A kvetkezkben egy a finn vilgbajnokkal kszlt interjt olvashatnak, amit mg a Nmet Rally eltt ksztettek vele.
Milyen volt a Nmet Rally nyitnapja?
Kimi: Nem volt knny, de mindig is tudtam, hogy Nmetorszg nehz lesz. Biztos, hogy a legnehezebb aszfalt verseny. Azt hiszem, leginkbb azrt, mert minden nap olyan mrtkben klnbzik, ezrt a legfontosabb a tanuls, hogy mindent megtudjak a hrom fajta versenyplyrl. Hogy hasznos tapasztalatokat szerezzek mindenrl, s mi mr vgigmentnk az els napon, nyolcadik helyen vgeztnk, ami nem tl rossz.
Mi volt a legnehezebb dolog a megnyit napjn?
Kimi: Azt hiszem az volt, hogy mi igazn htul indultunk a nyolcadik helyen, s gy a legpiszkosabb utakon kellett vgigmennnk, szembe kellett nznnk a kvekkel, kavicsokkal, melyek felverdtek az autra a kanyarokban. Ez azt jelenti, hogy nagyon csszs helyeken, pont a fkezsi pontokon vannak, ami nem segti el a bizalom felptst.
Teht, nem olyan, mint az aszfalt, amihez az autt kaptad a versenyre?
Kimi: Nem, ez egyes helyeken rosszabb, mint norml aszfalton, itt kapsz egy-egy kavicsot a kocsira.
Sebastian Loeb itt tbbszr is nyert, mita Nmetorszg a rally-vilgbajnoksg rszv vlt. Mi a titka?
Kimi: Nem tudom. Ha tudnm, n magam is azt csinlnm! De azt hiszem, csak ismeri az autt s az utat. Ez tbb-kevsb hazai verseny szmra. De a teljestmnye itt tnyleg lenygz. Nem hiszem, hogy brki is ki tud majd fogni rajta.
Szval mi a terved a tovbbi napokra a Nmet Rallyn?
Kimi: Megynk, s alapveten azt folytatjuk, amit csinltunk, de megprblunk egy kicsit gyorsabbak lenni. Szeretnk eljutni addig a pontig, ahol mr tudjuk nvelni a sebessget, anlkl, hogy brmilyen szlssges kockzatot vllalnk. Eddig mg nem hibztam s nem is lenne j. A j az lenne, ha el tudnnk jutni a vgig, ugyan gy. Lehet, hogy nem a legizgalmasabb mdon fogok vezetni ezen a rallyn, de ez az, amit tennnk kell.
Prbltad mr Nmetorszg leghresebb termkeit, a srt s a kolbszt?
Kimi: Elegem van a kolbszbl. A srrel pedig vrni kell a rally vgig. s biztos vagyok benne, hogy az ze mg jobb lesz, ha lesz mit nnepelni. |