♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Silverstone

A vilgrt sem akarom a mai fiatalok erklcsein merengve visszasrni a rgi szp idket, de annyit azrt, legalbb zrjelben, hadd szabadjon megjegyeznem, hogy ha gy folytatjuk, hamarosan mr az Europa Nagydjat is a Jupiter azonos nev holdjn rendezik meg. Igen, pontosan gy, rvid o-val.

Fogalmam sincs, mi a baj Silverstone-nal. Sohasem fogom elfelejteni, hogy szinte kereken nyolc vvel ezeltt, amikor elszr ott jrtam, milyen felemel lmny volt elbandukolni a plya bejrathoz. A bksen legelsz tehenek kztt. A gazdk birtokait elvlaszt sorompk alatt tbjva. Htulrl, a falu fell. Miutn nyugodtan elmajszoltam a hzinni ltal reggeli gyannt elm tolt ham&eggs-et a ktelez babprvel meg a tbbivel. A finoman szemerkl esben. A tcsk kztt szlalomozva. Rendben, nem tagadom, egy gumicsizma elkelt volna. Na s? me, a hres british countryside a maga teljes valjban; ha a Woodcote fell nhanapjn ide is hallatszik a motorhang, olyan, mintha valahonnan egy msik vilgbl, fnyvekkel tvolabbrl szrdne t illkonyan. A szfrk zenje. Hiba no, ez a vilg a tehenek, a birkk meg a sznyogok. Vidki idill. Welcome to Silverstone.

A 2002-es verseny utn, amit kis hjn teljesen elmosott az es, s a krnyk szebb napokat ltott bekttjai mentn Londonig vitte a gigantikus dugban rekedtek klti szitkait a szl, mert az aszfaltot hrbl sem ismer parkolk a fld s a vz selemi reakcija rvn egyetlen, risi dagonyv vltoztak, Bernie Ecclestone nem hiba nevezte "falusi vsrnak" a Brit Nagydjat. Silverstone ktsgkvl nem metropolisz, de aki valamifle rejtett adottsg folytn kpes kibogozni a brit kzthlzat mvszien kusza szvevnyt, akr mg Northamptonba is hamar eljuthat onnan. s a gnyoldst (grem, csak egy pillanatra) flretve van ennek a falucsknak egy nem elhanyagolhat, noha elismerem, az F-1 kozmoszban mind jelentktelenebb szikkad elnye: egy trhet versenyplya. Mr ha valaki mg emlkszik r, hogy ez mi az rdgt is jelent.

Azt a mesterien, kitn stlusrzkkel ppen erre a htvgre idztett hrt, amely szerint a Brit Nagydj 2010-tl az Ayrton Senna 15 vvel ezeltti pards motorcsnak-produkcijrl hres Donington Parkba kltzik, ktflekppen lehetett fogadni: rmmel, hogy a Brit Nagydj, lm, mgiscsak megmeneklt, vagy bosszankodva, hogy a francba, ht Silverstone-t mgiscsak elvesztjk.

n erre a hnapra sajnos mr kirltem magamat, a keretem lemerlt, gyhogy most hadd bosszankodjak egy kicsit. Mert Silverstone infrastruktrja korntsem annyira csapnival m. A paddock terlete a sk krnyknek ksznheten tgas, a plya pletei, jllehet, rgiek, azrt nem dledeznek sebtben sszerittyentett, patakparti vlyogviskknt (ltni rosszabbakat is mshol), s mgiscsak ez az autsport Szilikon-vlgye, ahol az F-1-es csapatok kb fele tengeti szerny htkznapjait. Mindig is tl tltsznak tartottam azt az rgyet, hogy Bernie az elmarad feljtsok miatt szeretn mshov vinni a versenyt.

Ejnye, azrt mi sem ma jttnk m le a gumifalrl. Tudjuk, hogy pnz beszl, motor khg. Tudunk mindent. Egyvalamit kivve: hol vagyunk ebben a kpletben mi, a kznsg, akik vgs soron fizetnk az egsz hbelevancrt?

Manapsg mr alighanem a hlye is megrti, hogy az F-1 zlet, teht nincs azzal semmi baj, hogy zleti alapon mkdik. Ha valaki tbbet knl a rendezsi jogokrt, ht tessk, vigye. De azrt a vtelron tl taln mrlegelni kellene nhny egyb szempontot is. Pldul azt a cseklysget, hogy az adott plya alkalmas-e egyltaln versenyzsre.

Sajnos ers a gyanm, hogy ez az egsz problma eredenden az rks bnbak, a tv elterjedsre vezethet vissza. Akkoriban, amikor a tv mg nem ltezett, vagy legalbbis nem kzvettette a futamokat, a kznsg fknt a helysznre kiltogat nzkbl llt, akik szmra muszj volt elfogadhat szolgltatsokat nyjtani, mert klnben oda se mentek. s knnyen meg lehetett szmolni, hogy mennyien vannak. Ennyi jegy kelt el, teht ennyien jttek el, plusz t szzalk belgott a kertsen t, a csomagtartban vagy ejternyvel az j leple alatt. Ksz. De mi a helyzet ma? A nzettsgi adatok szerint vilgszerte gy szzmillian reszketik vgig a nagydjakat a tv eltt, az az egy-ktszzezer ipse teht, aki a plya mellett porosodik, a kutyt sem rdekli. Nem nagysgrend. Nem zlet.

Igen m, csakhogy akad ezzel egy kis bibi. Egyrszt a tvs nzettsg mrse korntsem egzakt, hogy ne mondjam, okkult tudomny, s brmit lltsanak is a statisztikusok, kis valsznsggel ugyan, de brmekkora lehet a hiba. Mg ha meg is feledkeznk arrl, hogy a mdszer egy relatve szk, mrberendezssel elltott csoport tvzsi szoksait vetti ki (elvileg persze matematikailag korrekt mdon) a teljes sokasgra, semmikppen nem veszi szmtsba a Jzsi bcsit, aki bekapcsolva felejtette a tvjt, mieltt dlnglve elkerekezett a sarki italmrsbe, meg a Nncsi nnit, aki a vasrnapi rntott csirkt emsztve bksen elszundtott a monoton motorhang hatsra. A szzmilliban k is benne vannak, de gynk legyen a talpn, aki elad nekik tven liter V-Power Racinget, egy garnitra Bridgestone tli gumit, vagy az ING legjabb biztostsi konstrukcijt. Egy veg Johnnie Walkert, azt taln.

Msrszt az a baj, hogy ez a szzmilli lltlagos nz messze nem annyira valsgos, mint az a nhny szzezer, akik hs-vr valjukban kimennek a versenyekre. Az F-1 politikja mgis az gynevezett "tlagos nz" nehezen megfoghat ignyein alapszik. Azon, hogy t nem rdeklik az olyan egzotikus fejlesztsek, mint a pneumatikus szelepvezrls vagy az ultragyors kapcsols sebessgvlt; azon, hogy a tv eltt lve teljesen mindegy neki, hogy amit lt, az Silverstone-ban vagy Doningtonban trtnik.

rthet ez a logika, ht persze, de potencilisan nagyon veszlyes. Mert az F-1 kznsgnek magjt mgiscsak az az rt kisebbsg alkotja, amely valban a sportot szereti ebben a sportban - a gyors autkat, a kiemelked versenyzi teljestmnyeket, az sszehangolt csapatmunkt, az ultramodern technolgit -, s vgs soron k kpesek felkelteni irnta a tbbiek rdekldst is. Az emberek zme nem gy szereti meg az F-1-et, hogy vletlenl odakapcsol a tvirnytval, amikor ppen az megy a tvben, hanem gy, hogy a sport irnt mr rajong bartai megfertzik. Ehhez azonban szksg van valdi rajongkra - taln nem rtana, ha mr rjuk is gondolna valaki. Legalbb nha.

Naiv vagyok? Ok, akkor beszljk az zletrl! Nagyon szpen hangzik, hogy Doningtont, amely egybknt Silverstone-nl sokkal rosszabb llapotban van, a kvetkez t vben feljtjk. Csakhogy a 100 milli font (30 millird forint!), amit erre sznnak, pontosan annyira valsgos, mint az a dugipnz, amit hromves korom ta gyjtgetek a miniatr, srga kutyahzat formz bdogperselyemben, oldaln a liheg kutyval, hogy majd ebbl veszek magamnak egy Ferrari Testarosst. (Most mr inkbb egy 575M-et vennk, de ks bnat.) Donington mgtt ugyanis, kretik megkapaszkodni, nem ll m egy pnzes amerikai nagybcsi, aki dmperrel hordja a dollrokat a plya mell, hanem valamilyen, egyelre kiss homlyos konstrukcij ktvnyekkel szeretnk elteremteni a rncfelvarrs fedezett. Sebaj, Hermann Tilkt nemrgiben meghvtk egy plyabejrssal egybekttt teadlutnra, gyhogy nagy baj mr nem rheti ket.

Bernie persze semmikppen nem bukhat az gyn. A promteri szerzds megktsnl ltalban elre kri az els kt vre szl jogdjakat, azaz mintegy 50 milli dollrt, teht biztostva van; ha Donington bmulatra mltan vllalkoz kedv tulajdonosa netn belebukik a projektbe, az F-1 s Silverstone sr knnyek kztt ismt egymsra tallhat, s mindenki jl jr. Majdnem. Azrt idnknt megfordul az ember fejben, hogy taln nem rtana a rendezk szmra is rentbiliss tenni versenyeket; a 25 milli dollr krli ves jogdjak miatt a nagydjak jelenleg leginkbb csak nemzetgazdasgi szinten kifizetdek, s nem minden orszg kormnya hajland llni a promter vesztesgeit. Nem beszlve arrl, hogy rnk mr, fjdalom, megint nem gondol senki: ha magasabb a jogdj, tetemesebb a vesztesg, ami a nzk szmra nyjtott szolgltatsokon fog tkrzdni, mivel mson egyszeren nem tkrzdhet. A motorhome-ok all mgsem lehet elhordani a kkockkat.

Eredenden nem vagyok konzervatv. Estnknt nem tusolok paszomnyos mentben, s nem akarom a mai fiatalok erklcsein merengve visszasrni a hajdani szp idket. Attl, hogy valami rgi, mg nem felttlenl j, s nem felttlenl jobb az jnl sem, ezt n pontosan tudom. De Silverstone-t elssorban nem azrt kellene megtartani, mert rgi - nem a legels F-1-es nagydj emlke miatt; nem Keke Rosberg 1985-s, 259 km/rs kre miatt; nem a csapatok kzeli fhadiszllsa miatt -, hanem azrt, mert egyszeren j. s ha a vadkapitalizmus szellemben htat fordtunk mindennek, ami don, s amiben ebben a pillanatban taln nincs annyi pnz, mint az jban, elbb-utbb zskutcba jutunk, ez a fejlds ugyanis rkre semmikppen nem lehet fenntarthat. Ezt diktlja a logika; ezt diktlja a jzan sz. s akkor, ha mr krbertnk az egsz glbuszon, ha mr a legutols olyan llamot is kiszipolyoztuk, amelynek kormnya az orszgimzs oltrn hajland volt felldozni azokat a bizonyos dollrmillikat, majd Bernie is mehet a Jupiter holdjra megrendezni az Europa Nagydjat.

 

* * *

A Brit Nagydjon folytatdott az az idn lassan mr megszokott vl trend, hogy a vilgbajnoksg aktulis llovasa gyenglkedett, a vetlytrsai szmra lehetv tve a felzrkzst. Szrakoztatbb forgatknyvet ki sem lehetne tallni.

Miutn Montrealban nem vette szre a piros jelzst, Magny-Cours-ban pedig egy elsietett, bntetst rdeml elzst kveten csak a 10. helyen rt clba, Lewis Hamilton Silverstone-ban ppen olyan teljestmnyt nyjtott, mint amilyet vrtak tle - st, mg annl is jobbat. A McLarennl sem titkoljk, hogy Lewison az elmlt idszakban risi volt a nyoms, s a msodik v ebbl a szempontbl egybknt is nehezebb az elsnl, de a brit versenyz ezen a vasrnap dlutnon szenzcis gyzelmet aratott. Alighanem egyetrthetnk vele abban, hogy a legfnyesebbet eddigi plyafutsa sorn.

Persze ktsgtelen, hogy az idjrs, idn immr nem elszr, ismt a McLaren prtjt fogta. A helyzet azonban klnbztt a Monacitl. Ott tbb-kevsb a vletlenen (s Lewis stratgiai szempontbl szerencss kicsszsn) mlt, hogy az irnyts kicsszott a Ferrari kezbl, itt viszont egyrtelmen k hibztak, mikzben a McLaren tkletes munkt vgzett az idjrsjelentsek rtelmezsvel, s gy vgl magval a boxtaktikval is.

Most mr senki eltt nem titok, hogy a Brit Nagydj alapveten a 21. krben dlt el, amikor Kimi Rikknen s Lewis egyszerre lltak ki a boxba. Az es ekkor mr elllt, az aszfalt egyre kevsb volt nedves, ezrt teljesen logikusnak tnt az tlet, hogy a kopott intermediate gumikat fent hagyjk az autkon. Ezek a felszrad plyn egyrtelmen gyorsabbak lettek volna az j intereknl, amelyek viszont cserbe akkor kerltek volna elnybe, ha jra elered az es, mivel mlyebb barzdik rvn rtelemszeren tbb vizet tudnak kiszortani.

 
A hrom dobogs krid-grafikonja. Jl leolvashat rla az idjrs alakulsa: durvn a 22. krig fokozatosan felszradt a plya, akkor elkezdett szemerklni az es, majd 34. kr tjkn ersebben is rkezdett. Vgl a 44. krben ismt albbhagyott. Ltszik az is, hogy Barrichello (a 35. krtl extrm esgumikon), amint az vrhat, ppen ebben az idszakban volt gyorsabb az intereseknl.

A kzdelem ezen a ponton igazi fej-vagy-rs jtkk fajult. Akrhogy is dntttek a csapatok, nem lehettek biztosak benne, hogy igazuk lesz; a meteorolgiai jelentsek bizonytalanok voltak. Ha az es nem kezd r jra, most alighanem a Ferrarit nnepelnnk, s a McLarent krhoztatnnk egy stratgiai baklvs miatt, ennek azonban semmi jelentsge nincs, a helyzet ugyanis az, hogy szinte kzvetlenl Kimi s Lewis boxkillsa utn megrkezett a zuh.

A Ferrari szmra ekkor lnyegben elszott a haj, legalbbis Lewis McLarenje mindenkppen, a dobogra azonban mg maradt volna eslye Kiminek, ha a csapata idben reagl. m annak ellenre, hogy Lewis 5-7 msodpercet vert r krnknt, kint hagytk a plyn, szenvedni a kopott intereken - ez volt a msodik hiba, amit elkvettek. Hogy mirt? Azrt, mert 1) ha pnikszeren behvjk a boxba Kimit, s esetleg mgis elll az es, dupln kibabrlnak vele, s 2) ha mr gy alakult, meg akartk vrni, amg Kimi az "egykillsos ablakba" r, azaz eljut odig, hogy az autjt a verseny vgig fel lehet tankolni. Ez a gondolatmenet logikusan hangzott, csak ppen ersen filozfiai jellege volt: tudniillik nem vett tudomst a tnyekrl, konkrtan arrl, hogy mire a 30. krben behvtk Kimit a boxba, 42 msodpercet vesztett Lewis-szal szemben, radsul Heikki Kovalainen s Nick Heidfed is megelzte t. Tz kr leforgsa alatt. Remnytelen. Msok, gy a Renault s a Red Bull is elkvettk azt a hibt, hogy elszr nem cserltek kereket, de k korbban kapcsoltak, s Fernando Alonst legalbb mr a 26., Mark Webbert pedig a 28. krben visszahvtk a boxba j interekrt. Az autikat is fel tudtk tankolni naftval a clig. Ilyen krlmnyek kztt minden egyes kr szmt; ha pldul a 30. helyett a 26. krben kimegy a boxba, Kimi nem 42, hanem csak 21 msodpercet veszt. Azrt ez sem mindegy.

A meteorolgia rendkvl bonyolult tudomny, az idjrs pontos elrejelzsnek nem csupn gyakorlati, hanem elmleti (matematikai) korltai is vannak. A felhrendszerrl kszlt mholdfelvtelek a laikus szmra olyanok, akr az orvosi ultrahang kpe, vagy a Rorschach-teszt - egy st macskt ppgy beljk lehet ltni, mint egy tintapact. Mgis tny, hogy egyes csapatoknak sikerlt helyesen olvasniuk a mholdkpbl (amire persze statisztikailag is j esly volt), mg msoknak nem, s innentl kezdve minden egyb puszta kifogs. Az F-1-es istllk mr kt ve nem vihetnek sajt meteorolgiai llomst a nagydjakra, mindannyian a Mteo France ltal szolgltatott adatokra tmaszkodnak, ez azonban egyltaln nem jelenti azt, hogy ne dolgozhatna nluk valaki, aki jl kpzett mholdkp-olvas. Persze nem kizrt, hogy dolgozik; elvgre is tvedhet.

Ami a Ferrari szemszgbl nzve stratgiai hiba, az Kimibl szimpla balszerencse volt. Ekpeszt, hogy az g is hzza mostanban: a monaci rajtrcson gond volt az egyik kerekvel, Montrealban a gyzelemre eslyesen szanltk a versenybl, mg Magny-Cours-ban a bizarr mdon leszakad kipufog szmzte t a 2. helyre. s most, Silverstone-ban, jtt ez az elrontott boxtaktika. Pedig miutn a 10. krben elment a hibz Kovalainen mellett, a felszrad plyn rohamlptekkel kzeledett Lewis-hoz, 11 kr alatt 6.098-rl 0.932 msodpercre faragva le a htrnyt - ha azonos gumikon maradnak, tzijtkra szmthattunk volna kettejk kztt.

Annl is inkbb, hogy a boxban nem csupn a gumivlaszts, hanem az zemanyagszintek tern is a McLaren volt az gyesebb. Lewis autjt ugyanis fl msodperccel tovbb tankoltk, mint Kimit, amibl tlve az msodik etapja grkezett hosszabbnak, mgis maradt ell. Kiminek teht, mg ha egyforma gumikon maradnak is, valsznleg a plyn kellett volna megelznie Lewis-t.

Aki ezutn szenzcisan, fldntli rzkkel vezetett. Valjban az a vicc, hogy a 26. krtl kezdve, amikor az es komolyabban rkezdett, meglep mdon egyetlen egy krben sem volt a leggyorsabb (na j: kivve a legutolst, amit rajta kvl csupn ketten teljestettek), mgis folyamatosan nvelte az elnyt. Ez gy vlt lehetsgess, hogy a tbbiekhez kpest egyenletes tempban haladt, mikzben msok ingadozbb teljestmny mutattak: hol Nick Heidfeld, hol Robert Kubica, hol Rubens Barrichello, hol Jarno Trulli futott jobb krket nla, de a kzvetlen ldzi gy is fokozatosan lemaradtak.

Ez mg arra az idszakra vonatkozik, amikor mindenki intermediate gumikat hasznlt. A 35. krben, azaz teljesen egyszerre, ten is kihajtottak a boxba az extrm esgumikrt: Nico Rosberg, Kazuki Nakajima, Sbastien Bourdais, Jenson Button s a mr emltett Barrichello. Az egsz verseny alatt csak k prbltk ki ezt az abroncstpust, s hamar kiderlt, hogy j lra tettek - Barrichello pldul 1:41-es krket futott vele, mikzben az interekkel kszkd Trulli 1:51-est, Massa s Kubica 1:53-ast, Alonso s Hamilton pedig 1:54-est. (Az extrm esgumikon egybknt Button diktlta a legbrutlisabb iramot: a 37. s 38. krben 1:37-es illetve 1:38-as krket teljestett, holott ekkortjt a leggyorsabbak is csak 1:41 felett tudtak autzni. Ez a lassan jrj, tovbb rsz tipikus esete volt; Jenson ugyanis egy krrel ezutn a plya szln vgezte.)

 
Annak az t versenyznek a krid-grafikonja, akik extrm esgumikat hasznltak. Abban a kt krben, amg a plyn tudott maradni, Jenson Button mindenkinl nagysgrendekkel gyorsabb volt.

Amikor aztn a plya a zpor ellltval ismt elkezdett felszradni, az interesek kzl gyakran ismt Lewis lett a legmagabiztosabb, ha nem is mindig a leggyorsabb. Nem volt knny dolga, mert a sisakrostlynak a jobb oldala llandan beprsodott, ezrt a Becketts fel tartva llandan nyitogatnia kellett, hogy beengedjen al egy kis levegt. Egyszer elfkezte magt a Brooklandsnl (ott, ahol a Q3-ban teljestett msodik mrt krben is), egyszer lesodrdott a plyrl a legcsszsabb kanyarban, az Abbey-nl, ezek azonban emltsre sem mlt incidensek voltak ahhoz kpest, hogy a tbbiek, Felipe Massval az len, milyen kalandokat ltek t.

Lewis teht visszatornzta magt a tabella lre, s a kzdelem kiegyenltettsgrl mindent elrul, hogy Kiminek is ugyanannyi pontja van, mint neki, holott az elmlt ngy futambl egyetlen egy sem alakult igazn jl szmra. Ha ez gy megy tovbb, drzslhetjk a keznket - a vilgbajnoksg mg sokig nyitott marad. Annl is inkbb, hogy gy tnik, miutn Magny-Cours-ban a Ferrari tett szert elnyre, azta a McLaren lpett eljk a fegyverkezsi versenyben.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!