♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2009 Sanghaj

Mieltt a Red Bull Knban krberhgte a dupla diffzorosok bandjt, az FIA prizsi szkhzban circa negyven ltnys-nyakkends figura vitatkozott azon, hogy mikor nem lyuk egy lyuk. Az vst benyjt csapatoknak egyetlen pkzlb rvk sem volt, s mg magukat is knytelenek voltak csalnak titullni. De minek?

Ha az ember nhny doboz Red Bull (bocs!) s gy fl kil szlcukor rn vgre knldva trgta magt a kereken 20 oldalas indoklson, amit az FIA htfn adott ki a diffzor-gyben egy httel ezeltt szletett tlethez, azon kapta magt, hogy rngatz arcizmokkal felvltva tekintget a gygyszeres fik s a plinksveg fel. n legalbbis, brmerre forgattam a dokumentumot, nagyjbl gy reztem magam, mint az alkimista, akinek flnapnyi lzas olvass utn kezd derengeni, hogy az aranycsinls titkos kziknyve helyett a Ggs Gnr Gedeon legutbbi kiadst sztk r, brktsben. Mgis mi a fene ez?! A Forma-1-ben tnyleg senkinek nincs jobb dolga, mint vods vitt folytatni arrl, hogy milyen lyuk is az, ami nem lyuk?

A Brawn GP, a Toyota s a Williams dupla diffzora ellen vst benyjt csapatok - a Red Bull, a Ferrari s a Renault - llspontja persze rthet volt, hiszen az forgott szmukra kockn, amirt egyltaln lteznek: a plyn nyjtott teljestmnyk. A Nemzetkzi Fellebbviteli Brsg (ICA) rszletes hatrozatt tbngszve azonban egyrtelmv vlt, hogy egyetlen valamireval rvet sem tudtak felhozni a dupla diffzorokkal szemben. Nehz elkpzelni, hogy akr k maguk hittek volna a gyzelmkben egy pillanatra is; az egsz felhajtsnak gyansan idhzs-szaga volt. Azon tl, hogy nhny htig az egszsges szint fltt tartottk Ross Brawn & Co. vrnyomst, nem sok rtelmt lehetett ltni az egsznek. Vagy mr rgen elkezdtk tervezni a dupla diffzort, vagy gysem bzhatnak semmiben. Fl msodperc az mgiscsak fl msodperc. Node sebaj, eredmnyknt legalbb azt elknyvelhetik, hogy az ICA szablyzatnak megfelelen mg a perkltsget is rjuk hrtottk. Hurr!

Az gy mindazonltal korntsem rdektelen, mr csak azrt sem, mert a plyn zajl kzdelemre is jelents hatssal volt. A Red Bull diadalmas sanghaji estnctl fggetlenl ktsgtelen, hogy a vitatott diffzor csapatok mg mindig jkora aerodinamikai elnyt lveznek a tbbiekhez kpest. Ezrt a pohrba egyszer s mindenkorra tiszta vizet ntve rdemes ttekinteni, hogy a hangzatos terminus technikusokon tl tulajdonkppen kinek volt itten problmja, mirt, s mivel.

A diffzor elg bonyolultan hangzik ahhoz, hogy pkhendien fel lehessen vgni vele a megszeppent haverok eltt, pedig alapveten nem rdngs szerkezet. A mkdsi elve a Bernoulli-trvnyre pl, amely lnyegben azt mondja ki, hogy ha a leveg (vagy brmilyen kzeg) ramlsi sebessge n, a nyomsa cskken. Hiszen tudjuk, hogy ezt az elvet hasznlja ki a replgpek szrnya is: az alakjuk rvn felgyorstjk az ramlst maguk fltt, s a nyomsklnbsg felhajtert llt el. Az F-1-es autk vezetszrnya ugyanilyen, csak ppen fejjel lefel fordtva, hogy felhajter helyett leszorter keletkezzen rajta. A diffzor viszont nem szrny, hanem egy (vagy tbb) fokozatosan tgul csatorna, amely az aut aljbl htrafel vezet ki - a csatornkat elvlaszt fggleges lemezek htulnzetbl brmelyik autn jl megfigyelhetk. A megnvelt trfogat rvn a diffzor lnyegben kiszvja a levegt az aut all, s ha ott a nagyobb ramlsi sebessg jvoltbl cskken a nyoms, bing, mris leszorter keletkezik.

Az elv teht rendkvl egyszer (egybknt ma mr nem csak az F-1-eseken, hanem minden komolyabb versenyautn van valamilyen diffzor), az alkalmazsa azonban mr kevsb. Az aut alatt ugyanis olyan nyomsviszonyokat kell teremteni, hogy azok sszhangban legyenek az egyb aerodinamikai eszkzk, pldul a vezetszrnyak mkdsvel, s ez a klcsnhats meglehetsen sszetett. A Brawn GP trkks diffzora ezrt valsznleg nem passzolna a Ferrarihoz - de nem csupn ez a problma.

Az F-1 Technikai Szablyzata, fknt a karosszrira vonatkoz rsze, nem klnti el egymstl azokat eszkzket, amelyeket a szakzsargonbl mindannyian olyan jl ismernk, mint pldul a "szrnyat", az "ramlsjavtt", a "diffzort", s az "oldals lgterelt". Ehelyett mindent megadott trrszekbe - vagy "virtulis dobozokba" - es felletek megengedett mretvel definil. A trrszeket hosszanti irnyban az els s hts kerekek tengelyhez, keresztirnyban az aut hossztengelyhez, fgglegesen pedig az gynevezett referenciaskhoz (tulajdonkppen a padllemez skjhoz) viszonytva hatrozzk meg. Jl mutatja ezt a 3.12.7-es paragrafus is, amely anlkl rendelkezik a diffzorrl, hogy konkrtan emltst tenne rla: "A karosszrinak azok a rszei, amelyek a hts tengely, valamint a 350 mm-rel mgtte hzott vonal kz esnek, s alulrl nzve lthatak, nem lehetnek 175 mm-rel magasabban a referenciaskhoz kpest." Ezek az elrsok nem a laikusok, hanem a mrnkk szmra kszlnek, gy ht nem csoda, hogy az rtelmezskhz is kell elkpzettsg, vagy legalbbis nmi gyakorlat. Brmilyen meglep, a mellkleteivel egytt 67 oldalas Technikai Szablyzat egyltaln nem tartalmazza azt a kifejezst, hogy "diffzor", st, mg a "szrny" sz is mindssze ktszer szerepel benne, s akkor sem defincis jelleggel. Lehet, hogy ez kvlllknt agglyosnak tnik, de mszaki szemmel nzve praktikus s helynval.

Baj csak akkor van, ha valaki a tbbiektl eltren rtelmezi a szveget, radsul ezzel mrhet elnyhz is jut. Ami most megtrtnt. A Brawn GP, a Toyota s a Williams (az alperesek), br egymstl eltren, ugyanazt a kiskaput talltk meg: a 3.12.7-nek azt a kittelt, hogy "alulrl nzve lthatak." A szably clja tulajdonkppen az volna, hogy a diffzor egyik csatornja se lehessen 175 mm-nl magasabb (gy korltozhat a trfogata, vagyis az, hogy mennyi levegt tud kiszvni az aut all), ez a felttel azonban a konkrt megfogalmazs szerint csak a karosszria lthat rszeire rvnyes. A hrom alperes teht lnyegben gy jtszotta ki a paragrafust, hogy egszen a piros villogban vgzd hts gyrdsi zna aljig, azaz nagyjbl 280 mm-ig megmagastotta a diffzor kzps csatornjt, de a 175 mm-es szinten elhelyezett egy vzszintes (valjban lejts) terellapot, amely alulrl nzve kitakarta az elvileg megengedettnl feljebb nyl rszt. Ez a terellap osztja kett fgglegesen a csatornt, s ezrt nevezik a Toyota, a Brawn GP s a Williams megoldst "dupla" vagy - nmileg megtveszten - "ktfedeles" diffzornak. Hangslyozni kell, hogy a hrom csapat technikailag eltren kzeltett a krdshez, de az alapelv mindhrmuk esetben ez volt - az ICA indoklsban gy hivatkoztak r, mint Vitatott Tervezsi Elv-re (VTE).

A vita sarkalatos pontja volt az gynevezett "fggleges tktsek" krdse. A Technikai Szablyzat 3.12.1-es paragrafusa kikti, hogy "az aut minden rugzott rsznek, amely az els tengely mgtt 330 mm-rel hzott vonal s a hts tengely kztt helyezkedik el, s alulnzetbl lthat, olyan felleteket kell alkotnia, amelyek kt, egymssal prhuzamos skon, a referenciaskon vagy a lpcsskon fekszenek. (...) A lpcssk 50 mm-rel a referenciask fltt van." (Lnyegben a teljes aut "rugzott" rsznek szmt, kivve a kerekeket s a felfggeszts elemeit.) A 3.12.3 szerint pedig: "A referenciaskon fekv felleteket a referenciask pereme mentn fggleges tktssel kell a lpcsskhoz csatlakoztatni. Ha a lpcsskra es felletekbl a referenciask peremn tl semmi nem ltszik, nincs szksg tktsre."

A felperesek (a Ferrari, a Red Bull s a Renault), abba ktttek bele, hogy a Brawn GP, a Toyota s a Williams a kt, egymstl 5 cm-re lv sk kztti tktsben htul lyukakat hagytak. Erre szksgk volt, mert valahol be kellett engednik a levegt a diffzor fels, msodik csatornjba. Csakhogy a 3.12.5 kimondja, hogy "a referenciaskon s a lpcsskon fekv valamennyi alkatrsznek, valamint a kt sk tktsnek egysges, homogn, szilrd, folytonos, merev (abban az rtelemben, hogy ne engedjen elmozdulst a vzhoz kpest) s thatolhatatlan felleteket kell alkotnia." Mrpedig ha a leveg tmegy rajta, akkor az semmikppen nem lehet "thatolhatatlan", ugye?

Ez volt a felperesek legmeggyzbb rve. Vagyis ez lett volna. Arra hivatkoztak, hogy a 3.12.3-ban s a 3.12.5-ben az "tkts" sz egyes szmban szerepel, azt sugallva, hogy az tkts nem llhat tbb darabbl - azaz az egyes darabok kztt nem lehetnek rsek. Az FIA azonban megcfolta ezt, mondvn, az tktsnek szksgszeren legalbb kt darabbl kell lennie (egybl-egybl az aut kt oldaln), radsul a 3.12.4 tbbes szmban tartalmazza az "tkts" kifejezst. A vita taln gyermetegnek tnik, de egy rtelmezsi krdsnl mindig csak a szveg nanszaiba lehet belekapaszkodni.

A Brawn GP, a Williams s a Toyota a 3.12.3-nak megfelelen csak ott hagytak rseket az tktsen (azaz ott engedtk be a levegt a diffzor fels csatornjba), ahol a lpcssk alulrl nzve nem ltszik referenciask pereme mellett. A Ferrari, a Red Bull s a Renault szerint ez az engedmny csak az aut elejre vonatkozik, ahol a padllemez kezdetig sem a referenciaskon, sem a lpcsskon nincs a karosszrinak semmilyen eleme, de az ICA ezzel nem rtett egyet, mert a szablyzat szvegben semmi nem utalt r.

Ezen a ponton merlt fel az egsz gy taln legbizarrabb rszlete is. Az FIA az elmlt vekbl szmtalan pldt felsorolt, amikor a csapatok - belertve a Ferrarit, a Red Bullt s a Renault-t - tbbszrs fggleges tktseket alkalmaztak a kt sk kztt. A Ferrarinl konkrtan el is ismertk ezt, de azt lltottk, hogy jelentktelen szablyszegsrl volt sz, amit, mivel mindenki lt vele, egyezmnyesen eltrt az FIA, s klnben sem az aut hts rszt, hanem az elejt (alighanem a lpcss oldals lgterelket) rintette, ahol a problma knnyen korriglhat lett volna a teljestmny romlsa nlkl. Vagyis inkbb elismertek egy mltbli kihgst, semhogy ejtsk a diffzorok gyt - a Williams vezrigazgatja, Adam Parr erre clzott, amikor a sanghaji htvgn azt a nagy port kavar, flrertett megjegyzst tette, hogy a Ferrari szablytalan autkkal nyert vilgbajnoksgokat.

Hosszasan vitatkoztak azon is, hogy mi szmt "lyuknak." A 3.12.5-ben szerepel egy olyan mondat, miszerint "a referencia- s lpcsskon lehetnek zrt krvonal lyukak, de csak olyanok, amelyeken t kzvetlenl alulrl nzve nem ltszik az aut egyetlen rsze sem." A felperesek gy vltk, hogy ez a szably a fggleges tktsen nem engedlyez lyukakat, csak a kt skon. A Brawn GP, a Williams s a Toyota viszont tovbbra is azt lltottk, hogy a fggleges tktsek darabjai kztti rsek nem tekintendk lyukaknak, s az ICA ezzel is egyetrtett. sszessgben teht, az elrsok minden egyes betjt ezerszer megrgva s kikpve vgl arra a mersz kvetkeztetsre jutottak, hogy a vitatott diffzorok nem szablytalanok - mert megfelelnek a szablyzat szvegnek. Ezrt rdemes volt perelni!

Igaz, az elkerlhetetlen technikai szrszlhasogats mellett felmerltek ms jelleg krdsek is. A felperesek rszrl pldul llandan visszatr vd volt, hogy a dupla diffzorok mindenkppen ellenkeznek a szablyok szellemvel. A Technikai Szablyzat mg expliciten is tartalmaz egy erre vonatkoz utalst, miszerint "a 3-as fejezet albb kvetkez elrsainak egyik clja, hogy cskkentsk az ell halad aut kros aerodinamikai befolyst a mgtte haladra." A Ferrari, a Renault s a Red Bull azt lltottk, hogy a dupla diffzorok nincsenek sszhangban ezzel a trekvssel, mert megneheztik az elzseket, m az FIA s az ICA erre nem lttak bizonytkot. Radsul megjegyeztk azt is, ez a "homlyos" irnyelv nem rhatja fell a szablyzat "egyrtelmen" megfogalmazott, konkrt pontjait. Charlie Whiting a csapatok technikai igazgatibl ll Technikai Munkacsoport 2008 mrciusi lsn az akkori jegyzknyv tansga szerint kln ki is trt erre. jabb bukta.

rdekes mdon fny derlt arra is, hogy a Brawn GP, a Toyota s a Williams nem krtk ki az FIA elzetes llsfoglalst a dupla diffzorok szablyossgval kapcsolatban. A Renault gy vlte, ezzel kihgst kvettek el. A 2.4-es paragrafus ugyanis kimondja, hogy "ha egy csapat jszer koncepcit illetve rendszert dolgoz ki, vagy gy vli, hogy a jelen szablyzat brmelyik pontja homlyos, llsfoglalst krhet az FIA F-1-es Technikai Rszlegtl", s a Renault ezt ktelezettsgknt rtelmezte. Az ICA viszont nem sokat idztt a problmnl, mivel a szvegben a "krhet" kifejezs szerepel, nem pedig az, hogy "kell krnie", teht nyilvn csak egy lehetsgrl van sz. Emellett a Brawn GP s a Toyota azzal rveltek - valljuk be, jogosan - hogy az llsfoglals krsnek elmulasztsa nmagban egybknt sem tenne szablytalann egy autt.

A felperesek mindenestl 7 klnbz ponton tmadtk a hrom dupla diffzoros csapatot, de az ICA egyikben sem adott igazat nekik. Csupn egy ersen elmleti jelleg rszletkrdsben utastotta vissza a Brawn GP rvelst.

s hogy mi a csavar az egszben? Az ICA trgyalsn valjban nem a dupla diffzoros csapatok voltak az alperesek - hanem az FIA. Az vst ugyanis az sportfelgyelik dntsei ellen nyjtottk be, ezrt nekik kellett megvdenik az igazukat a Ferrarival, a Red Bull-lal s a Renault-val szemben. A Brawn GP, a Toyota s a Williams teht nem vdlottknt, hanem az lsen a sportgyi ftitkr Pierre de Coninck, a jogi igazgat Sbastien Bernard, valamint Whiting ltal kpviselt FIA taniknt szerepeltek. Igaz, a Ferrarit, a Red Bullt s a Renault-t is segtettk tank: a McLaren s a BMW. k rsban nyjtottak be a dupla diffzorok szablyossga elleni bizonytkokat, de nem szlaltak fel. Az t fs ICA tagjai a kanadai Pierre Tourigny (vlasztott elnk), a belga Roberti de Winghe, a mltai Guido de Marco, a holland Harry Duijm, valamint az amerikai John J. Cassidy voltak.

Nmi egszsges rosszmjsggal persze mondhatjuk, hogy az FIA mr megint nmagval sakkozott, mert a sajt rendreinek a dntst vdte a sajt gyvdeivel, a sajt brsga eltt, de az ICA trgyalsn szntiszta mszaki vita zajlott. Az ms krds, hogy az eredmnye slyos politikai kvetkezmnyekkel is jrhat, klnsen a FOTA egysgre nzve. Az egszben a legviccesebb, hogy Max Mosley februrban azt mondta: ha az Elzsi Munkacsoport (OWG) tletei nem vlnak be, vagyis idn nem lesz a korbbinl tbb elzs, s a leszort er nem cskken a 2006-os szint 50 szzalkra, az FIA feloszlathatja az ltala ltrehozott testletet. Ht, most ppen az ICA vert egy jabb szget az OWG koporsjba azzal, hogy engedlyezte a leszort ert egyrtelmen nvel dupla diffzorok hasznlatt.

Kt legyet egy csapsra?

 

* * *

A Red Bull Knban aratott, letaglz gyzelme egyltaln nem azt bizonytja, hogy a diffzor-gyet felfjtk. Valjban mindssze azt igazolja, amit mr Melbourne ta tudtunk, vagy legalbbis sejtettnk: a szimpla diffzoros autk kzl a Red Bull a leggyorsabb. Ha az RB5-hz is elkszl a dupla megolds, mindenki felktheti a gatyjt.

A Red Bull ennek ellenre nincs egyrtelmen nyertes helyzetben, mert egyedi, vonrudas hts felfggesztse miatt klnsen sokig (vrhatan legalbb Monacig) fog tartani, amg az autjt talaktjk, s addig fokozatosan teret veszthet a gyorsabban reagl csapatokhoz kpest. Persze a vilgbajnoksgnak messze mg a vge, aggodalomra nincs okuk.

Mert Sanghajban mindenkit lesprtek a plyrl, az nem is vits. A 42 "normlis" (azaz Safety Car nlkli) krbl 34-ben k voltak a leggyorsabbak - Sebastian Vettel 18-szor, Mark Webber 16-szor - s annyira durva tempt diktltak, hogy a msodik Safety Car nlkl a mezny zmt lekrzhettk volna. Vettel rdemi krtlaga 1:55.353 volt, Webber 1:55.795, mikzben mg Jenson Button is csak 1:56.569, Rubens Barrichell pedig 1:56.964.

A Red Bullok (s Toro Rossk) vizes plyn mostanban mindig szokatlanul ersnek tntek, s Vettel ezt knyrtelenl ki is hasznlta - akrcsak Webber, aki a 7-es kanyar kls vn gynyr manverrel rzta le magrl vgleg Buttont. A Brawn GP auti viszont idn elszr sebezhetnek bizonyultak, mert az eszatta aszfalton nem tudtk jl bemelegteni a gumikat. Ez klnsen egyrtelmv vlt az jraindts utn, amikor Vettel egyetlen krben 3.7 msodpercet vert Buttonra. gy tnik, a Brawnnak az a problmja - mr ha ezt a teljestmnynek tkrben tnyleg annak lehet nevezni -, hogy a Mercedes motorjra val ttrs miatt a tervezettnl magasabban kellett bepteni a sebessgvltt, ezrt a felfggeszts ahhoz csatlakoz trapzkarjainak a meredeksge is megvltozott, elnytelenl befolysolva a futmgeometrit.

 
Vettel, Webber s Button krid-grafikonja (nagythat). Vettelnek nem akadt ellenfele, mg Webber szemlyben sem, aki a boxstratgia tern is htrnyba kerlt, mivel a Safety Car mgtt kevesebb benzint tudott megsptolni, mint csapattrsa.

Az zemanyagszinteket figyelembe vve a Q3-ban tovbbra is a Brawnok voltak a leggyorsabbak, de a Red Bullok szraz plyn is fenyegetst jelentettek volna rjuk, hiszen Vettel a Q2-ben, kevs benzinnel csaknem 4 tizedmsodpercet vert Buttonra. Ha nem ered el az es, Vettelk hrom killsos taktikt terveztek, amelyrl gy reztk, bevlhatott volna.

Mikzben a McLaren a j taktiknak s operatv hatkonysgnak ksznheten tovbbra is az autja kpessgein fell teljest, a Ferrari egyre htrbb csszik. Ha egy Felipe Massa mg a Q3-ba sem tud bekerlni, ott nagy a baj, s az elbaltzott stratgik meg a megbzhatsgi gikszerek rtesznek egy jabb lapttal a silny tempra. Habr Massa az esben, akrcsak a tavalyi Monaci Nagydjon, fantasztikusan vezetett - hrom autt is szpen megelztt, kztk Kimi Rikknent, akinl annak ellenre folyamatosan gyorsabb volt, hogy 17 kg-mal tbb benzint cipelt nla -, Stefano Domenicalinak az a kijelentse, miszerint Vettelnl is gyorsabb volt, sntt. Az viszont tny, hogy zemanyag-korrigltan kimagaslan jobb tempt autzott mindenkinl (a 14. krben pldul gy szmolva 3.1 msodpercet vert mg Vettelre is, Hamiltonra 5.1-et, Rikknenre pedig 6.8-at!), s egykillsos taktikjval tnyleg lett volna relis eslye megtartani a 3. helyet, ahonnan egy szoftverhiba miatt esett ki.

Fernando Alonso 2. rajthelye sem volt teljesen szemfnyveszts. Igaz, hogy ssz-vissz 22 kg benzinnel szerezte meg, de a Q3-ban mg ezt figyelembe vve is 2 tizedmsodpercet vert Rikknenre, Hamiltonra pedig fl msodpercet, vagyis gy tnik, a Renault az j, tmeneti diffzorral a Ferrari s a McLaren el kerlt. Ez nyilvn nem akkora dicssg, mint tavaly lett volna, de els lpsnek elmegy.

Izgalmas kis idny lesz ez - az a tny, hogy az eddigi nagydjakat kt olyan csapat nyerte meg, amelynek elzleg egyetlen sajt gyzelme sem volt, mikzben a konstruktri vilgbajnok egy rva pontot sem tudott kicsngetni magbl, mindent elrul.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!