10 ok, amirt van let Schumacher utn is
Visszavonult a sportg legnagyobb bajnoka, de azrt nem kell ktsgbeesni, lesznek mg bven izgalmak a Forma- 1- es vilgbajnoki sorozatban. Az let nem ll meg egy ember miatt, hskre s pldakpekre mindig szksg lesz. s mindig lesznek, akik azz akarnak vlni.
1. Mert Massa s Kimi kztt nincs elsbbsg
Meghalt a kirly, ljen a kirly! De ki lesz a kirly? Vagy jobban mondva vezrbika? Amg Michael Schumacher piros overallt viselt, egyrtelm volt a fellls, de most nem tudni, ki a kedvezmnyezett: Felipe Massa vagy Kimi Rikknen. A fiatal brazil az idn felettbb jl teljestett, szerzett kt futamgyzelmet s hrom pole- pozcit, valamint bebizonytotta, hogy elg gyors egy Ferrari- szint csapathoz. Rikknen ugyan mr rges- rg bebizonytotta ezt, de mgiscsak lesz az ifj a csapatban. Nem r ki neki automatikusan a csapaton belli egyes rajtszm. Olyannyira nem, hogy Massa ki is jelentette, szerinte a Ferrarinl az el vet mindenki tanulssal tlti, csak utna kvetelhetnek brmit is a piltk. Szerinte meg aztn mr egy ven tl van. Lesz nagy csata a csapaton bell az biztos.
2. Mert Alonso nyugdjba akar menni
Norml esetben a dolgoz ember gy 50-55 ves korban kezd el intenzvebben a foglalkozni a bks, jl megrdemelt nyugdjasvek gondolatval (mg nhny v persze kell, hogy megrjen r). A szerencssebbek kicsit korbban jutnak el idig, de olyan, aki mindssze 6 v lvonalbeli „szolglat“ utn nyugodt szvvel letehetn a lnatot, s lenne elg pnze a fennmarad 40-50 vre... Fernando Alonso mindenesetre ppen ezt tzt ki maga el, a 25 ves pilta kijelentette, hogy harmadik vb- cme megnyerse utn leteszi a sisakot. Most kettnl tart, s a munka nlkli let bizony mg ilyen irigyelt letet l „munksnak“ is elg csbt lehet, Alonso teht tapossa majd a pedlokat, mint gazember a szlt szret idejn.
3. Mert sokan vrszemet kapnak
Michael Schumacher lelpsvel sok versenyz szmra megsznt az egyik legnagyobb akadly a futamgyzelem, s a rajtelssg ell. Az tny, hogy Schumi szmos esetben gtja volt msok boldogulsnak, s elksznsvel egy hely megrlt a mezny els rszben, pontosabban a dobogs helyek krnykn, gy most mindenki gzervel igyekszik majd beptolni a kimaradt (elvett) lehetsgeket. A nagy akars pedig csak jt hozhat, hisz a tbb- kevsb azonos tuds piltk tusakodsbl a nzk profitlhatnak a leginkbb.
4. Mert sok az jonc a meznyben
Fiatalsg, bolondsg! Jt tesz a F1- es sorozatnak a vrfrissts, a „nagypapk“ helyett immr a fiatalok viszik a prmet. A 22 tag piltakeretben mindssze 8 harminc vagy afeletti „skvlet“ tallhat majd. A csikk pedig nem ppen a megfontoltsgukrl, trelmkrl s lasssgukrl hresek. Akr nagyobb sszegekben is rdemes fogadni r, hogy minden futamon lesz egy- kt olyan fiatal titn, aki odacsapja az autjt a falhoz, a msikhoz, vagy nagy igyekezetben alaposan elmretezi a fktvot. Igyekezni kell majd, hisz aki vgre bekerl, annak rgtn bizonytania kell gyorsasgt, ki kell harcolni a helyt.
5. Mert az j Ferrarinak bizonytania kell
Michael Schumacher mellett ha idlegesen is, de msik kt, sajt terletn szintn zsenilis ember is elhagyja a csapatot. Jean Todt, s Ross Brawn nlkl a Ferrari- dominancia biztos, hogy nem teljesedett volna ki, ha egyltaln ltrejtt volna. Helykre hzon bellrl talltak megoldst, gy legalbb a csapatot jl ismer emberek kerltek felelssgteljes pozciba. A Mario Almonso (technikai igazgat), Stefano Domenicali (sportigazgat) s Gilles Simon (motorfelels) alkotta j vezeti trira, kiegszlve az auttervezsrtfelels Aldo Costval, nagy feladat vr, mg akkor is,ha csak meg szeretnnk kzeltneni a nagy eldket. s ht mi lenne jobb belp, mint visszaszerezni a bajnoki cmet!
6. Mert j idszmts kezddik
Az egyik nagy favorit visszavonult (Schumacher), a msik pedig csapatot vltott (Alonso), vagyis most jra j esllyel lehet harcba szllni a vb cmrt. A htszeres vilgbajnok visszavonulsval- fggetlenl attl, hogy utols 2 vben kikapott a bajnoki cmrt foly harcban- j idszmts kezddik az F1 trtnetben. Rgi igazsg, hogy jobb, ha valaki egy j fejezetnl, egy nevezetesebb dtumnl szerepel a histrisknyvben, hisz gy jval nagyobb az eslye, hogy rkre megjegyzik a nevt.
7. Mert technikai sport
s mint ilyen, brmikor felbukkanhat a technika rdge. Az elskbl egy csapsra utolsk lehetnek- s fordtva. Arra azrt nem fogadnnk, hogy 2007- ben majd a Spykerek vagy a Torro Rossok oktatjk az egsz meznyt, de az biztos, hogy nhny futamon a „kis pats“ megtrflja majd a nagymenket.
8. Mert Sato ott lesz
A j reg Takuma teljestmnyvel meggyzte a Super Aguri vezetit, gy a 2007- es szezont is az egyik hfehr autban tlti. A Japnban ikonknt kezelt Sato ugyan risi eredmnyeket nem rt el- els ves csapatnl nem is kvetelmny-, gy minden bizonnyla higgadt (!) vezetse jrult hozz szerzdse meghoszabbtshoz. Azonban a vr nem vlik vzz, nhny Sato- karambol elre bortkolhat.
9. Mert gyzni j
A technikai sportokban ugyan a gpek jelents szerepet kapnak, azrt az irnts az emberek kezben van. A piltk rajt eltti pillanatai leginkbb az rhajsok kilvs eltti msodperceihez hasonltanak- a clba rkezs, fknt az els helyen, az elmondsok szerint a legemlkezetesebb szeretkezst idzi... s ht ki nem szeretn ezeket a msodperceket minnl tbbszr tlni?
10. Mert a shownak folytatdni kell!
11 csapat 22 piltja lesz ott 2007- ben a rajtrcson. A 22 kztt termszetesen vannak hangslyosabb rsztvevk, s vannak perememberek. Schumacher killsval emblematikus figura tnik el a plyrl, de ez nem jelenti azt, hogy a produkci sznvonala cskkenne. Sportnyelven szlva a vlogatottat mindig a legjobbak alkotjk, azaz a vlogatott soha sem lehet tartalkos. k 22-en alkotjk a gyorsasgi autversenyzs vilgvlogatottjt. Schumacherrel, vagy nlkle, teljesen mindegy. |