♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Monaco

Amikor valami flresiklik, s megbontja a plyaversenyzs monotonnak tn ciklikussgt, a tehetsg vgre tst a rutinon. Kimi Rikknen szomor vget rt mutatvnya, a McLaren villmgyors vlsgkezelse Monacban is kesen tanskodtak errl.

 

Amikor egy nyruti, bgyadt vasrnap dlutnon jtkony tompasgba szenderlk a plyn bdult szi lgyknt, elviselhetetlen monotonitssal krbe-krbe zmmg autk ltvnytl, nha azt lmodom, hogy nem is olyan nehz jtk ez. Mrmint a versenyzs. Na j, taln kellene gyrnom r egy keveset vacsora eltt a szobabiciklimmel, de ha lenyomnk nhny menetet valamelyik szimultoron, meg kapnk egy kis gyakorlsi lehetsget lesben, biztosan meg tudnm tanulni. Ez is csak olyan, akr a zongorzs, nem? Nem kell hozz ms, mint a megfelel sorrendben nyomogatni a billentyket, oszt ksz.

Ht persze. Az embernek mindaddig megvan ez a kellemes illzija, amg azt ltja, hogy a plyn nem trtnik semmi rendkvli, s a versenyzk rutinszeren tekergetik a kormnyt meg nyomkodjk a pedlokat, az autk engedelmesen tartjk az veket. Elemes perpetuum mobile az rasztalon; nincs unalmasabb, mint amikor valami tkletes egyhangsggal ciklikus mozgst vgez. Krbe-krbe, le-fl, jobbra balra. Mg elnzni is fraszt. Mindenki tudja, hogy valjban ebben van a mvszet - az igazi plyaversenyzk attl igazi plyaversenyzk, hogy minden egyes krben kpesek minden egyes kanyart pontosan reproduklni -, mgis: ami ismtld, az tanulhat.

A tehetsg, a felkszltsg s a profizmus mindig a vratlan helyzetekben mutatkozik meg, amikor az ember nmagra s az rzkeire van utalva, mert nincs sablon, amit kvethetne. Az olyan esetek, mint Felipe Massa kicsszsa, Kimi Rikknen llegzetelllt egyenslyozsa a sikn fktvjn, vagy a McLaren stratginak villmgyors reakcija Lewis Hamilton defektjre, pillanatok alatt rbresztenek, hogy hiba is klimproznk azon a fekete-fehr klaviatrn. Inkbb hagyom is a fenbe.

De komolyan: n is borzasztan sajnlom Adrian Sutilt, aki vitathatatlanul szenzcisan teljestett a Monaci Nagydjon, mgis azt krem, hogy egy pillanatra vonatkoztassunk el az t rt szerencstlensgtl, s koncentrljunk Kimi mozdulataira. Ha sikerl elkpzelnnk, mintha Sutil Force Indija ott sem lett volna, az egyik legszebb jelenet bonatkozik ki elttnk, ami a gyorsasgi autsportban elkpzelhet: egy formaaut 250 km/ra krli tempban riszlja magt, s hiba hisszk, hogy a kvetkez pillanatban a falnak csapdik, valahogy mgis irnyban marad.

Civil sszel felmrni sem lehet, hogy ez milyen hihetetlen egyenslyrzket kvetel a versenyztl. Rhejesnek tnik, hogy egy hibt magasztalok? No problem: menjnk el szpen egy vezetsi trningre, mondjuk a Hungaroring tanplyjn, s prbljuk ki a rntpadot, amely szndkosan megdobja az autnk fart, hogy ellenkormnyoznunk kelljen. Mindezt persze circa 30 kilomter/rs tempnl. Megvan? Ok, akkor prbljuk meg elkpzelni ugyanezt 250-nl, gy, hogy msfl mterrl egy vdkorlt vr minket vigyorogva, s a kzti autknl sokkal kzvetlenebb tttelezs, no meg a temp a legaprbb kormnymozdulatot is brutlisan felersti. Elkpeszt, hogy Kimi kpes volt korriglni, miutn a Ferrarijt az alagt utni fktv elejn megdobta az a bucka; ngyszer ellenkormnyzott sikeresen, s ha Sutil nincs eltte, a sikn levgsval br, de a megszta volna tkzs nlkl. David Coulthard egy nappal korbban, a Q2 vgn ugyanazzal a buckval kttt kellemetlenl kzeli ismeretsget - az eredmnyre, azt hiszem, mindannyian emlksznk.

Massa kicsszsa a Ste. Devote-ban nem volt ekkora vezetstechnikai bravr, ellenben risi llekjelenltet ignyelt. Nem az volt a nagy szm, hogy kiengedte az autjt a buktrbe, mert ezt minden versenyz megtanulja, s tbb-kevsb sikerrel alkalmazza is, hanem az, hogy milyen gyorsan visszatrt onnan: olyan kis helyen, radsul stresszhelyzetben megfordtani az autt, s mindezt egy pillanat alatt, csak hideg fejjel lehet. A vesztesg minimalizlsa olyasvalami, amire kvetkezetesen csupn a legnagyobbak kpesek. Michael Schumacher pldul utolrhetetlen volt abban, hogy ha hibzott - mrpedig, mint mindenki, is hibzott -, azt tbbnyire a lehet legenyhbben megssza. Olyan hibkat, amilyet Felipe a Ste. Devote-ban, is rengeteget elkvetett (pldul konkrtan ugyanabban a kanyarban), ltalban mgis versenyben maradt, mivel gyesen reaglt. A legnagyobb kihvs ilyenkor az, hogy egy hiba utn az ember ne vesztse el az nbizalmt, s ne essen szt mentlisan - Felipnek ez, legalbbis most, sikerlt.

s akkor arrl mg nem is beszltnk, amikor valaki kifejezetten elnyt tud kovcsolni egy hibbl, ahogy a McLaren tette, miutn Hamilton a Monaci Nagydj 6. krben a korltnak koccant, s jobb hts defektet kapott. Gondoljunk bele: a csapatnak nagyjbl fl perce volt r, hogy a stratgk kitalljk, hny krre elg benzint tankoljanak Lewis autjba, az zemanyag-utntlt kezeli belltsk a kvnt mennyisget, s a szerelk felkszljenek a boxkillsra. Pnikszer kapkods nlkl. Ez egyszerre kvetel improvizcit s a vgletekig begyakorolt rutint; elkpeszt, hogy a McLarennl pontosan rreztek arra a stratgira, amely vgl helyesnek bizonyult. Szerencse? Ihlet? Mindkett, ht hogyne; de tehetsg nlkl, pusztn tanulssal erre a szintre nem lehet eljutni.

 

* * *

Es ide vagy oda, a Monaci Nagydj szvete annyiban ksrtetiesen emlkeztetett a kt httel ezeltti isztambuli versenyre, hogy a McLaren az ellenfeleihez kpest ezttal is kibillent a stratgiai szinkronbl, s gy az lcsapatok nyers tempjra ismt nem derlt fny. Az idmrn a Ferrari volt a gyorsabb, a futamon Lewis Hamilton nyert, ezrt aztn ezen a htvgn sem lettnk okosabbak azzal kapcsolatban, hogy a kt vilgbajnoki rivlis kztt Barcelona ta valban cskkent-e a klnbsg, amint azt a McLarennl lltjk. A bizonytalansg persze, ezt valsznleg mondanom sem kell, jt tesz a kzdelemnek.

Ahogy az ess versenyeket ltalban, a felletes szemll szmra a klnfle incidensek s az erviszonyok dinamikus vltozsa tettk az elmlt hnapok taln legizgalmasabb viadalv a Monaci Nagydjat, a szakrt szem azonban leginkbb jfent a httrben zajl, hihetetlenl kilezett stratgiai jtszmt tallta gynyrkdtetnek. Habr ez nem lesz egyszer kihvs, az albbiakban megksreljk kibogozni a els pillantsra remnytelenl kusznak tn szlakat, s egyben vlaszt adunk arra a krdsre is, hogy vajon vasrnap, ha kiszrjk a vletlen tnyezket, ki volt a leggyorsabb valjban. Lewis Hamilton? Felipe Massa? Robert Kubica? Netn a felvezet kr rajtjnl egy elektronikai hiba miatt lefullad Heikki Kovalainen, vagy az nmaghoz kpest mltatlanul csetl-botl Kimi Rikknen?

Stratgiai szempontbl a verseny dnt mozzanata az volt, amikor Hamilton a 6. krben a Tabac falnak koccant, s ki kellett mennie a boxba, ahol a McLaren villmgyorsan reaglva alaposan feltankolta az autjt. Lewis ezzel nem csupn Feliptl s Roberttl eltr ciklusba kerlt, de meglep mdon taktikai knyszerplyra lltotta a Ferrarit is, ami dntnek bizonyult a vgeredmny szempontjbl - jllehet, ehhez a McLaren stratgiavltsa mellett szksg volt a David Coulthard s Sbastien Bourdais balesete miatt a 8. krben megjelen Safety Car-ra is.

A Ferrarinl minden bizonnyal mr ennyire korn, azaz a 8-9. kr tjn tudatban voltak, hogy baj van. Hogy mirt? Azrt, mert nyilvn lemrtk, hogy nagyjbl mennyi benzint tltttek Hamilton McLarenjbe, s ebbl hozzvetleg ki tudtk szmolni a msodik boxkillsnak a vrhat idpontjt. Lewis a vizes aszfalton hamar sztszakad meznyben mindssze hrom helyet vesztett a bakijval, azaz vissza tudott llni tdiknek a sorban, mieltt azonban a Safety Car-t a plyra kldtk, a 7. kr vgn mr gy is 32.596 msodpercre rgott a htrnya Massval szemben. A Ferrari szmra ez a klnbsg is csak flig-meddig tnhetetett megnyugtatnak, a fenti okokbl ugyanis tisztban voltak vele, hogy Lewis mr csak egyszer fog visszatrni a szerelihez, s mivel egy killssal a tankols hossztl fggen 23-29 msodpercet lehetett veszteni, ha Masst ktszer hvjk be a boxba - ahogy eredetileg terveztk -, pphogy kpes lesz az len maradni.

Ezt a kpletet rta t teljesen a Safety Car, amely miatt Felipe elvesztette b flperces elnyt Lewis-szal szemben. A prognzis a Ferrari szemszgbl ettl a pillanattl kezdve riasztnak tnhetett: a kt versenyz kztt lnyegben nullra cskkent a klnbsg, csakhogy Hamiltonra mr csak egy, Massra viszont mg kt boxkills vrt. Vajon ki tudja majd autzni ezt, kihasznlva az alacsonyabb zemanyagszintjt? A Ferrari stratginak egy ideig mg lehettek illzii, ezek azonban hamar szertefoszlottak, amikor Hamilton, noha feltankolt McLarenjvel rezheten lassabb volt nla, 16 msodperc krl tartotta a lemaradst a tankolsa fel vszesen kzeled Masshoz kpest.

A Ferrarinak teht nem maradt ms vlasztsa, mint tllni az egykillsos taktikra; ez volt az egyetlen eslyk. Optimlisnak persze korntsem lehetett nevezni, hiszen azt jelentette, hogy a 33. krben legalbb 45 krnyi benzinnel kell leterhelnik Massa autjt (a versenyt vgl ugyan a 2 rs idhatrnl intettk le, m a csapatok ekkor mg nem tudhattk, hogy addig mennyi krt lesz idejk megtenni, ezrt knytelenek voltak az eredeti, 78 krs tvval szmolni) - minden azon mlt, hogy Felipe a kirvan nehz Ferrarival mennyire fog kzel maradni Lewis-hoz, akirl tudtk, hogy egyszer mg mindenkppen ki kell llnia benzinrt.

A krds kltiv vlt, amikor a terv vgl eleve megbukott azon, hogy az aszfalt a Ferrari vrakozsainl gyorsabban felszradt, s Massnak a szraz plyra val gumikrt mgiscsak vissza kellett trnie a boxba. A stratgia emiatt gyszlvn visszaltt a kitlire, Felipnek ugyanis rtelmetlenl kellett 22 krnyi extra zemanyagot cipelnie a 34. s az 56. kr kztt; ezt megkaphatta volna a msodik killsa sorn is, s akkor a kzps etapban durvn 8 tizedmsodperccel lendletesebb iramot tud diktlni. Nem elhanyagolhat klnbsg.

A Ferrarinl azt lltottk, hogy azrt lltottk t egy killsra Felipt, mert a radarkp alapjn azt hittk, ksbb jra el fog eredni az es. A meteorolgiai jelentsek nem csupn ket tvesztettk meg - a Renault s a Toyota mr korn extrm esgumit szerelt mindkt autjra -, s valjban mg az FIA hivatalos versenyirnytsa is zuht grt a verseny utols szakasza eltt. Vajon ha ez elri Monact, a Ferrari taktikja bevlhatott volna?

Nem valszn. Amikor ugyanis Hamilton az 54. krben msodszor is kiment tankolni, mr 37.678 msodperc volt az elnye, vagyis (mivel, amint emltettk, egy kills 23-29 msodpercbe telt) ismt intermediate gumikat vtelezve akkor is vissza tudott volna trni az lre, ha Massa mr a leintsig a plyn maradhat. A kettejk kztti idklnbsg vltozst elnzve Felipnek az lett volna az egyetlen eslye, ha az es gy a 46. krig megrkezik, ami persze nem trtnt meg. Lewis pedig tl gyors volt.

Hogy pontosan mennyire? Ezt nem knny megbecslni, mert egyrszt az autk precz fogyasztsi adatai nem nyilvnosak, msrszt azt sem tudjuk, hogy valjban mekkora idvesztesget okoz 10 kg extra benzin cipelse krnknt. Radsul a McLaren F1 vezrigazgatja, Martin Whitmarsh azt lltotta, hogy Lewis-t csak azrt hvtk ki a boxba mr az 54. krben, mert szraz plyra val gumikat akartak szerelni az autjra, benzinje ugyanis maradt mg "bven" - teht rejtly, hogy az els killsnl hny krre tankoltk meg. A jtk kedvrt jzan kzeltsnek tnik azt felttelezni, hogy durvn az 56-57. krig tartott volna ki a nafta a McLarenben.

Ha ebbl indulunk ki, kaphatunk egy kpet arrl, hogy az lhrmas az zemanyagszinteket is figyelembe vve milyen tempt diktlt egymshoz kpest. Mindenekeltt meg kell jegyezni, hogy a szeszlyesen vltozkony plyaviszonyok kztt - a boxkillsok idztsnek, az intermediate gumik kopsnak illetve a tapadsi viszonyok vltozsnak ksznheten - voltak olyan szakaszai a futamnak, amikor a mezny egyik vagy msik tagja az sszes trst, belertve Hamiltonkat is, lepiplta. Az 54-59. krben pldul Heikki Kovalainen, a 39-42. krben Rubens Barrichello, a 47-50. krben Nico Rosberg volt a leggyorsabb. Valjban az sszes versenyz tbb mint fele, szm szerint 11 mondhatta el magrl, hogy legalbb egy krben mindenkinl gyorsabb volt, ami hven mutatja a kridk s az egyb tnyezk, gy az zemanyagszint s a gumik llapota kztti szoros sszefggst. Hamilton konkrtan csak 9 krben volt a leggyorsabb - ugyanannyiban, mint Rosberg, s 7-tel kevesebben, mint Massa -, nagy tlagban mgis teljestett a legmeggyzbben.

A hrom dobogs viszonylatban a versenytv rdemi rszt logikusan (azaz a piltk teljestmnyt befolysol paramterek, pldul a relatv zemanyagszintek vltozst figyelembe vve) hat klnbz szakaszra lehet bontani. Mgpedig: (1) a rajttl Hamilton koccansig s els boxkillsig; (2) az els Safety Car-t kvet jraindtstl Kubica els boxkillsig; (3) Kubica els killstl Massa els killsig; (4) Massa els killstl addig, amg elkezdtek tllni a szraz gumikra; (5) attl kezdve, hogy mindhrman szraz gumikra vltottak, a msodik Safety Car-ig; s (6) a msodik Safety Car-t kvet jraindtstl a leintsig.

Az albbi tblzatban kigyjtttem, hogy ezekben a szakaszokban zemanyag-korrigltan ki volt a leggyorsabb a hrom versenyz kzl, abban a szakaszban (szintn zemanyag-korrigltan!) milyen krtlagot futott, s msodpercben mrve mennyivel elzte meg a vetlytrsait krnknt. Mint lthat, az els hat krben, amikor a plya mg a legvizesebb volt, Massa stabilan hzott el Hamiltontl, majd a Safety Car-fzis utn fej-fej mellett haladtak. Innentl kezdve azonban, a 27. s az 53. kr kztt - ppen akkor, amikor Felipnek minl kzelebb kellett volna maradnia a McLarenhez, ha nem akarta, hogy Lewis a msodik boxkillst kveten elje rkezzen vissza a plyra - Hamilton az zemanyagszinteket tekintetbe vve is 0.4-0.5 msodperccel gyorsabb volt a Ferrarinl.

  1. Kl
(sec)
2. Kl
(sec)
3. A szakasz lersa
1 - 6 MAS
1:36.45
<
0.5
HAM <
1.9
KUB Az els SC-ig, HAM koccansig
11 - 26 MAS
1:35.00
== HAM <
0.3
KUB Az SC utni jraindtstl KUB els boxkillsig
27 - 33 HAM
1:30.20
<
0.5
KUB <
0.2
MAS KUB boxkillstl MAS boxkillsig
34 - 53 HAM
1:27.55
<
0.4
MAS <
1.1
KUB MAS boxkillstl addig, amg szraz gumikra nem kezdtek vltani
57 - 61 MAS
1:21.80
<
0.5
HAM <
0.2
KUB Attl kezdve, hogy mindhrman szraz gumikra vltottak, a msodik SC-ig
68 - 76 HAM
1:19.00
<
0.4
KUB <
0.4
MAS Az jraindtstl a leintsig

Lewis azzal nyerte meg a versenyt, hogy ebben a dnt fzisban kegyetlenl odatette magt, s mikzben a krlmnyek sszeeskdtek a Ferrari taktikja ellen, a McLaren lnyegben mindenben passzolt hozzjuk. Hozz kell tennnk, hogy ez jrszt a vletlenen mlt. Amikor Hamilton autjt a 6. krben feltankoltk, mg nem tudhattk, hogy az aszfalt majd ppen akkor, vagy legalbbis akkortjt vlik alkalmass a szraz gumikhoz, amikor gyis vissza kell trnie a boxba, teht a stratgija tkletes szinkronban lesz a krlmnyekkel. Radsul korai tankolsnak ksznheten Hamilton intermediate-jei mr ppen a felszrad aszfalthoz illen vltak egyre kopottabb, mikzben Kubica s Massa az eleve nedvesebb plyra val j gumikon szemcssedssel kzdttek. s bizonyos rtelemben vicces, hogy Hamilton falnak koccansa normlis esetben slyosabb hiba lett volna Massa kicsszsnl a Ste. Devote-ban, hiszen egy extra boxkills tbb idbe telik, mintha csak a buktrbl kellene visszatrni - Felipe eredetileg 7, Lewis viszont 29 msodpercet vesztett az gyn -, vgl mgis annak ksznheten llt t a nyer taktikra.

A McLarennl teht szemflesen s pimaszul megjtszottak egy lapot, amely aztn mindent vitt. Ehhez ktsgkvl mzli kellett, de az egsz nem mkdtt volna, ha nincs egy Lewis Hamilton, aki a brutlisan nehz krlmnyek kztt kpes lni a lehetsggel. Mindenesetre van abban valami menthetetlenl ironikus, hogy a McLaren Isztambul utn zsinrban msodszor arat sikert egy knyszerbl vlasztott taktikval, s mindktszer azzal, hogy aszinkronba kerl a Ferrarihoz kpest. A tanulsg ezutn mr tnyleg evidencinak tnik, hacsak a McLarennl nincsenek meggyzdve rla, hogy nyers tempval, erbl is le tudjk gyzni a Ferrarit. Vajon igazuk van? Ez a krds egyre rdekesebb vlik.

Ami a Ferrarit illeti, k felfoghatjk a trtnteket gy is, hogy a pohr nem flig res, hanem flig tele van: vgl kikaptak ugyan, de gyorsnak bizonyultak a mechanikailag hatkony autt kvetel Monacban, ami az ebbl a szempontbl hasonl Montreal s Hungaroring - ahol tavaly htrnyban voltak -, vagy az j Szingapr eltt mindenkppen biztat szmukra. Massa ppgy 3. lett Monacban, ahogy egy vvel ezeltt, ezttal azonban nem sprtk le a plyrl, mint olyasvalakit, aki a futottak mg kategrijban indult; a tavalyival azonos vgeredmny nmagban nem is lehetne megtvesztbb. Hogy mi a helyzet Rikknennel? Rossz napot brki kifoghat, s Kiminek igazsg szerint mg Felipnl is nehezebb dolga volt, mert t mr a 27. krben feltankoltk a verseny vgig, azaz akkor 51 krnyi zemanyagot cipelt. A futam kzepn, durvn a 32. krtl a msodik boxkillsig zemanyag-korrigltan lnyegben azonos tempt diktlt Massval, a hajrban, miutn egy elvtett fktvon kittte szerencstlen Adrian Sutilt, pedig mindenkinl simn gyorsabb volt (noha ez nem sokat jelent, mert Hamilton ekkor mr egyrtelmen takarkra kapcsolt).

Drmai tlzs nlkl llthatjuk, hogy Monacban mindhrom dobogs bszke lehetett magra. Lewis azrt, mert az eslyekkel dacolva nyert, Felipe azrt, mert lehetetlen krlmnyek kztt risit autzott (s ne felejtsk el azt az utols krt sem a Q3-ban...), az egyre magabiztosabban vezet Robert pedig azrt, mert az lhrmasbl egyedl nem hibzott, s egyenletes teljestmnynek hla legyztt egy Ferrarit a BMW-vel, amely sajt bevallsa szerint gyengbb volt a tavalyinl.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!