A hzagos szablyok s a versenyigazgat bakizsa miatt egy versenyzt megbntetni csak azrt, mert vletlenl betartotta a KRESZ-t, sokkal nagyobb ciki, mint elismerni egy nmagban nem is olyan slyos hibt. A monaci sportfelgyelk az utbbi vek egyik legbnbb tlett hoztk meg - pedig van mibl vlogatni...
Michael Schumacher gy rezhette magt vasrnap dlutn, mint aki pp zld jelzs mellett, a sebessgkorltozst betartva hajtott t egy keresztezdsen, s hirtelen nem rti, hogy a rendrk mirt dugnak az orra al egy hszezer forintos csekket rosszallan ciccegve. Itt tessk alrni, legyen szves... Persze azrt a poftlanul szemfles manverrt, amellyel megelzte Fernando Alonst az utols kanyarban, a mi szemszgnkbl mg ez sem tnik tl nagy rnak - 6. helyett 12. hely, na bumm -, de Michael valsznleg inkbb maradt volna a fenekn, ha tudja, hogy neki kell elvinnie a balht egy bugyuta joghzag s a hibs szablyalkalmazs miatt.
Kzvetlenl a leints utn hitetlenkedve meredtnk a kpernyre. Ezt tnyleg el lehet jtszani egy Fernando Alonsval? Igaz ugyan, hogy Fernando a Rascasse kijratnl lthatan besokallt, s ngy kerkkel csszva sodrdott a kls v fel, Schumacher tmadsa azonban gy is vrlztan arctlan volt. s igazi, jogvdett Michael-cucc; akrcsak t vvel ezeltt, amikor az utols krben elzte meg Rubens Barrichellt az alagtbl kifel, aztn a clegyenesre rfordulva mg sajt ccst is kis hjn lesprintelte, leckt adott a tbbieknek abbl, hogy a verseny bizony a clegyenesig tart.
Kivve, amikor nem. Mint pldul most, Monacban.
A zrzavart - naht, naht - az tgondolatlan szablyok okoztk. Egy ilyen problma tavalyig el sem fordulhatott volna, mert az akkor rvnyes elrsok azutn is csak a clvonaltl engedlyeztk az elzst, hogy a Safety Car kiment a boxba. A Sportszablyzat idevonatkoz cikkelyeit azonban erre az vre tfogalmaztk, s a 40.7-es paragrafus mr az gynevezett "1. Safety Car-vonaltl" kezdve lehetv teszi az elzst a versenyzk szmra azt kveten, hogy a biztonsgi aut elhajtott a boxbejrat fel. Ami egybknt a Knai Nagydjon is felmerlt, amikor Lewis Hamilton a Safety Car tvozsa utn, a clegyenesre rfordulva beerszakolta McLarenjt Mark Webber Red Bullja mell. Tavaly mg az a manver is szablytalan lett volna, mert a clvonal eltt hajtottk vgre, idn azonban nem lehetett belektni (hacsak abba nem, hogy Lewis kitesskelte a buktrbe Markot).
Monacban az 1. Safety Car vonal a Rascasse s az Anthony Noghs kanyarok kztt van, a boxbejratot a plytl elvlaszt srga csk hossznak durvn egyharmadnl szeli t keresztbe az aszfaltot. Schumacher bels kamerjbl tkletesen ltszik, akrcsak az, hogy a Mercedes mr bven a vonal mgtt kerlt a Ferrari el, vagyis az elzs ebbl a szempontbl teljesen szablyos volt.
A gond a Sportszablyzat 40.13-as cikkelyvel van, amely szerint "ha a futamnak gy van vge, hogy a Safety Car ppen a plyn tartzkodik, akkor az az utols kr vgn bemegy a boxutcba, s az autknak elzs nlkl kell tovbbhaladniuk a kocks zszlig."
Ez els olvassra egyrtelmnek tnik. Igen m, de ahogy Ross Brawn is rmutatott alig nhny perccel a leints utn, mris a hivatalos idmr-monitorrl nyomtatott screenshotokat s fotkat lobogtatva a BBC riportereinek, a versenyigazgat zeneteit tbbflekppen lehetett rtelmezni. "Nem kaptunk olyan utastst, miszerint a futam a Safety Car mgtt fog vget rni, teht amint 15:51-kor megjelent az zenet, hogy 'a Safety Car a kr vgn bemegy a boxba', gy tltk, ismt szabad lesz a verseny" - mondta. - "15:52-kor az a tjkoztats rkezett, hogy a plya jra tiszta, s 15:53-kor a kocks zszlval leintettk a futamot. Az FIA-tl kapott zenetek arrl szltak, hogy a Safety Car a kr vgn bemegy a boxba, de a futam nem a Safety Car-fzis alatt fog befejezdni, s mivel ez szerintnk lnyeges klnbsg, szltunk a versenyzinknek, hogy az 1. Safety Car-vonal s a clvonal kztt elzhetnek."
De vajon tnyleg ltezik az a klnbsg, amirl Brawn beszl? Mskpp feltve a krdst: ha a Safety Car az utols kr elejn kint van a plyn, a versenyigazgatnak kell-e kln zenetet kldenie arrl, hogy a verseny mgtte fog vget rni? A 40.13-as cikkely pontos megfogalmazsa ebbl a szempontbl lnyeges, mert azt sugallja, hogy nem kell. Igen m, de abba is bele lehet ktni, hogy egyltaln rhet-e vget a verseny gy, hogy "a Safety Car a plyn tartzkodik", hiszen pp ez a paragrafus gondoskodik rla, hogy ilyen ne fordulhasson el: az SC bemegy a boxba, ergo nem tartzkodik a plyn, amikor a verseny "vget r." Ez egy megmosolyogtatan brgy logikai baki, amely abbl addik, hogy nincs pontosan definilva a "verseny vget r" fogalma. Ha azonban a kzkelet rtelmezst fogadjuk el, vagyis azt, hogy a versenynek akkor van vge, amikor az 1. helyen ll aut a tv letelte utn elszr szeli t a clvonalat, a 40.13 ktsgkvl ellentmond nmagnak. Elkeserten vicces.
Brawn felvetse azrt is jogos, mert a futam elvileg ktflekppen is befejezdhet, ha a Safety Car az utols kr megkezdsekor a plyn van: 1) elzsi tilalommal, azaz technikai rtelemben a SC mgtt, de 2) a versenyigazgat dnthet akr gy is, hogy az 1. Safety Car vonaltl a clvonalig mg hagyja versenyezni a meznyt. A kt esetet valahogy mgiscsak meg kellene klnbztetni egymstl, hogy a szereplk is tudjk, mirl van sz, nem? A csapatok a tvnzkkel ellenttben nem csak a kpernyrl rteslnek arrl, hogy ppen mi trtnik a plyn. A hivatalos idmr-monitorokon tulajdonkppen ugyanaz a kp jelenik meg, mint amit a formula1.com live-timing-jbl manapsg mr brmelyik internetfelhasznl jl ismerhet, de kiegsztve egy tovbbi csatornval, amely a versenyigazgat szveges zeneteit tartalmazza idrendben. Olyasmiket pldul, hogy "14:52 - a 17-es rajtszm aut elhagyta a plyt a 4-es kanyarnl". Ezek nmelyike - a fontosabbak - megjelennek a tvkpernyn is. Brawn arra hivatkozott, hogy az zenetek kztt csupn az szerepelt: "a Safety Car ebben a krben kimegy a boxba", olyasminek azonban, hogy "a verseny a Safety Car mgtt fog vget rni", nyoma sem volt. Ebben igaza van, br, amennyire tudjuk, ilyen zenet nem is ltezik; pldul a tavalyi Ausztrl Nagydjon, amit szintn a Safety Car mgtt intettek le, ugyancsak "a Safety Car ebben a krben kimegy a boxba" felirat villant fel.
Igen m, de akadt egy nagyon fontos klnbsg: mivel akkoriban gysem lehetett elzni a clvonalig, hiba hajtott ki a boxba az SC a mezny ell, fel sem merlt, hogy valaki az 1. Safety Car-vonal utn tmadssal prblkozzon. s, ami mg fontosabb, akkor a boxbejrat s a clvonal kztt srga zszlkkal integettek a bri posztokon, valamint a clegyenesben jl lthatan kitartottk az "SC" tblt is.
Ezzel szemben most, Monacban az 1. Safety Car-vonaltl a clvonalig a zld zszlkat lengettk, s biztosan nem sportbri tvedsrl volt sz, mert a lmpk is zlden villogtak a plya mellett. Mrpedig mese nincs, ez egyrtelmen azt jelenti, hogy elzni szabad. Vlemnyem szerint ez a perdnt krlmny. Trtnjen brmi, mondjanak nekik akrmit a csapatuktl, a versenyzknek mindenkppen a zszljelzsekre kell tmaszkodniuk. Rdinak nem ktelez lennie az autkban, vagy alkalmasint el is romolhat (ahogy egybknt Schumacher rakonctlankodott is a rajtrcs fel menet), de a piltnak szeme, amivel a zszlkat felismeri, mindig van. Mgis honnan kellene tudnia, hogy hibsan lengetik valamelyiket? Ahogy az egyik autversenyz bartom fogalmazott a monaci incidens utn, "olyan zld zszl nincs, ami szerint lehet elzni, de mgsem."
A jelzseket az autban lve senki nem brlhatja fell. Nem kezdhet gy okoskodni, hogy "ez az utols kr, a szablyok szerint akkor sem szabad elzni, ha a Safety Car kimegy a boxba, ezrt nem rdekelnek a zld zszlk." Ugyanolyan ez, mint a kzton: a 30-as sebessgkorltozst akkor is be kell tartani, ha a tbla tvedsbl van ott. Ha srga zszlkat lengettek volna tvesen, s Schumacher gy elz, biztosan megbntetik; az lenne a fair, ha a zld esetn is, azaz a zszl szntl fggetlenl a plya melletti jelzst vennk alapul. A 2007-es Kanadai Nagydjon pldul indokolatlanul volt piros a lmpa a boxutca vgn, amikor Felipe Massa s Giancarlo Fisichella thajtott rajta, mert a mezny vge mr rg elhaladt a boxkijrat mellett, gy zldre kellett volna kapcsolni, csak elfelejtettk. Mgis mindkt versenyzt kizrtk. Ami nagyon helyes, de ha a srga s piros jelzst nem lehet fellbrlni az autbl, ne lehessen a zldet sem.
Schumachert most azrt bntettk meg, mert betartotta a versenyplyn rvnyes KRESZ-t. Nem rhejes ez egy kiss? Teljesen rthet, hogy Damon Hill knyelmetlenl feszengett, amikor a sportfelgyelk tancsadjaknt, mint valami aktakukacnak, a szably szvegt kellett rtelmeznie, mert egyrszt versenyzknt nyilvn kpes volt Schumacherrel azonosulni, msrszt tudta, hogy gyis elfogultsggal vdoljk majd. (Ami egybknt abszurdum; Hill vrbeli profi, radsul a kzhiedelemmel ellenttben, mg ha nem is a legjobb cimbork, kifejezetten tiszteli Schumachert.)
Fontos hangslyozni, hogy a sportfelgyelk nem azonosak a versenyigazgatval, teht a bntetst nem azok szabtk ki, akik berendeltk a boxba a Safety Car-t, s zld jelzst adtak az utols mtereken. Ettl fggetlenl tny, hogy valamirt meglltak a mr 40.13-as cikkelynl, s a tbbi krlmnyt egyltaln nem mrlegeltk. Pedig teljesen evidens, hogy ezttal a versenyigazgat (vagy a sportbrk fnke, aki kiadja az utastsokat zszljelzsekre) hibzott, mert a clvonalig nem integethettek volna zld zszlkkal. Radsul, noha a Ferrari s a McLaren azt kzlte a versenyzivel, hogy mr nem elzhetnek a clig (taln Alonso is ezrt nem szmtott Schumacher tmadsra), az els tz helyezett csapatainak tbbsge lltlag a Mercedeshez hasonlan rtelmezte a helyzetet.
Charlie Whiting vdekezhet azzal, hogy a szablymdostsok ta most elszr merlt fel ez a szituci, ezrt a pillanat hevben nem volt vilgos, mi is a teend, amiben van valami, de emiatt egy versenyzn elverni a port mgiscsak igazsgtalan. A versenyirnytsban is emberek dolgoznak, nem ciki, ha nha tvednek, m a tvedsket nem beismerni, st mst bntetni miatta viszont mr az. s cseppet sem elegns.
Mint ahogy a kiszabott bntetsi ttel sem. Schumachert ugyebr formailag boxutcai thajtsra tltk, ami, mivel utlag szabtk ki, a Sportszablyzat 16.3-as paragrafusa szerint automatikusan vltozott 20 msodperces idbntetss. (Tavalyig 25 msodperc jrt volna rte, 2010-tl azonban az thajtsrt 20, a stop&go-rt 30 msodpercet adnak hozz a versenyz vgeredmnyhez.) De knyrgm, mgis hogyan lehet a verseny utn olyan bntetst kiszabni valakire, ami definci szerint eleve csak a verseny alatt tlthet le? Az emberben ezt ltva hatatlanul felmerl a gyan, hogy rosszhiszemen meg akartk akadlyozni a Mercedest a fellebbezsben, a Nemzetkzi Sportkdex ugyanis kln kikti, hogy a boxutcai thajts s stop&go ellen nincs utlagos jogorvoslati lehetsg. Ha a sportfelgyelk eleve idbntetssel sjtjk Schumachert - mert a Sportkdex erre is felhatalmazza ket -, a dntsket utlag meg lehet tmadni, gy viszont nem. Egybknt ugyanezzel az rvvel dobtk vissza a McLaren fellebbezst is a 2008-as Belga Nagydj utn, amikor Lewis Hamilton vitathat krlmnyek kztt elzte meg Kimi Rikknent. Knyelmes. Csak kiss visszataszt.
A salamoni tlet taln az lett volna, ha nem bntetnek meg senkit, s a vgeredmnyhez az utols eltti krben rvnyes sorrendet veszik alapul, azaz Alonso marad a 6., Schumacher pedig a 7. helyen. Amennyiben a Ferrari a hzagosan megfogalmazott szablyok miatt valban azt mondta Fernandnak a rdin, hogy elzni tilos (ez a rdiforgalom felvteleibl knnyen ellenrizhet), akkor Alonso is a versenyigazgat hibjnak az ldozatv vlt, ezrt rthet, hogy nem volt felkszlve Schumacher manverre - br egyrtelmen vdekezni prblt, jllehet, taln csak versenyzi reflexbl.
Mindenesetre a legrosszabb, amit a sportfelgyelk tehettek, az volt, hogy vtlenl megbntetnek valakit, radsul nem is menet kzben, hanem utlag, amikor pedig bven van idejk mrlegelni az sszes krlmnyt. Hogy a tetejbe mg a kormnyt a plyra hajigl Rubens Barrichellt is futni hagytk nagy igyekezetkben, az mr csak a hab a tortn. Egy biztos: nem sokat tettek azrt, hogy segtsenek visszaszerezni rg elvesztett jhrket.
* * *
Ennek mr a fele sem trfa. Amit Mark Webber Barcelona utn Monacban is mvelt, az felrt egy hadzenettel: ha az F-1 ifj dvskje azt hiszi, hogy krltte forog a vilg, s a Red Bull-lal csakis nyerhet vilgbajnoksgot, ht elmehet pancsolni az uszodba. Ahogy Mark a futam utn nnepls kzben visszalkte Sebet a medencbe, amikor az egsz csapat, belertve Adrian Newey-t is, ruhstul tombolt a vzben (bizarr ltvny!), az nem volt egszen jtk. Ki lehetett olvasni belle valami jelkpes fenyegetst is; Seb megprblta berntani magval Markot, de nem sikerlt kibillentenie az egyenslybl, gy maga penderlt vissza az uszodba.
Lnyegben ugyanez trtnt a plyn is. Nem tudjuk, mi az oka - Mark kapta el nagyon a fonalat, vagy esett ki a ritmusbl -, mindenesetre tny, hogy amilyen megingathatatlannak tnt Seb a szezon els nhny versenyn, olyan sebezhetnek tnik most. Taln csak rossz passzban van, de az sem kizrt, hogy a Red Bull legutbbi fejlesztsei eltvoltottk kiss az autt a stlustl. Korai lenne megtlni. Mr az is pp elg nagy pofon volt neki, hogy a barcelonai utn a monaci Q3-ban jra kikapott Marktl, hiszen ez ppen itt igencsak komoly llektani elnyt jelent, egyetlen kr azonban nem felttlenl tkrzi a vals ersorrendet. Az viszont mr igen, hogy a versenyen szintn nem tudta tartani a lpst a csapattrsval - gyakorlatilag egyetlen pillanatra sem. Mark az jraindtstl, azaz a 7. krtl kezdve rlpett a gzra, s a boxkillsig htralv 16 kr kzl 12-ben mindenkinl gyorsabb volt. Seb egyszer sem. Krnknt tlagosan tbb mint fl msodperc vlasztotta el egymstl a kt csapattrsat, ami ugyanolyan autval, egy ennyire rvid plyn bdletesen sok. Mark klnsen kzvetlenl az jraindtsok utn, hideg gumikon tudta nvelni az elnyt, gyhogy Seb ezttal semmit nem rt az ltalban j kezdetet jelent Safety Car-fzisokkal. Persze pechje is van, mert amikor volt cscsformban, a technika gyakran cserbenhagyta, ezzel azonban szmolni kell.
|
|
Webber, Vettel s Kubica krid-grafikonja (nagythat). Robert vgig Seb sarkban volt, nem hagyta lni. Ha a rajtot nem rontja el, a Renault-val is legyzhette volna a lassabbik Red Bullt. Webber viszont mindenki szmra elrhetetlen volt. |
|
Webber mellett a htvge msik hse, semmi ktsg, Robert Kubica volt, aki a Renault-bl szinte a lehetsgesnl is tbbet hozott ki. Mr az idmrn gyesen sakkozott, egy helyett kt garnitra szuperlgy Bridge-et sprolva meg a Q3-ra, br az utols krben mr a plya kzepe tjn gy rezte, hogy a gumik vesztettek a tapadsukbl. A 2. rajtkocka statisztikailag ugyan nem tl kedvez (aki innen indul, az esetek tbbsgben visszaesik legalbb a 3. helyre, s ez az aszfalt porossgt meg az els kanyarig vezet vet ismerve nem csoda), de az a tny, hogy Robert lenyomta Sebet, nmagban is siker volt. Persze tudta, hogy rsen kell lennie, ezrt elre elhatrozta, hogy vdekezni fog; m amikor gy ltta, Mark a vrtnl rosszabbul rajtol, tl nagy volt szmra a csbts. Kicsit durvn adott gzt, kiprgtek a kerekei, s mris Seb ldozatul esett - st, mg Felipe Massval szemben is kedveztlen pozciba kerlt. Seb elszr szintn azt hitte, hogy be fog ragadni, mert a motorja egy pillanatra leejtette a fordulatszmot, de azutn magra tallt, a tiszta ven kitnen betapadtak a hts kerekei, s mris a 2. helyen gyorstott ki az emelkedre. Robert azonban vgig rnykknt kvette, egyedl a 14-18. krkben tudott nmileg elszakadni tle; ha a rajtnl nem cserlnek helyet, a Renault-t nehz lett volna megvernie. Nem kis bravr volt ez Kubictl.
Stratgiailag megint azt lttuk, amit Bahreinben s Barcelonban, megfszerezve egy kis kreativitssal. Ezttal Fernando Alonso volt az a tnyez, amely elindtotta a boxkillsok lavinjt. A ltszattal ellenttben nem az trtnt, hogy Lewis Hamiltont azrt hvtk ki j gumikrt a 17. krben, mert Fernando vszesen kzeledett hozz; ellenkezleg: tvolodott tle, s a McLaren ppen arra vrt, hogy 25-26 msodpercre njn kzttk a klnbsg (egy kills Monacban nagyjbl ennyi ideig tart), s gy Lewis biztosan elje trjen vissza a plyra. Az idzts mesteri volt. Fernando ugyanis elzleg be volt ragadva Kovalainen mg, t azonban a 16. krben megelzte, s mivel Alguersuari mg 9 msodpercre volt tle, tmenetileg ress vlt eltte a plya. A McLaren tudta, hogy nagyon gyors lesz, mert egyszer, a 12. krben, mr autzhatott szabadon, s akkor mindenkinl jobb, 1:18.463-as tempt diktlt, Lewisra pedig 1.2 msodpercet vert. Ha Lewis a 16. krben cserl kereket, mg , ha pedig a 18-adikban, mr nem lett volna elg nagy az elnye ahhoz, hogy Fernando eltt maradjon. Ez ltszott is: hozzvetleg 2 msodperccel a Ferrari eltt hajtott ki a boxutcbl, de a kt aut kztti klnbsg nhny krn bell gy is szinte nullra cskkent, hogy Lewisn j gumik voltak. Mg ha ez a kzdelem nem is a gyzelemrl szlt, a McLaren az utbbi vek egyik legelegnsabb, legpreczebb boxutcai manvert hajtotta vgre. Az ilyen bjtatott rszletekrt rdemes odafigyelni a stratgira.
Fernando verhette a fejt a falba, amirt szombat dleltt elkvette azt a teljesen felesleges hibt a Massenet-nl, de utna ktsgkvl mentette a menthett. Az F-1-es garzsban ritkn ltni olyan szvszaggatan fjdalmas arckifejezst, mint amivel nzte vgig az idmrt ttlensgre tlve, a versenyen viszont jl jtt ki neki a lps. Azzal kifejezetten mzlija volt, hogy az 1. krben Nico Hlkenberg balesetet szenvedett az alagtban, a Ferrari ugyanis mindenkppen akkor akarta lecserlni a szuperlgy gumikat Fernando autjn, s a Safety Car nlkl vagy 40 msodpercet vesztett volna az lmeznnyel szemben - mrpedig gy aligha kerl Schumacher s Rosberg el.
|
|
Schumacher s Alonso aktulis, msodpercben mrt lemaradsa Hamiltonhoz kpest (nagythat). Ltszik, hogy a McLaren milyen gyesen idztette Lewis boxkillst a 17. krre - elkapva azt az egyetlen pillanatot, amikor Fernando eltt trhetett vissza a plyra. A Mercedes soha nem kerlt olyan helyzetbe, hogy eljtssza ugyanezt. |
|
A Mercedes azrt nem tudta eljtszani ugyanazt a trkkt, mint a McLaren Hamiltonnal, mert Schumacher elnye Alonsval szemben - az emltett Safety Car jvoltbl - sohasem ntt 18.4 msodperc fl. A 16. krben volt ennyi, aztn, ahogy Fernando Alguersuari utn eredt, Michael viszont Rubens Williamsnek hts szrnyt bmulta, tovbb cskkent. Igaz, hogy Barcelona utn ismt Schumacher boxkillsa volt a legrvidebb a verseny alatt, de az is 24.914 msodpercig tartott, gyhogy Fernando simn megelzte t. Ez volt az oka annak, hogy a Mercedes Roberget megprblta sokig kint tartani a plyn. A hzs kis hjn bevlt, mert amikor Michael s Rubens a 19. krben egyszerre elmentek kereket cserlni, Nico eltt szabad lett az t, s hirtelen mindenkinl gyorsabb lett. Pechre azonban Webber a 23. krben pp az orra el hajtott ki a boxutcbl, s meglltotta a menetelst: 0.8-1.2 msodperccel visszalassult tle. Ezzel sszesen legalbb 4 msodpercet vesztett, pedig csak 2.6 msodperccel Fernando mgtt trt vissza a plyra, vagyis Mark nlkl t s Michaelt is biztosan megelzte volna - st, mg Lewist is lett volna eslye elkapni. A Mercedes valsznleg Schumachert is ilyen sokig kinn tartotta volna, ha tudja, hogy a 19. krben Barrichello is kereket cserl, teht Michaelt utna nem fogja feltartani; a sors irnija, hogy azrt t hvtk ki elszr, ami rendszerint elnyt jelent, mert haladt ell, de most pont ez lett a veszte.
Br ez a vgeredmnyen elsre nem ltszik, a krid-tblzat sorai kztt olvasva kiderl, hogy Brawn mirt optimista a Mercedes formjval kapcsolatban. A versenynek akadt egy olyan szakasza, konkrtan a 20. s a 25. kr kztt, amikor felvltva Rosberg s Schumacher volt a leggyorsabb a plyn - mindketten hrom-hrom krben. Ez azrt klnsen rdekes, mert Nico ekkor lgyabb keverk hasznlt, Michael viszont kemnyebb keverk j gumikon autzott, vagyis a skla kt ellenttes vgt kpviseltk, de gy is, gy is jobb tempt diktltak mindenki msnl, belertve a kt Red Bullt s Kubica Renault-jt is, holott akkor ket sem akadlyozta senki. Michael a verseny vge fel azrt mg jtszadozott egy kicsit, fel-felvillantva az autjban rejl tartalkokat: nha direkt lemaradt Fernandtl, hogy megfelel trkzt hagyjon, aztn szpen odaszott, mint pldul a 70-71. krben. Ezek utn rdekes lesz ltni, hogy mire kpes a Mercedes, ha egyszer zavartalanul autzhat. Monacban slyos rat fizettek azrt, hogy Barrichello megelzte ket a rajtnl, m ha jl jn ki nekik a lps, mg tnyleg okozhatnak meglepetst. |