♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2009 Japn

Mg Kimi Rikknen Ferraritl val tvozsnak hre a legrosszabban, addig a szakts valdi oka a paddock egyik legjobban rztt titka volt. De tnyleg: vajon mi ksztethet arra egy csapatot, hogy id eltt megvljon a vilgbajnoktl, akirt nem mellesleg a fl vilg is rajong?

Azt az arckifejezst sohasem felejtem el. Zavart tancstalansg, rtetlensg, vagy egyszeren leplezetlen rosszkedv? Moh rdekldssel prbltam olvasni Chris Dyer tekintetben, ahogy a Ferrari garzsa el fellltott paravnra dlve kibmult az pp res jerezi boxutcba. Nem akartam tlzott jelentsget tulajdontani valaminek, ami taln csak egy gyenge pillanat volt, elhamarkodottan levonva a tlsgosan is knlkoz kvetkeztetst - ki tudja? Dyer esetleg csak bal lbbal kelt fel -, de brmeddig figyeltem, a helyzet annl rdekesebbnek tnt.

Merthogy ngy-t mterrel Dyer mgtt, az F2007 nyitott piltaflkjbe is ltvnyosan bezrkzva ott lt Kimi Rikknen, a Ferrari vadonatj szerzemnye. 2007. februr 7-et rtunk, s ez volt Kimi harmadik tesztje a maranelli istllval - mindenki izgatottan vrta, hogy az a versenyz, akit a McLarennl tlttt gretes, de vb-gyzelem nlkli vek sorn sokan mris a mezny legjobbjnak knyveltek el, mire lesz kpes Michael Schumacher elhagyott autjban.

Ht, ahol n lltam aznap dlutn, onnan az eljelek egyelre nem tntek biztatnak. Kimi a garzs flhomlyban is flig lehzott sisakrostllyal ldglt, az elszigeteltsg szobraknt mereven bmulva maga el, mg vletlenl sem nzve a Ferrarija krl srgld szerelkre, akiket ez az elutasts - vagy, ahogy nemrg egykori csapattrsa, David Coulthard fogalmazott: netn szgyenlssg? - szemltomst szintn zavarba hozott. Semmi szemkontaktus, semmi visszajelzs. Mg egy-egy odavetett megjegyzs vagy pillants sem. Semmi, amit megszoktak, amikor Michael vagy Felipe lt az autban. A lgkr nem volt ellensges, csak szigoran tartzkod, mintha Kimi meghzott volna egy vonalat, flrerthetetlenl azt zenve a krnyezetnek: n vezetni vagyok itt. Vgezztek a dolgotokat, ahogy n is elvgzem az enymet, aztn hagyjatok bkn. A tbbihez nincs semmi kztk.

Kimi idegenknt lt a Ferrariban. s azon a napon mg tnyleg idegen is volt, m az embernek valamirt az a benyomsa, hogy idegen maradt egszen mostanig; Jean Todt hiba prblta lelgetni a gyzelmei utn, a Ferrari sajtirodja hiba igyekezett szentimentlisan radoz nyilatkozatokat adni a szjba, Kimibl sohasem lett Michael. Ahogy a McLaren nem tudta szgletesre szabni a szemlyisgt a Ron Dennis-i, steril technokratizmus szellemben, gy a Ferrarinak sem sikerlt rzelmes l-latint faragnia belle a sorozatgyrtott, hamistatlanul Maranello-z idzetekkel. s ez nem is baj. Kimi az Kimi. pp ezt szeretjk benne.

Brhogy is van, semmikppen nem felejthetjk el, hogy Kimi a Ferrarival szerezte - ezidig egyetlen - vilgbajnoki cmt, a hzassgukat teht, mg ha nem is a mennyben kttetett, hiba lenne kudarcnak nyilvntani. Az viszont tny, hogy elslhetett volna jobban is, mert mind k maguk, mind a kzvlemny tbbet vrtak tle. A tehetsge alapjn Kimi tbbet rdemelne egyetlen vb-cmnl, s mg azt is mondhatjuk, hogy nem abban az vben nyjtotta a legjobb egyni teljestmnyt, amikor vgre feltette a vrva vrt pontot az i-re.

A Ferrari s Rikknen vlpere pontosan olyan volt, mint a kapcsolatuk: visszafogott, higgadt, hisztimentes. De vajon mi vezetett a szaktshoz? Amennyire kzismert volt, hogy a Ferrari laptra teszi Kimit, mig annyira rejtlyes, hogy tulajdonkppen mirt. A banlis igazsgon tl, miszerint az egyik fl gy rezte, nem kap meg valamit a msiktl, amit fontosnak tart, legfeljebb tallgatni tudunk.

Az egyetlen rulkod kijelentst a Ferrari elnke, Luca di Montezemolo tette, clozva r, hogy Kimi nem volt elgg csapatjtkos, s "mindent magban tartott." Az imnt ppen azrt idztem fel azt a kt s fl vvel ezeltti jelenetet Jerezbl, mert gyansan egybevg azzal, amire Montezemolo utalt. Mg fnykpem is van rla; ki-ki megtlheti maga, hogy mit szr le Dyer mimikjbl (lsd lent).

Pedig a Ferrarinl mr elre ismertk a vlts buktatit, s tisztban voltak vele, hogy Kimit nem szabad Michaelhez hasonltaniuk. "Az els napon, amikor Kimi belt az autba, vilgoss vlt elttem, hogy teljesen ms versenyz - nemcsak Micheltl, hanem mindenkitl klnbzik, aki valaha nlunk vezetett" - mondta Dyer 2007 mjusban. - "s itt nem arra gondolok, hogy nem beszl eleget vagy nem mosolyog! Abban ms, ahogy az autt vezeti, ahogy a kormnykereket, a gzpedlt s a fket hasznlja."

"Hozzszoktunk egy bizonyos munkamdszerhez, aztn hirtelen teljesen mssal talltuk szembe magunkat. s szintn szlva az volt az els dolgunk, hogy htralpjnk egyet, s hagyjuk Kimit kibontakozni. Nem reaglhatunk minden problmra gy, hogy 'Michael ezt s ezt csinlta volna.' Ezt nem szabad. nem Michael, ms."

A kulturlis klnbsgeket a jelek szerint mgsem sikerlt thidalni. Brmennyire is a nmet Schumacherrl meg a francia Jean Todtrl meg az angol Ross Brawnwl emlksznk r, brmennyire nemzetkzi sportg az egsz Forma-1 is, a Ferrari eredenden a mai napig olasz temperamentum csapat - stljunk be a garzsukba, ugorjunk be hozzjuk egy pastra, s azonnal ki fog derlni, hogy a szerelk, a kamionosok, a vendgltsok mind-mind olaszul beszlnek. Noha az unalomig ismert nemzeti eltletek jegyben Schumachert is szvesen vdoltk germn szemlytelensggel, bel azrt a ltszat ellenre szorult nmi hajlam a kzvetlensgre. Sohasem volt az a tpus, akinek nem lehet megmutogatni a csaldi fotalbumot, mert kznysen keresztlnz rajta, mintha msodrend parcilis differencilegyenleteket dugnnak az orra al. Kimitl viszont mi sem ll tvolabb.

Most krdezhetnnk, hogy mi kze a csaldi fotknak a munkjhoz, amely abbl ll, hogy gyorsan kell vezetnie. Csakhogy ez durvn elnagyolt megkzelts. A Forma-1 csapatsport, s mint ilyen, a kzssgeket teszi prbra. Amg az aut j, egy gyes versenyz is elg hozz, hogy kihozza belle a maximumot; de amint problmk addnak vele, a megolds mris mindenkitl hatkony egyttmkdst kvetel. Ha a versenyz nem kpes a kzssg tagjaknt funkcionlni, ha emberknt nem tudja kivvni a tbbiek bizalmt, idvel hatatlanul htrnyba kerl azokkal szemben, akik a viselkedskkel maguk mell lltjk a csapatot. A sikeressg rszint mg az autsportban is a szocilis kszsgeken mlik.

Ezrt megalapozatlan az a felvets, hogy Massa csak azrt volt kpes felvenni a harcot Rikknennel, mert a Ferrari az szekert tolta. Akik meg vannak gyzdve Kimi felsbbrendsgrl, azoknak ez kitn rgy arra, hogy a szmukra zavarbaejt eredmnyeket megmagyarzzk vele, m az elmletket egyetlen tny sem tmasztja al. A knyelmetlenl przai igazsg alighanem az, hogy ha Felipe adottsgai a vezets tern egy hajszllal el is maradnak Kimitl, ezt a hinyossgot a kzssgben elfoglalt szerepe rvn, mivel a csapaton belli szocilis hlban biztosabb helyet vvott ki magnak, ellenslyozni tudja. s ebben nincs semmi szgyellnival; brhogy fanyalgott Nigel Mansell 1990-ben, amirt Alain Prost "mindig tkletes autt akart", s egy tkletlent nem volt hajland elvezetni anlkl, hogy megprblta volna optimalizlni a teljestmnyt, valjban ez is a jtk rsze. Ha azrt gyzd le a csapattrsadat, mert jobb belltst talltl, az nem a te hibd. Jobb belltssal, vagy anlkl, de te voltl a gyorsabb - ennyi.

s ezzel elrkeztnk az egyik kulcsmozzanathoz: a sokat emlegetett kulturlis klnbsgeken tl Kimi azta gytrdik egy rejtlyes technikai problmval is, hogy megrkezett Maranellba. Korbban ppen az egy mrt krs tempjval hvta fl magra a vilg figyelmt, m a Ferrarinl ezen a tren sohasem tallt r a helyes svnyre. Ez ppgy gykerezhet az aut tervezst meghatroz filozfiban, mint abban, hogy Kiminek nem elg j az alkalmazkodkszsge. Elvgre ugyanazzal a technikai httrrel Felipe gyakran gyorsabbnak bizonyult az idmrkn, mg magasabb zemanyagszinttel is.

Kimi eleinte azzal indokolta a kszkdst, hogy nehezen szokik hozz a gumikhoz; vgs soron tny, hogy a Saubernl tlttt legels vt, azaz 2001-et leszmtva vgig Michelinekkel versenyzett, mieltt tlt a Ferrariba. Az els nagydjt gy is megnyerte ugyan, utna viszont annyira mly hullmvlgybe kerlt, hogy folyamatosan knytelen volt magyarzkodni, s szinte minden tesztet kveten azt lltotta, vgre megtallta a megoldst. Ennek ellenre a mai napig az idmr jelenti az Achilles-sarkt, mert rendszerint a hossz etapokon teljest jobban. Valjban a 2007-es vb-t is azzal sikerlt megnyernie, hogy a szezon msodik felben elkpeszten kiegyenslyozottan vezetett a teljes versenytvokon. Csakhogy ez a mutatvny a termszetbl addan kevsb ltvnyos, mint a pardzs az edzseken, Kimit ezrt egyre gyakrabban vdoltk azzal, hogy beleszrklt a meznybe, s mg elzni sincs kedve, mindig kivrsra jtszik. Mrpedig a rajongi annak idejn nem ezrt habarodtak bele. Habr ezt a vratlanul az lbe pottyan vb-cm utbb feledtetni tudta, a Ferrari mr 2007 jniusban olyan hresztelseket volt knytelen cfolni, hogy Kimit meneszteni akarjk. Az elmlt hnapokban ismt rtallt kt vvel ezeltti, hosszetapos nmagra, az edzseken viszont tovbbra is kszkdik, s mivel a rajtpozci a jelenlegi, hihetetlenl sr meznyben kiemelten fontos, a Ferrarinl valsznleg nincsenek elragadtatva tle, hogy immr hrom szezon ta birkzik ugyanazzal a problmval. Nha, mg ha kimondatlanul is, alighanem mgiscsak elkerl az a "bezzeg Michael..."

Itt jtt a kpbe Fernando Alonso, aki minden hibja ellenre a mai mezny legersebb versenyzjnek tnik. A McLarennl tlttt v megtpzta ugyan a renomjt, de az elmlt kt vben nyjtott teljestmnye a tbbi csapatot is meggyzte arrl, hogy nem annyira benne, mint inkbb a bnsmdban lehetett a hiba. Hogy ki a legjobb, azon persze brmeddig el lehetne vitatkozni, m Fernando eltkltsge elvitathatatlan: elnzni t egy-egy mrt krben olyan lmny, amit legutbb Michael tudott nyjtani. Nem annyira a cizelllt vezetstechnikja miatt, mert abban msok is llnak hasonl szinten, hanem azrt az elemi erej elszntsgrt, amely mg az autja mozgsn is tst; a Szingapri Nagydj pnteki els szabadedzsnek vgn futott mrt kre pldul hossz id ta az egyik kedvencem lett. Elkpeszt volt az a zaboltlan, de egyszersmind mesteri rzkkel kordban tartott szenvedly, amivel bedobta az autjt a kanyarokba, a poros aszfalton csak centimterekkel kerlve el a plya mellett leskeld falakat. Mindezt egy szabadedzsen. Azt a maszlagot persze nem veszem be, hogy annak idejn fl msodpercet vitt a McLarenhez, hiszen a 2007-es autjuk mr rg kszen volt, amikor elszr belelt, mgis ez a temperamentumos lendlet kpes lelkesteni egy csapatot. Alonso szletett ragadoz: trtnjen brmi, afell nincs semmi ktsg, hogy mindent bele fog adni a vezetsbe. Nagyon, nagyon kevs gyenge napja van. s ez az, amirt nem vagyok biztos benne, hogy Robert Kubica kpes lesz irnyt mutatni a Renault szmra: ha nincs eslye a gyzelemre, hajlamos elbohckodni a plyn. gy is mondhatnnk, hogy Kubica j lesz a Renault-nak - ha a Renault j lesz Kubicnak...

m a csapat kezben vgs soron a versenyz is csak egy fegyver - jl kell clozni vele. Mondhatjuk, hogy a Ferrari ppgy nem tudta kihozni a maximumot Kimibl, ahogy a McLaren sem Fernandbl, de most taln majd mindenki a termszetesebb kzegbe kerl. Ez, akrcsak a hzassgban, mgiscsak az sszeillsen mlik; mert azrt valljuk be, hogy Rikknenhez jobban passzolt a hidegen csillog, ezstszn overall, s mindaz, amit kifejezett, mint a Ferrari izgatottan virt vrse. s ki tudja? Taln a Red Bull lazasga mg menbben llna neki. A McLaren s a Ferrari mr eljtszottk a Kimiben nem tudst.

Sokan megrknydtek, hogy a Ferrari t tvoltotta el Alonso kedvrt, holott ebben nincs semmi rendkvli. Kimi s Felipe nagyjbl hasonl teljestmnyt nyjtottak - st, tavaly egyrtelmen Massa volt az ersebb -, a fizetsk kztt viszont sokszoros a klnbsg. r/rtk arnyban Felipe kenterbe veri Kimit, s mg a szemlyisge is kzelebb ll a Ferrarihoz. Stefano Domenicali helyben n is t tartottam volna meg. Hogy mirt kellett megszabadulniuk Rikknentl mr a szerzdsnek lejrta eltt, amikor ez egy nagy halom pnzbe is kerlt, az sokkal rdekesebb krds - alighanem a Santander rkezshez s a csapat hossz tv stratgijhoz lehetett kze. A Ferrarinak valamirt nagyon getv vlt, hogy vltoztasson a versenyzprosn. Ennek az ra taln a bels bke felbomlsa lesz; habr a kzhiedelemmel ellenttben kifejezetten jban voltak egymssal, csodlkoznk, ha Felipe s Fernando viszonya olyan egyhangan kznys lenne, mint amilyen Felip s Kimi volt. Valsznleg sok, a 2007-es nrburgringi jelenetet idz veszekedsk lesz, de kt-hrom nappal ksbb mr nem is emlkeznek majd az egszre. Unatkozni mi biztosan nem fogunk, a Ferrarinak azonban rsen kell lennie, hogy fenn tudja tartani a knyes egyenslyt. Ha nem lesznek kpesek higgadtan s elfogulatlanul kezelni az indulatokat, eluralkodhat nluk a zrzavar.

Valamelyik kollgm vekkel ezeltt azt rta egyszer, Kimi "ksz PR-katasztrfa." Ez ers tlzs. A szponzori rendezvnyeken valsznleg mg a fggny redjn szunykl molylepke is szrakoztatbb trsasg, mint , a PR-eseknek teht ktsgkvl rengeteg fejtrst okoz, a kznsg viszont imdja a vilgra fittyet hny szenvtelensgrt, s azrt a titokzatossgrt, ami mgtt nkntelenl valami pluszt sejt. Ki ne szeretn a rejtlyeket? s Kimi maga a kt lbon jr talny. Ahogy bizonyra nvdelembl fellttt, ijeszten res tekintetvel kzlekedik a boxutcban, magasrl lesajnlva a krltte csapott felhajtst, s mg a jellegzetes hkkineni gnyt is mellz totlis rzketlensggel kerlgetve azokat, akik hisztrikus rohamot kapnak a ltvnytl, senkivel nem lehet sszetveszteni. Sokak szemben ppen ez a msok ltal tasztnak tartott, mr-mr abszurd kznyssg teszi vonzv, m a sportg aktulisan legnpszerbb versenyzje definci szerint biztosan nem lehet "PR-katasztrfa." Az emberek odavannak rte ( nincs oda rtk), teht eladhat. Ennyi. Ebbl a szempontbl a Ferrari mindenkppen rosszul jrt vele, hogy kitette a szrt. s a Forma-1 mg rosszabbul jrna, ha elmenne ralizni.

Most Martin Whitmarshon mlik, hogy Dennisszel ellenttben ne prblja formra nyrni, mint valami svnyt a McLaren Technology Centre udvarn. Jean Todt b kt vvel ezeltt azt mondta rla: "n szemly szerint remekl kijvk Kimivel. Mindig kedveltem t, mind versenyzknt, mind abbl a szempontbl, ahogy a piltaflkn kvl viselkedik, mert a Forma-1 megprbltatsokkal teli vilgban is nmaga tud maradni." s erre az ntrvnysgre rjtszani kell, nem elnyomni benne.

* * *

Jellemz volt az a vllvonogat stlus is, ahogy Kimi reaglt a Suzuka veszlyessgt firtat krdsekre. Vajon t kellene pteni a vilg egyik legjobb plyjt csak azrt, mert nhny gyetlen lzer bezzott mellette a boztba? Egy frszt! "Itt ltalban falnak tkznk, ha hibzunk, s szerintem ennek gy is kellene lennie" - mondta Kimi. - "Megbnhdnk a bakikrt, ezltal minden sokkal izgalmasabb. gy vlem, ettl jval preczebbnek kell lennnk."

Ht ez az. Egy pillanatra sem szeretnm elbagatellizlni a biztonsgtechnikai fejlds jelentsgt, de nem szabad tesnnk a l tloldalra sem. Ez mr nem az 1960-as vek, amikor Jackie Stewart trekvseit a biztonsg javtsra gyakran rtetlenl fogadtk, st, viccet csinltak bellk. A duhaj termszetrl hres Innes Ireland egyszer kotkodcsolva s szrnyakat imitlva adta Stewart tudtra a boxutcban, hogy minek tartja, egy npszer monds pedig gy szlt, Jackie hzhoz knny eltallni: csak kvetni kell a szalagkorltot.

A plyk persze soha nem lehetnek elg biztonsgosak, ezt egy pillanatig sem tagadom, ha azonban ez mr a karakterk s a vezetstechnikai kihvs rovsra megy, az baj. A buktereket Suzukban is ki lehet szlesteni, attl viszont isten rizz, hogy valami siknt ptsenek a 130R helyre. Elvgre a versenyzkn mlik, hogy mennyi kockzatot vllalnak - nha benne van a pakliban, hogy a falban ktnek ki. Most legalbb mr nincsenek fk meg magtrak a plya mellett, mint negyven-tven vvel ezeltt.

Nem vagyok az ncl veszlyeztets hve, s nem akarok a leltrl "a kibicnek semmi sem drga" alapon prdiklni sem. De ha a biztonsgra hivatkozva tptik az utols karakteres plykat is, nzhetjk inkbb a szimultorbajnoksgot az interneten.

Suzuka gy j, ahogy van. A biztonsgi ltestmnyeit termszetesen lehet fejleszteni, hiszen a versenyzk testi psge fontos, ez nem is vits, a plya vonalvezetst megvltoztatni azonban risi vtek lenne.

* * *

Mg megbecslni is lehetetlen, hogy vilgszerte hnyan meredtek dbbenten a kpernykre, amikor az FIA a Japn Nagydj startja eltt kiadta a vgleges rajtsorrendet. Ez alighanem valamilyen j Guiness-rekord is lehetett volna, ha hitelestik, mert ennyi rtetlen tekintet valsznleg mg sohasem volt szinkronban egymssal.

A rajtrcs ugyanis szinte ksznviszonyban sem volt a szombati idmr edzs eredmnyvel. Sebastian Vettel, Jarno Trulli s Lewis Hamilton megtartottk az els hrom helyet - aztn kvetkezett a kosz. Mgis hogy kerlt Rubens Barrichello az 5. helyrl a 6-odikra egy 5 rajthelyes bntets utn? Az aritmetika si szablyainak szmra kedvez talakulsa lttn Rubens remnykedni kezdett, hogy az a 14 pontos htrny, amit Jenson Buttonnal szemben rizget kt fordulval az idny vge eltt, taln nem is olyan sok, mint amilyennek ltszik. "Eszem gban sem lesz azon rgdni a verseny kzben, hogy t meg t az tz-e. Itt pldul t meg t az hat volt, nem igaz?" - lceldtt. - "Hiszen t rajthelyes bntetst szabtak ki rm, hirtelen mgis a 6. helyen talltam magam."

A paranormlisnak tn jelensg magyarzata valjban egyszer volt. Mrmint papron. A Sportszablyzat 36.2-es cikkelye ugyanis preczen elrja, hogy ha tbb versenyzt is megbntetnek az idmr utn, a bntetseket milyen elv szerint kell figyelembe venni. A lnyeg tulajdonkppen az, hogy a vtsgek elkvetsnek sorrendjben szabjk ki ket, aztn rtelemszeren ez hatrozza meg a rajtsorrendet is.

Igen m, csakhogy Suzukban annyira sokan rszesltek valamilyen bntetsben, hogy mg a csapatok is belezavarodtak a szmolsba. Szinte senki nem volt biztos benne, hogy hnyadik helyrl indul, amg az FIA - szintn a szablyzatnak megfelelen - ngy rval a felvezet kr rajtja eltt ki nem adta a rajtlistt.

Elszr is, Mark Webbernek a szombat dleltti balesete miatt j autra lett szksge, ezrt rszt sem vett az idmrn, s gyis a boxutcbl indult. Aztn Tonio Liuzzi Force Indijban kicserltk a sebessgvltt, de mivel eleve az utols helyre kvalifiklta magt, a htrasorols r nem volt hatssal. Ahogy egy tanrom mondta anno az absztrakt algebra vizsgn: az sszeads nem oszt, nem szoroz.

Liuzzi utn kvetkeztek azok, akiken a Sbastien Buemi ltal a Q2 vgn elszenvedett baleset fogott ki. Barrichello, Alonso, Button s Adrian Sutil srga zszl hatlya alatt rtk el a legjobb rszidejket, ppen ebben a sorrendben kvetve egymst a plyn. Vagyis a vtsgeket is ebben a sorrendben kvettk el. A sportfelgyelk azonban Buemit is megbntettk, mgpedig rdekes mdon gy, mintha Alonso utn, de Button eltt szablytalankodott volna - alighanem azrt, mert ellene msok akadlyozsa volt a vd, s ppen a Renault meg a Brawn kztt gyetlenkedett vissza a plyra.

 

Teht a kvetkezkppen szmoltak: 1) Barrichellt htrasoroltk az 5-dikrl a 10. helyre. Ezzel az addig a 6. s 10. hely kztt llk (Heidfeldtl Buemiig) eggyel elrbb kerltek. 2) Alonst a 12. helyrl a 17-edikre szmztk. 3) Buemit a 9. helyrl visszatettk a 14-edikre. 4) Buttont a 6. helyrl a 11-edikre. 5) Sutilt a 4-edikrl a 9-edikre. Tudnak kvetni? Mert most jn a rads: Kovalainen McLarenjben az idmr utn cserltek vltt (vlheten a Degnernl a Q3-ban trtnt kicsszsa nyomn), ezrt 6) t a 6. helyrl lecssztattk a 11-edikre. Vgl 7) Glockot, aki eredetileg 14. lett, de a srlse miatt nem indult, trltk a listrl. (Ezt a folyamatot mutatja a jobb oldalon lthat animci. A 0-adik fzis az idmr eredmnye, a 7-edik a rajtsorrend.)

Az okoskodsbl kivilglik, hogy eredetileg tnyleg mindenkit 5 hellyel soroltak htrbb, de az a bizonyos 5 most a tbbiek bntetse miatt nem volt mindig annyi. Button pldul 3, Sutil pedig 4 pozcit vesztett az idmrhz kpest. A legabszurdabb jelensg azonban az volt, hogy Sutil eredetileg 1 hellyel Barrichello el kvalifiklta magt, vgl mgis 2 hellyel mgle kellett startolnia - holott ugyanazt a szablytalansgot kvettk el!

s nem tnt egszen igazsgosnak az sem, hogy Alonsra ugyanolyan tletet szabtak ki, mint hrom trsra. k ugyanis elnyhz jutottak azzal, hogy a srga zszlknl nem vettk el a gzt - st, a kt Brawn kizrlag ezrt kerlt be a Q3-ba, mert addig mg mrt krk sem volt -, mg Alonso ksn ugyan, de lelasstott, s a krt be sem fejezve visszagurult a boxba. Ha Button s Barrichello hasonlan tesznek, valahonnan htulrl kellett volna rajtolniuk, gy viszont a bntetsk ellenre is simn abban a Q3-as brigdban maradtak, ahov eleve szablytalanul verekedtk be magukat.

Ezt az elrst rdemes lenne gy talaktani, hogy az 5 rajthely plusz az tnyleg 5 rajthely plusz legyen, s gy a hagyomnyos aritmetika hvei se lssanak csillagokat a dhtl. Nem nagy kunszt.

* * *

A tbbieknek Suzukban nagyjbl annyi eslyk volt elkapni Sebastian Vettelt, mint a seprnylen lovagol vasorr bbt. Mivel Mark Webber mr szombat dleltt elgncsolta magt, Seb a rajtnl vgan elrenyargalt, s sajt, egyszemlyes ligjban versenyezve hagyta, hogy a tbbiek a hta mgtt kierlkdjk magukat. A trtnet pontosan gy fejezdtt be, ahogy kezddtt: Sebbel az len.

"Amikor megkezdtem az utols krt, szintn szlva bntam, hogy vge van. Utoljra lvezhettem ki az els szektort. Fantasztikus volt" - mondta. - "Ez a plya lenygz. s ha zsinrban 53 krt teljesthet rajta az ember, mg jobban rtkelni kezdi. Szerintem Isten keze alkotta."

 
Vettel, Hamilton s Rikknen zemanyagkorriglt krid-grafikonja (klikkelve nagythat). A sorrend nem kvn magyarzatot.. ALUL: t versenyz zemanyag-korriglt krid-eloszlsa. Olykor Button is gyors volt, de nagy tlagban nem tudta tartani a lpst Vettellel.

Nem csoda, ha msok nem lelkendeztek ennyire. A verseny 25 leggyorsabb krbl 16-ot Vettel futott meg, s mindezt gy, hogy nem is kellett tlzottan odatennie magt. Az els etapban zemanyag-korrigltan krnknt fl msodpercet vert Hamiltonra meg Trullira, pedig mg a gumikkal is a legvatosabban taktikzott: csak az utols etapra tette fel a lgy keverket. Az elnye mr pp elegend volt, de a msodik etapban gy sem akadt egyetlen kr sem, amiben Hamilton gyorsabb lett volna nla. Sebnek ez jutalomjtk volt.

A vb-cmre azonban a gyzelem ellenre is elhanyagolhat eslye maradt. Tny, hogy Hamilton kt ve eggyel tbb pontos elnyt dobott el, mint amekkorval most Button vezet, de ki merne fogadni r, hogy jra ilyen drmai fordulatot vesz a finl? Annak a legnagyobb a valsznsge, hogy Jensont mr a jv htvgn, Interlagosban bajnokk avatjk - ehhez elg, hogy ne vesztsen 4 pontnl tbbet Barrichellhoz kpest. Ha pldul legalbb a 3. helyen r clba, mr mindenkppen v a vgs gyzelem.

Kivrsra autzni persze veszlyes, de Jensonnak felesleges nagy kockzatokat vllalnia.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Jnius
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!