♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2009 Bahrein

Martin Whitmarsh s Max Mosley alakul romncnak lttn nagyjbl olyan benyomsom tmadt, mintha a waterloo-i csata estjn Napleont pillantottam volna meg Wellingtonnal pusmogni egy belga srz gyertyafnyes szeparjban. Lehet, hogy a Ron alatt eljegecesedett McLaren tnyleg kezd felengedni?

Nagy kr, hogy a vlsg kinyrta az F-1 "majdnem fggetlen napilapjt", a Red Bulletint, mert a prba kedvrt most szvesen bestlnk a kezemben egy pldnnyal a McLaren Brand Centre-be, hogy a nyakamat behzva kvncsian lessem szgyentelen tettem kvetkezmnyeit. Ha ugyanis az ember eddig elkvette ezt a vtkes knnyelmsget, s ne adj' isten annyira szerencss volt, hogy vletlenl belebotlott a fldszinten terepszemlt tartva portyz Ron Dennis-be, kt vlasztsa volt: 1) az elveihez hen nknt kihajtotta magt a motorhome-bl az jsggal egytt, hogy a lba sem rte a fldet, s a kinti hsgben folytatta az olvasst, vagy 2) gyvn meghunyszkodva eleget tett a felszltsnak, s tadta a Red Bulletint Ronnak, aki szemltomst kedvtelve begyrte azt a legkzelebbi krmozott szemtkosrba ("pontosan oda val"), majd szles mosollyal, szvlyesen kezet nyjtott, s felknlta a McLaren szinte vendgszeretett - annak minden hibernlt melegsgvel egytt.

Rhgjenek csak, rhgjenek btran, de ez tnyleg megtrtnt. Az gynevezett "preoptimalizlt uniform vllalati kultra" (ronspeak-mentesen: sterilizlt technokratizmussal slyosbtott kartnyelt pedantria) oltrn mindent ritulisan felldoztak a McLarennl, amin nem szerepelt a csapat logja, nem tartalmazott legalbb 27 szzalkban valamilyen titntvzetet, a humorrzk akr leghalvnyabb tnetei jelentkeztek rajta, vagy a testhmrsklete urambocs' meghaladta a 33.2 Celsius fokot. Magyarn, hogy egy kis angolos tlzssal lefordtsuk ezt rthetbb nyelvre, a kedlyes humanizmus, legalbbis a klvilg fel, egyb ernyei mellett nem volt a McLaren legersebb oldala. Az embernek valahogy az volt az rzse, hogy itt mg a csokis croissant-t is elektronikusan hitelestett emailben kell megrendelnie a reggeli tejeskvja mell.

Most azonban, br magam is nehezen hiszem el, gy tnik, hogy mindez megvltozhat. Mr n kezdtem feszengeni attl a negdes elzkenysgtl, amellyel Ron utdja, Martin Whitmarsh szzegyedszer is nyilvnosan bocsnatot krt Lewis Hamilton melbourne-i hazugsga miatt, s az rmtl repesve hajlongott a Mariana-rok fenekig, hogy az FIA Motorsport Vilgtancsa kegyeskedett meghallgatni t, az elkrhozott, bns lelket, a gyarl fldi halandt. Ht persze, ismerem azt az idegest tpust, aki elnzst kr, ha a lbra lpnek, aztn szabadkozva megkszni mg azt is, hogy elnzst krhetett, de nem hinnm, hogy Whitmarsh ilyen szemlyisg.

Nem, sokkal tbbrl van itt sz. gy ltszik, a McLarennl kezdik megtanulni a Ferraritl azt, amit a Ferrarinl trtnetesen pp most kezdenek elfelejteni: hogy tudniillik nem rt, ha az ember jban van a brval, s mieltt nyilvnosan lekpkdn a plyn, egy kors sr mellett, szemlyesen prblja meg vele tisztzni a nzeteltrseit. Whitmarsh s Max Mosley alakulban lv romnct figyelve nekem is az a benyomsom tmadt, mintha a waterlooi csata estjn Napleont s Wellingtont pillantottam volna meg sszebjva egy belga srz szeparjban; ktsgkvl van benne valami gyans s hihetetlen. Szvesen belenznk Whitmarsh fejbe, hogy lssam, mire gondol valjban (nyugi Martin, nem rom meg!), de a lnyeg nem ez - hanem az a tny, hogy a McLaren hajland s kpes volt nyitni az FIA fel.

Egy csppnyi illzink se legyen afell, hogy ez nem vletlen, s nem is csupn a bntetstl val flelem sznalmas tanjele, hanem bizony egy komoly s tudatos "kultravlts", ahogy azt Mosley tallan megfogalmazta. Egyben nylt beismerse annak, amit mindenki tudott, de senki sem ismert el, vagyis hogy a McLaren s az FIA eddig igenis, hm, hadillapotban voltak egymssal. A kibkthetetlen ellentt azonban a jelek szerint csak Dennis s Mosley szemlyes viszonybl fakadt, ezrt most, amikor Ron meghajolt, s glnsan lelpett a sznrl, a csapat rendezhette a viszonyt az FIA-vel.

Azrt nem olyan egyszer m ez, mint amilyennek hangzik, mert nyilvn Whitmarsh-nak is le kellett nyelnie egy j adag srtettsget, s nagyvonalan tl kellett lpnie a korbbi tlegek fjdalmas emlkein. Mindenkppen dicsretet rdemel, hogy megtette. Ezt a McLaren elktelezett hvei kzl nhnyan hatatlanul behdolsknt vagy megfutamodsknt fogjk rtelmezni, holott egyltaln nem az - btorsgra s eltkltsgre volt szksg hozz. A helyzet ezrt paradox mdon gy hozta, hogy a hazugsggy, legalbbis a McLaren szmra, hossz tvon taln tbbet hasznlt, mint rtott, mert az szolgltatott rgyet a csapat s az FIA bkektshez. Egyesek, ahogy Lewis Hamilton s Dave Ryan, persze megsebesltek vagy elestek tkzben, s a McLaren imidzse sem lett rzsaszn, ami semmikppen nem rmteli, a drma vgkifejlete azonban tbb ldozattal is jrhatott volna.

s a McLaren tnyleg nem bzta m a vletlenre a kultravltst. A bahreini paddockban kellemes meglepetst okozott, hogy a csapat teljesen tformlta a vendglt-egysgt, s mindenekeltt a vendgltsi filozfijt, kln SMS-ben, feltn szvlyessggel invitlva az jsgrkat "s bartaikat" ideiglenes otthonba. Helyzeti elnyknt ptve a Johnnie Walkerrel fennll rgi kapcsolatra, a Red Bull felsgterletre arctlanul betrve mg specilis koktlokkal is igyekeztek megpuhtani gyanakv vendgeiket (br hogy mirt ppen egy dealkoholizlt vezetben, azt ne krdezzk!). A lnyeg persze nem az "Absolute Taste Kzel-Keleti Fuvallat" cukorszirupos zvilgban, hanem az zenetben volt elrejtve: mostantl haverkodjunk, srcok! Ht, ha gy llunk, lassan elkezdhetnk levakarni azt a sok diderget krmot is a szemetesvdrkrl...

Taln nehz lesz megszokni, de n azt mondom, j ez gy. Persze ppen a Ferrari s Stefano Domenicali pldja mutatja, hogy milyen veszlyei vannak az effle nyitsnak: a fegyelem az egsz hierarchiban meglazulhat, s akkor jnnek az elbaltzott boxkillsok meg a zagyva stratgik. Mert, noha lebecslni soha nem szabad ket, hiszen a technikai htterk lenygz, ahogy most ll a helyzet, a Ferrari meg a McLaren vrszomjasan vicsorg bengli tigrisbl bartsgosan dorombol kiscicv vltoztak.

Megrte? A fene tudja; lehet, hogy rkk elgedetlen vagyok, de valamirt a tigrisnek is jobban hiszek, ha morog, mint ha brndos tekintettel zsoltrokat ftyrszve vrands kismamknak adja t az lhelyt a villamoson.

* * *

Mikzben a McLaren s a Ferrari kitart munkval megszeldtettk nmagukat, a plyn olyasmi trtnt, amit az elmlt vekben nehezen hittnk volna el: kt gyri tmogats nlkli csapat llt az lre a pontversenyben. Ha Kimi, Lewis s trsaik nincsenek rsen, a vilgbajnoksg hamarabb Button-Vettel show-v fajul, mint amennyi id alatt k kimondhatnk, hogy "KERS."

Habr a Red Bull s a Brawn GP udvariasan adogatjk t egymsnak a vezetlst, nagyvonalan a msikrl lltva, hogy a mezny jelenlegi leggyorsabbja, a valsg valahogy gy fest, hogy egyetlen krben a Red Bull, a hosszabb etapokon viszont a Brawn GP tett szert nmi illkony elnyre.

A Bahreini Nagydj azon versenyek sorba tartozott, amelyek a nyers erviszonyok szerint akr rendkvl szorosan is alakulhattak volna, a krlmnyek miatt mgis viszonylag sima eredmnyt hoztak. Azrt az els nhny kr, ahogy gyakran ngy-t aut helyezkedett a plyn cikzva centikre egymstl, olyan dinamikus jeleneteket varzsolt a kpernyre, hogy a tz ujjunkat is megnyalhattuk utna. Ksbb persze ellaposodott kiss a kzdelem, ez azonban minden szempontbl az autversenyzs legjava volt. Az ember, ha odafigyelt, nhny bvs pillanatra gy rezhette magt, mintha az akci kzepbe csppent volna.

 
A hrom dobogs krid-grafikonja. Vettel s Trulli a msodik-harmadik etapban egymst akadlyoztk. ALUL: A hrom versenyz krid-eloszlsa. Trulli volt a leggyorsabb, de Button egyenletesebben autzott jobb krket.

Maga Jenson Button is tisztban volt vele, hogy az idei hrom kzl ez a gyzelme volt a legkevsb egyrtelm, de pp ezrt egyszersmind a legdesebb is. Idn elszr ugyanis zemanyag-korrigltan sem a Brawn GP volt a leggyorsabb a Q3-ban: a teoretikusan szmolt, szraz tankos krideje is a pole-t megszerz Jarno Trullinak volt a legjobb. 1:31.6-os, mg Vettel 1:31.8-as, Button pedig csak 1:32.0-s ideredmnyt rt el, ha figyelembe vesszk, hogy mennyi benzin volt az autjukban.

A Brawn a tikkaszt bahreini hsgben egsz htvgn kszkdtt a htssel, ami annak a kellemetlen rksge, hogy az autjukat ksn ptettk t a Mercedes motorhoz. A problma olyannyira nyilvnval volt a csapat szmra, hogy mr a pnteki szabadedzseken sem mertk tlerltetni a motort, ezrt a versenyziknek egy gyors kr utn mindig egy lasst kellett teljestenik. Ez egyrszt megneheztette a hossz etapos tempjuk kirtkelst, msrszt a gumik zemi hfokon tartst is - jllehet, azt mr pnteken sejtettk, hogy az autjuk kmletesen fog bnni a Melbourne-ben mg katasztroflis temben elkop szuperlgy keverk Bridgestone-okkal.

A szuperlgy gumik ellenllsga az egsz meznyt meglepte. Mieltt megrkeztek Bahreinbe, a legtbben azt vrtk, hogy egy nhny krs etapot is knszenveds lesz vgigknldni velk, vgl azonban annyira jl bevltak, hogy a versenyen mindenki elnyben rszestette ket (egyetlen versenyz sem hasznlta a ktelez egy etapnl tbbre a kzepes keverket). A klns jelensg feltehetleg abban gykerezett, hogy a forr leveg ritkbb a hvsnl, ezrt az autk aerodinamikja Sakhirban a szoksosnl kisebb leszort ert lltott el, s gy a gumikat is cseklyebb terhels rte a vrtnl. A klnbsg csak nhny szzalk volt, de a jelek szerint ez is elegendnek bizonyult ahhoz, hogy a szuperlgyak ppen az optimlis zemi tartomnyukba kerljenek, a kzepeseket viszont mg a 47-51 fokos aszfalton is nehz legyen felmelegteni.

Mivel szintn aggdtak, hogy albecsltk a vzhts ignyeit, a Brawnnl a verseny eltt a karosszria-borts minden nlklzhet elemt leszedtk az autik htuljrl, hogy megknnytsk a forr leveg kiramlst - amivel persze beldoztak valamennyit az aerodinamikai teljestmnykbl. Hogy a motort tlterhelte-e ez a verseny, az ksbb fog kiderlni, amikor majd ismt felhasznljk (az idei szablyok szerint ugyebr mr k dntik el, hogy mikor), mindenesetre az utols 15 krben a biztonsg kedvrt mr lejjebb llthattk a maximlis fordulatszmt. Kln jl jtt, hogy Button senki mg nem ragadt be huzamosabb idre, mert az a hts hatkonysgt, s gy a motor sebezhetsgt is tovbb rontotta volna.

Button tulajdonkppen az els kt krben nyerte meg a Bahreini Nagydjat. Elszr is azzal, hogy lerajtolta Sebastian Vettelt (aki 4 krrel hosszabb els etapot tervezett, teht ha ell marad, valsznleg a clig maga mgtt tudja tartani t), msodszor pedig azzal, hogy a 2. kr elejn kifkezte Lewis Hamiltont, s gy meglghatott a Red Bulltl. Nem spanyolviasz, de ez volt a verseny kulcspillanata. Vettelt ugyanis ettl kezdve vgig feltartottk - az els etapban Hamilton, a msodikban Jarno Trulli -, ezrt nem hasznlhatta ki a ksbbi tankolsaibl add taktikai elnyt. Mire Button a 15. krben killt a boxba, Vettel htrnya mr 11 msodperc volt; ezt a kvetkez 4 krben 6-ra dolgozta le, de akkor meg beszorult Trulli mg, s a Toyota msodik kerkcserjig ismt 17 msodperces lemaradst gyjttt ssze Buttonhoz kpest. Szmra kln katasztrfa volt, hogy az egybknt gyors Trulli akkor ppen a kzepes keverk gumikon autzott, ezrt lassan haladt, s Vettel tempjt is szksgkppen diktlta.

Buttonnak emellett segtsgre sietett egy vletlen egybeess is: az, hogy mindig egyszerre llt ki a boxba Vettel feltartjval (a 15. krben Hamiltonnal, a 37-edikben Trullival). Ha Hamilton s Trulli akr egy kicsit korbban cserlnek kereket, mint , Vettel hamarabb elkezdhetett volna felzrkzni hozz. Nem gy trtnt.

A krlmnyek teht bizonyos rtelemben mind sszejtszottak Vettel ellen, de ettl fggetlenl tny, hogy Button magnak ksznheti a gyzelmet, hiszen meg tudta elzni Hamiltont, vetlytrsa viszont nem. Ugyanakkor mind nyilvnvalbb vlik, hogy jelenleg a Red Bull s a Brawn GP a legersebb csapatok; Vettel ezek utn klnsen bnhatja, hogy Melbourne-ben sszetkztt Robert Kubicval, mert az gy elvesztett 6-8 pont bizony nagyon hinyozhat majd neki a vgelszmolsnl, amikor majd arra kerl a sor.

* * *

A Toyota mg sohasem llt annyira kzel els nagydjgyzelmhez, mint most, Bahreinben. A szmok azt sugalljk, hogy ha nem vatoskodjk el a stratgijukat, legalbbis alaposan megfuttathattk volna Buttont a pnzrt.

Elszr ott rontottk el, hogy az idmrn albecsltk a sajt kpessgeiket. Trulli a Q3-ban 0.584 msodpercet vert a 3. helyezett Vettelre, ami azt jelenti, hogy mg gy is megszerezhette volna a pole-t, ha 3-4 krrel tbb benzint cipel. A Toyotnl azonban biztosra akartak menni, ezrt mr a 13. krre betemeztk Trulli els tankolst, m vgl mg ezt is elrbb kellett hozniuk egy krrel, mert az autja a vrtnl tbbet fogyasztott a nyit etapban.

A kvetkez stratgiai tvedsk az volt, hogy a kzps, leghosszabb etapra a kzepes keverk gumikat vlasztottk - a tbbi versenyz kzl csak Mark Webber tett gy, s valsznleg is csak azrt, mert a taktikjt menet kzben mdostottk hromrl kt killsosra. A Toyotnak ezt a dntst szintn az vatossguk diktlta, mert nem voltak benne biztosak, hogy a szuperlgy gumik kibrtk volna a 22-25 krs szakaszt, de visszatekintve nehezen rthet, hogy mirt nem vllaltk be azokat mgis legalbb az egyik autjukkal.

Pedig a Toyota most tnyleg erbl volt gyors: zemanyag-korrigltan Trulli az els boxkillsig hajszlra azonos tempt diktlt, mint Button, a verseny leggyorsabb kreinek tabelljn is a Toyota prosa foglalta el az els kt helyet, s mg a mindenkori benzinszinteket figyelembe vve is Timo Glock rte el a legjobb ideredmnyt. A Toyota egyrtelmen hatkony autt ptett erre az vre, azt azonban csak remlhetik, hogy a bahreini nem egyszeri, elszalasztott lehetsg volt szmukra.

 
Rikknen, Hamilton s Trulli zemanyag-korriglt krid-grafikonja (nagythat). A kzps etapban szzadmsodpercre azonos tlagot autztak, de Trulli ekkor a rosszabb, azaz a kemnyebb keverk gumikat hasznlta, mg Rikknen s Hamilton a lgyabbakat.

Glock a verseny vgn mg Kimi Rikknen Ferrarijt sem tudta megelzni. Ez nem vletlen, Rikknen ugyanis idn elszr vgre ismt vilgbajnokhoz mltan vezetett: akrcsak Hamilton a McLarenbl, is kihozta a Ferraribl azt a keveset, ami benne volt. Az 57 kr alatt egyetlen rossz mozdulatot sem tett. A versenyzk teljestmnynek egyenletessgt tbb-kevsb vltozatlan plyaviszonyok mellett trheten mri a kridejeik szrsa (termszetesen kihagyva a "rendellenes" - a Safety Car mgtt tlttt, illetve a boxba be- s kivezet - krket). Ez bizonyos tekintetben mg jobban is mutatja az egyni teljestmnyt, mint pldul a krtlag, mert kevsb fgg az aut gyorsasgtl. Mindenkppen beszdes teht, hogy vasrnap Hamilton (0.493 msodperc), Vettel (0.547), Rikknen (0.576), Alonso (0.621) s Button (0.625) vezettek a legcseklyebb szrssal.

Ezzel szemben Felipe Massa, Bahrein sivatagi hercege a kzps etapban hihetetlenl ingadoz eredmnnyel keringett a plyn, felvltva autzva 1:35-s s 1:38-as krket. annak a npi blcsessgnek a kerekeken gurul bizonytkv vlt, hogy a szegny embert az g is hzza. Mr a verseny eltt kiderlt, hogy az autjban elromlott a telemetriai rendszer (ahogy ksbb Domenicali mondta: "Mamma Mia!"), ezrt a csapat rdin rkez krseire a kormny gombjait nyomogatva kellett lavroznia a menrendszerben, hogy menet kzben beolvashassa a fontos paramtereket. A rajtnl pedig nem mkdtt, s ksbb is ki-kihagyott a Bahreinben krnknt fl msodpercet r KERS-e, gy Rikknen is simn fakpnl hagyta, hogy a clegyenes vgn elfordulva letrje az els vezetszrnyt (jra "Mamma Mia!"). Az orrkp-csere kzben feltankoltk az autjt, s Massa ezutn zemanyag-korrigltan egszen addig gyorsabb volt Rikknennl, amg Webber a 15. krben ki nem gurult a boxutcbl - ppen az orra el. Hihetetlen, de a tavalyi vilgbajnoksg 2. helyezettjnek ngy fordul utn mg pontja sincs.

Sebaj, a Ferrari legalbb megtrte az tkot. Rikknennek tulajdonkppen az 5. helyet utaltk ki, csakhogy a msodik killsnl megszorult az autjn a bal els kerkfed, ezrt 1.5-2 msodperccel tbb idt tlttt a boxban a tervezettnl. Mivel Rubens Barrichello a harmadik tankolsa utn pontosan eltte kanyarodott ki a plyra, Rikknen ezzel vesztett egy pozcit is.

* * *

A hten beszlgettem a BMW egyik nagykutyjval, aki az istll idei vergdsrl beszlve a kvetkezt mondta: "Az autversenyzsben nem lehet mindent megtervezni." Ht ez az. Azt sem tudtam, hogy srjak-e vagy nevessek, ez ugyanis szrl szra Robert Kubica szvege. Tavaly, amikor a BMW az eredeti temezshez ragaszkodva mr korn elkezdte a 2009-es felkszlsre tcsoportostani az erforrsait, a vb-cmrt mg harcban ll Kubica nyltan azt szerette volna, ha 2008-ra koncentrlnak. Ezrt ssze is zrdlt Mario Theissennel. "Val igaz, hogy idn mg nem szerepelt a terveink kztt a vilgbajnoki cm megszerzse, de ebben a sportban nem lehet mindent megtervezni. Nha meg kell ragadni a vratlanul knlkoz alkalmat" - vlte Kubica. - "n gy tekintettem erre az eslyre, mint ami taln rkre az egyetlen lesz, mert az letben soha nem lehet biztosan tudni az ilyesmit."

A BMW szmra fjdalmas lehet a felismers, hogy Kubicnak mennyire, mennyire igaza volt. A Forma-1-hez nem lehet a szocialista tervgazdlkods szellemben viszonyulni. Amita 2006-ban nll csapattal szllt be a sorozatba, a BMW vrl vre vonalzval rajzolt lpcsfokokon mszott egyre fljebb, de tulajdonkppen szksgszer volt, hogy elbb-utbb letrik alattuk valamelyik, mert a sportban a teljestmny mindig relatv, s a tbbiek fejldsvel senki sem szmolhat.

Meglehetsen nyilvnval, hogy a kezdettl fogva dupla diffzoros Williams mostanra lemaradt, s gy ngy verseny utn a Brawn GP, a Red Bull s a Toyota a mezny igazi cscsragadozi. Az viszont klns, hogy a BMW, amely Melbourne-ben mg trheten gyorsnak tnt, mennyire htraesett. Ennek egyik bizonytkakppen rdemes sszehasonltani a csapatoknak a malajziai s a bahreini plya kzps szektorban elrt rszidejeit. Noha mindkettben tallhat egy-egy hajt is, alapveten mindkettre a sodrs kanyarok jellemzek, ezrt elg pontosan kirajzoljk az autk aerodinamikai kpessgeit. Az albbi tblzatban lthatak az adatok.

  Csapat Sepang Dif Csapat Bahrein Dif Sor
1. Toyota 31.079   Red Bull 39.856   1.
2. Brawn 31.103 +0.024 Williams 39.913 +0.057 2.
3. Williams 31.160 +0.081 Toyota 39.927 +0.071 3.
4. Red Bull 31.213 +0.134 Brawn 39.972 +0.116 4.
5. BMW 31.289 +0.210 Ferrari 39.999 +0.143 5.
6. Ferrari 31.551 +0.472 Renault 40.109 +0.253 6.
7. Renault 31.560 +0.481 McLaren 40.255 +0.399 7.
8. McLaren 31.811 +0.732 Toro Rosso 40.321 +0.465 8.
9. Toro Rosso 31.889 +0.810 BMW 40.339 +0.483 9.
10. Force India 32.044 +0.965 Force India 40.513 +0.657 10.

Mr els pillantsra feltn, hogy mindkt szektort a dupla diffzoros csapatok uraltk, br a bahreini S2-ben a Red Bull rte el a legjobb rszidt, bizonytva, hogy az RB5 a trkks megolds nlkl is igencsak aero-hatkony (termszetesen a klnfle belltsi paramterek is szerepet jtszanak az ideredmnyben, gyhogy ez csak egy laza tmutats). Ha a BMW-t egy pillanatra kivesszk az egyenletbl, az is ltszik, hogy a tbbi csapat sorrendje nem vltozott - annak ellenre, hogy a Renault-nak, a McLarennek s a Force Indinak Bahreinben mr volt valamilyen dupla diffzora, mg Malajziban nem. Ez azrt tanulsgos, mert bizonytja, amit tbben hiba hajtogattak makacsul, tudniillik hogy nem minden a diffzoron mlik.

Mivel a Circuit de Catalunya vrbeli aero-plya, ha a csapatok vltozatlan autkkal utaznnak el oda, az ersorrend alighanem gy alakulna kzttk, mint a bahreini S2-ben. A McLarennl pldul tudjk, hogy macers dolguk lesz, mert k az els ngy versenyen fokozatosan pofozgattk ki az autjukat (Sakhirban sszesen 12 rncfelvarrst vgeztek rajta), mg a tbbiek - klnsen a Ferrari s a BMW - minden jtst egyszerre, Barcelonra koncentrltak. Ezrt szmtani lehet r, hogy k most relatve nagyobbat fognak elrelpni, mint a McLaren vagy a Renault.

Monacra, ha minden igaz, mr az sszes csapatnak lesz dupla diffzora, ez azonban korntsem jelenti azt, hogy valamennyiknek egyforma elnyt fog biztostani. Egy olyan aut aerodinamikja, amit eleve ahhoz terveztek, valsznleg harmonikusabban fog mkdni vele, mint egy olyan, amire csak utlag buherltk r az j diffzort.

Ha a Ferrari s a BMW Barcelonban sem trnek be az lmeznybe, tnyleg rdemes lesz megfontolniuk, hogy felldozzk 2009-et, s a fejlesztseiket a 2010-es szablyokra sszpontostva lpselnyre tegyenek szert. Msklnben azt kockztatjk, hogy mire ledolgozzk az idei htrnyukat, jvre megint lemaradnak. Ez egybknt is veszlyes lenne, de a jelenlegi gazdasgi helyzetben klnsen necces - egy gyenge vet taln mg ki lehet magyarzni, az azonban korntsem biztos, hogy a BMW igazgattancsa kt tszenvedett idny utn sem lltan le a kltsges sportprogramot.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU