A plyt a Ferrari s a McLaren alkalmanknti villansaitl eltekintve a fggetlen csapatok uraljk, jvre mg ennl is tbb lesz bellk, a gyrtk pedig hullanak, mint az szi falevelek. Ha gy folytatdik, visszatrhet a megszllott magnzk ideje - de vajon sirassuk a letn aranykort, vagy rljnk, mert az igazi csak most kvetkezik?
Akrhogy prbljuk forgatni az eredmnylistt, olvashatjuk visszafel vagy lugrsban is, ami a Forma-1-ben idn trtnik, az egsz egyszeren elkpeszt. Mg csak azt sem mondhatjuk, hogy minden a feje tetejre llt, mert a transzformci, melynek mentn a tavalyi erviszonyok megvltoztak, sokkal bonyolultabb, mint a tkrzs egy trtt fltengelyre.
Egy vvel ezeltt ilyenkor - azaz 12 verseny utn - a lehetsges 36 dobogs helyezsbl 34-et a hat gyri csapat (emlkeztetl: a Ferrari, a McLaren, a Renault, a BMW, a Toyota s a Honda) vgott zsebre. Csak Nico Rosberg melbourne-i s David Coulthard montreali hstette szolglt a magnzk ltezsnek halvnyan pislkol mementjul. Ehhez kpest idn a megmaradt gyriak mindssze 11 dobogt tudtak sszekaparni maguknak, s azokat is benzint izzadva; a Brawn GP meg a Red Bull szgyenbe hoztk ket, ezen nincs mit szpteni, s most alattomban mg az egykori Jordan legfrissebb inkarncija, a kedlyesen krberhgtt Midlandbl majd Spykerbl csendben kifejld Force India is elkezdte kilyukasztgatni a kerekeiket.
Az elmlt vekben ez elkpzelhetetlen lett volna. A Ferrari, a McLaren, a Renault, s az esemnyhorizonton bellre nmagt tavaly-tavalyeltt tpasszroz BMW olyannyira kitltttk a ltternket, hogy lnyegben optikai csaldsnak vagy a szablyt erst kivtelnek tekintettnk mindenki mst, akit valamilyen fatlis szmtsi hiba folytn a gyzelem kzelbe sodort az elbambul vletlen. A Force India, a Toro Rosso, a Red Bull, de mg a Toyota s a Williams sem volt sokkal tbb gytltelknl, sznes foltnl a tvkpernyn, amely kis tlzssal csupn arra szolglt, hogy a rajtrcs ne tnjn knosan resnek a Ferrari s a McLaren mgtt. Nem rmteli, de gy igaz.
A krds, hogy ez most mirt vltozott meg, kzvetlenl visszavezethet egy msikra: vajon mirt kerltek annyira kzel egymshoz a csapatok, hogy egy 7 km hossz plyn, mint amilyen Spa-Francorchamps, 7 tizedmsodperces lemaradssal mr nem lehet bejutni a legjobb 15 versenyz kz? Ez azt jelenti, hogy a Q1 leglassabb szereplje, rd s mondd, 0.6 szzalkkal - igen, nulla-egsz-hattal - van elmaradva a leggyorsabbtl! Ksz rhej.
A mezny besrsdsnek lehetsges okaival mr kln foglalkoztam, ezrt erre most nem akarok szt vesztegetni azon tl, hogy - noha errl mg a csapatoknak is csak elmleteik vannak - legalbb hat, egymstl fggetlen tnyez llhat a httrben: a tavalyi elhzd vilgbajnoki kzdelem, a teszttilalom, a dupla diffzorok engedlyezse, a 2008-as slick gumik kiszmthatatlan viselkedse, a gyri csapatok fejlesztsi kapacitst nagyban lekt KERS, valamint a gazdasgi vlsg ltal kiknyszertett kltsgcskkents, amely mr erre az vre is jelentsen mrskelte a klnbsget a nagyok s a kicsik erforrsai kztt.
Valjban az egsz zrzavarnak az autk potencilisan majdnem egyforma teljestmnyben rejlik a gykere. Rgebben, amikor egy Minardi krnknti lemaradsa rendszerint 6-7 msodperc volt, ezt mg akkor is legfeljebb 3-4 msodpercre tudtk zsugortani, ha a gumikkal, a belltsokkal meg minden mssal tkletesen jtt ki nekik a lps, s mg a csillagok llsa is kedvezett nekik - egyszval hiba lltak fejen, az lmeznybe gysem trhettek be. s ha a skla ellenkez oldaln a McLaren vagy a Ferrari elbaltzott valami aprsgot, bukva nhny tizedet, maximum kikapott a msiktl, de a dobogs helyezsben, vagy legrosszabb esetben a pontszerzsben gy is szinte biztos lehetett. Most viszont, hogy az egsz rajtrcsot 1.2-1.5 msodperc fedi le, a csapatok teljestmnynek plyrl plyra tapasztalhat, 2-3 tizedmsodperces relatv ingadozsa (amely a hmrskleti viszonyok, gumihasznlati tnyezk, belltsi paramterek s vezetsi "hibk" miatt termszetes) teljesen sszekeverheti a paklit. A szomszdos autkat tlagosan 5-8 szzadmsodperc vlasztja el egymstl, aki teht 2-3 tizeddel lassabb a kelletnl, azonnal 4-5 hellyel htrbb bucskzhat. Magyarn egysgnyi idvesztesg a korbbinl sokkal slyosabb pozcivesztesggel jr.
Ehhez mg hozzjn, hogy a csapatok fejlesztsi lpcsfokai nincsenek szinkronban egymssal. Ugyan idn is akadtak plyk, ahov mindannyian j csomagot vittek - kztk Monaco vagy Barcelona -, s ahol ezrt kisebb volt az trendezds eslye, de ms helyszneken, ahol hagyomnyosan szintn ttervezett autval szoktak megjelenni, most nem egyformn taktikztak. A Force India pldul vetlytrsai tbbsgvel ellenttben mr Valenciban bevetette a VJM02 kis/kzepes leszorterhz ptett vltozatt, amely azonban csak ezen a htvgn, Spa sodrs kanyarjaiban s hossz egyeneseiben bontakozhatott ki igazn. Becslsek szerint az istllknak versenyrl versenyre 2-3 tizedmsodpercet kell gyorsulniuk mr ahhoz is, hogy ne cssszanak htrbb a rangsorban. Ha ez valamirt nem jn ssze nekik (amire a teszttilalom s a szlcsatorna-hasznlat korltozsa miatt az eddiginl nagyobb az esly), mris elkezdtek zuhanni a tabelln. Ez trtnt Spban a Williamsszel, amelynl a pnteki szabadedzseken jttek r, hogy az j aero-csomagjuk nem vlt be, s Isztambul/Silverstone tjkn tulajdonkppen a Brawn GP-vel is, amely az akkori fejlesztseivel valamirt eltvedt a dzsindzssban, s mig nem tallt ki onnan.
Az a tny, hogy egy Force India a pole pozcibl rajtolva, normlis idjrsi viszonyok kztt kis hjn kpes volt megnyerni a gp s ember egyik legnagyobb erprbjnak tartott Belga Nagydjat, rg htott remnyt adott a kis csapatoknak arra, hogy kibjhatnak a nagyok rnykbl. s fontos zenetet kldtt a ltezs peremn billeg gyri istllknak is: brmennyien szlltak ki s fognak mg kiszllni belle, az F-1-ben nlklk sem lesz kevsb sznvonalas a kzdelem. Ha a Honda, a BMW s brmelyik vllalat, amely a jvben kveti ket, cscsformban dobbantottak volna, megszgyenlten hagyva htra a kicsiket, az F-1 hiteltelenn vlik. gy azonban nem a sport, hanem k tnnek vesztesnek. Fontos klnbsg.
Akr a Brawn GP, akr a Red Bull nyeri idn az egyni vilgbajnoksgot, az szimbolikus jelentsg fordulpont lesz az F-1 trtnetben, mert vget vet a gyri csapatok nem is olyan rgen mg megdnthetetlennek tn uralmnak. Sokflekppen lehet definilni a "gyri csapat" fogalmt, de mg a legkevsb szigor meghatrozs esetn is legalbb 1997-ig, a Williams, vagy 1995-ig, a Benetton vb-cmig kell visszamennnk az idben, ha olyan vet akarunk elsni az emlkezetnkbl, amikor magnkzben lv alakulat diadalmaskodott az sszetettben; st, gyri tmogats nlkli istll tulajdonkppen 1982, azaz Keke Rosberg s a Williams-Ford gyzelme ta nem jutott fel a cscsra. Az volt a magnzk elz aranykornak alkonya, amikor szp csendben leldozott a Colin Chapmanek, Gordon Murray-k s Mauro Forghierik nagyvllalati merevsg nlkli, fesztelen kreativitsnak. Flrerts ne essk, az autgyrtk a motorjaikon tl is sok szpet s jt hoztak az F-1-be az elmlt kt vtizedben - legfkppen pnzt, pnzt, pnzt, s mindent, ami azzal jr, belertve a publicitst -, de a szerepk mostanban egyre vitatottabb volt, s mg a paddockban is megoszlanak rla a vlemnyek, hogy szksg van-e rjuk.
Semmi bajom a gyri csapatokkal, habr gy gondolom, hogy az F-1, ha muszj, meglenne nlklk. Brhogy is, az ING s az F1 Racing ltal tavaly elvgzett nemzetkzi kzvlemnykutats tansga szerint a sport kznsgnek 57 szzalka szurkol a Ferrarinak vagy a McLarennek, az sszes tbbi gyri csapat 15 szzalkon osztozik. Az eloszls nyilvn vrl vre is vltozik valamelyest, de a szmok nmagukrt beszlnek: amg a Ferrari s a McLaren ott vannak a meznyben, nagysgrendileg az F-1 bzisa is megmarad. Radsul a legtbben ersebben ktdnek versenyzkhz, mint istllkhoz.
Csakhogy ebben a ktplusossgban rejlik az ideihez hasonl szezonok gyenge pontja is. Mert elfogulatlanul nzve brmennyire is izgalmas ez az v (hat nagydj, hat klnbz gyztes, lland kiszmthatatlansg - mi kell mg?), a sajt szemszgkbl sokan unalmasnak talljk, azon egyszer oknl fogva, hogy a kedvenck statisztaszerepbe knyszerlt. Bizarr helyzet ez - ha a Ferrari vagy a McLaren tl nagy flnnyel visz mindent, akkor az a baj, ha meg nem k kzdenek a vilgbajnoksgrt, akkor az a baj.
Pedig a Forma-1 nem kizrlag rluk szl. rtem n a mtoszt meg a hagyomnyokat, de azoknak is meg kellett szletnik valamikor, nem? Szeretni brkit lehet, mgis vannak, akikre rdemes mg odafigyelni. Nem, a Williams, a Red Bull, a Brawn GP s a Force India nem gytltelk. Krdezzk meg Jenson Buttont. Vagy Sebastian Vettelt. Vagy Giancarlo Fisichellt...
* * *
Merthogy Fisichella nem nmagt mtotta, amikor azon merengett, hogy megnyerhette volna a Belga Nagydjat. Tnyleg gyorsabb volt Kimi Rikknennl.
Kimi, aki az elmlt hetekben mintha felbredt volna elhzd tli lmbl, nem is tagadta ezt. ppen ezrt tisztban volt vele, hogy a rajtnl addik majd a legjobb tmadsi lehetsge. A szerencse azonban a segtsgre sietett, s a Safety Car megjelense rvn tlcn knlt neki egy msodik eslyt is, amikor - immr lendletbl - kihasznlhatta a Ferrari KERS-e ltal nyjtott teljestmnyelnyt.
De azrt ne higgyk, hogy rutinmunka volt megelznie Fisit. Mostanban divatos egy kzlegyintssel elintzni az Eau Rouge-t, mondvn, a V8-as motorokkal mr knnyedn padlgzos, m aki mr llt a kanyar eltti vlgy aljn, hitetlenkedve bmulva a tvbl lanksnak tn emelkedt, amely testkzelbl szrke falknt tornyosul eltte, tudja, hogy 300 km/rval nekihajtani egy fggleges falnak soha nem lesz a szvbajosak szrakozsa. Noha ezt az autk fels lgbemlje mellett elhelyezett kamerk nem rzkeltetik, a versenyzk a domb teteje fel szguldva egy pillanatra csak az eget ltjk, aztn jobbrl bevillan nekik a Radillon kerkvetjnek a cscske, s ahhoz igazodva kell megtlnik, hogy mikor rntsk balra a kormnyt - vakon. Ez nmagban is hajmereszt mutatvny, ht mg akkor, ha az ember szorosan rtapad az eltte halad autra, s a szlrnykban elfogy a leszorter az els vezetszrnyrl.
Kimi Ferrarija a dombtetn alulkormnyzottan lesodrdott az vrl, de gy is elg kzel tudott maradni Fisi Force Indijhoz, hogy aztn a Les Combes fel vgtzva elmenjen mellette. Taln nem ez volt az v legszebb elzse, az viszont biztos, hogy az egyik legvakmerbb volt. A gyzelem mlt rajta.
Akr gyis mondhatnnk, hogy Kimi elzleg, az eredeti rajtnl a "segtsd magadon, Isten is megsegt!" elvet alkalmazva hozta magt elnys helyzetbe. Ahogy pillanatnyi ttovzs nlkl a La Source buktere fel kormnyozta Ferrarijt, elkerlve a kanyar kzepn kialakul tumultust, az sokaknl kicsapta a biztostkot. Noha utbb, amint az vrhat volt, azt lltotta, hogy Jarno Trulli Toyotjt kikerlend meneklt le a rzkvn tlra, a manvere ktsgkvl tervezettnek tnt, vagy legalbbis olyannak, aminek a lehetsgre elre felkszlt, s kapva kapott is a knlkoz alkalmon. Brmit is mondjon, akrmilyen hepehups s poros ott az aszfalt, akrmennyivel hosszabb utat kellett megtennie, biztosan elnyt szerzett a megmozdulssal - erre egyrtelm bizonytk, hogy kt olyan autt, amely a rendes ven fordult el, simn megkerlt. St, ha beleszmoljuk Robert Kubict is, akit szintn a korbbi kigyorstsnak ksznheten rt utol az Eau Rouge tetejn, hrmat.
Ez azonban nem felttlenl jelenti azt, hogy az akcija szablytalan volt. Ami azt illeti, a Nemzetkzi Sportkdex L-fggelknek V./2c) cikkelye szerint a "plyhoz" elvileg csak a kt szlre felfestett fehr cskok ltal hatrolt rsz tartozik hozz, ezrt szigor rtelemben mr az is megszegi a szablyokat, aki felmegy a rzkre. Valjban csak az minsl plyaelhagysnak, ha "az aut egyetlen rsze sem rintkezik a plyval" - ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy mind a ngy kerekvel tlpi valamelyik fehr cskot.
Kimi ezt a rajt utn megtette, csakhogy a plyaelhagysok konkrt megtlse sorozatrl sorozatra, st, egy adott plyn mg vrl vre is vltozik. A ktelez versenyzi eligaztsokon mondjk el, hogy melyik kanyar melyik rzkvre vagy bukterbe milyen felttelekkel lehet kimenni, s ha elzleg valamelyik konkrt kanyarral problma volt, megvltoztathatjk az rtelmezst - akr a nagydjhtvge kzben is, termszetesen a piltk tudtval. Ha valaki brmilyen okbl elhagyja a plyt, a szablyzat szerint visszatrhet r, "azonban csak akkor, amikor mr biztonsgos, s anlkl, hogy elnyt szerezne vele."
Amint lttuk, Kimi elnyt szerzett azzal, hogy tvgott a buktren, de az ilyen vtsgek a rajt utn rendszerint ms elbrls al esnek, mint egybknt, a verseny "normlis" szakaszban. Klnsen, ha a piltnak volt r vdhet oka, hogy a meneklutat hasznlja. Kimi (egybknt nemcsak , hanem Jenson Button s Luca Badoer is a buktrben fordult el) nyilvn felismerte, hogy a Nick Heidfeld BMW-jn fennakad Trulli elfogadhat rgy lesz, ezrt azonnal reaglt. Ez mindaddig nem csals, hanem egyszer versenyzi drzsltsg, amg az ember megssza bntets nlkl. s az ellenfelek kzl senki sem panaszkodott miatta (Martin Whitmarsh is csupn annyit jegyzett meg nmi angolos tlzssal, hogy "Kimi elnys vet vlasztott"), amibl arra kvetkeztethetnk, hogy az eligaztson elhangzottak alapjn - legalbbis a rajtot kveten - az tkzs elkerlse rdekben szabad volt hasznlni ott a bukteret.
Ilyesmire az elmlt vekben is tbbszr volt plda; Fernando Alonso pldul a tavalyi szingapri rajtnl szintn hrom autt elztt meg a sikn rzkvein tvgva, s szintn nem bntettk meg.
* * *
Kimi teht az lre kerlt, s onnantl nyert gye volt. Annak ellenre, hogy Fisi (aki plyafutsa sorn mindig a kisebb csapatoknl teljestett a legjobban) szenzcisan vezetett, s egy pillanatra sem szakadt le tle, a gyzelme nem forgott igazi veszlyben. Az egyetlen hibt taln azzal kvette el a Ferrari, hogy a kzps etapra a kemnyebb keverk Bridgestone-okat rakta fel az autjra, azokat ugyanis nem tudta felmelegteni, csak nagyjbl a msodik boxkillsa eltt 2-3 krrel. rdekes mdon Fisi viszont ezt a tpus gumit rezte jobbnak, legalbbis az utols etapban, mivel akkor hasznlta.
s ezzel elrkeztnk ahhoz a mozzanathoz, amely taln a szezon talnyos fordulatossgnak valdi kulcsa is: idn minden a gumik hasznlatn mlik. Senki nem igazodik ki rajtuk, ezrt mg az ersebb csapatok teljestmnye is plyrl plyra hullmzik a hmrsklettl s attl fggen, hogy ppen mennyire sikerl j belltsokat tallniuk. A Brawn GP pldul bevallottan gumimelegtsi nehzsgekkel kszkdik. Valenciban mr azt hittk, sikerlt kikrlniuk a betegsget, deht ott eleve hsg volt; a Spt krllel Ardennek fagyos lejti kztt jra szembesltek a sz szerint rideg valsggal. A problma elssorban Jenson Buttont sjtja a csapaton bell, mgpedig paradox mdon hresen sima vezetsi stlusa miatt. "Jenson eleve kmletesebben bnik a gumikkal, ami normlis esetben elny, ilyenkor azonban tbbet kszkdik miatta" - mondta Ross Brawn vasrnap reggel. - "Szerintem minden a gumik hasznlatra vezethet vissza. Taln az sem vletlen, hogy a ngy legidsebb, legtapasztaltabb versenyz kerlt a rajtrcs elejre."
De vajon mi lehet annyira nehz a gumik felmelegtsben? A vlasz egyszer. A hts kerekeket gyerekjtk a gzpedllal feltornzni az zemi hfokra: lnyegben elg megtncoltatni nhnyszor az aut fart, s ksz. Csakhogy ettl az els gumik mg nem fognak bemelegedni, s ha azok hidegek maradnak, mg az sem r semmit, hogy a htsk mr rendesen tapadnak, mert ez felbortja a balanszot. A csapatok arra trekszenek, hogy az els s hts gumik hmrsklete hasonl legyen. Ha valaki agresszvabb mozdulatokkal kormnyozza be az autjt a kanyarba, mint pldul Rubens Barrichello, annak kevsb lesz gondja az els gumik bemelegtsvel (ms krds, hogy cserbe hamarabb elkoptatja ket). Jenson bevallottan kzd a vilgbajnok eslyessggel jr pszichikai teherrel is, de a problmi alighanem jrszt a finom kanyarkezdeti technikjbl addnak.
Krdezhetnnk, hogy mirt nem vltoztat a stlusn, m egy versenyznek szrnyen nehz termszetellenesen vezetnie. Jenson Barcelonban mg sikeresen magra erszakolta a szmra rngatsnak tn mozdulatokat, Isztambul ta azonban nem tud megbartkozni az autjval. Ha gy megy tovbb, illkony lesz az elnye az sszetettben: az v els ht versenybl hatot megnyert, azta viszont t futam alatt csupn 11 pontot gyjttt, mg Rubens 21-et, Webber s Vettel pedig 24-et. Tulajdonkppen mzlija van, hogy a legkzelebbi ldzje mindig pcba kerl, gy nem tud egyszerre sok pontot faragni a htrnybl.
Spban egybknt Jenson eslyei trhetek lettek volna, klnsen azutn, hogy Rubens a kuplung ismtld szoftverhibja miatt (a Brawnnl mr Isztambulban gretet tettek r, hogy ezt orvosoljk) htraesett a mezny vgre. Jenson rdija ugyanis nem mkdtt, amikor a verseny eltt megnyitottk a boxutct, ezrt csak viszonylag ksn tudott felllni a rajtrcsra, s gy nem tehetett meg annyi felvezet krt, mint terveztk. Emiatt a kelletnl nehezebb autval kellett startolnia, ez azonban utbb elnny vlt, mert szpen rajtolt, s gy elnyjthatta volna az els etapjt. Mivel Romain Grosjean a Les Combes fktvjn lekoccolta, vgl nem tudta kihasznlni ezt.
|
|
|
Rikknen, Heidfeld s Vettel krid-grafikonja (klikkelve nagythat). Kimi (s Fisi) a msodik etaptl tulajdonkppen Nicknl s Sebnl is lassabb volt, de akkor mr nem lehetett utolrni ket. ALUL: Ngy versenyz krid-eloszlsa. Rszben az eltr taktikknak is ksznhet, hogy Vettel s Heidfeld tbb gyor krt futottak, mint az els kt helyezett. |
|
A gumimelegtsi mizria annyira sszetett, hogy Kimi versenyt mg tttelesen is befolysolta. Noha az autja a Q3-ban 7 kg-mal nehezebb volt, mint Fisi (ez durvn 2 krnek felel meg), vgl egyszerre - a 14. krben - tankoltak. Ennek nem csupn az lehetett az oka, hogy a Ferrari motor szomjasabb a Mercedesnl, hanem az is, hogy Fisi a Safety Car-fzis alatt tbb benzint tudott megsprolni - mgpedig azrt, mert Kimi knytelen volt agresszvan melegteni a gumijait, amihez sok gzfrccsre volt szksge. Ugyanakkor ennek ksznhette, hogy az jraindts utn meg tudta elzni a Force Indit, s klnben nem tntek volna rzssnak a kiltsai. Kimi s Fisi teljestmnye dbbenetesen egyforma volt: a Safety Car-os s a boxba be- illetve onnan kivezet krket leszmtva mindketten 1:48.4-es tlagos autztak, 0.87 msodperces szrssal. Radsul mg a mindent eldnt msodik kerkcserjk is tizedmsodpercre azonos ideig, 7.1 msodpercig tartott. Hihetetlen. Ennyi dnt ma a gyzelemrl.
A plyn azonban nem k voltak a leggyorsabbak, hanem Sebastian Vettel s a kt BMW. Klnsen Nick Heidfeld, mivel Robert Kubica autjrl letrt az els vezetszrny baloldali vglapja, amikor a Les Combes kijratnl rfutott a frl visszatr Kimi Ferrarijra (az aerodinamikai telemetriai adatok alapjn a BMW-nl gy dntttek, nem cserlnek neki orrkpot). Seb a msodik-harmadik etapban eszmletlen tempt diktlt, gy a verseny 11 leggyorsabb krbl 7-et , 4-et pedig a csapattrst hajszol Nick futott. A motorok frontjn Seb tnyleg nem ll knyelmesen, de mr szksge volt erre a dobogs helyezsre. Az is a szezon dbbenetes fordulatossgnak kes bizonytka, hogy a Red Bull, amely hrom-ngy versennyel ezeltt, a Nrburringen s Silverstone-ban sebezhetetlennek tnt, s amit Spra favoritnak kiltottak ki, most mg a pontszerzsrt is megizzadt.
s mg egy apr rszlet: szegny Luca Badoer ismt annyira lemaradt, hogy Kiminek ssz-vissz kt rosszabb kre volt az legjobb krnl (zemanyag-korrigltan pedig csak egy). Ennek fnyben rthetetlen, hogy miknt futhatta meg zsinrban ngyszer, a 20. s 23. kr kztt a legjobb rszidt a plya els szektorban, ahol az Eau Rouge van; mg ha figyelembe is vesszk a KERS-t, ez a szakasz kveteli a legnagyobb nbizalmat, s az ember azt hinn, neki ppen az hinyzott. rthetetlen. Amgy krnknt tlagosan 2 msodpercet kapott Rikknentl, gyhogy csoda lenne, ha a Ferrari megtartan Monzra. Ha valban ennyire lass volna, a tesztpiltai feladatok elvgzsre sem lenne alkalmas, gyhogy valsznleg a versenyzssel jr pszichikai s fizikai terhelsre nem sikerlt visszaszoknia, de a kifogsok nem szmtanak. Ahogy egy kmletlen Ferrari-szurkol fogalmazott az ltala pinglt transzparensen, "Lucnl mg a nagymamm is gyorsabb lenne a Ferrariban. Szgyen!" Maranellban nem engedhetik meg maguknak, hogy mikzben az egyik autjuk megnyeri a versenyt, a msik 102 msodperccel ksbb, mg az utols elttihez kpest is 48 msodperces htrnyban kullogjon t a clvonalon. Ez nem j sem neki, sem a Ferrarinak. |