♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2005 Indianapolis

A Forma-1 halla? A legnagyobb botrny a sportg trtnetben? Esetleg megbocsthatatlan tveds a Michelin rszrl, vagy gbekilt igazsgtalansg a Ferraritl? Ugyan mr! Az indianapolisi eset egyik sem volt ezek kzl, ellenben a sport lnyegvel kapcsolatos krdseket vetett fel - s kiteregette az F1 szennyest.

 

Kzhely, de termszetesen a legvlsgosabb helyzetekben van szksg a leghvsebb jzansgra. Az indianapolisi szurkolk elkeseredst ltva az ember egyszeren nem tudott nem egytt rezni felhborodsukkal, s aligha lenne rdemes tagadni, hogy az USA Nagydj keser szjzt s megvlaszolatlan krdseket hagyott maga utn - m az igazn fontos krdsek taln nem azok voltak, amiket a htvgn fltettnk.

A Forma-1 halla? A legnagyobb botrny a sportg trtnetben? Esetleg megbocsthatatlan tveds a Michelin rszrl, vagy gbekilt igazsgtalansg a Ferraritl? Vasrnap dlutn nehz volt szabadulni attl a ltomstl, hogy az F1 szekere egyre gyorsabban szguld a szakadk fel, mikzben az utasai ostobn azon marakodnak, hogy kinek kellene fkeznie. s mgis: minl tbbet gondolkodhattam az esemnyeken, annl szilrdabb vlt a meggyzdsem, hogy tulajdonkppen az trtnt, aminek trtnnie kellett. Persze nem lltom, hogy gy kellett a botrny, mint egy falat kenyr, egy korntsem elhanyagolhat krlmnyrl azonban ne feledkezznk meg: sikerlt elkerlni a tragdit.

A Michelin ltal kvetett pldamutat magatartst pldul nem lehetett termszetesnek venni. Egy msik cg ebben a helyzetben taln a knyelmesebb utat vlasztja, vagyis meghzza magt a bokorban, s imdkozik rte, hogy ne trtnjen baleset. Ehhez kzenfekv volt a megfelel rgy is, hiszen a problma a felsznen csak egyetlen csapatot rintett, s a kzvlemnnyel valsznleg el lehetett volna hitetni, hogy a tbbiek nincsenek veszlyben. A Michelin azonban nylt sisakkal vllalta a felelssget, holott ezzel egy csapsra lenullzta annak a reklmrtkt, hogy az v els nyolc nagydjn sikerlt legyznie a Bridgestone-t. s lssuk be: az a tny, hogy a Forma-1-ben ilyen hihetetlenl ritkn kszlnek a versenyzsre alkalmatlan gumik, valjban a beszlltk munkjt dicsri. A Michelin hibzott, de elismerte a felelssget, teht a lehet legjobban kezelte a helyzetet, s a bne nem volt megbocsthatatlan.

Ok, teht adott volt egy problma; ltezett-e r megolds? 1988-ban kilezett gumihbor folyt az IndyCar-ban, s amikor a charlotte-i versenyre a tapadst hajszol Goodyear tl srlkeny gumikat szlltott, a csapatait rivlisa, a Hoosier segtette ki. Ez persze a mai Forma-1-ben nem trtnhetne meg, mert egyrszt a szablyok nem teszik lehetv, msrszt az autkat kifejezetten az adott tpus gumikhoz fejlesztik, teht a michelinesek semmikppen nem vlthattak volna hirtelen Bridgestone-ra. Vagy mgis? Elvgre amikor a tavalyi szezon utn tprtolt a Michelinhez, a Sauber simn felszerelte a francia gumikat a C23-ra, s nekivgott a krzsnek. 2003-ban, az akkori gumihbor cscspontjn megkrdeztem Pierre Dupasquier-t, hogy a Ferrari F2003-GA gyorsabb lenne-e a Michelinekkel; sokat sejteten azt felelte, egy j gumi brmilyen autn j gumi marad. A krds azonban klti, mert ha sikerlt is volna megkerlni a szablyokat, s mg logisztikai nehzsgek sem merltek volna fel, a modern Forma-1 merev szponzorcis rcsait kptelensg lett volna sztfeszteni. Bridgestone gumik egy michelines autn? Felejtsd el...

A Michelin vgl szksgmegoldsknt sietve Indianapolisba szllttatott egy halom gumit a barcelonai specifikcibl is, de ez jabb agglyokat vetett fel, hiszen a Sportszablyzat szerint csak a cstrtki gptvtelen tesett, az FIA technikai kldtte ltal megjellt abroncsokat lehet felhasznlni a htvgn, radsul a versenyzknek szombat reggel 8 rig a pnteken kiprblt kt tpus kzl kell kivlasztaniuk az egyiket. Ez utbb szintn mellkesnek bizonyult, mert vasrnap reggel fny derlt r, hogy a barcelonai gumik sem alkalmasak a dnttt kanyarhoz (ami egybknt aligha meglep).

Maradt teht a siknos verzi, ami kezdettl fogva aggasztan demaggnak hatott. Ezzel az elkpzelssel taln ki lehetett szrni a nyilvnossg letlenebbik szemt, de biztonsgi okokra hivatkozva folyamodni egy nyilvnvalan veszlyes megoldshoz nem tnt a legjzanabb tletnek. Kpzeljk el pldul, hogy a versenyzk az els krben kezdik keresglni a fktvot az ideiglenes lassthoz, mikzben a rajt utni kavarodst kihasznlva igyekszenek minl tbb pozcit javtani. Mi ez, ha nem veszlyes? Tbbeknek eszbe jutott az 1994-es barcelonai eset, amikor Ayrton Senna s Roland Ratzenberger imolai tragdija miatt a Forma-1 rettegett mindentl, ami gyors, ezrt a spanyolorszgi plyn elhelyeztek egy siknt. Csakhogy nem rt emlkezni arra sem, milyen is volt ez a "kanyar": kt, a plyra merlegesen elhelyezett gumifalbl llt, melyek rszben fedtk egymst, s csak nhny mteres tvolsgot hagytak kzttk. A bels kamerk felvteleibl gy ltszott, az autk padlgzzal szguldanak az elttk tornyosul gumifal fel, majd egy gyors fkezst s egy hirtelen kormnymozdulatot kveten kitisztul elttk a plya. Mai szemmel nzve ez agyrm, s ktsges, hogy Indianapolisban lehetett volna pldul buktereket ltesteni egy ideiglenes kanyarhoz. Arrl nem is beszlve, hogy az amerikai plya legfbb jellegzetessge a dnttt rszt is magba foglal padlgzos szakasz s a kacskarings els szektor kztt feszl kibkthetetlen ellentt; a belltsokat teljes egszben ez hatrozza meg. A dnttt kanyar megsemmistsvel kihztuk volna Indy mregfogt, s az immr lassv vlt plyn elnybe kerlnek azok, akik nagyobb leszort ert vlasztottak (BAR, Ferrari, Williams). A csapatoknak szinte a nullrl kellett volna kezdenik a felkszlst - de mikor? Az tlet legfeljebb akkor mkdhetett volna (s a fenti okokbl valsznleg akkor sem), ha a lasstt mr szombaton megptik, s vasrnap dleltt beiktatnak egy extra edzst. Arra viszont ktsgkvl megfelel volt, hogy a csapatok az FIA trfelre passzoljk a labdt.

s itt jutunk el az alapkrdsekig. Felejtsk el a palackokat hajigl szurkolkat, az egymsra mutogat csapatokat, vonatkoztassunk el a vilgbajnoki kzdelemtl s a szvevnyes politikai helyzettl is, mert az indianapolisi htvgn valjban sokkal nagyobb volt a tt, mint az, hogy hnyan indulnak el a versenyen, s ki lesz a gyztes. Vasrnap eldlt, hogy minek tekintjk a Forma-1-et elssorban: sportnak vagy cirkusznak. Mi a klnbsg? A cirkusz azrt jtt ltre, hogy szrakoztassa a mlyen tisztelt publikumot, ez a mindenron rvnyestend cl tartja letben; a sport lnyege pedig a versengs. Persze a profi sport sem l meg a kznsg nlkl, de nem a npszersg a hajtereje. A cirkusz termszetnl fogva populista szemllet, a sport nem.

Magtl rtetden mindkt szemlletnek van ltjogosultsga, st, a kplet valjban egszen egyszer; a Forma-1 elszr is zlet, s ahhoz, hogy kifizetd legyen, egyszerre sportnak s cirkusznak kell lennie. A szponzorok szmra termszetesen zlet, a mrnkknek, szerelknek s versenyzknek sport, a csapatoknak zlet s sport, a nzk szemben pedig - rdekldstl fggen - sport vagy cirkusz. Az FIA azonban sportszakmai felgyeleti szervknt mkdik, teht kizrlag sportszakmai szempontok alapjn kell meghoznia a dntseit. Nem lehet tekintettel a gazdasgi szempontokra, s nem lehet tekintettel a szurkolk reakcijra sem, mert azokra egyszeren nem terjed ki az illetkessge. Az FIA szmra tkletesen tisztnak tnt a helyzet: a Michelin csapatai technikai okokbl nem tudnak elindulni az USA Nagydjon, s ebben az rtelemben az is teljesen mellkes, hogy hnyan voltak. Ha a tmegvonzsnak engedve elkezdjk hajltgatni a szablyokat, fl, hogy nem lesz meglls.

Vagy legkzelebb, amikor a McLarennek tl nagy lesz az elnye, a tbbiek megszavazzk, hogy vegyk le rla a szrnyakat? A 2000-es Brazil Nagydjrl a Sauber visszavonta az autit, mert kiderlt, hogy az els vezetszrnyak tl gyengk, ezrt nem brnk a terhelst. Senki nem kezdemnyezte a plya lasstst, ami a cskken lgellenlls miatt nyilvn gygyr lett volna a problmra. A vonalvezets ppgy rsze a kezdeti feltteleknek, mint a fizikai trvnyszersgek; ha ptnk egy replgpet, ami nem mkdik, aligha krhetjk meg a gravitcit, hogy ugyan, hzza mr ssze magt.

Mondhatnnk, hogy az ember alkotta szablyok legnagyobb ernye ppen a rugalmas alkalmazhatsg, m az knnyen anarchihoz vezet. A lnyeg, hogy elre rgztsk a feltteleket, menet kzben ne babrljunk velk. Azt gondolom, ha a htvgn tptettk volna a plyt, taln megmentik az USA Nagydjat, de cserbe elvesztenek valamit, ami sokkal fontosabb: a Forma-1 hitelt (mrmint azt, ami mg megmaradt belle). Ezzel beismertk volna, hogy a vilgbajnoki sorozat nem sport, hanem cirkusz. Megrtem: ha valaki kifejezetten azrt fizetett szz-akrhny dollrt egy belpjegyrt, hogy a McLarennek vagy a Toyotnak szurkoljon, krtrtst kvetel, de a magam rszrl nem szvesen nznk meg egy versenyt, amirl tudom, hogy a kedvemrt - vagy a kedvem ellenre - manipulltk. Azt szeretnm ltni, ami a jelenltem nlkl is trtnne. A sportban sajnos nincs valdi garancia az indianapolisihoz hasonl esetek megismtldse ellen, de aki szereti a Forma-1-et, annak ezt sajnos el kell fogadnia.

Egyszval kt krlmnyt kell mrlegelni, amikor megtljk a htvgi esemnyeket: 1) A dnts az FIA kezben volt, mert nem helyes, ha a jtkosok egyezkednek a szablyokrl, s 2) az FIA sportszakmai szerepbl kifolylag csakis sportszakmai szempontok alapjn dnthetett, vagyis a Forma-1-et sportnak kellett tekintenie, nem pedig cirkusznak. Utnuk az znvz? Korntsem. zleti krdsekben nem az FIA, hanem a FOM s a promterek illetkesek, nekik kell megllapodniuk arrl, hogy szksg esetn ki viseli az anyagi kockzatot - s ki krptolja a szurkolkat.

Az persze szintn badarsg, s mr az aktulis politikai helyzet kvetkezmnye, hogy az FIA meg akarja bntetni a csapatokat. Charlie Whiting javaslata, hogy a michelines versenyzk hajtsanak lassan a dnttt kanyarban, ppoly veszlyes - s ebbl addan praktiktlan - volt, mint a sikn felptst indtvnyoz tlet. A bntets pedig teljesen indokolatlan. A trtntekrt valjban kizrlag a Michelint lehet hibztatni, mert a htvgn nylzporknt rpkdtek ugyan a nyilatkozatok, s nehz volt eldnteni, kinek higgyen az ember, egy llts azonban biztos megllta a helyt: ha a Michelin j gumikat visz Indybe, az egsz macerra nem kerl sor. A problma az, hogy a Michelin csak beszlltknt vesz rszt a Forma-1-ben, hivatalosan mg pontokat sem szerez, teht a gyakorlatban legfeljebb pnzbntetssel szankcionlhat.

(Szigoran zrjelben s lbujjhegyen jegyzem meg, hogy a csapatok sem teljesen vtlenek, a gumik fejlesztse ugyanis az rszvtelkkel zajlik. Az a tny viszont, hogy az sszes istll rintve volt, eltereli rluk a gyant. A Michelin elvileg csapatonknt kett, teht mindennel egytt 14 klnbz specifikcit szllthatott Indianapolisba; ez a szm a valsgban inkbb 5-6 krl mozoghatott, s rendkvl klns, hogy mindegyik tpus gumi alkalmatlannak bizonyult a dnttt kanyarhoz. Ez egybknt arra utal, hogy nem a keverkekkel, hanem a szerkezettel volt problma, ami azrt rdekes, mert a Michelin rszben az j, bordzott aszfaltot hibztatta. De vajon mi kze a burkolatnak a gumi szerkezethez?)

Az FIA azonban valsznleg ki fogja hasznlni a csapatok ltal elkvetett hibkat arra, hogy elnysebb pozcit harcoljon ki magnak a politikai hadszntren. Hibbl pedig sajnos volt elg. Ott van pldul a Sportszablyzat 131. paragrafusa, amely szerint a csapatoknak legksbb 45 perccel a verseny eltt rtestenik kellett volna a sportfelgyelket, hogy nem indulnak a futamon. Mrpedig nem indultak, mert a kzhiedelemmel ellenttben csak a rajt pillanattl szmt volna gy, hogy rszt vettek rajta. Ezt a Nemzetkzi Sportkdex 89. paragrafusa tisztn s vilgosan kifejti, ti. valaki "attl a pillanattl szmt indulnak, hogy megkapta a rajtjelet." A 68-as pont pedig arra ktelezi a nevezket, hogy "vegyenek rszt az esemnyen, kivve megalapozott vis major esetn." s mivel ugyebr a Bridgestone-nak nem voltak gondjai, a Michelin nem foghatja kizrlag a krlmnyekre a problmjt - a csapatok viszont esetleg igen, de ez mr jogi krds.

Mindenkinek az lenne a legjobb, ha hagynk elcsitulni a hullmokat, s nem bntetnnek meg senkit, hiszen az istllk mr azzal is ppen elgg prul jrtak, hogy nem tudtak rajthoz llni a versenyen. Csakhogy a jelenlegi politikai helyzetben erre sajnos kevs az esly.

***

Az indianapolisi trtnetnek volt mg kt rdekes momentuma, ami mindenkppen emltsre mlt. Az egyik az, hogy amint ismt gondok lettek a gumikkal, sokan kapsbl az j szablyokat kezdtk hibztatni, holott ebben a konkrt esetben ppensggel tbbet segtettek, mint rtottak. A tavalyi, kevsb tarts gumik ugyanis nyilvn mg a mostaniaknl is hamarabb tnkrementek volna. Ezt egybknt kzvetve Pierre Dupasquier is elismerte, amikor azt mondta: "Mivel a gumiknak idn mr az egsz versenyt ki kellene brniuk, risi biztonsgi svot hagytunk."

A msik szoksos bnbak a Ferrari, pedig jzanul gondolkodva nehz megrteni, hogy ket ezttal mirt lehetne hibztatni. A Ferrari a felelssg, mert az ellenfeleik hibs termkkel rkeztek Indianapolisba? Ez teljesen abszurd. Igen: egy idelis vilgban taln szolidaritsbl tmogatniuk kellett volna a sikn tlett, de a profi sport mr rgta nem a klasszikus sportszersgrl szl, s nehz elkpzelni, ahogy fordtott helyzetben a michelinesek felsorakoznak a Ferrari mg. A maranelli istll idn mr ppen elg hibt kvetett el, igazsgtalan lett volna, ha akkor is k jrnak rosszul, amikor trtnetesen az ellenfeleik hibznak. "Ebben a trtnetben teljesen rtatlanok voltak. Nem volt okuk nem versenyezni" - mondta Frank Williams.

Hangzatos terv volt, hogy a michelines csapatok lemondanak a pontokrl a sikn beptse esetn, de ha tovbbgondoljuk, hamar rjvnk a buktatira. Pldul mi van, ha Kimi Rikknen nyer, Michael Schumacher pedig csak az tdik helyen vgez, mgis kapja a tz pontot? Tulajdonkppen ugyanazok a nzk lettek volna felhborodva, mint most, s ppgy azzal vdoltk volna az FIA-t, hogy kivtelezik a Ferrarival. A jtk kedvrt tegyk fel, hogy a Ferrari megnyerte volna az USA Nagydjat akkor is, ha a Michelin nem rontja el a gumikat, de Schumacher a lasst beptse miatt mgis csupn tdik lesz. A tz pontot persze megkapja, de senki nem hiszi el, hogy gyzni tudott volna - akrcsak most.

Mondom, ezt a helyzetet egyszeren nem lehetett botrny nlkl elkerlni.

Pedig nincs j a Nap alatt. 79 vvel ezeltt, 1926-ban mr lejtszdott valami hasonl, amikor az ACF Nagydjn, Franciaorszgban csak hrom aut indult el, mert az akkori felgyeleti szerv, az AIACR a nvekv sebessgektl val flelmben j szablyokat vezetett be, s az autgyrtk kiszlltak a sportbl. A miramasi versenyt azonban meg kellett rendezni, s azon mindssze hrman vettek rszt; ketten radsul ki is estek, gy Jules Goux egyedli clba rknt hozhatta el a gyzelmi trfet.

Ehhez kpest mi mg jl jrtunk, nem?

***

s mg egy utols lbjegyzet. A hibt a Michelin kvette el, a nyoms egy ideig a Ferrarira nehezedett, a npszertlen dntst pedig az FIA vllalta fl, n mgis csak egyetlen ember viselkedst talltam kifogsolhatnak: Paul Stoddartt.

Stoddart egy ideje minden alkalmat megragad arra, hogy szerepelhessen, s nem volt ez mskpp Indianapolisban sem, a magatartsa azonban vrlztan kpmutatnak tnt. Elindult a versenyen, bezsebelte a pontokat, s vgig arrl papolt, hogy mennyire nincs nyre ez az egsz. Mikzben a trtnet valdi krvallottjai, a michelines csapatok mltsggal viseltk a sorsukat, Stoddart a Jordant hibztatta, bemrtotta a Ferrarit, s kicsinyesen kihasznlta a helyzetet, hogy jabb politikai tmadst indtson Max Mosley ellen.

Ugyan mr, Paul! Mindenki tudja, hogy a Minardinak milyen get szksge van a pontokra s az azokbl szrmaz bevtelekre, senki nem hibztatta a csapatot, amirt elindult az egyetlen olyan versenyen, amin idn - s tulajdonkppen kizrlag a Bridgestone jvoltbl - eslye volt a pontszerzsre. Mirt kellett fecniket lobogtatni a kamerba?

Kr volt bort inni, s kzben vizet prdiklni...

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!