♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2010 Malajzia

A npszer mantra gy tartja, kockzat nlkl nincs siker. m a Malajziai Nagydjon kiderlt, hogy aki 19-re lapot hz, nem annyira a tbbieken, mint inkbb a sajt hlyesgn nevethet, mert j esllyel nmagt fojtja esvzbe...

Ross Brawn egyszer azt mondta, soha nem szabad olyasmire alapozni a taktikt, ami mg meg sem trtnt. Ez taln meglep kijelentsnek tnik egy mesterstratga szjbl, akirl gy hinnnk, ppen azzal szokta csbe hzni az ellenfeleit, hogy szemflessgnek s borotvales esznek hla elbb ltja meg a kzeljvt, mint k, a malajziai nagydjhtvge esemnyei azonban Brawnt igazoltk: ha az ember tl ravasz akar lenni, alighanem a sajt kerekei el szr jancsiszget.

A Ferrari s a McLaren a sepangi idmrn nnn elbizakodottsguk korntsem rtatlan ldozataiv vltak. Egyszeren hihetetlennek ltszott, hogy ppen k vesztegeljenek rvidltn s unatkozva a garzsban, mikzben a tbbiek mr buzgn rjk a krket a plyn. Mirt nem tesznek meg legalbb egyetlen vacak mrt krt a Q1 elejn, csak gy a biztonsg kedvrt? Elvgre mg ha arra szmtanak is, hogy az es nhny perccel ksbb elcsendesedik, vesztenivaljuk nem sok van.

Ht persze: arra bazroztak, hogy az es mindjrt elll. Csakhogy akkor mg rendletlenl esett. Olyasmire ptettek, ami mg nem trtnt meg, s ezzel nkntelenl bebizonytottk, hogy Brawnnak anno bizony igaza volt. A McLaren csapatfnke, Martin Whitmarsh es utn kpnyeget hzva ksbb elismerte, hogy hibztak, de egyttal meg is magyarzta a bakit. "Abban is rejlik kockzat, ha kikldjk a versenyzinket egy-egy biztonsgi krre" - mondta. - "Ezeket az autkat ilyen nehz krlmnyek kztt nem gyerekjtk vezetni, s mivel azt hittk, az id hamarosan szrazabb lesz, nem gondoltuk, hogy rdemes megreszkrozni azt a biztonsgi krt."

Bizonyos szempontbl rthet, st, szksgszer volt, hogy ppen az lcsapatok kvessk el ezt a bugyuta baklvst, mert k lehettek a leginkbb meggyzdve a tovbbjutsrl. Nincsenek hozzszokva, hogy a Q1-ben, amikor a Lotus-Virgin-Hispania sereghajt szextett tagjain kvl rendszerint csak egy versenyz esik ki, komolyan erlkdnik kelljen. Ha nem lettek volna ennyire nhittek, csont nlkl tovbblpnek a Q2-be, gy azonban tanulsgos leckt kaptak. Klnsen a Ferrari botlsa volt rthetetlen, ha meggondoljuk, hogy Felipe Massa egy vvel ezeltt, ppen ugyanitt hasonl okokbl ragadt a Q1-ben, azzal a klnbsggel, hogy akkor az etap vgn mulasztottk el visszakldeni t a plyra, olyan rendletlenl bztak a tovbbjutsban.

Taln meg akartak sprolni egy garnitra intermediate-et is, mert abbl csak ngy llt a rendelkezskre a htvgn (meg ugye a hrom szett esgumi), s ha vasrnap dlutn, a versenyen is esett volna, nagy szksgk lehetett volna rjuk. Leginkbb mgis abba a csapdba estek bele, amelynek manapsg taln mindannyian egyre hajlamosabbak vagyunk ldozatul esni: ahelyett, hogy kitettk volna a kezket, s felnztek volna a plya fltt cirkl felhkre, makacsul a monitorra meredtek. "Az idjrsi radarkp eddig elg megbzhat volt errefel " - mondta Whitmarsh. - "Lttuk rajta, amint a vihar kzeledik, majd jra tvolodni kezd. Akkor kezddtt, amikor a radarkp szerint is kezddnie kellett, de azt hittk, el fog vonulni, s az idmr htralv rsze mr szraz lesz."

Kitn plda volt ez arra is, hogy nha a hagyomnyos mdszerek a hatkonyabbak, nem az ultramodern technika. A vicc az egszben az, hogy ezttal kis hjn maga Brawn is megfeledkezett sajt, jzan paraszti sz diktlta vatossgrl. Michael Schumachert ugyanis csak (helyi id szerint) 16 ra 8 perc, 48 msodperckor kldte ki, azaz a nmet sz 13 msodperccel Jenson Button utn, s alig 6 msodperccel Lewis Hamilton eltt lpett plyra. Nico Rosberg tovbbi egy perccel ksbb hagyta el a boxutct, amikor Felipe Massa mr 18, Fernando Alonso pedig 44 msodperce a plyn volt, teht nem a Mercedes stratgin, hanem a versenyzkn mlt, hogy nekik a Ferrari s a McLaren prosaival ellenttben sikerlt beverekednik magukat a Q2-be. Ehhez az jelentette szmukra a kulcsot, hogy Schumacher elsre 1:52.239-es, s Rosberg is 1:52.560-as krt futott, mg Massa 1:53.283-asat, Alonso 1:53.682-eset, Hamilton pedig csak 1:59-eset, s mire jra prblkoztak, az aszfalt mr az addiginl is nedvesebb volt. Button persze tovbbjutott, csak aztn kicsszott, amivel rszben azrt igazolta Whitmarshnak azt az aggodalmt, hogy egy biztonsgi kr sem mentes a kockzatoktl. Ilyen krlmnyek kztt nem csak a kridben szmt nhny tizedmsodperc ide vagy oda (Jarno Trulli pldul 9 ezredmsodperccel maradt le a tovbbjutsrl), hanem az idztsben is - ahogy esik az es, egyik-msik kanyar pillanatok alatt sokkal csszsabb vlhat.

A csapatok rgebben alkalmazhattak sajt, profi meteorolgust is, m ettl a lehetsgtl 2006 utn, a kltsgkmlsre hivatkozva megfosztottk ket, ezrt most nllan kell rtelmeznik a monitoron megjelen sznes brkat. Ez nem mindig knny, de paradox mdon ppen akkor a legbecsapsabb, amikor megtveszten egyszernek lczza magt. Mint pldul most. "A radarkp teljesen egyrtelmnek tnt. gy ltszott, eleinte kicsit esni fog az es, aztn viszont elll, s az idmrn mr nem is ered el jra. Szerintem olyasmi trtnhetett, hogy a felhk rvid idre eltnnek, amg tbuknak a hegyeken, utna viszont azonnal jrakpzdnek, s elztatjk a plyt" - mondta Brawn. - "Bizonyos rtelemben mindannyian egyformk vagyunk, n sem vagyok kivtel - ha a technikra hallgatunk, legalbb rfoghatjuk valamire a tvedseket. Ha viszont intuitven dntnk, csakis magunkat hibztathatjuk a mellfogsokrt, ezrt hajlamosak vagyunk brmi msba belekapaszkodni inkbb."

Mindennek ellenre valsznleg brmelyiknk percekig tudn sorolni azokat az eseteket, amikor valaki azzal ttte meg a fnyeremnyt, hogy 19-re lapot hzott. Mondhatnnk pldul, hogy Button egy httel ezeltt, Ausztrliban ppen egy ilyen mersz pillanatnyi elhatrozssal biztostotta be magnak a gyzelmet, amikor mr a 6. krben intermediate gumikra vltott, pedig a plya akkor mg vizesnek tnt. Az igazsg azonban az, hogy valjban nem ravaszsgbl, hanem knyszerbl tett gy, mert az elmeleged esgumikkal mr nem boldogult. Ezek az esetek, hiba emlkezetesek, a nagy tlagot tekintve sokkal inkbb csak a szablyt erst kivtelek, semmint annak a bizonytkai, hogy rdemes bevllalni egy kockzatos, valamilyen vletlen felttel teljeslsn ml dntst. Az gyes taktikzs titka nem a forrfej hazardrozs, hanem az, hogy a krlmnyeket hvsen mrlegelve helyesen tljk meg, s gy mr a halvnyan felsejl kontrjaik alapjn hamarabb ismerjk fel a biztosan bekvetkez esemnyeket, mint az ellenfeleink. A tveds mindig benne van a pakliban, de "kiprblom, htha bejn" alapon kockztatni az autsportban nem rdemes. Amint Malajziban a Ferrari s a McLaren is jbl megtanulta, egyszeren tl nagy a tt. Brmilyen unalmasan hangzik, biztosra kell menni.

A Red Bull, noha szintn j okkal remnykedhetett a tovbbjutsban, Sebastian Vettellel nem is bzta a vletlenre a dolgot, s 3 perc utn kikldte t a plyra a Q1 elejn. Mr a legels, 1:50.466-os mrt kre is elg lett volna a tovbbjutshoz, de vatossgbl megtett mg kettt, konkrtan 1:47.632, illetve 1:48.801 alatt. Webber csak Massa utn, nagyjbl Rosberggel egyszerre indtott rohamot, 1:51.886-os krvel azonban, br csapattrsnl jval lassabb volt, is bebiztostotta a helyt a Q2-ben.

s aztn a Q3-ban jra elkerlt az intuci krdse. Inter legyen, vagy inkbb esgumi? Ez mr a Q2-ben is dilemmt okozott. Br a mrnkknek gyakran van konkrt informcijuk arrl, hogy a plya egyes pontjain hny millimternyi vz ll, rendszerint csak a versenyzk tudjk felmrni, hogy ez az adott tpus gumikhoz tl sok-e, avagy sem. Ehhez nem elg ismerni a gumik literben mrt vzkiszortsi kpessgt. A Williams technikai igazgatja, Sam Michael pldul bevallottan "pnikba esett", amikor szrevette, hogy a sajt versenyzin, Rubens Barrichelln s Nico Hlkenbergen kvl csak ketten vlasztottk az intermediate-eket. De az a tudat, hogy az egyikk ppen Schumacher, a mezny legtapasztaltabb tagja volt, megnyugtatta. Mltn: Michael egy 1:50.611-es krrel magabiztosan az lre is llt, s noha ksbb, ahogy kicsit felszradt a plya, tbben megelztk, annyi kiderlt, hogy a gumikkal kapcsolatban helyes dntst hozott.

A Q3-ban viszont egyedl Webber merte bevllalni az intereket, br errl akkor maga sem tudott. "Azt gondoltam, taln Seb is ilyen gumikkal jn ki, de fogalmam sem volt, hogy ki vlasztotta mg azokat" - mondta. - "Nem sejtettem, hogy n leszek a fekete brny. Az els krben mg nem is voltam biztos benne, hogy helyesen dntttem. A 2-es kanyarban tltem egy ijeszt pillanatot, annak majdnem megprdls lett a vge. Egyszeren nem lehetett tudni, hogy az aquaplaning mennyire lesz vszes."

A sz eredeti rtelmben tulajdonkppen Webber sem hazardrozott, csak az intucijra tmaszkodva a tbbieknl pontosabban mrte fel, hogy az aszfalt mikor lesz elg szraz az interekhez. Rviddel ksbb msok is ugyanarra a kvetkeztetsre jutottak, mint ; Rosberg pldul szinte azonnal le akarta cserlni az esgumijait. "Valjban mr ppen a boxba tartottam a felvezet krm vgn, amikor a mrnkm mondott valamit, amitl meggondoltam magam" - lltotta. - "Az utols pillanatban visszarntottam a kormnyt, s inkbb kint maradtam a plyn. Szmomra egyrtelm volt, hogy kt-hrom krn bell az intermediate lesz a legalkalmasabb gumi, de amit Webber csinlt, vagyis hogy kapsbl azokkal indult el, az lenygz, br rendkvl kockzatos is volt."

Ez annyibl igaz, hogy azt a nhny krt ki kellett brnia kicsszs nlkl. Webber csak 1:54.643 alatt teljestette az els krt, mg az esgumikat hasznl Vettel 1:51.794-es, Schumacher 1:51.717-es, Sutil pedig 1:51.238-as idt rt el. De mr a msodik, 1:50.451-es kre elg lett volna a pole pozcihoz (igaz, a kvetkezben mg tovbb, 1:49.327-re javtott), a hzsa teht a vrtnl hamarabb megtrlt. Igen, a tbbiekhez kpest ktsgkvl kockztatott, s gy nyert, mgsem rtett mindenki egyet a lpsvel. "Szerintem helyesen dntttnk, hogy az esgumikat vlasztottuk" - lltotta pldul Seb. - "A vz gyorsabban eltnt az aszfaltrl, mint a legtbben vrtuk, ezrt vgl Mark gumijai bizonyultak jobbnak, de azt hiszem, a csapat szempontjbl a 3. rajtkocka is szp eredmny."

 
Alonso, Massa s Vettel krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Ltszik, hogy Alonso az utols etapban, mivel ksn kapott j gumikat, nagyon gyors volt, de elzleg tl sokat bukott a korbban kereket cserl Masshoz kpes.. ALUL: Nhny versenyz krid-eloszlsa.

A Ferrari egybknt a htvge sorn mg egy alkalommal megprblta az idjrsra feltenni a lapjait. Masst mr a verseny 26. krben kihvtk a boxba, Alonst viszont tovbbi 10 krn t a plyn tartottk, htha elered az es, s akkor egy kerkcsert megsprolva kapsbl esgumikra (vagy interekre) vlthat. Mivel az aszfalt ezttal szraz maradt, Fernando csak bukott a ksrleten, hiszen mg sokig hasznlt slickeken kellett krznie, mg a tbbiek - vele azonos zemanyagszinttel, errl ne feledkezznk meg - mr korbban megkaptk a friss gumikat. Emiatt 10 kr alatt 11 msodpercet vesztett Masshoz kpest, br ennek vgl nem volt jelentsge, mert Button McLarenje mgtt rvidesen mindketten beragadtak. Alonsnak mindssze annyi elnye szrmazott a ksre idztett kerkcserjbl, hogy gy az ellenfeleinl kevesebb benzinnel szereltek j slickeket az autjra, amitl az utols harmadban durva tempt tudott diktlni: a verseny ht leggyorsabb krbl tt jegyzett.

A tanulsg mgis az, hogy Brawnnak igaza volt: nem rdemes olyasmire pteni, ami mg meg sem trtnt. A Ferrari klnsen nagy rat fizetett az idmrs bakijrt (s persze a vasrnap dlutni motorhibrt), mert Vettel egyetlen nap alatt utolrte Alonst az sszetettben. s, noha az v els hrom nagydjt hrom klnbz versenyz nyerte, a vilgbajnoksgot egy negyedik vezeti, radsul ten vannak 4 ponton bell, ami jl mutatja, hogy hiba kap a gyztes 7 ponttal tbbet a 2. helyezettnl, az j pontrendszer, akrcsak az eldje, fknt a kiegyenslyozottsgot djazza.

* * *

Vasrnap vitt vltott ki, hogy Lewis Hamilton vajon szablytalankodott-e, amikor a clegyenesben cikzva tartotta maga mgtt Vitalij Petrovot a 8. kr elejn. Persze a sportfelgyelk rszrl egyrtelm igen volt a vlasz, klnben nem rttk volna meg, felmutatva neki a sportszertlen viselkedsrt jr fekete-fehr zszlt, s a dntsben ezttal tancsadknt Johnny Herbert is segtette ket. Ennek ellenre mg egyes jsgrk is gy vltk, hogy amit Lewis tett, az ellen senkinek nem lehetett kifogsa.

Pedig de. k - maghoz Hamiltonhoz hasonlan - arra hivatkoztak, hogy Lewis nem "blokkolta" Petrovot, hiszen nem az tjba llt, vagyis nem prblt bevgni el, hanem ppensggel igyekezett lehzdni elle, nehogy a Renault szlrnykbl visszaelzhesse. Az az rvels azonban, miszerint nem Lewis reaglt Petrov mozdulataira, hanem fordtva, abszurd; persze tny, hogy elszr Petrov helyezkedett a McLaren mg, ezt kveten viszont mr Hamilton rntotta flre a kormnyt. Utna felvltva lpegetve mindketten a msik elz manverre vlaszolva cikztak vgig a clegyenesben.

Mindez azonban teljesen mellkes, a Nemzetkzi Sportkdex L-fggelknek IV. fejezete, konkrtan annak az 1/b) paragrafusa ugyanis a kzhiedelemmel ellenttben nem kifejezetten a "blokkolst" tiltja, hanem "minden olyan manvert, amely ms versenyzket akadlyozhat, mint amilyen pldul az egynl tbb irnyvlts a pozci megvdse rdekben." Mrpedig Lewis hromszor teljesen, aztn a clegyenes vgi fktvhoz kzeledve mg kt alkalommal - igaz, akkor kisebb mrtkben - irnyt vltott, bevallottan azrt, hogy a Renault ne kerlhessen a szlrnykba. Ezzel az volt a clja, hogy vdje a pozcijt, teht egyrtelmen megszegte a fenti szablyt. Petrov ugyanakkor semmilyen kihgst nem kvetett el, mert a tbbszri irnyvlts csak vdekezs kzben tiltott, tmads kzben nem. Ami egybknt logikus is.

Nem emlkszem, hogy legutbb mikor lttam ennyire ltvnyos cikzst a Forma-1-ben, de nem hinnm, hogy az ilyen viselkedst clszer lenne akr hallgatlagosan is szentesteni. Kezdetnek ugyanakkor elg volt a megrovs is, mert remlhetleg mindenki felfogta belle, hogy az egyenesben nem kzlekedhet szinuszgrbe mentn, s ezrt legkzelebb mr alighanem slyosabb retorzi fog jrni. A Forma-1 Sportszablyzatnak 16.1-es cikkelye is "incidensnek" minsti, ha valaki "nem megengedett eszkzkkel akadlyozza egy msik versenyz elzsi ksrlett", aminek kapcsn csak hromfle lehetsges bntetsi ttelt - a boxutcai thajtst, a 10 msodperces stop&go-t, valamint a kvetkez verseny rajtrcsn val htrasorolst - emlt. A Sportkdex 153. pontja viszont a megrovs fogalmt is ismeri, a malajziai sportfelgyelk teht szablyosan jrtak el, amikor figyelmeztetsben rszestettk Lewist.

* * *

A Toro Rosso Sepangban rdekes ksrletet hajtott vgre, amikor - jllehet, valsznleg nem ez volt a szndka - hzon bell rukkolt el egy szemlltet pldval az egy s kt killsos boxtaktika kztti klnbsgekrl. Jaime Alguersuari egyetlen kerkcservel a 9. helyen vgzett, s gy nhny nappal 20-adik szletsnapja utn megszerezte rvid F-1-es plyafutsnak els pontjait, mg csapattrsa, Sbastien Buemi, aki ktszer kapott j gumikat, csak 11. lett. Ebben nem az az rdekes, hogy, amint az egybknt vrhat is volt, nyert az egy kills, hanem az, hogy az adatok tansga szerint kevs hjn akr fordtva is trtnhetett volna.

Az sszehasonlts ebben az esetben azrt lehetsges kzvetlenl, szinte laboratriumi krlmnyek kztt, mert Buemi els killsig, azaz a 14. krig a kt Toro Rosso mg fej-fej mellett haladt, utna pedig mindketten a sajt tempjukat diktlhattk, mivel igazn komolyan tbb egyikket sem tartottk fel. Egy versenyen ez meglehetsen ritka konstellci.

Buemi a 13. kr vgn csupn 1.287 msodpercre volt Alguersuaritl, aki Petrov sarkban maradt. A kerkcserje miatt a htrnya 24.261 msodpercre ntt, s - ez a krlmny nmileg torzthatja az eredmnyt - ppen a boxban egyetlen krrel korbban jr Petrov mgtt trt vissza a plyra. Alguersuari ennek ellenre is pphogy csak meg tudta rizni az elnyt csapattrsval szemben: amikor a 19. krben j gumikra vltott, mindssze 1.057 msodperccel Buemi eltt folytatta a kzdelmet.

Petrovot hamarosan mindketten megelztk, s ezen a ponton Jaime tallta magt kedvezbb helyzetben, hiszen az gumijai nhny krrel frissebbek voltak. R is lpett a gzra, gy aztn a 33. kr vgig 5.061 msodpercre meglgott Sbastientl, akinek ezrt kiss elrbb hoztk a msodik killst.

Buemi lemaradsa ezltal a tetemesnek tn 32.413 msodpercre ntt, radsul gy, hogy mr egyikknek sem volt tbb jelense a boxban. Most mindkettejk eltt szabad volt az t (Alguersuari eltt Alonso haladt, de tbb mint 20 msodperces elnnyel), vagyis a nyers temp dnttt kzttk, s ezttal Buemi lpett oda: a verseny vgig, a fennmarad 22 krben 8.336 msodpercre dolgozta le a htrnyt. A teljes tvon ennyi volt a klnbsg az egy s a kt boxkills kztt.

 
Buemi s Alguersuari krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Jl lehet ltni rajta az egy illetve kt killsos taktika kztti klnbsget.. ALUL: A kt versenyz krid-eloszlsa. A kevsb hasznlt gumiknak ksznheten Buemi 16 gyorsabb krt is futott Alguersuari leggyorsabb krnl. A kt kerkcsere, ha egy kicsit szerencssebb, bevlhatott volna neki.

s tnyleg kevsen mlt, hogy nem Buemi gyjttte be a Toro Rosso idei els pontjait. Ha a rajtnl nem veszt egy helyet Alguersuarival szemben (hiszen elle indult), s/vagy az els killsa utn nem ragad be Petrov mg (amihez elg lett volna egy hajszllal rvidebb kerkcsere, ugyanis 1.5 msodperccel tbb idt tlttt a boxban, mint ksbb Jaime), akkor a kzps etapjban csapattrsa eltt tallhatja magt. Radsul a verseny legelejn, amikor sszetkztt Kamui Kobayashival, megsrlt az autjn az els vezetszrny, s csak a msodik killsa kzben kapott helyette jat, mert az elsnl gy szmoltk, a csere miatt vesztene egy pozcit Rubens Barrichellval szemben. Durvn 5 msodpercet persze gy is elbukott vele vgl, arrl nem beszlve, hogy az els 34 krben nem szz szzalkos autt volt knytelen vezetni. A javts utn kiderlt, hogy egybknt mire lett volna kpes: krnknt csaknem egy teljes msodperccel gyorsabb volt Alguersuarinl, s gyis megfutotta az egsz verseny 4. leggyorsabb krt, hogy a kemny keverk gumikat hasznlta.

Mindebbl csak az a tanulsg, hogy nem felttlenl remnytelen kt killsos taktikval prblkozni. A forgalom ktsgkvl gondot okozhat, de vannak olyan plyk, ahol a teljes versenytvon, optimlis felttelek mellett nincs nagy klnbsg az egy s kt kerkcsere kztt.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!