♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Monaco

A hzagos szablyok s a versenyigazgat bakizsa miatt egy versenyzt megbntetni csak azrt, mert vletlenl betartotta a KRESZ-t, sokkal nagyobb ciki, mint elismerni egy nmagban nem is olyan slyos hibt. A monaci sportfelgyelk az utbbi vek egyik legbnbb tlett hoztk meg - pedig van mibl vlogatni...

Michael Schumacher gy rezhette magt vasrnap dlutn, mint aki pp zld jelzs mellett, a sebessgkorltozst betartva hajtott t egy keresztezdsen, s hirtelen nem rti, hogy a rendrk mirt dugnak az orra al egy hszezer forintos csekket rosszallan ciccegve. Itt tessk alrni, legyen szves... Persze azrt a poftlanul szemfles manverrt, amellyel megelzte Fernando Alonst az utols kanyarban, a mi szemszgnkbl mg ez sem tnik tl nagy rnak - 6. helyett 12. hely, na bumm -, de Michael valsznleg inkbb maradt volna a fenekn, ha tudja, hogy neki kell elvinnie a balht egy bugyuta joghzag s a hibs szablyalkalmazs miatt.

Kzvetlenl a leints utn hitetlenkedve meredtnk a kpernyre. Ezt tnyleg el lehet jtszani egy Fernando Alonsval? Igaz ugyan, hogy Fernando a Rascasse kijratnl lthatan besokallt, s ngy kerkkel csszva sodrdott a kls v fel, Schumacher tmadsa azonban gy is vrlztan arctlan volt. s igazi, jogvdett Michael-cucc; akrcsak t vvel ezeltt, amikor az utols krben elzte meg Rubens Barrichellt az alagtbl kifel, aztn a clegyenesre rfordulva mg sajt ccst is kis hjn lesprintelte, leckt adott a tbbieknek abbl, hogy a verseny bizony a clegyenesig tart.

Kivve, amikor nem. Mint pldul most, Monacban.

A zrzavart - naht, naht - az tgondolatlan szablyok okoztk. Egy ilyen problma tavalyig el sem fordulhatott volna, mert az akkor rvnyes elrsok azutn is csak a clvonaltl engedlyeztk az elzst, hogy a Safety Car kiment a boxba. A Sportszablyzat idevonatkoz cikkelyeit azonban erre az vre tfogalmaztk, s a 40.7-es paragrafus mr az gynevezett "1. Safety Car-vonaltl" kezdve lehetv teszi az elzst a versenyzk szmra azt kveten, hogy a biztonsgi aut elhajtott a boxbejrat fel. Ami egybknt a Knai Nagydjon is felmerlt, amikor Lewis Hamilton a Safety Car tvozsa utn, a clegyenesre rfordulva beerszakolta McLarenjt Mark Webber Red Bullja mell. Tavaly mg az a manver is szablytalan lett volna, mert a clvonal eltt hajtottk vgre, idn azonban nem lehetett belektni (hacsak abba nem, hogy Lewis kitesskelte a buktrbe Markot).

Monacban az 1. Safety Car vonal a Rascasse s az Anthony Noghs kanyarok kztt van, a boxbejratot a plytl elvlaszt srga csk hossznak durvn egyharmadnl szeli t keresztbe az aszfaltot. Schumacher bels kamerjbl tkletesen ltszik, akrcsak az, hogy a Mercedes mr bven a vonal mgtt kerlt a Ferrari el, vagyis az elzs ebbl a szempontbl teljesen szablyos volt.

A gond a Sportszablyzat 40.13-as cikkelyvel van, amely szerint "ha a futamnak gy van vge, hogy a Safety Car ppen a plyn tartzkodik, akkor az az utols kr vgn bemegy a boxutcba, s az autknak elzs nlkl kell tovbbhaladniuk a kocks zszlig."

Ez els olvassra egyrtelmnek tnik. Igen m, de ahogy Ross Brawn is rmutatott alig nhny perccel a leints utn, mris a hivatalos idmr-monitorrl nyomtatott screenshotokat s fotkat lobogtatva a BBC riportereinek, a versenyigazgat zeneteit tbbflekppen lehetett rtelmezni. "Nem kaptunk olyan utastst, miszerint a futam a Safety Car mgtt fog vget rni, teht amint 15:51-kor megjelent az zenet, hogy 'a Safety Car a kr vgn bemegy a boxba', gy tltk, ismt szabad lesz a verseny" - mondta. - "15:52-kor az a tjkoztats rkezett, hogy a plya jra tiszta, s 15:53-kor a kocks zszlval leintettk a futamot. Az FIA-tl kapott zenetek arrl szltak, hogy a Safety Car a kr vgn bemegy a boxba, de a futam nem a Safety Car-fzis alatt fog befejezdni, s mivel ez szerintnk lnyeges klnbsg, szltunk a versenyzinknek, hogy az 1. Safety Car-vonal s a clvonal kztt elzhetnek."

De vajon tnyleg ltezik az a klnbsg, amirl Brawn beszl? Mskpp feltve a krdst: ha a Safety Car az utols kr elejn kint van a plyn, a versenyigazgatnak kell-e kln zenetet kldenie arrl, hogy a verseny mgtte fog vget rni? A 40.13-as cikkely pontos megfogalmazsa ebbl a szempontbl lnyeges, mert azt sugallja, hogy nem kell. Igen m, de abba is bele lehet ktni, hogy egyltaln rhet-e vget a verseny gy, hogy "a Safety Car a plyn tartzkodik", hiszen pp ez a paragrafus gondoskodik rla, hogy ilyen ne fordulhasson el: az SC bemegy a boxba, ergo nem tartzkodik a plyn, amikor a verseny "vget r." Ez egy megmosolyogtatan brgy logikai baki, amely abbl addik, hogy nincs pontosan definilva a "verseny vget r" fogalma. Ha azonban a kzkelet rtelmezst fogadjuk el, vagyis azt, hogy a versenynek akkor van vge, amikor az 1. helyen ll aut a tv letelte utn elszr szeli t a clvonalat, a 40.13 ktsgkvl ellentmond nmagnak. Elkeserten vicces.

Brawn felvetse azrt is jogos, mert a futam elvileg ktflekppen is befejezdhet, ha a Safety Car az utols kr megkezdsekor a plyn van: 1) elzsi tilalommal, azaz technikai rtelemben a SC mgtt, de 2) a versenyigazgat dnthet akr gy is, hogy az 1. Safety Car vonaltl a clvonalig mg hagyja versenyezni a meznyt. A kt esetet valahogy mgiscsak meg kellene klnbztetni egymstl, hogy a szereplk is tudjk, mirl van sz, nem? A csapatok a tvnzkkel ellenttben nem csak a kpernyrl rteslnek arrl, hogy ppen mi trtnik a plyn. A hivatalos idmr-monitorokon tulajdonkppen ugyanaz a kp jelenik meg, mint amit a formula1.com live-timing-jbl manapsg mr brmelyik internetfelhasznl jl ismerhet, de kiegsztve egy tovbbi csatornval, amely a versenyigazgat szveges zeneteit tartalmazza idrendben. Olyasmiket pldul, hogy "14:52 - a 17-es rajtszm aut elhagyta a plyt a 4-es kanyarnl". Ezek nmelyike - a fontosabbak - megjelennek a tvkpernyn is. Brawn arra hivatkozott, hogy az zenetek kztt csupn az szerepelt: "a Safety Car ebben a krben kimegy a boxba", olyasminek azonban, hogy "a verseny a Safety Car mgtt fog vget rni", nyoma sem volt. Ebben igaza van, br, amennyire tudjuk, ilyen zenet nem is ltezik; pldul a tavalyi Ausztrl Nagydjon, amit szintn a Safety Car mgtt intettek le, ugyancsak "a Safety Car ebben a krben kimegy a boxba" felirat villant fel.

Igen m, de akadt egy nagyon fontos klnbsg: mivel akkoriban gysem lehetett elzni a clvonalig, hiba hajtott ki a boxba az SC a mezny ell, fel sem merlt, hogy valaki az 1. Safety Car-vonal utn tmadssal prblkozzon. s, ami mg fontosabb, akkor a boxbejrat s a clvonal kztt srga zszlkkal integettek a bri posztokon, valamint a clegyenesben jl lthatan kitartottk az "SC" tblt is.

Ezzel szemben most, Monacban az 1. Safety Car-vonaltl a clvonalig a zld zszlkat lengettk, s biztosan nem sportbri tvedsrl volt sz, mert a lmpk is zlden villogtak a plya mellett. Mrpedig mese nincs, ez egyrtelmen azt jelenti, hogy elzni szabad. Vlemnyem szerint ez a perdnt krlmny. Trtnjen brmi, mondjanak nekik akrmit a csapatuktl, a versenyzknek mindenkppen a zszljelzsekre kell tmaszkodniuk. Rdinak nem ktelez lennie az autkban, vagy alkalmasint el is romolhat (ahogy egybknt Schumacher rakonctlankodott is a rajtrcs fel menet), de a piltnak szeme, amivel a zszlkat felismeri, mindig van. Mgis honnan kellene tudnia, hogy hibsan lengetik valamelyiket? Ahogy az egyik autversenyz bartom fogalmazott a monaci incidens utn, "olyan zld zszl nincs, ami szerint lehet elzni, de mgsem."

A jelzseket az autban lve senki nem brlhatja fell. Nem kezdhet gy okoskodni, hogy "ez az utols kr, a szablyok szerint akkor sem szabad elzni, ha a Safety Car kimegy a boxba, ezrt nem rdekelnek a zld zszlk." Ugyanolyan ez, mint a kzton: a 30-as sebessgkorltozst akkor is be kell tartani, ha a tbla tvedsbl van ott. Ha srga zszlkat lengettek volna tvesen, s Schumacher gy elz, biztosan megbntetik; az lenne a fair, ha a zld esetn is, azaz a zszl szntl fggetlenl a plya melletti jelzst vennk alapul. A 2007-es Kanadai Nagydjon pldul indokolatlanul volt piros a lmpa a boxutca vgn, amikor Felipe Massa s Giancarlo Fisichella thajtott rajta, mert a mezny vge mr rg elhaladt a boxkijrat mellett, gy zldre kellett volna kapcsolni, csak elfelejtettk. Mgis mindkt versenyzt kizrtk. Ami nagyon helyes, de ha a srga s piros jelzst nem lehet fellbrlni az autbl, ne lehessen a zldet sem.

Schumachert most azrt bntettk meg, mert betartotta a versenyplyn rvnyes KRESZ-t. Nem rhejes ez egy kiss? Teljesen rthet, hogy Damon Hill knyelmetlenl feszengett, amikor a sportfelgyelk tancsadjaknt, mint valami aktakukacnak, a szably szvegt kellett rtelmeznie, mert egyrszt versenyzknt nyilvn kpes volt Schumacherrel azonosulni, msrszt tudta, hogy gyis elfogultsggal vdoljk majd. (Ami egybknt abszurdum; Hill vrbeli profi, radsul a kzhiedelemmel ellenttben, mg ha nem is a legjobb cimbork, kifejezetten tiszteli Schumachert.)

Fontos hangslyozni, hogy a sportfelgyelk nem azonosak a versenyigazgatval, teht a bntetst nem azok szabtk ki, akik berendeltk a boxba a Safety Car-t, s zld jelzst adtak az utols mtereken. Ettl fggetlenl tny, hogy valamirt meglltak a mr 40.13-as cikkelynl, s a tbbi krlmnyt egyltaln nem mrlegeltk. Pedig teljesen evidens, hogy ezttal a versenyigazgat (vagy a sportbrk fnke, aki kiadja az utastsokat zszljelzsekre) hibzott, mert a clvonalig nem integethettek volna zld zszlkkal. Radsul, noha a Ferrari s a McLaren azt kzlte a versenyzivel, hogy mr nem elzhetnek a clig (taln Alonso is ezrt nem szmtott Schumacher tmadsra), az els tz helyezett csapatainak tbbsge lltlag a Mercedeshez hasonlan rtelmezte a helyzetet.

Charlie Whiting vdekezhet azzal, hogy a szablymdostsok ta most elszr merlt fel ez a szituci, ezrt a pillanat hevben nem volt vilgos, mi is a teend, amiben van valami, de emiatt egy versenyzn elverni a port mgiscsak igazsgtalan. A versenyirnytsban is emberek dolgoznak, nem ciki, ha nha tvednek, m a tvedsket nem beismerni, st mst bntetni miatta viszont mr az. s cseppet sem elegns.

Mint ahogy a kiszabott bntetsi ttel sem. Schumachert ugyebr formailag boxutcai thajtsra tltk, ami, mivel utlag szabtk ki, a Sportszablyzat 16.3-as paragrafusa szerint automatikusan vltozott 20 msodperces idbntetss. (Tavalyig 25 msodperc jrt volna rte, 2010-tl azonban az thajtsrt 20, a stop&go-rt 30 msodpercet adnak hozz a versenyz vgeredmnyhez.) De knyrgm, mgis hogyan lehet a verseny utn olyan bntetst kiszabni valakire, ami definci szerint eleve csak a verseny alatt tlthet le? Az emberben ezt ltva hatatlanul felmerl a gyan, hogy rosszhiszemen meg akartk akadlyozni a Mercedest a fellebbezsben, a Nemzetkzi Sportkdex ugyanis kln kikti, hogy a boxutcai thajts s stop&go ellen nincs utlagos jogorvoslati lehetsg. Ha a sportfelgyelk eleve idbntetssel sjtjk Schumachert - mert a Sportkdex erre is felhatalmazza ket -, a dntsket utlag meg lehet tmadni, gy viszont nem. Egybknt ugyanezzel az rvvel dobtk vissza a McLaren fellebbezst is a 2008-as Belga Nagydj utn, amikor Lewis Hamilton vitathat krlmnyek kztt elzte meg Kimi Rikknent. Knyelmes. Csak kiss visszataszt.

A salamoni tlet taln az lett volna, ha nem bntetnek meg senkit, s a vgeredmnyhez az utols eltti krben rvnyes sorrendet veszik alapul, azaz Alonso marad a 6., Schumacher pedig a 7. helyen. Amennyiben a Ferrari a hzagosan megfogalmazott szablyok miatt valban azt mondta Fernandnak a rdin, hogy elzni tilos (ez a rdiforgalom felvteleibl knnyen ellenrizhet), akkor Alonso is a versenyigazgat hibjnak az ldozatv vlt, ezrt rthet, hogy nem volt felkszlve Schumacher manverre - br egyrtelmen vdekezni prblt, jllehet, taln csak versenyzi reflexbl.

Mindenesetre a legrosszabb, amit a sportfelgyelk tehettek, az volt, hogy vtlenl megbntetnek valakit, radsul nem is menet kzben, hanem utlag, amikor pedig bven van idejk mrlegelni az sszes krlmnyt. Hogy a tetejbe mg a kormnyt a plyra hajigl Rubens Barrichellt is futni hagytk nagy igyekezetkben, az mr csak a hab a tortn. Egy biztos: nem sokat tettek azrt, hogy segtsenek visszaszerezni rg elvesztett jhrket.

* * *

Ennek mr a fele sem trfa. Amit Mark Webber Barcelona utn Monacban is mvelt, az felrt egy hadzenettel: ha az F-1 ifj dvskje azt hiszi, hogy krltte forog a vilg, s a Red Bull-lal csakis nyerhet vilgbajnoksgot, ht elmehet pancsolni az uszodba. Ahogy Mark a futam utn nnepls kzben visszalkte Sebet a medencbe, amikor az egsz csapat, belertve Adrian Newey-t is, ruhstul tombolt a vzben (bizarr ltvny!), az nem volt egszen jtk. Ki lehetett olvasni belle valami jelkpes fenyegetst is; Seb megprblta berntani magval Markot, de nem sikerlt kibillentenie az egyenslybl, gy maga penderlt vissza az uszodba.

Lnyegben ugyanez trtnt a plyn is. Nem tudjuk, mi az oka - Mark kapta el nagyon a fonalat, vagy esett ki a ritmusbl -, mindenesetre tny, hogy amilyen megingathatatlannak tnt Seb a szezon els nhny versenyn, olyan sebezhetnek tnik most. Taln csak rossz passzban van, de az sem kizrt, hogy a Red Bull legutbbi fejlesztsei eltvoltottk kiss az autt a stlustl. Korai lenne megtlni. Mr az is pp elg nagy pofon volt neki, hogy a barcelonai utn a monaci Q3-ban jra kikapott Marktl, hiszen ez ppen itt igencsak komoly llektani elnyt jelent, egyetlen kr azonban nem felttlenl tkrzi a vals ersorrendet. Az viszont mr igen, hogy a versenyen szintn nem tudta tartani a lpst a csapattrsval - gyakorlatilag egyetlen pillanatra sem. Mark az jraindtstl, azaz a 7. krtl kezdve rlpett a gzra, s a boxkillsig htralv 16 kr kzl 12-ben mindenkinl gyorsabb volt. Seb egyszer sem. Krnknt tlagosan tbb mint fl msodperc vlasztotta el egymstl a kt csapattrsat, ami ugyanolyan autval, egy ennyire rvid plyn bdletesen sok. Mark klnsen kzvetlenl az jraindtsok utn, hideg gumikon tudta nvelni az elnyt, gyhogy Seb ezttal semmit nem rt az ltalban j kezdetet jelent Safety Car-fzisokkal. Persze pechje is van, mert amikor volt cscsformban, a technika gyakran cserbenhagyta, ezzel azonban szmolni kell.

 
Webber, Vettel s Kubica krid-grafikonja (nagythat). Robert vgig Seb sarkban volt, nem hagyta lni. Ha a rajtot nem rontja el, a Renault-val is legyzhette volna a lassabbik Red Bullt. Webber viszont mindenki szmra elrhetetlen volt.

Webber mellett a htvge msik hse, semmi ktsg, Robert Kubica volt, aki a Renault-bl szinte a lehetsgesnl is tbbet hozott ki. Mr az idmrn gyesen sakkozott, egy helyett kt garnitra szuperlgy Bridge-et sprolva meg a Q3-ra, br az utols krben mr a plya kzepe tjn gy rezte, hogy a gumik vesztettek a tapadsukbl. A 2. rajtkocka statisztikailag ugyan nem tl kedvez (aki innen indul, az esetek tbbsgben visszaesik legalbb a 3. helyre, s ez az aszfalt porossgt meg az els kanyarig vezet vet ismerve nem csoda), de az a tny, hogy Robert lenyomta Sebet, nmagban is siker volt. Persze tudta, hogy rsen kell lennie, ezrt elre elhatrozta, hogy vdekezni fog; m amikor gy ltta, Mark a vrtnl rosszabbul rajtol, tl nagy volt szmra a csbts. Kicsit durvn adott gzt, kiprgtek a kerekei, s mris Seb ldozatul esett - st, mg Felipe Massval szemben is kedveztlen pozciba kerlt. Seb elszr szintn azt hitte, hogy be fog ragadni, mert a motorja egy pillanatra leejtette a fordulatszmot, de azutn magra tallt, a tiszta ven kitnen betapadtak a hts kerekei, s mris a 2. helyen gyorstott ki az emelkedre. Robert azonban vgig rnykknt kvette, egyedl a 14-18. krkben tudott nmileg elszakadni tle; ha a rajtnl nem cserlnek helyet, a Renault-t nehz lett volna megvernie. Nem kis bravr volt ez Kubictl.

Stratgiailag megint azt lttuk, amit Bahreinben s Barcelonban, megfszerezve egy kis kreativitssal. Ezttal Fernando Alonso volt az a tnyez, amely elindtotta a boxkillsok lavinjt. A ltszattal ellenttben nem az trtnt, hogy Lewis Hamiltont azrt hvtk ki j gumikrt a 17. krben, mert Fernando vszesen kzeledett hozz; ellenkezleg: tvolodott tle, s a McLaren ppen arra vrt, hogy 25-26 msodpercre njn kzttk a klnbsg (egy kills Monacban nagyjbl ennyi ideig tart), s gy Lewis biztosan elje trjen vissza a plyra. Az idzts mesteri volt. Fernando ugyanis elzleg be volt ragadva Kovalainen mg, t azonban a 16. krben megelzte, s mivel Alguersuari mg 9 msodpercre volt tle, tmenetileg ress vlt eltte a plya. A McLaren tudta, hogy nagyon gyors lesz, mert egyszer, a 12. krben, mr autzhatott szabadon, s akkor mindenkinl jobb, 1:18.463-as tempt diktlt, Lewisra pedig 1.2 msodpercet vert. Ha Lewis a 16. krben cserl kereket, mg , ha pedig a 18-adikban, mr nem lett volna elg nagy az elnye ahhoz, hogy Fernando eltt maradjon. Ez ltszott is: hozzvetleg 2 msodperccel a Ferrari eltt hajtott ki a boxutcbl, de a kt aut kztti klnbsg nhny krn bell gy is szinte nullra cskkent, hogy Lewisn j gumik voltak. Mg ha ez a kzdelem nem is a gyzelemrl szlt, a McLaren az utbbi vek egyik legelegnsabb, legpreczebb boxutcai manvert hajtotta vgre. Az ilyen bjtatott rszletekrt rdemes odafigyelni a stratgira.

Fernando verhette a fejt a falba, amirt szombat dleltt elkvette azt a teljesen felesleges hibt a Massenet-nl, de utna ktsgkvl mentette a menthett. Az F-1-es garzsban ritkn ltni olyan szvszaggatan fjdalmas arckifejezst, mint amivel nzte vgig az idmrt ttlensgre tlve, a versenyen viszont jl jtt ki neki a lps. Azzal kifejezetten mzlija volt, hogy az 1. krben Nico Hlkenberg balesetet szenvedett az alagtban, a Ferrari ugyanis mindenkppen akkor akarta lecserlni a szuperlgy gumikat Fernando autjn, s a Safety Car nlkl vagy 40 msodpercet vesztett volna az lmeznnyel szemben - mrpedig gy aligha kerl Schumacher s Rosberg el.

 
Schumacher s Alonso aktulis, msodpercben mrt lemaradsa Hamiltonhoz kpest (nagythat). Ltszik, hogy a McLaren milyen gyesen idztette Lewis boxkillst a 17. krre - elkapva azt az egyetlen pillanatot, amikor Fernando eltt trhetett vissza a plyra. A Mercedes soha nem kerlt olyan helyzetbe, hogy eljtssza ugyanezt.

A Mercedes azrt nem tudta eljtszani ugyanazt a trkkt, mint a McLaren Hamiltonnal, mert Schumacher elnye Alonsval szemben - az emltett Safety Car jvoltbl - sohasem ntt 18.4 msodperc fl. A 16. krben volt ennyi, aztn, ahogy Fernando Alguersuari utn eredt, Michael viszont Rubens Williamsnek hts szrnyt bmulta, tovbb cskkent. Igaz, hogy Barcelona utn ismt Schumacher boxkillsa volt a legrvidebb a verseny alatt, de az is 24.914 msodpercig tartott, gyhogy Fernando simn megelzte t. Ez volt az oka annak, hogy a Mercedes Roberget megprblta sokig kint tartani a plyn. A hzs kis hjn bevlt, mert amikor Michael s Rubens a 19. krben egyszerre elmentek kereket cserlni, Nico eltt szabad lett az t, s hirtelen mindenkinl gyorsabb lett. Pechre azonban Webber a 23. krben pp az orra el hajtott ki a boxutcbl, s meglltotta a menetelst: 0.8-1.2 msodperccel visszalassult tle. Ezzel sszesen legalbb 4 msodpercet vesztett, pedig csak 2.6 msodperccel Fernando mgtt trt vissza a plyra, vagyis Mark nlkl t s Michaelt is biztosan megelzte volna - st, mg Lewist is lett volna eslye elkapni. A Mercedes valsznleg Schumachert is ilyen sokig kinn tartotta volna, ha tudja, hogy a 19. krben Barrichello is kereket cserl, teht Michaelt utna nem fogja feltartani; a sors irnija, hogy azrt t hvtk ki elszr, ami rendszerint elnyt jelent, mert haladt ell, de most pont ez lett a veszte.

Br ez a vgeredmnyen elsre nem ltszik, a krid-tblzat sorai kztt olvasva kiderl, hogy Brawn mirt optimista a Mercedes formjval kapcsolatban. A versenynek akadt egy olyan szakasza, konkrtan a 20. s a 25. kr kztt, amikor felvltva Rosberg s Schumacher volt a leggyorsabb a plyn - mindketten hrom-hrom krben. Ez azrt klnsen rdekes, mert Nico ekkor lgyabb keverk hasznlt, Michael viszont kemnyebb keverk j gumikon autzott, vagyis a skla kt ellenttes vgt kpviseltk, de gy is, gy is jobb tempt diktltak mindenki msnl, belertve a kt Red Bullt s Kubica Renault-jt is, holott akkor ket sem akadlyozta senki. Michael a verseny vge fel azrt mg jtszadozott egy kicsit, fel-felvillantva az autjban rejl tartalkokat: nha direkt lemaradt Fernandtl, hogy megfelel trkzt hagyjon, aztn szpen odaszott, mint pldul a 70-71. krben. Ezek utn rdekes lesz ltni, hogy mire kpes a Mercedes, ha egyszer zavartalanul autzhat. Monacban slyos rat fizettek azrt, hogy Barrichello megelzte ket a rajtnl, m ha jl jn ki nekik a lps, mg tnyleg okozhatnak meglepetst.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!