♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Montreal

Vgre tnyleg hlyt csinl magbl, aki amiatt prbl sirnkozni, hogy unalmas az F-1. A vb mg sohasem volt ennyire fordulatos, a versenyekre sem lehet panasz, de mieltt magasztalni kezdennk az j szablyokat, nzznk szembe vele, hogy egyszeren csak oltri mzlink van...

Ezen teljesen felesleges vitatkozni, mert statisztikai tny: a Forma-1 trtnetben eddig sohasem fordult el, hogy egy idny alatt t klnbz versenyz vezesse a vilgbajnoksgot, de ezttal mris ennyinl tartunk, s a szezon tbb mint fele mg htra van. Ht j, alrom, ez nmagban nem felttlenl jelenten azt, hogy a versenyek kln-kln is izgalmasak - emlkezhetnk pldul 1997-re, amikor Michael Schumacher s Jacques Villeneuve kztt csak az utols pillanatban dlt el a kzdelem, holott egsz vben egyszer sem lltak egytt a dobogn -, m mostanban azokra sem lehet panasz. A Kanadai Nagydjon egyetlen csepp esre, ami ugyebr az unalmak elleni legjobb csodaszer, sem volt szksg ahhoz, hogy msodpercenknt multan kapkodjuk a fejnket a ltvnyos elzsek, vitathat manverekkel fszerezett prharcok s ravasz stratgiai sakklpsek lttn. Most mr tnyleg csak megszoksbl lehet panaszkodni a versenyzsre.

Tulajdonkppen azt mondhatjuk, hogy szinte szrevtlenl, mert a hossz vekig tart grgets utn taln mr senki sem hitt ebben, megvalsult az, amirt tvenszer trtuk a szablyknyvet az elejtl a vgig, aztn a vgtl az elejig, s rg bele is fsultunk a vrakozsba: a Forma-1 gy istenigazbl, minden szinten izgalmas lett. Aki rzkeny a rszletekre, s mlysgben is rdekli a stratgia, annak persze sohasem volt unalmas, de be kell ltnunk, hogy a tvkpernyk eltt nem hromszzmilli Ross Brawn cscsl vasrnap dlutnonknt. A plyn viszont most olyasmi trtnik, amit egy tlagnz (mr elnzst a kifejezsrt) is kpes rtkelni anlkl, hogy rkig kellene magyarzni neki dupla diffzorokrl, CFD-rl meg a 10 kg plusz zemanyaggal jr idvesztesgrl.

De vajon minek ksznhetjk ezt? Taln annak, hogy a szablyokkal val hosszas laboratriumi ksrletezgets sorn vgre eljutottunk az idelis elegyhez, amely biztostotta versenyz s technika szerepnek tkletes egyenslyt? rlnk, ha gy lenne, hiszen akkor nem szenvedtnk volna hiba, m azt hiszem, az igazsg sajnos sokkal kibrndtbb: egyszeren mzlink van.

Jelenleg ten vannak annyira kzel egymshoz a tabelln, hogy a kvetkez verseny utn elvileg tvehetik a vezetst a vilgbajnoksgban: Lewis Hamilton, Jenson Button, Mark Webber, Fernando Alonso s Sebastian Vettel. Br blablzhatunk arrl napestig, hogy a kzdelem nem rt vget, amg valakinek van matematikai eslye a vgs gyzelemre, a pillanatnyi erviszonyokat s a trendeket elnzve nem tl nagy merszsg kijelenteni, hogy a vb-t a fenti t ember egyike nyeri meg. s a rend kedvrt mr most tisztzzuk, hogy a harcuk kilezettsghez az j pontrendszernek semmi kze nincs; egy gyors szmtst elvgezve hamar kiderl, hogy a rgi szisztmban is ugyanez lenne kztk a sorrend, s Valenciban ugyangy brmelyikk a lista lre llhatna. (109-106-103-94-90 helyett 44-43-40-38-37 pontjuk lenne most.)

Az lmezny srsge klnsen meglep, ha arra gondolunk, hogy a nyolc nagydjbl htre egyetlen csapat, a Red Bull szerezte meg a pole-t, s a nyers temp szempontjbl a flnykhz ktsg sem frt. m ha vgigzongorzzuk, hogy mi trtnt a vb t f eslyesvel a szezon eddigi rszben, gyorsan rjvnk a rejtly nyitjra: egyszeren mindenki tl sokat hibzott. A lista, mg ha narratv jelleg is, megr egy rvid mist. Hamilton Melbourne-ben sszetkztt Webberrel, s a kelletnl tbbszr jrt a boxban, a sanghaji idmrn a kritikus pillanatban nem ment ki a plyra, ezrt a 20. rajtkockba szorult, Barcelonban a kerkhiba miatt a biztosnak ltsz 2. helyet vesztette el, Monacban pedig bevallottan vatos volt. Button Bahreinben s Spanyolorszgban beragadt Schumacher mg (az utbbi versenyen a kormnykijelzje sem mkdtt, ezrt nem tudott optimlisan vltani), Malajziban rosszul rajtolt, s a gumijai is hamar elkoptak, mg Monacban kiesett, mert a McLaren benne felejtette a httakart az egyik oldaldobozban. Webber Bahreinben beragadt a forgalomba, Melbourne-ben tkztt Hamiltonnal, aztn a kelletnl egy krrel tbbet maradt a plyn az intermediate gumikon, a knai esben szimpln csak lass volt, Isztambulban sszeakadt Vettellel, s ezzel elbukta a gyzelmet, aztn Montrealban a Red Bull egyrszt nem volt elg gyors, msrszt el is taktikzta magt. Az utbbi kt eset rtelemszeren Vettelt is rintette, aki ezen kvl Bahreinben lelassult, mert a motorja vesztett az erejbl, Melbourne-ben az 1. helyrl bcszott a kerkproblma jvoltbl, s Sanghajban sok idt vesztett a boxkillsval, htraesve hatodiknak. Vgl Alonso tkztt az ausztrliai rajtnl, s visszacsszott a mezny vgre, Malajziban elromlott a motorja, Knban kiugrotta a rajtot, amirt megbntettk, a monaci szabadedzsen sszetrte az autjt, ezrt az idmrn rszt sem vehetett, Isztambulban lass volt, kiesve mr a Q2-ben, legutbb, Kanadban pedig egy lehetsges gyzelmet vesztett el a forgalom miatt.

Ez a vb szorossgnak az igazi oka: mind az lcsapatok, mind az lversenyzk annyi hibt kvettek el, amennyi mskor egy egsz vre, de taln hromra is elg lett volna. s, ami mg klnsebb, nagyjbl ugyanannyit: Hamiltonnak s Buttonnak ngy-ngy, tbb-kevesebb jindulattal zkkenmentesnek nevezhet htvgje volt, mg Vettelnek, Webbernek s Alonsnak csak hrom-hrom. Lnyegben ez tkrzdik a pontverseny llsn, mg ha nem is mindegyik baki jrt egyforma pontvesztesggel. A Spanyol Nagydj kitn plda erre, mert ott olyan sok volt az operatv jelleg hiba, hogy ez mg az ltalban dgunalmas barcelonai futamot is feldobta. A legersebb csapat, azaz a Red Bull kveti el a legtbb hibt, ami ppen az eslykiegyenlts optimlis mdja. A vb llovasnak ennyi fordul utn 2009-ben s 2007-ben 64, 2006-ban pedig 74 pontja volt, most pedig Hamiltonnak a rgi rendszerre tszmolva csak 44 van - ez is jl mutatja, hogy mennyire ingadoz mindenkinek a teljestmnye. Mg 2008 volt a leginkbb hasonl ehhez, de Massa akkor is tbb, 48 ponttal vezetett.

Persze elvileg lehetne sz arrl, hogy az j szablyok tettk a korbbinl hajlamosabb a hibzsra a csapatokat, de valjban a fenti botlsok egyike sem hozhat kzvetlen sszefggsbe velk. A pontrendszer reformjnak, ezt mr lttuk, egyelre nem volt jelents szerepe, ahogy az autk nagyobb minimlis tmegnek vagy a kerkfedk betiltsnak s az egyb aerodinamikai mdostsoknak sem.

Ha akad vltoztats, aminek lehetett nmi jtkony hatsa, az a tankols betiltsa s az els gumik elkeskenytse volt. A tankols szmzsvel eredetileg mrskelni akartk a taktika szerept, de paradox mdon ppen ennek az ellenkezjt rtk el: a rgebbi, jl bevlt kplet, miszerint "ha ksbb llsz ki a boxba, nyert gyed van", rvnyt vesztette, radsul a friss s a hasznlt gumik tapadsklnbsge rvn mr azzal is sok pozcit lehet bukni, ha valaki a kelletnl akr egyetlen krrel ksbb vagy korbban cserl kereket. A stratgia teht kilezettebb lett, ami az operatv tvedsek egy rszt megmagyarzza. Az elkeskenytett els gumik pedig bizonyos plykon, persze az elvitt keverktl is fggen, hozzjrultak a kops felgyorsulshoz.

sszessgben mgis gy tnik, hogy tnyleg csak szerencss csillagzat alatt kezddtt ez a szezon: ami a csapatoknak balszerencse, az neknk, nzknek fnyeremny. risi mzli, hogy papron hiba a Red Bull a leggyorsabb, versenykrlmnyek kztt egyik csapat sem tudott tarts flnyre szert tenni, az erviszonyok plyrl plyra vltoznak. Ha valakinek hlval tartozunk ezrt, az leginkbb a McLaren: az F-csatorna tlete szinte a brgysgig primitven hangzik, mg valami sufnituning jellege is van (a fszer a lbval takargasson egy lyukat a piltaflkben? Na ne mr! n legutbb a sztrohadt vetern Peugeot-mban csinltam ilyet boldogult klykkoromban, hogy alulrl ne verjen be az esvz...), mgis fleg annak ksznhet, hogy az olyan helyeken, mint Isztambul, Montreal, vagy majd Valencia s Monza, a McLaren szembe tud szllni a Red Bull-lal. Arrl nem beszlve, hogy mivel amilyen egyszer az elve, olyan bonyolult a megvalstsa, az F-csatorna felbukkansa knyszerplyra lltotta a tbbieket is, mert lekttte a fejlesztsi kapacitsuk egy jelents rszt. Idn ez a nagy technikai sztori; az F-csatorna 2010 dupla diffzora, ha gy tetszik.

s ha valami szerepe mgiscsak volt a szablyoknak, az nem a mdostsokon, hanem ppen ellenkezleg, a technikai elrsok viszonylagos vltozatlansgn mlt: a stabilits rendszerint senkinek nem ad alkalmat r, hogy valami gyesen titkolt forradalmi jtssal szerezzen kellemetlen meglepetst az ellenfeleinek, a gyengbbeknek viszont lehetsget nyjt a felzrkzsra. A McLaren ugyan elrukkolt az F-csatornval, de mivel azt leszmtva nem az autjuk a legjobb, ez nem egyoldalbb, hanem kiegyenltettebb tette a kzdelmet.

Persze megeshet, hogy a szezon msodik felben kevesebb lesz a vezeti, mszaki s taktikai hiba, s ettl rvnyeslni kezdenek az elmleti erviszonyok, de mivel egyelre egyik csapat sem lazthat, mindegyiknek erlkdnie kell, s gy knnyebb elbotlani, erre pillanatnyilag kevs az esly. Szerencsre!

* * *

Mostanban dten, szinte mr gyansan csendes volt a Forma-1 politikai hadszntere, de lehetsges, hogy valahol mgiscsak eldrdlt egy figyelmeztet lvs.

gy tnt, Max Mosley tvozsval s Jean Todt rkezsvel beksznttt a bke korszaka. Habr Todt megvlasztst az FIA elnkv ferraris mltja miatt heves gydrgs ksrte, maga eleinte blcsen nem hallatta a hangjt, s az embernek ettl akr az a benyomsa is tmadhatott, hogy eldjvel ellenttben neki nem letclja intellektusnak belthatatlan magassgbl hergelni a rvid przon tartott, hiba csahol csapatokat.

Tovbbra sem kizrt, hogy gy van, az F-1 j gumiszlltjnak megvlasztsa kapcsn azonban Todt vratlanul bekemnytett. A helyzet persze jogilag is bonyolult lehet, mert elkpzelhet, hogy az FIA-t valamilyen elrs ktelezi egy plyzat kirsra, de az a hangnem, amelyben Todt rendre utastotta az istllkat, mondvn, nem k fognak dnteni az gyben, mindenkppen srt s feleslegesen kemny volt. Mintha odacsapott volna egyet az ostorral, hogy hks, azrt lsstok m, ki van a ketrecben...

Rossz nyelvek szerint Todt mg csak nem is azrt lpett kzbe, hogy mentvet dobjon a hozz hasonlan francia Michelinnek, mint egyesek gyantottk, hanem azrt, mert Bernie Ecclestone - naht, naht - rdekei gy diktltk. Ecclestone ugyanis mg az 1980-as vekben alaptott egy papron mig ltez cget "Race Tyre Services" nven, s most j bevteli forrsok utn kutatva azt fontolgatja, hogy valamelyik vllalattal (lehetleg a Cooper Avonnel) legyrtatja, aztn "F1" mrkanven bocstja a csapatok rendelkezsre a gumikat. Termszetesen nem ingyen. s aztn, hogy kt legyet sssn egy csapsra, ugyanilyen nven forgalomba hoz kzti abroncsokat is. F1-es gumik a csaldi Opel Astrn - ht nem men?

A Sportszablyzat 25.1-es cikkelye elrja, hogy a 2010 utni szezonokra "az FIA egyetlen gumiszlltt vlaszt ki egy plyzati felhvs alapjn." Todtnak teht formlisan igaza van, amikor azt mondja, hogy az joguk dnteni, de ezttal legalbb a bklkenysg jegyben, a vltozatossg kedvrt rdemes lenne a csapatokra hallgatnia. Szp gesztus lenne, egy j korszak harmonikus kezdakkordja. Klnsen, hogy k fognak fizetni a gumikrt, teht nem lenne elegns, ha az FIA a fejk felett vlasztana a nem mellkesen anyagilag sem egyforma ajnlatok kzl.

s gy taln mg azt is elhinnnk, hogy Todt nem akar hborzni, ha nem muszj.

* * *

A Kanadai Nagydj zsfolva volt olyan jelenetekkel, amikrl kln-kln is regnyt lehetne rni, vagy legalbbis frappns vdiratot, gyhogy a sportfelgyelknek sem volt unalmas dlutnjuk. s bebizonytottk azt is, hogy a korbbiakhoz kpest plfordulsnak tekinthet szemlletvlts utn a vasszigort egy kireged vbcsi nyjas, mindent elnz nagyvonalsgra cserltk. Rhztad Pistikt a villmhrtra? Ejnye-bejnye, Andriska, ht szabad ilyet?

n egy csppet mr azon is meglepdtem, hogy a McLarent mg csak vizsglatnak sem vetettk al, amikor a kerkcserje utn kzvetlenl Fernando Alonso mell kldtk ki Lewis Hamiltont, mert mgis mi a veszlyes kiengeds, ha nem ez? Na j, annak tkrben, hogy Lewis s Seb Knban is csak egyszer megrovst kaptak, amirt dodzsemplynak nztk a boxutct, az ilyesmin taln felesleges is csodlkozni.

Az viszont mr egyenesen groteszk volt, hogy Robert Kubica milyen manverrel vgott t Adrian Sutil eltt a hts egyenes vgn, a boxbejrat fel igyekezve. Ezrt kis tlzssal mg egy jobb brgokartplyn is kizszlztk volna, pp. Kubica autjbl nzve alighanem egyszer flrertsnek tnhetett az eset, de azrt akkor is veszlyes akci volt, ha azon a szakaszon F-1-es viszonylatban nem tl nagy a temp. Robert manvere azzal rt fel, mintha valaki a pntek esti cscsforgalomban a bels svbl hajtana le az M7-esrl Szkesfehrvrnl. A Force India sem volt elragadtatva tle. "Adrian szp csatt vvott Kubicval, aki valamilyen ismeretlen okbl annak ellenre harcolni akart vele, hogy mi is lttuk a szerelit a boxutcban, ezrt egyrtelm volt, hogy ppen ki fog llni" - mondta a csapatmenedzser Andy Stevenson. - "Ez az egyik legrhejesebb manver volt, amit valaha lttam. Ha Adrian nincs rsen, hatalmas baleset lehetett volna belle az utols kanyarnl. rlet. Radsul tnkretette Adrian versenyt, mert jobb hts defektet kapott miatta."

Nem ez volt Kubica egyetlen megmozdulsa a vasrnapi versenyen, amivel nyilvnvalv tette, hogy vagy marad ell, vagy mindenki ms elmehet gyomllni a buktrbe, csak korbban, a boxutcbl kivgtat Michael Schumacherben emberre akadt. A jelenet a megllthatatlan gygoly s az ttrhetetlen fal mitikus tallkozst idzte: Michael a gyors jobbosban flrerthetetlenl Robert tudomsra hozta, hogy a Renault-nak szerinte jobb helye lenne a fvn, mire Kubica sem volt rest, s a siknnl magval rntotta Schumachert a buktrbe.

 
Schumacher s Rosberg sszehasonltsa (nagythat). Kettejk eltr taktikjnak ksznheten szpen kirajzoldik rajta, hogy mikor melyik gumi volt a jobb. A verseny elejn Rosberg kszkdtt a szuperlggyal, s persze rossz rajtja miatt is, mg Schumacher a 46. krben elkezdett visszalassulni.

Michael Montrealban a Mercedes bizarr s rthetetlen taktikja folytn ismt mozg siknn silnyult, s nincs mit szpteni rajta, ez a szerep kb annyira illik hozz, mintha Julius Caesar dvzlt mosollyal hajkurszn a lepkket a virgos rten, a httrben andalt hrfazenvel. Szval maradjunk annyiban, hogy nem tl hiteles benne. Michael gyakorlatilag minden piszkos trkkt bevetett, amit csak a vilg sszes szakknyve felsorol, hogy maga mgtt tartsa Kubict, aztn Sbastien Buemit, Felipe Masst s a kt Force Indit, de az agyonkoptatott szuperlgy gumikon erre semmi relis eslye nem volt. Mikzben az els tz helyezett egyike sem tett meg 20-nl tbb krt a szuperlgy keverken, s a tbbsgk csupn 6-7 krt ment vele, Michael 36-ot, ami felrt egy agyafrt knzssal. De mg gy is simn pontot szerezhetett volna, ha a Kubicval folytatott adok-kapok sorn nem kap defektet, ezrt nem knyszerl azonnal vissza boxba, ugyanis 16 msodpercet bukott vele. Enlkl simn 8. lett volna, mert Buemi is csak 6 msodperccel eltte szelte t a clvonalat. Pedig Michael Mercedesnek els szrnyrl letrt egy deszknyi darab, amikor a rajt utni fktvon rfutott Kubicra - ki msra? -, s ezzel elvesztette a leszort er tetemes hnyadt. Aminl slyosabb csaps aligha rhette volna, tekintve, hogy mr az v eleje ta ppen az els tengely gyenge terhelhetsgvel kszkdik.

* * *

Ha kicsit lceldni akarnnk, mondhatnnk azt is, hogy nincs szksgnk esre egy izgalmas versenyhez: elg, ha a gumik pillanatok alatt rongyosra kopnak, s tessk, minden egy csapsra kiszmthatatlann vlik.

Brmilyen furcsa, a gondot az j montreali aszfalt tlzott simasga okozta, a kelletnl kisebb srlds miatt ugyanis a gumik nem tudtak rajta bemelegedni. Erre az is rtett egy lapttal, hogy pnteken s szombaton mg hvs is volt. Az aszfalt hmrsklete ugyan vasrnapra 10 fokkal ntt, de mint utbb kiderlt, ebben sem sokaknak telt rme.

Szombaton dlutn mg mindenki szentl meg volt gyzdve rla, hogy a McLaren egy korai Safety Car-fzisra jtszva kockztatott, amikor a szuperlgy gumikkal szerepeltette Buttont s Hamilton a Q3-ban. Ahhoz kpest, hogy a Red Bullok a kzepes keverken rtk el a kridejeiket, a lemaradsuk kicsi volt, mindenkppen cseklyebb a vrtnl. Mivel a logika azt diktlta, hogy az abroncsaik sokkal tovbb fogjk brni, s a szuperlgyakat majd csak a verseny vge fel kell hasznlniuk, amikor egyrszt alacsonyabb lesz az zemanyagszint, msrszt a rkerlt gumi miatt az aszfalt tapadsa is javul, gy tnt, nekik ll a zszl. Annl is inkbb, hogy a Bridgestone pnteki szmtsai szerint a szuperlgyak feltankolt autval mg lassabbak is voltak a kzepes keverk gumiknl, mghozz sokkal: 6 tizedmsodperccel krnknt.

Egszen a verseny 13. krig valsznnek ltszott, hogy a Red Bullok mr megint elstlnak a gyzelemmel. Pontosan az trtnt, amit megjsoltak: a 7. krre a Q3 sszes olyan szereplje, aki a szuperlgy keverken rajtolt, tlesett az els boxkillsn. Lss csodt, ismt Vettel s Webber llt az len.

Igen m, csakhogy ekkor kzbejtt valami: kiderlt, hogy a kzepes keverk sem brja olyan sokig, mint vrtk. Kubica (merthogy a Red Bullokon kvl csak startolt ezekkel az els tz helyezett kzl) mr a 9. krben knytelen volt a boxutca fel venni az irnyt, mivel a hts gumijai megadtk magukat. Ez a Renault-t is teljesen meglepte, amire j bizonytk, hogy mg Alan Permane, a csapat vezet versenymrnke is fogadott Kubica dobogs helyezsre, de a korai killssal vesztett. Az elzetes szmtsok szerint a lengyelnek a 15-17. krig kellett volna kihznia az els szett gumival. Br a 3. helyrl llt ki, eslye sem volt benne maradni az lbolyban.

Vettel s Webber kicsit tovbb brtk - a 13-14. krig -, de ebben sem volt sok ksznet, ugyanis a 9. krtl kezdve Hamilton, aki ekkor mr friss garnitra, szintn kemnyebb keverk Bridge-eken vezetett, jelentsen gyorsabb volt nluk. A htrnyt, ami kzvetlenl a killsa utn 15.289 msodpercre rgott, Vettel kerkcserjig 11.085 msodpercre faragta le. Hasonlan tett Button is, aki a 11. s a 14. kr kztt mindenkinl lendletesebb tempt diktlt, folyamatosan 1:19-es krket futva, mikzben a Red Bullok 1:21 fltt maradtak. Alonso szintn egyre kzelebb kerlt hozzjuk. A Red Bull taktikjbl ezzel ngl lett, hiszen a killsok els fordulja utn nem csupn pozciban voltak lemaradva Hamilton, Button s Alonso mgtt, hanem mg vrt rjuk egy etap a mumusnak tekintett szuperlgy gumikon is, mg az ellenfeleik mr tlestek ezen.

Seb nem is rtette, hogyan kerlt a McLarenek mg. A piltaflkbl nzve teljesen tlthatatlan lehetett, hogy az adott pillanatban ki hol tart, s is teljesen el volt tvedve: mg sok krrel ksbb is azt krdezgette a rdin (kivtelesen nem a sajt versenymrnktl, mert annak elromlott a rdija, hanem Christian Hornertl), hogy a plyn kell-e megelznie Buttont, ha nyerni akar... Pedig mg kt msik versenyz is haladt eltte! Aztn, amikor szmra is egyrtelmv vlt, hogy ebbl gyzelem mr nem lesz, 5 krrel a leints eltt arrl faggatzott, hogy megfuthatja-e a leggyorsabb krt. Finoman kzltk vele, hogy bocs haver, eszedbe se jusson!

Amgy is remnytelen lett volna az gy, mert Kubica az 59. krben kapott friss gumikat, ezrt akkor simn volt a leggyorsabb a plyn, br tny, hogy Hamilton a 62. krben olyan gumikon rte el a verseny addigi legjobb krt, amelyekkel mr 36 krt teljestett. Ez annak volt ksznhet, hogy a legrosszabbtl tartva mindenki igyekezett sprolni az abroncsaival, ezrt folyamatosan vltozott, hogy ppen ki diktlja a tempt. sszesen nyolc versenyz akadt, aki legalbb egy krben mindenkinl gyorsabb volt, ebbl a szempontbl hrman emelkedtek ki kzlk: Button, Webber s Massa. k fejenknt 13-szor rtk el az aktulis kr legjobbjt, mg Kubica 9-szer, Hamilton 8-szor. "Nehz volt felmrni, hogy mennyire kell takarkoskodnunk a gumikkal, mennyire nyomhatjuk kemnyen a gzt, meddig kell eljutnunk az aktulis szettel, milyen gyorsan megy, aki mgttnk jn, s ppen igyekszik-e, vagy sprol" - ismerte el Lewis.

 
Ngy versenyz msodpercben mrt lemaradsa az aktulis 1. helyezettl (nagythat). A verseny nagyon fordulatos volt: kt szakaszban is valamelyik Red Bull llt az len, de egyikk stratgija sem vlt be. Alonso is nyerhetett volna, ha nem gylik meg a baja a forgalommal. A tempja adott volt hozz.

A Red Bull megprblkozott azzal, hogy eltr taktikra lltotta a versenyzit: Vettel autjra az els killsnl szuperlgy, Webberre viszont kzepes keverk gumikat szereltek. A pozcik szempontjbl ennek vgl nem volt jelentsge, mert a 4-5. helyeken maradtak, de valjban Vettel stratgija bizonyult a hatkonyabbnak, az els kerkcsert kveten ugyanis csak 2.7 msodperc volt az elnye csapattrsval szemben. m ez a msodik kerkcsere utnig 10 msodpercre ntt, holott Seb a vltproblmi miatt knytelen volt mrtktartan vezetni. Webber kutyaszortban tallta magt: a 36. krig nvelte az elnyt Hamiltonnal szemben, egszen 11.8 msodpercre, attl kezdve viszont elkezdtek vszesen kopni a gumijai, s mire az 50. krben bement a boxba, Lewis mr ott loholt a sarkban. De a Red Bull nem merte korbban kihozni Markot, attl tartva, hogy akkor az utols etapja, amit a szuperlgy gumikon kellett teljestenie, tl hosszra nylik. Ezrt tehetetlenl volt knytelen vgigszenvedni, hogy Hamilton, Alonso s Button utolrik.

Hogy a Red Bull mitl flt, azt a Mercedes demonstrlta Michael Schumacheren. Michael taktikjt teljesen sszekutyultk, s rthetetlen volt, hogy mirt tartjk kint a plyn a szuperlgy gumikkal. Ezeket a 33. krben kapta meg, a 46. krig jl is boldogult velk, utna viszont drasztikusan lassulni kezdett. Noha a 49. krig mg gy is gyorsabb volt Nico Rosbergnl, ettl kezdve remnytelenl lelassult, s a tempja a korbbi 1:19.6-1:20.0-rl 1:22-1:23-ra esett vissza. Tekintve, hogy gy 7-8 kr alatt elvesztett egy boxkillsnyi idt, s mg htra volt tbb mint 20 kr, furcsnak tnt, hogy a Mercedes nem hvja ki a kemnyebb keverkrt. Nyilvn a forgalom lehetett az oka, de ennl brmi jobb lett volna. Persze utlag knny okosnak lenni, s ha a verseny egyetlen krrel korbban r vget, Michael mg gy is szerzett volna pontot.

s most jn a slusszpon: Button azt lltotta, hogy valjban nem a McLaren, hanem a Red Bull kockztatott a gumivlasztssal, mert k mr a pnteki adatok alapjn sejtettk, hogy a kzepes keverk sem fogja sokkal tovbb brni... De brhogy is trtnt, tulajdonkppen a Red Bullnl sem lehetnek elkeseredve, hiszen szmtottak r, hogy Montrealban kikapnak a McLarenektl, s azokon kvl csak Alonso vgzett elttk. Mivel azonban Valencia szintn az F-csatorna terepe lesz, a McLaren pillanatnyilag lendletben van, s ezt egyelre gyesen ki is hasznlja. A vilgbajnoksg teljesen nyitott...

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!