♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2011 Eurpa

A Ferrari kezd kilbalni tavaszi fradtsgbl, s br taln nem volt annyira feltn, Valenciban egyre tisztbban lttk clkeresztjkben a Red Bullt. De maradt-e mg idejk a lvsre, hogy letben tartsk bajnoki remnyeiket?

Maranellban mostanban hajlamosak elknnyelmskdni az idny elejt. Elfordul, hogy a vrtnl gyengbben muzsikl az autjuk az les bevetseken, viszont operatv szempontbl sincsenek ilyenkor mg a topon. Rendszerint ebben az idszakban kvetik el arcpirt stratgiai bakijaikat, s a mszaki hibik is ltalban e tjban jelentkeznek nluk. 2007 s 2011 kztt pldul tizenngy meghibsods rte a Ferrari autit a futamokon, amibl kilenc a szezon els t viadaln kvetkezett be.

Mg az j vezred hajnaln pont az jellemezte a Ferrarit, hogy kemnyen megnyomtk a szezon elejt, megalapozva sikeres bajnoki hadjratukat, az elmlt vekben hiba tntek ersnek a tli teszteken, a futamok krlbell harmada utn azon kaptk magukat, hogy valamely rivlisuk meglpett tlk a pontversenyben. Klnsebb gyet nem csinltak belle, az els futamok kudarcait kveten bevlt sablonok volt a piltk s csapatvezetk nyilatkozataiban az olyan kifejezsek, mint a "hossz mg az idny", vagy a "htra van mg X verseny, melyeken Y pontot lehet szerezni." A httrben persze nem lankadt a munka, de az volt az ember rzse, hogy nincs hatrozottan megragadva az gaskod paripa gyeplje.

A versenynaptr egyre hosszabb, egyfajta biztonsgrzetet ad a csapatoknak, hogy a korai botlsok kijavthatk, s klnben is, a dnt pillanatban, a vgelszmolsnl kell j pozciban lenni, nem a kezdetnl. jabban radsul temrdek mszaki szablyvltoztatssal traktljk a meznyt vrl vre, s knnyedn lehet hivatkozni r, hogy idbe telik, mire normlisan kiismerik az gy-gy tszabott autk viselkedst. Amint elkaptk a fonalat, beindul a fejlesztsi gpezet, melyet a szinte kifogyhatatlan pnztartalkokkal rendelkez lgrdk brnak legjobban.

A Ferrarinl valami hasonl szemllet terjedhetett el az utbbi idben. 2006-ban a trhet kezds utn hossz idre a Renault rnykba kerltek, ahonnt csak huszros hajrval tudtak kimszni, a szezonzrig letben tartva Michael Schumacher bajnoki remnyeit. Egy v mlva hasonl trtnet jtszdott le, annyi klnbsggel, hogy Kimi Rikknen felzrkzst nem kis mzlival siker koronzta, s Brazlira ledolgozta menet kzben sszeszedett htrnyt a McLarenekkel szemben. 2008-ban valamivel ksbb kerlt lemaradsba a Ferrari, de az idny vgre ismt sszekaptk magukat. A drasztikus szablymdostsokkal indtott 2009-et korn felejtsre vettk Maranellban, mivel hiba mutattak letjelet pr verseny utn, lttk, hogy a vb-cm mr elszott, s inkbb a kvetkez esztendre fordtottk figyelmket. Nem bizonyult tlsgosan kifizetd tletnek, hiszen noha egy szerencss gyzelemmel nyitottak Bahreinben, utna egy darabig ismt csak passzv statisztk voltak a gyzelmekrt vvott csatkban. Aztn rendeztk soraikat, s Fernando Alonso vgl karnyjtsnyira kerlt harmadik sszetettbeli diadaltl, amit, mint tudjuk, az utols versenyen elkvetett taktikai hiba folytn nem sikerlt megszereznie.

Szinte ksrtetiesen hasonl forgatknyv van kszlben 2011-re, legalbbis eddig. A vltozatossg kedvrt ezttal a Ferrari infrastrukturlis ltestmnyeinek egyikben, a szlcsatornban trtnt malr: az istll flrekalibrlta a berendezst, gy a benne mrt adatok nem egyeztek a plyn mrtekkel. Minderre prilis-mjus tjkn derlt fny, s a csapat azt jsolta, leghamarabb 2 hnap mlva jelentkezhet a korrekcik hatsa. gy tnik, az Eurpa Nagydjon tnyleg megmozdult valami.

Alonso 2. lett a htvgn, befrkzve a kt Red Bull kz. nmagban nem nagy sz, gondolhatnnk, hiszen a cmvd alakulat idn mg csak egy ketts gyzelmet jegyzett, radsul Sebastian Vettel tz msodperces elnnyel rt clba az len. Igen m, de hiba nzhettk vasrnap az v taln legunalmasabb futamt, valjban kzel sem vezetett annyira sima t Vettel diadalhoz, mint ltszott.

A nmet jl kapta el a rajtot, s brutlisan megnyomta az els hrom krt, nehogy tmadhat legyen a DRS-znban. Cljt el is rte, a 3. kr vgre 2,2 msodperces elnyt ptett fel. Itt azonban hirtelen albbhagyott a lendlete, szinte egyforma tempt vett fel a mgtte halad Mark Webberrel s Alonsval, s els kerkcserjig mindssze 3,5 msodpercre nvelte elnyt. A 150 Italiban rejl gyorsasgot elfedte, hogy nem volt eltte tiszta a terep, s amint Webber killt a boxba, Alonso rgtn ht tizedet faragott a htrnyn Vettel mgtt.

A spanyol utna belehzott, az llthat hts szrny segtsgvel a 21. krben lehagyta a 2-es szm Red Bullt, s tartotta az iramot Vettellel, aki hrom szekundumos elnnyel a birtokban aligha lazslhatott. Alonso pechre a msodik boxkillst korbban megejt Webber visszaelzte t, gy knytelen volt rszben az tempjhoz igazodni a kvetkez etapban. Az ausztrl hibzott utols kerkcserjre menet a boxbejratnl, de nem ezen mlt, hogy Alonso vgl mgis befurakodott el: a killsa nem tartott tovbb, mint az elz kett, a Ferrari egyszeren pont annyit vert r a hasznlt lgy gumikon, amennyit kellett.

A kzepes kemnysg abroncsokon Alonsnak mr nem maradt eslye, hogy utolrje Vettelt, ennek dacra elgedetten szllt ki autjbl, s nnepelt a dobogn. Tehette, hiszen legyzte a javul formt mutat Webbert, s hossz idn t, ha csak kis pontknt, de lthatta maga eltt az idn szinte ms dimenziban vezet Vettel RB7-jt.

A Ferrari az elmlt futamokon jelezte, kpes tmadni a gyzelemrt, s ez mintha nyugtatan hatna Alonsra. Br Valenciban is megvolt a lassan szoksos dhkitrse a lassabb versenyzk fel, a sajttjkoztatn pldul mr higgadtan beszlt a feltartstl. "gy gondolom, sok problmnk volt a lekrzttekkel, a forgalommal. Ezen a plyn nyilvn nem egyszer elengedni msokat, a hossz egyeneseket, melyek tulajdonkpp elnyjtott kanyarok, mindkt oldalrl falak hatroljk. Szerintem mindnyjan vesztettnk idt" - mondta. - "A futam vgre azonban ez kiegyenltdik."

Csapattrsnak, Felipe Massnak illett volna a 4. helyre behoznia autjt, helyette viszont kisebb bravrral Lewis Hamilton lett a pozci. Pedig remeknek grkezett a brazil dlutnja, ismt pompsan ltt ki a rajtnl, kis hjn Webbert is lehagyta. Megtrlni ltszik a Ferrari rajtgyakorlatokba fektetett munkja, amit az edzseken tucat szmra szimullnak a boxutca vgn. Massa a rmenssgre fizetett r az els mtereken, nagy lendletben bzva gy rezte, mg bebjhat Webber mell is. Az t kifel terel Red Bull lttn a kellettnl jobban lelasstott, gy Alonso krbeautzhatta t.

Massa sokat bukott a Ferrari szemlyzetnek tevkenysge miatt is. Csak azutn hajthatott ki els kerkcserjre, miutn csapattrsa friss Pirelliket vtelezett - eslyegyenlsg, ugye -, ennek kvetkeztben azonban a nla szintn hamarabb vlt Hamilton visszasomfordlt el. Ha maradt is nmi eslye a McLaren utolrsre, az vgleg szertefoszlott a msodik boxkillsnl, amikor az idelisnl ngy msodperccel tovbb pepecseltek a szerelk az aut egyik hts kerekvel. E nlkl az utols krkre Massa pont annyira kzel frkzhetett volna a brithez, hogy aktivlhassa a DRS-t. Mindettl fggetlenl nagy rdeme Hamiltonnak, hogy gumijai llapotra knosan gyelve legyzte az egyik Ferrarit.

Mindazonltal nagydjrl nagydjra fogy az id s a megszerezhet pontmennyisg, st, abbl egyre tbb vndorol Vettel szmljra. A nmetnek most egyedl tbb pontja van, mint a Ferrarin s a McLarenen kvl a tbbi csapatnak egyttvve. A maranelliak egyelre annyit csinlhatnak, hogy csak magukra koncentrlnak, s vrjk a fejlemnyeket. Javban dolgoznak a szlcsatorna pontoss tteln, de annak tkletestse nem holnapra vrhat. "Nem akarom rszletesen kifejteni, de t kellett vizsglnunk a szlcsatornt. Tbb dolgot muszj alaktanunk a felszerelsen, amivel taln az augusztusi sznet vgre kszlnk el, valamikor szeptemberben vagy oktberben" - jelentette ki a technikai igazgati posztjrl nemrg lemond Aldo Costa korbban.

lltlag az volt a gond, hogy az 50-rl 60 szzalkos mretarny modellekre vltskor a szlcsatornban turbulencia lpett fel a ventilltorok ltal generlt s a falrl visszaverd lgramlatok kztt, tovbb az is megtvesztette a csapatot, hogy kanyarodst szimullva klnfle vben fjt szllel ksrletezetek.

A tl nagy falatba beletrtt a bicskjuk, s most igyekeznek konszolidlni a fejlesztseket. Legutbb a kerekeknl egy magasabb bektsi ponttal rendelkez hts felfggesztst vittek plyra, plusz egy duplafedeles els szrnyat is kiprbltak. "Mr kaptunk vlaszokat az autval kapcsolatban" - mondta optimistn az j mszaki fnk, Pat Fry. - "Fleg azon munklkodtunk, hogy mskpp szervezzk meg a gyr mkdst, hogy jobb tegyk a dolgokat." Ugyanakkor valsznsthet, hogy dnten a lgyabb gumik preferlsa hatott dten a Ferrari formjra - mint az kiderlt Monacban s Kanadban -, s ebbl a szempontbl elgg kiszolgltatottak a Pirellinek. Silverstone-ban visszatr a kemny keverk, s a Nrburgringen is hasznlni kell a kzepes kemnysg abroncsokat, melyekkel Alonso elmaradt Vettel tempjtl Valenciban. Ebbl a szempontbl rdekes lesz majd a Hungaroringet kvet spi s monzai plya, ahov felteheten ismt elviszik a legkemnyebb keverket, s kiderl, ellen tudja-e ezt ellenslyozni a Ferrari a hossz egyenesekben s a fktvokon. Mindesetre nem egy letbiztosts pusztn a gumikeverkekre pteni egy szezont, s azokat mentsgknt sem lehet felhozni a gyenglkedsre.

Az olaszoknak mentvet jelenthet a forr befjsos diffzorok betiltsa a kvetkez viadaltl kezdve, amivel megcsappanhat a Red Bull flnye az idmrn is. Ott sem rtana persze maximumot nyjtani, Alonso pldul a 3. helyrl rajtolhatott volna htvgn, amennyiben a legjobb szektoridit egy krben futja meg a Q3-ban. Tulajdonkpp nem is rdemes szmolgatnia a Ferrarinak, a legtbb, amit tehetnek, hogy az giek kegyessgben bizakods mellett az utols ezredet is kiprselik az autbl. Idegeskeds nlkl taln kevesebb baki csszik be a gpezetbe. A riasztkrtt mr megfjtk, s pr hten bell kiderl, bele tudnak-e kapaszkodni az utols szalmaszlba. Ha igen, taln szomorkodni is fognak, hogy mgsem lesz futam decemberben, ahol lefaraghatnk a lemaradst...

Valenciban tovbbi egy msik ferraris ktds pilta vllt is meg lehet veregetni: Jaime Alguersuari a maranelliak erforrsa ltal tmogatva vgzett a 8. helyn tiszta versenyben megelzve a Renault-kat, Saubereket, Williamseket. Alguersuari a kvetkez olyan versenyz lett, aki pozitvan jtt ki a Q1-es kiessbl a gumisprols rvn - korbban Kamui Kobayashinak s Nick Heidfeldnek egyarnt ldsnak bizonyult az idmr korai befejezse. A spanyol a kzps etapjban nyert rengeteget, friss garnitra lgy abroncsval 23 krt tett meg, hossz ideig gyorsabb krket futva, mint brki ms a hrom lcsapat prost kivve! Mivel a kzpmezny meglehetsen srn sszellt, kevesebb kerkcserjvel t tudta ugrani a bolyt. Szp teljestmny.

Igazsg szerint nem rdemelte volna meg, hogy megkapja a hajrra a nyakba Adrian Sutilt. Az 51. krben Vettel elengedse kzben lehzdott az idelis vrl, s a lassts, tovbb a gumijaira kerlt kosz hatsra hirtelen ngy msodpercet vesztett. A Force India olyan tvolsgra megkzeltette t, hogy hasznlhassa a DRS-t, de vgl gy sem tallt utat a Toro Rosso mellett.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU