♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2007 Interlagos

Szp is az olyan fellebbezs, amit voltakppen senki sem akar megnyerni, mgis mindenkit rint. Vajon mennyit r egy bajnoki cm, krdem n, ha azon ll vagy bukik, hogy valakit utlag kizrnak-e a B-ligbl? Azzal a benzinnel egytt a kedlyllapotom is hidegebb lett, de nem 10 fokkal...

 

Az ember valahogy mg most, ennyi v utn is hajlamos volt elhinni, hogy a vilgbajnoki cmnek rtke van. Hogy aki azt megnyeri, ht igen, brav, az idny egszre vettve az nyjtotta a legjobb teljestmnyt. Vagy, ha ez olyan naiv gondolatnak tnik, mintha a tvmaci tallta volna ki fogmoss kzben, legalbbis minimlis korrelci van rdem s vb-gyzelem kztt. Mert valamiben mgiscsak hinni kell, nem?

Az F1 egy vratlan ngyilkossgi ksrlet utn, amely persze nem az els volt ebben az vben, tragikomikus helyzetben tallta magt, mr ha lhetek ezzel a dcgs, taln mgis rzkletes kpzavarral. Csakhogy ebben a tragikomdiban pillanatnyilag knnyebb szrevenni a tragdit, mint a komdit; mert nem kell klnsebben rzelgsnek lenni ahhoz, hogy az ember sszerndul gyomorral gondoljon arra, amit Kimi Rikknen ezekben a napokban tlhet. Sao Paul-i id szerint oktber 21-n, vasrnap dlutn 15 ra 29 perckor Kimi 2007 vilgbajnoka volt; hat s fl rval ksbb mr nem lehetett biztos benne, hogy az. s, ami mg rosszabb, valsznleg hetekbe kerl, amg vgleges vlaszt kap - mindezt gy, hogy a munkt mr elvgezte. megtette, ami tle telt.

Csakhogy Lewis Hamilton szemszgbl nzve sem sokkal rzssabb m a helyzet. Lewis nem tagadhatja, hogy az utols kt nagydjon szarvashibkat vtett. S ahogy a vadsz sem lehet bszke igazn, ha a megclzott rct elvti, de vletlenl az lbe pottyan egy msik, amely ppen a feje felett kapott szvinfarktust, Lewis rme sem lenne felhtlen, ha a Williams s a BMW kizrsval rkln meg a vb-cmet. Radsul a nem vrt veresg els sokkjn mr gyis tltette magt, gy aztn neki sincs semmi szksge r, hogy a hltlan gyzelem kedvrt ismt egy msik tudatllapotba kelljen kapcsolnia a pszichjt. Ezt a veresget, ezt a csaldst mr gysem tudja kiverni a fejbl; ha most, ilyen krlmnyek kztt szerezn meg a gyzelmet, azt mg a kudarcnl is nehezebben emszten meg.

Az egszben az a komikus, hogy egy ilyen kilezett, visszssgokban is bvelked prharc utn, amelyben egyik fl sem ejtett foglyokat, s amelyben a tbbszrsen srtett bszkesg szinte elkesederett let-hall harcc vltoztatta a kzdelmket, vgl nem a Ferrarin s a McLarenen fog mlni az eredmny. Mert egyikk sem hibs azrt, hogy a Williams s a BMW a verseny alatt tlhttte a benzint; ebben kizrlag az utbbi kt csapat a vtkes, senki ms. Ha mr valakire muszj haragudni, ht k legyenek azok, s ne Lewis vagy Kimi, akiknek az gvilgon semmi kzk nincs ehhez a knos kzjtkhoz.

A McLaren persze megtehette volna, hogy nem fellebbez a sportfelgyelk dntse ellen, s valljuk be: tnyleg ez lett volna az elegns megolds. Ez azonban korntsem elegancia krdse csupn, s jval tlmutat a hiperrzkeny versenyzi pszich nz preferenciin is. Ht persze, hogy a McLaren nem azrt v, mert ktelessge kpviselni Lewis rdekeit - ez mese habbal, dszcsomagolsban tlalt n- s kzmts -, hanem azrt, mert egy ilyen viszontagsgos, rzelmileg s politikailag tlteltett idny vgn nem nyelheti le csak gy a veresg keser piruljt. Ugyan, ki hibztathatja Ron Dennis-t, ha most, amikor gy rzi, hogy a McLarent igazsgtalanul meghurcoltk a kmgyben, amikor a csapat reputcija romokban hever, s amikor nyolc insges v utn vgre karnyjtsnyira kerlt a vb-gyzelemhez, foggal-krmmel ragaszkodik hozz, hogy meg is kapja ezt az elgttelt? A szably az mindig szably - Ronnak taln el kellene tekintenie a fellebbezstl csak azrt, mert ha megnyeri, azzal v lesz a vilgbajnoki cm is? Ezt senki sem gondolhatja komolyan...

Ron szmra nem csupn a McLaren becslete, hanem sajt nrzete is a tt. A kmgybl semmikppen nem kerlt ki p brrel: vagy azt felttelezik rla, hogy is tudott a Ferraritl szerzett adatokrl, vagy azt, hogy mr nem kpes kellen tltni azt a vllalatot, amit maga ptett fel. A rgi mtoszt, amely szerint remekl rt a versenyzk pesztrlshoz s a kztk bred konfliktusok elsimtshoz, mr Juan-Pablo Montoya kudarca is megtpzta, Lewis Hamilton s Fernando Alonso viszlya viszont egyenesen ripityra trte, s mra nem maradt belle semmi. Ez hossz ideje egyszerre volt a legragyogbb s legsttebb v a Mclaren szmra; itt sokkal tbb forog kockn annl, hogy Lewis jl rezn-e magt vilgbajnokknt, vagy sem. s akkor a nyilvnval anyagi krdsekrl mg nem is beszltnk.

Tbb okbl sem valszn, hogy a Fellebbviteli Brsg dntse megvltoztatja majd a vgeredmnyt, de ha mst nem is, a McLaren az vssal egy rgyet mr biztosan nyert: ha elveszti a vb-t, ezt rkenheti a megrgztten Ferrari-prti FIA-ra. Az idei esemnyek fnyben - azok utn, hogy a Motorsport Vilgtancs els lsn a McLarent futni hagytk a kmgyben, hogy Lewis-t Fujiban nem bntettk meg a Safety Car mgtti viselkedse miatt, hogy mg csak be sem idztk a sportfelgyelk, amikor az interlagos-i Q3-ban ktszer is zavarta Kimit (nem felttlenl szndkosan), hogy a McLaren pnteken is pnzbntetssel szta meg a kavarst az esgumikkal - nevetsges lenne azzal vdolni az FIA-t, hogy a Ferrarinak kedvezett. m amit a kzvlemny egyszer magba szvott s igaznak fogadott el, azt ksbb szinte lehetetlen megvltoztatni, s Ron ezt most, ahogy mindig, gyesen kihasznlja. Egybknt valsznleg maga is elhiszi, hogy a br a Ferrarinak fj.

A vicc az, hogy most mind a McLarennl, mind a Ferrarinl joggal rezhetnk mlt igazsgszolgltatsnak a gyzelmet, radsul mindketten a kmgy miatt. A Ferrarinl azrt, mert nem az a csapat nyerne, amely hozzjutott a modus operandijukhoz, a McLarennl pedig azrt, mert elgttelt kapnnak a konstruktri kzdelembl val, ltaluk igazsgtalannak tartott kizrsukrt. De azrt kicsit olyan ez, mint a hegyi tban bksen tkrzd panorma: teljesen szimmetrikusnak tnik, m ha a szl fodrozni kezdi a vizet, mgis rjn az ember, hogy fejen llt-e addig...

Ami engem illet, azt gondolom, hogy Kimi csont nlkl megrdemli a cmet. Ha megkrdeznek, Sanghaj eltt habozs nlkl rvgom, hogy idn Lewis volt a legjobb, m azta kt olyan hibt is elkvetett - mindkettt rutintalansgbl -, amelyek trtkeltettk velem a helyzetet. Termszetesen Lewis is tkletesen megrdemelt bajnok lenne, ehhez ktsg sem frhet (rdemtelenl klnben sem lehet vb-t nyerni), a kzvetlen sszehasonltsbl mgis inkbb Kimi kerl ki gyztesen: Barcelonban s a Nrburgringen is mszaki problmk miatt esett ki, Indy ta kvetkezetesen volt a legersebb a hossz etapokon, s csupn egyetlen ltvnyos botlsa akadt, amikor a monaci Q2-ben vatlanul a korltnak kormnyozta Ferrarijt. Nem vletlenl aratott kettvel tbb futamgyzelmet, mint brki ms.

De vajon mennyit fog rni gy a vb-cm? A logika azt diktlja, hogy mr eldlt, ki volt a "jobb", hiszen a kzdelem vgetrt - a vilgbajnokot mgsem ismerjk. A fellebbezs a piltk sorrendjn vltoztathat, a teljestmnykn nem. Nagy tanulsg ez, kremszpen. Elvgre a kt versenyz egyikt krbe fogjk hurcolszni a fl vilgon, hogy a szponzori ktelezettsgek desen szk ketrecbe zrva, bazri majomknt mutogassk a szjtt kznsgnek, s igen, az vknyvekben az neve mell biggyesztik majd a kt bett: "vb". s a msik? J esetben mg t v nlva is emlkezni fogunk r, hogy 2007-ben majdnem megnyerte a vilgbajnoksgot.

Kimi Rikknen, Lewis Hamilton s az igazsgtalanul mellztt Fernando Alonso teljestmnye kztt 17 versenyen t mindssze egyetlen rva pontocska volt a klnbsg, az a bizonyos kt bet valamelyikket mgis egy kln dimenziba fogja emelni az utkor szemben. Vajon mltnyos ez?

* * *

Ami pedig a Williams s a BMW esett illeti azzal a tlhttt benzinnel, nos, az nem egyszeren klnsnek, hanem - ha alaposabban krljrjuk a tmt - egyenesen bizarrnak tnik.

Az mr mindenki eltt ismert, hogy a csapatok rutinszeren lehtik a benzint a takolsok eltt, mivel gy n a srsge, teht adott id alatt nagyobb mennyisget, vagy adott mennyisget rvidebb id alatt tudnak az autba juttatni. Emellett a hidegebb zemanyag valamelyest nveli a motor teljestmnyt is.

Hogy senki ne essen tlzsba, a Technikai Szablyzat 6.5.5-s paragrafusa kikti: "Az autban tallhat zemanyag hmrsklete legfeljebb 10 fokkal lehet alacsonyabb a kls hmrskletnl." A konkrt megfogalmazsnak, amint azt ksbb ltni fogjuk, klns jelentsge van.

Mrmost nem jdonsg, hogy a hatrokat feszegetve a csapatok nha tbillennek a stt oldalra, amit a naivabbak s/vagy rosszmjbbak elszeretettel minstenek azonnal csalsnak, gy ht nmagban nem lenne meglep, hogy Interlagos-ban megtvedt a Williams s a BMW. Mindenkivel elfordul. Meglepv akkor vlik a sztori, ha meggondoljuk, hogy ez a 10 fokos szably vek ta ltezik, de eddig soha, senki nem bukott le vele.

Nem sikerlt pontosan kinyomoznom, hogy a fenti paragrafus mikor kerlt be a szablyzatba, de annyi bizonyos, hogy a 2004-es kiadsban mr szerepelt. Ami azt jelenti, hogy legalbb negyedik ve van rvnyben, eddig mgsem prbltk kijtszani - most viszont, ppen a dnt pillanatban, mindjrt ketten is?

A jzan sz valahogy nehezen kpes megbklni ezzel, mert srteni ltszik a valsznsg trvnyeit. A legegyszerbben az oldan fel az ellentmondst (mr amennyiben eltekintnk attl a trivilis eshetsgtl, hogy szimpla mrsi hibrl van sz), ha kiderlne, hogy az FIA a futamok utni technikai rutinellenrzsek sorn nem szokta rendszeresen megvizsglni a betltt benzin hmrsklett, ez ugyanis magyarzatot adna arra, hogy a Williams s a BMW ezttal mirt mert kockztatni vele. Klnben is, ha szmtottak volna r, hogy az ellenrk utlag visszanzik az adatokat, vajon megprbltk volna tlhteni a benzint? Ez azrt nem tnik tl valsznnek.

Ami elvezet minket a logikus kvetkeztetshez: az FIA felteheten egy olyan vizsglatot vgzett el, ami egybknt nem tartozik a szoksos rutinhoz. Hogy ez pusztn az ellenrk lelkiismeretessgn mlt, mert a vb-dntre tekintettel nem akartak elsiklani a szablytalansg legkisebb gyanja felett sem, vagy az egyikk klns jindulattal viseltetett a McLaren irnt, ezrt addig keresglt, amg tallt valamit, nem tudjuk - ki-ki eldntheti maga, hogy mit gondol. Ez tulajdonkppen egybknt sem szmt, hiszen a szably az szably, s az els versenyen ppgy be kell tartani, mint az utolsn. s ha a fenti gondolatmenet stimmel, az azt sugallja, hogy a csapatok esetleg vek ta jtszadoznak a benzin tlhtsvel.

Igen m, de ezzel a 10 fokos szabllyal kapcsolatban egyetlen konkrt rszlet sem vilgos, ezrt a 6.5.5-s pontban szerepl formjban nem is szmonkrhet. A nyitott krdsek szma ijeszten nagy. A kls hmrskletet pldul mikor s hol kell mrni? Elvgre lehet, hogy a Williams garzsban 2 fokkal melegebb van, mint a BMW-boxban, nem? Azrt szerencsre nem ennyire bizonytalan a helyzet, mert a csapatok alapveten csak kt hivatalos forrsbl juthatnak hozz a hmrskleti adatokhoz: egyrszt a FOM ltal lben rajzolt grafikonrl (ez szerepel a formula1.com idmr-monitorjn is), msrszt az FIA ltal megbzott meteorolgiai cgtl, a Mto France-tl. Csakhogy mr kt forrs is elg ahhoz, hogy egymsnak ellentmond adatok szlessenek, ami bizonyos fokig szksgszer is, hiszen a mreszkzk nem ugyanott vannak elhelyezve. A jelek szerint Interlagos-ban is ez trtnt: a Mto France 1-2 fokkal alacsonyabb hmrskletet jelentett, mint a FOM. A csapatok egybknt tavalyig sajt meteorolgust is cipeltek a versenyekre, de az FIA idn, a kltsgcskkentsre hivatkozva vget vetett ennek a gyakorlatnak, s gy kerlt a kpbe a Mto France.

m a trbeli mellett az idbeli eltrsek is gondot okozhatnak. A jzan sz azt diktlja, hogy az zemanyag-tlt berendezst bizonyos idvel - valsznleg percekkel - elre be kell programozni, hogy a tankols pillanatra kellen lehtse a benzint. De vajon mi trtnik, ha idkzben felmelegszik a leveg? Tegyk fel, hogy az utntltn t perccel a tankols eltt beptygik a 26 fokos clhmrskletet, mert odakint 36 fok van, mire azonban az aut ber a boxba, a grafikon mr 38 fokot mutat. A benzinnk ekkor 12 fokkal lesz hidegebb a levegnl, vagyis csaltunk, holott teljesen jhiszemen jrtunk el. s a hmrsklet abban a nhny msodpercben is emelkedhet, amikor ppen nyomjuk bele az zemanyagot a tartlyba. A FOM grafikonja egybknt rendszeresen szokott hihetetlen kitrseket mutatni, jllehet, leginkbb az aszfalt, nem pedig a leveg hmrskletben (az interlagosi verseny kzben nem tnt jelentsnek a hings, a krnyezeti hmrsklet 36-38 fok kztt ingadozott. Ez a Williams s a BMW ellen szl.)

s vajon hol kell mrni az zemanyag hmrsklett? A tltben vagy az aut tankjban? Ez sem mindegy, mert jllehet, a benzintartlyt megprbljk minl alaposabban szigetelni, az aut belsejben a motor kzelsge miatt lnyegesen melegebb van, mint odakint. Noha a McLaren azt lltja, a csapatmenedzserekbl ll Sportszakmai Munkacsoport (SWG) egy korbbi lsn tisztzta, hogy a tltben kell mrni a benzin hmrsklett, ez hatrozottan ellentmond a 6.5.5-s paragrafus szvegnek, amely kifejezetten "az autban tallhat" zemanyagrl rendelkezik (az eredeti terminolgiban "fuel on board the car"). A McLaren egybknt azt is hozztette, hogy az SWG a FOM hmrskleti adatait fogadta el hivatalos referencinak.

A Spyker technikai igazgatja, Mike Gascoyne szerint a megengedettnl 2-4 fokkal hidegebb benzin, amit a kt rintett csapat hasznlt, 5-10 lers teljestmnynvekedst is okozhatott. De vajon meddig? Miutn a lehttt benzint betltik a tartlyba, a fizika trvnyeinek engedelmeskedve viszonylag gyorsan felmelegszik, s a motor mr emltett kzelsge miatt forrbb is lesz, mint leveg a plya krnykn. Szmtsok szerint a Gascoyne ltal is emlegetett, egybknt fokozatosan cskken teljestmnyelny legfeljebb hrom krn t ll fenn a tankols utn, s a Williams s a BMW pilti - Nico Rosberg, Kazuki Nakajima, Nick Heidfeld s Robert Kubica - a teljes versenytv alatt sszesen 1 msodpercet nyerhettek vele fejenknt. Ez nem sok, a szably azonban, ahogy mr emltettk, mindenkppen szably.

Az interlagos-i sportfelgyelk a 6.5.5-s paragrafussal kapcsolatos gyakorlati bizonytalansgok miatt gy dntttek, nincs elg bizonytk ahhoz, hogy a kt csapatot megbntessk. De vajon hogyan tlhet majd a Fellebbviteli Brsg (ICA)?

Ilyenkor ltalban a precedenseket rdemes vgigzongorzni, sajnos azonban azok nem rulnak el tl sokat. Az 1995-s Brazil Nagydjrl pldul a sportfelgyelk kizrtk az 1-2. helyen vgz Michael Schumachert s David Coulthardot, mert a technikai ellenrzs sorn "szablytalan" zemanyagot talltak a Benettonban s a Williams-ben. Ez a gyakorlatban mindssze annyit jelentett, hogy a benzin sszettele nem egyezett meg a kt csapat kzs beszlltja, az Elf ltal kt hnappal korbban az FIA-hez benyjtott mintval, de az elrsok szerint a benzin ilyenkor automatikusan szablytalannak minsl. A Benetton s a Williams fellebbezett, s az ICA vgl gy dnttt, az istllkat megfosztja a Brazliban szerzett konstruktri pontoktl (emellett 200.000 dollr pnzbntetst is kiszabott rjuk), a versenyzknek viszont visszaadta az eredeti helyezsket.

Az 1988-as Belga Nagydjrl ellenben vgleg kizrtk a Benetton prost, a 3-4. helyen befut Thierry Boutsent s Sandro Nanninit az zemanyaggal kapcsolatos szablytalansg miatt. Ltezik erre frissebb precedens is: 1997-ben, szintn Belgiumban Mika Hkkinent diszkvalifikltk, amirt McLarenjbl a technikai ellenrzs sorn kiszvott benzin sszettele nem volt azonos a leadott mintval. Ez azonban a ltszat ellenre ms trtnet volt, mint a mostani. Hkkinen autjban ugyanis mg a verseny eltt, az idmr utn talltk meg a szablytalan zemanyagot, amirt az 5. helyrl egyszeren a rajtrcs vgre szmztk - teht nem zrtk ki. A McLaren fellebbezett, ezrt Hkkinen vs alatt llt rajthoz, s noha a 3. helyen rt clba, mivel a csapata az ICA eltt nem tudott felmutatni j bizonytkokat a sportfelgyeli dnts ta, megsemmistettk az eredmnyt, az istllt pedig 50.000 dollros pnzbrsggal sjtottk. (Hkkinen helyezse ironikus mdon amgysem volt biztonsgban, mivel a Safety Car-fzis alatt tbb autt megelztt, mgis csupn megrovsban s felfggesztett eltiltsban rszestettk, s a Williams szintn az IC-hoz fellebbezett az enyhe tlet ellen.)

Vagyis a Fellebbviteli Brsg brmilyen dntst hozhat, de - hacsak nem koncepcis perrl van sz, amit azrt ne felttelezznk - a kulcskrds taln az lehet, hogy felmerl-e a rosszhiszemsg s a jogosulatlan elny gyanja. Nmi tmpontul szolgl, hogy az 1995-s brazliai esetben a szakrtk nem tudtak dlre jutni a teljestmnyelny krdsben, a versenyzket mgsem bntettk.

A legvalsznbb forgatknyv teht az, hogy a Williams-tl s a BMW-tl elvszik az Interlagos-ban gyjttt konstrukri pontokat, a piltk helyezst azonban nem bolygatjk. gy tennnek is valamit, meg nem is, a vilgbajnoki sorrend azonban nem vltozna.

* * *

Vannak, akik mg mindig azt hiszik, hogy a "csapatjtkos" sz a Forma-1-ben nem tbb a "lzer" vagy a "balek" jindulatan elnz szinonimjnl. Micsoda ostobasg!

Michael Schumacher is csapatjtkos volt, baleknak mgis bajosan lehetne nevezni. s amit Felipe Massa tett Interlagos-ban, ott, ahol mindennl jobban vgyott a gyzelemre, szintn nem volt baleksg - csapatmunka volt a legnemesebb rtelemben. Nem alzkodott meg Kimi Rikknen eltt, ahogy sokak vrakozsaival ellenttben egsz vben nem alzkodott meg eltte, csak segtett neki, amikor szksge volt r, pedig mr gysem nyerhetett semmit.

Ktsg sem frhet hozz, hogy Felipnek megvolt a tempja a gyzelemhez. A 71 krbl 33-ban mindenkinl gyorsabb volt, s ez nmagban is lenygz teljestmny; az els etapban s Kimi hajszlra azonos, 1:13.9-es tlagot futott (Fernando kzben 1:14.55-st. A Ferrari gyakorlatilag mindenkit lekrzhetett volna, ha akarja). Persze egy pillanatra sem volt ktsges, hogy Kiminek kell nyernie, de a Ferrari a lehet legelegnsabb mdon, elengeds nlkl intzte el a helycsert: az els tankols sorn 2 krrel meghosszabbtottk Rikknen kzps etapjt, gondoskodva rla, hogy gy a msodik alkalommal mr 3 krrel Massa utn llhasson ki a boxba.

Ennek elgnek kellett lennie, de pphogy csak annak bizonyult. Felipe ugyanis, nyilvn, mert zenni akart a szurkolinak, kemnyen taposta a gzt abban a hrom krben, immr a szuperlgy gumikon: feltankolva is egy 1:12.965-s s egy 1:12.987-es krt teljestett, mikzben az etapja vgn tart Kimi 1:12.736-ot s 1:12.790-et autzott. Felipe valsznleg azrt hajtott, mert egyltaln nem bnta volna, ha mgis a plyn kell elengednie a csapattrst, hiszen azzal vgkpp v lett volna az erklcsi gyzelem - de a lapokat mr leosztottk. Az igazi gyzelme ezen a htvgn a pole megszerzse volt, tudta ezt mr szombat dlutn is.

Az mr csak a hab volt a tortn, amit az utols percekben k ketten mveltek: Kimi t rvid, interlagos-i krre a vilgbajnoki cmtl, amikor a legtbben mr lbujjhegyen, full biztonsgi zemmdban lpkedtek volna vgig a plyn, megfutotta a verseny leggyorsabb krt. Persze ez nem csupn jtk volt, mert igyekezett krhtrnyban tartani Lewis-t, de mgis, milyen idegek kellenek ehhez? s Felipe, aki pedig szintn eldobhatta volna a Ferrari vb-cmt, ha kicsszik, s ezzel Fernando feljn a 2. helyre, vlaszolt a kihvsra: az v utols krt 1:12.584 alatt tette meg.

0.139 msodperccel elmaradt Kimi leggyorsabb krtl, s 0.078 msodperccel trtnetesen Lewis-tl is, de az zenet, azt hiszem, mindannyiunknak tjtt. (s nem, a kzhiedelemmel ellenttben a McLarennl nem csinltak butasgot, amikor menet kzben hrom killsosra vltoztattk Lewis taktikjt: nyilvn kiszmoltk, hogy a kett mr gysem elg, ezrt nem maradt vesztenivaljuk, teht knytelenek voltak hazardrozni. s be is jhetett volna nekik; elvgre Lewis a 2-3. killsnl mr csak idt vesztett, pozcit nem. Ktsgbeesett, de nem fejvesztett dntst hoztak.)

gy trtnt, hogy a Forma-1 hivatalos kezdete, azaz 1950 ta elszr ismt az lehet a vilgbajnok, aki az utols fordul eltt mg csak a 3. helyen llt. Akkor, annak az els vnek a dntjben, monzai gyzelmvel Nino Farina 4 pontos htrnyt hozott be az elzleg vezet Juan-Manuel Fangin, maga mg utastva a pontverseny addigi 2. helyezettjt, Luigi Fagiolit is.

Ez teht, amit a htvgn lttunk, trtnelem a javbl.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!