♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Interlagos

Azrt ha meggondoljuk, kicsit ciki a Ferrari s a McLaren szmra, hogy a konstruktri vb-cmet egy olyan csapat csente el az orrkpjuk ell, amely nemrg mg csak akkor jutott eszkbe, ha elromlott a kvgpjk, vagy fel kellett turbzniuk valamivel a vodkjukat egy laza party kzben...

Ht j, azon nincs mit tagadni, hogy a szrakozsi lehetsgek paddock-szerte a Red Bullnl a legjobbak. Ha az ember mr unja bmulni a Virgin motorhome-jnak neonzldbl nenonpirosba, aztn (a vltozatossg kedvrt) neonkkbe tsz diszkfnyeit, s abbl is elege van, hogy a Ferrarinl nem ksztenek capuccint (Scusa!), irny a Red Bull acl- meg vegpalotja! Nem csak azrt, mert ott a legnagyobb a derkon fell r szoknyba ltztt berendezsi trgyak egy ngyzetmterre es arnya, hanem azrt is, mert nincs mg egy hely kerek e vilgon, ahol az emeleti cscsasztal melll a versenyplyra is tkletes rlts nylik.

Nem is volt m olyan rgen, amikor a Red Bullt mg kb annyira vettk komolyan, akr Hannah Montant az Eurovzis Dalfesztivlon. Mindenkinek jl jtt, hogy a sarkon van egy jjel-nappali, ahov brmikor t lehet kldeni valakit, ha elromlott a kvgp, s a hosszra nyl munkanap vgn elkl a pulzustuning, de a plyn a Red Bull csak annyi vizet zavart, hogy akr azzal a hasznlt dobozokbl Suzukban sszetkolt minitutajjal is indulhatott volna a nagydjakon.

Az azta pnzhiny miatt sajnos megszntetett Red Bulletin - amit Ron Dennis annak idejn oly emlkezetes sznpadiassggal hajtott ki a kukba, ha valaki netn azt a szrny szennylapot szorongatva merszelte tlpni McLaren-orszg hatrt - tall metaforja volt a csapat filozfijnak. Ugyanazokat az rtkeket kpviselte: mulatsgos volt, de nem komolytalan. s nem mellesleg telis-tele eredeti tletekkel. Persze nem Ron volt az egyetlen, akit megtvesztett a Red Bull laza stlusa; sokan ringattk magukat abba az illziba, hogy egy olyan istll, ahol ltszlag a piltkat is a deszks laktelepi suhancok kzl vlogatjk ki, radsul tallomra, a ruhatrukat meg a sarki turklbl kunyerljk ssze, legfeljebb a "Ki rg be elbb ma este?" versenyen elzheti meg ket. s ott is legfeljebb akkor, ha szigor csapatutastsokat alkalmaz. Vesztkre.

k is Dietrich Mateschitz marketingjnek dltek be - csak fordtva. Nem tlsgosan, hanem tl kevss vettk komolyan. Nehezkre esett elkpzelni, hogy valaki, aki olyan kisstl tlettel szerezte a vagyont, mint egy rgta ismert dlkelet-zsiai doppingszer cseppfolystsa s palackozsa, veszlyt jelenthet rjuk.

Pedig de. Egy kellemetlenl fzs reggelen hirtelen arra bredtek, hogy Mateschitz mgsem tvedsbl lett mg nluk is gazdagabb. Nagyjbl akkor jhettek r erre, amikor ijeszt cltudatossgnak jeleknt unott egyhangsggal elkezdte kilra megvsrolni a legjobb szakembereiket.

s a hossz kitr utn ezzel vgre el is rkeztnk a csapat sikernek kulcshoz. A Red Bull azrt jutott fel a cscsra, mert pontosan az ellenkezjt tette annak, amit jogeldje, a Jaguar Racing: okosan vlogatta ssze az embereket, aztn megteremtette szmukra az idelis munkakrlmnyeket, s nem utolssorban hagyott nekik idt arra, hogy sszecsiszoldjanak. A Red Bull konstruktri bajnoki cme elssorban a HR-osztly dicssge; a menedzsment jelesre vizsgzott.

Idestova hat vvel ezeltt, amikor a Ford kibrndultan elsomfordlt a Forma-1-bl, eladva csapatt a Red Bullnak, egy cikkben ezt rtam: "A Jaguar Racing egy lom volt. De vajon kinek az lma?" Arra akartam kilyukadni ezzel, hogy valaki eltt valamikor felsejlett a brit Ferrari brndos kpe, a zld kdbl az lre tr fensges versenyaut, amely olyannyira eszmnyinek tnt, hogy az illet be tudta hlyteni vele egy multi teljes igazgattancst. Ksbb azonban mr a kutya sem emlkezett r, hogy tulajdonkppen kitl szrmazott az tlet, s mi is volt a clja. Az eredmny? Tanknyvbe ill anarchia. A kedvenc trtnetem errl, hogy a vllalat jonnan kinevezett elnke, maga is a Ford-csald sarja, teht amerikai, egy igazgattancsi lsen felhborodva tette fel a krdst, hogy mgis ki a franc az az "Ed Irvine", mert mg nem hallott rla, a knyvels szerint mgis a legjobban fizetett alkalmazott az egsz Ford-birodalomban. gy azrt nehz...

A Ford 1999 kzepn vsrolta meg a Stewart Grand Prix-t, de a Jaguar projektnek tulajdonkppen attl kezdve nem volt igazi gazdja, hogy Jac Nasser 2001-ben felllt az autgyr elnki szkbl. A kvetkez vekben olyan cizelllt udvari intrikk uralkodtak el a csapatnl, hogy rmai trscsszrnak is nagyobb letbiztosts volt lenni a 3. vszzadban, mint fnknek a Jaguar Racingnl; inkbb lettem volna Marcus Clodius Pupienus Maximus (he?), akit a sajt testrsge fojtott a vrbe hromhnapnyi uralkods utn, semhogy Milton Keynes-be nevezzenek ki valami grnak. A lista, taln mg emlksznk r, rmtrtnetbe ill volt. A Jaguar Racing elnke, Neil Ressler Bobby Rahalt tette csapatfnkk, de amikor Nasser a Premier Automotive Group, s gy azt azt irnyt Wolfgang Reitzle al rendelte a csapatot, annak hirtelen egyszerre kt fnke lett, mivel Rahal megkapta a nyakba az istll teljestmnynek fnyben vicces nev Premier Performance Division elnkt, Niki Laudt. Miutn Lauda s Rahal nem tl meglep mdon ellenttes irnyba tologattk az autt, Rahal a kerekek al kerlt, s Lauda egy teljes ven t lvezhette a fnki dicssget, mgnem a pocsk eredmnyek miatt 2002-ben vgl neki is a kezbe nyomtk a mregpoharat. Huh... Ekkor azzal a felkiltssal, hogy inkbb a mrnkk kezben legyen a gyepl, a csapaton belli politikba belefradt Ford Tony Purnellt s David Pitchforth-t tolta az eltrbe, az intrikk azonban ezzel sem rtek vget, amit pldul a Justin Wilson rmre kiutlt Antonio Pizzonia bnt. A lejt, amelyen a Jaguar tulajdonkppen trtnetnek legels pillanattl kezdve padlgzzal szguldott, valamikor 2004 kzepe tjn vezetett bele a mocsrba.

Ezt a csontvzat csupn azrt cibltam el a szekrny mlyrl, hogy rvilgtsak vele a Jaguar s a Red Bull politikja kztti les kontrasztra. Mg mieltt a fejemre olvasnk, hogy egy csontvz nem is vilgt: Mateschitz tudta, hogy egy csapatot nem a neve, hanem a benne dolgoz emberek tehetsge s sszjtka tehet naggy. ppen ezrt krlnzett a paddockban, s igyekezett megszerezni mindenkit, aki hozzadhatott valamit a stbjhoz. Purnellt s Pitchforth-t elszr megtartotta a menedzsmentben, amikor azonban nzeteltrse tmadt velk a versenyzk kapcsn (k egy rutinos piltt, lehetleg Anthony Davidsont vagy Alex Wurzot akartk szerzdtetni David Coulthard mell, Mateschitz viszont a Red Bull valamelyik ifjonct, Tonio Liuzzit vagy Christian Klient), habozs nlkl kirgta ket. Egybknt valsznleg gyis ez volt a clja. A helykre az akkor mindssze 31 ves Christian Hornert nevezte ki, s annak ellenre tkletes vlasztsnak bizonyult, hogy az Arden fnkeknt az F-1-ben mg nem volt rutinja.

Hornerrel kezddtt meg az igazi vrfrissts. Mark Smith, aki korbban a Renault-nl dolgozott, mr 2005 februrjban megrkezett a csapathoz, akkor mg a Jaguartl rklt technikai igazgat, Gunther Steiner mell. A fejlesztsi rszleg lre megszereztk a McLarentl Anton Stipinovich-ot. Novemberben robbantottk a legnagyobb bombt, amikor kiderlt, hogy sikerlt elcsbtaniuk Wokingbl Adrian Newey-t (aki egybknt 2001-ben, Rahal hvsra egyszer mr megllapodott a Jaguartl is, de Dennis meggyzte, hogy maradjon). Egy hnappal ksbb leigazoltk a Renault-tl a vezet szerel Jonathan Wheatley-t s a ftervez Rob Marshallt. A tisztjtst 2006 decemberben, a McLaren aerodinamikai vezetjnek, Peter Prodromounak a szerzdtetsvel fejeztk be, aminek kapcsn Horner akkor gy nyilatkozott, hogy szerinte a grdnak hrom vbe telik majd sszernie. Tallt, sllyedt! 2007, 2008, 2009... s mr tavaly is harcban lltak a vilgbajnoki cmrt. 2007-ben azrt a biztonsg kedvrt mg felvettk Geoff Willist is. A listt elnzve a receptjk pofonegyszer volt: vedd a legsikeresebb csapatokat, s szipkzd el a szrkellomnyukat. Bevlt.

Az els nhny vben a Red Bull ppgy nem volt sikeres, mint korbban a Jaguar. Horner azonban kapott valamit Mateschitztl, amit Rahal annak idejn nem: idt. Emellett volt annyira blcs, hogy nem ragaszkodott mindenron minden nagy nvhez. A jelek szerint pontosan tudta, hogy a kln-kln tehetsges emberek egytt nem felttlenl alkotnak hatkony csapatot, ha hinyzik kztk az sszhang; volt id, amikor gy tnt, hogy a Red Bullnl tl sok a duds egy csrdban (egyszerre hrom technikai igazgatt tartani mgiscsak luxus), de a tapasztalatokbl okulva szp sorban megvltak Steinertl, az aerodinamikai vezet Ben Agathangelou-tl, Smith-tl, aztn tavaly Willistl is. Hagytk, hogy magtl kialakuljon, kire van szksg, s kire nincs.

Fontos lps volt az is, hogy Newey 2006 vgn szaktani mert a Ferrari motorokkal, s a rosszabbul cseng Renault-kra cserlte ket. Abban az vben a Red Bull lland htsi problmkkal kzdtt, s Newey 2007-ben nem akart a kasztni tern kompromisszumot ktni csak azrt, hogy ezeket megoldja. Stlszer, hogy a Red Bull tulajdonkppen pont most, a bajnoki gyzelem elestjn vlt gyri csapatt - ezentl a Renault is marknsabban lesz jelen az arculatban.

Vannak, akik a menedzsment gyengekezsgt s pipogyasgt vlik felfedezni abban, hogy a Red Bullnn nincs csapatsorrend. Ezzel nem tudok egyetrteni. Ha Mark Webber a htvgn, Abu Dhabiban netn azrt bukja el a vb-cmet, mert Sebastian Vettel Brazliban nem passzolta t neki a gyzelemmel jr 7 pontot, az nem tketlenkeds lesz, hanem kvetkezetessg. Dietrich Mateschitz tegnap nyltan kimondta, amit korbban mr n is felvetettem: a Red Bull szmra fontosabb fenntartani az istlln belli egyenlsget, akr a veresg rn is, mint valamelyik versenyzjt elnyomva megszerezni a gyzelmet. Lehet vitatkozni azon, hogy ez helyes filozfia-e, de k ezt kpviselik, s ksz. A Red Bull ppen abban klnbzik a tbbi magncsapattl, pldul a Williamstl, hogy a ltezse nem a forma-1-es sikereken mlik. Mateschitz szmra az F-1-es rszvtel olyan luxus, ami sszhangban van ugyan a cge arculatval s egyb tevkenysgeivel, de mgiscsak luxus: simn meglenne nlkle is. Tetszik vagy sem, a Red Bull kalandja a gyorsasgi autsport kirlykategrijban mr akkor is sikertrtnet, ha az egyni vb-cm netn kicsszik a kezeik kzl.

Ami engem illet, kt okbl is hls vagyok nekik. Egyfell jra bebizonytottk, hogy "technikai" sport mrpedig nem ltezik - minden az embereken dl el, elvgre az autk sem maguktl lesznek, hanem azokat is k tervezik s ptik. Msfell megmutattk, hogy igenis lehet valamit egyszerre szrakoztatan s komolyan csinlni. Ennek kln rlk. Attl, hogy nem vgunk folyton szigor kpet, s nem vesszk magunkat vresen komolyan, mg nem lesznk sem gyengbbek, sem gyetlenebbek. A ltszattal vigyzni kell...

* * *

Azrt a Brazil Nagydjon jl elrontotta a szrakozsunkat, hogy idnre (mr megint) megvltoztattk a Safety Car-szabyt, nemde? Izgi csatnak grkezett, hogy az jraindts utn Alonso esetleg tmadst indthat a kt Red Bull ellen, a McLarenek pedig - amelyek szemflesen kihasznltk az alkalmat egy jabb kerkcserre, gy frissek voltak a gumijaik - ppensggel ellene. Igen m, csakhogy ekkor kiderlt, hogy a fl mezny, mr bocsnat, ott vakargatja a fenekt az len halad autk kztt. Ha ez minket is elkedvetlentett, kpzeljk csak el, mit rezhetett Alonso s Hamilton.

Fura jszg az a Safety Car. Hirtelen felbukkan valahol, mint a cpa uszonya a tengerbl, s valaki mris buzgn vetheti magra a kereszteket, ms meg szklhat tovbb kedvre. Ebben az esetben pldul Michael Schumacher rhghetett a markba, s Nico Hlkenberget kerlgette a gutats. Tonio Liuzzi balesete eltt Hlkenberg ugyanis durvn 1 msodperces tvolsgbl, magyarn kzvetlen kzelrl ldzte a 8. helyezett Schumachert. Egy pillanatra elvette a gzt, hogy a kk zszlknak engedelmeskedve elengedje Sebastian Vettelt, aki kzvetlenl ezutn felkszlt Schumacher lekrzsre... De upsz, egyszercsak bekldtk a Safety Car-t, minden bri poszton kitettk az "SC" tblt, ezrt Vettel az ilyenkor automatikusan rvnybe lp elzsi tilalom miatt ott ragadt a Mercedes s a Williams kztt. Mivel Schumacher az 1. helyezett Vettel eltt volt, a Sportszablyzat rtelmben megelzhette a Safety Car-t, s a plyn krbeautzva htulrl felzrkzhatott a meznyhz. Az eredmny? Az elnye Hlkenberghez kpest 1 msodpercrl 96 msodpercre ntt. A Williams irnytkzpontjban meg verhettk a fejket a monitorba. Ha Hlkenberg csak 10 msodperccel ksbb engedi el Vettelt, ott marad a Mercedes nyomban... Persze ezt elre nem lehetett tudni.

Namrmost ez a cikkely - hogy aki a Safety Car s az 1. helyezett kz szorult, megkerlheti a biztonsgi autt, s utolrheti a meznyt - mindig is rsze volt a szablyzatnak. Vagyis ez az eset Schumacherrel s Hlkenberggel rgen is ugyangy trtnt volna.

Tavalyig azonban minden olyan lekrztt is elremehetett, aki az len haladval mg azonos krben lv autk kz keveredett - ppen azrt, hogy az ilyenek ne zavarjanak bele a nagyobb rdekldsre szmot tart pozciharcba. 2008-rl 2009-re mindssze annyit vltoztattak az errl rendelkez 40.11-es cikkelyen, hogy a Safety Car bekldsnek pillanata helyett azt a pillanatot vettk figyelembe, amikor a bekldse utn elszr szelte t a clvonalat. Vagyis aki ekkor ott kriclt az lmenk kztt lekrzttknt, usgyi, jobbrl megkerlhette ket meg a Safety Car-t, s mr iszkolhatott is elre.

Az erre lehetsget biztost paragrafust azonban az idei Sportszablyzatbl nemes egyszersggel kiradroztk, vlheten azrt, hogy meggyorstsk az jraindtsok menett: ne kelljen megvrni, amg a krket visszaszerzk jra utolrik a meznyt. Ez ma, amikor a Safety Car mgtt az ECU diktlja a normlisabbnl lnyegesen lomhbb tempt, valban tovbb is tart, mint hajdann. Logika teht volt a dntsben.

Radsul a lekrzttek rgebben sem vehettk vissza a krket. Csak 2007-tl - amikor kt vre bevezettk ezt a szablyt, hogy lezrjk a boxutct a Safety Car bekldsnek pillanatban - volt rvnyben a 40.11-es cikkely; eltte hossz veken t megszokhattuk, hogy az llovasoknak az jraindts utn t kell verekednik magukat a kzjk betolakodott lekrztteken.

s tulajdonkppen mirt is kellene ajndkot kapniuk azzal, hogy eltakartjk az tjukbl a lassabbakat? De ezt a krdst gy is feltehetjk: vajon annak mltnyosabb kedvezni, aki ldz, vagy annak, akit ldznek? A Safety Car megjelense egyeseknek mindig jl, mg msoknak rosszul jn, ez a vletlenszersg mr eleve megkeveri az elzleg rdem szerint kiosztott krtykat. Az len haladk kztt a tvolsg biztosan nem cskken a Safety Car bekldse utn - st, az ldzk az esetek zmben jkora htrnyt dolgozhatnak le a megjelensvel. Akkor mirt kellene mg azzal is az szekerket tolni, hogy flresprik ellk a maradk akadlyokat is? Tvcsves puskt nem krnek?

Tny s val, hogy amikor a Brazil Nagydj 55. krnek elejn a Safety Car bemeneklt a boxba, az interlagosi plyn hirtelen akkora lett a dug, mint az llin htfn reggel. Vettel s Webber kztt ott okvetlenkedett Hlkenberg s Robert Kubica, Webbert pedig az Alguersuari-Buemi-Kobayashi-Di Grassi-Sutil tsfogat vdte Alonstl. k azonban ott voltak a Safety Car megjelense eltt is, azzal a klnbsggel, hogy akkor Fernando mg nem 3 msodperccel haladt Webber mgtt, hanem 14-gyel. Nem volt oka panaszra...

A szablyzat idei s tavalyi vltozata vitathat, de ppgy vdhet is. A Safety Car mindenkppen beleavatkozik a verseny menetbe, ha azonban arra treksznk, hogy minl kevsb rondtson bele, akkor nem illik kihznunk a lekrztteket az egyenletbl.

* * *

Ami a vilgbajnoki kzdelmet illeti, a Brazil Nagydj nem szolglt klnsebb meglepetssel, inkbb csak kihangslyozta azokat a klnbsgeket, amelyek tizedmsodpercben mrve eddig is megvoltak a csapatok kztt.

rdekes volt ltni, hogy Jenson Button, aki tavaly itt nyerte meg, most pedig itt vesztette el a vb-cmet, milyen vidman, Lewis Hamilton viszont, akinek mg maradt nmi sansza a vgs gyzelemre, milyen letrten nyilatkozott kzvetlenl a verseny utn. Ez persze tulajdonkppen rthet, ha belegondolunk, hogy Buttonnak alighanem egy teher is leesett a vllrl, amikor kipottyant az eslyesek kzl, Hamilton viszont knytelen tovbb cipelni azt, radsul abban a tudatban, hogy - amint maga is mondta - Abu Dhabiban tnyleg csodra lesz szksge a sikerhez. Ettl fggetlenl mg ez is tbb a semminl, s r is vonatkozik az, amit Sebastian Vettel vlaszolt tallan egy krdsre, miszerint igen meredek hegyet kell megmsznia, ha bajnok akar lenni: "Ezen a fldn mr minden hegyet megmsztak egyszer..."

Kvlrl taln gy tnt, a kt Red Bull laza ktelkben repkedett krbe-krbe Interlagosban, s Mark Webber meg sem prblta elkapni Vettelt. Ez azonban a csalka ltszat volt csupn. A kridk tanskodtak rla, hogy odabent a piltaflkben, legalbbis eleinte, mindketten kemnyen izzadtak: folyamatosan csak szzadmsodpercek vlasztottk el ket egymstl. Ha Seb begyorstott, Mark is rlpett a gzra; ha Mark kzelebb kerlt hozz, Seb jra belehzott.

Az els etapban azrt is dlt kkemny harc kzttk, mert Mark a tempjval rezheten szerette volna mgiscsak meggyzni a Red Bull vezetst, hogy ugyan, engedjk mr t Seb el, lcci-lcci-lcci... Egyszersmind megprblta hibra knyszerteni a csapattrst, s titkon kicsit taln abban is bzott, hogy ha kmletlenl kergeti, bedglik a motorja, amivel, mint tudjuk, a teljestett kilomterek miatt jobb lett volna sprolnia inkbb. A sors ehhez kpest ppen Markot dorglta meg: az motorja kezdett tlmelegedni.

A kpernyt nzve az lehetett az ember benyomsa, hogy a kt Red Bull mr megint fnyveket ver a Ferrarira, holott ez mg a nyers temp alapjn sem volt igaz. Fernando Alonso Vettellel szembeni htrnya az els 7 krben, amg a nagygykkal vvott csatt szemltomst lvez Nico Hlkenberget ldzte, mris 10.9 msodpercre duzzadt, de a boxkillsig, azaz a kvetkez 17 krben alig 2.5 msodperccel ntt tovbb. St, miutn a 16. krben elrte a maximumt, lassan mg cskkenni is kezdett. Ugyanez volt a forgatknyv a msodik etapban is; a 33. krtl, amikor mg a fltvnl sem jrtunk, a tendencit nzve Fernando tulajdonkppen a verseny vgig gyorsabb volt a Red Bulloknl egy hajszllal, gyhogy ki tudja, mire lett volna kpes, ha az elejn nem tartjk fel? Igaz persze, hogy Seb azt lltotta, nem prselte ki a szuszt az autjbl, csak a biztonsgosnak tn 2.5 msodperces tvolsgot igyekezett tartani Markhoz kpest (ezt a kridk nagyjbl al is tmasztjk), s a futam msodik feltl kezdve Webber is motorkml zemmdba kapcsolt, gyhogy a Red Bullok tempja sem felttlenl volt reprezentatv.

 
Vettel, Webber, Alonso, Hamilton s Rosberg msodpercben mrt lemaradsa az aktulis 1. helyezettl (nagythat). Vettel tulajdonkppen az els kt krben kiharcolt elnyt tartotta Webberrel szemben, mg Alonso Hlkenberg mgtt bukta el a kt Red Bull tmadsnak lehetsgt, de utna nem volt lassabb nluk. Hamiltonnak meg sem sikerlt elznie a Williams jonct.

Hamilton fenyegetst jelenthetett volna Fernandra az jraindts utn, de paradox mdon rontotta az eslyeit, hogy j gumikra vltott, mert gy mg tbb lekrztt aut kerlt a Ferrari s McLarenje kz. A McLarent minden bizonnyal Rosberg pldja buzdtotta egy msodik kerkcserre a Safety Car mgtt; Nico ugyanis elzleg Buttont csupn 11, Hamiltont pedig 20 msodperces lemaradssal kvette. Mivel egy biztonsgos boxkillshoz neccesen is 22 msodpercre volt szksg, ha Nico az 51. krben nem dnt a kerkcsere mellett, a McLareneknek sem frt volna bele az idejkbe.

Rosberg ezzel szemben nagyon knyelmes helyzetben tallta magt, mert Schumacher volt mgtte, mgpedig a fl meznyt feltart Adrian Sutil ldsos tevkenysgnek hla is jkora - 30 msodperces - lemaradssal. Nico gy simn a csapattrsa el trt volna vissza a plyra, ha a Mercedes szereli egy kommunikcis zavar kvetkeztben nem kemny keverk gumikat visznek ki a garzs el lgyak helyett. A kapkods miatt Rosberg vgl 37 msodpercet tlttt a boxban, ezrt Schumacher megelzte, Nico azonban a Safety Carnak ksznheten hamar felzrkzott hozz. St, az 54. krben visszatrhetett a boxba a lgy slickekrt, s mivel ezzel csak 21 msodpercet vesztett, a Safety Car mgtt, az 55. kr vgn trtnt jraindtsig ezt a htrnyt is ledolgozta Michaelhez kpest. Schumacher aztn az j gumikra val tekintettel el is engedte t maga mellett, hogy ldzbe vehesse Buttont.

Vgl semmilyen izgalmat nem tartogatott a Safety Car tvozsa - kivve, hogy kiss ijeszt ltvny volt, amint az llovasok megszllott mdjra kerlgetik a lassabb autkat a forgalomban -, mert az els t helyezett kztt nem kevesebb, mint 14 lekrztt haladt! Emiatt az jraindts pillanatban Alonso 3 msodperces tvolsgbl kvette Webbert, Hamilton pedig tle is 3.7 msodpercre volt, s ezek a klnbsgek a lekrzsek kvetkeztben nem cskkentek, hanem rohamosan nttek. Tonio Liuzzi kicsszsa (aminek egybknt Alonso rmiszten kzelrl volt tanja, ott repkedtek eltte a Force India leszakadt alkatrszei) teht - legalbbis az ldzk szmra - a legbalszerencssebb pillanatban trtnt.

Most jtkbl persze fel lehet vzolgatni a legbizarrabb forgatknyveket Abu Dhabi eltt - mi trtnik pldul, ha megint ugyanez lesz a sorrend az len, Vettel az utols krben elengedi Webbert, de akkor Alonso vratlanul kiesik, vagy ppensggel a Safety Car mgtt intik le a versenyt, ezrt Seb nem tud flrellni Mark tjbl? -, de nincs sok rtelme. Ha az llovasok kzl brkivel trtnik valami, tkzik vagy elromlik az autja, egyetlen pillanat alatt megvltozik a kp. Unatkozni nem fogunk...

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!