♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Valencia

Mikzben Felipe Massa s Lewis Hamilton messze-messze, valahol a galaxis egy msik spirlkarjban szrnyaltak megllthatatlanul, a kzpmezny annyira kitgult, hogy magba olvasztotta az eddigi sereghajtkat is. A Forma-1-ben mg sohasem volt ilyen kiegyenslyozott a mezny...

Ha az ember veszi a fradsgot, s hajland kicsit felemelni a fejt, hogy tnzzen a boxutca elejn sorakoz Ferrarik, McLarenek, BMW-k s Renault-k felett, csettintve el kell ismernie, hogy a kis csapatok eltt itt az ideje tisztelettel sisakot emelni. Mgis, nhny ve ki hitte volna, hogy Minardik s Midlandek fognak erbl borsot trni a Renault-k, Toyotk vagy Hondk orrkpja al? Mert Valenciban, ezen nincs mit szpteni, pontosan ez trtnt.

Az elmlt jnhny vben megszoktuk, hogy a Forma-1 hrom, viszonylag knnyen elklnthet kasztbl ll: az lcsapatok exkluzv klubjbl, a szles kzpmeznybl, valamint a sereghajtkbl. A kasztok kztt volt ugyan tjrs, de az idny kzben csak a legritkbb esetben; aki egyrtelmen a srjben kezdte az vet, annak alig volt eslye feljebb jutni, s ez nem is meglep, ha belegondolunk, hogy alapveten minden csapatnl az aktulis aut - viszonylag szk keretek kztt behatrolt - technikai adottsgai osztottk le a lapokat. Aki jrtas a statisztikban, szrevehette, hogy ez a rtegzds megfelelt az ilyen jelleg erviszonyokat ltalban ler normlis eloszls trvnyszersgeinek is. Egy idtlen szviccel akr azt is mondhatnm, hogy ez gy volt normlis.

Igen m, de nagyon gy tnik, hogy az utbbi idben, gyszlvn a trpk bredsvel, kezd megvltozni az F-1 hagyomnyos berendezkedse. A sorbl az ideredmnyeket nzve idn mr egybknt is szlssgesen kilg Super Aguri eltnse ta (te j g! Mintha ezer ve trtnt volna...) a Force India s a Toro Rosso tltttk be a sereghajtk szerept, nekik azonban mostanra sikerlt annyira felzrkzniuk a kzpmeznyhz, hogy a legals kaszt lnyegben eltnt.

Hajdann, mg az 1980-as vek vgn is gyakran lthattunk 6-7 msodperces klnbsgeket a tabellkon, de manapsg ilyesmirl sz sincs. Mr az elhreslt 107 szzalkos szably is teljesen rtelmetlen lenne, mert Valenciban pldul a leglassabb Force India legjobb ideredmnye is csupn 101.5 szzalka volt az egsz htvge legjobbjnak - amit egybknt, ne felejtsk el, egy Toro Rosso lltott be. Ennyi vlasztja el a leggyorsabb autt a leglassabtl: 1.5 szzalk! Hihetetlen. A klnbsgek rendszerint a mindenki ltal unalomig ismert s begyakorolt plykon, pldul Barcelonban szoktak a legcseklyebbek, s a Valencihoz hasonl j helyszneken a legnagyobbak lenni, ezttal azonban fordtva volt: a Force Indinl a Circuit de Catalunyn 2.2 szzalkos lemaradst mrtek. A valenciai 1.5 szzalk azt bizonytja, hogy a mezny legkisebb nllan fejleszt csapata mr nem csupn technikailag, hanem a versenyhtvgk lebonyoltsi rutinjban is kzel kerlt az risokhoz.

Bevallom, kellemesen csaldtam Vijay Mallyban. A Midlandek s Spykerek szpen hangz, de bevltatlan gretei utn az ember nem tehetett rla, ha belefsult az ex-Jordan klvrijt szeglyez lland fogadkozsokba, s Mallyt is csak egy jabb feleltlen kalandornak ltta. Mostanra azonban bebizonyosodott, hogy sokkal komolyabban gondolja az F-1-et, mint az eldei, mert a Force India az v eleje ta lpsrl lpsre, kvetkezetesen fejldtt. A technikai igazgat Mike Gascoyne a jelek szerint az gretek mell vgre pnzt is kapott a fejlesztsekhez, s gy a VJM-01 az elmlt hnapokban fokozatosan egyre gyorsabb vlt. A mr sok csapat ltal hasznlt prgettys lengscsillapt utn Valenciban vgre lesben bevetettk az ultragyors kapcsols sebessgvltjukat is, s ezzel ptoltak egy olyan hinyt, amellyel rgta egyedl k kszkdtek meznyben. Ennek a logikus lpegetsnek a jeleit semmikppen sem szabad lebecslni, mert megfelel anyagi forrsok, j kpessg fejleszti grda, s mindenekfltt kvetkezetes menedzsment szksgesek hozz - mrpedig ez olyasmi, ami a Force Indinl s jogeldeinl eddig nem volt meg.

s akkor arrl mg nem is beszltnk, hogy Mallya nem csupn pnzt, hanem egyfajta keletiesen sznes, de az F-1-ben mindenkppen dnek szmt stlust is hozott a sportba, amely ppen annyira jellegzetes, mint a Red Bull megtveszten knnyed s szrakoztat lazasga. Nem, nem a msfl kils aranygyrkre gondolok, hanem pldul arra, hogy Mallya a trendet kvetve szp, grandizus motorhome-ot pttetett a Force Indinak, s igaz ugyan, hogy nha taln a szomszdait majmolva, de egy meghatrozott letstlussal igyekszik sszektni a csapata arculatt. Kr, hogy az lmeznyre irnyul, megszokott cslts miatt ez szinte a kutyt sem rdekli, mgis kifejezetten mulattat a ltvny, amint Mallya meghvott bollywoodi sztrokat s egyb indiai celebrityket mutogat mindenkinek a paddockban. Lehet, hogy az eurpai kznsg nem ismeri ket, de nem is ez a lnyeg: ha ugyanis rjuk, az indiai hressgekre elg mly benyomst tesz az F-1, ezrt akarva-akaratlanul npszersteni kezdik a Fld msodik legnpesebb orszgban, csakis a sport fog jl jrni. Bernie Ecclestone mr rgta tudja, hogy Mallynak risi szerepe lehet ebben, s a harsny indiai zletember ilyen szempontbl valsgos fnyeremny az F-1 szmra.

De hangslyozom, hogy nem csak a show-rl, nem csak a ltvnyelemekrl van sz. A sznes kelmk mgtt valdi teljestmny rejlik: gondoljunk arra, hogy Giancarlo Fisichella a valenciai versenyen egy Williams, egy Honda s egy Red Bull eltt rt clba, a leggyorsabb kre pedig mindkt Hondnl s David Coulthardnl is jobb volt (radsul alig 89 ezredmsodperccel maradt el Webbertl). Adrian Sutil pedig sokig gyorsabb krket autzott Webbernl s Jenson Buttonnl is, de a Force Indinl, nyilvn mert valami szokatlannal akartak prblkozni, elkvettek egy hibt: tl korn vltottak a szuperlgy gumikra, amelyeken veszettl ingadozv vlt a tempjuk.

 
A Vettel-Trulli s a Sutil-Button pros krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Jl ltszik, hogy Vettel az utols etapban egy hajszllal mg gyorsabb is volt Trullinl. ALUL: A ngy pilta krid-eloszlsa. Vettelnek 4 gyorsabb kre is volt Trulli leggyorsabb krnl, mg Sutil egyenletesebb volt Buttonnl.

Sajnlnm, ha bebizonyosodna, hogy a csapaton bell valban kezd feszltt vlni a helyzet. Igaz, hogy pontokat tovbbra sem gyjtttek (br Sutil Monacban nagyon kzel kerlt ehhez), de ppen ez az a pillanat, amikor a szmokban is megmutatkoz fejldst zavartalanul folytatni kellene, mert most mr simn benne van a pakliban, hogy Sutil vagy Fisichella egy kzepesen kaotikus versenyen beesik a legjobb nyolc kz. Tbb nincs szksg ehhez olyan vilgrenget csodra, ahogy eddig; a Force India pontszerzse semmivel sem tnik lehetetlenebbnek, mint mondjuk a Hond. Kr lenne egy kis belviszly miatt a visszafordulni a mennyorszg kapujbl. Szinte mulatsgos, hogy mr a mezny legparnyibb alakulatnak egyik versenyzje is azrt prl dhsen a rdiban, mert azt akarja, hogy a csapattrsa stratgiai okokbl engedje t el maga mellett.

Noha az eredmnyeket elnzve a kt trpe kzl a Toro Rosso tnik az ersebbnek, hossz tvon fordtott a helyzet. Mikzben a Force India a mai napig teljesen nllan pti az autit, gy semmifle fenyegetst nem jelent r, hogy 2010-tl majd minden csapatnak konstruktrr kell vlnia, a Red Bull autival versenyz STR radarjn tudomsunk szerint tovbbra sem tntek fel komoly vevk. Ironikus, hogy mikzben Sebastian Vettel Valenciban megfutja az egsz htvge leggyorsabb krt, s a versenyen is sokig tartja a lpst Kimi Rikknen Ferrarijval (az els etapban krnknt durvn 0.15 msodperccel volt lassabb nla, a legjobb kre pedig csupn 61 ezreddel maradt el Kimitl), a csapata fltt egyre fenyegetbben lebeg Damoklsz kardja. Azon persze lehet vitatkozni, hogy mennyire sportszer, ha egy istll a btyusktl suttyomban kapott mregdrga jtkszerrel veri romm az ellenfeleit, az azonban tny, hogy a Toro Rosso tllse szempontjbl soha nem jhetett volna jobban ez a feltmads.

Vajon rljnk annak, hogy az F-1-ben szorosabb vlt a kzdelem, mint amilyen valaha volt? Tulajdonkppen azt is vlaszolhatnnk erre, hogy paradox mdon teljesen mindegy: a hagyomnyos idmrsi rendszerben a lassabb autk gyis a gyorsabbak mgl rajtolnak, s ilyen kezdeti felttelek mellett abszurdum lenne elzsek znt vrni. Hiba vlasztja el egymstl csupn 9 tizedmsodperc a 15 leggyorsabb autt (ahogy a valenciai Q2-ben), az ersorrend akkor is rgzl mr a start eltt. A rajt okozhat nmi kellemetlen kavarodst, amint arrl Rikknen rkig reglhetne, de ennyi az egsz - s a boxkillsoknl valsznleg gyis helyrell az eredeti sorrend. A helyzet azonban szerencsre nem ilyen elkesert, mivel az autk kztti klnbsgek cskkense nveli a versenyzk, azaz az emberi tnyez szerept: ha egy BMW s egy Toro Rosso optimlis krideje kztt csak 1-2 tizedmsodperc a klnbsg, egy-egy vezetsi hiba mris felcserlheti ket a rajtrcson. gyhogy igen, a kzpmezny kibvlse eredenden rmteli fejlemny. Ez ad lehetsget az olyan tehetsgeknek, mint amilyen Vettel, hogy egy gyengbb autval is zavarba hozzk a nagy csapatok piltit.

Ms krds, hogy hathats rvet ad azoknak a kezbe is, akik rgta kardoskodnak a kltsgek megzabolzsnak fontossga mellett. A McLaren, a Ferrari vagy a Toyota a Force India kltsgvetsnek sokszorosbl gazdlkodnak, de vajon mi rtelme 100 szzalkkal tbb pnzt ldozni valamire, ha az ettl csak 1 szzalkkal lesz gyorsabb? Elvgre az az 1.4 msodperc, ami Valenciban elvlasztotta a Force Indit a Ferraritl, egy ilyen hossz krben annyira csekly sebessgklnbsg, hogy szemmel gyakorlatilag szrevehetetlen; vagyis a nzk tbbsgnek, ha nem ltn az eredmnylistt, egyszeren fogalma sem lenne, ki volt a leggyorsabb.

De valahol ppen ez a szp, mi tbb, ez az autsport lnyege, nem? Az, hogy kt ember, klnbz idegrendszerrel, kt teljesen klnbz autban lve, nem is egyforma veken haladva alig egy tsszentsnyi eltrssel tesz meg 5 s fl kilomtert. s klnben is: jvre, ahogy a szablyvltoztatsok utn mindig, tmenetileg alighanem ismt szt fog hzdni a mezny. A mostani llapotot, amelyre ksbb taln egy jabb aranykorknt emlksznk majd vissza, lvezzk ki, amg lehet...

 

* * *

Valenciban Felipe s Lewis pontosan ott folytattk, ahol hrom httel korbban, a Hungaroringen flbehagytk: az len, mrfldekkel a tbbiek eltt. Mintha megllapodtak volna benne, hogy azt az elmaradt jtszmt mindenkppen megismtlik, ismt a mezny fl magasodtak, s ismt Felipe haladt ell. Csak ezttal clba is rt.

Sokan gy reztk, hogy az j valenciai plya, hiba tnt izgalmasnak a pnteki edzsnap utn is (a versenyzk kivtel nlkl dicsrtk, amire mg nem volt plda), vasrnap dlutn mr nem vltotta be a hozz fztt remnyeket. Tny, hogy a krnyezet nem vetekszik Monacval - persze attl, hogy itt is vannak jachtok, mg nem is felttlenl kell ahhoz hasonltani -, a plya szln elhelyezett, ktsgkvl szksges, vigasztalan betonpanelek azonban nagyban rontottk az egybknt nem annyira kedveztlen sszkpet. A verseny taln tnyleg unalmas volt, s csodval hatros mdon mg a Safety Car-fzisok is kimaradtak belle, a csapatok s az jsgrk zmben mgis gy reztk, hogy jvre szvesen trnek majd vissza Valenciba.

Felipe s Lewis prharca pedig ppen azrt volt rdekes, amirt nem volt ltvnyos: tudniilik mindketten tkletes teljestmnyt nyjtottak, s mint tudjuk, a tkletessgnl valjban nincs unalmasabb. A kzdelmk alighanem annak ksznheten vlhatott ennyire kilezett, hogy a 44 fok krli aszfalthmrsklet ppen a csapataik szmra nagyjbl egyformn kedvez tartomny kzepre esett - ha kicsit hvsebb lett volna, a McLaren, ha viszont kicsit melegebb, a Ferrari hasznlta volna ki jobban a gumikat, gy viszont alig volt kztk klnbsg. Ugyanilyen hmrskleti viszonyok uralkodtak a Hungaroringen is, ahol hasonlan kzel jrtak egymshoz. Ez aligha vletlen, s beleillik a Bridgestone korbbi terijba, jllehet, Valenciban mr a japn cgnl is gy vltk, hogy a Ferrari a hromhetes sznet alatt megtanult hatkonyabban bnni a gumikkal az els mrt krben. Majd Spban, ahol valsznleg hidegebb lesz, s kemnyebb keverkeket fognak hasznlni, kiderl.

Az idmr dntjben ettl fggetlenl Robert Kubica futotta a legsziporkzbb krt (a BMW-vel is csupn 3 tizedmsodperccel maradt el Masstl, gy, hogy 3 krrel tbbre val benzin volt az autjban), a versenyt azonban Felipe magabiztosabban uralta, mint hinnnk. Noha kvlrl mindssze annyi ltszott, hogy lassan, de biztosan mterrl mterre nveli az elnyt Lewis-szal szemben, azzal a kvetkezetessggel, amivel tette mindezt, a Hungaroring utn ismt meghazudtolta a rla korbban kialakult kpet: a futam 57 kre kzl 35-t mindenkinl gyorsabban teljestett, s a verseny 6 leggyorsabb krbl 5 szintn az v volt. Eslyt sem hagyott az ellenfeleinek, s klnsen Rikknennel sszehasonltva autzott fergetegesen, aki mg a verseny kzepe tjn, szabad plyn is gy 7 tizedmsodperccel lassabb volt nla krnknt. Felipnek 20 darab 1:39.5 alatti kre volt; Kiminek 2. Ez azrt egyforma autval meglehetsen durva klnbsg.

 
Massa, Hamilton s Rikknen krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Kimi lemaradsa megrz - pedig a 19. s a 36. kr kztt teljesen szabad volt eltte a plya. ALUL: A hrom pilta, valamint Kubica krid-eloszlsa. Massa volt a legkiegyenslyozottabb, de Rikknennl Kubica is gyorsabbnak bizonyult.

Felipe s Lewis kzdelmt bellrl nzve valjban egy olyan mozzanat tette izgalmass, amirl a kznsg nem is tudhatott: a Ferrarinl s a McLarennl eltren becsltk meg egyms zemanyagszintjt. A Ferrarinl sejtettk, s mint utbb kiderlt, igazuk lett, hogy Lewis Felipnl 1-2 krrel tbb benzinnel rajtolt, ezrt felkszltek r, hogy a versenyzjknek az els boxkillsig legalbb 3 msodperces elnyt kell majd gyjtenie (ezt meg is tette: a 14. kr vgre mr 4.836 msodperccel vezetett vetlytrsa eltt. Ja, s nem mellesleg kiautzott egy teljes killsnyi idt Kimivel szemben). A McLarennl viszont azt hittk, Felipe cipel tbb naftt, gy aztn kellemes meglepetsknt rte ket, hogy vgl 2 krrel Lewis eltt sort kertett a tankolsra. Noha ez a vgeredmnyt vgl nem befolysolta, korntsem volt elhanyagolhat krlmny, mert azt a megnyugtat zenetet kldte a McLarennek, hogy Felipe jrszt a knnyebb autjnak ksznhette a sebessgflnyt, a Ferrari teht a ltszat ellenre mgsem lpett meg mrfldekkel a fegyverkezsi versenyben.

Azok utn, hogy Lewis indulsa egy ideig mg ktsges is volt, mert egy knyelmetlen prnn elfekdte a nyakt a szllodban, a 2. helyvel tkletesen elgedett lehetett a McLaren. Habr ezt csak utlag rultk el (rthet mdon nem akartk, hogy az egsz sajt folyamatosan a motorhome-jukban tolongjon), Lewis injekcikat s fjdalomcsillaptkat kapott, s mr a csapat tesztpiltja, Pedro de la Rosa is felkszlt a beugrsra. Vgl a szombat reggeli szabadedzs kezdete eltt dntttk el, hogy Lewis rajthoz fog llni, s a P3-ban ppen azrt ment ki szokatlanul ksn a plyra, mert azt szerettk volna, hogy minl tovbb regenerldhasson. Lewis, aki radsul meg is volt fzva, a versenyen alaposan megizzadt, s ksbb azt mondta, gy rezte, mintha egy szaunban kellett volna vezetnie. Nem csoda.

Felipe kiegyenslyozottsga azonban taln mg t is vratlanul rte, mert akrcsak a Hungaroringen, ismt azt kellett ltnia, hogy hiba vezet egyetlen rossz mozdulat nlkl, az a Ferrari ott ell folyamatosan tvolodik tle. Ez mr nem az a Felipe volt, akit nyoms alatt viszonylag knnyen hibra lehet ksztetni; csupn az az abszurd boxutcai malr okozott neki nhny ijeszt pillanatot. (Mgis, ki ltott mr olyat, hogy egy ilyen esetet egyltaln jelentsen a versenyigazgat? Mindennapos jelenet, hogy kt aut egyms mellett halad a boxutcban. Gondoljunk csak Montrealra vagy Hockenheimre!) A Ferrarinl azonban annyira biztosak voltak a vizsglat szmukra kedvez kimenetelben, hogy mg csak nem is szltak rla Felipnek.

Aki a futam utni sajttjkoztatn, miutn arrl krdeztk, hogy kezdi-e elsszm versenyzknt rezni magt a Ferrarinl, azt felelte: "I always wanted to do my best." Mindig a tlem telhet legtbbet akartam nyjtani. Ez sokat elrul errl a krosan alulrtkelt, szemtl szemben vgtelenl korrekt s szerny kis brazilrl, mert msok a helyben taln azt mondtk volna: "I always wanted to be the best." Mindig n akartam lenni a legjobb. Hnyszor hallottuk mr ezt... A klnbsg csak nhny bet, mgis teljesen ms szellemisget tkrz. Felipnek sohasem volt szoksa a nagyzols.

Brmilyen gyorsak is, a Ferrarinl van mirt aggdniuk: ha a hibs hajtkartl tartva kicserlik Felipe motorjt, amit egyszer mg szabadon megtehetnek, ugyanazzal a V8-assal kell majd teljestenie a versenynaptr legkemnyebb ciklust, Spt s Monzt. Ez korntsem lenne optimlis. A helyzet, noha mg egy csapsra megvltozhat, krvonalaiban kezd 2005-re emlkeztetni: a vb-t egy hajszllal lassabb, de megbzhatbb autban l versenyz vezeti, az ldzje pedig hiba gyorsabb, mert mszaki hibk s egyebek akadlyozzk. A Ferrarinak, ha jt akar, mihamarabb ki kell msznia ebbl a gdrbl.

 

* * *

Annl is inkbb, hogy Valenciban a gyzelem ellenre megint egy egsz idnyre elg problmjuk akadt. Rikknen boxutcai malrje mellett nem lehet sz nlkl elmenni, mert igaz ugyan, hogy az hibja volt, m maga a szituci ltalnossgban arra utal, hogy nha az egyszerbb megolds a jobb, s az elektronika alkalmasint tbbet rt, mint hasznl.

A Ferrari egyedi indtrendszere gy mkdik, hogy a tankols kzben egy piros lmpa g rajta; amikor kzeleg az zemanyagtlts vge, villogni kezd mellette egy msik fny, figyelmeztetve a versenyzt, hogy kszljn az indulsra; aztn amikor a tltcsvet leoldottk az autrl, a lmpa automatikusan azonnal zldre vlt, kivve, ha ppen veszlyes lenne kihajtani, akkor ugyanis manulisan ksleltetik. Minden bizonnyal azrt trtek t erre a megoldsra, mert egyrszt gyorsabb annl, mint ha a hagyomnyos nyalks embernek kellene hadonsznia a tblval, aztn elbotorklnia az aut tjbl, msrszt gy papron kisebb a gzols eslye.

Az elkpzels azonban a jelek szerint csak elmletben mkdik. Lehet, hogy a versenyek tbbsgben nyernek vele 1-2 tizedmsodpercet, s ezzel nagynha egy-egy pozcit is, most mgis bebizonyosodott, hogy tl sok benne a hibalehetsg. Vajon Rikknen ugyanebben a helyzetben akkor is gzt adott volna, ha ott ll az orra eltt egy hs-vr ember a tblval? Nem tartom valsznnek. Persze idnknt a nyalka kezelje is hibzhat, s egyb tvedsek is elfordulhatnak (emlkezetes pldul, hogy Jacques Villeneuve a 2005-s Brit Nagydjon azrt hajtott t a Sauber egyik szerelje, Silvan Ruegg lbn, mert a szeme sarkbl a Red Bull nyalkjt figyelte, s annak a megmozdtsra reaglt), de az ilyesmi rendkvl ritka volt. Tnyleg eredenden ms a helyzet, ha egy l ember van az aut tjban.

De a Ferrari bakija felfedte a rendszer egy msik gyenge pontjt is: a hibkat sokkal lassabban lehet kijavtani vele. Miutn Rikknen felismerte a tvedst, s megllt, mr tlment a lmpa vonaln, gy tbb nem lthatta a jelzst. Egy ideig tancstalanul forgatta a fejt, mert nem volt ott senki, aki mutathatta volna, hogy mikor indulhat tovbb. A hagyomnyos szisztmval, ha valaki elrntja a tankolberendezst, s hirtelen megll (nem egyszer akadt ilyenre plda), a nyalks ember gyorsan visszaugorhat az aut el, s azonnal jra jelt adhat, ha megolddik a problma. Arrl pedig mg nem is beszltnk, hogy eleve a boxutca irnyba nz, teht jl ltja, ha jn egy msik aut. Nem vletlen, hogy ezt a szerepet a McLarennl hossz vekig maga Ron Dennis tlttte be.

Egy sz, mint szz: gy tnik, az agyonelektronizlssal a Ferrari elvesztette a rven mindazt, amit megnyert a vmon. Nem lenne szgyen visszatrnik a bevlt mdszerhez.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!