♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Kimisek indulja

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

tszguld Kimivel a clvonalon

Egytt mozog gp s llek,

Kimis leszek, mg csak lek."

 
Men
 
WRC
 
Nap idzete

Tovbbi kedvenc idzeteim...

 
Szavazs
Te megbntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2006-08-15
 
Palik bekpsek
 
Nico hazja
 
Nmetorszg
 
Szavazs
Ki a Kedvenced?

Kimi Rikknen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hlkenberg
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Beszlgessnk:D
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik varicinak rlnl jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatrne az F1-be
ms /A vlemnyedre kvncsi vagyok, nyugodtan rd be a csetbe, vagy a vendgknyvbe/
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert ltlak!
Innen mindenkit ltok!
 
J oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezrt szavazsok
 
Interjk
 
Ayrton Senna
 
Utols frissts
 
2008 Sepang

Mikzben az autk plyn zajl kzdelmt, a versenyzk pipiskedst s a paddock pffeszked moguljainak hatalomrt folytatott harct kvetjk figyelemmel, egy pillanatra gondoljunk azokra is, akiknek t msodperck van r, hogy leszedjenek egy megszorult kereket.

 

Taln tudtuk ezt eddig is; brmikor, ha erre tereldtt a sz, percekig kpesek voltunk darlni az unalomig ismert, si szveget, hogy a Forma-1-ben minden versenyz a szerelire van utalva, blablabla, s ezek a szerelk a sznfalak mgtt szorgos hangyaknt grclik vgig a nagydjhtvgket, alig jut nekik a dicssgbl, nv szerint nem ismeri ket a kutya sem, a tredkt keresik a fszereplk gzsijnak, s mgis egsz letkben ton vannak, hogy lthatatlanul mozgsban tartsk neknk ezt az egsz, hamisan csillog hbelevancot. De vajon belegondoltunk valaha is abba, hogy mit jelent ez?

Kpzeljk csak el, hogy ott trdelnk a boxutcban, keznkben lgkulcs, mellettnk kerk, s akkor bmblve, millimterekre a lbunktl megrkezik elnk egy aut, amely taln ppen a gyzelemrt kzd. A versenyz megtette, amit tehetett - a boxba tartva, miutn elzleg gyesen sprolt a gumikkal, megfutotta a legjobb rszidt a plya els kt szektorban -, s most a piltaflkben liheg, hogy szemvel a nyalkra tapadva kifjja magt egy kicsit. Minden rajtunk mlik. A motor hangja flskett; a levett kerk all hirtelen sr fkfst csap ki, alig ltjuk tle a kerkagyat; a tzll overallon keresztl is elviselhetetlennek tnik a htk s a kipufogk irnybl felnk raml forrsg. Ha minden jl megy, nhny egyszer, a vgletekig begyakorolt rutinmozdulat az egsz, s az aut mr dbrg is kifel a boxutcbl. Felllegezhetnk: a labda, legalbb nhny krig, ismt a versenyz trfeln van.

De ha nem? Mi trtnik, ha valami kzbejn, radsul ppen ott, mondjuk annl a kerknl, ahol mi dolgozunk? Mg megijedni sincs idnk, s mris elvesztegetjk azt az t msodpercet, amirt a versenyznk tz krn t mindent kockra tett, kanyarrl kanyarra feszegetve a fizikai hatrokat, hogy legyen eslye javtani egyetlen pozcit. Vajon mi kpesek lennnk megfelelen reaglni?

Lewis Hamilton balul sikerlt boxkillst figyelve a Malajziai Nagydj 19. krben lebilincsel rzs volt belegondolni abba, hogy versenyz s szerel perspektvja mennyire klnbzik; hogy ott, abban a pillanatban milyen ms lehet a vilg Lewis s a McLaren jobb els, megszorult kereknl lzasan gykd src szemvel nzve. Lewis szmra az a circa 12 msodperc maga volt az rkkvalsg - a verseny vgn ppen ennyi vlasztotta el a harmadik helyezettet a hatodiktl -, a szerelnek viszont nem volt tbb egyetlen, feszlt pillanatnl. A kt ember koordintarendszerben teljesen mskppen telt az id.

Nekem persze nem ez a munkm. Nem gyakoroltattk be velem a kerkcsere minden egyes mozzanatt gy, hogy az jszaka kzepn, a legszebb lmombl felriasztva is el tudjam ismtelni az sszeset, mgsem llhatok ellen az sszehasonltsnak: j, ha 12 msodperc alatt le tudok gpelni egy mondatot, el tudok olvasni egy bekezdst, fel tudom hzni a cipmet s a kabtomat, vagy tudok krni a boltban hsz deka prizsit. Viszont ersen ktlem, hogy stresszhelyzetben, ha egyetlen, beazonosthatatlan egyenruhsknt a sok kzl, de mgiscsak szinte az egsz vilg szeme lttra meg kellene kzdenem egy makacskod kerkkel, kpes lennk idben feltallni magamat. Ezekben a ritka pillanatokban olyanok a Forma-1 szereli, akr a szellemek a rivaldafnyben: ott vannak, rajtuk mlik minden, mgsem veszi szre ket senki. Mg a nevket sem ismerjk.

Egy szval sem mondom, hogy sajnlni kell ket, hiszen nknt vlasztottk ezt az letmdot, s szenvedlybl dolgoznak - az ilyen szint elhivatottsgot kvetel munkt nem is lehet megszllottsg nlkl vgezni. s 2003 ta, amikor a parc ferm szablyokat elszr bevezetve szombat este 6 s vasrnap reggel 8 kztt megtiltottk a szerelsi munklatokat az autkon, valamelyest mg a htvgi idbeosztsuk is normalizldott. Ugyanakkor nem ritkn fapados repljratokkal utazzk krbe a vilgot, szinte semmi idejk nincs a nzeldsre, olcsbb szllodkban laknak, mint a csapatuk versenyzi s nagykutyi, mr hajnalban ki kell mennik a plyra, hogy elksztsk a terepet, napokkal a nagydjhtvge kezdete eltt, minden alkalommal jra meg jra fel kell ptenik a garzst s a motorhome-okat, aztn, amikor az akcinak vge, ssze kell pakolniuk az egszet. A felelssg risi: elg egy rosszul rgztett kerkanya, a lemlbe bees csavar, egy tvesen belltott vlttttelezs, a piltaflkben felejtett csavarkulcs (nem vicc! Volt mr r plda), s az egsz csapat azonnal sutba vghatja az eslyeit. Trivilis, de a nagydjhtvge sorn az autk tbb idt tltenek szerels alatt, mint a plyn; nem csoda, ha rengeteg a hibalehetsg. Vajon egy motorhiba utn hny emberben merl fel a motorrszlegnl, hogy esetleg volt a vtkes? Kirz a hideg, ha belegondolok.

s a fizikai fenyegetettsgrl akkor mg nem is beszltnk. A versenyzk lland veszlyben dolgoznak, ezt mindannyian tudjuk, az viszont kevsb nyilvnval, hogy ugyanez rvnyes a boxutcai szemlyzetre is. Ha az autt a tankols utn tl korn indtjk tnak, leesik rla egy kerk, vagy kifrccsen r a benzin, a kvetkezmnyek akr letre szlak is lehetnek, a prul jrt szerelk sorst azonban rendszerint mr nem kveti a nyilvnossg. Az olyanokt, mint pldul Paul Summerfield, aki a Pacific istll kamionsofreknt az zemanyag-utntltt is kezelte, amikor az 1995-s Eurpa Nagydjon a kelletnl korbban elindul Andrea Montermini autja magval rntotta, s a balesetben ketts lbtrst szenvedett; egy orvosi mhiba miatt nem forrtak ssze rendesen a csontjai, s miutn a biztostsa lejrt, mg a btorait s az autjt is el kellett adnia, hogy megmenekljn a csdtl. Vgl a bajba jutott F-1-es szerelk megsegtsre Jackie Stewart tlete alapjn ltrehozott jtkonysgi szervezet, a "Grand Prix Mechanics Charitable Trust" jvoltbl ismt lbra llt. "Mindig ez az F-1-es mentalits volt a jellemz rm: gyernk, munkra fel! De miutn megszoktam, hogy naponta 16 rt dolgozzak, hirtelen gyba, vagy legalbbis a ngy fal kz knyszerltem. Ez szrnyen megtri az embert. Eleinte nagyon ijeszt volt. Mostanra mgis jra sszeraktam az letemet, s munkt kaptam a BAR-nl, ahol egy furgont vezetek" - meslte Summerfield mg 1999-ben.

Vagy ott van a hres eset, amikor Jos Verstappen Benettonja az 1994-es Nmet Nagydjon kigyulladt tankols kzben. "Az zemanyagtlt csve mr csatlakozott az autra, s az autt krllel prafelhn keresztl szemmel tartottam Simont (a tankol berendezs kezeljt), hogy figyeljem, mikor vgez" - mondta az azta jsgrv tvedlett Steve Matchett, aki akkor a hts emelt mkdtette. - "Ehelyett azt lttam, hogy benzin loccsan a karosszrira, elztatja a kerkcsern dolgoz szerelket, s a hts szrnyon lecsorogva elkezd folyni a fktrcsk fel. Az id csigalasssggal telt. risten, gondoltam, mekkora mzlink van, hogy nem gyulladt fel! Aztn mgis lngra kapott. Az aut egyetlen, fehren izz tzgolyv vlt, s ma is jl emlkszem, hogy olyan sivtssal szvta el a levegt, mint amikor a metr befut az llomsra. Az overallom lngolt, ezrt a fldre vetettem magam, hogy megprbljam eloltani az g ruhmat. Ekkor a segtsgnkre siettek a McLaren szereli - az gyorsasguk s gyessgk mentett meg a slyos srlstl. n mg viszonylag szerencss voltam, hat csapattrsamat ugyanis helikopterrel kellett krhzba szlltani. Borzalmas volt."

Habr az ilyen esetek viszonylag ritkk, F-1-es szerelknt dolgozni tnyleg nem csupa mka s kacags; a valdi elgttelt, termszetesen a plyn aratott sikereken tl, alighanem azok a pillanatok jelentik, amikor az ember gy istenigazbl a csapat tagjnak rezheti magt. Amikor egy Ayrton Senna kezet nyjt neki a pole pozci megszerzse utn; amikor egy Michael Schumacher, aki motorhiba miatt csak msodpercekkel korbban vesztette el az utols vilgbajnoksgot, mosolyogva odajn pacsizni. "Nem baj, haver. Tudom, hogy te is mindent megtettl."

* * *

Mieltt elkezddtt az idny, rdekes krds volt, hogy a csapatok miknt fogjk az j, visszatankols nlkli Q3-hoz igaztani a boxstratgijukat. Most, kt futam utn nagyjbl mr letisztult a kp, s a vlasz els rnzsre meglepnek tnik.

2007-ben, mivel az idmr dntjben rsztvev versenyzk visszatankolhattk a kiautzott krknek megfelel benzinmennyisget, a mrt kreiket viszonylag - vagyis az ideihez kpest - alacsony zemanyagszinttel teljesthettk. Nem akarok hevenyszett matekrt rittyenteni ide, de annyi taln rdekes lehet, hogy ha a versenyen K kr utn akartak elszr tankolni, s a Q3-ban sszesen Q krt tettek meg, az utols (ltalban msodik) mrt krk kezdetekor jellemzen K-Q+2 krre val benzin volt az autjukban (az elznl - ltalban az elsnl - pedig K-Q+5). Az olyan plykon, ahol rvidebb ideig tart egy kr - pldul Kanadban - Q tbbnyire 12 volt, a hosszabbak (mondjuk Belgium) esetben csak 9, s nagy ltalnossgban 11. Mindez azt jelenti, hogy a dntben szerepl versenyzk K-9 krre val naftval vgtak neki a rajtsorrendet eldnt krknek.

Mrmost az j szablyok szerint az idmrt kveten idn mr nem kaphatjk vissza a Q3-ban elhasznlt zemanyagot, ezrt a joggal szapult benzingetsi fzistl megszabadultunk. Vrhat volt teht, hogy a versenyzk a rendelkezskre ll 10 perc alatt ugyangy kt mrt krrel fognak megprblkozni, mint eddig, csak a Q3 elejn tavaly megszokott, hibaval krzgets nlkl. Ez sszesen (a fel- s levezet krkkel egytt) 6 krt jelent, s valban ez trtnt: Melbourne-ben s Sepangban mindenki 6-6 krt prblt teljesteni a Q3 sorn. Csakhogy most, ha a versenyen a K-adik krre akarjk idzteni az els boxkillsukat, a Q3-ban a dnt - azaz msodik - mrt krket mr K+2 krre elg benzinnel kell megkezdenik (az elst pedig K+5-re valval). Ez ppen a fenti Q-val tbb a tavalyinl.

Persze jzan paraszti sszel is belthat, hogy azonos hosszsg els etapot felttelezve a versenyzknek idn annyi krrel kell tbb benzint cipelnik az idmr vgn, amennyit tavaly visszatankolhattak volna. Ez nem csekly mennyisg: mint az elbb mr lttuk, 9-12 kr, s egy ennyivel nehezebb aut Sepangban nagyjbl 0.98-1.3 msodperccel lassabb, ami a Q3-ban alkalmasint a legjobb s legrosszabb ideredmny kztti eltrs is lehet.

A megvltozott helyzetre ktfle szlssges reakci ltezett: 1) a futamon megtartjuk a tavalyi els etap hosszt, s a Q3-ban bevllaljuk az ennyivel magasabb zemanyagszintet, vagy 2) a Q3-ban megtartjuk a tavalyi zemanyagszintet, s bevllaljuk, hogy ettl az els etapunk a versenyen rvdebb lesz.

Az ember azt gondoln, hogy az idmrn mgiscsak a kridre clszer optimalizlni, ezrt a csapatok a 2)-hz kzelebb ll megoldst fognak vlasztani - azaz a versenyen lervidtik az els etap hosszt. Melbourne-ben s Sepangban mgsem ez volt a jellemz, noha akadt plda erre is.

Lewis Hamilton nyitetapjt Ausztrliban 23-rl 18 krsre rvidtette le a McLaren, ami azt jelenti, hogy a Q3 vgn teljestett mrt krnek kezdetekor tavaly 15, idn pedig 20 krnyi benzin volt az autjban. Nick Heidfeld els etapjt viszont ppensggel 14 krsrl 21 krsre hosszabbtottk, gy a nmet versenyznek idn 18 krrel nehezebb autval kellett kvalifiklnia magt, mint egy vvel ezeltt. rdekes, hogy a Ferrari Malajziban pontosan lemsolta sajt 2007-es stratgijt: Felipe Massa a 17., Kimi Rikknen pedig a 18. krben llt ki elszr a boxba, azaz a tavalyihoz kpest mindketten 10 krrel tbb benzint cipeltek a Q3 vgn.

Ez mr tetemes klnbsg, s hven mutatja, hogy az egy mrt krs temp jelentsge mg a tavalyihoz kpest is tovbb cskkent. Az lvonalbeli autk esetben, amelyek gyis biztosan tovbbjutnak a Q2-bl a Q3-ba (ennek az elit klubnak pillanatnyilag a Ferrari, a McLaren s a BMW a tagjai), nem is igazn rdemes foglalkozni az egy mrt krs teljestmnnyel; a legjobb tz peremn egyenslyoz csapatoknak viszont muszj figyelmet fordtaniuk erre, mert nluk ezen mlik, hogy kpesek-e kitrni a Q2-bl.

 

Az len zavartalanul autz versenyzk krid-grafikonja (a kpre klikkelve nagythat). Lthat, hogy Kovalainen akkor sem volt gyorsabb Kubicnl, amikor mr szabad volt eltte a plya. Figyeljk mneg Massa ingadoz teljestmnyt az els etapban! ALUL: A ngy versenyz krid-eloszlsa.

s hogy mirt nem rvidtette le mindenki a futam els etapjt a jobb edzsteljestmny rdekben? Valsznleg azrt, mert alapveten nem egymst prbljk alullicitlni a Q3-as zemanyagszinttel, hanem egyszeren a lefuttatott versenyszimulcik ltal kidobott optimlis boxstratgibl indulnak ki, ami minden csapat esetben kzel azonos eredmnnyel jr. Ebben a jtkban persze az a nehz, hogy az optimlis boxstratgit a Q3 miatt csekly mrtkben mdostaniuk kell, de nem tudhatjk, mit fognak lpni a tbbiek.

Sepangban pldul sokan gy reztk az idmr utn, hogy a Ferrari a kelletnl tovbb cskkentette az zemanyagszintjt a Q3-ra. Kimi Rikknen (hangslyozottan elvileg) akkor is Heikki Kovalainen eltt tudott volna maradni a rajtrcson, ha 3 krrel tbb benzint kap, Massa elnye pedig annyira tetemes volt, hogy akr 7 krrel ksbbre - a 17. helyett a 24. krre - is halaszthatta volna az els killst.

Az pedig kln is ironikus, hogy Massnak Rikknennel szemben is bven lett volna 3-4 kr tartalka (amit persze nem tudhatott elre, klnsen Kimi Q2-ben futott, szenzcis mrt kre lttn); mrpedig ha a csapattrsnl ksbb llhat ki a boxba, j esllyel a kerkcserk utn is az len marad, s akkor minden mskpp alakul.

Lehet, hogy ez csupn rtelmetlen jtknak tnik a szmokkal, a helyzet azonban az, hogy a csapatok is ilyen szmtsok mentn dolgozzk ki a boxstratgijukat, ami aztn dnten befolysolja a vgeredmnyt. A nehezts az, hogy mozg clpontra lnek; ha valamelyik ellenfelk szokatlan taktikt vlaszt, mris befuccsolhat a tervk.

* * *

Jean Todt for president? Ez a pletyka nem elszr ti fel a fejt a paddockban, pedig kevs bambbb tletet hallottam nla. Nem is annyira magt a hresztelst talltam aggasztnak, mert zrgetni ugyebr akkor is lehet a harasztot, ha ppen nem fj a szl, hanem Todtnak azt a gyansan Mosley-konform nyilatkozatt, amely mintha mris az FIA sajtirodjtl szrmazott volna.

"A Forma-1 kltsgei tagadhatatlanul tl nagyok" - mondta Mosley-Todt. - "Nem hagyhatjuk figyelmen kvl, hogy jelenleg gazdasgi vilgvlsg van, ami megltszik a rszvnyek rtkn is. Ha egy cg az F-1-ben akar szerepelni, annak csakis az lehet az oka, hogy a kltsgeket elfogadhatnak tallja, s megri szmra a rszvtel. s a sport mg akkor is rendkvl drga, ha az elmlt hrom-ngy vben drmaian lassult a kltsgek nvekedse, Maxnek teht a csapatokkal egyttmkdve tovbb kell dolgoznia az gyn. Ez az els szm kihvs."

"Emellett gondoskodnunk kell rla, hogy a szablyokat a clnak megfelelen alaktsuk ki, mert a vltoztatsok nha nem jrtak a kvnt eredmnnyel. De a helyes irnyba haladunk."

Szemernyi ktsgem sincs afell, hogy Monseiur Todt kpes lenne tkletesen elvgezni az FIA elnki tisztvel jr adminisztratv s szervezsi feladatokat. Mg azt sem ktlem, hogy az FIA-n bell megkapn a szksges politikai tmogatst, ha - mint ahogy az valsznsthet - Mosley a 2009 oktberben esedkes elnkvlasztson mell llna.

Csakhogy van itt egy kis bkken: a csapatok rszrl Todt kinevezse alighanem igen komoly ellenllsba tkzne. Az F-1 adminisztrlsa persze csak egy viszonylag csekly rszt teszi ki az orszgok civil autklubjait is egyest FIA teljes feladatkrnek, viszont igen ltvnyosat, ezrt nem lenne clszer olyan elnkt vlasztani, aki alighanem az els pillanattl kezdve harcban llna az sszes istllval. A finoman fogalmazva "hvsen tvolsgtart" Todt soha nem volt klnsebben npszer a paddockban, s mg ha vgleg fel is adn a helyt a Ferrari igazgattancsban, a bkessg kedvrt jobb lenne nem rjtszani az ldzsi mnitl szenved brit sajtnak arra a paranoijra, hogy az FIA nem ms, mint kamulogval takarz ferraristk fedszervezete. Ez, kremszpen, klasszikus sszefrhetetlensg.

Az utdls krdse mind Mosley, mind Bernie Ecclestone esetben a legnagyobb kihvs, amivel az F-1-nek a kvetkez vtizedben vrhatan szembe kell nznie. Az anarchia veszlye nagyon is vals, mert egyelre egyik szerepre sincsenek elfogadhatnak tn jelltek a lthatron. A 22-es csapdja egyrtelm: aki kvlrl jn, abban nem bzunk, aki bellrl jn, az elfogult. Nem lesz ez szimpla gy.

Mosley olyan vszterhes idkben, annyi konfliktus kzepette tudott rendthetetlenl az FIA ln maradni, hogy odafent alighanem mg a nagy de Talleyrand is elismeren fogja a kebelre lelni, ha eljn az ideje, s bebocsttatst nyer az gi Motorsport Vilgtancs el. Hiba hvtk tallan a boxutca Napleonjnak, Todtrl ezt valahogy nem tudom elkpzelni.

 
dvzllek
 
Blcsessg;)

 
Nagydjhtvge
 
Boldog nvnapot

 
Kimi Rikknen
 
Nico Hlkenberg
 
Ms dolgok
 
Grbe Tkr
 
A vilgbajnoksg llsa(piltk)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonsg
 
A vilgbajnoksg llsa (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az id???
 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Kimi hazja
 
Szavazz!!!
Lezrt szavazsok
 
Az egyik kedvenc szmom
 
mirt szereted?
Te mirt szereted Kimit?

tehetges
mert a McLarennl versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stlust
magamat ltom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Idzet

A versenyzs, a vetlkeds a vremben van, az letem rsze egsz letemben ezt csinltam, s hmm... elrbb val brmi msnl...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Ms dolgok" men

Nagyon j
Egsz j
Lehetne jobb is
Nagyon gz
Szrny
Egyltaln van annak a mennek rtelme?
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Az osztlyom alkotsai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egsz j
Trhet
Nagyon j
Bjj el!!!
Ciki! Ne hogy reklmozd!
Ez neked honlap?
Hzz el a j bds francba
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Finnorszg
 
Szavazz!
Melyik kommenttort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wber Gbor
Palik- Czolner prosts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!