl van sz. Eleve szmtottak r, hogy Silverstone-ban, ahol sok a Red Bull kifinomult aerodinamikjnak kedvez gyors kanyar, s kemny fktvok hjn nem rvnyeslhet a Brawn kivl fkezsi stabilitsa, htrnyban lesznek, amire aztn a vratlanul hideg id is rtett egy lapttal.

Noha az sszetettben Barrichello 2 ponttal kzelebb van Buttonhoz, mint Vettel, paradox mdon neki van kisebb az eslye a vilgbajnoki gyzelemre. ugyanis Buttonnal azonos autt vezet, teht a teljestmnyk a csapatok kztti erviszonyoknak megfelelen tbb-kevsb egytt fog ingadozni, mg ha a Red Bull tarts technikai flnyre tesz szert, Vettel (s Webber) mindkettejktl rtkes pontokat rabolhat. Jenson 23-25 pontos elnye azonban mindenkppen knyelmes, mg ha matematikailag el is bukhat.

 
Massa, Vettel s Barrichello krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Vettel flnye elspr volt, Massa az utols krben kzelebb volt Barrichellhoz, mint az elsben. ALUL: Nhny pilta krid-eloszlsa. Vettel Webbernl is sokkal gyorsabb volt, de Rosberg is gretes tempt diktlt.

A tbbiek - a Ferrari, a Toyota, a Williams - kztt pedig jelenleg annyira szoros a kzdelem, hogy lehetetlen kzttk fellltani a sorrendet. Silverstone-ban a Williams tnt a leggyorsabbnak ebbl a hrmasbl, de Felipe Massa vasrnap dlutn annyira hibtlanul s egyenletes lendlettel vezetett, s a boxstratgija is olyan zkkenmentesen mkdtt, hogy elhalszta a 4. helyet Nico Rosberg ell. Az a tny, hogy a 11. helyrl rajtolva mindssze 3.8 msodperccel a 2. helyrl indul Barrichello mgtt rt clba, beszdes volt. Ha gy szmolunk, mint fent, Vettel esetben, Felipe 1:22.550-es krtlaga kereken egy szzadmsodperccel mg jobb is volt Rubensnl, ami azrt az aktulis erviszonyok ismeretben komoly bravr.

Seb mellett ktsgkvl volt a Brit Nagydj hse, de az eredmnye rvilgtott arra is, hogy a jelenlegi, szlssgesen sr meznyben mennyire a boxkillsok idztse a dnt tnyez. A 2. s a 8. hely kztt lnyegben kizrlag az hatrozta meg a vgs sorrendet, hogy ki, mikor llt ki benzinrt. Brmilyen abszurd, Massnak az volt a szerencsje, hogy szombaton nem jutott be a Q3-ba, mert gy alaposan, a 23. krig feltankoltk. Ezzel szemben Kimi Rikknen, akinek a Q2-ben futott, megtveszten gyors kre a htvge egyik mltatlanul mellztt fnypontja volt, csak 16 krre elg naftt kapott, az idmr dntjben mgis csupn a 9. rajtkockt tudta megszerezni. Habr a Ferrarinl nem rtettk, hogy a verseny napjra mirt gyorsultak fel, amikor pedig semmit nem vltoztattak az autjukon, a magyarzat kibrndtan przai lehet: taln nem is k gyorsultak fel, hanem a kzvetlen ellenfeleik lassultak le. Az ideredmnyek legalbbis azt mutatjk, hogy az idmr s a verseny kztt a Ferrari htrnya a Red Bullhoz kpest (a legjobb krket tekintve) 4-rl 8 tizedmsodpercre ntt, csakhogy ekzben a Toyot mg jobban, 1 tizedrl 9 tizedre duzzadt. Jarno Trulli szerint a Toyota azrt lassult le, mert vasrnap nhny fokkal melegebbre szmtott, ezrt a belltsai nem mkdtek megfelelen.

Rosbergnek nyers erbl Massa eltt kellett volna vgeznie, mivel azonban a msodik killshoz kzeledve beragadt a kemny keverk gumikon kszkd Barrichello mg, s mg a ksbb tankol Felipe is utolrte ket, stratgiai veresget szenvedett tle. A Williams, a Ferrari s a Toyota birkzsra ezutn is rdemes lesz odafigyelni.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2024. Jlius
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!