♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Interlagos

Habr a vilgbajnoki rubrikban csak egyetlen nv szmra van hely, a brazliai dntn, amely annyira llegzetelllt volt, hogy szinte minden sz elcspeltnek hat r, valjban kt bajnok szletett. Soha rosszabb idnyzrt! Prhuzamos gyzelmek krnikja...

Nem akarom szuperlatvuszok tmegt aggatni arra, ami a Brazil Nagydjon, ezen a mindent eldnt vgs sszecsapson trtnt, mert mr gyis elhasznltk elttem valamennyi jelzt, s az idny utols pillanatainak izgalmaihoz kpest klnben is egytl egyik mltatlanul faknak tnik az sszes. Egy azonban biztos: mg sohasem volt ennyire megrendten, st, szinte tapinthatan nyilvnval, hogy egy prbajnak csak egyetlen gyztese lehet, mgis olyan verseny volt ez, amelynek a sz valdi rtelmben nem akadtak vesztesei. Interlagos-bl a vilgbajnoki kzdelem mindkt rsztvevje emelt fvel tvozhatott, s ez tbb, sokkal tbb, mint amit a legtbb hasonl sszecsapsrl elmondhatunk.

Amikor Sebastian Vettel a 69. krben megelzte a vizes plyn csszkl Lewis Hamiltont, vilgszerte nzk szzmillii hrdltek fel, s meredtek hitetlenkedve a kpernykre. Abban a pillanatban kimondva vagy kimondatlanul, de alighanem mindannyiukban ugyanaz a krds fogalmazdott meg: lehetsges, hogy Lewis markbl tavaly utn msodszor is kicssszon a biztosnak ltsz vilgbajnoki gyzelem? Vajon ktszer egyms utn el lehet veszteni egy 7 pontos elnyt a dntben? Nem, ez mgiscsak kptelensg...

Veszlyes szm volt m ez a misztikus 7; tulajdonkppen ez hatrozta meg az egsz htvgt, ez osztotta le valamennyi lapot. Ha Lewis s Felipe kztt kisebb a klnbsg, mondjuk egyetlen pont, sem a McLaren, sem a Ferrari nem tehet mst, mint hogy a futamgyzelemre trekszik, s gy az extra tt miatti nagyobb feszltsget leszmtva ugyangy jtszik, mint brmikor mskor. A megtveszten knyelmesnek tn 7 pontos eltrs azonban stratgiailag eleve teljesen ms plyra lltotta a kt csapatot. Nem volt mese, a Ferrarinak tmadnia kellett, a McLarenre viszont nehz dnts vrt: prbljk megnyerni az interlagos-i versenyt, vagy inkbb vdekezsre rendezkedjenek be?

A vlasz nem volt annyira egyrtelm, mint hinnnk. A defenzva elsre taln logikus vlasztsnak tnik, de valjban tbb, fknt pszicholgiai termszet buktatja van, amelyek akkor, az utols hrom krben, kmletlenl meg is mutatkoztak. A legslyosabb problma az, hogy a McLarenhez hasonl csapatoknak, s az olyan versenyzknek, mint Lewis, a vrkben van a tmads; a menekls egyszeren ellenkezik a jellemkkel. s ezek nem res szavak. Ha valaki ahhoz van szokva, hogy minden idegszlval a gyzelemre trekszik, nehezen fog tudni belerzdni a vdekezs ritmusba, s ez a disszonancia alkalmasint inkbb krt okoz, semhogy hasznlna. Korntsem vletlenl tartja gy a npi blcsessg, hogy a legjobb vdekezs a tmads - az F-1-es csapatok is tkletesen tisztban vannak ezzel.

A McLarennl azonban senki nem tudta kiverni a fejbl, hogy idn az llovasok kzl mg csak Lewis nem adott fel versenyt mszaki hiba miatt, s ami ksik, nem mlik, ezrt gy reztk, istenksrts lenne tlfesztenik a hrt. Elvgre mindenki lthatta, hogy mi trtnt Felipvel a Hungaroringen, ahol 10 pont szllt el a levegbe a Ferrari motorjbl kiraml fsttel egytt. Mivel Hamilton ugyanazt a motort volt knytelen hasznlni, mint amelyikkel Knban diadalmaskodott, s Heikki Kovalainen autjban az utbbi kt versenyen rakonctlankodott a Mercedes, radsul Lewis amgy is hajlamos elveszteni a fejt, ha a helyzet hirtelen kilezett vlik (ami zsenge kort ismerve egyltaln nem szgyen), a McLaren arra a kzenfekv kvetkeztetsre jutott, hogy mgiscsak az vatossg lesz a legjobb megolds.

Kis hjn testek a l tloldalra. Sokan eleve gy vltk, s ebben ktsgkvl volt rci, hogy a McLarennek brmi ron, akr irrelisan alacsony zemanyagszinttel is a pole pozciba kellett volna juttatnia Lewis-t, mert onnan rajtolva a legkisebb a kockzat. A rizik mr a msodik rajtsorban is szinte exponencilisan megn. A McLarennl azonban a jelek szerint inkbb a biztos pontokra prbltak trekedni, s noha azzal valsznleg szmoltak, hogy Felipe kiemelkeden j krt fut majd, Lewis benzinmennyisgt a Q3-ban minden bizonnyal az 1-2. rajtkocka megszerzsre lttk be. Vgl mgis gy alakult, hogy 5 ezredmsodperccel kikapott Kimi Rikknentl, s 93 ezredmsodperccel Jarno Trullitl is, de ezek olyan csekly klnbsgek, amelyekkel elre gyakorlatilag kptelensg kalkullni.

A McLarent alighanem az is megtveszthette kiss, hogy a Q2-ben, a nyers temp legkifejezbbnek tartott mrcjben Heikki bizonyult a leggyorsabbnak. A csapatok mindig az idmr msodik etapjnak eredmnyre tmaszkodva prbljk feltrkpezni az erviszonyokat, csakhogy ezttal sszekuszlta a kpet, hogy Felipe (az lmeznybl egyedliknt) a Q2 vgn a boxban maradt, nem vett rszt a hajrban, az ideredmnye ezrt nem tkrzte hven a kpessgeit. A Q3-ban futott kre ezek utn biztosan kellemetlen meglepetsknt rte a McLarent, az igazi fekete leves mgis a semmibl eltn Jarno 2. rajthelye lehetett szmukra; erre senki nem szmtott.

Sebaj, a 4. hellyel mg semmi nem volt veszve (a clban az 5. is elg lesz a vilgbajnoki gyzelemhez, s klnben is, ki gondolta volna, hogy egy McLarennel nem lehet majd elrbb jutni?). Az viszont igenis ltfontossg volt, hogy Lewis a rajtnl, azaz a verseny legkockzatosabb szakaszban, ne ragadtassa magt ngyilkos manverekre, mint Japnban, vagy tavaly itt, Brazliban tette. Biztosak nem lehetnk benne, csak sejthetjk, hogy a McLarennl mr a versenyhtvge eltti napokban igyekeztek a megfelelen visszafogott hozzllsra kondicionlni Lewis-t; alighanem rengetegszer a lelkre ktttk, megprbltk minden lehetsges mdon a fejbe verni, hogy legyen vatos, s ne vllaljon felesleges kockzatokat. Nem a versenyt, hanem a vilgbajnoksgot kellett megnyernie.

gy tnik, a terpia mkdtt, mert Lewis a rajtnl ppolyan higgadtan viselkedett, mint a kvetkez 69 krben. Ez a hozzlls, az, hogy pszichsen gyszlvn benyugtatztk, a vgn mgis majdnem megbosszulta magt. Miutn ugyanis Vettel, immr intermediate gumikon, megelzte t a vratlanul elered es miatt szksgess vl kerkcserket kveten, Lewis szemltomst leblokkolt, s kptelen volt magt elgg felheccelni a tmadshoz. Csodk nincsenek: ha valaki msfl rn keresztl erszakoltan defenzv stlusban vezet, egyik pillanatrl a msikra, hirtelen nem lesz kpes agresszv zemmdba kapcsolni. Ez kt, egymstl teljesen eltr mentlis llapot. Ha nincs eltte a szraz gumikkal kszkd Timo Glock, Lewis bajba kerl, mert Vettelt eslye sem lett volna megelzni. Valjban Timt sem megelzte, hanem inkbb egyszeren elment mellette; ez persze szemernyit sem von le az rdemeibl, de az igazsghoz azrt hozztartozik. Ezen a ponton kicsszott a McLaren kezbl az irnyts. Paradox mdon taln mgis ez a szokatlan higgadtsg, amibe a verseny kzben erszakkal beleringatta magt, biztostotta be Lewis-nak a vb-cmet, mert enlkl nagy lett volna a valsznsge, hogy Vettelt ldzve, minden mindegy alapon megprblkozik az elzssel; elvgre vesztenivalja papron mr nem volt, ha azonban a tmadsi ksrlet kzben kiesik, azzal mgis elbukta volna a legnagyobb ttet. Szerencsjre a McLarennl j rzkkel felismertk, hogy Vettel utolrhetetlen, ezrt idejben kzltk Lewis-szal, hogy Glock mg befoghat.

Az vatossguk azonban mr korbban is tbbszr nveszlyesnek tnt. A verseny elejn Lewis a 4. helyen haladt, de azzal, hogy viszonylag ksn (a 11. krben) hvtk be a boxba szraz plyra val gumikrt, visszaesett a 7-edikre. Nyilvn el akartk kerlni, hogy a mg vizes aszfalton kelljen egyenslyoznia a szraz Bridgestone-okkal, ami persze rthet, de amikor ennyire a vilgbajnoki gyzelmhez felttlenl szksges helyet kicentizve autzott, ez a taktika kockzatot is rejtett magban. Vettel s Fernando Alonso azzal javtottak hrom helyet, azzal elztk meg tbbek kztt Lewis-t is, hogy 2 krrel korbban lecserltk az intereket. Akinek kevesebb a vesztenivalja, persze knnyebben sznja r magt ilyen mersz lpsekre, de akkor mr a McLaren sem engedhette volna meg magnak, hogy htrbb cssszon a rangsorban. Lewis-nak mzlija volt, hogy Trulli a 12. krben lesodrdott a plyrl az 1-es kanyarnl, mert t a Toyota versenytempjt ismerve nehz lett volna erbl megelznie.

A Toyota ugyanis Interlagos-ban, brmilyen meglep, semmivel sem volt lassabb a McLarennl. Nem csupn Jarno 2. rajthelye s Timo 2. leggyorsabb versenykre bizonytja ezt, hanem az a tny is, hogy amikor Hamilton s Glock a 46. s a 65. kr kztt szabadon autztak, az ket elvlaszt klnbsg mindvgig 20-21 msodperc maradt. Lewis egy mtert sem tudott tvolodni Timtl, aki teht korntsem rdemtelenl, nem kizrlag a Toyota gyes taktikai hzsa rvn tallta magt az lmeznyben.

A McLarennl egsz htvgn azt lltottk, hogy csupn az vatossguk miatt tntek a lassabbnak a Ferrarinl, de felteheten nem csak errl volt sz. Nem logikus ugyanis, hogy Heikkit ugyanannyira visszafogtk, mint Lewis-t (elvgre j motort kapott, s nem kzdtt az egyni vb-cmrt, viszont a konstruktri bajnoksgban a csapatnak szksge lett volna a pontjaira), kettejk egymshoz viszonytott teljestmnye mgis nagyjbl az tlagnak megfelelen alakult. Nyilvn nem akartk, hogy Heikki pontokat raboljon Lewis-tl, az azonban valszn, hogy ha a McLarenben sok tartalk maradt, most kzelebb tudott volna kerlni a csapattrshoz. Emellett a McLarennek a rajt eltt leszakad esvel mg bizonyos rtelemben mzlija is volt, hiszen a szablyok szerint megkmlte ket attl, hogy a verseny alatt mindkt tpus, szraz plyra val gumit hasznlniuk kelljen. Noha a Bridgestone az egy vvel ezelttihez kpest idn egy fokkal kemnyebb keverkeket vitt Interlagos-ba, a lggyal a csapatok tbbsgnek gy is meggylt a baja, s Lewis sem titkolta, hogy a verseny vge fel mr kszkdtt a gumikkal - pedig vgig a kzepes, teht kemnyebb keverket hasznlta.

A Toyota dntse, hogy a futam hajrjban, amikor eleredt az es, mindkt autjt kint tartotta a plyn szraz gumikon (senki ms nem tett gy), mg akkor is kifizetdtt, ha Timt az utols krben ketten megelztk. Hiszen elzleg a 7. helyen autzott, vgl azonban hatodikknt intettk le, Jarno pedig 8. volt, s az is maradt. Ennek ellenre ironikus, hogy kzvetve vgl az a Timo Glock segtette a vb-cmhez Lewis-t, aki a monzai incidens ta nem klnsebben akart szvessget tenni neki. A Brazil Nagydj utn szletett sszeeskvs-elmlet szerint Timo szndkosan engedte el Lewis-t, st, mg egy olyan animci is megjelent, amelyen menet kzben vaskos bankjegykteget vesz t tle, ezeknek azonban - leszmtva persze, hogy jzt lehet kacagni rajtuk - nincs sok rtelmk. A versenyzk tbbsge mr a 66. krig bezrlag kiment a boxba intermediate (a Force Indik, a Hondk s Sbastien Bourdais esetben extrm es-) gumikrt, m egszen a 69. krig a szraz plyra val gumikat hasznl Glock Toyotja volt a leggyorsabb aut a plyn. Timo mg az utols eltti krben is csupn 3.4 msodpercet vesztett Lewis-szal szemben, a zuh azonban akkor annyira rkezdett, hogy az utols krben 16.7 msodperccel lelassult nmaghoz kpest. De a szintn szraz gumikat hasznl Trullinl egy hajszllal (69 szzadmsodperccel) gy is gyorsabb volt, s kettejk egymshoz feltnen kzeli ideredmnye azt bizonytja, hogy a szraz gumikbl az adott plyaviszonyok kztt annyit lehetett kihozni. Glock teht nem lasstott le, hogy elengedje Lewis-t.

Az utols krk ideredmnyei
Ltszik, hogy a szraz gumik hogyan lettek egyre lassabbak a Toyotkon

  Gumi 68. kr 69. kr 70. kr 71. kr
Glock Szr 1:18.816 1:18.688 1:28.041 1:44.731
Trulli Szr 1:20.188 1:22.428 1:33.539 1:44.800
Massa Int (boxki) 1:19.848 1:24.871 1:27.721
Alonso Int 1:19.434 1:21.706 1:25.473 1:26.108
Vettel Int 1:19.673 1:23.318 1:25.221 1:25.984
Hamilton Int 1:19.998 1:24.612 :25.567 1:26.126

Kivastagtva azoknak az ideredmnye van, akik az adott krben abszolt leggyorsabbak voltak

Msfell az ember hajlamos gy megtlni az ilyen helyzeteket, mintha a versenyzk a piltaflkbl ugyanazt ltnk, mint a kpernykn. Holott Glock-nak (s, ha mr itt tartunk, Vettelnek), ahogy ezt ksbb el is mondtk, fogalmuk sem volt, hogy pontosan hnyadik helyrt harcolnak, s mindez milyen hatssal lehet a vilgbajnoki kzdelemre; k csak megprbltak minl elrbb vgezni, ahogy brki ms is tette volna a helykben. Ilyen zrzavaros idjrsi krlmnyek kztt, nem tervezett kerkcserk utn, amikor az sem vilgos, hogy ki jrt mr a boxban, s ki nem, bellrl a szoksosnl is nehezebb kibogozni a szlakat. s a csapatuktl a rdin sem bombzzk felesleges informcikkal a piltkat. Ebben a konkrt esetben Glock-kal kzltk, hogy Vettel kzeledik hozz, Hamiltonrl azonban nem is mondtak neki semmit. Nem kellett.

Lewis vgl 6 msodperccel Timo eltt rt clba; akr gy is felfoghatjuk, hogy ennyin mlt a vilgbajnoki gyzelme. Ez azonban aligha lenne mltnyos - a vb sohasem egyetlen futambl ll, s Lewis Interlagos-ban klnben is csak azt tette, amit tennie kellett. Mskor azrt kritizltk, mert tl sokat kockztatott, most teht igazsgtalan lenne amiatt hibztatni, hogy vatos volt.

Michael Schumacherhez hasonlan Lewis is j ton halad afel, hogy flreismerjk, s arrognsnak lltsk be, amikor valjban nem az. A brit sajt agyonsztrolja, a kvlrl rkez tmadsoktl pedig megszllottan vdik, ezrt nehz hiteles kpet kapni a szemlyisgrl. Az ktsgtelen, hogy az aurja nmi elszigeteltsget, vagy inkbb fellemelkedettsget sugroz, s nem igazn vegyl a trsai kz, mintha kiss fellrl nzn ket, deht mostanban minden igazn nagy versenyz ilyen volt. Ugyanezt a lgkrt lehetett rezni Michael krl is, s ez a jelensg, amely tulajdonkppen a hats-ellenhats elvn alapszik, nem klnsebben meglep: aki klnbnek rzi magt a tbbieknl, azt idvel automatikusan ki is kzstik. s igen, a feltnen gyors sikerek nmagukban is mindig visszatetszst keltenek. Az F-1 azonban, ebben Lewis-nak tkletesen igaza van, nem npszersgi verseny.

s ne tegynk gy, mintha a gyzelem rdemtelenl az lbe hullott volna. Lewis mr gyerekkora ta mindent arra az egy lapra tett fel, hogy sikeres legyen az F-1-ben (br a gimi focicsapatban egytt jtszott Ashley Young-gal, aki ma az Aston Villa kzpcsatra, s az edzje azt mondja, simn lehetett volna belle futballista is), de nem csak , hanem a csaldja is rengeteg ldozatot hozott ezrt. Nem voltak tehetsek, mint pldul Ayrton Senna szlei, s ha nem tudjuk, hogy az desapja, Anthony azrt nyergelt t az IT-bizniszbe, s vgl azrt alaptott sajt cget, mert finanszrozni szerette volna Lewis gokartos plyafutst, nem rthetjk meg igazn, hogy mirt van ott vele minden egyes nagydjon. Ez nem egy szimpla apa-fi viszony; nem arrl van sz, hogy Lewis kezt folyamatosan fogni kell. Anthony azta a menedzsere, hogy egy sok vvel ezeltti karcsonyra, miutn Lewis tvirnyts autkkal (a felnttek kztt!) 2. lett a brit bajnoksgban, ezrt a BBC hres gyerekmsorba is meghvtk, vett neki egy gokartot. A szlei mg 2 ves korban elvltak, s mr 12 ves volt, amikor az desanyja, Carmen elengedte Anthonyhoz, mert gy rezte, hogy jobban tudta egyengetni a plyafutst. Nem csekly ldozat; ezt a sikert nem adtk ingyen.

Ahogy nem adtk ingyen a McLarennek sem. A tavalyi kmbotrny utn, azok utn, hogy Mika Hkkinen 1999-es gyzelme ta egyetlen vb-t sem nyertek, a talprallsuk elismersre mlt volt. s lssuk be: azrt vertk meg a Ferrarit, mert csapatknt szervezettebbek voltak, s egyenletesebben teljestettek. Le a kalappal elttk.

 

* * *

Mikzben Lewis szve a torkban dobogott, ahogy Glock Toyotjt ldzte, s vszesen fogytak eltte a mterek, Felipe trelmetlenl vrta, hogy a rdin kzljk vele az eredmnyt. "Nyugi, nyugi!" - mondta a versenymrnke, Rob Smedley. - "Mg le kell csekkolnom Hamiltont." A vgkifejlet drmaisgt mi sem fejezte ki jobban, mint az, hogy abban a pillanatban, amikor tszeltk a clvonalat, a sajt clvonalukat, mindketten vilgbajnoknak rezhettk magukat - de mindig az nevet, aki utoljra nevet. Felipe mr a 3-as kanyarnl tartott, amikor Smedley szlt neki, hogy Lewis megelzte Timt, s ezzel feljtt az 5. helyre. Az versenye is ekkor rt igazn vget; nem akkor, amikor fl perccel korbban leintettk a kocks zszlval. Azzal mg semmi sem dlt el.

Felipe egsz htvgn bmulatosan vezetett, s - amit egy vvel ezeltt szinte senki, de taln mg kt hete is kevesen hittek volna - nagyszeren megbirkzott a nyomssal. Mg Lewis-on, legalbbis a vezetsn, pntektl kezdve megltszott a feszltsg, ahogy el-elfkezte magt itt-ott, egyetlen hibt sem kvetett el, s mesterhrmassal nyert a hazai plyjn. Radsul olyan krlmnyek kztt, amelyekrl mg nemrg is azt mondtuk volna, hogy egyrtelmen Lewis-nak s a McLarennek kedveznek; m most vzen s szrazon egyarnt Felipe volt a leggyorsabb. Az egsz meznybl egyedl tudott 1:13-as krt futni, de a msodik boxkillsa eltt, a 34-37. krben zsinrban ngyszer is. Vettel ugyan a verseny kt szakaszban is feltnen kzel kerlt hozz, s gy tnt, mintha ldzn, ez azonban csupn csalka ltszat volt, mert abbl addott, hogy a Toro Rosso elszr 11, majd 20 krrel kevesebbre val benzint cipelt, mint a Ferrari. Felipt mg a verseny vgn elered es sem tudta gy megzavarni, ahogy pldul tavaly, a Nrburgringen; a 69. krben, amikor mg a szraz gumikon krz Glock volt a leggyorsabb, intereken egyedl volt kpes 1:20 al szortani a kridt.

Noha szemlyesen neki is voltak olyan hibi az idny sorn, amelyekrt vgl nagy rat kellett fizetnie, ktsgtelen, hogy a Ferrari tbb pontot bukott el Felipnek, mint a McLaren Lewis-nak. Ha egsz vben olyan szervezetten dolgoztak volna, ahogy Interlagos-ban, alighanem senkinek nem lett volna eslye ellenk, mert sszessgben az autjuk tnt a leggyorsabbnak; ebbl azonban mr csak az utlagos tanulsgokat vonhatjk le.

Brazliban megint azzal a gyilkos precizitssal dolgoztak, amit a Schumacher-korszakban megszokhattunk tlk. Mr az is feltn volt, hogy az idmrn milyen magabiztosan, kapkods nlkl menedzseltk Massa kreit: a Q1-ben s a Q3-ban mindig egy fzissal a tbbiek, azaz a nagy hajr eltt kldtk ki t, ami persze a plyaviszonyok szempontjbl nem volt optimlis, viszont cserbe elkerlte a potencilisan veszlyes forgalmi dugt. A Q2 vgn pedig nem szerepeltettk a msodik rohamban, amivel megsproltak neki egy garnitra lgy keverk gumit - jllehet, erre vgl nem volt szksge, ha msnap nem esik az es, hasznos lehetett volna.

s a Ferrari stratgi ezttal a versenyen is nagyon sznl voltak. Knnyen megeshetett volna, hogy a merszen taktikz Alonso vagy Vettel befrkzik eljk; mindketten hrom helyet javtottak azzal, hogy mr a 9. krben kimentek a boxba szraz plyra val gumikrt (A Toro Rosso nagy hzsa az volt, hogy alig pumplt benzint Seb autjba, ezrt 2.2 msodperccel kevesebb idt kellett tltenie a boxban, mint pldul Lewis-nak), s noha a tbbsg a 11. krben cserlte le az intereket, Felipe a 10-edikben tett gy - pontosan akkor, amikor gyorsabbak lettek a szraz gumik. s a verseny vgn, a msodik esnl, sokan azt hittk, hogy Felipe elbukta a gyzelmet, amirt nem hvtk ki interekrt a boxba a tbbiekkel egytt - holott a Ferrari preczen kiszmolta, hogy gy is megtarthatja a vezetst, radsul nyer egy plusz krt, htha mgiscsak elll az es. Ebben a kilezett helyzetben, amikor nem hibzhattak, sem Felipnek, sem a munkatrsainak nem remegett meg a keze.

Felipe viselkedse a verseny utn, az a mltsg, az az szinte s szemmel lthat, mgis frfias megrendltsg, amivel a veresget fogadta, mg a Ferrarival hagyomnyosan kevss szimpatizl brit jsgrk krben is sok hvet szerzett neki. Taln ppen az egyikk foglalta ssze a legfrappnsabban ezt a drmai vgjtkot, amikor azt rta: "Aki ezek utn nem tartja bajnoknak Felipe Masst is, az egsz egyszeren bolond."

s ez nem pusztn kegyes hazugsg: Interlagos-ban mgiscsak kt gyztes avattak. Szebben nem is lehetett volna megkoronzni ezt kprzatos vet...

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!