Szp is az olyan fellebbezs, amit voltakppen senki sem akar megnyerni, mgis mindenkit rint. Vajon mennyit r egy bajnoki cm, krdem n, ha azon ll vagy bukik, hogy valakit utlag kizrnak-e a B-ligbl? Azzal a benzinnel egytt a kedlyllapotom is hidegebb lett, de nem 10 fokkal...
Az ember valahogy mg most, ennyi v utn is hajlamos volt elhinni, hogy a vilgbajnoki cmnek rtke van. Hogy aki azt megnyeri, ht igen, brav, az idny egszre vettve az nyjtotta a legjobb teljestmnyt. Vagy, ha ez olyan naiv gondolatnak tnik, mintha a tvmaci tallta volna ki fogmoss kzben, legalbbis minimlis korrelci van rdem s vb-gyzelem kztt. Mert valamiben mgiscsak hinni kell, nem?
Az F1 egy vratlan ngyilkossgi ksrlet utn, amely persze nem az els volt ebben az vben, tragikomikus helyzetben tallta magt, mr ha lhetek ezzel a dcgs, taln mgis rzkletes kpzavarral. Csakhogy ebben a tragikomdiban pillanatnyilag knnyebb szrevenni a tragdit, mint a komdit; mert nem kell klnsebben rzelgsnek lenni ahhoz, hogy az ember sszerndul gyomorral gondoljon arra, amit Kimi Rikknen ezekben a napokban tlhet. Sao Paul-i id szerint oktber 21-n, vasrnap dlutn 15 ra 29 perckor Kimi 2007 vilgbajnoka volt; hat s fl rval ksbb mr nem lehetett biztos benne, hogy az. s, ami mg rosszabb, valsznleg hetekbe kerl, amg vgleges vlaszt kap - mindezt gy, hogy a munkt mr elvgezte. megtette, ami tle telt.
Csakhogy Lewis Hamilton szemszgbl nzve sem sokkal rzssabb m a helyzet. Lewis nem tagadhatja, hogy az utols kt nagydjon szarvashibkat vtett. S ahogy a vadsz sem lehet bszke igazn, ha a megclzott rct elvti, de vletlenl az lbe pottyan egy msik, amely ppen a feje felett kapott szvinfarktust, Lewis rme sem lenne felhtlen, ha a Williams s a BMW kizrsval rkln meg a vb-cmet. Radsul a nem vrt veresg els sokkjn mr gyis tltette magt, gy aztn neki sincs semmi szksge r, hogy a hltlan gyzelem kedvrt ismt egy msik tudatllapotba kelljen kapcsolnia a pszichjt. Ezt a veresget, ezt a csaldst mr gysem tudja kiverni a fejbl; ha most, ilyen krlmnyek kztt szerezn meg a gyzelmet, azt mg a kudarcnl is nehezebben emszten meg.
Az egszben az a komikus, hogy egy ilyen kilezett, visszssgokban is bvelked prharc utn, amelyben egyik fl sem ejtett foglyokat, s amelyben a tbbszrsen srtett bszkesg szinte elkesederett let-hall harcc vltoztatta a kzdelmket, vgl nem a Ferrarin s a McLarenen fog mlni az eredmny. Mert egyikk sem hibs azrt, hogy a Williams s a BMW a verseny alatt tlhttte a benzint; ebben kizrlag az utbbi kt csapat a vtkes, senki ms. Ha mr valakire muszj haragudni, ht k legyenek azok, s ne Lewis vagy Kimi, akiknek az gvilgon semmi kzk nincs ehhez a knos kzjtkhoz.
A McLaren persze megtehette volna, hogy nem fellebbez a sportfelgyelk dntse ellen, s valljuk be: tnyleg ez lett volna az elegns megolds. Ez azonban korntsem elegancia krdse csupn, s jval tlmutat a hiperrzkeny versenyzi pszich nz preferenciin is. Ht persze, hogy a McLaren nem azrt v, mert ktelessge kpviselni Lewis rdekeit - ez mese habbal, dszcsomagolsban tlalt n- s kzmts -, hanem azrt, mert egy ilyen viszontagsgos, rzelmileg s politikailag tlteltett idny vgn nem nyelheti le csak gy a veresg keser piruljt. Ugyan, ki hibztathatja Ron Dennis-t, ha most, amikor gy rzi, hogy a McLarent igazsgtalanul meghurcoltk a kmgyben, amikor a csapat reputcija romokban hever, s amikor nyolc insges v utn vgre karnyjtsnyira kerlt a vb-gyzelemhez, foggal-krmmel ragaszkodik hozz, hogy meg is kapja ezt az elgttelt? A szably az mindig szably - Ronnak taln el kellene tekintenie a fellebbezstl csak azrt, mert ha megnyeri, azzal v lesz a vilgbajnoki cm is? Ezt senki sem gondolhatja komolyan...
Ron szmra nem csupn a McLaren becslete, hanem sajt nrzete is a tt. A kmgybl semmikppen nem kerlt ki p brrel: vagy azt felttelezik rla, hogy is tudott a Ferraritl szerzett adatokrl, vagy azt, hogy mr nem kpes kellen tltni azt a vllalatot, amit maga ptett fel. A rgi mtoszt, amely szerint remekl rt a versenyzk pesztrlshoz s a kztk bred konfliktusok elsimtshoz, mr Juan-Pablo Montoya kudarca is megtpzta, Lewis Hamilton s Fernando Alonso viszlya viszont egyenesen ripityra trte, s mra nem maradt belle semmi. Ez hossz ideje egyszerre volt a legragyogbb s legsttebb v a Mclaren szmra; itt sokkal tbb forog kockn annl, hogy Lewis jl rezn-e magt vilgbajnokknt, vagy sem. s akkor a nyilvnval anyagi krdsekrl mg nem is beszltnk.
Tbb okbl sem valszn, hogy a Fellebbviteli Brsg dntse megvltoztatja majd a vgeredmnyt, de ha mst nem is, a McLaren az vssal egy rgyet mr biztosan nyert: ha elveszti a vb-t, ezt rkenheti a megrgztten Ferrari-prti FIA-ra. Az idei esemnyek fnyben - azok utn, hogy a Motorsport Vilgtancs els lsn a McLarent futni hagytk a kmgyben, hogy Lewis-t Fujiban nem bntettk meg a Safety Car mgtti viselkedse miatt, hogy mg csak be sem idztk a sportfelgyelk, amikor az interlagos-i Q3-ban ktszer is zavarta Kimit (nem felttlenl szndkosan), hogy a McLaren pnteken is pnzbntetssel szta meg a kavarst az esgumikkal - nevetsges lenne azzal vdolni az FIA-t, hogy a Ferrarinak kedvezett. m amit a kzvlemny egyszer magba szvott s igaznak fogadott el, azt ksbb szinte lehetetlen megvltoztatni, s Ron ezt most, ahogy mindig, gyesen kihasznlja. Egybknt valsznleg maga is elhiszi, hogy a br a Ferrarinak fj.
A vicc az, hogy most mind a McLarennl, mind a Ferrarinl joggal rezhetnk mlt igazsgszolgltatsnak a gyzelmet, radsul mindketten a kmgy miatt. A Ferrarinl azrt, mert nem az a csapat nyerne, amely hozzjutott a modus operandijukhoz, a McLarennl pedig azrt, mert elgttelt kapnnak a konstruktri kzdelembl val, ltaluk igazsgtalannak tartott kizrsukrt. De azrt kicsit olyan ez, mint a hegyi tban bksen tkrzd panorma: teljesen szimmetrikusnak tnik, m ha a szl fodrozni kezdi a vizet, mgis rjn az ember, hogy fejen llt-e addig...
Ami engem illet, azt gondolom, hogy Kimi csont nlkl megrdemli a cmet. Ha megkrdeznek, Sanghaj eltt habozs nlkl rvgom, hogy idn Lewis volt a legjobb, m azta kt olyan hibt is elkvetett - mindkettt rutintalansgbl -, amelyek trtkeltettk velem a helyzetet. Termszetesen Lewis is tkletesen megrdemelt bajnok lenne, ehhez ktsg sem frhet (rdemtelenl klnben sem lehet vb-t nyerni), a kzvetlen sszehasonltsbl mgis inkbb Kimi kerl ki gyztesen: Barcelonban s a Nrburgringen is mszaki problmk miatt esett ki, Indy ta kvetkezetesen volt a legersebb a hossz etapokon, s csupn egyetlen ltvnyos botlsa akadt, amikor a monaci Q2-ben vatlanul a korltnak kormnyozta Ferrarijt. Nem vletlenl aratott kettvel tbb futamgyzelmet, mint brki ms.
De vajon mennyit fog rni gy a vb-cm? A logika azt diktlja, hogy mr eldlt, ki volt a "jobb", hiszen a kzdelem vgetrt - a vilgbajnokot mgsem ismerjk. A fellebbezs a piltk sorrendjn vltoztathat, a teljestmnykn nem. Nagy tanulsg ez, kremszpen. Elvgre a kt versenyz egyikt krbe fogjk hurcolszni a fl vilgon, hogy a szponzori ktelezettsgek desen szk ketrecbe zrva, bazri majomknt mutogassk a szjtt kznsgnek, s igen, az vknyvekben az neve mell biggyesztik majd a kt bett: "vb". s a msik? J esetben mg t v nlva is emlkezni fogunk r, hogy 2007-ben majdnem megnyerte a vilgbajnoksgot.
Kimi Rikknen, Lewis Hamilton s az igazsgtalanul mellztt Fernando Alonso teljestmnye kztt 17 versenyen t mindssze egyetlen rva pontocska volt a klnbsg, az a bizonyos kt bet valamelyikket mgis egy kln dimenziba fogja emelni az utkor szemben. Vajon mltnyos ez?
* * *
Ami pedig a Williams s a BMW esett illeti azzal a tlhttt benzinnel, nos, az nem egyszeren klnsnek, hanem - ha alaposabban krljrjuk a tmt - egyenesen bizarrnak tnik.
Az mr mindenki eltt ismert, hogy a csapatok rutinszeren lehtik a benzint a takolsok eltt, mivel gy n a srsge, teht adott id alatt nagyobb mennyisget, vagy adott mennyisget rvidebb id alatt tudnak az autba juttatni. Emellett a hidegebb zemanyag valamelyest nveli a motor teljestmnyt is.
Hogy senki ne essen tlzsba, a Technikai Szablyzat 6.5.5-s paragrafusa kikti: "Az autban tallhat zemanyag hmrsklete legfeljebb 10 fokkal lehet alacsonyabb a kls hmrskletnl." A konkrt megfogalmazsnak, amint azt ksbb ltni fogjuk, klns jelentsge van.
Mrmost nem jdonsg, hogy a hatrokat feszegetve a csapatok nha tbillennek a stt oldalra, amit a naivabbak s/vagy rosszmjbbak elszeretettel minstenek azonnal csalsnak, gy ht nmagban nem lenne meglep, hogy Interlagos-ban megtvedt a Williams s a BMW. Mindenkivel elfordul. Meglepv akkor vlik a sztori, ha meggondoljuk, hogy ez a 10 fokos szably vek ta ltezik, de eddig soha, senki nem bukott le vele.
Nem sikerlt pontosan kinyomoznom, hogy a fenti paragrafus mikor kerlt be a szablyzatba, de annyi bizonyos, hogy a 2004-es kiadsban mr szerepelt. Ami azt jelenti, hogy legalbb negyedik ve van rvnyben, eddig mgsem prbltk kijtszani - most viszont, ppen a dnt pillanatban, mindjrt ketten is?
A jzan sz valahogy nehezen kpes megbklni ezzel, mert srteni ltszik a valsznsg trvnyeit. A legegyszerbben az oldan fel az ellentmondst (mr amennyiben eltekintnk attl a trivilis eshetsgtl, hogy szimpla mrsi hibrl van sz), ha kiderlne, hogy az FIA a futamok utni technikai rutinellenrzsek sorn nem szokta rendszeresen megvizsglni a betltt benzin hmrsklett, ez ugyanis magyarzatot adna arra, hogy a Williams s a BMW ezttal mirt mert kockztatni vele. Klnben is, ha szmtottak volna r, hogy az ellenrk utlag visszanzik az adatokat, vajon megprbltk volna tlhteni a benzint? Ez azrt nem tnik tl valsznnek.
Ami elvezet minket a logikus kvetkeztetshez: az FIA felteheten egy olyan vizsglatot vgzett el, ami egybknt nem tartozik a szoksos rutinhoz. Hogy ez pusztn az ellenrk lelkiismeretessgn mlt, mert a vb-dntre tekintettel nem akartak elsiklani a szablytalansg legkisebb gyanja felett sem, vagy az egyikk klns jindulattal viseltetett a McLaren irnt, ezrt addig keresglt, amg tallt valamit, nem tudjuk - ki-ki eldntheti maga, hogy mit gondol. Ez tulajdonkppen egybknt sem szmt, hiszen a szably az szably, s az els versenyen ppgy be kell tartani, mint az utolsn. s ha a fenti gondolatmenet stimmel, az azt sugallja, hogy a csapatok esetleg vek ta jtszadoznak a benzin tlhtsvel.
Igen m, de ezzel a 10 fokos szabllyal kapcsolatban egyetlen konkrt rszlet sem vilgos, ezrt a 6.5.5-s pontban szerepl formjban nem is szmonkrhet. A nyitott krdsek szma ijeszten nagy. A kls hmrskletet pldul mikor s hol kell mrni? Elvgre lehet, hogy a Williams garzsban 2 fokkal melegebb van, mint a BMW-boxban, nem? Azrt szerencsre nem ennyire bizonytalan a helyzet, mert a csapatok alapveten csak kt hivatalos forrsbl juthatnak hozz a hmrskleti adatokhoz: egyrszt a FOM ltal lben rajzolt grafikonrl (ez szerepel a formula1.com idmr-monitorjn is), msrszt az FIA ltal megbzott meteorolgiai cgtl, a Mto France-tl. Csakhogy mr kt forrs is elg ahhoz, hogy egymsnak ellentmond adatok szlessenek, ami bizonyos fokig szksgszer is, hiszen a mreszkzk nem ugyanott vannak elhelyezve. A jelek szerint Interlagos-ban is ez trtnt: a Mto France 1-2 fokkal alacsonyabb hmrskletet jelentett, mint a FOM. A csapatok egybknt tavalyig sajt meteorolgust is cipeltek a versenyekre, de az FIA idn, a kltsgcskkentsre hivatkozva vget vetett ennek a gyakorlatnak, s gy kerlt a kpbe a Mto France.
m a trbeli mellett az idbeli eltrsek is gondot okozhatnak. A jzan sz azt diktlja, hogy az zemanyag-tlt berendezst bizonyos idvel - valsznleg percekkel - elre be kell programozni, hogy a tankols pillanatra kellen lehtse a benzint. De vajon mi trtnik, ha idkzben felmelegszik a leveg? Tegyk fel, hogy az utntltn t perccel a tankols eltt beptygik a 26 fokos clhmrskletet, mert odakint 36 fok van, mire azonban az aut ber a boxba, a grafikon mr 38 fokot mutat. A benzinnk ekkor 12 fokkal lesz hidegebb a levegnl, vagyis csaltunk, holott teljesen jhiszemen jrtunk el. s a hmrsklet abban a nhny msodpercben is emelkedhet, amikor ppen nyomjuk bele az zemanyagot a tartlyba. A FOM grafikonja egybknt rendszeresen szokott hihetetlen kitrseket mutatni, jllehet, leginkbb az aszfalt, nem pedig a leveg hmrskletben (az interlagosi verseny kzben nem tnt jelentsnek a hings, a krnyezeti hmrsklet 36-38 fok kztt ingadozott. Ez a Williams s a BMW ellen szl.)
s vajon hol kell mrni az zemanyag hmrsklett? A tltben vagy az aut tankjban? Ez sem mindegy, mert jllehet, a benzintartlyt megprbljk minl alaposabban szigetelni, az aut belsejben a motor kzelsge miatt lnyegesen melegebb van, mint odakint. Noha a McLaren azt lltja, a csapatmenedzserekbl ll Sportszakmai Munkacsoport (SWG) egy korbbi lsn tisztzta, hogy a tltben kell mrni a benzin hmrsklett, ez hatrozottan ellentmond a 6.5.5-s paragrafus szvegnek, amely kifejezetten "az autban tallhat" zemanyagrl rendelkezik (az eredeti terminolgiban "fuel on board the car"). A McLaren egybknt azt is hozztette, hogy az SWG a FOM hmrskleti adatait fogadta el hivatalos referencinak.
A Spyker technikai igazgatja, Mike Gascoyne szerint a megengedettnl 2-4 fokkal hidegebb benzin, amit a kt rintett csapat hasznlt, 5-10 lers teljestmnynvekedst is okozhatott. De vajon meddig? Miutn a lehttt benzint betltik a tartlyba, a fizika trvnyeinek engedelmeskedve viszonylag gyorsan felmelegszik, s a motor mr emltett kzelsge miatt forrbb is lesz, mint leveg a plya krnykn. Szmtsok szerint a Gascoyne ltal is emlegetett, egybknt fokozatosan cskken teljestmnyelny legfeljebb hrom krn t ll fenn a tankols utn, s a Williams s a BMW pilti - Nico Rosberg, Kazuki Nakajima, Nick Heidfeld s Robert Kubica - a teljes versenytv alatt sszesen 1 msodpercet nyerhettek vele fejenknt. Ez nem sok, a szably azonban, ahogy mr emltettk, mindenkppen szably.
Az interlagos-i sportfelgyelk a 6.5.5-s paragrafussal kapcsolatos gyakorlati bizonytalansgok miatt gy dntttek, nincs elg bizonytk ahhoz, hogy a kt csapatot megbntessk. De vajon hogyan tlhet majd a Fellebbviteli Brsg (ICA)?
Ilyenkor ltalban a precedenseket rdemes vgigzongorzni, sajnos azonban azok nem rulnak el tl sokat. Az 1995-s Brazil Nagydjrl pldul a sportfelgyelk kizrtk az 1-2. helyen vgz Michael Schumachert s David Coulthardot, mert a technikai ellenrzs sorn "szablytalan" zemanyagot talltak a Benettonban s a Williams-ben. Ez a gyakorlatban mindssze annyit jelentett, hogy a benzin sszettele nem egyezett meg a kt csapat kzs beszlltja, az Elf ltal kt hnappal korbban az FIA-hez benyjtott mintval, de az elrsok szerint a benzin ilyenkor automatikusan szablytalannak minsl. A Benetton s a Williams fellebbezett, s az ICA vgl gy dnttt, az istllkat megfosztja a Brazliban szerzett konstruktri pontoktl (emellett 200.000 dollr pnzbntetst is kiszabott rjuk), a versenyzknek viszont visszaadta az eredeti helyezsket.
Az 1988-as Belga Nagydjrl ellenben vgleg kizrtk a Benetton prost, a 3-4. helyen befut Thierry Boutsent s Sandro Nanninit az zemanyaggal kapcsolatos szablytalansg miatt. Ltezik erre frissebb precedens is: 1997-ben, szintn Belgiumban Mika Hkkinent diszkvalifikltk, amirt McLarenjbl a technikai ellenrzs sorn kiszvott benzin sszettele nem volt azonos a leadott mintval. Ez azonban a ltszat ellenre ms trtnet volt, mint a mostani. Hkkinen autjban ugyanis mg a verseny eltt, az idmr utn talltk meg a szablytalan zemanyagot, amirt az 5. helyrl egyszeren a rajtrcs vgre szmztk - teht nem zrtk ki. A McLaren fellebbezett, ezrt Hkkinen vs alatt llt rajthoz, s noha a 3. helyen rt clba, mivel a csapata az ICA eltt nem tudott felmutatni j bizonytkokat a sportfelgyeli dnts ta, megsemmistettk az eredmnyt, az istllt pedig 50.000 dollros pnzbrsggal sjtottk. (Hkkinen helyezse ironikus mdon amgysem volt biztonsgban, mivel a Safety Car-fzis alatt tbb autt megelztt, mgis csupn megrovsban s felfggesztett eltiltsban rszestettk, s a Williams szintn az IC-hoz fellebbezett az enyhe tlet ellen.)
Vagyis a Fellebbviteli Brsg brmilyen dntst hozhat, de - hacsak nem koncepcis perrl van sz, amit azrt ne felttelezznk - a kulcskrds taln az lehet, hogy felmerl-e a rosszhiszemsg s a jogosulatlan elny gyanja. Nmi tmpontul szolgl, hogy az 1995-s brazliai esetben a szakrtk nem tudtak dlre jutni a teljestmnyelny krdsben, a versenyzket mgsem bntettk.
A legvalsznbb forgatknyv teht az, hogy a Williams-tl s a BMW-tl elvszik az Interlagos-ban gyjttt konstrukri pontokat, a piltk helyezst azonban nem bolygatjk. gy tennnek is valamit, meg nem is, a vilgbajnoki sorrend azonban nem vltozna.
* * *
Vannak, akik mg mindig azt hiszik, hogy a "csapatjtkos" sz a Forma-1-ben nem tbb a "lzer" vagy a "balek" jindulatan elnz szinonimjnl. Micsoda ostobasg!
Michael Schumacher is csapatjtkos volt, baleknak mgis bajosan lehetne nevezni. s amit Felipe Massa tett Interlagos-ban, ott, ahol mindennl jobban vgyott a gyzelemre, szintn nem volt baleksg - csapatmunka volt a legnemesebb rtelemben. Nem alzkodott meg Kimi Rikknen eltt, ahogy sokak vrakozsaival ellenttben egsz vben nem alzkodott meg eltte, csak segtett neki, amikor szksge volt r, pedig mr gysem nyerhetett semmit.
Ktsg sem frhet hozz, hogy Felipnek megvolt a tempja a gyzelemhez. A 71 krbl 33-ban mindenkinl gyorsabb volt, s ez nmagban is lenygz teljestmny; az els etapban s Kimi hajszlra azonos, 1:13.9-es tlagot futott (Fernando kzben 1:14.55-st. A Ferrari gyakorlatilag mindenkit lekrzhetett volna, ha akarja). Persze egy pillanatra sem volt ktsges, hogy Kiminek kell nyernie, de a Ferrari a lehet legelegnsabb mdon, elengeds nlkl intzte el a helycsert: az els tankols sorn 2 krrel meghosszabbtottk Rikknen kzps etapjt, gondoskodva rla, hogy gy a msodik alkalommal mr 3 krrel Massa utn llhasson ki a boxba.
Ennek elgnek kellett lennie, de pphogy csak annak bizonyult. Felipe ugyanis, nyilvn, mert zenni akart a szurkolinak, kemnyen taposta a gzt abban a hrom krben, immr a szuperlgy gumikon: feltankolva is egy 1:12.965-s s egy 1:12.987-es krt teljestett, mikzben az etapja vgn tart Kimi 1:12.736-ot s 1:12.790-et autzott. Felipe valsznleg azrt hajtott, mert egyltaln nem bnta volna, ha mgis a plyn kell elengednie a csapattrst, hiszen azzal vgkpp v lett volna az erklcsi gyzelem - de a lapokat mr leosztottk. Az igazi gyzelme ezen a htvgn a pole megszerzse volt, tudta ezt mr szombat dlutn is.
Az mr csak a hab volt a tortn, amit az utols percekben k ketten mveltek: Kimi t rvid, interlagos-i krre a vilgbajnoki cmtl, amikor a legtbben mr lbujjhegyen, full biztonsgi zemmdban lpkedtek volna vgig a plyn, megfutotta a verseny leggyorsabb krt. Persze ez nem csupn jtk volt, mert igyekezett krhtrnyban tartani Lewis-t, de mgis, milyen idegek kellenek ehhez? s Felipe, aki pedig szintn eldobhatta volna a Ferrari vb-cmt, ha kicsszik, s ezzel Fernando feljn a 2. helyre, vlaszolt a kihvsra: az v utols krt 1:12.584 alatt tette meg.
0.139 msodperccel elmaradt Kimi leggyorsabb krtl, s 0.078 msodperccel trtnetesen Lewis-tl is, de az zenet, azt hiszem, mindannyiunknak tjtt. (s nem, a kzhiedelemmel ellenttben a McLarennl nem csinltak butasgot, amikor menet kzben hrom killsosra vltoztattk Lewis taktikjt: nyilvn kiszmoltk, hogy a kett mr gysem elg, ezrt nem maradt vesztenivaljuk, teht knytelenek voltak hazardrozni. s be is jhetett volna nekik; elvgre Lewis a 2-3. killsnl mr csak idt vesztett, pozcit nem. Ktsgbeesett, de nem fejvesztett dntst hoztak.)
gy trtnt, hogy a Forma-1 hivatalos kezdete, azaz 1950 ta elszr ismt az lehet a vilgbajnok, aki az utols fordul eltt mg csak a 3. helyen llt. Akkor, annak az els vnek a dntjben, monzai gyzelmvel Nino Farina 4 pontos htrnyt hozott be az elzleg vezet Juan-Manuel Fangin, maga mg utastva a pontverseny addigi 2. helyezettjt, Luigi Fagiolit is.
Ez teht, amit a htvgn lttunk, trtnelem a javbl. |