Ah, ez a kt vsott klk mr megint laktelepi jtsztrnek nzte a versenyplyt, s sszeveszett a homokozlapton. Hiba no, most mr tnyleg felesleges lenne tagadni, hogy apuci nem br velk. Csak aztn nehogy lgvr legyen abbl a homokvrbl...
A minap egy bartom - csaldos ember, persze - azt az rtatlan megjegyzst tallta tenni, hogy aki mg nem vigyzott otthon egyszerre kt gyerekre, annak fogalma sem lehet, mennyire remnytelen vllalkozs ez. Dehogynem, dehogynem - gondoltam kajnul, egy doboz Red Bull s egy pohr Johnnie Walker kztt nmi jles krrmmel magam el kpzelve Ront, amint ppen nem tudja eldnteni, hogy a trapzkarbl nfeledten cszlit fabrikl Fernandt, vagy a szlcsatornt az esti frds eltt buborkfjv alakt Lewis-t nspngolja el. Ejnye, gyerekek, ht szabad ezt? Ht szabad felbosszantani apucit, aki csakis a javatokat akarja? Fernando, teszed le azonnal azt a bllrkst! H Lewis, mit keres nlad egy aknavet? Nzzenek oda, az ember mg a belit is kidolgozza rtk a hivatalban, bevllalja azt a rengeteg tlrt, a menzn meg csak alig hasznlt levesport eszik lejrt szavatossg szjagranultummal, hogy tbb jusson nekik, de ha a kisujjadat nyjtod, k tvig leharapjk a karodat... Hltlan dgk mind, nem vits.
Ejnye, Ron, ht tudhattad volna, hogy ez lesz. Tudhattad volna, hogy Fernando megpukkad mrgben, ha estnknt Lewis-nak olvasod tovbb a Csipkerzsikt, Lewis pedig tajtkozni fog a fltkenysgtl, ha msnap Fernandnak adsz elbb j reggelt-puszit. Ha az egyikk szendvicsn tbb lesz a nutella, az lesz a baj. Ha a msik lhet melld az anyslsre, az lesz a baj. Mert ne felejtsd el, hogy fltestvrek ezek, Ron, nem igaziak; hogy Lewis tnyleg a te gyereked, de Fernando csak mostohafi, s a mostohafikra mindig dupln oda kell figyelni. rzkenyek kiss, s igen, nha labilisek is. Taln rthet. Megleptelek, Ron? Hidd el, tudom, mirl beszlek.
Ennek egsz egyszeren nem lehetett j vge, mint ahogy nem volt j vge Ayrton Senna s Alain Prost esetben sem. Boszorknyok mrpedig nincsenek. A Forma-1 olyan sport, ahol idvel minden lomprbl rmlompr lesz. rtem n, persze, hogy mi volt a terv: Fernando majd szpen megnyeri a vb-t az els egy-kt vben, Lewis pedig asszisztl ehhez, s kzben tanul. Mesteri. A gikszer csupn az volt, hogy Lewis-nak nem kellett tanulnia, mert kszen ll mr gy is. joncnak lczott vetern. Olyan ez, mint amikor a nagymester lemegy sakkozni a trre, az unatkoz nyugdjasok kz, kezdnek tetteti magt, llpsben prbl araszolni a huszrral, aztn az sszes gyantlan bcsikt ronggy veri. Elismerem, Ron, hogy erre Te sem szmthattl. Nem a Te hibd, de most mr tenned kell valamit, mieltt ezek rd bontjk az egsz hzat. Nem viccelek. Eddig csak rugdostk a falat, a Hungaroringen viszont mr kivettk az els tglt.
Azt hiszed, bnhatsz velk egyformn? Ha az egyik hrom gombc fagyit kr, a msik gyis ngyet fog. Erre az elbbinek t kell, az utbbinak hat. Nincs meglls. A hatrt neked kell meghznod, nagyon kemnyen. Lewis most rl az egyenlsgnek - persze, hiszen a kisebb. Fernandt viszont srti, mert mr elg nagy lenne ahhoz, hogy megnzhesse az esti filmet is a tv-ben, mikzben a kistesjt elzavarjk aludni. Az itt nem mkdik, hogy ennek ennyit adsz, annak meg annyit, aztn figyeled, hogy a mrleg egyenslyban van-e. Ezek rzsek s benyomsok; ha Fernando mellzve rzi magt, teljesen mindegy, hogy szerinted igaza van, vagy sem. gy li meg, s ksz. A kulcs az, hogy egyenlnek rezzk a bnsmdot, nem az, hogy az szmokkal, betkkel s adatokkal kifejezve "valban" egyenl legyen. A benyomsoknak nincs objektv mrcje.
Fernando s Lewis j magasra tornyoztk a homokvradat, de mr kezdik lerombolni azt a rszt, amit a msik legutbb ptett. Most, a siker kapujban, ne hagyd, hogy megint lgvr legyen az egszbl! Kr lenne rte, na.
* * *
Ha a McLarennl eddig teljes erbl tagadtk is, hogy feszltsg van a csapaton bell, a Magyar Nagydjon vgleg kiborult a bili. Brmennyire is szerettk volna fenntartani a zavartalan csaldi idillrl rizgetett, taln egybknt is gyansan giccses ltszatot, Lewis Hamilton s Fernando Alonso a Hungaroringen flrerthetetlen egyrtelmsggel tettek keresztbe egymsnak.
Vajon Fernando a Q3 vgn tnyleg szndkosan tartotta fel Lewis-t, hogy annak ne legyen ideje megkezdeni a msodik mrt krt? Erre az a kb szz jsgr is nagyon kvncsi volt, aki szombat este 18:30-tl kitartan szobrozott a sportfelgyeli testletnek is otthont ad versenyirnyts bejrata eltt. Sokig kellett vrnunk: Alonso csak fl kilenc krl jelent meg, de nyilvnvalan kerl ton hagyta el az pletet, mert a htunk mgtt, a kamionok kzl lpett el. A tv-stbok rvetettk magukat, s noha semmit nem sikerlt kihzniuk belle, menet kzben eltapostak egy knai fotst, aki eljult, ezrt mentt kellett hvni hozz. A tmeget ltva, amely egy emberknt, sr rajban tvozott a versenyirnyts ajtaja ell, tvillant az agyamon, hogy a McLaren esetleg csaliknt dobta be Fernandt, s Ron Dennis a kavarodsban szrevtlenl akarja elhagyni a terepet, gy ht gy dntttem, inkbb a bejrat kzelben maradok. Mint utbb kiderlt, igazam lett, Ronhoz azonban nem voltam elg ravasz: s Lewis Hamilton ugyanis a versenyirnyts hts ajtajn, a boxutca fel tvoztak, ahonnan a McLaren garzsn t kzvetlenl a csapat motorhome-jhoz tudtak stlni, mieltt mg Fernando (nyomban az jsgrkkal) odart. Alonso rvidesen elhagyta a plyt anlkl, hogy brmit is nyilatkozott volna, de valjban nem is mondhatott semmit, mert a sportfelgyelk mg tancskoztak.
Idvel az jsgrk nagy rsze is megunta a vrakozst, szp lassan elszivrgott a tmeg. A sportfelgyelk 22:30-kor kiadtk az idmr edzs hivatalos vgeredmnyt, s mivel azon tovbbra is Alons volt a pole, nhny kollga gyorsan megragadta az alkalmat a tvozsra. Br tbben prbltuk nekik elmagyarzni, hogy ez mg nem a rajtfellls, csak az edzssorrend, s klnben is a ktelez hatrid miatt hoztk nyilvnossgra, k valsznleg tlsgosan lmosak, vagy tlsgosan trelmetlenek voltak ahhoz, hogy az rveinket elfogadjk. Este tizenegy krl mr csupn egy maroknyi jsgr gyelgett kkadtan a sajtkzpontban. Vdrszmra fogyott a kv; nagyjbl ezredszerre, a sokadik kamerallsbl nztk vissza a vits esetet a YouTube-on (ebben volt valami htborzongatan bizarr, ha az ember belegondolt, hogy a FOM milyen buzg kereszteshadjratot folytat az internetes videk ellen); Ron pedig magnyosan ldglt a McLaren emeletes vegpalotjban, amely olyan trendi s hatalmas, hogy a Vci utcban is feltns nlkl ssze lehetne eszkblni.
A sportfelgyelk vgl nhny perccel jfl eltt, 23:35-s keltezssel adtk ki kt A4-es oldalon terpeszked hatrozatukat, t hellyel htrbb sorolva Fernandt a rajtrcson, valamint elre megfosztva a McLarent a Hungaroringen gyjttt konstruktri pontoktl. t rnyi tancskozs utn persze vrhat volt, hogy nem egy kt szbl ll, "nincs bntets" tartalm kzlemnyt fognak kicssztatni az ajt alatt. A dokumentumot 23:50-kor a McLaren csapatmenedzsere, Dave Ryan is alrta; mi ezutn kaptuk kzhez. A kvetkez egy rban folyamatosan csattogtak a laptopok klaviatri.
Az indokls els olvassra korrektnek s alaposnak tnt, mert msodperces pontossggal hivatkozott az egyes esemnyek idpontjra, amellett arrl rulkodott, hogy a sportfelgyelk ttanulmnyoztk a McLaren rdikommunikcijt s az autk pillanatnyi helyzett jelz GPS-adatokat is. A hrom tag testlet - a brit Tony Scott Andrews, a jordniai Derek Ledger, valamint a magyar Herczeg Lajos - nyilvnvalan trezte az eset slyt, s nem akart elhamarkodott dntst hozni, m ahogy az mr lenni szokott, utlag elkerlhetetlenl rtk ket brlatok az tlet miatt.
Fontos hangslyozni, hogy valjban kt kln, lazn sszefgg gyrl van sz: Alonst s a McLarent nem ugyanazrt a vtsgrt bntettk meg, teht a sportfelgyelket semmikppen sem rheti az a vd, hogy ha eljrtak a versenyz ellen, nem kellett volna eljrniuk a csapat ellen, s vice versa. Mindjrt megltjuk, mirt.
Alonso esete az egyszerbb. Fernando 14 ra 57 perc, 46 msodperckor rkezett meg msodszor a boxba a Q3 folyamn, s mindssze hat msodperc alatt le is cserltk a kerekeit. A McLaren azonban taktikai okokbl (errl majd ksbb) mr korbban eldnttte, hogy tovbbi 20 msodpercig bent tartja az autjt, Alonso ezrt egy helyben vesztegelt 14:57.52-tl 14:58.12-ig, amikor is a nyalks szerel jelet adott neki az indulsra. Hamilton ekkor mr szintn megrkezett a boxba. Csakhogy Fernando az utasts ellenre nem indult el: 10 msodpercig mg mozdulatlanul llt, mgnem aztn 14:58.22-kor vgre gzt adott, s elhzott.
Az egymilli forintos krds persze az, hogy mirt nem indult el idben. A 17 ra krl tartott sajttjkoztatn, amelyre a McLaren motorhome-ja a zsfolsig megtelt, Fernando azt lltotta (s ezt Dennis is megerstette), hogy nem reaglt tl ksn, hanem a nyalkt emeltk fel tl korn, ugyanis a versenymrnke rdin jelezte neki, hogy mikor kell elhagynia a boxot.
Ez a magyarzat akr hihet is lett volna, utlag azonban mlyen alsta mind a csapat, mind a versenyz hitelt, mivel hamisnak bizonyult. A problmt az okozta, hogy Alonso a sportfelgyelknek nem mondhatott akrmit, hiszen k belehallgathattak a mrnkvel folytatott rdibeszlgetsbe. Nekik teht mr ms indokkal llt el, kijelentve, hogy azrt maradt a boxban tovbbi tz msodpercig, mert arrl rdekldtt a mrnktl, hogy a megfelel gumikat raktk-e fel az autjra. Ez valsznleg gy is trtnt - elvgre a sportfelgyelk le tudtk ellenrizni, hogy a krdses prbeszd elhangzott-e -, m ez nmagban nem jelent semmit, mivel akr egy spontn rgy is lehetett, amit Alonso hirtelen tallt ki azrt, hogy ne kelljen elindulnia (ne felejtsk el, hogy a visszapillant-tkrben ekkor mr ltta Hamilton autjt).
A sportfelgyelk megkrdeztk Alonst, hogy mirt nem az elz 26 msodpercben rdekldtt a gumikrl, mire azt felelte, hogy a rdin akkor visszaszmoltak neki az indulsig. Ezt a magyarzatot a sportfelgyelk nem fogadtk el, s valljuk be, igazuk volt: nehz elhinni egy versenyzrl, hogy azrt nem kpes feltenni egy rvid krdst, mert ppen ktjegy szmokat suttognak a flbe. Az eredeti indokls - amely szerint tl korn emeltk fel a nyalkt - egybknt is snttott. Idrl idre ltunk olyat, hogy ez megtrtnik, de a nyalkt ilyenkor a hiba felismerse utn azonnal visszateszik a versenyz el, hiszen a felemelse egyben azt is mutatja, hogy a boxutcban nem kzeledik senki - vagyis ltfontossg biztonsgi szerepe van. Radsul a sportfelgyelk hatrozatnak tansga szerint a McLaren a rdin mr elre (pontosan 14:57.34-kor) kzlte Alonsval, hogy 20 msodpercig ksleltetik majd az indulst, azonban csak 30 msodperc elteltvel adott gzt.
Termszetesen semmilyen szably nem rja el, hogy amikor a nyalkt felemelik, a versenyznek el kell indulnia; a csapatok olyan jelzst alkalmaznak, amilyet akarnak. Alonst nem is ezrt, hanem azrt soroltk htrbb t hellyel, mert szksgtelenl akadlyozta egy ellenfelt az idmrn. Ehhez a bntetshez nincs szksg szndkossgra; pldul Giancarlo Fisichellra is ugyanezt szabtk ki, amirt a Q1-ben feltartotta Sakon Yamamott.
Nhnyan felvetettk, hogy Hamilton akkor sem szerezte volna meg biztosan a pole-t, ha Alonso nem tartja fel. Ez termszetesen igaz, de ne felejtsk el, hogy a Q1-ben s a Q2-ben simn Lewis volt a gyorsabb, s a mrt krk els fordulja utn a Q3-ban is tetemes, 0.352 msodperces elnnyel vezetett (az zemanyagszintekrl a specilis krlmnyek kvetkeztben nem kaptunk tiszta kpet, mgis rulkod, hogy Hamilton nyit etapja a msnapi versenyen 2 krrel hosszabb volt csapattrsnl, vagyis az idmrn is legalbb egy krrel tbb benzin lehetett az autjban). Minden jel arra utalt, hogy Lewis az eslyesebb a pole-ra.
Ahhoz pedig semmi ktsg nem frhet, hogy Fernando miatt nem tudta megkezdeni idben a msodik mrt krt. Alonso 15:01.18-kor fejezte be a sajt, 1:19.674-es krt, teht nagyjbl 2 msodperccel a kocks zszl megjelense eltt kezdte meg azt. Ha a boxbl idben (azaz 10 msodperccel korbban) elindul, 12 msodperccel a leintst megelzen vghat neki a krnek, s mivel Hamilton kerkcserje az vhez hasonlan szintn 6 msodpercet vett ignybe, Lewis is 6 msodperccel idn bell szelte volna t a rajtvonalat. A boxbl elindulva Hamiltonnak 1:32 alatt kellett volna teljestenie a felvezet krt, ami lehetetlen feladat volt (Alonsnak is 1:38-ig tartott).
Vgs soron az a vlemnyem, hogy Fernandt jogosan bntettk meg, hiszen valban akadlyozta egy versenyztrst az idmrn. Ahogy azonban Michael Schumacher s a Rascasse tavalyi esetnl, a szndkossggal kapcsolatban ezttal is vatossgra intenk mindenkit. Termszetesen lehet, hogy Fernando direkt tartotta fel Hamiltont, de az sem teljesen kizrt, hogy csupn magt akarta minl kedvezbb helyzetbe hozni - vagyis minl ksbb akarta megkezdeni a mrt krt (br ehhez elg lett volna lassan megtennie a felvezett) -, s csapattrsrl egyszeren megfeledkezett. Persze az is elkpzelhet, hogy amikor megltta Hamilton autjt a tkrben, elragadtk az indulatok, s a pillanat hevben rossz dntst hozott. Azt azonban semmikppen sem gondolom, hogy elre kitervelte az egszet, mert a Q3 elejn mg fogalma sem lehetett, hogy kettejk kerkcserje ilyen kzel lesz egymshoz. Mindenkppen impulzv elhatrozsrl volt sz.
Kzvetlenl az eset utn felmerlt, hogy Alonso sszejtszott fizioterapeutjval, Fabrizio Borrval (Dennis rla szedte le dhsen a fejhallgatt), aki mintha jeleket adott volna neki a boxkills alatt. Ez azonban abszurd tlet - mr csak azrt is, mert Borra a boxutca faln, Alonshoz kpest htrbb llt, amerre egy F1-es autbl nem lehet kiltni, radsul a szerelk ltal is takarsban volt.
Mindenesetre amikor a dlutni sajttjkoztatn egy jsgr krdre vonta Fernandt, hogy ha a Rascasse-gy utn kritizlta Schumachert, most mirt vetemedett is hasonlan piszkos trkkre, Martin Whitmarsh azonnal kzbelpett, s berekesztette a beszlgetst. A paddock-ban egyrtelmen az volt a konszenzus, hogy Fernando szndkosan, aljas indokbl cselekedett.
Mg Alonsra azrt szabtak ki bntetst, mert a nyalka felemelse utn 10 msodpercig nem indult el, a McLaren azrt kerlt pcba, mert eltte 20 msodpercig vrakoztatta a versenyzjt a boxban. A csapat ezt azzal indokolta, hogy gy tudta szabad plyra kikldeni Alonst, ezt azonban az sszes aut pozcijt jelz GPS-adatok alapjn a sportfelgyelk nem lttk bizonytottnak.
Szmomra mgsem vilgos, hogy a McLaren pontosan milyen vtsget kvetett el. Elvgre a csapatok belgye, hogy miknt taktikznak a boxkillsok idztsvel, nem? s ha hibt kvetnek el, az a sajt felelssgk. A sportfelgyelk hatrozata igen nagyvonalan mellzi a precz magyarzatot, az utols bekezdse pedig a kvetkezkppen kezddik: "Az eljrs, amit a csapat alkalmazott az idmr utols perceiben, srtette a kzdelem tisztasgt s ltalban az autsport rdekeit is."
Az eljrs? Milyen eljrs? rtsk ezt gy, hogy a csapatok a jvben nem nyjthatjk el a boxkillsaikat a forgalomhoz igazodva? Vagy egszen msrl van sz? J lenne tudni, sajnos azonban a hatrozat ezen a tren homlyos, s nem hivatkozik sem a Sportszablyzat, sem a Sportkdex egyetlen konkrt paragrafusra sem. Magnak az tletnek csak akkor van rtelme - a szvegezs is ezt sugallja -, ha a sportfelgyelk rosszhiszemsget feltteleztek a McLaren rszrl, vagyis gy vltk, hogy az istll szndkosan tartotta bent Alonst a kelletnl hosszabb ideig. De vajon mirt? Legfeljebb az lehetett volna a cljuk, hogy akadlyozzk Hamiltont a mrt krnek teljestsben. Ez ktsgkvl a vgeredmnyt rdemben befolysol csapatutastsnak, teht vtsgnek minslne, de szintn szlva nehz elkpzelni, hogy valban errl volt sz. Egyrszt nem hiszem, hogy a McLaren szabotln a sajt versenyzje idmrjt, msrszt ha azt akartk volna, hogy Hamiltonnak ne legyen ideje megkezdeni azt a krt, Alonst eleve 30 msodpercig tartottk volna a boxban, nem 20-ig. k jl szmoltak; Fernando kptt bele a leveskbe. Nem hiszem, hogy a McLaren brmilyen szablytalansgot elkvetett.
Persze ez megint tipikusan egy "az krem gy kezddtt, hogy a msik visszattt" tpus szituci volt. Lewis a parancsnak ellenszeglve nem engedte el Fernandt a Q3 elejn, Alonso teht gy rezhette, jogos a bosszja. Csakhogy a csapatutasts megtagadsa az istll belgye, a feltarts azonban (mg a csapattrs is) szablytalansg.
Vannak, akik mr megint azon keseregnek, hogy nem a "versenyrl" beszlnk, mert ez a botrny, kt vds torzsalkodsa, eltereli rla a figyelmet. Badarsg! Az igazi kzdelem ppen az, ami nem csak a plyn zajlik; a valdi gyzni akarst az ember nem tudja levetkzni a sisakjval s az overalljval egytt. Ha a versenyzket nem ften nhol nagyszer, nhol kicsinyes, de mindenkppen hiteles szenvedly, a Forma-1 nem lenne tbb tvirnyts autk llektelen krzgetsnl. Pokolba az lszentsggel! Valljuk mr be vgre, hogy pontosan azt szeretjk, ha valdi, spontn emberi drmkat lthatunk, ha vibrl indulatok feszlnek egymsnak. Ezrt voltak annyira izgalmasak az 1980-as vek; s ezrt rlhetnk szvbl, hogy most valami hasonl van kibontakozban. Fggny le - lehet tapsolni...
* * *
Maga a "verseny" azrt volt meglep, mert frenetikus szombati formja ellenre Hamilton nem tudta lerzni magrl Kimi Rikknent.
St, Kimi a 6. krtl tulajdonkppen gyorsabb is volt nla, gyhogy Lewis szerencssnek mondhatja magt, amirt a clig eltte tudott maradni. Ezt leginkbb egyetlen krlmnynek ksznheti: annak, hogy az els kerkcserjt Kimivel egyszerre, a 19. krre idztettk. Ez a vakvletlenen mlt. Ha Rikknen csak egyetlen krrel tovbb hzza, a Ferrarinak van ideje kilesni, milyen hossz msodik etapot tervez a McLaren, s Kimi killst Lewis- utnra tudjk idzteni. Ez valsznleg elg lett volna a gyzelemhez, hiszen a 28. krtl Rikknen vgig durvn 1 msodperces tvolsgbl ldzte Hamiltont, aki kzvetlenl az utols kerkcserje utn, a szuperlgy gumikon eleve krnknt 2 msodperccel visszalassult sajt korbbi tempjhoz kpest. Amikor a verseny utn megkrdeztem, hogy meglepte-e t Rikknen vasrnapi lendlete, Lewis gy felelt: "Valjban azt hittk, a Ferrarik els etapja hosszabb lesz a minknl, ezrt nem igazn rtem, hogy tegnap mirt nem voltak elg gyorsak egyetlen mrt krben." Mr az idny elejn is ez volt a Ferrari problmja.
|
|
|
Hamilton s Raikknen sszes kridejt (fell), valamint a kztk lv klnbsget (alul) brzol grafikonok (a kpre klikkelve mindkett nagythat). Szpen ltszik, hogy Raikknen tempja a 6. kr fel haladva egyre jobban megkzelti, aztn tl is szrnyalja Hamiltont.
|
|
Kimi azrt mindenkppen akart valamilyen jelet hagyni arrl, hogy a versenyen feltartotta t a McLaren: bizonyra ezrt lassult vissza az utols eltti krben (1:21.131), s ezrt futotta meg a leggyorsabb krt az utolsban (1:20.047). Az zenet, azt hiszem, tjtt.
Nyers versenytemp szempontjbl mr Indianapolis ta Rikknen tnik a legersebbnek a meznyben, gyhogy ktsgtelen, hogy vgre tnyleg kezd sszerni az autjval, a Ferrari azonban idn nem engedhet meg magnak egyetlen tovbbi bakit sem, ha azt akarja, hogy maradjon nmi halvny eslye a vb-cmre. Rikknent Barcelonban s a Nrburgringen is mszaki hiba vonta ki a forgalombl.
Vajon mirt tnik gy, hogy a slyosabb problmk mind a McLarennl, mind a Ferrarinl inkbb Kimit rintettk, semmint a csapattrst? Egyes krkben ma is tartja magt a pkhls mtosz, hogy Rikknen szthajtja az autjt, s ennek tudhat be a sok mszaki hiba. Soha nem voltam ennek az elmletnek a hve, mert nem hiszem, hogy egy modern F1-es autt tnkre lehet tenni ilyen mdon, de ebben most a Toyota vezet verseny- s tesztmrnke is megerstett. Dieter Gass, akivel pnteken beszlgettem, rmutatott, hogy mszaki tren a szerencse nem ltezik, ezrt minden meghibsods visszavezethet valamilyen emberi mulasztsra. Szerinte az olyan helyzetekben, amikor a csapattrsak autja eltr megbzhatsgot produkl, egyszeren az autkat zemeltet szemlyzet kztti klnbsgekrl van sz; ha pldul valamelyik grdban akad egy figyelmetlenebb szerel, ami idnknt megesik, az oldaln mris tbb lesz a gond.
A csapaton bell sincs kt egyforma csapat, gyhogy knnyen lehet, hogy Kimi egyszeren a vletlen ldozata: elvgre elg komoly, 25% eslye volt r, hogy a McLarennl s a Ferrarinl is a gyengbb grdhoz kerljn. s persze azt sem szabad elfelejteni, hogy valjban klcsnhatsrl van sz versenyz s szemlyzete kztt: ha a szerelk nem rzik gy, hogy rdemes tzbe mennik az emberkrt, hatatlanul trehnyabbak lesznek.
Vgs soron teht nem kizrt, hogy Kimire valban a krnyezett kevss inspirl szemlyisge hozza a bajt. m hogy nem hajtja szt az autjt, az biztos. |