Azrt ha meggondoljuk, kicsit ciki a Ferrari s a McLaren szmra, hogy a konstruktri vb-cmet egy olyan csapat csente el az orrkpjuk ell, amely nemrg mg csak akkor jutott eszkbe, ha elromlott a kvgpjk, vagy fel kellett turbzniuk valamivel a vodkjukat egy laza party kzben...
Ht j, azon nincs mit tagadni, hogy a szrakozsi lehetsgek paddock-szerte a Red Bullnl a legjobbak. Ha az ember mr unja bmulni a Virgin motorhome-jnak neonzldbl nenonpirosba, aztn (a vltozatossg kedvrt) neonkkbe tsz diszkfnyeit, s abbl is elege van, hogy a Ferrarinl nem ksztenek capuccint (Scusa!), irny a Red Bull acl- meg vegpalotja! Nem csak azrt, mert ott a legnagyobb a derkon fell r szoknyba ltztt berendezsi trgyak egy ngyzetmterre es arnya, hanem azrt is, mert nincs mg egy hely kerek e vilgon, ahol az emeleti cscsasztal melll a versenyplyra is tkletes rlts nylik.
Nem is volt m olyan rgen, amikor a Red Bullt mg kb annyira vettk komolyan, akr Hannah Montant az Eurovzis Dalfesztivlon. Mindenkinek jl jtt, hogy a sarkon van egy jjel-nappali, ahov brmikor t lehet kldeni valakit, ha elromlott a kvgp, s a hosszra nyl munkanap vgn elkl a pulzustuning, de a plyn a Red Bull csak annyi vizet zavart, hogy akr azzal a hasznlt dobozokbl Suzukban sszetkolt minitutajjal is indulhatott volna a nagydjakon.
Az azta pnzhiny miatt sajnos megszntetett Red Bulletin - amit Ron Dennis annak idejn oly emlkezetes sznpadiassggal hajtott ki a kukba, ha valaki netn azt a szrny szennylapot szorongatva merszelte tlpni McLaren-orszg hatrt - tall metaforja volt a csapat filozfijnak. Ugyanazokat az rtkeket kpviselte: mulatsgos volt, de nem komolytalan. s nem mellesleg telis-tele eredeti tletekkel. Persze nem Ron volt az egyetlen, akit megtvesztett a Red Bull laza stlusa; sokan ringattk magukat abba az illziba, hogy egy olyan istll, ahol ltszlag a piltkat is a deszks laktelepi suhancok kzl vlogatjk ki, radsul tallomra, a ruhatrukat meg a sarki turklbl kunyerljk ssze, legfeljebb a "Ki rg be elbb ma este?" versenyen elzheti meg ket. s ott is legfeljebb akkor, ha szigor csapatutastsokat alkalmaz. Vesztkre.
k is Dietrich Mateschitz marketingjnek dltek be - csak fordtva. Nem tlsgosan, hanem tl kevss vettk komolyan. Nehezkre esett elkpzelni, hogy valaki, aki olyan kisstl tlettel szerezte a vagyont, mint egy rgta ismert dlkelet-zsiai doppingszer cseppfolystsa s palackozsa, veszlyt jelenthet rjuk.
Pedig de. Egy kellemetlenl fzs reggelen hirtelen arra bredtek, hogy Mateschitz mgsem tvedsbl lett mg nluk is gazdagabb. Nagyjbl akkor jhettek r erre, amikor ijeszt cltudatossgnak jeleknt unott egyhangsggal elkezdte kilra megvsrolni a legjobb szakembereiket.
s a hossz kitr utn ezzel vgre el is rkeztnk a csapat sikernek kulcshoz. A Red Bull azrt jutott fel a cscsra, mert pontosan az ellenkezjt tette annak, amit jogeldje, a Jaguar Racing: okosan vlogatta ssze az embereket, aztn megteremtette szmukra az idelis munkakrlmnyeket, s nem utolssorban hagyott nekik idt arra, hogy sszecsiszoldjanak. A Red Bull konstruktri bajnoki cme elssorban a HR-osztly dicssge; a menedzsment jelesre vizsgzott.
Idestova hat vvel ezeltt, amikor a Ford kibrndultan elsomfordlt a Forma-1-bl, eladva csapatt a Red Bullnak, egy cikkben ezt rtam: "A Jaguar Racing egy lom volt. De vajon kinek az lma?" Arra akartam kilyukadni ezzel, hogy valaki eltt valamikor felsejlett a brit Ferrari brndos kpe, a zld kdbl az lre tr fensges versenyaut, amely olyannyira eszmnyinek tnt, hogy az illet be tudta hlyteni vele egy multi teljes igazgattancst. Ksbb azonban mr a kutya sem emlkezett r, hogy tulajdonkppen kitl szrmazott az tlet, s mi is volt a clja. Az eredmny? Tanknyvbe ill anarchia. A kedvenc trtnetem errl, hogy a vllalat jonnan kinevezett elnke, maga is a Ford-csald sarja, teht amerikai, egy igazgattancsi lsen felhborodva tette fel a krdst, hogy mgis ki a franc az az "Ed Irvine", mert mg nem hallott rla, a knyvels szerint mgis a legjobban fizetett alkalmazott az egsz Ford-birodalomban. gy azrt nehz...
A Ford 1999 kzepn vsrolta meg a Stewart Grand Prix-t, de a Jaguar projektnek tulajdonkppen attl kezdve nem volt igazi gazdja, hogy Jac Nasser 2001-ben felllt az autgyr elnki szkbl. A kvetkez vekben olyan cizelllt udvari intrikk uralkodtak el a csapatnl, hogy rmai trscsszrnak is nagyobb letbiztosts volt lenni a 3. vszzadban, mint fnknek a Jaguar Racingnl; inkbb lettem volna Marcus Clodius Pupienus Maximus (he?), akit a sajt testrsge fojtott a vrbe hromhnapnyi uralkods utn, semhogy Milton Keynes-be nevezzenek ki valami grnak. A lista, taln mg emlksznk r, rmtrtnetbe ill volt. A Jaguar Racing elnke, Neil Ressler Bobby Rahalt tette csapatfnkk, de amikor Nasser a Premier Automotive Group, s gy azt azt irnyt Wolfgang Reitzle al rendelte a csapatot, annak hirtelen egyszerre kt fnke lett, mivel Rahal megkapta a nyakba az istll teljestmnynek fnyben vicces nev Premier Performance Division elnkt, Niki Laudt. Miutn Lauda s Rahal nem tl meglep mdon ellenttes irnyba tologattk az autt, Rahal a kerekek al kerlt, s Lauda egy teljes ven t lvezhette a fnki dicssget, mgnem a pocsk eredmnyek miatt 2002-ben vgl neki is a kezbe nyomtk a mregpoharat. Huh... Ekkor azzal a felkiltssal, hogy inkbb a mrnkk kezben legyen a gyepl, a csapaton belli politikba belefradt Ford Tony Purnellt s David Pitchforth-t tolta az eltrbe, az intrikk azonban ezzel sem rtek vget, amit pldul a Justin Wilson rmre kiutlt Antonio Pizzonia bnt. A lejt, amelyen a Jaguar tulajdonkppen trtnetnek legels pillanattl kezdve padlgzzal szguldott, valamikor 2004 kzepe tjn vezetett bele a mocsrba.
Ezt a csontvzat csupn azrt cibltam el a szekrny mlyrl, hogy rvilgtsak vele a Jaguar s a Red Bull politikja kztti les kontrasztra. Mg mieltt a fejemre olvasnk, hogy egy csontvz nem is vilgt: Mateschitz tudta, hogy egy csapatot nem a neve, hanem a benne dolgoz emberek tehetsge s sszjtka tehet naggy. ppen ezrt krlnzett a paddockban, s igyekezett megszerezni mindenkit, aki hozzadhatott valamit a stbjhoz. Purnellt s Pitchforth-t elszr megtartotta a menedzsmentben, amikor azonban nzeteltrse tmadt velk a versenyzk kapcsn (k egy rutinos piltt, lehetleg Anthony Davidsont vagy Alex Wurzot akartk szerzdtetni David Coulthard mell, Mateschitz viszont a Red Bull valamelyik ifjonct, Tonio Liuzzit vagy Christian Klient), habozs nlkl kirgta ket. Egybknt valsznleg gyis ez volt a clja. A helykre az akkor mindssze 31 ves Christian Hornert nevezte ki, s annak ellenre tkletes vlasztsnak bizonyult, hogy az Arden fnkeknt az F-1-ben mg nem volt rutinja.
Hornerrel kezddtt meg az igazi vrfrissts. Mark Smith, aki korbban a Renault-nl dolgozott, mr 2005 februrjban megrkezett a csapathoz, akkor mg a Jaguartl rklt technikai igazgat, Gunther Steiner mell. A fejlesztsi rszleg lre megszereztk a McLarentl Anton Stipinovich-ot. Novemberben robbantottk a legnagyobb bombt, amikor kiderlt, hogy sikerlt elcsbtaniuk Wokingbl Adrian Newey-t (aki egybknt 2001-ben, Rahal hvsra egyszer mr megllapodott a Jaguartl is, de Dennis meggyzte, hogy maradjon). Egy hnappal ksbb leigazoltk a Renault-tl a vezet szerel Jonathan Wheatley-t s a ftervez Rob Marshallt. A tisztjtst 2006 decemberben, a McLaren aerodinamikai vezetjnek, Peter Prodromounak a szerzdtetsvel fejeztk be, aminek kapcsn Horner akkor gy nyilatkozott, hogy szerinte a grdnak hrom vbe telik majd sszernie. Tallt, sllyedt! 2007, 2008, 2009... s mr tavaly is harcban lltak a vilgbajnoki cmrt. 2007-ben azrt a biztonsg kedvrt mg felvettk Geoff Willist is. A listt elnzve a receptjk pofonegyszer volt: vedd a legsikeresebb csapatokat, s szipkzd el a szrkellomnyukat. Bevlt.
Az els nhny vben a Red Bull ppgy nem volt sikeres, mint korbban a Jaguar. Horner azonban kapott valamit Mateschitztl, amit Rahal annak idejn nem: idt. Emellett volt annyira blcs, hogy nem ragaszkodott mindenron minden nagy nvhez. A jelek szerint pontosan tudta, hogy a kln-kln tehetsges emberek egytt nem felttlenl alkotnak hatkony csapatot, ha hinyzik kztk az sszhang; volt id, amikor gy tnt, hogy a Red Bullnl tl sok a duds egy csrdban (egyszerre hrom technikai igazgatt tartani mgiscsak luxus), de a tapasztalatokbl okulva szp sorban megvltak Steinertl, az aerodinamikai vezet Ben Agathangelou-tl, Smith-tl, aztn tavaly Willistl is. Hagytk, hogy magtl kialakuljon, kire van szksg, s kire nincs.
Fontos lps volt az is, hogy Newey 2006 vgn szaktani mert a Ferrari motorokkal, s a rosszabbul cseng Renault-kra cserlte ket. Abban az vben a Red Bull lland htsi problmkkal kzdtt, s Newey 2007-ben nem akart a kasztni tern kompromisszumot ktni csak azrt, hogy ezeket megoldja. Stlszer, hogy a Red Bull tulajdonkppen pont most, a bajnoki gyzelem elestjn vlt gyri csapatt - ezentl a Renault is marknsabban lesz jelen az arculatban.
Vannak, akik a menedzsment gyengekezsgt s pipogyasgt vlik felfedezni abban, hogy a Red Bullnn nincs csapatsorrend. Ezzel nem tudok egyetrteni. Ha Mark Webber a htvgn, Abu Dhabiban netn azrt bukja el a vb-cmet, mert Sebastian Vettel Brazliban nem passzolta t neki a gyzelemmel jr 7 pontot, az nem tketlenkeds lesz, hanem kvetkezetessg. Dietrich Mateschitz tegnap nyltan kimondta, amit korbban mr n is felvetettem: a Red Bull szmra fontosabb fenntartani az istlln belli egyenlsget, akr a veresg rn is, mint valamelyik versenyzjt elnyomva megszerezni a gyzelmet. Lehet vitatkozni azon, hogy ez helyes filozfia-e, de k ezt kpviselik, s ksz. A Red Bull ppen abban klnbzik a tbbi magncsapattl, pldul a Williamstl, hogy a ltezse nem a forma-1-es sikereken mlik. Mateschitz szmra az F-1-es rszvtel olyan luxus, ami sszhangban van ugyan a cge arculatval s egyb tevkenysgeivel, de mgiscsak luxus: simn meglenne nlkle is. Tetszik vagy sem, a Red Bull kalandja a gyorsasgi autsport kirlykategrijban mr akkor is sikertrtnet, ha az egyni vb-cm netn kicsszik a kezeik kzl.
Ami engem illet, kt okbl is hls vagyok nekik. Egyfell jra bebizonytottk, hogy "technikai" sport mrpedig nem ltezik - minden az embereken dl el, elvgre az autk sem maguktl lesznek, hanem azokat is k tervezik s ptik. Msfell megmutattk, hogy igenis lehet valamit egyszerre szrakoztatan s komolyan csinlni. Ennek kln rlk. Attl, hogy nem vgunk folyton szigor kpet, s nem vesszk magunkat vresen komolyan, mg nem lesznk sem gyengbbek, sem gyetlenebbek. A ltszattal vigyzni kell...
* * *
Azrt a Brazil Nagydjon jl elrontotta a szrakozsunkat, hogy idnre (mr megint) megvltoztattk a Safety Car-szabyt, nemde? Izgi csatnak grkezett, hogy az jraindts utn Alonso esetleg tmadst indthat a kt Red Bull ellen, a McLarenek pedig - amelyek szemflesen kihasznltk az alkalmat egy jabb kerkcserre, gy frissek voltak a gumijaik - ppensggel ellene. Igen m, csakhogy ekkor kiderlt, hogy a fl mezny, mr bocsnat, ott vakargatja a fenekt az len halad autk kztt. Ha ez minket is elkedvetlentett, kpzeljk csak el, mit rezhetett Alonso s Hamilton.
Fura jszg az a Safety Car. Hirtelen felbukkan valahol, mint a cpa uszonya a tengerbl, s valaki mris buzgn vetheti magra a kereszteket, ms meg szklhat tovbb kedvre. Ebben az esetben pldul Michael Schumacher rhghetett a markba, s Nico Hlkenberget kerlgette a gutats. Tonio Liuzzi balesete eltt Hlkenberg ugyanis durvn 1 msodperces tvolsgbl, magyarn kzvetlen kzelrl ldzte a 8. helyezett Schumachert. Egy pillanatra elvette a gzt, hogy a kk zszlknak engedelmeskedve elengedje Sebastian Vettelt, aki kzvetlenl ezutn felkszlt Schumacher lekrzsre... De upsz, egyszercsak bekldtk a Safety Car-t, minden bri poszton kitettk az "SC" tblt, ezrt Vettel az ilyenkor automatikusan rvnybe lp elzsi tilalom miatt ott ragadt a Mercedes s a Williams kztt. Mivel Schumacher az 1. helyezett Vettel eltt volt, a Sportszablyzat rtelmben megelzhette a Safety Car-t, s a plyn krbeautzva htulrl felzrkzhatott a meznyhz. Az eredmny? Az elnye Hlkenberghez kpest 1 msodpercrl 96 msodpercre ntt. A Williams irnytkzpontjban meg verhettk a fejket a monitorba. Ha Hlkenberg csak 10 msodperccel ksbb engedi el Vettelt, ott marad a Mercedes nyomban... Persze ezt elre nem lehetett tudni.
Namrmost ez a cikkely - hogy aki a Safety Car s az 1. helyezett kz szorult, megkerlheti a biztonsgi autt, s utolrheti a meznyt - mindig is rsze volt a szablyzatnak. Vagyis ez az eset Schumacherrel s Hlkenberggel rgen is ugyangy trtnt volna.
Tavalyig azonban minden olyan lekrztt is elremehetett, aki az len haladval mg azonos krben lv autk kz keveredett - ppen azrt, hogy az ilyenek ne zavarjanak bele a nagyobb rdekldsre szmot tart pozciharcba. 2008-rl 2009-re mindssze annyit vltoztattak az errl rendelkez 40.11-es cikkelyen, hogy a Safety Car bekldsnek pillanata helyett azt a pillanatot vettk figyelembe, amikor a bekldse utn elszr szelte t a clvonalat. Vagyis aki ekkor ott kriclt az lmenk kztt lekrzttknt, usgyi, jobbrl megkerlhette ket meg a Safety Car-t, s mr iszkolhatott is elre.
Az erre lehetsget biztost paragrafust azonban az idei Sportszablyzatbl nemes egyszersggel kiradroztk, vlheten azrt, hogy meggyorstsk az jraindtsok menett: ne kelljen megvrni, amg a krket visszaszerzk jra utolrik a meznyt. Ez ma, amikor a Safety Car mgtt az ECU diktlja a normlisabbnl lnyegesen lomhbb tempt, valban tovbb is tart, mint hajdann. Logika teht volt a dntsben.
Radsul a lekrzttek rgebben sem vehettk vissza a krket. Csak 2007-tl - amikor kt vre bevezettk ezt a szablyt, hogy lezrjk a boxutct a Safety Car bekldsnek pillanatban - volt rvnyben a 40.11-es cikkely; eltte hossz veken t megszokhattuk, hogy az llovasoknak az jraindts utn t kell verekednik magukat a kzjk betolakodott lekrztteken.
s tulajdonkppen mirt is kellene ajndkot kapniuk azzal, hogy eltakartjk az tjukbl a lassabbakat? De ezt a krdst gy is feltehetjk: vajon annak mltnyosabb kedvezni, aki ldz, vagy annak, akit ldznek? A Safety Car megjelense egyeseknek mindig jl, mg msoknak rosszul jn, ez a vletlenszersg mr eleve megkeveri az elzleg rdem szerint kiosztott krtykat. Az len haladk kztt a tvolsg biztosan nem cskken a Safety Car bekldse utn - st, az ldzk az esetek zmben jkora htrnyt dolgozhatnak le a megjelensvel. Akkor mirt kellene mg azzal is az szekerket tolni, hogy flresprik ellk a maradk akadlyokat is? Tvcsves puskt nem krnek?
Tny s val, hogy amikor a Brazil Nagydj 55. krnek elejn a Safety Car bemeneklt a boxba, az interlagosi plyn hirtelen akkora lett a dug, mint az llin htfn reggel. Vettel s Webber kztt ott okvetlenkedett Hlkenberg s Robert Kubica, Webbert pedig az Alguersuari-Buemi-Kobayashi-Di Grassi-Sutil tsfogat vdte Alonstl. k azonban ott voltak a Safety Car megjelense eltt is, azzal a klnbsggel, hogy akkor Fernando mg nem 3 msodperccel haladt Webber mgtt, hanem 14-gyel. Nem volt oka panaszra...
A szablyzat idei s tavalyi vltozata vitathat, de ppgy vdhet is. A Safety Car mindenkppen beleavatkozik a verseny menetbe, ha azonban arra treksznk, hogy minl kevsb rondtson bele, akkor nem illik kihznunk a lekrztteket az egyenletbl.
* * *
Ami a vilgbajnoki kzdelmet illeti, a Brazil Nagydj nem szolglt klnsebb meglepetssel, inkbb csak kihangslyozta azokat a klnbsgeket, amelyek tizedmsodpercben mrve eddig is megvoltak a csapatok kztt.
rdekes volt ltni, hogy Jenson Button, aki tavaly itt nyerte meg, most pedig itt vesztette el a vb-cmet, milyen vidman, Lewis Hamilton viszont, akinek mg maradt nmi sansza a vgs gyzelemre, milyen letrten nyilatkozott kzvetlenl a verseny utn. Ez persze tulajdonkppen rthet, ha belegondolunk, hogy Buttonnak alighanem egy teher is leesett a vllrl, amikor kipottyant az eslyesek kzl, Hamilton viszont knytelen tovbb cipelni azt, radsul abban a tudatban, hogy - amint maga is mondta - Abu Dhabiban tnyleg csodra lesz szksge a sikerhez. Ettl fggetlenl mg ez is tbb a semminl, s r is vonatkozik az, amit Sebastian Vettel vlaszolt tallan egy krdsre, miszerint igen meredek hegyet kell megmsznia, ha bajnok akar lenni: "Ezen a fldn mr minden hegyet megmsztak egyszer..."
Kvlrl taln gy tnt, a kt Red Bull laza ktelkben repkedett krbe-krbe Interlagosban, s Mark Webber meg sem prblta elkapni Vettelt. Ez azonban a csalka ltszat volt csupn. A kridk tanskodtak rla, hogy odabent a piltaflkben, legalbbis eleinte, mindketten kemnyen izzadtak: folyamatosan csak szzadmsodpercek vlasztottk el ket egymstl. Ha Seb begyorstott, Mark is rlpett a gzra; ha Mark kzelebb kerlt hozz, Seb jra belehzott.
Az els etapban azrt is dlt kkemny harc kzttk, mert Mark a tempjval rezheten szerette volna mgiscsak meggyzni a Red Bull vezetst, hogy ugyan, engedjk mr t Seb el, lcci-lcci-lcci... Egyszersmind megprblta hibra knyszerteni a csapattrst, s titkon kicsit taln abban is bzott, hogy ha kmletlenl kergeti, bedglik a motorja, amivel, mint tudjuk, a teljestett kilomterek miatt jobb lett volna sprolnia inkbb. A sors ehhez kpest ppen Markot dorglta meg: az motorja kezdett tlmelegedni.
A kpernyt nzve az lehetett az ember benyomsa, hogy a kt Red Bull mr megint fnyveket ver a Ferrarira, holott ez mg a nyers temp alapjn sem volt igaz. Fernando Alonso Vettellel szembeni htrnya az els 7 krben, amg a nagygykkal vvott csatt szemltomst lvez Nico Hlkenberget ldzte, mris 10.9 msodpercre duzzadt, de a boxkillsig, azaz a kvetkez 17 krben alig 2.5 msodperccel ntt tovbb. St, miutn a 16. krben elrte a maximumt, lassan mg cskkenni is kezdett. Ugyanez volt a forgatknyv a msodik etapban is; a 33. krtl, amikor mg a fltvnl sem jrtunk, a tendencit nzve Fernando tulajdonkppen a verseny vgig gyorsabb volt a Red Bulloknl egy hajszllal, gyhogy ki tudja, mire lett volna kpes, ha az elejn nem tartjk fel? Igaz persze, hogy Seb azt lltotta, nem prselte ki a szuszt az autjbl, csak a biztonsgosnak tn 2.5 msodperces tvolsgot igyekezett tartani Markhoz kpest (ezt a kridk nagyjbl al is tmasztjk), s a futam msodik feltl kezdve Webber is motorkml zemmdba kapcsolt, gyhogy a Red Bullok tempja sem felttlenl volt reprezentatv.
|
|
Vettel, Webber, Alonso, Hamilton s Rosberg msodpercben mrt lemaradsa az aktulis 1. helyezettl (nagythat). Vettel tulajdonkppen az els kt krben kiharcolt elnyt tartotta Webberrel szemben, mg Alonso Hlkenberg mgtt bukta el a kt Red Bull tmadsnak lehetsgt, de utna nem volt lassabb nluk. Hamiltonnak meg sem sikerlt elznie a Williams jonct. |
|
Hamilton fenyegetst jelenthetett volna Fernandra az jraindts utn, de paradox mdon rontotta az eslyeit, hogy j gumikra vltott, mert gy mg tbb lekrztt aut kerlt a Ferrari s McLarenje kz. A McLarent minden bizonnyal Rosberg pldja buzdtotta egy msodik kerkcserre a Safety Car mgtt; Nico ugyanis elzleg Buttont csupn 11, Hamiltont pedig 20 msodperces lemaradssal kvette. Mivel egy biztonsgos boxkillshoz neccesen is 22 msodpercre volt szksg, ha Nico az 51. krben nem dnt a kerkcsere mellett, a McLareneknek sem frt volna bele az idejkbe.
Rosberg ezzel szemben nagyon knyelmes helyzetben tallta magt, mert Schumacher volt mgtte, mgpedig a fl meznyt feltart Adrian Sutil ldsos tevkenysgnek hla is jkora - 30 msodperces - lemaradssal. Nico gy simn a csapattrsa el trt volna vissza a plyra, ha a Mercedes szereli egy kommunikcis zavar kvetkeztben nem kemny keverk gumikat visznek ki a garzs el lgyak helyett. A kapkods miatt Rosberg vgl 37 msodpercet tlttt a boxban, ezrt Schumacher megelzte, Nico azonban a Safety Carnak ksznheten hamar felzrkzott hozz. St, az 54. krben visszatrhetett a boxba a lgy slickekrt, s mivel ezzel csak 21 msodpercet vesztett, a Safety Car mgtt, az 55. kr vgn trtnt jraindtsig ezt a htrnyt is ledolgozta Michaelhez kpest. Schumacher aztn az j gumikra val tekintettel el is engedte t maga mellett, hogy ldzbe vehesse Buttont.
Vgl semmilyen izgalmat nem tartogatott a Safety Car tvozsa - kivve, hogy kiss ijeszt ltvny volt, amint az llovasok megszllott mdjra kerlgetik a lassabb autkat a forgalomban -, mert az els t helyezett kztt nem kevesebb, mint 14 lekrztt haladt! Emiatt az jraindts pillanatban Alonso 3 msodperces tvolsgbl kvette Webbert, Hamilton pedig tle is 3.7 msodpercre volt, s ezek a klnbsgek a lekrzsek kvetkeztben nem cskkentek, hanem rohamosan nttek. Tonio Liuzzi kicsszsa (aminek egybknt Alonso rmiszten kzelrl volt tanja, ott repkedtek eltte a Force India leszakadt alkatrszei) teht - legalbbis az ldzk szmra - a legbalszerencssebb pillanatban trtnt.
Most jtkbl persze fel lehet vzolgatni a legbizarrabb forgatknyveket Abu Dhabi eltt - mi trtnik pldul, ha megint ugyanez lesz a sorrend az len, Vettel az utols krben elengedi Webbert, de akkor Alonso vratlanul kiesik, vagy ppensggel a Safety Car mgtt intik le a versenyt, ezrt Seb nem tud flrellni Mark tjbl? -, de nincs sok rtelme. Ha az llovasok kzl brkivel trtnik valami, tkzik vagy elromlik az autja, egyetlen pillanat alatt megvltozik a kp. Unatkozni nem fogunk... |