♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2007 Magny Cour

Eddig is tudtuk, hogy a paddock-ban tonnaszmra lehetne fogni a magukat napszemveggel s kedlyes mosollyal lcz, jl fslt piranhkat, ha az ember egyszer vgre nem felejten otthon a halszhlt. De hogy mr a kmdetektorra is szksg van, az valami egszen j. Vagy mgsem?

Na de mgis, elvtrsak, hogy trtnt ez? Nigel Stepney dhtl forrva felhvta telefonon rgi ivcimborjt, Mike Coughlant, aki most ppen a rivlis banda tagja, hogy: "H, Mjk, haver! Lenne itt nlam valami a szmodra, ssze kellene futnunk!", aztn egy bors szerda dlutnon, lepukkant grdeszksnak ltzve pacsiztak London valamelyik eldugott metrmeglljnl, s diszkrten lerendeztk a bizniszt? Ok, ok, elismerem: annak idejn n is buzgn cserlgettem hasonszr tettestrsaimmal a megboldogult Commodore 64-re meg 286-osra rt, ultraszofisztiklt jtkprogramok agyonkoptatott floppidiszkjeit, de ht gyerekkorban mg knnyelm s boh az ember. s klnben is, egy Forma-1-es csapat dollrmillikrt fejlesztett CAD-rajzait osztogatni valahogy mgsem ugyanaz, mint a Minesweepert suttyomban lementeni a haver szmtgprl, amikor a szoftverrendrsgtl retteg Apu pp nem nz oda. Vagy taln Nige egy pint sr mellett meggyzte rgi bartjt, hogy , csak nhny CD meg DVD az a rgi csaldi fotkkal, csupa limlom, de nlunk mr nem fr el, tvennd megrzsre? Kidobni mgsem akarom. Semmisg, ha hazajvk a Flp-szigetekrl, beugrom rte, becssz. Ja, persze.

De mit beszlek itt ssze-vissza, ht komoly gy ez, na. Elvgre az egyik lcsapat technikai dokumentcit lopott a msiktl. Vagy az is lehet, hogy ppensggel a msik lcsapat tukmlta r a sajt technikai dokumentcijt az egyikre. Nigel Stepney abban a londoni siktorban taln fegyvert szortott Mike Coughlan fejhez, s megfenyegette, hogy ha nem viszi el az anyagot, meghzza a ravaszt. Ha mg nem lenne vilgos, elmagyarzom szjbargsan is: ehhez (legalbb) ketten kellettek. Az egyik adta. A msik elvette. Melyikk a huny?

Brhogy is trtnt, bdletes naivits azt felttelezni, hogy a tervrajzok prilis ta rintetlenl porosodtak Coughlan dolgozszobjnak sarokpolcn, mert ha az ember mr kompromittlja magt azzal, hogy tveszi a dokumentumokat, azt biztosan nem feleslegesen teszi. Nem a semmirt vllal ekkora kockzatot. s klnben is: melyik mrnkt ne rdekeln ebben az rlt iram fegyverkezsi versenyben, hogy mit alkotott a msik? Knny elkpzelni, ahogy Coughlan egy este megvrja, amg lefekszenek a gyerekei s gyba bjik a felesge, aztn a stt szobban, lzas izgalommal bekapcsolja a szmtgpt, s trelmetlen igyekezettel, az egren kapkod ujjakkal megnyitja a fjlokat. Az egyik zseni nzi, mit teremtett a msik. szinte rdekldssel; csodlattal; s igen, itt-ott nmi irigysggel is. Hndel grnyedhetett ilyen fdalmas gynyrsggel Bach partitri fl. Mindannyian menthetetlenl kvncsiak s esendk vagyunk.

Lehet, hogy kros jhiszemsgben szenvedek, de n igenis el tudom kpzelni, hogy a McLaren vezrkara mit sem sejtett az gyrl. Nagyon is lehetsges, hogy Coughlan egyszeren ttanulmnyozta a dokumentumokat, s az abbl nyert tleteket a McLarennl gy adta el, mint a sajtjait. Persze vannak, akik szerint gysem ment volna velk semmire, mert az F2007 s az MP4-22 kt, gykeresen eltr konstrukci, s ha az egyikbl akarnnk temelni valamit a msikba, az olyan lenne, mintha egy Rolls Royce dszrcst buherlnnk r egy Ferrarira. Azrt ez gy semmikppen sem igaz: mindannyian folyamatosan tani vagyunk, hogy az egyes autkon megjelen technikai jtsok hamar tterjednek a rivlisokra is, nem vletlenl. s Stepney biztosan tudta, hogy a McLaren milyen informciknak veheti hasznt. Szp dolog, ha a McLaren szerint az anyagot nem ptettk be az MP4-22-be, csakhogy ezt a gyakorlatban szinte lehetetlen ellenrizni. Az egymsra egybknt is mind ksrtetiesebben hasonlt autk korban hogyan derthet ki, hogy egy megoldst pontosan mi ihletett? A vlasz egyszer: sehogy.

Ha Coughlan motivcija rthet, Stepney-j annl rejtlyesebb. Mi ksztethet arra egy neves csapattagot, aki tbb mint tz ve a legkemnyebb kemny maghoz tartozott, hogy korbbi bajtrsai ellen forduljon, s - ezen nincs mit szpteni - durvn elrulja ket? Milyen konfliktus az, amit olyan cimbork kztt, mint Stepney, Jean Todt s Ross Brawn, nem sikerl barti alapon elrendezni? s ha nem sikerl, mirt nem lehet egyszeren felmondani? Logikusnak tnik - veszlyesen logikusnak, ez ugyanis valjban csak felttelezs -, hogy Stepney azrt kattant be, mert tvozni akart a Hondhoz, a Ferrari azonban a szerzdsre hivatkozva nem engedte el. De vajon elg ok ez arra, hogy szabotlni prblja annak a csapatnak az autit, amelynl 14 ve grizik? Az nem valszn, hogy Stepney szimpln nyeresgvgybl vetemedett ilyesmire, mert anyagilag rgta megbecsltk, s klnben is tudhatta, hogy az rulssal az egsz plyafutst kockzatja. Egy ilyen botrny utn akkor is nehz lesz llshoz jutnia, ha a vizsglat sorn esetleg felmentik. Klnsen elragad rszlet, hogy Stepney laksn talltak nhny F1-es kormnykereket is - biztos azt gondolta, jl jn majd a csaldi Multiplba, mi? Nagyon vagny. Hihi.

Ez az egsz gy felvet egy sokkal ltalnosabb, de nem kevsb rdekes krdst is: mi szmt egyltaln lopsnak a Forma-1-ben? Mert be kell ltnunk, hogy ebben a sportban pp a klnlegesen gyors informciramls teszi hresen dinamikuss a fejlesztseket, amiben bizony jelents szerepet jtszik a technolgik klcsns ellesse - hogy diplomatikusan fogalmazzunk. A legegyszerbb mdszer a rivlis mrnkk elcsbtsa, mert k akaratlanul is hozzk-viszik magukkal a know-how-t a csapatok kztt; ostobasg azt hinni, hogy ha valaki tszerzdik a McLarentl a Ferrarihoz, vagy vice versa, elzleg gondosan kitrli a memrijt, s nyom magn egy hard resetet.

Az ipari kmkedsnek vannak persze durvbb megnyilvnulsai is. 1912-ben pldul a Sunbeam mrnkei egy estre titokban klcsnvettk a Peugeot sikeres versenyautjt, hogy mindent lemrjenek rajta, sztszedjk, lerajzoljk, majd psgben visszaszolgltassk jogos, de addigra kiss pipa tulajdonosnak. Ilyesmire a modern idkben is akadt plda: az 1990-es vek elejn, Franciaorszgban kt autkilltsrl is elloptk a Renault egy-egy F1-es motorjt, mg az 1996-os Argentin Nagydj htvgjn valaki betrt a McLaren garzsba, s legzott kicsit a Mercedes V10-esvel, minden bizonnyal rtkes tapasztalatokkal tvozva. Az 1970-es vek vgrl ismert Shadow/Arrows sztori ma mr klasszikusnak szmt, s azrt klnsen pikns, mert utbb kiderlt, hogy a Shadow tulajdonosa, Don Nichols - aki ebben a trtnetben szenved fknt szerepel, mivel az Arrows-t egy az egyben az autjrl koppintottk - az 50-s s 60-as vekben a CIA gynke volt. A Lotus legends csapatfnke, Colin Chapman kzismerten felsklzott csizmban jrt-kelt a boxutcban, hogy brmit knnyedn lemrhessen az ellenfelek autin. Az pedig a mulatsgosabb esetek kz tartozik, hogy az 1990-es vek kzepn elloptak nhny litert a Shell fltve rztt F1-es benzinjbl, de a tettesrl ksbb kiderlt, hogy csak egy tl lelkes rajong, aki sajt autjban akarta kiprblni a prmiumminsg naftt. Gratullunk hozz.

A csapatok rgta rutinszeren fizetnek a rivlisok autirl kszlt, rejtett rszleteket felfed fotkrt. "Mg egy versenymrnk teljes adatlapjrl kszlt digitlis fnykpet is lttam, amit valaki fentrl, a Paddock Clubbl ksztett, mikzben a mrnk ppen tlttte ki a paprt" - mondta Eddie Jordan a 2001-es Kanadai Nagydj htvgjn. - "Ez tny. Senki ne gondolja, hogy nincs ilyesmi. Hborban is megtrtnik, a Forma-1-ben is megtrtnik, ehhez ktsg sem frhet. Az aut sszes belltsa ott volt a kpen."

Az ipari kmkedst lehetetlen szmzni egy olyan sportbl, amelyben tizedmsodpercekrt dollrmillikat kell klteni, de nem mindegy, hogy az informciramls kzvetett vagy kzvetlen mdon trtnik. A plyn vagy a boxban brki kszthet fotkat az autkrl, amit azonban Stepney s Coughlan a gyan szerint tett, az klasszikus lops. Valsznleg nem ez volt az els ilyen akci az F1 trtnetben, st, megkockztatom, hogy szinte mindennaposak a hasonl esetek, van azonban egy fontos klnbsg: a szereplk ezttal lebuktak.

Termszetesen nem kizrt, hogy a McLaren vezrkara mgiscsak tudott az akcirl, s beldozta Coughlant, br az ember azt gondoln, hogy ha egy ilyen manver tervszeren zajlik, nem egy rtkes, knnyen kompromittlhat figurra bzzk az anyag tvtelt. s plne nem az laksn troljk a lopott adatokat. Egyszeren az trtnhetett, hogy amikor Stepney ellen megindult a hatsgi eljrs, Coughlan megijedt, mert tudta, hogy a nyomozs elbb-utbb hozz is eljut, ezrt gyorsan kitlalt a McLarennek. Figyelemremlt, hogy kedden este milyen gyorsan peregtek az esemnyek: elbb adta ki a kzlemnyt a McLaren, s a Ferrari csak rviddel ezutn hozta nyilvnossgra, hogy Stepney mellett Coughlan ellen is eljrst kezdemnyezett. Ez valamifle egyttmkdst sejtet a kt csapat kztt.

A vizsglat lezrultig hiba lenne tlkezni brmelyik fl felett, a jelek azonban arra mutatnak, hogy kt alkalmazott partiznakcijrl van sz: az elgedetlen Stepney - taln bosszbl, taln msrt - informcikat adott ki a kvncsisgt megzabolzni kptelen Coughlannek. Emiatt mg felesleges akr a Ferrarit, akr a McLarent hibztatni, az viszont ms krds, hogy mekkora bajok lehetnek egy csapatnl, ha egyik leghsgesebb csatlsa kezd ilyen akciba.

* * *

A nosztalgikus konzervativizmus csapdjba esve knny volt ismt zsigerbl pfjolni az FIA legfrissebb szablymdostsi indtvnyaira, amelyek teljesen j mederbe terelnk a Forma-1-ben zajl fejlesztseket, pedig komolyan mondom, hogy ezeknek rdemes szentelni nhny gondolatot.

A konzervativizmussal ltalban vve az a problmm, hogy eleve nem jl definilt fogalom. Ami ma jszer, az holnap dvat lesz; amit ma a konzervatvok tznek a zszlajukra, az tegnap mg a haladk jelszava volt. A konzvervativizmus kelepce, vgtelen utazs az idben - visszafel.

A krnyezetbart, energiatakarkos technolgik, regeneratv rendszerek s biozemanyagok bevezetse ellen tiltakozk leginkbb arra hivatkoznak, hogy a reform srten a sport hagyomnyait. De milyen hagyomnyokat? A V8-as motorokt, amelyek megjelense alig kt vvel ezeltt tkztt heves ellenllsba? Vagy az ultramodern aerodinamikt, amellyel szemben nap mint nap felmerl a vd, hogy kptelenl megneheztheti az elzseket? A mozgathat aero-elemekre vonatkoz tilalom feloldsval mg a stagnl, s ezrt egyre kevsb kltsghatkony aerodinamikai fejlesztseknek is j lendletet lehetne adni.

A vilg vltozik, s az F1-nek alkalmazkodnia kell ehhez. Taln mindannyian msrt szeretjk ezt a sportot - ki az autkrt, ki a kzdelemrt, ki a versenyzkrt vagy a csillogsrt -, mgis felesleges tagadni, hogy a cscstechnolgia kbt tudata mellzhetetlen szerepet jtszik a npszersgben. Ez teszi igazn egyediv. s mitl modern valami? Attl, hogy a legjabb technolgikat vonultatja fel. Nem attl, hogy V-akrhnyas, szzezer kbcentis motorok dolgoznak az autkban. Ha valakit szimpln a lerk meg a hengerrtartalom vonzanak, eddig sem az F1-et nzte, hanem az NHRA-t, vagy ki tudja, mit. A motormonstrumokkal hajtott, gurul csvzak kora mr rgen lejrt. Az F1 csak akkor maradhat az, ami - a legfejlettebb versenyautk arnja -, ha halad a korral, s magv teszi a legmodernebb technolgikat, st, azok tern j utakat jell ki. Az evolciban sem volt visszalps, amikor a tlspecializldott, nehzkes dinoszauroszok helyett a kicsinyke emlsk vettk t az uralmat.

Ha a kridk vltozatlanok lesznek, s megmarad az autk vgsebessge, kanyartempja, gyorsulsa s lassulsa is, az elzsek pedig knnyebb vlnak, mit veszthetnk? Milyen, hvs fejjel is elfogadhat rvet hozhatunk fel a fejlds ellen? Taln a motorok hangjt, amely nagyban hozzjrul ahhoz, hogy a Forma-1 ilyen szdit audiovizulis lmnyt nyjt - de az aggodalom felesleges, hiszen az 1980-as vek 1.5 literes turbira sem volt panasz. Jllehet, a tervezett motorok lnyegesen alacsonyabb fordulaton prgnnek, mint legends eldeik, biztosan nem lenne rossz hangjuk. s klnben is: minden hagyomnynak meg kellett szletnie egyszer.

A legutbbi javaslatok nem az FIA lgbl kapott, tgondolatlan agyszlemnyei. Az autgyrtk - kztk az F1-ben jelenleg nem is indul Ford s Volkswagen-csoport - bevonsval kszltek, s mind a motorok, mind a kasztnik tmjban egy-egy 24 oldalas, rszletes dokumentum foglalkozik velk.

Ha legalbb rszben megvalsulnak, a sport egy htmrfldes lpssel tugrik a fejlds kvetkez dimenzijba - az F1-esekhez kpest a tbbi versenyaut azonnal kkorszaki tragacsnak fog tnni, megmosolyogtat skvletnek a kevsb krnyezettudatos idkbl. Mi kell mg?

* * *

Lenygznek talltam, hogy Kimi Rikknen milyen higgadt modorban trt vissza a dobog tetejre Magny-Cours-ban. Gondoljunk csak bele: kt httel ezeltt, az indianapolis-i futamon azrt nem jutott elrbb a 4. helynl, mert rosszul rajtolt, aminek a kemny keverk gumik mellett az volt az oka, hogy viszonylag sok benzin volt az autjban. Ezek utn knny lett volna tlreaglni a helyzetet, s minden ron a pole-ra hajtani Franciaorszgban, Rikknen ezt a lehetsget mgis meghagyta inkbb csapattrsnak, Felipe Massnak. Pedig egyetlen versenyz sem szvesen vllal be olyan stratgit, amellyel gyakorlatilag nincs eslye learatni az els rajtkockval jr dicssget. A szezon kezdete eltt egybknt is joggal hihettk, hogy ha valaki, ht Rikknen lesz az, aki az egykrs tempjval brillrozik majd.

Ennek eddig ppen az ellenkezje trtnik. Mivel Rikknen valsznleg tovbbra sem szz szzalkosan magabiztos az F2007-ben, tudatosan a hossz etapokra teszi fel minden lapjt, s ez Franciaorszgban bevlt. Sz se rla, Massa az idmrn - klnsen a Q3-ban - ismt szp munkt vgzett, hiszen 3 krrel tbb benzinnel is elhdtotta a pole-t Lewis Hamilton orra ell, aki pedig a Q2-ben, szraz tankkal mg gyorsabb volt nla. s mg a verseny els etapjban is Massnak llt a zszl: az els tz krben folyamatosan diktlta az iramot, s boxkillsig, vagyis a 19. krig, 5.1 msodpercre nvelte az elnyt. Rikknen hiba tudott tovbbi 3 krre a plyn maradni, ezalatt csak 3 msodpercet sikerlt faragnia a htrnybl.

Massa, Raikknen s Hamilton vals krid-grafikonja (a kpre klikkelve nagythat). Lthat, hogy Hamilton rvidebb etapjai ellenre is lassabb volt a Ferrariknl. Raikknen a msodik boxkillsa sorn (msodik fggleges zld csk) elzte meg Masst.

m a msodik etapban Rikknen egy hajszllal - tlagban nem egszen egy tizedmsodperccel - gyorsabb volt Massnl, s ez dntnek bizonyult. Massa ezttal csak 3.4 msodperces elnyt tudott gyjteni a killsig, ami nem volt elg. Pedig a boxba be- s onnan kivezet krt mg tempsabban is teljestette, mint az els alkalommal, a gyzelmet teht nem ott bukta el, hanem a kvetkez krben, amit a lgy gumikon, a forgalomban csak 1:18.159 alatt tett meg. Balszerencssen jtt ki szmra a lps, ennl ugyanis a verseny kzben mindssze kt lassabb kre volt (a 34. s az 52.), azok szintn a forgalom miatt.

A Francia Nagydjon kiderlt, hogy - brmennyire is megprbltk lerni, olyan kptelen tletekrl fantzilva, hogy a Ferrari vissza akarja hvni a helyre Michael Schumachert -amikor minden a helyn van, Kimi Rikknen magtl rtetd termszetessggel kpes elvgezni a munkt. s igaz ugyan, hogy a kzvlemny jelenleg szinte teljes egszben a Fernando Alonso/Lewis Hamilton prharcra fkuszl, nem is mltnytalanul, a Ferrari versenyzi kztt azonban nem kevss kilezett harc dl. Taln meglep, de Magny-Cours-ban ismt nem lehetett volna egy cigarettapaprt sem behajtogatni Massa s Rikknen kridgrafikonja kz.

Rohamosan kzeledik az id, amikor a Ferrarinak s a McLarennek el kell dntenie, hogy melyik versenyzjvel prblja megnyeretni a vilgbajnoksgot, mert gy rtkes pontokat rabolnak egymstl, de Massa s Rikknen nem knnyti meg Jean Todt dolgt.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU