♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Abu Dhabi

A vilgbajnok vgl az v leggyorsabb embere lett, a Ferrari viszont az v legfontosabb versenyn az v legnagyobb stratgiai baklvst kvette el. De vajon pontosan mekkort?

Hallottk Sebastian Vettel hangjt a rdiban, amikor szlt a Red Bullnak, hogy nem rti rendesen, amit mondanak, ezrt rjanak ki mindent a tblra is? Elkpeszten nyugodt volt. Mintha csak azt kzlte volna, hogy "skacok, leugrok a sarki kzrtbe egy doboz tejrt, rgtn jvk..." Ez a higgadtsg nyerte meg neki az Abu Dhabi Nagydjat - s a vilgbajnoki cmet.

Gondolhatjuk gy, hogy a Red Bullnak ezzel a technikai flnnyel mr korbban pontot kellett volna tennie a kzdelem vgre. Van is benne valami - de jobb ksbb, mint soha. Gondolhatjuk gy, hogy Seb csak egy tejfelesszj klyk, apuci kedvence, akinek a feneke al toltk a legtutibb verdt, hogy kedvre szguldozzon a vilg legdrgbb aszfaltozott parkoliban, s manapsg klnben is annyira fiatal gyerekek kezdik nyerni a vb-ket, hogy a szerelknek lassan pelenkzniuk s cumiztatniuk is kell majd a boxkillsok alatt. Ebben is van valami - de csak valami. Semmikppen sem a lnyeg.

Seb nem egy elknyeztetett ficsr. s fiatal, igen, de nem retlen. Nagy klnbsg. St: ahhoz kpest, hogy 23 ves, elg derekasan viseli a terhet, ami azzal jr, hogy nhnyszz ember munkja s nhnyszz dollrmilli sorsa mlik a reflexein. Hiba nz ki gy, mint egy parkban lebzsel kisiskols, aki pp a napkzibl szabadult, nagyon is helyn van az esze. Jobbat mondok: egyenesen szimpatikus. Nekem legalbbis. A tkssg, mert anlkl nem lehet padlgzzal belemenni egy belthatatlan kanyarba, megvan benne, viszont arrognsnak Sebet n mg nem lttam; pillanatokra be tud gzlni is (lsd Isztambul), ht hogyne, de alapveten mindig tisztelettud. Szemtl szemben mosolygs, kedves, laza s bartsgos. Rmens, de nem nyomuls; hatrozott, de nem erszakos. Ha hiszik, ha nem, tnyleg gy van. Adja isten, hogy a siker ne vltoztassa meg.

s pontosan tudja magrl, hogy mennyire szerencss. "Vgs soron csak annyi a lnyeg, hogy talljunk valamit, amit tnyleg szeretnk csinlni" - mondta. - "Ha ez az autsport, ht akkor az autsport. Ha a foci, akkor a foci. Ha az ember megtallja azt, ahol kikapcsolhat, s ahol azt csinlhatja, amivel a legjobban rzi magt, szerintem mris a kezben van a kulcs. Az a bizonyos vgs adalk mr a Forma-1 alatti kategrikban is a szenvedlybl s az lvezetbl addik. Nem akarom, hogy tl filozofikusan hangozzon, amit mondok, de egsz vben rengeteget utazunk, rengeteg helyen jrunk, rengeteg j embert ismernk meg, s n egyszeren attl vagyok nagyon boldog, hogy azt csinlhatom, amit igazn szeretek." Nylas? Lehet; de bevlt.

A suhancos, nha szinte mr ltygsen laza kls, hogy ezzel a brgy fordulattal ljnk, tudatos s kemny jellemet takar. Az Abu Dhabi Nagydj htvgje j plda erre. Sebnek sikerlt az, ami ilyen helyzetben rendkvl nehz, s pp ezrt rendkvl keveseknek is sikerl: kizrta a klvilgot. Kitzte maga el azt a feladatot, hogy megnyeri a versenyt, s megrtette magval, hogy a tbbi gysem rajta mlik. Egyszernek hangzik? Nem az. A Forma-1-ben rengeteg dolog van, ami egy tlagos versenyhtvgn is elvonhatja a versenyz figyelmt - a vge-hossza nincs interjk, a folyamatos jpofizs a csapat fontos vendgeivel, a zsfolt paddock, ahol minden lpst fotsok hada kveti, a fnyz krnyezet, a kimert utazs, az lland nyzsgs -, de ilyenkor, amikor nagy a tt, a nyomssal a legnehezebb megbirkzni. Nem vletlen, hogy dnt szitucikban mg a vilgbajnokoknak is hajlamos megremegni a kezk. Nzzk csak meg Mark Webbert: egsz htvgn Seb utn kullogott. Az arcra volt rva, hogy mr akkor veresget szenvedett, amikor mg ki sem hajtott a plyra. Pntektl kezdve Seb telemetrijt bogarszva prblta kitallni, hogyan lehetne gyorsabb; pedig gy gyorsabb senki sem lehet, legfeljebb ugyanolyan gyors. Mintha Mark legbell egy pillanatra sem hitte volna el, hogy tnyleg vilgbajnok lehet.

Seb ehhez kpest leszegett fejjel ugrotta t az akadlyokat, anlkl, hogy hagyta volna zavartatni magt. Amennyire lehetett, igyekezett kerlni az embereket. Kimire gondolt, aki mindig olyannak tnt, mintha valahol mshol jrna, s magasrl letojn azt a hisztrit, ami krlveszi. Amikor kiderlt, hogy a Yas Marina aszfaltja hiba stt, s szvja magba gyorsan a forrsgot, tl sima, ezrt mg a szuperlgy gumik bemelegtshez is tbb krre van szksg rajta, kznysen megvonta a vllt, s bevllalta, hogy csak egyetlen lehetsge legyen mrt krt menni a Q3-ban. Mit szmt? gy is zsebre vgta a pole-t. Amikor a verseny 10-11. kre tjkn szemcssedni kezdtek a gumijai - szmtott erre, hiszen ez volt az ra annak, hogy a Q3-ban 3 mrt krt tett meg velk -, ezrt Lewis Hamilton hamar felzrkzott hozz, nem hagyta megzavarni magt, s trelmesen kivrta, amg a slickjei jra erre kapnak. Amikor a kivettkn nhny pillanatra ltta, hogy az egyik Renault mgtt egy McLaren, a msik mgtt egy Ferrari van, nfegyelmet gyakorolt, s nem kezdett tallgatni; st, mr elre krte a csapatt, hogy menet kzben ne adjanak neki felvilgostst a tbbiek helyzetrl. Neki csak egyetlen dolga volt: megnyerni a versenyt. Mg akkor sem tudta, hogy lesz a vilgbajnok, amikor tszelte a clvonalat.

Nyilvn neki is vannak hibi - felesleges azt a ltszatot kelteni rla, hogy csak azrt, mert megnyerte a vb-t, hirtelen bermensch lett. Ugyanaz az ember most is, aki volt. Ugyanaz, aki Isztambulban kilkte Webbert, s mg neki llt fljebb; ugyanaz, aki Spban megtorpedzta Jenson Buttont, aztn sszetkztt Tonio Liuzzival. (Tegyk hozz: este felhvta telefonon Jensont, hogy bocsnatot krjen tle.) s igen, taln az a vd is jogos vele szemben, hogy kilezett versenyhelyzetben nem mindig elg rmens, s nha rosszul mri fel a szitucikat.

De ha olykor rtkes pontokat bukott is el a hebehurgyasgval, a mszaki nygk s a balszerencse mg tbb ponttl fosztotta meg. Mindjrt Bahreinben elvesztett egy gyzelmet, s csak 4. lett egy gyjtgyertya-hiba miatt. Egy versennyel ksbb, Melbourne-ben az lrl esett ki a kerkhibval. Silverstone-ban sszekoccant Hamiltonnal a rajtnl, defektet kapott, s htraesett. Koreban ismt egy gyzelmet bukott el, amikor a clvonaltl karnyjtsnyira elfstlt a motorja. Hibk nlkl idn egyik vilgbajnoki aspirns sem szta meg, de Seb vesztette velk a legtbb pontot.

A gyorsasga pedig egy pillanatra sem volt krdses. 19 nagydjbl 10 pole azrt trhet mrleg, nem? Idn senki nem aratott tbb gyzelmet Sebnl, s llt az len a legtbb (382) versenykrben is. (Mgtte a sorrend: Webber 317, Button 145, Alonso 126, Hamilton 100.) 2010 leggyorsabb embere lett 2010 vilgbajnoka.

s mondok mg valamit: a Forma-1 taln mg soha nem volt ilyen j. Divat szidni ma is, hogy unalmas, nem elg ltvnyos a show, kevs az elzs, nincsenek benne igazi egynisgek, tl knny vezetni az autkat, a stratgia fontosabb a kelletnl, a versenyzk csak PR-majmok, s klnben is az egsz kcerj felett a pnz, a pnz, a pnz uralkodik. Blablabla, ez mind bullshit. Ha azon a sejtelmes ftylon t prbljuk nzni a mai F-1-et, amelyen t gyerekkorunkban annyira misztikusnak s varzslatosnak tnt, s ha a sport mostani htkznapjait ahhoz a nhny kiragadott momentumhoz hasonltjuk, amire mg emlksznk tz vagy hsz vagy harminc v utn is, ht persze, hogy unalmasabbnak fog tnni. Ez azonban nem tbb egyszer nosztalginl. Persze, hogy elbvlbbnek reztk, amikor gyerekek voltunk, ezrt nem lttunk bele. Persze, hogy a fiatalkori emlkek rla a legmaradandbbak. m a mai gyerekek, higgyk el, ppolyan misztikusnak ltjk ma is, mint mi hajdann. Ezekbl az vekbl ppgy lesz mire emlkezni, mint a rgi idkbl. Az ilyesmit nehz hitelesen mrni, de n pldul, a Forma-1 irnti idestova negyedszzadnyi rajongsom tvlatbl, gy gondolom, hogy soha nem volt tbb drma ebben a sportban, s soha nem volt ersebb a meznye, mint manapsg. Nekem is akadnak kedvenc pillanataim, ht hogyne. Mgis butasg lenne visszasrni valaminek azt az llapott, amikor mai szemmel nzve mg megmosolyogtatan amatr jellege volt.

Hat v alatt t klnbz vilgbajnok: nincs okunk panaszra. lvezzk ki, amg tart...

* * *

Utlag knny okosnak lenni, s a kibicnek semmi sem drga. Ezt mind tudjuk, m hiba takarzunk frzisokkal, akkor is tny marad, hogy a Ferrari egy balul elslt boxtaktikval bukta el Fernando Alonso vilgbajnoki cmt. s ez fjt nekik, piszokul. Nem kell sok fantzia hozz, hogy elkpzeljk, vasrnap este a stratgirt felels mrnkk reztk magukat a legramatyabbul a csapatnl, ahol amgy is kiakadt a hangulati kijelz valahol a nulla alatt. De vajon mekkora hibt kvettek el valjban? Tnyleg nem tudhattk, hogy ha mr a 15. krben kihozzk Alonst a boxba, szmukra ilyen siralmasan fog kibontakozni a verseny ksbbi szvete, vagy egyszeren pnikba estek, s elmulasztottk kell alapossggal tgondolni a dntst?

Mert ahhoz ktsg sem frhet, hogy a dntsk hibs volt. Ezt k maguk is elismertk, a szmok azonban mg rulkodbbak: mieltt kereket cserlt, Alonso egyetlen hellyel s 1.9 msodperccel haladt Jenson Button McLarenje mgtt, a verseny vgn viszont 4 hellyel s 32.7 msodperccel mgtte intettk le. Trtnet vge. Igaz, hogy a Ferrarin taln nem tartottak volna ki annyira sokig (a 39. krig) a szuperlgy gumik, mint a kzismerten simn vezet Jenson McLarenjn, de az idvesztesg zme mindenkppen a taktikjuk kztti klnbsgbl addott.

Alonso versenye, br ez akkor nem volt egyrtelm, tulajdonkppen a rajtnl kezdett flresiklani, amikor a plya poros oldalrl indul Button befrkztt elje. Tny, hogy ezzel sem kerlt azonnal vesztett helyzetbe, mert a 4. hely akkor is elg lett volna a vilgbajnoki gyzelmhez, ha Vettel megnyeri a futamot. Csakhogy neccesen: tbb pozcit nem veszthetett. Fernando s Seb vgl ugyanannyi 1., 2. s 3. hellyel zrta a 2010-es szezont, de mivel Vettelnek eggyel tbb 4. helyezse volt, ez pontegyenlsg esetn - vagyis ha Alonso az 5. helyen r clba - az javra billentette volna a mrleg nyelvt.

A Ferrari teht a gyenge rajt utn mr egyszeren nem engedhette meg magnak, hogy brki bekerljn Fernando el - legyen az akr Mark Webber, akr ms. Legalbb a 4. helyet muszj volt megtartaniuk. Ezrt kerltek kutyaszortba, amikor a Red Bull mr a 11. krben kihvta a boxba Markot. Ha ez a stratgiai hzs bevlik - ha Mark az j, kemnyebb keverk gumikon ledolgozza azt a kereken 2 msodperces htrnyt, amit a Ferrarival szemben addig sszegyjttt -, Fernando a kerkcserje utn csak a Red Bull mg rkezik meg a plyra, s remnytelen helyzetbe kerl. Ebbl a szempontbl lnyegtelen, hogy pp Webberrl volt sz.

A Ferrari stratgi kutyaszortban reztk magukat. Elszr megtettk azt a lpst, ami a leglogikusabb volt: a 13. krben kihvtk a boxba Felipe Masst, aki elzleg 1 msodperces tvolsgbl ldzte Markot a 6. helyen, htha sikerl megelznie a Red Bullt. Noha Felipe mg a boxba tartva is megfutotta egyni legjobb rszidejeit a plya els s msodik szektorban, nem sikerlt vgrehajtania az eleve lehetetlennek tn kldetst. Mark mgtt tallta magt, aki radsul rviddel ezutn elment az t 2 krn t feltart Jaime Alguersuari mellett, gy mr egy Toro Rosso is elvlasztotta egymstl a Red Bullt s a Ferrarit.

Most, hogy szabadd vlt eltte az t, Mark vgre kihasznlhatta a friss gumik ltal biztostott elnyket: a 14. krt mg gy is 1:45.541 alatt teljestette (mindenkinl gyorsabban), hogy kzben meg kellett elznie Alguersuarit. Fernando krideje 1:46.341 volt - ha az elnye ilyen temben fogy, s a Ferrari kivr, mr Mark mg fog visszatrni a kerkcserjbl. Amikor teht a 15. kr elejn Mark neve mellett belilult a rszid a monitoron, a Ferrari megijedt, s dnttt: beszltottk Fernandt a boxba.

A tervnek az a rsze mkdtt is, hogy Fernando Mark eltt maradt. Igen m, csakhogy a 12. helyen. Eltte egy nyolc kocsibl ll vonat zakatolt, aminek a szomszdos tagjai legfeljebb 2 msodperces klnbsggel kvettk egymst: a 4. helyen ll Rubens Barrichellt mindssze 9.5 msodperc vlasztotta el a 11. helyezett Petrovtl. Kztk pedig ott krzgetett mg Kamui Kobayashi, Robert Kubica, Adrian Sutil, Sbastien Buemi, Nico Rosberg s Nico Hlkenberg is.

Ami mg nem lett volna baj, hiszen a Ferrarinl tudtk, hogy a tbbsgk - a nyolcbl hat - mg ki fog llni a boxba. De ugyangy azt is tudniuk kellett, hogy Rosberg s Petrov mr akkor letudta a kerkcserjt, amikor az 1. krben bekldtk a Safety Car-t, vagyis k szinte biztosan kihzzk majd a verseny vgig. Egyszval arra tltk Fernandt, hogy ezt a kt autt mindenkppen a plyn elzze meg. Ha ez nem jn ssze neki, game over.

Ez szerintem egsz egyszeren irrelis elvrs volt. Manapsg, s klnsen egy ilyen plyn, mint a Yas Marina, nem lehet arra pteni a taktikt, hogy a versenyz kettt is elzzn. Ht ok, htra volt mg 40 kr, ami soknak tnhetett, de mg Petrov kzvetlenl Fernando eltt haladt, ellene teht azonnal tmadst indthatott (volna), ahhoz, hogy Rosberg nyomba rjen, tl kellett volna jutnia Hlkenbergen is. s ki tudta, hogy mikor ll majd ki a boxba? Tl sok volt a bizonytalan tnyez.

A tbbit mr tudjuk: Fernando 40 knzan hossz krt tlttt azzal, hogy Petrov Renault-jnak hts szrnyt bmulta tehetetlenl. Eleve htrnyos helyzetben volt, mert olyanokkal kellett volna kzdenie, akiknek sokkal kevesebb volt a vesztenivaljuk, de a tetejbe pp azt a versenyzt fogta ki magnak, aki az llsrt harcolt, s - sajt bevallsa szerint is - meg akarta mutatni az egsz vilgnak, hogy a Renault-nl nemcsak a pnzrt szeretik. Abban is rejlik azrt nmi keser irnia, hogy Fernandt pont az a csapat akadlyozta meg a vb-cm elhdtsban, amelynl az elz kettt szerezte. Lehet, hogy ha Flavio Briatore mg ott van, knnyebben elrejut...

De mg akkor is csak a feladat felt oldotta volna meg, hiszen Rosberg ugyancsak eltte volt. s Petrovnl is nagyobb falatnak grkezett. Nico mg az 1. krben azokra a kemny gumikra vltott, amelyekkel mr szombaton is annyira gyors volt, hogy a Q2-ben 3. lett velk, alig 0.186 msodperccel lemaradva Sebtl, s csak azrt nem azokon kvalifiklta magt a futamra is, mert a Q3-ra nem maradt bellk friss szettje. Vgl megfutotta a verseny 3. leggyorsabb krt is, holott a gumijai akkor mr 51 krt teljestettek...

A Ferrarinl elismertk, hogy a pnteki s szombati tapasztalatok alapjn, amikor a szuperlgy Bridgestone-ok - klnsen a htsk - pillanatok alatt rojtosra szakadtak, tlbecsltk a gumikopst. Valsznleg azt hittk, Petrov s Rosberg majd lelassul ettl, a tbbieknek pedig (belertve Alonso kzvetlen rivlisait, gy Buttont s Hamiltont is) gyis hamarosan kvetnik kell Fernandt a boxba, s ezltal k is beragadnak majd a forgalomba. Egyltaln nem gy trtnt: Lewis s Seb a 23-24. krben cserltek kereket, Jenson pedig egszen a 39. krig jutott az els szett szuperlgy slickkel! Tny s val, hogy nehz elre felmrni, a plya mennyire gyorsan fog felgumizdni, de a Ferrarinl a 15. krben mr lthattk volna, hogy Fernando autjn milyen temben kopnak a gumik.

Kicsit poftlannak reztem azt a "hasznld ki a tehetsgedet! Tudjuk, hogy kpes vagy r!" rdizenetet, amivel sztklni prbltk Fernandt az elzsre. Taln azt hittk, a vb-cmrt kzdve elaludt a Renault szlrnykban, vagy egy kellemes strandolsrl brndozik a Bahamkon? Vtettek egy vgzetes stratgiai hibt, aztn lehetetlen feladat el lltottk, hogy helyrehozza, amit k elrontottak. Amikor annak idejn a Renault csapatrdijnak a flhallgatjval a fejemen lttam egy-kt edzst s versenyt a garzsbl, hallottam, hogy Giancarlo Fisichellt gy biztatjk, de Alonst soha nem prbltk ilyen vods mdszerrel felrzni. Nincs r szksge; egyszeren nem az az ember.

s azt sem veszem be, hogy nem igyekezett elg kemnyen. Nem igaz, hogy csak ttlenl lbecolt. Tbbszr tmadta Petrovot - nem egy alkalommal le is sodrdott a plyrl -, de a Yas Marinban csak azt lehet megelzni, aki hibzik. Petrov nem hibzott. rdekes mdon egybknt a Renault-k vgsebessge nem volt kiemelked: Petrov 316.9, Alonso 314.0, Hamilton 313.3, Kubica pedig 312.9 km/rs tempt rt el a futam alatt, mg a kt Sauber pldul 320 km/rra gyorsult (br ezek az adatok a szlrnykok miatt mindig megtvesztek lehetnek). De laposabb hts szrnyuknak ksznheten a Renault-k mgis frgbbek voltak a kigyorstsoknl, radsul mindketten vadij motort kaptak a htvgre, gy sem Hamilton, sem Alonso nem tudott elg kzel kerlni hozzjuk a fktvok eltt.

Taln tnyleg volt a versenynek egy olyan szakasza, amikor Fernandnak tbbet kellett volna kockztatnia, mert nem maradt vesztenivalja - de vajon melyik? Az autban lve borzasztan nehz lehetett rrezni erre a fordulpontra, hiszen, ezt ne felejtsk el, Petrov csak az egyik clpont volt a kett kzl. Az utols egy-kt krben mr rtelmetlen lett volna ngyilkos manverekkel prblkozni: Fernando eltt mg ott tornyosult Rosberg, st, akkor mr Robert Kubica is, gyhogy semmire sem ment volna vele, ha valahogy mgiscsak sikerl Petrov el kerlnie. Abban azrt lehet nmi igazsg, hogy Fernando a rajt eltt tlsgosan biztonsgi zemmdra lltotta be magt, s hirtelen nem tudott a vdekez mentalitsbl tmadba tvltani; elvgre mindkt korbbi vb-cmt vatos versenyzssel szerezte, gyhogy taln nemcsak a pontlls miatt, hanem ezrt is rezte sztnsen azt a helyes hozzllsnak.

Azon meg nincs mit csodlkozni, hogy a leints utn felbszlten rzta az klt Petrov fel. A jelenetet ltva a sajtteremben is nagy volt a felhrdls, de mirt? A pillanat hevben nyilvn felment Fernandban a pumpa, s azt hibztatta, aki ppen kznl volt. Elvesztette azt, amirt egsz vben kzdtt, s hirtelen elvesztette vele az nuralmt is. Az vesse r az els kvet, akivel mg nem fordult el ilyesmi. Ehhez mg latin temperamentum sem kell. Klnben is, mindannyian emlksznk arra a jelenetre Fernando s Felipe kztt, a 2007-es nrburgringi futam utn. Fernando tz perccel ksbb, a kamerk eltt mr sszeszedte magt, s egy rossz szt sem szlt Petrovra. Akkor meg Minek ezt felfjni? Rengetegen sirnkoznak, hogy manapsg nincs elg egynisg az F-1-ben, a versenyzk PR-robotok - amikor meg egy pillanatra kiesnek a szerepkbl, mindjrt keresztre fesztik ket.

 
Button, Alonso, Webber s Rosberg msodpercben mrt lemaradsa a kzlk aktulisan legelrbb autz versenyztl, vagyis Buttontl (nagythat). Errl ltszik az is, hogy Button elnye Rosberggel szemben a 25. krre mr 25 msodperc fl ntt, ami azt jelenti, hogy Alons is 23 krl lett volna; ha addig vr a boxkillssal, a Mercedes eltt tr vissza a plyra, s megtartja a 4. helyet.

Vajon volt relis alternatvja a Ferrari rossz taktikjnak? Igen, volt. Ahhoz, hogy Fernando megtartsa a 4. helyet, elg lett volna Rosberg el visszatrnie a kerkcserje utn. Erre nem is kellett volna sokig vrnia. A boxkillsig Fernando hsgesen kvette Jenson McLarenjt, s, ha gyorsabb nem is felttlenl volt nla, simn tartotta vele a lpst: a 8. s 14. kr kztt ssz-vissz 2 tizedmsodpercet ingadozott kztk a klnbsg. Durvn 1.9 msodperccel volt lemaradva tle. Lehet, hogy az slickjei nem tartottak volna ki a 39. krig, de - mr csak abbl kiindulva is, hogy idn a Ferrari koptatta a legkevsb a gumijait az lcsapatok autk kzl - mg egy ideig biztosan a McLaren mgtt tudott volna maradni. Egy boxkillshoz 21-22 msodpercre volt szksg (Fernand 20.6 msodpercig tartott), s Jenson a 25. kr vgre mr 25.645 msodpercre nvelte az elnyt Rosberggel szemben. Ha teht Fernando addig kpes lett volna t kvetni a kb. 2 msodperces tvolsgbl, ami nem tl mersz felttelezs, s a 25. krben cserl kereket, knnyedn a Mercedes el jn ki a boxbl. Ez elg lett volna.

A szmok persze csak utlag ruljk el ennyire pontosan az igazsgot, egy azonban biztos: a Ferrarinl tudtk, hogy a taktikjukkal kt elzsre knyszertik Fernandt. Azt is fel kellett volna mrnik, hogy Mark is csak akkor jelent fenyegetst rjuk, ha sikerl tverekednie magt Petrovon s Rosbergen, mrpedig ez tle ppen annyira letszertlen elvrs volt, mint Fernandtl. Mert lehet ugyan, hogy Petrovot hamar utolrte volna, s ezzel tmenetileg a kritikus 21-22 msodperces hatr al cskken a htrnya Fernandhoz kpest, de utna sokig knytelen lett volna felvenni a nyolckocsis vonat 1:46.5-1:46.7 krli tempjt, mg Alonso ell vgan futotta az 1:45.8-1:46.1-es krket.

A Ferrarinak 4 teljes kre volt r, hogy tgondolja a helyzetet - ez forma-1-es viszonylatban maga az rkkvalsg. ltalban nincs ennyi idejk r. A nyoms alatt hibztak, igen. Elfordul, de ez az eset is csak arrl rntotta le a leplet, hogy mennyire fontos a stratgk munkja. k is a szrke eminencisoknak ahhoz a csoportjhoz tartoznak, akik tbbnyire csak akkor kerlnek a rivaldafnybe, ha tvednek. Fernando most miattuk szenvedett veresget, m nem aratott nlklk gyzelmet sem. Gondolhat Monzra pldul...

n igazsgtalannak rzem azt az ssztzet is, ami a vb-cm elvesztse miatt zdult a Ferrarira. Ahogy mr egy korbbi cikkben is rtam: az lett volna a csoda, ha k nyernek. gy, hogy elhztk elttk a mzesmadzagot, s egy biztonsgosnak ltsz 8 pontos elnyt buktak el, persze fjdalmasabbnak rzik a veresget, az erviszonyokat elnzve azonban egyszeren a paprforma rvnyeslt. A Ferrarinak nincs mirt szgyenkeznie, amirt technikai htrnya ellenre az utols pillanatig letben tartotta a vilgbajnoki remnyeit. Mi pedig kifejezetten hlsak lehetnk nekik ezrt...

* * *

Abu Dhabiban nem a Ferrari volt az egyetlen lcsapat, amely bakizott a stratgival. Gyzelme ellenre a Red Bull sem teljestett hibtlanul: rthetetlen volt, hogy mirt nem hvtk ki a boxba Webbert a verseny 1. krben, amikor bent volt a plyn a Safety Car. Egy hasonl hzs bejtt neki Szingaprban, akkor gy lett harmadik. Mark ezttal mr az els kanyarbl kigyorstva is az 5. helyen haladt, Alonso mgtt, gy teljesen egyrtelm volt, hogy valami rendkvlire lesz szksge, ha nem akarja vgkpp elbukni a vb-t. A 11. krben kereket cserlnie teljesen rtelmetlennek tnt; a Red Bull elmulasztotta az egyetlen lehetsget. Ms krds, hogy vgl ez lett a szerencsjk, mert ha Markot mr az 1. krben kihvjk a boxba, a Ferrari mg nem felttlenl kveti ket, s akkor Fernando alighanem simn 4. lesz.

Abu Dhabiban az volt az lcsapatok pechje, hogy a tbbiek valamirt kzelebb kerltek hozzjuk az idn megszokottnl, radsul a kzpmezny hihetetlenl sr volt - rszben azrt, mert Barrichello haladt a mr emltett vonat elejn, s vele szinte mindenki simn tartotta a lpst. A verseny vgre a 17. helyezett Heikki Kovalainen volt az els, akit lekrztek, amihez persze hozzjrult a Safety Car (annak egybknt valsznleg jelents szerep jutott abban is, hogy a gumikops nem volt vszes, hiszen ppen a futam elejn adott lehetsget a versenyzknek az abroncsok kmlsre, amikor pedig a magas zemanyagszint miatt a terhels is a legnagyobb volt). A Ferrarinak is ezrt nem volt mozgstere - s a McLaren is ezrt lpett furcsn.

 
A csata az len: Vettel, Hamilton, Button, s Kubica msodpercben mrt lemaradsa a kzlk aktulisan legelrbb autz versenyztl. (nagythat). Hamilton pp Kubica mg hajtott ki a boxbl, Vettel viszont mr elje, holott csak egy krrel ksbb cserlt kereket. Button nem tudott kellen eltvoldni Kubictl.

Vajon mirt hoztk ki a boxba Lewis Hamiltont ppen a 23. krben? Ez meglehetsen rtelmetlennek tnt, ugyanis Lewis gy pontosan Kubica mg rkezett meg, aztn, mint tudjuk, ott is tlttte az este maradkt. Seb csak egyetlen krrel ksbb vltott j gumikra, de mr ez is elg volt ahhoz, hogy a Renault el trjen vissza a plyra, pedig a boxkillsokig csupn 1.8 msodperccel haladt Lewis eltt. Mindketten olyan iramban tvolodtak Kubictl, hogy ha a 29-30. krig vrnak a kerkcserjvel, Lewis mr biztosan nem a lengyel mgtt tr vissza a plyra. Ehelyett a 23. krben kihvtk. A McLarennl utlag azt mondtk, gy reztk, ez volt az egyetlen eslyk - de mgis mire? A gumikops nem tnt problmnak, hiszen Lewis a 21-22. krben addigi legjobb ideredmnyeit rte el: elszr futott 1:44-es krket a verseny folyamn. Flrerts ne essk, nem akarok okosabbnak ltszani a McLaren stratginl, csak rdekel, hogy mi ksztette ket erre a nehezen megmagyarzhat - s ltszlag indokolatlan - hzsra. Taln abban remnykedtek, hogy ha a Red Bull ijedtben kveti ket, Vettel is visszaesik Kubica mg, s gy Button mindhrmukkal szemben kell elnyt gyjthet a boxkillsig?

Ez ugyanis egy ideig nem tnt remnytelennek, br miutn Seb a Renault eltt hajtott ki a boxbl, Jenson mr csak azrt nyomta kemnyen a gzt, hogy Lewist meg tudja elzni . A 25. krig szpen tvolodott is Kubictl, aki azonban akkor megelzte Kamui Kobayashit, s ezzel szabadd vlt eltte a plya. Ettl kezdve s Jenson teljesen azonos tempt diktltak: st, a kztk lv klnbsg a McLaren killsig htralv 13 krben 18.9-rl 17.3 msodpercre cskkent. Buttonnak nem sikerlt kiautznia a gyzelemhez szksges elnyt.

Ez hihetetlenl fordulatos v volt. s a j hr: fogalmunk sincs, mit vrhatunk jvre. A szablyok jra vltoznak, gyhogy megint borulhat minden. Remljk, borulni is fog...

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!