♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2011 Melbourne

Vajon az elszezonban ennyire benyeltk volna az ltaluk marokszmra knlt altatpirulkat, vagy a McLaren hirtelen tnyleg a semmi hts szrnya mgl fejldtt fel a Red Bull kzvetlen ldzjv? Akrhogy is, ez volt az idnynyit legnagyobbat robban sztorija.

Ht, ezt Houdini is megirigyelte volna. Ahogy a McLaren az Ausztrl Nagydjon kitrt a mr elre beharangozott eslytelensg rabsgbl, ki a rajtrcs rnykos hts felbl egyenesen a rivaldafnybe, hogy nmi klti tlzssal ljnk, azt brmelyik szabadulmvsz habozs nlkl felvenn a repertorjba.

Jenson Buttonnak s Lewis Hamiltonnak szemltomst tetszett, hogy az autjuk a vltozatossg kedvrt elre is hajland menni, ahelyett, hogy naphosszat csak a garzs rnyas csendjben tlten nem egszen megrdemelt pihenjt, kelletlenl trve a mrnkk s szerelk ktsgbeesett srgldst maga krl, mint oly sokszor a tli tesztek alatt. Akrmennyire erlkdtt, Lewis mg Barcelonban, az utols teszten is csak azzal a ktrtelm bkkal tudott kedveskedni az MP4-26-nak, hogy a rosszemlk 2009-es McLarennel ellenttben legalbb nem hromkerekezik a kanyarokban. Ehhez kpest a melbourne-i 2. rajtkockja s 2. helyezse Sebastian Vettel mgtt bizony maga volt a csoda.

Vajon lehetsges, hogy tvers volt az egsz, s a McLaren az elszezonban vgig altatott? Szpen hangzik - az sszeeskvs-elmletek s/vagy romantikus kalandregnyek hvei nyilvn szeretnnek is lelkesen blogatni r -, de kb annyi a valsznsge, mint annak, hogy a Hispania mer trfbl nem kvalifiklta magt a vasrnapi futamra. J pon, na. Egyfell ugyanis egyetlen csapatnak sem ri meg azrt elszrni dollrmillikat egy tesztre, hogy aztn ki se prbljk, mire kpes az autjuk, hanem nyomjanak egy satufket minden mrsi pont eltt, hiteltelenn tve a kridket. Legfeljebb az avatatlan szem kznsget tudnk becsapni vele, de azt meg minek? Az ellenfeleik gysem pusztn az ideredmnyeikbl indulnak ki, amikor felmrik a teljestmnyket, hanem rendszeresen letboroznak a plya szln, hogy mindenhol alaposan megfigyeljk az autk viselkedst. s pontosan ez a msik ok, amirt a McLaren vergdse a teszteken biztosan nem sznjtk volt: minden hozzrt, aki ltta mozogni az MP4-26-ot, arrl szmolt be, hogy semmiben nem emlkeztet egy kezes brnyra.

Ekkor azonban, Lewis szavaival lve, beindult a McLaren "knyrtelen fejlesztgpezete." Ez persze jabb klti tlzs, annyi azonban ktsgtelen, hogy az j els szrny, az j, Red Bull-tpus kipufog s az talaktott padllemez meghozta a csapatfnk Martin Whitmarsh ltal begrt, krnknti 1 msodperces javulst - st, taln mg annl is tbbet. Lewis azt hitte, az idmrn 1, a futamon 2 msodperccel lesznek elmaradva a Red Bulltl (merthogy a barcelonai teszt tapasztalatai ktsgkvl erre utaltak), s br az a 8 tizedmsodperc, amivel vgl kikapott Sebtl a Q3-ban, bajosan nevezhet elhanyagolhatnak, a versenytempja igencsak biztat volt.

A sokves rutin eleve azt sgta, hogy egy aut, amely rnzsre olyan drasztikusan eltr a tbbiektl, mint az MP4-26, vagy nagyon gyors lesz, vagy nagyon lass. Mg nyilvn emlksznk pldul a 2003-ra tervezett, de a clegyenessel prhuzamos, vagyis azzal valahol csak a vgtelenben tallkoz MP4-18-ra. A tesztek az MP4-26 esetben is az utbbi, knosabb forgatknyvre ltszottak utalni, m gy tnik, ez valjban megfelel alapokra plt, csak a McLaren az elszezon vgn tvtra ment, amikor tlerltette a Renault-nl is radiklisabb "polip-kipufog" fejlesztst, s ezzel ppen az egybknt a belltsok keresglsre s az autval val ismerkedsre fordthat idt vesztegette el. Ettl fggetlenl risi bravr, hogy az Ausztrl Nagydj eltti ssz-vissz kt htben, lhallban kidolgozott fejlesztsekkel frisstve az MP4-26 azonnal megtltosodott. S mg ennl is nagyobb sz, hogy Lewis s Jenson alatt is kibrta az egsz versenytvot, holott a tli teszteken soha, egyetlen egyszer sem jutottak vele ilyen messzire. Ez szinte hihetetlen, s ha eltekintnk attl a valszntlen eshetsgtl, hogy Melbourne-ben csak kivtelesen j napjuk volt, a McLarennel bizony egsz vben szmolni kell.

Az ellenkez irnyba, az alagt fel robog vonaton, anlkl, hogy tudtak volna rla, Michael Schumacher s Nico Rosberg ztykldtt. rm volt ltni, hogy Michael az Ausztrl Nagydj eltti hten jra tmad zemmdba vltott, a szavaiban vatosnak hangz nyilatkozatok mgtt visszatrve hajdani, az elspr nbizalom s az arrogancia kztti vkony ktlen egyenslyoz nmaghoz. A Forma-1 manapsg mr annyira kifinomult, s inkbb tudomny, semmint mvszet, hogy az adatokat behatan elemz szereplket ritkn ri igazn nagy meglepets, de a Mercedesnek Melbourne-ben mg esre sem volt szksge a hidegzuhanyhoz. Ironikus, hogy mikzben a McLaren, amely a teszteken alig fele annyi kilomtert tett meg, mint k, gond nlkl elboldogult jdonsgokkal teleaggatott, elzleg megbzhatatlan autjval, az elszezont csak kisebb zkkenkkel teljest Mercedes hirtelen problmk znvel tallta szemben magt. "A teszteken szerzett tapasztalataink alapjn gy vltk, a tempnk nagyjbl a Ferrarival van egy szinten, ez azonban ma nem bizonyosodott be" - mondta Michael lehangoltan mg az idmr utn. - "Tbb gondunk volt itt, mint a teszteken." s Michael akkor mg nem is sejtette, mi vr r a versenyen! Ennek tkrben taln mgis rdemes zlelgetni azt az eretnek gondolatot, hogy a tesztekre nincs is semmi szksg... Na j, csak viccelek. Flig.

Amita visszatrt, most elszr lttam Michaelen, hogy gy istenigazbl knosan rzi magt. Brmennyit kritizltk is tavaly - akr jogosan, akr nem -, mindig igyekezett hozz j kpet vgni, s a gesztusaival is azt a szban sokat hangoztatott zenetet adta tovbb, hogy ez csak tanulv, eleve nem szmtott stagaloppra, de jvre majd kist a nap. m ahogy vasrnapi kiesse utn (ami egybknt, tegyk hozz mindjrt, nem az hibja volt) megrkezett a garzsba, hogy vgignzze a monitoron, amint csapattrst is ppen kikuglizzk a versenybl, gy festett, akr egy kisiskols a megrdemelt jkora nyakleves utn. Amikor knyszeredetten belenzett a kamerba, lertt a tekintetrl, hogy legszvesebben elsllyedne szgyenben, valahov mlyen a garzs padlja al. rthet: most, hogy gy rezte, vgre jra van eslye, pocsk lehetett szembeslni a roszdsan csikorg valsggal.

Ellenkez eljellel ugyan, de a Mercedes esetben is jogos ugyanaz a krds, amit a McLarennel kapcsolatban mr fltettnk: lehet, hogy a tesztek ennyire vgzetesen flrevezettek nemcsak minket, hanem magukat a csapatokat is? Elkpzelhet, hogy a W02 is az eldjre t tragacs lett? Barcelonban ritkn szerepelnek eredmnyesen gyenge autk, br akadt r plda - 2006-ban s 2007-ben pldul a Honda volt a leggyorsabb ott az elszezon sorn. Akkor azonban a hossz etapok lelepleztk a realitsokat, mg a Mercedes a legfrissebb aero-csomaggal ezttal azokon is ersnek tnt. A melbourne-i versenyen tl rvid ideig voltak a plyn ahhoz, hogy meg lehessen tlni a teljestmnyket, Schumacher radsul srlt autval vnszorgott leghtul (2-3 msodperccel lassabban Vettelnl), de Rosberg tempja az els etapban finoman szlva is kzpszer volt: tbbnyire 1:34-es krket szenvedett ki magbl, ami azt jelenti, hogy 1 msodperccel elmaradt Vitalij Petrovtl, s nhny tizeddel elzte meg Kamui Kobayashit. Az egyetlen pozitvum az volt, hogy nem koptatta a gumikat; azon kevesek kz tartozott, akiknek az ideredmnyei egszen az els boxkillsukig tendencizusan javultak.

Mindez sszessgben nem tl biztat a Mercedes szmra. Van azonban egy halvny esly r, hogy Ross Brawnnak igaza van, s Melbourne-ben egyszeren rosszul hasznltk az egybknt nagy tzervel rendelkez W02-t. J lenne tudni, hogy ezt maga egyltaln elhiszi-e. Az mindenesetre tny, hogy a Mercedes mindssze egy (szraz) napon tesztelte a rncfelvarrott autt az ausztrliai htvge eltt, ezrt nincs vele sok tapasztalata - igaz viszont, hogy ez kt boxszal arrbb, a McLarennl nem jelentett gondot...

* * *

Nem is tudom, Sebastian Vettel rszrl melyik volt a nagyobb sportteljestmny a melbourne-i htvgn: a nagydjgyzelem, vagy az, hogy sikerlt j kpet vgnia, s a mosolya mg csak nem is tnt hozz kirvan knyszeredettnek, amikor a Red Bull mindig tallkony PR-osainak legjabb bombatlete jvoltbl ki kellett prblnia magt a helyiek kedvelt, hm, szrakozsban, a birkanyrsban. Ami engem illet, n nem vennm j nven, ha autversenyz ltemre (mr ha az lennk persze) azt mutogatnk a vilg TV-csatorninak mintegy feln, hogy egy pulikutya farkcsvlva fittyet hny a parancsaimra, mikzben egy ollval a kezemben bnzva birkkat hajkurszok. Ebbl is ltszik, hogy nincs sem humorrzkem, sem hajlamom az nirnira. Seb ugyanis mshogy fogta fel a dolgot. "A vgre kezdtem belejnni" - meslte vigyorogva. - "Az embernek el kell kpzelnie a birka alakjt gyapj nlkl, hogy kvetni tudja az ollval. Ez nem knny, mert ha nem tudja, hogyan nz ki egy birka csupaszon, fogalma sincs, merre menjen. vatos is voltam, mert nem akartam belevgni a brbe." Na ugye, ez is technikai sport. Mindenben meg lehet tallni a kihvst...

A htvge legfbb tanulsga mindazonltal az volt, hogy igen, a Red Bull flnyben van, de nem, nem akkorban, mint hittk.

Seb 0.778 msodperces elnye Lewisszal szemben a Q3-ban elsre ijesztnek tnt, a kpet azonban megnyugtatan rnyalta az a nem elhanyagolhat krlmny, hogy Mark ugyanazzal az autval csak a 3. rajtkockt szerezte meg, azaz rviden s tmren: a Red Bull verhet volt. Semmikppen sem rinthetetlen. Legalbbis az v.

A versenyen mg tovbb rnyaldott a kp. Seb ezttal megszta a KERS hinyt, amivel a Red Bull ravaszul tverte a fl vilgot, Mark azonban nem: hiba rajtolt jobban Lewisnl, aki a felvezet krben elvgezte a kuplungjnak belltsn a McLaren ltal krt vltoztatsokat, s ezrt vagy sem, de kiprg kerekekkel egy pillanatra beragadt, az els kanyarig tart vgtban alulmaradt vele szemben. Ez dnt momentum volt, s egyrtelmen bizonytotta, hogy ha nem akar ugyangy jrni, mint a 2009-es rajtoknl, a Red Bullnak muszj lesz rncba szednie a KERS-t.

Seb az 1. kr vgre 2.464 msodperccel vezetett. Ez szokatlanul nagy klnbsg, amely arra utal, hogy az RB7 nagyon gyorsan bemelegti a gumijait (ugyanezt tapasztalhattuk a kerkcserk els fordulja utn is, amikor Seb boxbl kivezet kre 1.2 msodperccel jobb volt Lewisnl). Itt kvetkezett azonban a meglepets: a boxkillsig htralv 13 krben Seb egy szemernyit sem tudott elszakadni Lewistl, aki 7 alkalommal mg gyorsabb is volt nla. A klnbsg lassacskn 3.3 msodpercre ntt kztk, aztn viszont 2.7 msodpercre cskkent, s amikor Seb a 13. krt mr csak 1:33.698 alatt tudta teljesteni - 0.7-1.0 msodperccel lassabban, mint az elzeket -, mindjrt tudta, hogy itt az ideje lecserlnie az els szett lgy Pirellit.

A htvge legforrbb tmjt elkerlhetetlenl a gumik szolgltattk. Vajon tnyleg annyira hamar el fognak fogyni, hogy 3-4 kerkcserre lesz szksg a verseny alatt? A csapatokat is mindenekeltt ez a krds foglalkoztatta, azonban mr pnteken kiderlt, hogy Melbourne-ben korntsem annyira vszes a helyzet, mint a tli teszteken volt. Egzakt magyarzatot senki nem tallt erre, hacsak az univerzlis rvet nem az eltr minsg aszfaltrl, a hmrskleti viszonyok ugyanis szinte teljesen olyanok voltak, mint a barcelonai teszt utols hetben. Az els szabadedzsen nyugtzva, hogy az RB7 hozza a vrt formjt, a Red Bull szokatlan mdon mr a pntek dlutni edzsnek egy-egy hossz etappal vgott neki, nyilvn kvncsian vrva, hogy meddig brjk a (kemny keverk) gumik. A vlasz tbb okbl is rdekes volt. Seb 23 krt hzott le velk, 1:32-rl, ahogy fogyott a benzin, fokozatosan 1:30 vgre tornzva le az ideredmnyeit, aztn a lassan elhasznld slickeken visszalassulva 1:32-ig. Koptak a Pirellik, igen, de egyltaln nem durvn. Ez biztat volt.

Mr ekkor felsejlett, ami kt nappal ksbb, a versenyen az autk tbbsgnek esetben beigazoldott: mg tavaly kt boxkills kztt a kridk a tarts Bridgestone-okon ltalban folyamatosan javultak, azaz lnyegben lapos '\' alakot rajzoltak ki a grafikonon, idn inkbb az U-alak grbk lesznek jellemzek az etapokon bell. Seb s Lewis tempja egyarnt kb. a 8. krig mutatott javul tendencit, mieltt jra romlani kezdett, s - br elvtve akadtak kivtelek (pl. a mr emltett Rosberg az els, vagy Felipe Massa a harmadik, kemny keverken teljestett etapjban) - a gumik hasonlan viselkedtek a tbbi autn is.

A msik rdekes tulajdonsguk a mr a teszteken is rzkelt hirtelen teljestmnycskkens, azaz "drop-off" volt: egy ideig linerisan, krnknt nagyjbl ugyanannyit (nhny tizedet) vesztenek a tapadsukbl, mieltt egyik krrl a msikra egyszercsak egy teljes msodpercet, esetleg mg tbbet lassulnak. Ez abbl a szempontbl hasznos, hogy biztos tmpontot nyjt a csapatoknak, mikor jtt el az ideje friss gumikra vltani, de egyben nagyot is lehet bukni miatta - ha valaki megsejti, vagy vletlenl beletrafl, hogy az ellenfelnl mikor rkezik el a drop-off, s ppen azeltt cserl kereket, egyetlen krben, pusztn a megfelel idztssel is hozhat rajta egy msodpercet.

(Annak a krdsnek a megvlaszolsval, hogy a Pirellik fel fogjk-e dobni a versenyzst, vrjunk mg. Br nem hasznldtak el annyira, mint elzleg hittk, ms, durvbb burkolat plykon a kopsuk hangslyozottabb lehet. s Melbourne-ben gy is sokkal vltozatosabban alakultak a boxstratgik, mint tavaly a Bridgestone-okkal. Ugyanez rvnyes a dnthet hts szrnyra is: taln nem sokszorozta meg az elzseket, de azrt akadt nhny tmads - pl. Button msodik, szablyos manvere Massa ellen a 48. krben, vagy ppensggel Vettel Button ellen -, amiben szerepet jtszott. Egy olyan plyn, ahol hosszabb a clegyenes, s a vgn kemny fktv van, a DRS hasznosabb lesz. Klnben is, a tavalyi idnynyit nagysgrendekkel unalmasabb volt, mint a htvgi verseny, a szezon aztn mgsem fulladt unalomba. St...)

Sebhez visszakanyarodva: azrt a 14. krben kertett sort az els boxkillsra, mert, amint nhny bekezdssel ezeltt mr szba kerlt, egy krrel korbban rezte meg a drop-off-ot. Utbb maga sem tagadta, hogy nem tudta volna hosszabbra nyjtani az etapjt azokon a gumikon, amiken rajtolt. Valjban csodlkozom rajta, hogy a McLaren Seb gyengbb rszidejeit ltva nem hvta ki Lewist a boxba a 13. kr vgn. Ha megteszik, szinte biztosan tveszi a vezetst, mivel az a tavalyi knykszably tovbbra is rvnyes, hogy aki korbban vlt friss gumikra, rtkes idt nyer. Persze a killsok msodik forduljban jra fordulhatott volna a kocka, de a Red Bullt legalbb megdolgoztattk volna a pnzrt.

Ehelyett az trtnt, hogy mg 2 krn t, a 16. kr vgig kint tartottk a plyn Lewist. Ezzel a htrnya, amely Seb killsa eltt mr 1.5 msodpercre zsugorodott, 6.5 msodpercre ntt. Taln azt remltk, Jenson majd feltartja Sebet, mieltt letlti (megrdemelt) thajtsos bntetst, erre azonban csekly volt az eslye, mert is ppen elrkezett a drop-off fzishoz, s a 16. krt 1:34.897 alatt teljestette, mg Sebnek az j gumikon az elzssel egytt is csak 1:31.548-ra volt szksge ehhez.

 
A hrom dobogs krid-grafikonja (nagythat). Fleg az els etapban lehet megfigyelni az idn jellegzetes "U-alak" grbt. Hamilton a 32. krben csszott ki, de az els boxkillsnl vesztette el az eslyt, hogy igazn megszorongassa Vettelt.

Lewis az idvesztesg rvn kezdte szem ell veszteni a Red Bullt, de ha pphogy csak lttvolsgban is, azrt hasonl iramban kvette. A 27. krig sszesen 9 tovbbi tizedmsodperccel maradt le tle (vagyis 8 szzaddal volt lassabb Sebnl krnknt, ami lnyegben elhanyagolhat klnbsg). Akkor azonban trtnt valami, s hirtelen sok idt vesztett hozz kpest. A McLarennl sem tudtk megllaptani, hogy Lewis autjn mikor kezdett lifegni a splitter, s a 32. krben bemutatott kicsszsa oka vagy kvetkezmnye volt-e ennek, m az tny, hogy mr nhny krrel korbban htraesett. Az eredmnyek ugyanakkor nem egyrtelmek, mert Lewis a 30-31. krben, kzvetlenl a plyelhagysa eltt megint gyorsabb volt Sebnl. "Amikor a splitter ler az aszfaltra, megakasztja az aut alatt htrafel halad levegt, s ezzel megbolygatja az ramlst" - mondta ksbb. - "Idnknt tlkormnyzott vlt tle az autm, s a gyors kanyarokban elfogyott rla a leszorter, a fktvokon pedig kiss instabil lett." A legkzenfekvbb magyarzat persze az, hogy a splitter egyszeren a rzkbe akadt bele a kicsszs sorn, de nem kizrt az sem, hogy elzleg, valami mstl srlt meg. Lewis htrnya mindenesetre 12 msodperc fl szkkent, aztn a 43. krtl fokozatosan vissza is vett a tempjbl, hogy biztonsgban eljusson a clig.

Sebnek pedig ettl kezdve csupn annyi volt a dolga, hogy az elnyt rizgetve diktlja az iramot. Ott hagyta abba, ahol tavaly befejezte: a cscson. Ha a Red Bull ilyen gyors volt Melbourne-ben, kpzeljk csak el, mi lesz az aero-plykon! A tbbiek felkthetik a gatyjukat...

* * *

Nem rt azonban tisztzni, hogy mindvgig Seb Red Bulljrl beszltnk. Az ausztrliai gyzelem legalbb annyira az rdeme, mint a csapat, mert ha Mark teljestmnybl indulnnk ki, az RB7 nem is tnne harapsnak.

Melbourne-ben eleve lttunk szokatlanul nagy klnbsgeket a csapattrsak kztt, a legkirvbb plda azonban ktsgkvl a Red Bull pros volt. Ebbl a pntek dlutni szabadedzsen kaptuk az els zeltt, amikor a fent emltett hossz etapban Seb a 23. krig jutott 1:31/1:32-es tempval, Mark viszont 19 kr utn trt vissza a boxba, s az utols ngyben mr az 1:33/1:35 kztti svba lassult le. Szembetn volt, hogy sokkal durvbban gyilkolja a gumikat, mint Seb, s ez a klnbsg egsz htvgn megmaradt kzttk. A Red Bullnl mg most is lzasan nyomoznak, hogy mi llhatott a problma htterben, mert ekkora eltrs nem tekinthet normlisnak.

Ez vezetett oda is, hogy mg Seb kt, addig Mark hrom killssal teljestette a futamot, lehetsget adva r, hogy kzvetlenl sszemrjk a teljestmnyt az ugyangy taktikz Ferrarikval. Ht, az eredmny r nzve nem igazn hzelg. Fernando Alonso ugyanis, miutn a rajtot elbaltzva visszaesett a 9. helyre, 13 msodperccel haladt az akkor mg a 3. helyen ll Webber mgtt. Mindhrom alkalommal pontosan egy krrel Mark utn cserlt kereket, de a 2. etap vgre 2.7 msodpercre, a 3. etap vgre pedig mr 1 msodpercen bellre kzeltette meg. Aztn - annak ksznheten, hogy a Red Bull jobb els kerekvel nehezen boldogultak a szerelk - a boxban meg is elzte, s a fennmarad 16 krben 6.4 msodpercet vert r. ldzbe vette Vitalij Petrovot is, de ha valaki abban remnykedett, hogy bosszt ll rajta Abu Dhabirt, csaldnia kellett: Fernando nagyot vgtzva utolrte ugyan a Renault-t, a kocks zszl azonban feltartztatta a rohamt.

 
Az Alonso s Webber kztti, msodpercben mrt klnbsg a verseny sorn (nagythat). Lthat, hogy Fernando valsggal levadszta Markot, etaprl etapra kzelebb kerlve hozz.

Mindez azt jelenti, hogy egyrszt Alonso azonos taktikval, 49 kr alatt 20 msodpercet vert Webber Red Bulljra, msrszt azt, hogy ha a rajtnl nem esik htra, hrom kerkcservel is simn dobogs lesz. A McLarennel val sszehasonltshoz pedig rdemes megjegyezni, hogy a 28. krtl kezdve sem Fernandt, sem Jensont nem akadlyoztk, mindkettejknek egy-egy killsa volt htra, a fennmarad etapokban ugyanolyan tpus gumikat hasznltak, a klnbsg mgis 5-rl 22 msodpercre ntt kzttk - Fernando javra. Pedig Jenson a 2-3. etapjban mr gyorsabb volt Lewisnl, a bntetse nlkl teht is harcban llt volna a dobogrt. Summa summrum, a Ferrari kifejezetten gyors, a tempjt tekintve, ahogy azt vrni lehetett, csak a Red Bulltl marad el - a gyenge pontja az lehet, ha tlsgosan koptatja a gumikat, mert balszerencsjre a McLaren ppen ezen a tren tnik ersnek.

m ahogy a Red Bull, gy a Ferrari esetben is ordt volt a csapaton belli klnbsg: Massa a 10. krtl kezdve, amikor kzvetlenl egyms mgtt haladtak, azonos szm boxkillsa ellenre 53 msodpercet vesztett Alonshoz kpest. Ez minden tiszteletnk mellett is siralmas; Felipe nem engedheti meg magnak, hogy ebben az vben, amikor lejr a szerzdse, ilyen vllalhatatlan teljestmnyt nyjtson. Tegyk hozz ugyanakkor, hogy ezttal a Ferrarinl - a levltott Chris Dyer helyett immr Pat Fry-jal a boxutcai irnytkzpontban - elrontottk a taktikjt is, mert harmadszorra teljesen szksgtelenl hvtk be kereket cserlni. Ha tovbbmegy, legrosszabb esetben 8. lett volna, de eslyes marad a 6. helyre is, gy viszont Sbastien Buemit megelzve is csak kilencedikknt jutott el a clig.

S hogy hol van a sorrendben a Renault? Minden bizonnyal valahol a Red Bull, a Ferrari s a McLaren mgtt. Petrov megrdemelten, de fknt a helyzet gyes kihasznlsa rvn szerezte meg els dobogs helyezst. Egy fizets versenyztl nem rossz, ugyebr...

* * *

Derk dolog, ha egy csapatfnk a sajt brndjben cipeli az auti hts vezetszrnyt, s htkznapi haland mdjra trelmesen vrakozik r a reptri poggyszkiadban, ennek a hskrt idz, olajoskez garzsromantiknak azonban (nem gy, mint az enyveskeznek persze) sajnos rges-rg leldozott. Igen, anno gy kezdte Patrick Head meg Frank Williams is. m a Forma-1-ben, mg ha gyengbb pillanatainkban, boldogult ifjkorunk emlkein merengve vissza is srjuk a rgi szp idket, tbb nincs helye annak az elragadan bjos mekkmesteri mentalitsnak, amely annak idejn lehetv tette, hogy a fiatal Ross Brawn sajt kezleg barkcsoljon alkatrszeket a Williams autjra, aztn maga vezesse a csapat teherautjt is - megfelel kategris jogostvny nlkl. Tetszik vagy sem, vltoznak az idk; ami egykor htkznapi volt, az ma mr rhejes. Brmilyen megrtk is vagyunk a jobb napokat meglt Geoff Willisszel szemben, aki nhibjn kvl a tavalyi Dallara vzra volt knytelen feltkolni a Hispania 2011-es alkatrszeit, nem clszer rengednnk a plyra egy olyan autt, amely csak akadlyozn a tbbieket, s brmikor elkezdhet folyni belle az olaj.

Tonio Liuzzi az len vgz Vettelhez kpest 109.0 szzalkos eredmnnyel fejezte be a Q1-et; Bruno Senna a tavalyi idnynyitn hasonl krlmnyek kztt egy hajszllal gyorsabb volt, s 107.1 szzalkos eredmnyt rt el. Ami azonban aligha szmt, mert az idei szablyok szerint szintn nem tudta volna vele kvalifiklni magt a versenyre. Mindettl fggetlenl nem ltok r okot, hogy ha a malajziai szabadedzseken elkezdik rendesen tesztelni vgre, a Hispania autja ne kerljn egy szinte a Virginvel. Mr ha ez a cl, persze...

* * *

Kimi Rikknen a NASCAR-ban? Elszr azt hittem, taludtam kt napot, s prilis 1-je van. A hrt hallva alighanem sokan gyanakodtak arra, hogy Rikknennek egy sodrs balos kzepn rintirnyban elgurult a gygyszere. Nyilvn maga is pontosan tisztban van vele, hogy a diadalmas eurpai kultra magas lovrl nzve a NASCAR valahol az Antarktisztl nhnyezer kilomterrel dlre fekszik a sporttrkpen. Benzinzem kocsiverseny a tajtrszeg redneckek kocsmv alaktott Circus Maximusban, ahol a plyn zajl ciklikus bohckods nem tbb rgynl egy maratoni srzsre, s ahol a npet mr csak egy lefel fordtott hvelykujjal lehetne mg boldogabb tenni. De tojik r. Bevallom, nekem imponl ez a vagnysg.

Vajon Kimi tartozik-e annyival, hogy istenadta tehetsgt az emberisg legnagyobb dvre kamatoztassa? A minkre, termszetesen. Ht nem, nem tartozik. A szurkolit megajndkozta egy F-1-es vilgbajnoki cmmel, legyenek vele boldogok. Imdjk azta is. Szvott eleget a legrosszabb pillanatban lerobban autk miatt, bmult elgszer a kamerkba veges tekintettel, csak mert ktelez volt. Mr letett valamit az aszfaltra - ha rtik, mire gondolok. Mondom, tojik r. Megteheti, hogy azt csinljon, amihez kedve van, mg ha ez a beszklten sikerorientlt F-1-es bagzsnak teljessggel rthetetlen is.

Mr alig vrom, hogy beljn a pick-up kormnya mg, s egy szzezres ovlis arna fkuszban lldoglva, a zsivajg tmeg gyrjben nzzen farkasszemet imdott kamerjval. Az lesz m csak a kedvre val mka! Ki nem hagynm, az egyszer biztos.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!