♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Shanghaj
A Knai Nagydj utni sznalmas sznjtk csak a legelvakultabbakat nem breszthette r, hogy itt az ideje feloldani a csapatutastsokra vonatkoz nevetsges ltszattilalmat, amely mindannyiunkat mltnytalanul kpmutat szerepbe knyszert. Igen, minket is.  

 

Amikor Felipe Massa a Knai Nagydj utni sajttjkoztatn komoran s a zavart szemltomst szgyenkezn leplezve arrl kezdett mormogni valamit, hogy mieltt a verseny 49. krben kikerlte csapattrsa autjt, akr a plyra szrdott trmelket, erbl gyorsabb volt nla, s a versenymrnke, Rob Smedley ekzben nhny emelettel lejjebb ppen gyzkdni prblta a tvs kollgkat, hogy Kimi Rikknen szemcssedssel kzdtt, ezrt lassult le, mint egy reums csiga, hirtelen nem is tudtam, hogy elbgjem-e magam, vagy inkbb rhgve a billentyzetre dljek. Aha, persze. Szemcsseds. Minket meg ma vakartak le a falvdrl.

Mg mieltt valaki felesleges indulatokba hergeln magt, mr elljrban kzlm, hogy nem a csapatutastsokat szidom. Azokat szidom, akik a csapatutastsokat szidjk. Zavaros? Sebaj, majd mindjrt vilgos lesz, akr egy felfjt gumi belseje a szingapri jszakban, ramsznet idejn.

Kezdjk ott, hogy soha nem rtettem, mi a baj a csapatutastsokkal. Aki mg ennyi v utn sem kpes felfogni, hogy a Forma-1 minden unalmas ltszat ellenre nem egyni sport, a cehhet ugyanis a csapatok lljk, mgpedig bussan, az nzzen inkbb amatr agyaggalamb-lvszetet - s ezt nem srtsnek sznom. A stn kutyja ott van elsva, hogy hiba a ktsgbeesett vesztesek utols szalmaszla, azaz a konstruktri vb-cm, valjban a csapatok szmra is csak az egyni vilgbajnoksg r tbbet egy sovny vigasznl, ezrt alapllapotban mindent arra a lapra tesznek fel. Teht paradox mdon a csapat legfbb rdeke is az egyni gyzelem, s innentl aztn minden legfeljebb kt sorban levezethet. Ha megnyered a konstruktri vilgbajnoksgot, maximum te nnepelsz, s azt is savany, nem tl meggyz nltatssal, ha viszont megnyered az egynit, tged nnepelnek. Nem mindegy.

Radsul, ha gy alaposabban megforgatjuk magunkban ezt a kereket, arra is knytelenek vagyunk rjnni, hogy az egyni vilgbajnoksg nem is igazn egyni, s a konstruktri sem igazn konstruktri. Mert hiba vgez egy versenyz akr az sszes ellenfelnl jobb munkt, menthetetlenl az autjra van utalva, ezrt a pontjainak szma sem kizrlag az szemlyes teljestmnyt tkrzi, hanem egyben a csapatt is. s vice versa: egy csapat semmire sem megy a tbbieknl megalzan gyorsabb autjval, ha a versenyzi egynileg nem nyjtanak elg j teljestmnyt. Ergo bizonyos fokig az egyni vb is csapat vb, s a csapat vb is egyni vb. Ez nem spanyolviasz, de azrt a rend kedvrt rdemes megllaptani.

Mindebbl kvetkezik, hogy amg egy csapatnak eslye van megszerezni az egyni vb-cmet, mindent meg fog tenni rte, s ezen nincs is mit hbrgni, lvn az az a vgs cl, aminek rdekben, mintegy 800-1000 ember szerny kzremkdsvel, egyltaln sszebuherlja s plyra kldi azt az istenverte futurisztikus tragacsot. Hogy tkzben ritulisan fel kell ldoznia az egyik versenyzjt? No problem.

Szz sznak is egy a vge: csapatutastsok voltak, vannak s lesznek. Nem azrt, mert ezt szmtalan trtnelmi pldval al lehet tmasztani, hiszen, s ehhez nem is kell klnsebben cinikusnak lenni, a trtnelem ktsgkvl legalbb annyi rossz pldval szolgl, mint jval, hanem azrt, mert mindez benne rejlik a rendszerben. A Forma-1 fl vszzados, st, a nagydjversenyzs immr szzados szvetben. Nincs rtelme kaplzni ellene; a csapatok gy vagy gy, de gyis elrik, hogy az a versenyzjk vgezzen elrbb, akinek a szent cl rdekben elrbb kell vgeznie. Vagyis ebben az esetben Felipe Massa. Nincs ebben semmi rossz; ha nem tennnek meg mindent a gyzelem rdekben, a magam rszrl gy reznm, hogy tvernek, mert az gynevezett sportszersg nevben megjtsszk magukat. Azonnal el is menne a kedvem az egsztl. Nem cirkuszt akarok ltni, ahol minden a mlyen T. publikum kedvrt trtnik, hanem kkemny, kompromisszumok nlkli sportot, minden hten hbort - lehetleg srltek nlkl.

Persze ezt az egszet mr elre ltni lehetett akkor is, amikor a Ferrari 2002-es ausztriai hzsa utn betiltottk a csapatutastsokat. Annak csak a korltolt fafejek rlhettek felszabadultan, mert legfeljebb k hihettk, hogy mostantl minden mskpp lesz, s aki elrbb halad, az majd elrbb is fog vgezni, az rtatlan gyengbbet nem nyomjk el a megtalkodott ersebb kedvrt, blablabla. Holott az igazsg sokkal kibrndtbb: a csapatok tovbbra is meglpik, amit kell, csak kzben gy tesznek, mintha nem. ljen a kpmutats!

Mert ha olyasminek akarunk gtat vetni, amit gyis mindenki csinlni fog, az nem is lehet ms, mint a kpmutats meleggya. Prbljuk csak betiltani az evst vagy a szexet, s mris ltni fogjuk, hogyan mkdik ez. Mivel a csapatok ma is ppgy meg akarjk nyerni a vilgbajnoksgot, ahogy t vagy tz vagy hsz ve, egy Kimi Rikknent adott esetben ppgy flre fognak parancsolni az tbl, mint egy David Coulthardot, egy Carlos Reutemannt vagy egy Peter Collins-t. A klnbsg mindssze annyi, hogy kedves kis sznjtkot rittyentenek neknk, mesterien kifundlt ltszatindokokkal altmasztva a vilg legkzenfekvbb akcijt, aminek pedig valjban nem is kellene magyarzatra szorulnia. Mr csak Felipnek maradt relis eslye a vilgbajnoki gyzelemre, ht Kimi el parancsoltk - hol itt a problma?

Megmondom n, hol van: a Sportszablyzat 39.1-es paragrafusban, ht ott. "A verseny vgeredmnyt befolysol csapatutastsok alkalmazsa tilos." Mi ez a hlyesg? Ez az oka annak, hogy az rintettek nyltan nem ismerhetik el a nyilvnvalt; Massnak s Smedley-nek ezrt kell baromsgokat sszehordaniuk szemcssedsrl, a Rikknen figyelmt menet kzben elvon szivrvnyrl, vagy tudom is n, mirl. Ez az ostoba s korltolt, gtlstalanul populista s demagg szably az, ami ilyen mltnytalan sznjtkra knyszerti ket, s ami miatt Ron Dennis is "fantasztikusan sportszer gesztusnak" igyekezett lczni, hogy Heikki Kovalainen Hockenheimben elegnsan flresasszzott Lewis Hamilton tjbl. Mivel azonban gyis mindannyian - a versenyzk, a csapatok, a sportfelgyelk, az jsgrk, a nzk - tisztban vagyunk vele, hogy ez az egsz egy sznalmas sznjtk, ha jobban belegondolunk, az rintettek knyszer kpmutatsa valamennyink szmra egyformn megalz. Akkor mgis mirt van szksg erre a nevetsges tilalomra? A ltszat kedvrt? Igazn gratullok... Ennyi ervel betilthatnnk a gravitcit is. Aztn kiugorhatnnk az ablakon.

A sanghaji drma vgkifejlett ltva mg n szgyelltem magam Felipe helyett is, holott szemltomst sem repesett az rmtl (hiba: Felipe azrt nem Michael Schumacher, aki szintn elhiszi magrl, hogy alanyi jogon jr neki a gyzelem). Csak a helycsert firtat tapintatlan krds hallatn szokatlan felszabadultsggal vigyorg Kimi, meg az jsgri hergelst azonnal lepattint Lewis ("Heikki is megtette volna") enyhtett valamelyest a feszengsemen. Mindig knos, ha nhny szzmilli embert tltsz hazugsgokkal kell traktlni, az egszben mgis az a legkellemetlenebb, hogy emiatt a brgy tilalom miatt mg egy spontn ksznetet sem lehet mondani annak, aki felldozta magt a kedvedrt. Felipt ismerve biztosra veszem, hogy is knnytett volna a lelkn, ha nkntelenl megereszthet egy "hls vagyok Kiminek", vagy valami hasonl, teljesen termszetesen hangz mondatot. Nem az hibja, hogy a kamerk eltt nem tehette meg - egy szablyszegst mgsem ismerhet el premier plnban.

Akkor ht ki a hibs emiatt a nevetsges szablyrt? Mi vagyunk, mindannyian. Mindenki hibs, aki hat vvel ezeltt boldogan nnepelte a vrs rdg mveknt aposztroflt csapatutastsok cinikus betiltst. Igen, cinikus betiltst, hiszen akik megtettk ezt a lpst, pontosan tudtk, hogy a tilalom csupn a ltszatot szolglja, s nem j msra, mint betmni az elvakultan hborg tmegek szjt. Ahelyett, hogy higgadtan elmagyarztk volna a csapatutastsok httert s ltjogosultsgt, vrbeli populista politikt folytatva engedtek a felhergelt kznsg nyomsnak. s ebben jelents szerep jutott a Ferrari vetlytrsainak, akik nem vettk vdelmkbe a kimondva-kimondatlanul ltaluk is vallott elveket, hanem a pillanatnyi hullmot a szeretetremltsg kedvrt lszenten meglovagolva rugdosni kezdtk az olasz csapatot. Attl a Williams-tl, amely Damon Hillt is tbbszr flrelltotta Alain Prost tjbl, s attl a McLarentl, amely David Coulthardot felldozta Mika Hkkinen kedvrt, fjdalmasan kibrndt kpmutats volt ez.

Persze rtem n, hogy valjban ktfle csapatutasts ltezik, s csak az egyikkel van igazn bajunk: azzal, amelyik elre, az eredmnyektl fggetlenl elrendeli, hogy ki legyen a gyztes. De vajon valban van ilyen? Tulajdonkppen nem hiszem. Igazsg szerint egyetlen csapat sem ellensge nmagnak, ezrt senki nem tolja az eltrbe a lassabb versenyzjt. Azrt tmogatjk XY-t, mert szintn hisznek benne, hogy vele van eslyk a sikerre, s ha a tapasztalatok rcfolnak erre, idvel gyis elvesztik ezt a meggyzdst; a kzhiedelemmel ellenttben teht soha, senkinek nem jrt alanyi jogon a gyzelem. Mg Ayrton Sennnak sem. Michael Schumachernek sem. A kiemelt sttuszuk valjban nem ok volt, hanem okozat; s klnben is, ma, a telemetria korszakban minden csapatnl pontosan tudjk, hogy melyik versenyzjktl mire szmthatnak, s hogy melyikkre rdemes feltennik mindent. Amikor gy alakult, hogy 1999-ben, a lbtrse miatt Schumachernek nem volt eslye a vb-cmrt kzdeni, t is habozs nlkl Eddie Irvine szolglatba lltottk. Az F-1-ben tnyleg nem res szveg, hogy a csapat rdeke az els.

A csapatutastsok ppen ezrt, a ltszattal szemben sohasem a csapattrs ellen irnyulnak, hanem mindig egy kls fenyegets ellen. De ha mr mindenron ragaszkodunk a tilalomhoz, legalbb rjuk t gy a szablyt, hogy "amg matematikailag mindkt versenyz eslyes a vilgbajnoki cmre, s ezt az adott futamon belli stratgiai eltrsek sem indokoljk, tilos helycserre utastani ket", vagy valami hasonlra. Bevallom, hogy annak idejn, az ausztriai eset utn n is felhborodtam, de nem magn a helycsern, hanem azon az otromba pkhendisgen, amellyel a Ferrari a nyilvnossg eltt kezelte az gyet.

Itt lenne az ideje, hogy felszmoljuk ezt a szablyknyvben intzmnyestett kpmutatst, s tiszta helyzetet teremtve feloldjunk vgre egy olyan tilalmat, amit gysem tart be senki. Csak kzben neknk, a kznsgnek is fell kellene nnnk ahhoz, hogy nha elviseljnk egy kis kellemetlen szintesget. Sznyogcsps...

 

* * *

Mikzben abban, ahogy a versenyztrsai megtlik, a Japn Nagydj utni hten sikerlt schumacheri mlysgekbe sllyednie, Lewis Hamilton a plyn egy stlszer kettssggel schumacheri magassgokba emelkedett, amikor Sanghajban az elmlt idszak egyik legflnyesebb teljestmnyt nyjtva slyos csapst mrt az ellenfeleire McLarenjvel. Lehet, hogy - Bernie Ecclestone szavaival lve - "arrogns", s tl sokat kpzel magrl, ezzel is "irritlva" a tbbieket, az azonban ktsgtelen, hogy Lewis vezetsi kpessgei fenomenlisak, s ha j napot fog ki, mr ma is kpes felnni a legnagyobbakhoz.

Knban mindenesetre volt a tanrbcsi, a trsai pedig hanyag s flszeg dikoknak tntek mellette. Nem elg, hogy a szombat dleltti P3-at leszmtva kivtel nlkl az sszes szabadedzsen s az idmr mindhrom etapjban 1. lett, vasrnap megnyerte a versenyt, s megfutotta a leggyorsabb krt is. Meggyzbb produkcit nehz lett volna elkpzelni, s mindezt azok utn, hogy a kritikusai ssztzet zdtottak r, amely ell a jelek szerint elre meneklt, biztos, ami biztos alapon. Amikor szembestettk a brlatokkal, Lewis azt mondta: "Inkbb szrakoztatott a dolog. Ert mertettem bellk." hm.

A McLaren - jobban mondva a Hamilton-fle McLaren - sanghaji flnye meglepetsszmba ment azok utn, hogy alig egy httel korbban, Fujiban egyrtelmen a Ferrari volt az r, s azta komoly fejlesztsre egyik csapatnl sem nylt md. Noha a ltszat a klnleges krlmnyek (rtsd: lassacskn megszokott vl bakik sorozata) miatt ms volt, ktsg sem frhetett hozz, hogy a japn plyt a nyers temp rtelmben a Ferrari uralta, ami emlkezetes mdon abbl is ltszott, hogy a verseny 20 leggyorsabb krbl 17-et Felipe s Kimi futottak meg. A Ferrari szemszgbl nzve azonban arra a lehangol s nmileg groteszk kpletre szklt le a 2008-as idny, hogy br nagy ltalnossgban az F2008 tnt a legtkpesebb autnak a meznyben, amikor k voltak a leggyorsabbak, elbaltztak valamit, amikor meg nem baltztak el semmit, nem k voltak a leggyorsabbak. Igaz ugyan, hogy Interlagos-ban mg nem lobogott a kocks zszl, vagyis nincs vge a dalnak, de annyi biztos, hogy ezzel a recepttel nehz vilgbajnoksgot nyerni.

Hogy mitl vltoztak meg az erviszonyok sz szerint egyik htrl a msikra? "Brcsak tudnm" - felelte a McLaren vezrigazgatja, Martin Whitmarsh, amikor a Knai Nagydj utn errl krdeztk, s ez hven mutatja, hogy a Forma-1 olykor a fszerepli szmra is mennyire tlthatatlanul sszetett. Kzenfekvnek ltszott a feltevs, hogy a gumikon fordult a kocka, hiszen a Japnban bevetett lgy/kzepes kombinci helyt Knban a kzepes/kemny leoszts vltotta fel, s kztudott, hogy a kemnyebb keverkek inkbb a gumikat knnyebben bemelegt McLarennek kedveznek - ezt a magyarzatot azonban egyik csapat sem tartotta kielgtnek. A Ferrarinl gy vltk, tl gyenge kifogs lenne a rszkrl, a McLarennl pedig azt mondtk, szerintk a gumik felhasznlsnak mdjban mr minimalizldott a klnbsg az MP4-23 s az F2008 kztt.

Azrt ez az llts nem felttlenl meggyz, mert mindenki lthatta, hogy Kimi Ferrarijn mg a verseny vgn, 18 egyhuzamban teljestett kr utn is olyan rintetlennek tntek a lgyabb gumik, gy virtott rajtuk a fehr csk, mintha most jttek volna le a gyrtsorrl - ami egyrtelmen arra utal, hogy nem tudta kellen tapadsra brni ket. Kimi kridgrafikonja ekkor, azaz az utols etapban olyan bolondul pattogott, akr egy ping-pong labda (vajon tnyleg szemcssedssel kzdtt, vagy csak hol lelasstott, hol felgyorstott annak fggvnyben, hogy Massa, akit be kellett vrnia, mennyire kzeledett hozz?), holott Felipe a lgyabb keverkkel kifejezetten egyenletes tempt diktlt az els kt etapban. Az viszont tny, hogy a McLaren kszkdni szokott a lgyabb gumikon, m Lewis most vgan elvolt velk, st, mg jobbnak is rezte ket a kemnyebbeknl az utols etapban - persze akkor mr csak motorsprol zemmdban stakocsikzott. Ezek szerint a gumikkal kapcsolatos bra mr nem annyira vilgos, mint az idny korbbi szakaszban volt, a Ferrari remnyei szempontjbl mgsem igazn biztat, hogy Interlagos-ba idn a tavalyinl egy fokozattal kemnyebb keverkeket fogja szlltani a Bridgestone (a szuperlgy/lgy helyett a lgy/kzepeset).

 
Hamilton, Rikknen s Massa krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Az els etapban Lewis 0.25 msodperccel gyorsabb volt Kiminl, de Felipe mg lassabbnak bizonyult, holott az autjban volt a legkevesebb benzin. ALUL: Nhny pilta krid-eloszlsa. Feltn, hogy a hrom llovas kridejei szokatlanul egyenletesen szrdnak, nem csoportosthatk "klaszterekbe", csomkba.

Lewis termszetesen nem dlhet htra, mert a Ferrari s a McLaren ngy versenyzje kzl mr az egyetlen, aki ebben az vben mg egyszer sem esett ki mszaki hiba miatt. Heikki Kovalainen motorproblmi az utbbi kt futamon (mg ha a Japnban elszenvedett hiba valdisgban sokan ktelkednek is - br rdekes reklmfogs lenne ppen a Mercedes-re kenni egy szndkos kiesst, amikor brmilyen rgy megfelelne) nem tekinthetk ppen biztat eljelnek. Lewis Brazliban knytelen lesz ugyanazt a motort hasznlni, mint Knban, mert igaz ugyan, hogy mg nem ltte el a jokert - azaz nem hasznlta ki az idn bevezetett egyszeri szabad motorcsere lehetsgt -, a Sportszablyzat azonban erre az idnyzrn mr nem is biztost lehetsget. A McLarennl persze tudjk, hogy kiss cirds kifejezssel lve a mszaki hiba rnya borul a legfenyegetbben a vgs gyzelmk fl. Ahogy Whitmarsh fogalmazott tallan: a motorokat mindig utolrheti a "csecsemhalandsg", brmennyire is jak vagy j llapotban vannak. Krdezzk csak meg Felipt...

De a Kubica s a BMW kiesse utn immr ktszereplsre szklt vilgbajnoki kzdelem pszicholgiai vonatkozsai sokkal rdekesebbek. Tny, hogy - amint azt az ellentbor tagjai kajnul szeretik emlegetni - Lewis-nak most ppgy 7 pont az elnye, ahogy egy vvel ezeltt volt, amikor vgl sikerlt is elbuknia a vilgbajnoksgot. Ez most is megtrtnhet (ha esetleg ismt szeleburdi lesz is, nzzk el neki; brmennyire mris a rivaldafnyben li az lett, nem szabad elfelejtennk, hogy ez mg csak a msodik szezonja, s ilyen fiatalon vajon melyik versenyz nem volt forrfej?). Akad azonban egy fontos klnbsg: mg Knban tavaly, egy zavarbaejt kicsszssal 7 pontra cskkent az elnye, most ugyanott egy meggyz erdemonstrci utn 7 pontra ntt, s ez llektani szempontbl korntsem mellkes, mert mindig a tendencia a meghatroz. Lewis ezttal egy felemel siker hullmait meglovagolva szrfzhet t az cenon Brazliig. Bizonyos rtelemben persze Felipe helyzete az egyszerbb, hiszen neki csak mrlegels nlkl bele kell adnia a vezetsbe mindent, amije van, aztn majd a vgn kiderl, hogy ez mire volt elg; Lewis ezzel szemben knytelen megfontoltan taktikzni, de azrt lehetleg anlkl, hogy kibillenne a termszetes ritmusbl.

s, amikor a teljestmnyt rtkeljk, ne feledkezznk meg arrl sem, hogy mire volt kpes ugyanazzal az autval a csapattrsa. Heikkit ktsgkvl tbb balszerencse rte, mgis elgondolkodtat, hogy a BMW mindkt versenyzjnl, st, mg a csak mostanban megtltosod Fernando Alonsnl is kevesebb pontot gyjttt, s a meglepen ers idnykezdet utn lassacskn beleszrklt a meznybe. Ha a hten mr is kiborult a McLaren szerinte egyoldal bnsmdja miatt, az ugyanakkor mr alighanem jelent valamit, s a felhborodsa bizonyos fokig rthet: tny, hogy a kilenc olyan versenybl, amikor mindketten bejutottak a Q3-ba, s az zemanyagszintjkre is fny derlt, mindssze egyszer mehetett kevesebb benzinnel - Silverstone-ban, ahol gy le is tudta gyzni Lewis-t az idmrn, megszerezve a pole-t. Ez nmagban mg nem lenne problma, mert a magasabb zemanyagszintbl elnyt is lehet kovcsolni (Kiminek pldul, mivel versenykrlmnyek kztt a legersebb, tavaly ta ez a kedvenc taktikja), csakhogy Heikki ltalban nem 1, hanem jellemzen 2-3 krrel kap tbb benzint Lewis-nl, ami a mostanban tapasztalt szoros kzdelemben mr tbb hely vesztesget szokott jelenteni a rajtrcson. A legszlssgesebb Magny-Cours-ban volt a helyzet, ahol Heikki autja a Q3-ban s a nyitetapban 6 krre val benzinnel volt nehezebb Lewis-nl, s Melbourne-ben, ahol szintn tetemes, 4 krnyi volt az eltrs. Ez mr sok.

Heikkinek ugyanakkor szembe kell nznie vele, hogy - jelenleg legalbbis, nagy ltalnossgban - Lewis a gyorsabb, s gy nem ok nlkl r tesznek fel minden ttet. Elkpzelhet, hogy a McLaren a 2007-es tapasztalatokbl tanulva valban szndkosan vlasztott egy bks s diszkrt msodhegedst, m Ronnak nagyon rsen kell lennie, mert ha Alonso utn Hamilton egy jabb csapattrsa kezd nyilvnosan elgedetlenkedni, az mr komolyan rossz fnyt vethet arra, ahogy Wokingban a versenyzkkel bnnak. A Schumacher-korszakban a Ferrarinl is voltak hasonl problmk, ott mgis ngy-hat vet kibrtak a msodik szm aut pilti, ezrt bellrl nzve nem lehetett eredenden rossz a helyzetk, s valsznleg tbbet ptyolgattk ket. Coulthard viszont azt meslte, hogy Ron nha tbb nagydjhtvgn t egyetlen szt sem szlt hozz - az embert, ha kicsit is rzkeny, knnyen kiborthatja az ilyesmi.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!